- x
HYUNDAI ELANTRA FAN KULÜBÜ
4348 Cevap434121 Görüntüleme48 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<     12 [14] 16 17 18 19 20 21      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


887 Mesaj
11 Temmuz 2009; 12:44:16 

60 BIN BAKIMINDA TRIGER SETI DEGISIOR AGIR BAKIMA GIRIYOR ARAC YANLIS HATIRLARMIORSAM 456 TL IDI SERVISINDE. BU ARADA ELANTRAMI SATTIM 2005 SIYAH 62 BINDE IDI ARAC.


 
502 Mesaj
13 Temmuz 2009; 14:44:05 

Triger seti dışında bir sürü kayış kasnak vs. de değişmekte. Ankaralı arkadaşlar araçlarını hangi servise götürüyorlar aceba? '2005 oto elantramda rolanti sorunu var ilk çalışmada.


_____________________________

Hayvanları tanıdıkça insanları sevmeye başladım.


45 Mesaj
17 Temmuz 2009; 12:44:17 


quote:

Orjinalden alıntı: 10.köy


Öncelikle herkeze merhabalar.

Forumu Uzun Süredir takip etmekteyim. İlk mesajımı yazmama sebep yaşadığım bir kaç sorun. İlgilenenler için şimdiden teşekür ederim.

İlk Problemim; Aracımın 120 bini geçmesi ve gıcık olmaya başladığım kayış ötmesi sesinden kurtulmak için triger setini aracın garantiden çıkması ve kriz şartlrını göz önüne alaraktan, elantra almamı bana tavsiye eden ustaya degiştirdim. Aracı teslim aldığımda özellikle ilk çalışma anında aracın subap vurması gibi bir sesle çok gürültülü çalıştığını fark ettim. ( Bildiğim kadarıyla subap ayarını otomatik olarak araç kendi ayarlıyor. ) Ustaya bu durumu sorduğumda geçeceğini sölediği. Fakat 2 bin km ye yakın yapmama rağmen aynı ses. motor ısınınca bu ses sanki araçta dizel motor varmış gibi ses yapıyor. Ayrıca motor ısındığında rölanti devri 750 nin altına devir saatindeki bir çizgizinin altındaki çizginin altına düşüyor. ( Sizlerin motor ısındığında rölanti devri nedir bakıp söylerseniz sevinirim.) Ustayı arayıp durumu sorduğumda yağı nezamn değitirdiğimi, 10/40 yağ kullanıp kullanmadığımı sordu. Yağ 10/40 ve 1 ay önce değiştirmiştim. Ancak son değişimde yağa katkı attırdım. Usta katkının 10/40 yağı kalınlaştırdığını ve bununda subap ayar mekanizmasını çalıştırmadığını söyledi. Daha önce katkıyla ilgili bir mesaj olduğunu hatırlıyorum.

Sizce katkı buna sebep olabilir mi?

İkinci Problemim; Aracım şuan 129 binde ve 120 binde değiştirmem gereken debriyaj baskı balatasını hala değiştirmedim. Çünkü aracı çoğunlukla uzun yolda kullandım. Şehir içi 25 bin km anca kullanmışımdır. Sizce nezamn değiştirmeliyim bu konuda detaylı bilgisi olan var mı? Debrayaj pedalının sertleşeceğini söyleyenler oldu ancak gün içinde farklı modellerdde araç kullandığım ben bunu farkedemiyorum.

Forumun canlanması açısında da bir tartışma konusu açamak istiyorum.

Sizce 1.6 elentraların rampa kabiliyeti nasıl?

Gerçi ben bu soruyu özellikle kafamı baskı balatanın durumuna takdığımdan dolayı psikolojik olarakta sormuş olabilirim. Ancak çeşitli hız ve devirlerde denediğim oldu. ( Bagaj full minimum 3 yolcu + zaten şasi olarak normalden ağır bir araç = yani tam yük sayılır. ) Çoğu zaman rampaları hızlı çıkabilmek için kendimi 10 tane arabanın üzrinde atlayacak motokros akrobatlarına benzetiyorum.

Cevabım 1. kilometreden bu yana aracın ağır olmasından dolayı rampasının iyi olmadığını düşünüyorum.

Bu arada belirtiyim marşına bastığım ilk günden bu yana rampalar dışında kendime niye bu arabayı aldım ki sorusunu hiç sormadım. Hep iyiki dedim.

Geçenlerde sürekli kendi aracımla ayda enaz bir kez gittiğim İst-İzmir yolunu dizel olması sebebiyle Seat Cordobayla gitme talihsizliğinde bulundum. Allah sizi inandırsın sanki okadar yolu traktörle gidip geldim. Önde sesi içeri traktör motoru gibi gelen wokswagenin 1.4 tdi motoru. Yoladaki pirinç tanesi kadar engebenin sesini içeri veren, traktör romörkünde oturuyormuş hissi veren yaprak yay gibi amortisörler sürekli hoplatıp zıplatıp duruyor ( o yüzden elantrnınkiler sert yumuşatsakmı nasıl olur soruları gereksiz kaldı bende ) bizim kaynanadan ve arka tarafın darlığından dolayı arkadaki 3 kişinin bi süre sonra üç kafalı bir insanmış gibi yek vücud olması ve deniz kumunda demirden çalarak betondan yapılmış koltuklarıyla yol boyunca traktörle tarlaya bostan ekmeye gidermiş hissi verdi. Bide bunlar yetmezmiş gibi tasarruf yapalım dizelle gidelim derken, normalde tost ve susurluk ayranı maliyetiyle tek molayla gittiğim yolu yukarıda saydığım sebeplerden dolayı kemalpaşada kemalpaşa tatlısı + olağan susurluk molası + akhisarda akhisar köftesi = benzinle aynı paraya geldi. ( Ayağım uyuştu, midem bulandı gibi sözlere hiç kulak asmadım yetmezmiş gibi bide bizim kaynananın niye kendi arabanla gitmedik alışmıştık ona ne güzel, eee bende veriridim benzin parası yavrucum gibi duygulandıran bi okadarda başımı şişiren dırdırına maruz kaldım.) Sözde kriz dolyısıyla dizel araçla gidip tasarruf edecektik.

Belirteyim katlanbilir elektrikli aynaları ve tüm ışıkları yanan dijital kliması hiç bir üstünlüğünü görmedim. Kalitesiz plastiği ve sinir bozucu kırmızı yanan göstergesi ışıklarını hiç sormayın.


Anlıyacağınız attan inip eşşeğe bindim.

Eğer koreli mühendisler petrol fiyatlarını dikkate alıp şu araca 1.8 dizel motor sokuverseydiler Türkiye de en çok satan araç olurdu rampadada bayılmazdı.

İlgililere duyurulur.



0




Harikasın kardeşim....


_____________________________



 
502 Mesaj
17 Temmuz 2009; 21:33:48 

Kardeşim benim elantra otomatik rampada tokatlamadığım araç yok. Gazı köklüyorum vites kendini öyle bir ayarlıyorki hayranım gidişine. Düz yolda bazı araçların geçmesine izin veriyorum nasıl olsa rampada yakalarım diye ve öylede oluyor.


_____________________________

Hayvanları tanıdıkça insanları sevmeye başladım.


 
16 Mesaj
21 Temmuz 2009; 2:11:57 

merhaba arkadaşlar,
geçen perşembe istanbuldan 2004 72 binde otomatik bir elantra aldım ..Çok rahat bir araç.hiç yorulmadan kütahyaya geldik.otomatik hiç kullanmadım şu ana kadar fakat keşke kullansaydım dedim.gerçekten her şeyiyle güzel bir araç.Kendim Honda kullanıcısıyım.2000 accord düşünüyordum fakat fazla piyasada olan bir araç değildir. hem donanım olarak hemde fiyat açısından elantra çok güzel bir araç olduğunu araçlar hakkında bilgisi olanlar bilir sadece.tüp konusuna gelince gördüğüm kadrıyla ilanlarda 10 elantracıdan 2 sinde tüp var satılıklar arasında.çoğu yönüyle mükemmel bir araç arkadaşlar


_____________________________

http://img213.imageshack.us/my.php?image=14487672ht1.jpg


7 Mesaj
26 Temmuz 2009; 22:16:26 

Merhaba arkadaşlar,
kısmetse yarın bir Elentram olacak inşallah. Araç 1997 model 1.8 otomatik benzli. Pek bilmediğim ve kullanmadığım bir araç olduğu gibi buralarda (Kapadokyalıyım ayıptır söylemesi :)) pek gözüme çarpmamıştı. İnternette bilgi toplamayayım derken bir FAN KLUP'ümüz olduğunu görünce çok sevindim ve hemen üyel oldum. Baya da mesaj var hepsini okuyamadım ama affınıza sığınara -ki siz bunları muhtemelen daha önce konuşmuşsunuzdur- bir kaç sorum olacak üyelere.
Araç 1997 model Hyundai Elentra 1.8 DOCH otomatik benzinli araç ve 190 000 km de. sahibinin deyimiyle tüm ağır bakımları daha yeni yapılmış ve faturalarını da verecekmiş sözüm ona. Hiç tüp takılmamış. Nerdeyse yok yok 97 model araçta. Sunroof'tan ABS ye, ASR den Cruisecontrol'a daha bir sürü özellik. Uzun lafın kısası bu aracı hanım kullanacak ve benim hiç bir bilgim yok ayrıca ilk arabamız olacak inşallah. Bu aracın benzin tüketimi konusunda bilgisi olan var mı? Tüp taktırmamı tavsiye edermisiniz? Bilmem gereken veya baktırmam gereken neleri var bu arabayı alırken? Bilgi olarak (kasttiğim daha çok Kaporta harici bilgilerdir)

Böyle bir FAN CLUB'ı açan kişilere tüm emekleri için, ayrıca sorularıma üşenmeden cevap veren tüm arakdaşlara cani gönülden saygılarımı sunarım.
Kapadokyadan en derin sevgi ve saygılarımla
Bilal Coşkun


_____________________________

Kapadokya dan sevgi ve saygılarımla

Bilal Coşkun


7 Mesaj
27 Temmuz 2009; 0:28:49 

Bu arada alacağım aracın satıcı tarafından bildirilen özellikleri aşağıdaki gibidir:
ARAÇ 1997 MODEL HYUNDAİ ELENTRA 1.8 DOCH MOTOR GLS OLUP MODELİNİN EN DOLUSU FULL OLANIDIR.
ARACIMA İTİNA İLE BİNDİM,LPG KESİNLİKLE TAKTIRMADIM.BAKIMLARI MALTEPE HYUNDAİ SERVİSİNDE YAPILMIŞTIR.
ARACIMDA,KLİMA,AİRBAG,ABS,SUNROOF,ELEKTRİKLİ 4 CAM VE DİKİZ AYNALARI,ALARM,OTOMATİK VİTES,HIZ SABİTLEYİCİ,MERKEZİ KİLİT,YATAN KOLTUKLAR VS... MEVCUT VE HEPSİ ÇALIŞIR DURUMDADIR.
ARACIMLA 189.000 KM YAPTIM VE TÜM AĞIR BAKIMLARI YENİ YAPILDI.(TRİGİYER,ROT-BALANS,YAĞ,SU,ANTİFİRİZ,ATF YAĞI,ÖN TAKIM VS..) 4 LASTİK ON GÜN ÖNCE DEĞİŞTİ.(FATURALARI MEVCUT TOPLAM-1.500 TL)
TEK KURUŞ MASRAF ETMEDEN BİNİLECEK BİR AİLE ARACIDIR.
Umarım içime sinen bir araç olur. Burada okuduklarımdan sonra inanılmaz heyecanlıyım bir elentra sahibi olacağım için
Selamlar
Bilal


_____________________________

Kapadokya dan sevgi ve saygılarımla

Bilal Coşkun


 
2 Mesaj
30 Temmuz 2009; 10:05:30 

arkadaslar bende 2005 elantra var geçen 90,000 bakımını yaptırdım. bujılerde değişti.ustaya sordum boch marka bujı kullanıyorlarmış. bazı arkadaslar bosh ıcın uygun değil dıyo birde yağı 5/30 koydular bu doğrumu yoksa 10/40 mı olmalıydı


_____________________________



887 Mesaj
31 Temmuz 2009; 13:26:15 

AMma sıkmışşsın haaa hiç elantrası olmayana anlat sen onları


quote:

Orijinalden alıntı: akg58

Kardeşim benim elantra otomatik rampada tokatlamadığım araç yok. Gazı köklüyorum vites kendini öyle bir ayarlıyorki hayranım gidişine. Düz yolda bazı araçların geçmesine izin veriyorum nasıl olsa rampada yakalarım diye ve öylede oluyor.



 
5 Mesaj
2 Ağustos 2009; 13:17:47 

herkese selamlar. bende 2005 model 1.6 gls elantra sahibiyim artık. aldığım araç 18.900 km de. üzerinde romano marka lpg var (brc'den % 10 tasarruflu olduğu söyleniyor) şehir içinde Ankara fiatları ile (LPG aygaz 1,540 TL) 0,145 Kr uzun yolda ise 0,120 Kr yaktı. aracın triger seti değişmemiş. ama 4 yaşını bitirecek. 60 bin bakımında diyorlar. ama seneylende alakalıymış. bir bilen yorumlarmı acaba. aracın tek eksi yanı rampada bir vites küçük gitmek zorunda olman. diğer yanlarından memnunum. birde triger seti değiştirmek bana kaça mal olacak. servis mi yoksa sanayimi. tanıdık usta söyleyecek varmı. şimdiden selamlar bütün elantracılara.






< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akilhan -- 2 Ağustos 2009; 13:21:24 >


_____________________________



 
2 Mesaj
3 Ağustos 2009; 10:01:20 

akilhan oncelıkle hayırlı olsun cok ıyı yapmıssın. yağını suyunu koy hıc arkana bakma triger seti içinde 10,000 periyotlarda bakımı olduğuna göre kilometre gelmese bıle 6.yılda değiştirmen lazım. kardes kaça aldın tekrar hayırlıu olsun kazaszı belasız kullanman dileğiyle


_____________________________



 
5 Mesaj
4 Ağustos 2009; 21:05:31 

18.000 tl ye aldım


_____________________________



 
353 Mesaj
7 Ağustos 2009; 18:19:54 

arkadaşlar kumandadaki kapı kilitleme düğmem bozuldu nerde yaptırabilirim bunu servise gidip abuk subuk rakamlarla karşılaşmak istemiyorum.


_____________________________



 
353 Mesaj
9 Ağustos 2009; 1:42:56 


quote:

Orijinalden alıntı: soldier_x

arkadaşlar kumandadaki kapı kilitleme düğmem bozuldu nerde yaptırabilirim bunu servise gidip abuk subuk rakamlarla karşılaşmak istemiyorum.

kimse yokmu??


_____________________________



 
3 Mesaj
9 Ağustos 2009; 3:14:50 

Merhaba arkadaşlar benimde bir 2005 elantram var ve de bir sorunu var.Araç bazen geri vitesteyken atıyor bazen de birinci vitesteyken atıyor. bu sorun yenilerde olmaya başladı. bundan bir buçuk ay önce şanzıman yağı akmış ve ben fark etmemiştim, araç vitesteyken atmaya başladı, güç bela servise götürdüm şanzıman gitmiş dedi ama yağ takviyesi yapalım dediler öyle denediler araç sorunsuz çaılştı bu atma sorunu yaşanmaz olmuştu ki yakın zaman da geri viteste tekraraladı, yine gittim ustasına aracı denedi viteslerde sorun bulamadı sağlam gayet güzel dedi. Sizin bir fikriniz var mı, daha önce başınıza benzer durum geldi mi acep?


_____________________________



 
24 Mesaj
9 Ağustos 2009; 9:30:24 

beyler ben 2004 elantra sahibiyim direksiyon simidinde aşınma var bu problemi nasıl çözeriz? bilgisi olan arkadaşlar yardım ederse sevinirim.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eroglu1977 -- 9 Ağustos 2009; 13:00:49 >


_____________________________

cihan85 adlı kullanıcı dolandırıcı dikkat edin


 
7 Mesaj
9 Ağustos 2009; 15:42:27 

s.a kardeş bendede 1996 model elantra var bende senin gibi keyfi şeyler yapmayı seviyorum benim aracımda 1.8 gls modeli bendede hava filitresi var ve çokta tatlı bi sesi var resimlerini yollarım istersen aracımın ;)bu arada bende siteye yeni üye oldum bütün arkadaşların yorumlarını keyifle okuyorum hepsinin agzına saglık grşmek üzere.!!!


_____________________________

2010 ERA 1.4 TEAM ABS-SİYAH


887 Mesaj
9 Ağustos 2009; 18:20:57 

derı olduğu için birşey yapamazsın malesef sadece gecıktırırsın.deri parçaların kaderi bu 3 seneden sonra soyulmaları
quote:

Orijinalden alıntı: eroglu1977

beyler ben 2004 elantra sahibiyim direksiyon simidinde aşınma var bu problemi nasıl çözeriz? bilgisi olan arkadaşlar yardım ederse sevinirim.



 
24 Mesaj
10 Ağustos 2009; 6:12:59 

cevap için teşekkürler dostum, acaba direksiyon simidinin çıkmasını bulabilirmiyiz?
Yoksa sıfırı ne kadardır? bilgisi olan arkadaşlar yazarsa sevinirim, teşekkürler.....



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eroglu1977 -- 10 Ağustos 2009; 6:13:30 >


_____________________________

cihan85 adlı kullanıcı dolandırıcı dikkat edin


 
89 Mesaj
10 Ağustos 2009; 16:57:07 

lpg dönüşümlü elentrası olan arkadaşlara sorum var.

2004 hyundai elentra aracım var. 71000 km de yaklaşık 10 ay önce kayseride landi renzo omegas taktırdım. 4000 km sonra araç sabahları çalıştıktan sonra daha gaza geçmemiş iken gaz yememe problemi başladı. Montajı yapan yer bir depo benzin kullan düzelir gaza geçmeden getir ayarları yenileyelim dedi. bir depo benzinden sonra sorun kalmadı ustaya götürdüm ayarları yeniledi. Gazdada hiçbir sorun kalmadı. yalnız 2000 km sonra sorun tekrarladı hatta uzun yolda hareket halinde iken gazda gaz yememe problemide verdi çekiş düştü yakıt sarfiyatıda arttı. Ustama yolda iken telefon ettim benzine al dedi. Öylede yaptım sorun düzelmeye başladı bir süre sonra sorun bitti. Benzinde devam ettim 600 km. Ustama ayar için götürdüm labtopa bağladı ayara gerek yok dedi arıza kaydıda yokmuş böyle yaptıkça bir depo benzin kullan düzelir dedi. Sorun, aracı gazda kullanınca bir süre sonra beyinin kafası karışıyormuş 1 depo benzinlede düzeliyormuş. Yani bu sorun sürekli tekrarlıyor.

Uzun zamandır lpg li elentra kullanan arkadaşlar sizde bu sorunları yaşıyormusunuz?


_____________________________



49 Mesaj
10 Ağustos 2009; 18:41:35 

sevgili mcoskun38

benim elantra 2006 model ve 30000 km dir lpg ile kullanıyorum aracımı ve geçen hafta içinde 100000 kmyi devirdim ama bu bahsettiğin sorunlarla karşılaşmadım yeri geliyor aracı sıkıştırıyorum da ama... bu arada benim araçtaki sistem o zaman en ucuz olan marka olan atiker umarım en kısa zamanda sorunların dan kurtulursun ancak gaz aldığın yere göre aracın peformansı ve menzili değişiyor ben en çok opetten alıyorum ve aygazdan çok memnunum ancak akpetten aldığım zaman menzil ve performensta düşüş oluyor.


_____________________________


2006 Hyundai Elantra 1.6 GLS


 
89 Mesaj
10 Ağustos 2009; 22:31:17 

sn hosmurat cevabınız için teşekkürler sorum bir önceki sayfanın son mesajı olmuş bu yüzden yeniliyorum lpg li elentra kullanan arkadaşların cevaplarını bekliyorum.

lpg dönüşümlü elentrası olan arkadaşlara sorum var.

2004 hyundai elentra aracım var. 71000 km de yaklaşık 10 ay önce kayseride landi renzo omegas taktırdım. 4000 km sonra araç sabahları çalıştıktan sonra daha gaza geçmemiş iken gaz yememe problemi başladı. Montajı yapan yer bir depo benzin kullan düzelir gaza geçmeden getir ayarları yenileyelim dedi. bir depo benzinden sonra sorun kalmadı ustaya götürdüm ayarları yeniledi. Gazdada hiçbir sorun kalmadı. yalnız 2000 km sonra sorun tekrarladı hatta uzun yolda hareket halinde iken gazda gaz yememe problemide verdi çekiş düştü yakıt sarfiyatıda arttı. Ustama yolda iken telefon ettim benzine al dedi. Öylede yaptım sorun düzelmeye başladı bir süre sonra sorun bitti. Benzinde devam ettim 600 km. Ustama ayar için götürdüm labtopa bağladı ayara gerek yok dedi arıza kaydıda yokmuş böyle yaptıkça bir depo benzin kullan düzelir dedi. Sorun, aracı gazda kullanınca bir süre sonra beyinin kafası karışıyormuş 1 depo benzinlede düzeliyormuş. Yani bu sorun sürekli tekrarlıyor.

Uzun zamandır lpg li elentra kullanan arkadaşlar sizde bu sorunları yaşıyormusunuz?


_____________________________



 
1129 Mesaj
12 Ağustos 2009; 11:12:49 

kardeş mrb. bendede 2004 elantra var. lovato sıralı lpg var. 1 yıldır kullanıyorum. senin dediğin sorun geçen ay bendede oldu. araba sabahları ilk çalıştıktan sonra benzine geçmeden önce gaz yememeye başladı. ustayı aradım. usta arabayı 3-5 gün benzinde kullanmamı, daha sonra gaza geçmeden getirmemi, eğer benzindede aynı şeyi yaparsa arızanın gazla alakası olmadığını, eğer benzinde yapmazsa gaz ayarında sorun olduğunu söyledi. 3-5 gün 200-300km aracı şehir içinde benzinde kullandım, sorun ortadan kalktı. ustaya götürdüm, laptop la yeni güncel yazılım attı. Ogün bugündür hiç bir sorun yok. Anlayacağın LPG li araçların ara sıra benzinde kullanılması gerekiyormuş. İyi günler.
quote:

Orijinalden alıntı: mcoskun38

sn hosmurat cevabınız için teşekkürler sorum bir önceki sayfanın son mesajı olmuş bu yüzden yeniliyorum lpg li elentra kullanan arkadaşların cevaplarını bekliyorum.

lpg dönüşümlü elentrası olan arkadaşlara sorum var.

2004 hyundai elentra aracım var. 71000 km de yaklaşık 10 ay önce kayseride landi renzo omegas taktırdım. 4000 km sonra araç sabahları çalıştıktan sonra daha gaza geçmemiş iken gaz yememe problemi başladı. Montajı yapan yer bir depo benzin kullan düzelir gaza geçmeden getir ayarları yenileyelim dedi. bir depo benzinden sonra sorun kalmadı ustaya götürdüm ayarları yeniledi. Gazdada hiçbir sorun kalmadı. yalnız 2000 km sonra sorun tekrarladı hatta uzun yolda hareket halinde iken gazda gaz yememe problemide verdi çekiş düştü yakıt sarfiyatıda arttı. Ustama yolda iken telefon ettim benzine al dedi. Öylede yaptım sorun düzelmeye başladı bir süre sonra sorun bitti. Benzinde devam ettim 600 km. Ustama ayar için götürdüm labtopa bağladı ayara gerek yok dedi arıza kaydıda yokmuş böyle yaptıkça bir depo benzin kullan düzelir dedi. Sorun, aracı gazda kullanınca bir süre sonra beyinin kafası karışıyormuş 1 depo benzinlede düzeliyormuş. Yani bu sorun sürekli tekrarlıyor.

Uzun zamandır lpg li elentra kullanan arkadaşlar sizde bu sorunları yaşıyormusunuz?




_____________________________

YA OLDUĞUN GİBİ GÖRÜN, YADA GÖRÜNDÜĞÜN GİBİ OL.


 
4 Mesaj
14 Ağustos 2009; 2:49:07 


quote:

Orijinalden alıntı: mhrm

Merhaba arkadaşlar benimde bir 2005 elantram var ve de bir sorunu var.Araç bazen geri vitesteyken atıyor bazen de birinci vitesteyken atıyor. bu sorun yenilerde olmaya başladı. bundan bir buçuk ay önce şanzıman yağı akmış ve ben fark etmemiştim, araç vitesteyken atmaya başladı, güç bela servise götürdüm şanzıman gitmiş dedi ama yağ takviyesi yapalım dediler öyle denediler araç sorunsuz çaılştı bu atma sorunu yaşanmaz olmuştu ki yakın zaman da geri viteste tekraraladı, yine gittim ustasına aracı denedi viteslerde sorun bulamadı sağlam gayet güzel dedi. Sizin bir fikriniz var mı, daha önce başınıza benzer durum geldi mi acep?




Geri vitesten atanından benimde başıma geldi. Ancak bendedki sorun; 120 binde değişmesi gereken debryaj baskı balatasından kaynaklanıyordu. Sendeki sorunda bundan kaynaklanıyor olabilir. Ayrıca debriyaj pedal boşluğu ve debriyaj sıvısnın seviyesini kontrol ettir. Devam ederse senkromençtedir. Bildiğim kadarıyla 1 ile geri aynı senkromençte çalışıyor.

Bu arada 120 binde değişmesi gereken baskı balatayı 148 binde değiştirdim. 10 binde daha gider mi diye hala düşünüyorum.


Geçenlerde yüksek hızda seyrederken fren pedalına dokunduğumda direksiyon titremeye başladı. Ne olduğunu anlamak için bikaç kez süratlenip fren yaptım taki ABS ikaz lambası yanana kadar. İkaz 2 dakika sonra söndü. Bunun üzerine bugün öğlen saatinde servise gittim.

Usta tecrübeye çıktı bilgisayara bağladı v.s Yanıma geldi belli ki bişi bulamamış. Balatalar yapar, abs de sorun olabilir fren pistonları ana merkez bi dünya saydı. Yaklaşık fiyat 300 tl dedi.

Bunun üzerine Sanayideki bir frenciye gittim. Aracı kaldırıp lastikler fren söküldü. 10 dak. içinde usta sorunu buldu. Ön fren disklerinde balans oluşmuş. Fren disklerinin aşırı ısınmasından zamanla oluştuğunu söyledi. Diskler üzerinde taşlanıcakmış. Masraf 50 tl.

Kıssadan hisse: Bu servisler bizi şey yapmaya çalışıyorlar gibi me geliyor.


_____________________________



 
3 Mesaj
14 Ağustos 2009; 12:17:53 

10.Köy ilgin için teşekkür ederim, trafikte bir kaç defa daha başıma geldi özellikle bayır yukarı kalkışlarda. Ustalar soruyorlar neyi var diye sonra deniyorlar ama onlar deneyince herhangi bir sorun çıkarmıyor, 15 gün önce baktırmış herşeyine sorun çıkmamıştı daha doğrusu bulamamışlardı.neyse bakalım bugün yarın tekrar götürüceğim...
teşekkür ederim tekar


_____________________________



 
468 Mesaj
15 Ağustos 2009; 2:50:31 

sevgili mcoskun38 arkadaşım

aynı sorunlar bende de vardı lpg taktıralı 15000 km oldu sorunun benzinle felan alakası yok benim ustam gerçekten usta ve sorunu anlıyor bak şimdi araç benzinde gayet güzel çalışıyor ancak gazda tekleme felan yapıyor bunun sebebi elektrik aksamından yani araç benzindeyken buji kabloları bobin yada bujiye fazla akım gerekmiyor ancak gazın oktanı düşük olduğu için 93 oktan ateşlemede sorun oluyor bende de aynı sorunlar vardı araç sürekli tekliyordu buji-buji kablolarını değiştirdim sorun kalmadı benzinde kullanmama da gerek bende makina teknikeriyim az çok anlarım saygılarımla....

arkadaşlar uzun bi aradan sonra yine buradayım merhabalar...


_____________________________



 
1129 Mesaj
15 Ağustos 2009; 12:06:41 

zekai 06 arkadaşım.
mcoskun38 arkadaşın sorununu tam anlamamışsın herhalde. sorun araç gazda çalışırken gaz yememe değil, sabah ilk çalışma sırasında benzinde çalışırken gaz yememe sorunu. daha sonra araç gaza geçince zaten sorun düzeliyor. burada arkadaşın anlatmak istediği sabah ilk çalışma esnasında araç benzinde iken aracın gaz yememesi. senin dediğin olaya gelirsek lpg li araçlarda buji kablolarını daha sık değiştirmek gerekiyor, bu tesbit doğrudur. iyi günler.
quote:

Orijinalden alıntı: zekai06

sevgili mcoskun38 arkadaşım

aynı sorunlar bende de vardı lpg taktıralı 15000 km oldu sorunun benzinle felan alakası yok benim ustam gerçekten usta ve sorunu anlıyor bak şimdi araç benzinde gayet güzel çalışıyor ancak gazda tekleme felan yapıyor bunun sebebi elektrik aksamından yani araç benzindeyken buji kabloları bobin yada bujiye fazla akım gerekmiyor ancak gazın oktanı düşük olduğu için 93 oktan ateşlemede sorun oluyor bende de aynı sorunlar vardı araç sürekli tekliyordu buji-buji kablolarını değiştirdim sorun kalmadı benzinde kullanmama da gerek bende makina teknikeriyim az çok anlarım saygılarımla....

arkadaşlar uzun bi aradan sonra yine buradayım merhabalar...



_____________________________

YA OLDUĞUN GİBİ GÖRÜN, YADA GÖRÜNDÜĞÜN GİBİ OL.


887 Mesaj
18 Ağustos 2009; 19:50:00 

ARKADASLAR SATILIK 2005 GRI RENKLI 58BINDE KAZASIZ BOYASIZ 100BİN KM GARANTISI DEVAM EDEN SERVIS BAKIMLI ARACIMIZ SATILIKTIR.İLGİLENEN OLURSA PM ATSIN.


 
468 Mesaj
18 Ağustos 2009; 21:42:19 

ftamirci arkadaşım ben ne demek istediğini anladım ve söylediğim gibi gazlı arabalarda buji kabloları çabuk arıza açtığından benzinde de problem başlıyor ayrıca şöylede bir durum var cumartesi günü tamirciye gittim 1500 devirde bi tekleme var die boğaz kelebegi temizlenecek dedi sanırım tamirci akraba mantıklı geldi bana iyi günler...


_____________________________



 
34 Mesaj
20 Ağustos 2009; 17:00:36 

arkadaşlar 2005 elantra gls aldım 74000 de
benide kulübe üye yapın


_____________________________

7


887 Mesaj
20 Ağustos 2009; 21:08:51 

kaca aldın kardes kaza boya falan durumu nedır bende satıyorum acaba pıyasa durumunu öğrenek ?..hayırlı olsun


 
468 Mesaj
21 Ağustos 2009; 19:26:54 

hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız arızasız binersin inş.....


_____________________________



887 Mesaj
25 Ağustos 2009; 0:39:43 

buda benim aracım nasıl ama

0


Ekteki dosya (1)


 
34 Mesaj
27 Ağustos 2009; 14:32:50 

18500 e aldım boya değişen yok tüplü


_____________________________

7


 
502 Mesaj
27 Ağustos 2009; 23:00:23 

İnanmak zorunda değilsin kardeşim. Her elentra aynı değildir aynı marka model olan araçlar kullanıcıya göre çok büyük farklılıklar gösterebilir, malımı satmak gibi de bir düşüncem yok. Ben 2005 elantra otomatik vites için konuşuyorum,kullandıysan bu araçtan yokuşta gazı köklersen eğim ve çekiş zorluğuna göre şanzuman herşeyi kendi ayarlar,tabi sen korkupta basmazsan yada aracın düz vites ise o ayrı. Ayrıca hyundai için çalışmıyor ve bayiside değilim,memurum.Şunuda belirtmek isterimki araca körü körüne bağlı olan en iyi araba benim arabam diyen bir insanda değilim yeri gelince olumsuz yönlerinide söylerim.İnanmıyorsan denemesi bedava gel çıkalım yola dediğim gibi değilse yol masraflarını karşılarım, ama aracım iddaa ettiğim gibi ise sende aracın deposunu fullersin.Hodri meydan.Ayrıca amma sıkmışsın haaa gibi bir cümle kullanman belirli bir samimiyet gerektirir.Daha önce seninle tanıştığımı hatırlamıyorum yada belli bir platformda ortak birşeyler paylaştığımı hatırlamıyorum. Cümle kurarken lütfen biraz daha dikkatli olalım,kırıcı olmamaya özen gösterelim.
quote:

Orijinalden alıntı: imbus_civata

AMma sıkmışşsın haaa hiç elantrası olmayana anlat sen onları








< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akg58 -- 27 Ağustos 2009; 23:07:58 >


_____________________________

Hayvanları tanıdıkça insanları sevmeye başladım.


 
502 Mesaj
27 Ağustos 2009; 23:06:16 

En ekonomik çözüm güzel bir direksiyon kılıfı almaktır arkadaşım benimkinde öyle yaptım. Gri yada siyah tonlar güzel duruyor birde deri olursa daha hoş olur. Direksiyonu değiştirsen bile belli bir süre sonra yine tekrar edecektir. Durmadan direksiyon değişmek zorunda kalırsınki külfetli bir iş.
quote:

Orijinalden alıntı: eroglu1977

beyler ben 2004 elantra sahibiyim direksiyon simidinde aşınma var bu problemi nasıl çözeriz? bilgisi olan arkadaşlar yardım ederse sevinirim.



_____________________________

Hayvanları tanıdıkça insanları sevmeye başladım.


 
502 Mesaj
27 Ağustos 2009; 23:15:09 

Buan benzer bir sorun benim araçtada oluştu nisan ayı ortası ama tam tersi benzinde iken sabahları ilk çalışmada titreme yapıyor gaza geçince düzeliyordu. Sorunun benzinde olduğunu düşünerek yakıt katkısı kullandım şu an için yok ama havlar soğuyunca ne olur onu bilemem. Zaten kış gelmeden bir bakıma girecek o zaman servise bundanda bahsedecem.
quote:

Orijinalden alıntı: mcoskun38

sn hosmurat cevabınız için teşekkürler sorum bir önceki sayfanın son mesajı olmuş bu yüzden yeniliyorum lpg li elentra kullanan arkadaşların cevaplarını bekliyorum.

lpg dönüşümlü elentrası olan arkadaşlara sorum var.

2004 hyundai elentra aracım var. 71000 km de yaklaşık 10 ay önce kayseride landi renzo omegas taktırdım. 4000 km sonra araç sabahları çalıştıktan sonra daha gaza geçmemiş iken gaz yememe problemi başladı. Montajı yapan yer bir depo benzin kullan düzelir gaza geçmeden getir ayarları yenileyelim dedi. bir depo benzinden sonra sorun kalmadı ustaya götürdüm ayarları yeniledi. Gazdada hiçbir sorun kalmadı. yalnız 2000 km sonra sorun tekrarladı hatta uzun yolda hareket halinde iken gazda gaz yememe problemide verdi çekiş düştü yakıt sarfiyatıda arttı. Ustama yolda iken telefon ettim benzine al dedi. Öylede yaptım sorun düzelmeye başladı bir süre sonra sorun bitti. Benzinde devam ettim 600 km. Ustama ayar için götürdüm labtopa bağladı ayara gerek yok dedi arıza kaydıda yokmuş böyle yaptıkça bir depo benzin kullan düzelir dedi. Sorun, aracı gazda kullanınca bir süre sonra beyinin kafası karışıyormuş 1 depo benzinlede düzeliyormuş. Yani bu sorun sürekli tekrarlıyor.

Uzun zamandır lpg li elentra kullanan arkadaşlar sizde bu sorunları yaşıyormusunuz?




_____________________________

Hayvanları tanıdıkça insanları sevmeye başladım.


 
24 Mesaj
28 Ağustos 2009; 15:10:26 


quote:

Orijinalden alıntı: akg58

En ekonomik çözüm güzel bir direksiyon kılıfı almaktır arkadaşım benimkinde öyle yaptım. Gri yada siyah tonlar güzel duruyor birde deri olursa daha hoş olur. Direksiyonu değiştirsen bile belli bir süre sonra yine tekrar edecektir. Durmadan direksiyon değişmek zorunda kalırsınki külfetli bir iş.


dostum kılıfda hiç hoş durmuyor aracın o ağır havasını bozuyor


_____________________________

cihan85 adlı kullanıcı dolandırıcı dikkat edin


 
502 Mesaj
28 Ağustos 2009; 18:11:55 

Zevk görecelidir kardeş benimkinde gri renk suni deri sade bir kılıv var hem direksiyonun biraz daha kalın olmasını sağlıyor ele daha iyi oturuyor. Ama zevk senin o soyulmaları düzeltecek bir ilaç yok maalesef sadece deri bakım ürünleri ile süreci biraz daha geciktirirsin. Bunun dışında alternatif olarak mevcut direksiyonlara kaplama yapan yerler var ama hiç bir bilgim yok bu konuda istersen bir araştır.
quote:

Orijinalden alıntı: eroglu1977


ostum kılıfda hiç hoş durmuyor aracın o ağır havasını bozuyor




_____________________________

Hayvanları tanıdıkça insanları sevmeye başladım.


 
24 Mesaj
29 Ağustos 2009; 13:33:26 

sağol dostum..


_____________________________

cihan85 adlı kullanıcı dolandırıcı dikkat edin


887 Mesaj
29 Ağustos 2009; 13:53:30 

resımını koydugum aracımın ustunde kılıf var bozmusmu havasını


 
468 Mesaj
31 Ağustos 2009; 3:09:26 

aynı problem bende de başlamıştı direksiyon hafif hafif aşınmaya başlamıştı ve benim ellerimde çok terler direksiyonu avuç içiyle çevirdiğim için kayıyo bende kılıf aldım lastik kauçuk tarzı bişi siyah az tonlarda lacivert var direksiyon hem elime iyi oturuyo hem de kaydırmıyo direksiyona daha bi hakim oluyosunuz ben tavsiye ederim tecrübeyle sabit derim hem rahatlık hem aşınma riskine karşı...


_____________________________



 
89 Mesaj
31 Ağustos 2009; 19:08:43 

Sayın zekai06 ve ftamirci arkadaşım ve ilgilenip cevap veren tüm arkadaşlar öncelikle sizlere teşekkür ediyorum. Gaz yememe problemi hala devam ediyor. Benzinde bir müddet bindikten sonra herşey düzeliyor. benzinde düzeldikten sonra özel servise götürdüm bilgisayar falan bağlandı herşey normal hatta birde motor kurum temizliği yaptırdım bu temizlikten sonra rolanti memesi boğaz kelebeği vs. hepsi pırıl pırıl oldu.(170 lira) Tekrar gaza aldım 10 km sonra ayarlar bozuldu. lpg ciye gittim arızanın lpg sisteminden kaynaklandığını beyini enjektörü değiştirecekler ellerinde yokmuş. 20 gün sonra gideceğim bakalım ne olacak iyi günler.


_____________________________



 
468 Mesaj
1 Eylül 2009; 16:09:04 

mcoskun38 arkadaşım umarım sorunun en ekonomik ve en hızlı bi şekilde çözülür büyük ihtimal ECU değişecek benim aklıma gaz filtreside geldi ama tabi ustalar daha ii bilir bende de tam 1500 dev/ dk de bi tık diyo tekliyo ama sebebini bulamadık bende 1500 dev/dk altına indirmiyorum...


_____________________________



 
2 Mesaj
1 Eylül 2009; 21:03:19 

Merhaba Elantra sevenler, sizlerle bugün tanıştım.
benim de 2005 model 1.6 aracım var. 40 bin km oldu. Acaba servis bakım ücreti ne kadardır? Yanıt yazan olursa memnun olurum.
Garanti süresi 5 yıl sanırım. Servise gitmesem sorun olur mu?
Selam ve sevgilerle...


_____________________________



 
353 Mesaj
1 Eylül 2009; 23:39:59 

arkadaşlar arka kolonlarımdan bitanesi patladı sanırım bende http://www.hepsiburada....productid=otsonyxsf6925 bunu almayı düşünüyorum acaba yuvasına sığarmı ve sistem bunu kaldırırmı diye düşünmekteyim sizler ne dersiniz??


_____________________________



187 Mesaj
2 Eylül 2009; 13:56:15 

arkadaşlar merhaba.aracım satılıktır ilgilenenler olursa bana burdan ulaşabilirler.

LİNK :
http://www.sahibinden.c...37348WQQpXQQdisplayitem


_____________________________

<<__2006 HYUNDAİ ELANTRA 1.6 GLS İnci Beyazı__>>


 
468 Mesaj
2 Eylül 2009; 18:16:27 

ayhanavcı arkadaşım bakımı mutlaka serviste yaptır yoksa 100.000 km yada 5 yıl garantin bozulur yani araç garanti kapsamı dışında kalır......


_____________________________



 
468 Mesaj
2 Eylül 2009; 18:19:52 

soldier_x arkadaşım bende bilmiyorum bi arıza olursa ne yapıca die ama orjinal hoparlorlere baktığımızda altında mıknatıs felan yok yani wattı düşük hoparlor sanırım ama senin baktığın bu sony daha güçlü belki kaldırmayabilir kaldırsada teyp çok yıpranır die düşünüyorum çünki çok ısınıyo farkındaysanız....


_____________________________



162 Mesaj
4 Eylül 2009; 13:28:15 

Arkadaşlar aracım şu anda 59.000 kmde. 60.000 bakımı için fiyat aldım. Fiyatlar izmirdeki servislerin fiyatıdır. Çakırlar oto 537 tl ; Oraz otomotiv 540 tl (boya koruma dahil) ; kalburcu otomotiv 650 + KDV dedi.
Belki benim gibi bakıma girecek arkadaşlar vardır. bilgileri olsun.


_____________________________



887 Mesaj
4 Eylül 2009; 19:56:44 

ah oraz ah :D yenı el degıstırdı orası.Oraya gıdersen 480 ne bıle yaptırırsın sana soleım pazarlık :D .Arac gırdıgı az olan bır servıs.Sahıplerını tanırımda ordan bılıom :D
quote:

Orijinalden alıntı: maverick78

Arkadaşlar aracım şu anda 59.000 kmde. 60.000 bakımı için fiyat aldım. Fiyatlar izmirdeki servislerin fiyatıdır. Çakırlar oto 537 tl ; Oraz otomotiv 540 tl (boya koruma dahil) ; kalburcu otomotiv 650 + KDV dedi.
Belki benim gibi bakıma girecek arkadaşlar vardır. bilgileri olsun.



 
2 Mesaj
6 Eylül 2009; 16:20:12 

Merhaba Zekai06 arkadaş,
teşekkür ederim.Garanti süresi dolmadığı için servise götürmem uygun olacak. Selam ve sevgilerle.
quote:

Orijinalden alıntı: zekai06

ayhanavcı arkadaşım bakımı mutlaka serviste yaptır yoksa 100.000 km yada 5 yıl garantin bozulur yani araç garanti kapsamı dışında kalır......



_____________________________



162 Mesaj
7 Eylül 2009; 11:22:11 

Anladım. Aslında benim arabanında boya korumaya ihtiyacı olduğu için fiyat cazip geldi açıkcası. peki senin adını versem pazarlıkta faydası olurmu
quote:

Orijinalden alıntı: imbus_civata

ah oraz ah :D yenı el degıstırdı orası.Oraya gıdersen 480 ne bıle yaptırırsın sana soleım pazarlık :D .Arac gırdıgı az olan bır servıs.Sahıplerını tanırımda ordan bılıom :D





_____________________________



 
34 Mesaj
7 Eylül 2009; 23:23:55 

mrb arkadaslar sevgiler saygılar siz elentra kullanıcılarından tavsiye öneri isticem eger mümkünse bende 97 model ford escort var lpg li 95 bin km de bunu 96 model 1,8 lpg li otomatik vites klimalı elentra ile takas etmeyi düşünüyorum bu konuda tavsiyelirinin nasıl olur alacagım elentra 264 bin km de ve motoru subap ayarı istiyormus birde orta eksozda sorun varmıs özellikle subap ayarı ne kadar tutar ve aracın kullanımı ve yedek parca durumu nasıldır bilgisi olan br arkadasım beni aydınlatırsa sevinirim saygılarrr


_____________________________



162 Mesaj
8 Eylül 2009; 9:16:54 

Açıkcası takas yapmayı düşündüğünüz arabanın km si bana fazla geldi. Bu benim kendi şahsi görüşümdür ama ben o kadar km yapmış bir arabayla sizin arabanızı takas etmezdim açıkcası. Araç ne kadar sağlam olursa olsun çok kullanılmış.


_____________________________



 
468 Mesaj
8 Eylül 2009; 23:19:13 

yedek parçada sıkıntı olmaz ama arkadaiımın dediği gibi km si fazla 300 000 i rahat deviriyo ama tabi kullanıma bağlı buradaki kullanıcıların çoğunda 2004 2005 2006 var seninkini tam bilmiyorum ama bizimkiler sübap ayarını kendisi yapıyor onunda ole olduğunu sanıyorum ama rahatlık bakımından fordda çok üstündür ama takas etme bence... ama kendi aracını sat ve elantra al derim yeni modellerden...


_____________________________



 
34 Mesaj
9 Eylül 2009; 0:33:26 

yeni model dediginiz ortalama olarak fiatları nerelerdedir aslında amacım sadece kliması için takas etmek diyarbakırda görev yapıyorum ve buranın sıcagında cocukları arabayla bi yere götüremiyorum


_____________________________



 
34 Mesaj
9 Eylül 2009; 0:36:05 

ayrıca ilgilenip cvp veren arkadaslarıma cok tşk ederim çok saolun