Şimdi Ara

Vulkan arayüzü son hazırlıklarını yapıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
176
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Vulkan arayüzü son hazırlıklarını yapıyor





    Khronos grubunun gelecek vadeden programlama arayüzü Vulkan, gelecek yıl başlarında kullanıma sunulacak ve hazırlıklar son aşamaya gelmiş durumda. Google başta olmak üzere pek çok teknoloji devi, en iyisinin ortaya çıkabilmesi için büyük çaba gösteriyor. 




    Vulkan, OpenGL ES'in gerekliliğini ortadan kaldırarak mobil cihazlar ve bilgisayarlar için ortak bir API sunma amacını taşıyor. Teknoloji Windows, Linux, Android platformlarına destek verdiği için diğer teknolojilerden önemli bir avantaj elde ediyor. 




    Vulkan'ın avantajı geliştiricilerin grafik birimine doğrudan ulaşabilmesi. Böylece örneğin bir oyun grafik biriminin çekirdeklerine ve belleğine manuel olarak yönetebiliyor. Böylece donanım seviyesinde grafik optimizasyonu sağlanırken, ayrıca grafikler işlenirken işlemciye çok fazla yük binmiyor ve sistemi de yormuyor. 




    Vulkan API'si için hali hazırda ayrıntıların tamamlandığı ve son rötuşların yapıldığı belirtiliyor. Geliştiricilerin kullanımına sunulacak yazılım geliştirme araçları da hemen hemen bitmiş durumda. Ayrıntıların tamamen bitirilmesi ile birlikte bu araçlar da hazır olacak. Araçların Windows, Linux ve Android platformu için sunulacağı belirtiliyor. 




    DirectX 12'nin açık kaynak rakibi olarak görülen Vulkan API'sinin mobil tarafta önü açık. Vulkan desteğini mobil platforma getirebilmek için Qualcomm, ARM, Imagination Technologies yoğun bir çalışma içerisinde. Normalde OpenGL ES 3.1 destekleyen tüm grafik birimleri Vulkan API'si ile de uyumlu olacak. Google da en erken Android O sürümünde Vulkan API'sini kullanmayı planlıyor. Apple'ın Metal API'sine rakip olacak Vulkan API'sine Android tarafının oldukça ihtiyacı vardı.




    Masaüstü tarafta ise yavaş bir benimsenme olacağı öngörülüyor. DirectX 12 API'sinin bir süredir kullanımda olması avantajı bu tarafa veriyor. Bu bakımdan Vulkan'ın ilk etapta önemli geliştiricilerden destek alması gerekecek. Steam makinelerinin Vulkan API'sini benimsemede etkisi olacağı tahmin ediliyor zira Valve, DirectX 12'nin kendileri için pek bir anlam ifade etmediğini belirtmişti. Cloud Imperium Games ekibi de Vulkan'ı tercih edeceğini açıklamıştı. Bu açıklamamlar API'nin biraz daha dikkat çekmesini sağlayacaktır.  

     















  • işin içinde volvo varsa buglardan ve sorunlardan geçilmez. desktop tarafında bir halt olmaz yani vulkandan

  • Rajeesh kullanıcısına yanıt
    Volvo?
  • Bakalım grafikleri ne kadar gelistecek...

  • Benim anlamadığım böyle bir gelişmeye nVidia çanak tutsaydı herkes övgüler yağdırır artık AMD batsa da kurtulsak diye mesajlar atardı. Oysa ki bu teknoloji ve 2016 da yine AMD ve ondan ayrılan RADEON Teknoloji oluşumunun sunacağı çözümlerle hayatımızda çok hızlı değişiklikler yaşanacak.

    Mesela 1000nit parlaklıkta 10bit 1ms tepki süreli paneller hayatımıza girecek. Yazılım ve donanım arasındaki birçok uyumsuzluk, hız , kalite, detay gibi konularda büyük değişimler yakalanacak. 4K gerçek anlamda amacına kavuşup bize olması gerekn kalite ve detayları sunacak. Daha ne diyeyim sen sakın batma AMD...

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.