Şimdi Ara

Volkswagen emisyon skandalını nasıl çözecek? işte bütün detaylar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
702
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Almanya Federal Motorlu Taşıma Kurumu tarafından da onaylanan düzenlemeler hayata geçiyor. Firma düzeltmeler sonrası, yakıt tüketiminde artış ve performansta azalma olmamasını amaçlıyor. 2.0 dizel motorlar için yazılım güncellemesi yeterli olurken, 1.6 dizellerde mekanik müdahale yapılacak. 

     

    Volkswagen emisyon skandalını nasıl çözecek? işte bütün detaylar 

    1.6 TDI motorlarda, hava filtre haznesinden motora doğru giden havanın girdap şeklindeki hareketini düzenlemek için hava akış sensörünün önüne ızgaralı bir parça koyulacak. Hava akım düzleştiricisi sayesinde düzelen hava akımı, hava akış sensörünün daha iyi okuma yapmasını sağlayacak. Hava ve yakıt oranını daha iyi ayarlayan motor, daha etkin bir yanma sağlayarak CO2 salınım miktarını izin verilen aralıklara çekebilecek.




    Yapılan açıklama da, düzeltme maksadıyla servislere çağrılan 2.0 dizellerin yaklaşık yarım saatlik, 1.6 dizellerin ise yaklaşık 1 saatlik servis süresi olacağı belirtiliyor.

     

    Dikkat çekici noktalardan bir tanesi ise, firma skandaldan etkilenen Amerikalı müşterilerine  1000 dolar tazminat ve 3 yıl ücretsiz bakım gibi ekstra hediyeler sunarken, Avrupalı müşterilerine ise herhangi bir bedel ödemiyor. Firma, Amerikalı müşterilerini el üstünde tutmasının nedenini ise Amerika'daki reklam kampanyalarına bağlıyor. Zira Volkswagen, Amerika'da "Clean Diesel" temalı reklamlarla dizel yakıtın benzinden pahalı olduğu ülkede yanlış yönlendirme yapmıştı.




    Volkswagen 1.2 dizel motorlar için sadece yazılım düzeltmesi yapılacağını belirtiyor ve kasım ayı sonuna kadar Federal Motorlu Taşıma Kurumu’na başvuruda bulunacak.




    Avrupa Birliği Ülkeleri’nde uygulanacak olan iyileştirmelerin, Amerika Birleşik Devleti için yeterli olmayacağı ve bunun için daha fazla mekanik düzeltme yapılması gerektiği de konuşulanlar arasında.

     

    Skandalla ilgili son gelişmeler ise firmanın İngiltere'deki yetkililerinin hapse dahi girme tehlikesi altında olduğu yönünde. Ayrıca mali anlamda zor günler geçirmeye hazırlanan firmanın Ar-Ge bütçesinde gideceği kesintilerden Pheaton modelinin etkileneceği söyleniyor.










  • performanstan veya yakıt tüketiminden kayıp olması kaçınılmaz. eğer olmayacak olsaydı zaten en baştan bu şekilde yaparlardı

  • Yazılımla motor performansını aşağı çek, yazılımın yetmediği yerlerde parça değişimi yap. Ne ala dünya! Bu kadar basit bir olay mı bu? Aracı 150 beygir diye alan ve buna göre ücret ödeyen adama nasıl dersin 120 beygir yaptık? Aklım almıyor gerçekten.

  • Eskiden vw yi lüks araç kategorisinde görürdüm artık clio neyse vw de o oldu benim için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu iş yazılımla olcak iş değil adam arabanın performansında memnun kalmaz bir şekilde eski yazılımı yükleyip araba eski haline dönerse ne olcak ?

  • Bu adiliklerinden sonra gözümde gram değerleri kalmadı ben ölene kadar inş Allah nasip eder VW markasını ne alırım ne de aldırırım.

  • Ne biçim bir firma imiş bu NOXWAGEN..Sülün Osman bunların yanında ilkokul talebesi kalır
  • Peki kullanıcılar yakıtta veya performansta negatif bir durumla karşılaşırsa ne olacak?

    Bireysel davaların ardı arkası kesilmez. Dahası firmayla davalık olan VW müşterisinin marka ile bağı kalmaz. Üç senede bir araba yenileyen Avrupa müşterisini kaybetmek intihar olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • adamlar kısaca avrupa için motorlarımıza fazla özenmedik amerika için ise hiç kasmadık direk hile yaptık diyorlar. Gerçekten o amerikada satılan 10numara yağ kıvamında mazotu yakmak için ciddi yüksek hazımlı motor lazım 1.2 dizelin amerikada satılması fizik kanunları gereği normal şartlarda mümkün değil... O mazotu silindire basmak için enjektör memelerini baya baya büyütmüşlerdir bunlar...

  • Ya bu emisyon meselesini amma abarttılar. Sanki kim emisyon değerine bakıp araba alıyor. Zaten millet emisyon değerine önem verse zorunlu egzoz ölçümünde anlarlardı. Demek ki kimse zaten emisyon memisyon tınlamıyor.

  • Bu ülkede hala vw reklamları dönüyor.
    Araç taşıyan tırların üstünde 0 km bir sürü volkswagen görüyorum.
    Milletin asıl beklentisi dış ülkedeki bu araçların yurda girmesi fiyatın düşmesi.
    Çevreyi hiç düşünen yok.
  • 1- Tüm avrupada araclar emisyon degerine göre vergilendiriliyor. Türkiye ile karistirmayin.

    2- Tüm Almanya'da da VW reklamlari inanilmaz artti. Bu bir unutturma politikasi. Simdilik arka planda olan bu fiyaskoyu istedikleri zaman tekrar cikarabilirler.

    3- Tüm dünyada davalar acildi hatta decam etmektedir. Hakkinizi arayin. SAF olmayin.

  • Beyler araçlar 10 numara çalışıyor, sahibi olamayanları trafikte iç çektirmeye devam ediyor kimse merak etmesin

    Daha bu gün golf7'im ile yine tozu dumana kattım premium araç sahibi diye geçinenlere alman tankı ile dersimi verdim

    Burda alman tankına sahip olamayan veya 2 katını verip dikiz aynamda kaybolan tipler dışında kimse ww hakkında kötü konuşmaz.

    Adam bmw 3.20 almış ama dikiz aynamda gittikçe küçülüyor, trafik ışığında yandaki otobüsten millet benim aracımı süzüyor ama bir havalar bir havalar ki sormayın yahu ara gazımda kaybolmuş adamsın ne diyorsun sen yahu? çakma m paket görünümlü seni istersen m6 ile gel sana bir spin attırayımda gör hele kardeş

    puntocu gençlik sevmez tabi yorumlara gel ww neyse clio'da oymuş. Yahu ben golf7'im ile clio'nun yanına park bile etmem sen ne diyorsun kardeş derdin ne anlat hele

    ben seni ses sistemimde, ara gazımda boğarım kardeş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sangokudbgt -- 27 Kasım 2015; 1:09:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DaRKFoRCeS

    Bu ülkede hala vw reklamları dönüyor. Araç taşıyan tırların üstünde 0 km bir sürü volkswagen görüyorum. Milletin asıl beklentisi dış ülkedeki bu araçların yurda girmesi fiyatın düşmesi. Çevreyi hiç düşünen yok.


    hahah çevreyi düşünen adam dizel araç kullanmaz benzinli araç kullanır, hatta daha çevreci LPG'li araç kullanır, hatta araba kullanmaz toplu taşıma aracı kullanır. Kendimizi kandırmamızın hiçbir anlamı yok.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: sangokudbgt

    Beyler araçlar 10 numara çalışıyor, sahibi olamayanları trafikte iç çektirmeye devam ediyor kimse merak etmesin Daha bu gün golf7im ile yine tozu dumana kattım premium araç sahibi diye geçinenlere alman tankı ile dersimi verdim Burda alman tankına sahip olamayan veya 2 katını verip dikiz aynamda kaybolan tipler dışında kimse ww hakkında kötü konuşmaz. Adam bmw 3.20 almış ama dikiz aynamda gittikçe küçülüyor, trafik ışığında yandaki otobüsten millet benim aracımı süzüyor ama bir havalar bir havalar ki sormayın yahu ara gazımda kaybolmuş adamsın ne diyorsun sen yahu? puntocu gençlik sevmez tabi yorumlara gel ww neyse clioda oymuş. Yahu ben golf7im ile clionun yanına park bile etmem sen ne diyorsun kardeş derdin ne anlat hele ben seni ses sistemimde, ara gazımda boğarım kardeş.


    Birader sakin ol, trollükten kriz geçireceksin.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: sangokudbgt

    Beyler araçlar 10 numara çalışıyor, sahibi olamayanları trafikte iç çektirmeye devam ediyor kimse merak etmesin Daha bu gün golf7im ile yine tozu dumana kattım premium araç sahibi diye geçinenlere alman tankı ile dersimi verdim Burda alman tankına sahip olamayan veya 2 katını verip dikiz aynamda kaybolan tipler dışında kimse ww hakkında kötü konuşmaz. Adam bmw 3.20 almış ama dikiz aynamda gittikçe küçülüyor, trafik ışığında yandaki otobüsten millet benim aracımı süzüyor ama bir havalar bir havalar ki sormayın yahu ara gazımda kaybolmuş adamsın ne diyorsun sen yahu? çakma m paket görünümlü seni istersen m6 ile gel sana bir spin attırayımda gör hele kardeş puntocu gençlik sevmez tabi yorumlara gel ww neyse clioda oymuş. Yahu ben golf7im ile clionun yanına park bile etmem sen ne diyorsun kardeş derdin ne anlat hele ben seni ses sistemimde, ara gazımda boğarım kardeş.


    rallide misin çözemedim dikiz mikiz küçülüyor felan :D





  • Otomobillerle çok ilgisi olmayan birisi olarak ölmüş durumda yaşlı araçlar, desoto kamyonlar vs. egzoslarından WV'den kat kat fazla zehir saçarken neden bu firmanın aylardır bu kadar kötülendiğini anlayamadım.
    Çevreci bakış açısından bakılacaksa önce bu tip araçların trafikten men edilmesi gerekir diye düşünüyorum, ki yollarda bu araçların sayısı WV ile karşılaştırılamayacak kadar fazla. Hile yapılmış olabilir, ama bu eski
    araç nüfusunun yanında bunların egzosundan çıkan emisyonun pek te önem arzetmediğini düşünüyorum. Doğru olan şey bence emisyona göre vergilendirmek ve halkı bu tip yüksek emisyonlu araçları kullanmaktan caydırmaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Umutcan

    Otomobillerle çok ilgisi olmayan birisi olarak ölmüş durumda yaşlı araçlar, desoto kamyonlar vs. egzoslarından WV'den kat kat fazla zehir saçarken neden bu firmanın aylardır bu kadar kötülendiğini anlayamadım.
    Çevreci bakış açısından bakılacaksa önce bu tip araçların trafikten men edilmesi gerekir diye düşünüyorum, ki yollarda bu araçların sayısı WV ile karşılaştırılamayacak kadar fazla. Hile yapılmış olabilir, ama bu eski
    araç nüfusunun yanında bunların egzosundan çıkan emisyonun pek te önem arzetmediğini düşünüyorum. Doğru olan şey bence emisyona göre vergilendirmek ve halkı bu tip yüksek emisyonlu araçları kullanmaktan caydırmaktır.

    Eskiden dsg vardi ellerinde malzeme olarak simdi birde emisyon konusu eklendi.. Tabi dogus grubuda bu isin tuzu biberi oluyor......vurun abaliya......ammaa dikkat volkswagenin arkasi kalin saglam vurun yoksa cokmez... Hocam ben cevaplayim sizi...... Complex ...yani butun bunlarin cevabi bu.... Fiat egea gibi albeanin guncellenmis versiyonu vitesi gostergesi bi merete benzemeyen alett 50 binden basliyor..... .. Golf gibi sinifinin butun ozellilerini en iyi derecede bir arada bulunduran aracta 60 binden baslatinca cok diyorlar.. ...ha birde sumbulle kiyaslayan arkadasa cok guldum... SIMDI BUTUN GOLF KULLANALARINDA HAYALI. SUMBUL ALMAKTI....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fenomenon

    quote:

    Orijinalden alıntı: DaRKFoRCeS

    Bu ülkede hala vw reklamları dönüyor. Araç taşıyan tırların üstünde 0 km bir sürü volkswagen görüyorum. Milletin asıl beklentisi dış ülkedeki bu araçların yurda girmesi fiyatın düşmesi. Çevreyi hiç düşünen yok.


    hahah çevreyi düşünen adam dizel araç kullanmaz benzinli araç kullanır, hatta daha çevreci LPG'li araç kullanır, hatta araba kullanmaz toplu taşıma aracı kullanır. Kendimizi kandırmamızın hiçbir anlamı yok.

    Dizelin vergilerle beraber benzinden daha uygun fiyata satıldığı bir ülkede doğa ve çevre gibi kavramları tartışmak gerek zira.Yakıttaki vergilendirme farklı olmalıydı benzin ciddi derecede ucuz olmalıydı ki daha çok benzinli satsın.LPG hâlen yeterli kıvama gelemedi bir türlü benzin ve mazot gibi tüp gerektirmeden temiz yakıt olma statüsüne ulaşamadı.Tamam en temiz yakıtlardan biri ama tehlikeli.Şu gazı tam anlamıyla sıvı yapsalar zaten verimlilik ve emisyon avantajından en çok satılan yakıt olacaktı ama olmadı bir türlü bilerek mi yapmıyorlar ve kimyasal olarak gerçekleşemiyor mu bilemiyorum.




  • Bilgisayar Bağımlısı kullanıcısına yanıt
    Hocam önyargılı olmaya gerek yok. LPG tankı benzin deposundan kat be kat daha güvenli ve sağlamdır. Ne yazık ki "LPG patlar" önyargısı oluşmuş millet LPG'ye her an patlayacak bomba gibi bakıyor. Ayrıca LPG gaz değil sıvıdır, zaten açılımı da sıvılaştırılmış petrol gazıdır. Sıvılaştırılmış, yani gaz değil sıvı.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.