- x
dђ ғіат аlвeа такı
17667 Cevap1289162 Görüntüleme63 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<     238 [240] 242 243 244 245 246 247      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


2172 Mesaj
9 Mart 2011; 10:08:10 


quote:

Orijinalden alıntı: cihankanka

Bu arada kontağı birinci konuma getirdiğimde km yi gösteren kısımda "-27d" şeklinde bir yazı belirdi. Çalıştırana kadar da kaldı. Bu bir arıza kodu mudur? Böyle birşey başına gelmiş arkadaş var mı?


Akü Şarjı azalmış galiba bir akücüye baktır istersen


_____________________________



193 Mesaj
9 Mart 2011; 12:29:24 

arkadaşlar 2006 model sahra beji aracımın 1 sene önce başlayan vernek atma problemi
kaput bagaj ve tavan resimleri böyle bi sorunla karşılaşan başka arkadaşlar varmı. p.tesi aracı servise götürdüm dedim araç 2006 model boya bu hale geldi napıcaz dedim bakalım resimlerini çektiler fabrikaya yolluyacaklarını söylediler biz size döneriz dediler bekliyorum sizce bu aracı fiat komple boyatırmı?

0


0


0


Ekteki dosya (3)


_____________________________


SE Xperia™ Neo


1779 Mesaj
9 Mart 2011; 13:59:26 

boya garantısı bıldıgım kadarıyla 5 yıl muhtemelen alıs tarıhınıze bakacaklar ve eger 5 yıl ıcerısınde ıse komple boya yapabılırler ama garantı suresı dolmussa eger o zaman yapmamak ıcın herseyı yaparlar
quote:

Orijinalden alıntı: pasha1982

arkadaşlar 2006 model sahra beji aracımın 1 sene önce başlayan vernek atma problemi
kaput bagaj ve tavan resimleri böyle bi sorunla karşılaşan başka arkadaşlar varmı. p.tesi aracı servise götürdüm dedim araç 2006 model boya bu hale geldi napıcaz dedim bakalım resimlerini çektiler fabrikaya yolluyacaklarını söylediler biz size döneriz dediler bekliyorum sizce bu aracı fiat komple boyatırm


_____________________________

kaderimiz olan aşka değilde aşkıyla kaderimizi değiştirene içelim


2172 Mesaj
9 Mart 2011; 16:15:30 

Daha öncede forumda bu renk arabada aynı problemlerden bahsedilmişti yanılmıyorsam.İnşallah garantiden hallederler.Garanti dahilinde komple boyamayı teklif ederlerse boyat boyanmadan önce fotoğraflarını çek daha sonra servistende garantiden boyanmıştır...vb gibi bir yazı al.Satarken problem çıkmazsın...


_____________________________



671 Mesaj
9 Mart 2011; 18:26:47 

Hayırlı akşamlar arkadaşlar.

Yoğunluktan dolayı uzun süredir giremiyordum foruma.Hepiniz iyisinizdir inş.Malum karakışta bastırdı.Aman dikkatli olun karda buzda mazAllah zincirleme kazalar oluyor.Zaten gerekmedikçe acil bir durum olmadıkça karda kışta arabayla çıkmak mantıksız.

Bizim arabanın arka hoparlörlerini değiştireyim diyorum.Normalde yokmuş arkada fabrika çıkışında aldığımız şahıs takmış ama onlarda çok iyi değil.
Bende diyorum şu hoparlörleri alsam bizim arabaya uygun olur mu?Çıkış gücü giriş gücü şu bu bir şeyler yazıyor ama hani bizim arabanın teybine olur mu olmaz mı şüpheliyim.Birde alsam montajını kendim hallederim herhalde?

Ürün bu arkadaşlar.

Hepiniz Allah!a emanet olun.Cevaplar için şimdiden teşekkürler.

Saygılar.


_____________________________

Automotive Engineering

1.3 Multijet 70ps 180nm


2172 Mesaj
9 Mart 2011; 22:23:59 

Burak YLMZ :
Hoparlörler iyi gibi ama denemeden bilinmez...Kendin takarsın kolay gelsin...


_____________________________



193 Mesaj
10 Mart 2011; 15:34:41 


quote:

Orijinalden alıntı: br251

Daha öncede forumda bu renk arabada aynı problemlerden bahsedilmişti yanılmıyorsam.İnşallah garantiden hallederler.Garanti dahilinde komple boyamayı teklif ederlerse boyat boyanmadan önce fotoğraflarını çek daha sonra servistende garantiden boyanmıştır...vb gibi bir yazı al.Satarken problem çıkmazsın...



resimleri elimde mevcut haklısın satarken delil olur elimde :) bakalım artık ne diycekler bekliyorum daha cevap yok olurda şayet boyanırsa aracın rengini değiştirmeyi düşünüyorum :)


_____________________________


SE Xperia™ Neo

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
10 Mart 2011; 15:48:33 

kar yağdığı anda arabanın sileceklerini kaldırırdım,ama bu kar yağışı gece oldu vede ertesi gün arabayı kullanmadığım için sileceklerin üzerinde kar duruyor eriyene kadar ellemicem
silecekleri en başta kaldırıyordum,ama şimdi ise kar tamamen eriyene kadar ellemicem
acaba silecekte bozulma olurmu,bozulma olması için donmuş haldeki sileceği cam üzerinden çekmeklemi olur



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi osmannn94 -- 10 Mart 2011; 16:04:25 >

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
10 Mart 2011; 16:01:16 


quote:

Orijinalden alıntı: pasha1982

arkadaşlar 2006 model sahra beji aracımın 1 sene önce başlayan vernek atma problemi
kaput bagaj ve tavan resimleri böyle bi sorunla karşılaşan başka arkadaşlar varmı. p.tesi aracı servise götürdüm dedim araç 2006 model boya bu hale geldi napıcaz dedim bakalım resimlerini çektiler fabrikaya yolluyacaklarını söylediler biz size döneriz dediler bekliyorum sizce bu aracı fiat komple boyatırmı?



boya konusunda benimde bir tecrübem vardı anlatayım belki faydası olur
bundan önce bende broadway vardı ve 10 yaşına geldiği anda güneş lekeleri oluştu,daha sonra boyatmaya gittim,boya işini orjnal yetkili serviste yaptırdım,(boyatmadan önce bir resim çektirdim çünkü satış işinde boya neden yapıldı acaba boyanın altında kaporta çekiçlendimi diye şüphe edenler oluyor,satış işinde sorun olur diyerek resimleri satış işleminde gösterdiler)
yetkili servis boya attı ve güzel hale getirdi ama aradan 1 hafta geçdiğinde bir bölümde naylon gibi madde kalkmaya başladı sanki güneşte insan derisi yanıp soyulması gibiydi,geriye götürdüm,zaten 5 sene boya garantisi vardı,bana dedikleri şuydu fabrikadan orjinal boyası gelmişti ama bir tane boyanın içindeki vernik karışımında sorun varmış,tıpkı boyanın kullanma tarihi geçmesi gibi düşün,arızalı boyadan dolayı yeniden sağlam boya getirtip boyattılar

sanırım sendeki araba böyle sorunlu boyaya denk gelmiş ve 5 yıl garantisi varsa yenilemeleri lazım ama satışta sorun olabilir diye resimleri sakla


193 Mesaj
10 Mart 2011; 16:14:00 

benim sorun da vernigiyle alakalı sanırım. çünkü balık pulu gibi atıyor resmen :) boyatmıyoruz derlerse bende yazarım aracın üzerine fiat alacakların dikkatine; 2006 model aracın ayıplı boya probleminden dolayı bu hale gelmiştir fiat alacaklar birkez daha düşünsün diye bide fiat showrumunn önüne çektimmi ugraşsınlar sonra arabayı ordan kaldırtayım diye. ( fiat kullananlar yanlış anlamayın arabalarınıza bişey demiyorum kötülemiyorum bu da bizim validenin şansına böyle çıktı heralde. daha 1 hafta önce yeni bir 1.4 benzinli ama bu sefer beyaz renk aldım)


_____________________________


SE Xperia™ Neo


2172 Mesaj
10 Mart 2011; 17:00:16 


quote:

Orijinalden alıntı: osmannn94

kar yağdığı anda arabanın sileceklerini kaldırırdım,ama bu kar yağışı gece oldu vede ertesi gün arabayı kullanmadığım için sileceklerin üzerinde kar duruyor eriyene kadar ellemicem
silecekleri en başta kaldırıyordum,ama şimdi ise kar tamamen eriyene kadar ellemicem
acaba silecekte bozulma olurmu,bozulma olması için donmuş haldeki sileceği cam üzerinden çekmeklemi olur




Kaldırsan iyi olurdu ama dediğin gibi şimdi eriyene kadar elleme, donmuş sileceği zorlayarak çekersen deforme olabilir.


_____________________________



 
495 Mesaj
10 Mart 2011; 17:34:14 


quote:

Orijinalden alıntı: sahatay63



ben 15 dedim arkadas 15.5 den asagi inmedi öyle kaldi arabada kaza degisen boya yok bide fabrika cikisli tüplü bu cok önemli bir arti mi sizce bence de fiyat fazla ama temiz araba bulmak gercekten cok zor buda temiz gibi görünüyor kararsizim :(


arkadaslar yine rahatsiz ediyorum yukaridaki arac icin yorumlarınıza basvurmustum yine bi albea buldum
http://www.araba.com/36...a%201.2%2016V%20EL%20AC

satici 11.750 ye biter dedi sizce hangisi mantikli aracta degisen yokmus yorumlarinizi bekliyorum tesekkürler simdiden arkadaslar.


_____________________________

2004 Clio II HB 1.4 16V Privilege-Atiker safe fast

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
10 Mart 2011; 17:43:31 

quote:

Orijinalden alıntı: sahatay63




arkadaslar yine rahatsiz ediyorum yukaridaki arac icin yorumlarınıza basvurmustum yine bi albea buldum
http://www.araba.com/36...a%201.2%2016V%20EL%20AC

satici 11.750 ye biter dedi sizce hangisi mantikli aracta degisen yokmus yorumlarinizi bekliyorum tesekkürler simdiden arkadaslar.


sol far yepyeni sağ far ise sararmış buda sol taraftan darbe aldığını gösterebilir,ayrıca galeriden araba almak ne kadar güvenli tanıdık galerici bul,çoğu çürük araba satabiliyor
ayrıca araba alınca bunu kısa süre içinde lastikleri değişebilir,farları sararır,muayeneden geçemez,egzos borusu paslı olur değişmesi gerekebilir,motorda kayış değişim zamanı gelebilir,amrtisörler debriyaj değişim zamanı gelebilir
bunlara dikkat et,araba almak kolay değil aldığın gib tamir gerekebilir

edit: bendede 2003 model var ve aldığım anda aynı senin durumunda boyle araba buldum su an bir sürü masrafı var cunku 2 sene surmedı km yukseldı ve 2 bın tl lık masrafı var
debrıyaj degısıcek 400 tl cıvarı sılecek kolu arıza yaptı yasından dolayı ve 350 tl ıstedıler,dahasıda var egzos curudu ve degıscek say say bıtmez keşke 2000 tl daha verseydımde 80 bın km de alsaydım

aldıgım an kayıslar degıstı 120 bın bakımı gelmıstı ve kayıslar degısmesı 400 tl ya yakın bunun frenlerıde bıtıktır yada debrıyajda bıtıcektır

aynı benım durumuma dusucen

not: genelde 400 tl cıvarı yazdım cunku servısler 380 tl dıyor veya 420 tl dıyor parça ucuzdur ama işçilik pahalı olabılıyor o yuzden civarı kelımesı kullandım

ben bu arabaya 10 bın tl bile vermem çünkü masraf cıkarıcagı ıcın darbesine falan bakmadan direk km ile bunu soyluyorum başımdan geçti çünkü

farlarda ise sağdaki sararmış far benımde oyle doğal olan halı odur soldakı far ıse değişmiş

sen şimdi bunu alsan,alır almaz 120 bın bakımdan 500 tl cıvarı masraf bırde 2 sene surmez baska seylerde cıkıcak 2000 tl cıvarı masraf edıcen tamirine

bırde satsan 2 sene sonra ederı 10 bın tl olsa,toplamda zararın 3000 tl olabılır
oysa sımdı al 2004 veya 2005 model km de 80 bınde al senı 120 km ye kadar gotursun

lastıkler yenı sayılırmış,sen 1 sene anca goturur sonra taş gibi lastıklerle kışın yağmurda araba ile kayak kayarsın,yokuş bile cıkamaz patinaj yapar durursun lastıklerede 500 tl vercen

of offf


paspaslar değişicek 30 tl,koltuk kılıfı orjinal değil,arka lastıkler bitik gorunuyor
bu arabaya 9 bin tl bıle vermem,galerıcıye bu yazıları oku oda bılıyorda anlamayan bırıne satıcak işte



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi osmannn94 -- 10 Mart 2011; 17:56:39 >


193 Mesaj
10 Mart 2011; 17:55:15 


quote:

Orijinalden alıntı: sahatay63




arkadaslar yine rahatsiz ediyorum yukaridaki arac icin yorumlarınıza basvurmustum yine bi albea buldum
http://www.araba.com/36...a%201.2%2016V%20EL%20AC

satici 11.750 ye biter dedi sizce hangisi mantikli aracta degisen yokmus yorumlarinizi bekliyorum tesekkürler simdiden arkadaslar.







(Aracımızda sol iki kapı ve arka çamurluk boyalıdır. Başka herhangi bir darbe ve boyası yoktur. Lpg ruhsata işlenmemiştir. Memurdan tertemiz bir araçtır. Lastikler yeni sayılır.)


_____________________________


SE Xperia™ Neo

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
10 Mart 2011; 17:58:11 


quote:

Orijinalden alıntı: pasha1982









(Aracımızda sol iki kapı ve arka çamurluk boyalıdır. Başka herhangi bir darbe ve boyası yoktur. Lpg ruhsata işlenmemiştir. Memurdan tertemiz bir araçtır. Lastikler yeni sayılır.)



kardeş memur deyince akan sular durur birde bayandan deyince hiç arabayı görmeye gerek yok,bu nasıl gerici zihniyettir anlamıyorum hala bu akılla satış yapanmı var,arabayı kullananları nelerle eşleştiriyorlar
benımde memur arkadaşım var arabanın vuruk olmayan yeri kalmadı

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
10 Mart 2011; 18:00:37 

arkadaşlar kusura bakmayın araba alırken benımde bunlar başıma geldi biraz coştum
şimdide bu arkadaşı kazıklıcaklar o yüzden yazdım

@ br251 silecek dediğin gibi beklıcem sağol


 
2931 Mesaj
10 Mart 2011; 21:21:16 

osmannn94 dediğine katılıyorum. benim arabanın 4 lastik yeni, triger seti değişmiş, debriyaj balatası yeni, ön frenler daha 2000 km olmadı değişeli, bujiler, boğaz kelebeği...

şimdi adam alırken bunlara bakmıyor tek kriteri fiyat oluyor. e kardeşim sen bu arabaya bineceksen bunları yaptırmak zorundasın zaten. benim tanıdık ustam var yaptırmışım,

sen daha ucuza mı yaptırabileceğini sanıyorsun sanki...


671 Mesaj
10 Mart 2011; 21:47:46 


quote:

Orijinalden alıntı: odrin34

osmannn94 dediğine katılıyorum. benim arabanın 4 lastik yeni, triger seti değişmiş, debriyaj balatası yeni, ön frenler daha 2000 km olmadı değişeli, bujiler, boğaz kelebeği...

şimdi adam alırken bunlara bakmıyor tek kriteri fiyat oluyor. e kardeşim sen bu arabaya bineceksen bunları yaptırmak zorundasın zaten. benim tanıdık ustam var yaptırmışım,

sen daha ucuza mı yaptırabileceğini sanıyorsun sanki...

Doğru söze ne hacet...


_____________________________

Automotive Engineering

1.3 Multijet 70ps 180nm


949 Mesaj
10 Mart 2011; 21:59:38 


quote:

Orijinalden alıntı: Burak YLMZ



Doğru söze ne hacet...

Ucuz etin yahnisi olmaz... atalarımız böyle demiş...

Millet ucuz fiyatı cazip sanıp kanıp alıyor sonra masraf üstüne masraf hele de titiz biriyse yandı :)
O usta senin bu usta benim
Amcamın Doğandan Biliyorum
Arabanın harcattığı masraf 1.500liraya yaklaştı
arabasınıda 4.500liraya almıştı


_____________________________

Dh Elektronik Kulübü - Dh Tofaş Kuş Serisi Grubu - Dh Türkçüler Otağı
Selçuk Üniversitesi Elektrik - Elektronik Mühendisliği
En Güçlü Silah FİKİR
En Güçlü Fikir TÜRK MİLLİYETÇİLİĞİ'dir.


 
495 Mesaj
10 Mart 2011; 22:25:35 


quote:

Orijinalden alıntı: osmannn94



sol far yepyeni sağ far ise sararmış buda sol taraftan darbe aldığını gösterebilir,ayrıca galeriden araba almak ne kadar güvenli tanıdık galerici bul,çoğu çürük araba satabiliyor
ayrıca araba alınca bunu kısa süre içinde lastikleri değişebilir,farları sararır,muayeneden geçemez,egzos borusu paslı olur değişmesi gerekebilir,motorda kayış değişim zamanı gelebilir,amrtisörler debriyaj değişim zamanı gelebilir
bunlara dikkat et,araba almak kolay değil aldığın gib tamir gerekebilir

edit: bendede 2003 model var ve aldığım anda aynı senin durumunda boyle araba buldum su an bir sürü masrafı var cunku 2 sene surmedı km yukseldı ve 2 bın tl lık masrafı var
debrıyaj degısıcek 400 tl cıvarı sılecek kolu arıza yaptı yasından dolayı ve 350 tl ıstedıler,dahasıda var egzos curudu ve degıscek say say bıtmez keşke 2000 tl daha verseydımde 80 bın km de alsaydım

aldıgım an kayıslar degıstı 120 bın bakımı gelmıstı ve kayıslar degısmesı 400 tl ya yakın bunun frenlerıde bıtıktır yada debrıyajda bıtıcektır

aynı benım durumuma dusucen

not: genelde 400 tl cıvarı yazdım cunku servısler 380 tl dıyor veya 420 tl dıyor parça ucuzdur ama işçilik pahalı olabılıyor o yuzden civarı kelımesı kullandım

ben bu arabaya 10 bın tl bile vermem çünkü masraf cıkarıcagı ıcın darbesine falan bakmadan direk km ile bunu soyluyorum başımdan geçti çünkü

farlarda ise sağdaki sararmış far benımde oyle doğal olan halı odur soldakı far ıse değişmiş

sen şimdi bunu alsan,alır almaz 120 bın bakımdan 500 tl cıvarı masraf bırde 2 sene surmez baska seylerde cıkıcak 2000 tl cıvarı masraf edıcen tamirine

bırde satsan 2 sene sonra ederı 10 bın tl olsa,toplamda zararın 3000 tl olabılır
oysa sımdı al 2004 veya 2005 model km de 80 bınde al senı 120 km ye kadar gotursun

lastıkler yenı sayılırmış,sen 1 sene anca goturur sonra taş gibi lastıklerle kışın yağmurda araba ile kayak kayarsın,yokuş bile cıkamaz patinaj yapar durursun lastıklerede 500 tl vercen

of offf


paspaslar değişicek 30 tl,koltuk kılıfı orjinal değil,arka lastıkler bitik gorunuyor
bu arabaya 9 bin tl bıle vermem,galerıcıye bu yazıları oku oda bılıyorda anlamayan bırıne satıcak işte

eyvallah arkadasim agzina saglik cok güzel anlatmissin olayi ama naparsin biri 15.500 digeri ise 11.750 ye gelicek biri 57binde biri 110binde biri 2005 biri 2003 arada 3.750 tl fark var bu farkda az degil sonucta, yarin bakim servise götüreyim ne diyecek servis, cok sagolun arkadaslar yorumlariniz icin.


_____________________________

2004 Clio II HB 1.4 16V Privilege-Atiker safe fast

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
11 Mart 2011; 19:39:41 

servis ne dedi


46 Mesaj
11 Mart 2011; 22:28:47 

merhaba arkadaşlar benim albeada mp3 cd çalar var bu aux girişini, flaş disk girişini nasıl yapacağım? cevaplarınızı bekliyorum..


_____________________________

2011 FIAT ALBEA SOLE PREMİO 1.4 FİRE KUTUP MAVİSİ


 
495 Mesaj
11 Mart 2011; 23:00:48 


quote:

Orijinalden alıntı: osmannn94

servis ne dedi

götüremedim p.tesiye kaldi malesef


_____________________________

2004 Clio II HB 1.4 16V Privilege-Atiker safe fast


2172 Mesaj
12 Mart 2011; 10:48:49 


quote:

Orijinalden alıntı: fk_25

merhaba arkadaşlar benim albeada mp3 cd çalar var bu aux girişini, flaş disk girişini nasıl yapacağım? cevaplarınızı bekliyorum..



Albea cd çalarında aux girişi ve usb girişi bulunmamaktadır.Mp3 çaları kullan.Doldur bir cd bak keyfine.

Yeterli düzeyde elektronik bilgisi olan birisi Cd çalara Aux girişi yapabilir ama bu işlem için cd çaları yerinden komple söküp içini açıp kurcalamak lazım.2011 model arabada böyle şeylere gerek yok.CD ile aux girişinden daha kaliteli ses alırsın...


_____________________________



193 Mesaj
12 Mart 2011; 15:30:33 


quote:

Orijinalden alıntı: br251





Albea cd çalarında aux girişi ve usb girişi bulunmamaktadır**** çaları kullan.Doldur bir cd bak keyfine.

Yeterli düzeyde elektronik bilgisi olan birisi Cd çalara Aux girişi yapabilir ama bu işlem için cd çaları yerinden komple söküp içini açıp kurcalamak lazım.2011 model arabada böyle şeylere gerek yok.CD ile aux girişinden daha kaliteli ses alırsın...





ön konsolu değiştir 70 tl ye sonra al aux girişi usb girişi olan mp3 çalar, bagaja bi tane bass arka haporlörleri değiştir bide anfi dum tıs dum tıs gez :) ben öyle yaptım süper oldu


_____________________________


SE Xperia™ Neo


46 Mesaj
12 Mart 2011; 15:50:35 


quote:

Orijinalden alıntı: pasha1982







ön konsolu değiştir 70 tl ye sonra al aux girişi usb girişi olan mp3 çalar, bagaja bi tane bass arka haporlörleri değiştir bide anfi dum tıs dum tıs gez :) ben öyle yaptım süper oldu




arkadaşlar teşekkürler vazgeçtim zaten premio paketlisi mp3 cd çalar felan var gerek yok yani :)



_____________________________

2011 FIAT ALBEA SOLE PREMİO 1.4 FİRE KUTUP MAVİSİ


46 Mesaj
12 Mart 2011; 15:53:42 

hayırlı günler arkadaşlar tekrar size bir sorum olacak benim albeaya karartmalı iç dikiz aynası nerden bulabilirim? geçenlerde akrabamın emotion paketli lineasını kullandım bu özellik çok hoşuma gitti.. karartmalı iç dikiz aynasını nereden bulabilirim??


_____________________________

2011 FIAT ALBEA SOLE PREMİO 1.4 FİRE KUTUP MAVİSİ


193 Mesaj
12 Mart 2011; 16:01:12 

aynayı biraz aşagı dogru yada yukarı doğru tam hatırlamıyorum kaydır ayna kararıyor tabi tek eksiklik manuel olması :) aracın hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız günlerde kullanman dileğiyle


_____________________________


SE Xperia™ Neo


 
149 Mesaj
13 Mart 2011; 0:28:11 


quote:

Orijinalden alıntı: br251





2 sene sonra konuyu yeniden hortlatmış olacağım ama.. Aynı sorun başıma gelip forumda aratınca bu mesajları gördüm.

Birkaç aydır 1-2 damla şeklinde başladı bende de, geçenlerde sanayide elektrikçi usta eğilip tornavidayla bir şeylerini sıktıktan sonra yoğunlaşmaya başladı damlamalar. Bunun üzerine servisine gitmeye karar verdim. Bugün Aydın Poyraz fiata gittim. elektrikçi genç ustası radyatörün delik olduğunu, 205 tl radyatörün yenisi artı işçiliği ve birkaç diğer bileşeni ile birlikte yaklaşık 300 tl masraf çıkardı. zaman olmadığı için p.tesi getirmek üzere ayrıldım.

İçimden de bırakmak gelmiyordu zaten. Forumda araştırma yaparken bu konuları gördüm. Neredeyse tüm albeacılar yaşamış. BR251 dedikten sonra aklıma geldi. evet ben de opet antifiriz ekletmiştim. 1 lt den çok az kalmıştı şişede. Hatırlıyorum da o tarihlere denk düşüyor damlamanın başlaması.

BR251 senin o zaman bahsettiğin delik tıkayıcı aşağıda linkte verdiğim gibi bir şey mi, veya benzeri gibi mi? Bunların uygulama şeklini anlatabilirmisin? Sanayiye gitmeden önce bir de bu şekilde deniyim de olmazsa elektrikçi conta vs. den bahsetti onları bakacaktı.. Şimdiden teşekkürler..

http://www.hepsiburada....203&categoryId=20035751


_____________________________



2172 Mesaj
13 Mart 2011; 11:03:53 


quote:

Orijinalden alıntı: cumhuruzun

2 sene sonra konuyu yeniden hortlatmış olacağım ama.. Aynı sorun başıma gelip forumda aratınca bu mesajları gördüm.

Birkaç aydır 1-2 damla şeklinde başladı bende de, geçenlerde sanayide elektrikçi usta eğilip tornavidayla bir şeylerini sıktıktan sonra yoğunlaşmaya başladı damlamalar. Bunun üzerine servisine gitmeye karar verdim. Bugün Aydın Poyraz fiata gittim. elektrikçi genç ustası radyatörün delik olduğunu, 205 tl radyatörün yenisi artı işçiliği ve birkaç diğer bileşeni ile birlikte yaklaşık 300 tl masraf çıkardı. zaman olmadığı için p.tesi getirmek üzere ayrıldım.

İçimden de bırakmak gelmiyordu zaten. Forumda araştırma yaparken bu konuları gördüm. Neredeyse tüm albeacılar yaşamış. BR251 dedikten sonra aklıma geldi. evet ben de opet antifiriz ekletmiştim. 1 lt den çok az kalmıştı şişede. Hatırlıyorum da o tarihlere denk düşüyor damlamanın başlaması.

BR251 senin o zaman bahsettiğin delik tıkayıcı aşağıda linkte verdiğim gibi bir şey mi, veya benzeri gibi mi? Bunların uygulama şeklini anlatabilirmisin? Sanayiye gitmeden önce bir de bu şekilde deniyim de olmazsa elektrikçi conta vs. den bahsetti onları bakacaktı.. Şimdiden teşekkürler..

http://www.hepsiburada....203&categoryId=20035751



Geçmiş Olsun Her Albea sahibinin başına gelir.

Ben bu sorun yüzünden çok uğraşanlardanım.Hatta orumda ilk yaşayan bendim herhalde.Arabayı ilk alınca yağına suyuna baktırmak adettir baktırdık radyatörde gram antifirz yoktu 3 lt castrol anfirizi koydurdum o an başladı maceramız...Çok adam dolaştım kimisi dedi kalorifer radyatörü değişecek kimisi komple göğüslük sökülecek....vb.

Baktım bu böyle olmayacak kendim işe koyuldum hergün akan yeri gözetledim tam damlatırken resmini çektim.Sızdran yerin tam olarak kalorifer musluğu ile kalorifer borularının birleşme yerinden olduğunu tespit ettim.Daha sonra tanıdık bir oto elektrikçinin tavsiyesiyle delik tıkayıcı sıvı kullandım.Senin linkte verdiğine benzer birşeydi.

Kullanımı basit Araç motoru sıcakken(Hararet tam 90 da iken yani iyice sıcakken) radyatör taşırma kabından içeri sıvıyı boşaltıyorsun sonra biraz gezip dolaşıyorsun ki sıvı iyice sistem içerisinde devirdaim etsin.(ortalama 20 dakika diyelim ama aldığın sıvınnı talimatınada bakmak lazım)Sonra arabayı evin önüne çekeceksin 12-24 saat hiç çalıştırmayacaksın.Daha sonra kullanmaya başlarsın kesildiyse ne mutlu kesilmediyse vay haline.

Ben kullandım kesildi.Aradan 1.5 yıl geçti geçen sene kışın ortasında hararet ibreis sapıttı yetkili servise gittim termostatı arızalıymış değiştirdik tabi değiştirirken radyatör suyu boşaldı yeniden 3lt antifiriz koyduk...vb. 100TL ödedik çıktık ama ben başıma gelecekleri biliyordum hatta ustayada söyledim yine damlatır diye.2 gün geçti başladı damlatmaya yine aynı yerden. Gittim tekrar servise resimdeki muslukla borunun birşetiği yerde iki conta var onları değiştirttim 20-30TL verdik işlem tamam.Sorunu kökünden halletmeden olmuyor...

Sana tavsiyem kendin nereden akıttığına iyi bak eğer resimdeki yerden akıtıyorsa contalardandıdr.Oradan değilde tam o plastik parçanın dibinden geliyorsa kalorifer radyatörü deliktir.Radyatörün orjinali 205 TL servis doğru söylemiş+işçilik ve kullanılacak birkaç malzeme(conta boru..vb) 300TL iyi fiyat peşin ödersen 270 civarına biter.Sorunu tespit et gerisini nasıl olsa halledersin...


_____________________________



2172 Mesaj
13 Mart 2011; 13:29:22 


quote:

Orijinalden alıntı: fk_25

hayırlı günler arkadaşlar tekrar size bir sorum olacak benim albeaya karartmalı iç dikiz aynası nerden bulabilirim? geçenlerde akrabamın emotion paketli lineasını kullandım bu özellik çok hoşuma gitti.. karartmalı iç dikiz aynasını nereden bulabilirim??


Aynanın altındaki çubuğu ileri itersen ayna kararır.Geri çekersen normale döner.Yani bizde otomatik karran iç dikiz aynası yok ama manuel kararabiliyor.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
13 Mart 2011; 16:54:00 

sabahleyin 5 gündür kullanmadığım için ve benzin dipte ve eğimli yerde kaldığı için araba sabah zor çalıştı tekliyor tekliyor istop ediyor gaza yüklenincede arkadan mavi duman attı
bir ara gene öyle oldu ışık yanık gezme motora pislik giriyor demişlerdi,20 tl benzin alsam bir günde bitiyor benzin dayanmıyor birde arkadaşlar aradımı git gel banzininn dibine vuruyoz


 
151 Mesaj
13 Mart 2011; 18:44:40 

albeacı arkadaşlarım...
bugun başıma gelen bi olayı anlatiyim.çarşıda albeamızla geziyoduk malum havada güzel.alışveriş yaptık biraz.snra meydana geldigimde sola dönücem sinyalide verdim.ikinci vitesteyim bu arada.debriyaj fren yaptım yavasladım.bi baktm direksiyon kilitlendi.bu arada hızım 15 falandı.heyecanlandm birden snra baktm istop etmiş.sola dönmeden dimdirek gittim artık.giderken de anahtarı eski konumuna getirdim gider vaziyette tekrar çalıştırdm arabayı.
yolda giderken arabanın istop etmesi neden olmuş olabilir?farketmesem allah korusun birine girerdim arkadan.direksiyon kilitli çünkü.
teknik bi problem mi var acaba arabada?


_____________________________

Bizler öyle mahluklarız ki,
Bazen melekler insan yaratılmadıklarına üzülür,
Bazen de şeytanlar bizden olmadıklarına şükrederler...


 
12 Mesaj
13 Mart 2011; 21:03:20 

arkadaşlar bu arada benim aracın bazı devirlerde çıkardığı ıslık sesinin sebebi hikmeti hava filtresinin altında bulunan bir avuç kiraz veya vişne çekirdeği imiş. Sanırım yeni aldığım kış lastiklerinin geniş dişlerinden, hava emiş borusuna, oradan da hava filtresi kutusuna girmiş. İlginç, hemde çok ilginç. İlk defa gördüm ilk defa duydum. Islık sıkıntısı olan arkadaşlar bir baktırsın bence.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
13 Mart 2011; 21:08:30 

quote:

Orijinalden alıntı: shacks

albeacı arkadaşlarım...
bugun başıma gelen bi olayı anlatiyim.çarşıda albeamızla geziyoduk malum havada güzel.alışveriş yaptık biraz.snra meydana geldigimde sola dönücem sinyalide verdim.ikinci vitesteyim bu arada.debriyaj fren yaptım yavasladım.bi baktm direksiyon kilitlendi.bu arada hızım 15 falandı.heyecanlandm birden snra baktm istop etmiş.sola dönmeden dimdirek gittim artık.giderken de anahtarı eski konumuna getirdim gider vaziyette tekrar çalıştırdm arabayı.
yolda giderken arabanın istop etmesi neden olmuş olabilir?farketmesem allah korusun birine girerdim arkadan.direksiyon kilitli çünkü.
teknik bi problem mi var acaba arabada?


anahtar yuvaya takılıp bir kademe çevirince gösterge kırmızı ışıklar yanar o zaman direksiyonda sağa sola döner,eğer bir kademe daha çevirirsen marşa basmış ve arabayı çalıştırmış olursun
eğer anahtarı kapatıp istop edip,anahtarı yuvadan tamamen çıkarırsan,ve yuvada anahtar yok ise,o zaman direksiyonu 1 cm bile oynatsan tık diye ses gelir ve kitlenir
ama anahtarı yuvaya takıp ilk kademeye getirirsen gösterge kırmızı ışıkları yanarsa,o zaman marşa basmadan arabayı çalıştırmada,direksiyonu sağa sola oynatırsın ama direksiyon öyle ağırdırki,araba eğer durduğu yerde dururken 2 elinle bile oynatamazsın ama araba az bir şey yokuş aşşağı haraket ederse o zaman 2 elle zorlanarak çevirirsin
kısacası araba çalımasa bile anahtar yuvada ve ilk kademede her halükarda durur ve direksiyonda döner,
senin kitlenme dediğin aslında direksiyonun ağırlaşmasıdır

eğer hatam varsa hayır öyle deyin arkadaşlar ben bunu test ettim diye hatırlıyorum,yani anahtar ilk kademede gösterge kırmızı ışıklar yanarken direksiyon tamamen tık diye kilitlenirse yani anahtar yuvanın içindeyken oluyorsa,böyle olmaz diye biliyorum o zaman direksiyon yapısında sorun olabılır veya yeni modelse bunları bilemem benim anlattığım 2003,2004 modeldir

insanı çok zor durumda bırakıcam tasarım yapmazlar diye biliyorum

durduk yere istop etmesi ise daha ayrı olaydır onda ise eğer vitesini araba çok yavaşladı dedin belkide 2 yerine 4 e attıysan o zamanda tak diye istop edebilir,o kısmını bilmiyorum,çünkü motora her türlü benzin akıyordur buda çalıştırır diye biliyorum


arabaya binince anahtarı takmadan direksiyonu çevirip kilitleyin,daha sonra anahtarı takın ve ilk kademeye getirmeye çalışn gösterge ışıklarının yandığı kademeye getirin,bu arada anahtarı 1 kademe çevirmek için direksiyonu sağa sola hafifçe oynatmanız gerekicek,ta ki anahtar ilk kademeye geldiği an direksiyon açılıcak
o zaman bu sistemi tersinde düşünün,sanırım anlatmak istediğimi anlatabildim



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi osmannn94 -- 13 Mart 2011; 21:14:05 >

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
13 Mart 2011; 21:10:59 


quote:

Orijinalden alıntı: cihankanka

arkadaşlar bu arada benim aracın bazı devirlerde çıkardığı ıslık sesinin sebebi hikmeti hava filtresinin altında bulunan bir avuç kiraz veya vişne çekirdeği imiş. Sanırım yeni aldığım kış lastiklerinin geniş dişlerinden, hava emiş borusuna, oradan da hava filtresi kutusuna girmiş. İlginç, hemde çok ilginç. İlk defa gördüm ilk defa duydum. Islık sıkıntısı olan arkadaşlar bir baktırsın bence.

ayrıca park edince ağaç altında durmasada iyidir yapraklar kaportadan giriyor ordanda arabayı yıkatırken içine giriyor fanların olduğu bölgeyi tıkıyor


 
149 Mesaj
14 Mart 2011; 11:44:11 


quote:

Orijinalden alıntı: br251




Geçmiş Olsun Her Albea sahibinin başına gelir.

Ben bu sorun yüzünden çok uğraşanlardanım.Hatta orumda ilk yaşayan bendim herhalde.Arabayı ilk alınca yağına suyuna baktırmak adettir baktırdık radyatörde gram antifirz yoktu 3 lt castrol anfirizi koydurdum o an başladı maceramız...Çok adam dolaştım kimisi dedi kalorifer radyatörü değişecek kimisi komple göğüslük sökülecek....vb.

Baktım bu böyle olmayacak kendim işe koyuldum hergün akan yeri gözetledim tam damlatırken resmini çektim.Sızdran yerin tam olarak kalorifer musluğu ile kalorifer borularının birleşme yerinden olduğunu tespit ettim.Daha sonra tanıdık bir oto elektrikçinin tavsiyesiyle delik tıkayıcı sıvı kullandım.Senin linkte verdiğine benzer birşeydi.

Kullanımı basit Araç motoru sıcakken(Hararet tam 90 da iken yani iyice sıcakken) radyatör taşırma kabından içeri sıvıyı boşaltıyorsun sonra biraz gezip dolaşıyorsun ki sıvı iyice sistem içerisinde devirdaim etsin.(ortalama 20 dakika diyelim ama aldığın sıvınnı talimatınada bakmak lazım)Sonra arabayı evin önüne çekeceksin 12-24 saat hiç çalıştırmayacaksın.Daha sonra kullanmaya başlarsın kesildiyse ne mutlu kesilmediyse vay haline.

Ben kullandım kesildi.Aradan 1.5 yıl geçti geçen sene kışın ortasında hararet ibreis sapıttı yetkili servise gittim termostatı arızalıymış değiştirdik tabi değiştirirken radyatör suyu boşaldı yeniden 3lt antifiriz koyduk...vb. 100TL ödedik çıktık ama ben başıma gelecekleri biliyordum hatta ustayada söyledim yine damlatır diye.2 gün geçti başladı damlatmaya yine aynı yerden. Gittim tekrar servise resimdeki muslukla borunun birşetiği yerde iki conta var onları değiştirttim 20-30TL verdik işlem tamam.Sorunu kökünden halletmeden olmuyor...

Sana tavsiyem kendin nereden akıttığına iyi bak eğer resimdeki yerden akıtıyorsa contalardandıdr.Oradan değilde tam o plastik parçanın dibinden geliyorsa kalorifer radyatörü deliktir.Radyatörün orjinali 205 TL servis doğru söylemiş+işçilik ve kullanılacak birkaç malzeme(conta boru..vb) 300TL iyi fiyat peşin ödersen 270 civarına biter.Sorunu tespit et gerisini nasıl olsa halledersin...


Alakan içik teşekkür ederim. Budün sabah arabayı oto elektrikçiye bıraktım. Yedek parçacıya da gitmeden kalorifer radyatorunu sordum. 40 tl ye bırakırım dedi ama bunlarda genelde contadan kaçırıyor belki gerek olmaz da dedi parçacı.

Bakalım elektrikçi conta mı, radyatör mü ne diyecek. Duruma göre neticeyi burdan yazarım hem de benim durumumdakilere yardımcı olur.


_____________________________



2172 Mesaj
14 Mart 2011; 13:33:29 


quote:

Orijinalden alıntı: shacks

albeacı arkadaşlarım...
bugun başıma gelen bi olayı anlatiyim.çarşıda albeamızla geziyoduk malum havada güzel.alışveriş yaptık biraz.snra meydana geldigimde sola dönücem sinyalide verdim.ikinci vitesteyim bu arada.debriyaj fren yaptım yavasladım.bi baktm direksiyon kilitlendi.bu arada hızım 15 falandı.heyecanlandm birden snra baktm istop etmiş.sola dönmeden dimdirek gittim artık.giderken de anahtarı eski konumuna getirdim gider vaziyette tekrar çalıştırdm arabayı.
yolda giderken arabanın istop etmesi neden olmuş olabilir?farketmesem allah korusun birine girerdim arkadan.direksiyon kilitli çünkü.
teknik bi problem mi var acaba arabada?



Normalde çalışan araba stop ederse direksiyonu kilitlenmez.Bir başka deyişle anahtar kontaktan çıkarılmadıysa yolda gien aracın motoru stop etse dahi direksiyonu kilitlenmez.Buna rağmen senin racın direksiyonu kilitlendiyse herşeyi bir kenera bırak arabayı doğru ustaya götür hatta çerkiciyle götür.Allah korusun çok kötü şeyler olabilir.Ama bahsettiğin kilitlenme değilde direksiyonun ağırlaşmasıysa durum normal...


_____________________________



1862 Mesaj
14 Mart 2011; 14:11:41 


selamlar...

kalorifer ve hortum arasından gaz pedalının bulunduğu yere damlatma yada sızıntışeklinde olan antrifriz kaçağının en önemli nedeni kullanılan antifriz ile ilgilidir. fiat grubunun ürettiği..fiat,alfa romeo,lancia,ferrari ve maserati araçlarda kullnılan contalar ,hortumlar ve bağlantı elemanları sadece paraflu antifrizle uyumludur..fabrikada dolumu yapılan ve servislerde de sadece bu ürünün kullanılması,dediğiniz sızıntılara hatta kalorifer deliklerinin bile kolay kolay olmayacağının kanıtıdır. tüm antifrizlerin pH değerleri aynı değildir.

sevgilerimle....



_____________________________





 
151 Mesaj
14 Mart 2011; 15:14:25 


quote:

Orijinalden alıntı: br251





Normalde çalışan araba stop ederse direksiyonu kilitlenmez.Bir başka deyişle anahtar kontaktan çıkarılmadıysa yolda gien aracın motoru stop etse dahi direksiyonu kilitlenmez.Buna rağmen senin racın direksiyonu kilitlendiyse herşeyi bir kenera bırak arabayı doğru ustaya götür hatta çerkiciyle götür.Allah korusun çok kötü şeyler olabilir.Ama bahsettiğin kilitlenme değilde direksiyonun ağırlaşmasıysa durum normal...


aslında evet bahsettigim direksiyonun ağırlaşması.ama bn şunu anlamadım yani araba giderken niye istop eder ki?debriyaja da frene de düzgün basıyodum yani.3. vitesteydim 2ye küçülttüm snra bi baktm istop etmiş.arça gider vaziyetteyken tekrar çalıştırdım artık...başıma buna benzer kasisten geçerkende gelmişti ama ozamn farketmedim.şimdi çarşının içinde olunca heyecanlandm.frende yarıya kadar çalışıyo çünkü durduramıyosun da.


_____________________________

Bizler öyle mahluklarız ki,
Bazen melekler insan yaratılmadıklarına üzülür,
Bazen de şeytanlar bizden olmadıklarına şükrederler...


2172 Mesaj
14 Mart 2011; 16:13:07 


quote:

Orijinalden alıntı: shacks

aslında evet bahsettigim direksiyonun ağırlaşması.ama bn şunu anlamadım yani araba giderken niye istop eder ki?debriyaja da frene de düzgün basıyodum yani.3. vitesteydim 2ye küçülttüm snra bi baktm istop etmiş.arça gider vaziyetteyken tekrar çalıştırdım artık...başıma buna benzer kasisten geçerkende gelmişti ama ozamn farketmedim.şimdi çarşının içinde olunca heyecanlandm.frende yarıya kadar çalışıyo çünkü durduramıyosun da.



Olmuştur bir karambol frene debriyajla birlikte basarken frene biraz daha ağırlık vermişsindir ondan stop etmiştir.Stop edincede fren sistemi çalışır ama daha çok kuvvet uygulayarak basman gerekir.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
14 Mart 2011; 18:00:11 


quote:

Orijinalden alıntı: br251




Olmuştur bir karambol frene debriyajla birlikte basarken frene biraz daha ağırlık vermişsindir ondan stop etmiştir.Stop edincede fren sistemi çalışır ama daha çok kuvvet uygulayarak basman gerekir.



birde 80 km ile giderken önden gelen soğuk hava sonucu radyatördeki sıcak su soğuyor yada termostat bozuksa motor soğuyor o zaman göstergede hararet çubuğu sıfır da oluyor o zamanda araba giderken istop ediyor
broadway varken olmuştu

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
14 Mart 2011; 18:02:57 


quote:

Orijinalden alıntı: sahatay63



götüremedim p.tesiye kaldi malesef

durum nedir


75 Mesaj
14 Mart 2011; 21:55:08 

Selam arkadaşlar,

Akşam araba camları buğulandı. Fan hızını sırasıyla 1-2-3 konumlarına aldım. 4 konumuna aldığım zaman çok güzel çalıştı. 4 konumunda çalışıyor fakat eski 3-2-1 konumlarında artık dışarı hava üflemiyor. Sigortamı attı diye düşündüm ama 1-2-3 kademesi farklı 4 kademesi farklı sigorta olabilir mi? Acaba bu olay neden olabilir ilgisi olan varsa lütfen yazsın


_____________________________

Granit Grisi Premio 1.4
Herkese hayırlı yollar...

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
14 Mart 2011; 22:14:37 


quote:

Orijinalden alıntı: sdmh

Selam arkadaşlar,

Akşam araba camları buğulandı. Fan hızını sırasıyla 1-2-3 konumlarına aldım. 4 konumuna aldığım zaman çok güzel çalıştı. 4 konumunda çalışıyor fakat eski 3-2-1 konumlarında artık dışarı hava üflemiyor. Sigortamı attı diye düşündüm ama 1-2-3 kademesi farklı 4 kademesi farklı sigorta olabilir mi? Acaba bu olay neden olabilir ilgisi olan varsa lütfen yazsın


yani 1.ci konuma aldın çalışmadı 2. ve 3.cü konumdada çalışmadı sadece 4 de çalışıyor diyorsun
birde düğmeye basır bırak klima ışığı yanıcakmı
1.ci 2.ci 3.cü kademelerde oksitlenme olup iletkenliğini yitirmiş olabılır,sadece düğme değişmekle düzelebilir,düğmeyi söküp tornavida ile eektrik geliyormu ölçmen lazım
ayrıca pas giderici sprey sık ieltkenliği düzelir
eğer servise gidersen komple fan motorunu değiştirmeye kalkabilirler 100-200 tl arası işçilik dahil torpidoyu sökme dahil


949 Mesaj
14 Mart 2011; 22:35:47 

quote:

Orijinalden alıntı: sdmh

Selam arkadaşlar,

Akşam araba camları buğulandı. Fan hızını sırasıyla 1-2-3 konumlarına aldım. 4 konumuna aldığım zaman çok güzel çalıştı. 4 konumunda çalışıyor fakat eski 3-2-1 konumlarında artık dışarı hava üflemiyor. Sigortamı attı diye düşündüm ama 1-2-3 kademesi farklı 4 kademesi farklı sigorta olabilir mi? Acaba bu olay neden olabilir ilgisi olan varsa lütfen yazsın

Peki 4e aldığınızda yönlendirmeyi ön camdan yan ızgaralara verdiniz mi ?
Dışarı hava üflemiyor derken yan ızgaralarımı kastediyorsunuz ?
Kullanıcı el kitabında
Kabin içi elektro fan ve klima kompresörü adında 2sigorta var
Kompresör sigortası atsa tüm anahtar kademelerinde çalışmaz diye düşünüyorum...
Daha net yazarsanız yardımcı olmaya çalışırım...
@osmannn94
düğmeyi sökmek basit iş değil ve arkadaşın alet edavatı var mı bakalım elektriği ölçmek için elinde ?
Arızanın anahtardan kaynaklandığı ne malum ?






< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Umut.25 -- 14 Mart 2011; 22:41:44 >


_____________________________

Dh Elektronik Kulübü - Dh Tofaş Kuş Serisi Grubu - Dh Türkçüler Otağı
Selçuk Üniversitesi Elektrik - Elektronik Mühendisliği
En Güçlü Silah FİKİR
En Güçlü Fikir TÜRK MİLLİYETÇİLİĞİ'dir.


75 Mesaj
14 Mart 2011; 22:42:00 

Düğmeyi ittiğim zaman klima ışığı yanıyor. Klimaya zarar veririm diye uzun süre denemedim. Dışarı hava üflemiyor derken ön ızgarayı kasteddim. Düğmeyi sökebilirsem ölçüm yapabilirim avometrem var. Ama garanti devam ettiği için yarın düzelmezse servis yolu gözükecek herhalde.


_____________________________

Granit Grisi Premio 1.4
Herkese hayırlı yollar...

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
14 Mart 2011; 23:43:40 


quote:

Orijinalden alıntı: sdmh

Düğmeyi ittiğim zaman klima ışığı yanıyor. Klimaya zarar veririm diye uzun süre denemedim. Dışarı hava üflemiyor derken ön ızgarayı kasteddim. Düğmeyi sökebilirsem ölçüm yapabilirim avometrem var. Ama garanti devam ettiği için yarın düzelmezse servis yolu gözükecek herhalde.

düğmedeki klima ışığı yandığına göre,4 cü kademede çalıştığına göre,aradaki 3 kademede bir temassızlık olur
çünkü 4.cü kademede hava veriyorsa o zaman ızgaralarda ve hava gelişinde sorun yotur,eğer olsaydı o zaman 4.cü kademede fan ızgara hava gelmezdi


 
495 Mesaj
15 Mart 2011; 9:44:00 


quote:

Orijinalden alıntı: osmannn94



durum nedir

begenmedim araci çok hor kullanilmisti acikcasi icime sinmedi bende vazgectim


_____________________________

2004 Clio II HB 1.4 16V Privilege-Atiker safe fast


2172 Mesaj
15 Mart 2011; 10:33:54 


quote:

Orijinalden alıntı: sdmh

Selam arkadaşlar,

Akşam araba camları buğulandı. Fan hızını sırasıyla 1-2-3 konumlarına aldım. 4 konumuna aldığım zaman çok güzel çalıştı. 4 konumunda çalışıyor fakat eski 3-2-1 konumlarında artık dışarı hava üflemiyor. Sigortamı attı diye düşündüm ama 1-2-3 kademesi farklı 4 kademesi farklı sigorta olabilir mi? Acaba bu olay neden olabilir ilgisi olan varsa lütfen yazsın



1-2-3 te fan motoru hiç çalışmıyorsa yada çalıştığı halde sabit cılız bir üfleme yapıyorsa bence fanın kademelerini kontrol eden dirençlerde...vb elemanlarda bir problem olabilir.Aracının garantisi olduğu için bu iş garantiye girer kurcalamadan servise göster.Ücretsiz yaparlar.


_____________________________



 
112 Mesaj
15 Mart 2011; 11:07:22 

Merhaba Arkadaşlar,
Karşılaştığım bir sorun var. sizlerin bilgisine başvurmak istiyorum.
sabah arabayı çalıştırırken (ilk marşa basma anında) motor ısısı kırmızı bölgeye geliyor ve "radyotor suyu çok sıcak" uyarısı yapıyor. ve hemen geri düşüyor.
sabah erkenden böyle bir uyarı yapması çok garibime gidiyor.
sizce neden olabilir?
ne yapmalıyım?
teşekkürler...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi potlika -- 15 Mart 2011; 11:09:10 >


_____________________________

http://www.kuzeyharita.com


2172 Mesaj
15 Mart 2011; 11:53:55 


quote:

Orijinalden alıntı: potlika

Merhaba Arkadaşlar,
Karşılaştığım bir sorun var. sizlerin bilgisine başvurmak istiyorum.
sabah arabayı çalıştırırken (ilk marşa basma anında) motor ısısı kırmızı bölgeye geliyor ve "radyotor suyu çok sıcak" uyarısı yapıyor. ve hemen geri düşüyor.
sabah erkenden böyle bir uyarı yapması çok garibime gidiyor.
sizce neden olabilir?
ne yapmalıyım?
teşekkürler...


Mesela öğlen arabayı çalıştıracaksın dünden beri kullanmadın ozamanda yapıyor mu?Sadece sabahları marşta yapıyorsa Aküden kaynaklanıyor olabilir.Akü zayıflayınca göstergede garip hareketler olabiliyor bazen.
Aküden değilse hararet sensöründe algılma problemide olabilir.Bilgisayara bağlayıp bakmak lazım.


_____________________________



 
83 Mesaj
15 Mart 2011; 14:04:05 


quote:

Orijinalden alıntı: sdmh

Selam arkadaşlar,

Akşam araba camları buğulandı. Fan hızını sırasıyla 1-2-3 konumlarına aldım. 4 konumuna aldığım zaman çok güzel çalıştı. 4 konumunda çalışıyor fakat eski 3-2-1 konumlarında artık dışarı hava üflemiyor. Sigortamı attı diye düşündüm ama 1-2-3 kademesi farklı 4 kademesi farklı sigorta olabilir mi? Acaba bu olay neden olabilir ilgisi olan varsa lütfen yazsın


albeadan önceki arabam tipoydu, bağlantılı olduğum forumlarda senin anlattığın sorunu yaşayan tipocu arkadaşlar vardı, genel itibarıyla problem fana bağlı ve dönüş hızını kontroleden direnç ve diyotlardan kaynaklanıyor. sadece diyot ve dirençleri değiştirmek yeterli oluyordu çözüm için bi ihtiamalde hızı ayarladığın anahtar, ama öncelik fan, garantin varsa el değmeden çek servise kardeş, kendin uğraşma. garantin yoksada servise bilgi amaçlı gidebilirsin, kendim yapayım dersen aracın torpidosunun alt ve arkasından fan motoruna ulaşman lazım, söküp takerkenn dikkatli ol, direnç ve diyotları devre üstündeyken ölçme, mümkünse söküp direk değiştir. umarım tipolardaki kadar basit bi arızadır, kolay gelsin


_____________________________



 
149 Mesaj
15 Mart 2011; 14:25:19 


quote:

Orijinalden alıntı: cumhuruzun




Alakan içik teşekkür ederim. Budün sabah arabayı oto elektrikçiye bıraktım. Yedek parçacıya da gitmeden kalorifer radyatorunu sordum. 40 tl ye bırakırım dedi ama bunlarda genelde contadan kaçırıyor belki gerek olmaz da dedi parçacı.

Bakalım elektrikçi conta mı, radyatör mü ne diyecek. Duruma göre neticeyi burdan yazarım hem de benim durumumdakilere yardımcı olur.


Dün sabah oto elektrikçiye bıraktığım arabayı akşama aldım. Contaları ve oring (heralde) değiştiğini söyledi. Düzeldi gibi dedi. Denemiş epeyce. Neyse akşama aldım. Sabah yine paspasa su damlamıştı. Yani kesilmemiş. Ne yapacağım bilmiyorum. Gögüslüğü veya başka bir şeyi sökmeden alttan eğilerek yapılacak bir şey mi bu? Usta mı dandik yoksa başka bir elektrikçiye gideyim mi veya radyatör değişse kökten çözülür mü? Servise 300 tl vermedik şimdi 20-30 o parayı bulacağız heralde :(


_____________________________



2172 Mesaj
15 Mart 2011; 18:07:02 

quote:

Orijinalden alıntı: cumhuruzun

Dün sabah oto elektrikçiye bıraktığım arabayı akşama aldım. Contaları ve oring (heralde) değiştiğini söyledi. Düzeldi gibi dedi. Denemiş epeyce. Neyse akşama aldım. Sabah yine paspasa su damlamıştı. Yani kesilmemiş. Ne yapacağım bilmiyorum. Gögüslüğü veya başka bir şeyi sökmeden alttan eğilerek yapılacak bir şey mi bu? Usta mı dandik yoksa başka bir elektrikçiye gideyim mi veya radyatör değişse kökten çözülür mü? Servise 300 tl vermedik şimdi 20-30 o parayı bulacağız heralde :(



Hocam kaç para aldı o elekrikçi arkadaş merak ettim.İnşallah 20-25 den fazla almamıştır.Oring diye havalı havalı bahsettiği şey piyasada tenesi ortalama 2-3 TL olan kauçuk bazlı contadır.(Türkçesi) Kalorifer musluğu ile boruların birleştiği noktada bulunur 2 tane.

Oring:
0

Servis sana doğru teşhis koymuş demekki sorun kalorifer radyatöründe değiştirmeden kurtulamazsın.İyi bir ustan yoksa Servise yaptır.Sanayide 45 demişler galiba radyatörü sana ama o kesin yan sanayidir.Ben baktım Opar fiyat listesinden Albea kalorifer radyatörü 205 TL.Sana verdikleri fiyat toplamda iyi aslında. Albealar bu sorundan dolayı servise çok gittiği için onların yanılma payı az.

Yada sanayide Gerçekten güzenilir bir adam bulup yaptıracaksın Kolay gelsin.

Yeri gelmişken yedek parça ile ilgili birkaç şey söylemek istiyorum.

Sanayide Opar-Fiat yedek parça satanlara gidersin Albea radyatörü alacağım orjinal olsun dersin.Adam sana çıkarır verir 100TL der.Serviste aynı parça 200TL dir.Adam sana yemin eder bu parça orjinal diye ama aslında değildir.Onların mantığı şu:İşte Tofaş Albea radyatörünü kime ürettiriyor "Kale" firmasına , sana çıkarır Kalenin aynı ölçülerdeki ürününü verir.Alt takım parçalarını kime yaptırıyor "trw" firmasına sna o markanın uygun ebatlardaki ürünün verir.Markası aynı oldumu sanayide adı orjinaldir yan sanayilerin ise tamamen firması farklıdır.

Ama %100 orjinal parçaların üzerinde üreten firmanın isminin yanında FİAT yazısıda bulunur(Trw-Fiat, Fiat için üretilmiştir gibi) ve mutlaka bandrollü opar yazılı kutularda-Vakumlu poşetlerde olur.İşte bundan dolayı fiyat farkı oluyor.Ne zararı var aynı marka nasıl olsa onu alır kullanırım denilebilir buna bir sözüm yok ama işte farkın sebebi bilinsin diye yazıyorum.

Sanayidekilerin böyle yapmalarının genel sebebi ise fiyat farkı, müşteri geri dönmesin, pahalı demesin...vb.Tabi hepside illaki böyle satıyor demiyorum sen istersen sana birebir bandrollü orjinalinide verirler.


Kolay Gelsin.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi br251 -- 15 Mart 2011; 18:17:43 >


_____________________________



671 Mesaj