Şimdi Ara

Focus'un yakıt tüketimi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
541
Cevap
2
Favori
189.670
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2002-2003 gibi bir focus almayı düşünüyorum inşallah.
    Focus'un sakin kullanımda şehir içi ve dışı değerlerini yazabilirmisiniz.
    Focus hakkında tanıdığım insanlardan fikir alırken genelde focus çok yakıyor şikayetini duydum.Bu çok yakma işi acaba biraz spor kullanıncamı yoksa sakin kullanımdada aynımıdır acaba.



  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozyurek

    quote:

    Orjinalden alıntı: ismail64
    dostlar merhaba...,
    2002 - 2004 arası focus 1.6 veya corolla 1.6 almayı düşünüyorum...
    1- yakıtta hangisi avantajlıdır
    2- sorun çıkarmama noktasında (motor, yürüyen aksam ömrü, elektronik aksam ve kaporta) hangisi daha avantajlıdır? arada kaldım

    Corolla gerçekten sorunsuz bir araç...
    Ama focus bana göre biraz duygusal bir araç.. bir makine nasıl oluyorda sahibini kendine bağlıyor anlamış değilim...
    7 yıl focustan sonra 4 aydır toyotaya biniyorum... Hala alışamadım toyotaya ve aklım focusta... Hataa focus 1'de hatta focus 1 makyajsız kasa
    Sürekli gözüm ilanlarda F1 2001 2.0 arıyor...




    Özyürek tam senin kafandaki araba, rengini bilemem ama..

    http://www.sahibinden.com/ilk_sahibinden_full_ghiaWQQaXQQ4768625WQQpXQQdisplayitem




  • quote:

    Orjinalden alıntı: crazymathci

    İşte benim arabamdan ama şehir içi napcam
    http://www.sahibinden.com/ilk_sahibinden_full_ghiaWQQaXQQ4768625WQQpXQQdisplayitem

    Arabaları değişelim... Sana daha az yakan tüplü bir toyota vereyim... Sen bunu bana ver...

    Hem benimki sürekli tüple çalışır hiç benzin istemez...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozyurek -- 20 Mart 2008; 10:57:06 >




  • Arkadaşlar Focus çok yakıp yakmamsı Sayın özyüreğin dediği gibi sağayağımızda, son ölçümüm 34lt gaz ile 340km bilerek devirli sürdüm, ortalama 3500 devirde kullandım, sonuç=10lt/100km


    Önceki ölçümüm sakin kullanım ile 33ltgaz ile 385km sonuç= 8,5lt/100km


    http://www.spritmonitor.de/en/detail/259858.html
  • Selamlar,

    Silindiri hacimsel olarak büyük olan araçlar, daha düşük hacimlilere göre daha düşük devirlerde hedeflenen hıza ulaştıkları için şehir dışı yollarda daha ekonomik olabilirler. Ama bununda bir oranı vardır, 90 km sabit hız için ise bu durum söz konusu değildir, Burda 1,6 ve 2,0 lt için bunu rahatlıkla söyleyebiliriz.Yine aynı şekilde şehir içinde dur kalk veya sıkışık trafikte ise 2,0 tüketimi hacimsel oranı yüksek olduğu için daha fazla olacaktır.
    Bunun dışında lt başına alınan güç olarak 1,6 nın 62,65hp 2,0 ın ise 65,13 hp ile 2,0 daha verimli olduğu gözükür. Aynı şekilde daha yeni teknolojili VW da 2,0 fsi ile 1,6 fsi durum lt başına 75hp ve 72 hp şeklindedir. Ama öyle çok büyük bir farkda yoktur.

    Ama bu durumdan ziyade aslında aracın tork devir bandı ilişkisi çok önemlidir. Focus 1,6 mak torkunun %85 ini 1400 devirden 5800 d/d lere kadar sürekli olarak verir.Maks. 145 de 4500d/d oluşuyor.
    2,0 ın da tork bandı da geniştir, mesela Focus Sedan 2.0 Ghia'da, Focus Sport Trend ve Mondeo'da da kullanılan 1989 cc hacmindeki ZETEC E motor 5750 d/d'de 130 HP güç, 3750 d/d'de 174 Nm tork üretiyor. 2.0 litrelik motor geniş bir tork bandına sahiptir.Aşağıdaki tablodan da anlaşılacağı üzere aslında 1700 ile 6500 arasında 125nwm ye yakın bir yeterli tork sunuyor. Ama etkili torkun 2000 ile 6000 arasında 140nwm civarında olduğu yada 2500 ile 5000 arasında oldukça yüksek 160nwm üstü tork verdiği ni söyleyebiliriz. Focus'ta motor devri 6750 d/d'da sınırlandırılmış. Bir üst sınıftaki (eski)Mondeo'yla aynı şanzımana sahip olan Focus'ta daha kısa oranlı bir son dişli kullanılmış (4.06:1). Böylece Focus'un daha atak bir performansa sahip olması amaçlanmış. Dördüncü vites (1.028) ve beşinci vites (0.767) oranlarına bakıldığında iki vites arasında biraz fazla boşluk olduğu görülüyor.Bu da uzun oranlı 5'inci vitesin ekonomi amaçlı bir seçim olduğunu gösterir. Ancak bu boşluk 2.0 litrelik motorun çekiş gücü sayesinde sorun yaşatmaz.
    Bence esas bakış açınız buraya olsun. HP her şey demek değildir.Kullanım şartlarına göre 1,6 ile 2,0 lık bir motorun tüketimi son derece değişkenlik gösterir.Ayrıca güç diyorsanız 2,0 focus sınıfınında yavaş araçlarından biriydi.Ama etkili tork bandından dolayı keyifli bir sürüş yaratıyor.
    Tabiki bu yukarda anlattığım torkun sağlanması içinde bir tüketim söz konusudur, daha yüksek hacimli silindire giren hava, yakıt karışımı elde edilen tork miktarlarıda bakıldığında her zaman fazladır. Küçük hacimlar belli bir hızdan sonra bu miktarı arttırdıkları için aynı hızdaki büyük hacimli motorlara göre tüketimleri yükselmektedir.
    Yine burdaki en önemli konulardan biride araçların yere aktardığı güç/devir miktarıdır. Yani şanzumanlarına, son dişli oranlarına bakmak lazım.Redüksiyon oranları nedir. Bence bu konu çok değişkene sahip. 1,6 ve 2,0 focusun şanzuman oranları farklıdır.Ama 5. vites her ikisinde de uzun oranlı şeçilmiştir. 90 km sabit hızda 1,6 lt araç 2,0 dan daha az yakacaktır. Ama 110-120 km ve sonrasında durum 2,0 lehine döner. tabi ki araçların yük ve diğer sürüş etkenleride önemlidir.

    Ben bahsettiğniz her iki focusuda kullandım, 1,6 1999 aldım, 2004 de sattım 130000 km yaptım, diğer 2,0 tek kapı akrabamda var halende duruyor, yine diğer bir 1,6 otomatik focusda yengemde var, şonuçta her ikisinide zaman zaman kullandım ve tüketim olarak yukarda bahsettiğimin dışında farklı bir durum görmedim.
    Yine bahsettiğiniz teorik dediğiniz fabrika değerlerini şehir dışı olanları defalarca yakaladım istanbul antalya kemer 740 km 38lt benzinle en az 6 defa gittim. Tabiki 10 saat hatta üstü yolculuk sürdü ama düzgün ayarlara sahip bir araç bu değerleri verir.
    Şehir içi derseniz şartların değişkenliğinden dolayı size katılabilirim, ama yinede focus 1,6 sı bile oldukça az yakan bir araçtır.Benim genel şehir içi ortalamam İstanbulda 8.8 lt civarındaydı. Tabi ki çok sıkışık trafikte fazla kalmıyordum. Güzergahım, acıbadem-samandıra arası tem kozyatağı e5 şeklinde bilenler bilir çok rahat olan bir trafikte değildir.
    Bunun dışında şu an kullandığım diesel araçlarımda da hepsinde fabrika verilerini şehir dışında harfiyen tutturuyorum. Ama çok sıkıcı bir sürüş şekli hep 85-95 km aralığında sürüş sabır işidir.Şehir içi içinde fabrika verisinin yazın 0.5 lt kışın 1.2lt üstünde yakıyorum.

    Son olarak aşağıdaki forumda da benzer konuda farklı görüşler belirtilmiş ama kullanıcıların kullanım şekline dikkat edince yüksek hızların ve devirlerin söz konusu olduğu anlaşılıyor. Sonuçta 2,0 uzun yolda 90 km üstü süratlerde avantajlı çıkması normal bir durumdur. Ama şehir işinde ve 90 km sabit hız şehir dışı testlerinde de pratiktede bu mümkün değil.Zira hacimsel olarak düşük hızlarda küçük motorların tüketim avantajı her zaman vardır.

    http://www.autoclubturkey.com/forum/archive/index.php/t-48536.html

    Fabrika Verileri
    Motor: Önde enlemesine yerlestirilmis, 4 silindirli, çok nokta enjeksiyonlu, 16 supapli, üstten çift egzantrikli ZETEC E Motor Hacmi: 1989 cc
    Çap/Strok: 84.8x88 mm Sıkıştırma Oranı: 10 :1
    Motor Gücü: 5750 d/d'de 96 kW (130 HP/DIN) Max. Tork: 3750 d/d'de 174 Nm
    Vites Oranları: 1-3.46, 2-2.13, 3-1.44, 4-1.02, 5-0.76, geri-3.46 Son Dişli: 4.06 :1
    Frenler: Önde ve arkada hava Bagaj Hacmi: 350 lt
    Boyut: 4152 / 1998 / 1430 mm Ağırlık: 1146 kg
    Lastikler: 195/60 R15

    Test Verileri
    Hızlanma Testi Esneklik (60-100 km/s) Testi

    0-50 km/s: 3.3 sn 4.Viteste: 9.5 sn
    0-100 km/s: 9.2 sn 5.Viteste: 13 sn
    0-130 km/s: 15.3 sn Max. Hız: 201 km/s
    Dönme Çapı: 10.9 m

    Gürültü Testi Diğer

    3.vites 50 km/s: 61 dB(A) 100 - 0 km/s Frenleme Süresi: 40 m/3.3 sn
    4.vites 100 km/s: 67 dB(A) Yakıt Tüketimi: 9.6 lt/100 km
    5.vites 130 km/s: 70 dB(A) Depo Kapasitesi: 55 lt
    Azami Menzil: 572 km





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 23 Nisan 2008; 13:13:08 >




  • Önümüz yaz, seyehat planlarını ufak ufak düşünen arkadaşlar vardır, Ulaştırma Bakanlığı vatandaşların seyahatlerini planlaması için tüm sektörleri biraaraya toplamış burdan bilet alınabiliyor,rota çizdirilebiliyor, yol üzerinde gerçek zamanlı hava durumu ve yol durumu görülebiliyor. Henüz duyurusu
    yapılmayan sitenin adresi;

    http://www.ulasim.gov.tr
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.