Şimdi Ara

Nvidia sürücüsüz araç çalışmalarını bir üst seviyeye taşıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
258
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Nvidia sürücüsüz araç çalışmalarını bir üst seviyeye taşıyor





    Her yıl CES fuarında yeni Tegra yonga setini tanıtmasına alıştığımız Nvidia, CES 2016 fuarında ağırlığını otomotiv teknolojilerine kaydırdı ve sürücüsüz araçlar için geliştirilmiş çok güçlü grafik birimine sahip yeni bir bilgisayar sistemi tanıttı. Drive PX 2, sürücüsüz arabalara hayat verecek.




    Drive PX 2 geçen yıl tanıtılan Drive PX bilgisayarını temel alıyor ancak yıl içerisindeki testlerde, üreticiler bilgisayarın çok yetersiz kaldığı şikayetlerini iletmişti. Bunun üzerine Nvidia, şimdiye kadar ki en güçlü sistemini geliştirdi. Drive PX 2 modeli grafik gücü bakımından 150 adet MacBook Pro bilgisayarına denk geliyor. 




    Sürücüsüz otomobillerin önündeki, arkasındaki yolu ve çevresini sürekli analiz etmesi gerekiyor. Bu yüzden geliştirilecek sistemlerin de herhangi bir gecikmeye sebep olmaması şart. Zira saniyelik bir analiz gecikmesi, sürücüsüz aracın kaza yapması ile sonuçlanabilir. Bu yüzden Nvidia, herhangi bir açığa meydan vermek istemiyor. 




    Drive PX 2 sisteminde 2 adet Nvidia Tegra işlemcisi kullanıldığını görüyoruz. Yanında ise iki adet grafik birimi yer alıyor. Grafik biriminin en önemli tarafı Pascal mimarisini temel alması. Yani Nvidia'nın bu yıl ki grafik kartlarında kullanacağı 16nm FinFET süreci ile üretilen Pascal mimarisi ilk olarak Drive PX 2 sistemine hayat verecek. Net detaylar belli olmasa da HBM bellek desteği ile 1TB/s seviyelerine varan bant genişlikleri söz konusu. Bu da Drive PX 2 için hayati önem taşıyor. 




    Drive PX 2 sistemi çeşitli sensörlerden, kameralardan, radar sisteminden ve lazer ışınıyla tarama sisteminden gelen görüntüleri çok hızlı bir şekilde işliyor ve çevrenin gerçek zamanlı bir sanal modellemesini yapıyor. Daha sonra çeşitli algoritmalar ile mevcut trafik akışı ve yaya hareketliliği hesaplanıyor. Bunların sonucunda da gidilecek en güvenli yollar çiziliyor. Tabii tüm bunlar saliseler içerisinde gerçekleşiyor. Drive PX 2 modeli saniyede 2800 görüntü işleyebilirken, 8TFLOPS performans değerine ulaşabiliyor. Nvidia, sistemi sıvı bir soğutma sistemi ile dengeliyor. 




    Drive PX 2 modelinin yazılım tarafında ise Drivenet yer alıyor. Beynin nöral sistemini örnek alarak geliştirilen Drivenet, milyonlarca resimden oluşan bir beyne sahip. Drive PX 2'den gelen verileri işleyen Drivenet, veri tabanı ile karşılaştırıyor ve bunları haritalama yapmak için kullanıyor. Drivenet ve Drive PX 2; makine öğrenme dilini temel alıyor. Yani insan beyni gibi sürekli öğreniyor ve kendisini geliştiriyor. 




    Drive PX 2, ilk olarak Volvo firması tarafından kullanılacak. Volvo, 100 test aracından oluşan sürücüsüz araç filosunda Drive PX 2 sistemine yer verecek ve uzun bir süre de testlerine devam edecek. Nvidia, elde ettiği geri bildirimlerle Drive PX ve Drivenet sistemini daha da ileriye götürecek.  

     







  • şu an çok para ve emek harcanıp geliştirilmeye çalışan yeni teknolojilere bakıyorum da hiçbiri insanlığa bir adım attıracak, çığır açacak şeyler değil , hep eften püften işler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Public_Enemy -- 5 Ocak 2016; 22:05:16 >
  • Haberde yanlışlık var. 2 adet Tegra çipi gözüküyor kartta ama toplamda 12 çekirdekli bir Cpu kullanılmış 8 tane Cortex A57 ve 4 tane Nvidia Tegra(K1'deki gibi). Gpu'nun çekirdek veya Cuda sayısı ise belirsiz. Sadece Pascal Gpu olarak geçiyor.


    http://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2016/01/NVIDIA-Drive-PX-2-Specifications.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi *siteci* -- 6 Ocak 2016; 3:05:08 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Public_Enemy

    şu an çok para ve emek harcanıp geliştirilmeye çalışan yeni teknolojilere bakıyorum da hiçbiri insanlığa bir adım attıracak, çığır açacak şeyler değil , hep eften püften işler.


    1670'ler — Sözcük anlamına uygun olarak kendi kendine hareket eden ilk araç büyük olasılıkla 1679-1681 yılları arasında Pekin'de Cizvit misyoner Ferdinand Verbiest tarafından Çin imparatoru için bir oyuncak olarak yapılan küçük buharlı araçtır.
    1680 — Çalışabilen ancak kullanışlı olmayan ilk içten yanmalı motor 1680 yılında Hollandalı Christiaan Huygens’in yaptığı barutun yanması ile çalışan pistonlu makine oldu. Kapalı bir silindir içinde patlayan barut kayabilen bir pistona etki ederek pistonun hareket etmesini sağlamaktaydı.
    1698 — İngiliz Thomas Savery ilk buharlı makineyi yaptı
    1769 — İngiliz James Watt uzun süreli çalışan buharlı makineyi yaptı
    1769 — Kendi kendine hareket hareket eden ilk araç Fardier Fransız mühendis ve topçu yüzbaşı Nicolas Joseph Cugnot (1725-1804) tarafından yapıldı.
    1787 — Oliver Evans Amerika'da yolcu taşıyan araç yapmıştır.
    1801 — İngiltere’de Richard Trevithick buharlı otomobil yaptı.
    1824 — İçten yanmalı motorların, özellikle dizel motorlarının temel ilkeleri, genç bir Fransız mühendisi Sadi Carnot tarafından ortaya atıldı
    1830 — 15–20 km/h hızla giden buharla çalışan 14 yolcu taşıyabilen yolcu otobüsleri imal edildi.
    1860 — İngiliz Parlementosu bütün arabaların iki sürücüsü ve önünde gündüz kırmızı bayrak gece kırmızı fener bulunmasını şart koşan kanun çıkardı. Bu kanun motor gelişim hızını biraz durdurdu. 1896 yılında bu yasa kaldırıldı.
    1860 — Hava gazı ile çalışan ticari bakımdan elverişli ilk motor Belçikalı mühendis Jean Joseph Etienne Lenoir ( 1822-1901 ) tarafından yapılmıştır.
    1862 — Fransız mühendisi Alphonse Eugène Beau de Rochas (1815-1893) 4 zamanlı çevrimin esaslarını ortaya koydu.
    1867 — Alman mühendisler Nicolaus August Otto (1832-1891) ve Eugen Langen (1833-1895), Rochas’ın bulduğu prensipleri pratiğe çevirerek dört zamanlı çevrime sahip motoru yaptılar.
    1876 — Nicolaus August Otto, ilk dört zamanlı gaz motorunu üretti.
    1877 — Otto yaptığı motorun patentini Amerika'dan aldı.
    1878 — İngiliz mühendisi Dugal Clerk iki zaman esasına göre çalışan ilk motoru yaptı.
    1880 — Amerika’da George Brayton benzin yakıtlı motor yaptı.
    1885 — Benzinle çalışan içten yanmalı motora sahip ilk otomobil Alman mühendis Karl Benz tarafından yapıldı
    1889 — Viyanalı Siegfried Marcus (1831-1898) geliştirdiği motorla viyana sokaklarında 12 km hızla gezerken halkın panik yaşamasına sebep olmuş birkaç kaza yapmıştır. 17 suçtan mahkemeye verilen Marcus keşif yapmayı bıraktı.
    1890 — Herbert Akroyd Stuart, bir kaza sonucu kızgın bir yere değen gaz yağının hava ile karışarak yandığını gördü. Bu olaydan etkilenerek yaptığı deneylerle motorunu geliştirdi ve patentini aldı. Motorunda yakıt emilen ve hafifçe sıkıştırılan hava içerisine bir memeden gönderilerek patlayıcı ve yanıcı bir karışım oluşturulmaktaydı. Bu karışımın yanabilmesi için cidarları yüksek derecede ısıtılan ve buharlaştırıcı adı verilen bir ön yanma odası vardır. Ana yanma odasına bir kanalla birleştirilen bu oda ilk hareket için dışarıdan alevle ısıtılmaktadır. Bu motorda havanın ısısının sıkıştırma oranıyla arttığı düşünülmediğinden verim düşük olmuştur.
    1890 — Bir Alman mühendis olan Capitaine, Akroyd’un motoruna benzeyen bir motorun patentini aldı. Bu motorlar yarım dizel (kızgın kafalı) motorların esasını oluşturdu.
    1890 — İlk otomobillerin çoğu, dişlileri olmadığı için yokuş çıkamıyor, önce durup sonra geriye doğru inmeye başlıyordu. 1893’da yapılan Benz Victoria marka arabada bir deri kayışı küçük bir kasnağa bindiren bir kol kullanılmıştı. Bu düzenek tekerleklerin daha yavaş dönmesini ve yüksek manivela gücünün arabayı yokuş yukarı tırmandırmasını sağlıyordu. Zincir çekişli velo tipi araçtada bu şekilde üç ileri bir geri kasnağı vardı. Çekişin kolaylıkla arka tekerleklere iletilmesi için motor her zaman arkaya ya da sürücünün altına konuyordu.
    1892-1897— Münih yüksek teknik okulu mühendislerinden Rudolf Diesel dizel motoru yaptı ve geliştirdi.
    1893 — Amerika'nın ilk başarılı otomobili “Duryea”, J. Frank ve Charles Edgar Duryea tarafından yapılmıştır.
    1894 — İlk resmi otomobil yarışı düzenlenmiştir, Paris-Rouen, 22 Temmuz.
    1898 — Fransa Otomobil Kulübü (AFC) Paris'teki Les Tuileries'nin güneşli bahçelerinde ilk otomobil fuarını organize etmiştir.
    1902 — İstenildiğinde benzinli istenildiğinde elektrik motoruyla ilerleyebilen ilk aracı 27 yaşındayken Ferdinand Porsche yapmıştır. 1902 yılında “Mixte-Wagen” adını verdiği aracı tanıtmıştır. Viyanalı bir fayton üreticisi olan Ludwig Lohner ile birlikte çalışan Porsche 4 silindirli bir Daimler motoruna aküler, bir jeneratör ve elektrik motorları ekledi. Bu haliyle Mixte benzinli motor stop edildiğinde bile akülerin çalıştırdığı elektrikli motorla ilerlemeye devam edilebiliyordu.
    1903 — Fransız Gustave Liebau ilk emniyet kemerini tasarladı ve patentini aldı
    1904 — Kısa adı FIA olan Uluslararası Otomobil Federasyonu kuruldu
    1905 — İsveçli mühendis Alfred Büchi egzoz gazlarından yararlanarak çalışan bir türbin vasıtasıyla dört silindirli bir motora aşırı hava yüklemeyi başardı.
    1905 — İlk 4WS ve 4WD sistemi Latil marka traktöre uygulandı

    İlk 4WS ve 4WD sistemi Latil marka traktöre uygulandı

    1905 — İlk tampon takılan araç İngiltere'nin Kilburn kentindeki Simms Manufacturing Co. tesislerinde üretilen 20 HP gücündeki Simms-Welback marka araçtır. Aynı yıl tamponun patentinin F. R. Simms tarafından alınmasına karşın aslında bu fikir yeni değildi 1897 yılında Moravya’daki İmperial Nesseldorf vagon fabrikasında yapılan çek malı Prasident marka otomobilin önüne tampon konmuş ancak Viyana yakınlarında yapılan denemelerde ilk 10 milden sonra tampon düştüğü için bir daha takılmamıştır
    1908 — ABD'li Henry Ford T modeli adındaki ilk seri üretim otomobili yaptı. İlk üretim bandı fikrinin de babası olan Ford 1913 de günde 1000 araba üretebiliyordu
    1918 — İngiltere’de “ Royal aırcraft establishment “ fabrikaları mekanik püskürtmeli dizel yakıt sistemini geliştirdi. Böylece yüksek devirli dizel motorları oluşturularak hafif taşıtlarda kullanılmasına zemin hazırlandı.
    1919 — Avrupa'nın ilk seri üretim otomobili Type A Citroën tarafından piyasaya verildi. Citroen aynı yıl dünyada ilk organize satış sonrası hizmetleri yapılandırdı.
    1920 — Voisin firması hidrolik olarak çalışan ABS'nin atası üzerine çalışmalar yaptı. "Frenlemede tekerlekleri kitlemesini önleyici donanımı" tanımıyla da Almanya'da 671925 nosuyla ilk patentini aldı
    1924 — Citroën dünyanın ilk çelik karasörlü otomobili B10’u üretti
    1924 — MAN'ın ürettiği bir kamyon direk enjeksiyonlu dizel bir motoru kullanan ilk vasıta oluyordu
    1934 — Citroën seri olarak önden çekişli araç üretmeye başladı
    1938 — Citroën Hidropnömatik süspansiyon sistemini icat etti
    1938 — İsviçreli kamyon üreticisi Saurer ilk turbo motorlu kamyonu üretti
    1938 — Klima'yı standart olarak kullanıma sunan ilk marka Studebaker Commander'dir
    1938 — GM tasarımcısı Harley Earl ilk elektrikli cam sistemini Buick'ye monte etti.
    1954 – Döner Pistonlu Motor (Rotary-Wankel motoru) Felix Wankel tarafından geliştirildi
    1957 — İlk hız sabitleyicisi (cruise control) Imperial marka araçta kullanıldı.
    1958 — İsveç'teki Volvo Fabrikasında mühendis olan Nils Bohlin üç noktalı emniyet kemeri olarak bilinen sistemin patentini aldı.
    1961 — Türkiye %100 yerli ilk otomobilini üretti. Bkz. Devrim (otomobil)
    1962 — İlk seri üretim turbo motorlu otomobil Chevrolet Corvair Monza tanıtıldı. Daha sonra bu modeli Oldsmobile F85 Jetfire takip etti
    1963 - Wankel motoru ilk kez NSU Spider marka araçta kullanıldı
    1967 — İngiliz otomobil firması Jensen ilk ABS'yi otomobillerine uyguladı
    1973 — Avrupa'da seri olarak turbo motorla üretilen ilk otomobil BMW 2002 oldu.
    1978 — Modern ilk ABS sistemi BMW 7 serisi ve Mercedes S serisinde uygulandı
    1984 — Turbo üreticisi Garrett intercooler adını verdiği bir turbo soğutucusu geliştirdi. Bu sayede türbine giren hava soğutularak turbonun performansı artırıldı

    Japonya'nın başkenti Tokyo'da gerçekleşen bir trafik kazası

    1986 — Çift turbo takılan ilk araç Porsche 959 oldu
    1987 — Bosch ilk üretici olarak ABS sisteminin daha gelişmişi olan ASR sistemini piyasaya sürmüştür
    1993 — Fiat Croma Tdi, değişken geometrili turboyla donatılan ilk otomobil oldu. Sistem düşük motor devirlerinde turbonun verimini önemli oranda artırıyordu.
    1995 — Bosch 1995 yılında ESP sistemini aktif sürüş emniyetini sağlamak üzere üretime almıştır. Özellikle virajlarda ve ani yol değişikliklerinde ESP sistemi, yıldırım hızı ile motor, şanzıman ve frene müdahale ederek aracın savrulmasını önler.ilk kez Mercedes S serisinde kullandı.


    Bunlar. Senin otomobilin ile güvenle fren yapmanı. Bayır yukarı kalkışlarda tecrübeye bağlı kazaların engellenmesini, Bir kaza anında camdan fırlamanı, Dandik bir araba ile bile saatte 80km hız ile gitmeni, vb vb vb vb sağladı.

    Buradaki olanlar sadece ana gelişmeler. Daha ufak pek bilinmeyen ama yine de önem arz eden ve hatta bir motorun varolmasını sağlayan gelişmeler de var mesela dairesel hareketin vektörel harekete- vektörel hareketin de dairesel harekete çevrilmesini sağlayan buluş. Bu gün otomobil nasıl insan hayatını etkiledi? Otomobil motorları ile uçaklar yaparak uçmayı başardık. Sonra bu motorları daha ileriye götürdük. Yani otomobil ile dünyanın her yerine ulaşmak artık daha kolay oldu. Ve tüm bunlar önemsiz görülen bir sürü ufak icadın birleşmesi ile gerçekleşti. Bir daha araba kullanırken içinde kaç tane patent. Kaç bin tane icad var bir düşün.




  • Güzel bir atılım ama belli standartların artık oluşması şart. Yani genel olarak kullanılacak yapıların belirlenip, firmaların konsorsiyumlar dahiliyetinde bunları tedarik etmesi, araçlarında test edip kullanmaya başlaması, sistemlerin birbiriyle kesinlikle ama kesinlikle haberleşebilmesi önemli bir kısım. Çevreyi tek kamera ile değil de diğer araçlarla da kontrol edebilmek lazım. Gerektiği zamanlarda sollama yapan bir araç için öndeki aracın verilerine de hızlı bir şekilde erişmeli, arka tarafındakine de iletebilmeli. Asıl nöral yapıyı aracın içinde değil de zaten çevredeki sistemlerin hepsiyle etkileşiminde görmemiz lazım. Bu konuda da dallanıp budaklanma değil artık belli sistemlerin piyasada oturmaya başlaması lazım.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.