Şimdi Ara

Türk fizikçi Mete Atatüre kuantum gürültüsünü ölçmeyi başardı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
60
Cevap
0
Favori
1.144
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Türk fizikçi Mete Atatüre kuantum gürültüsünü ölçmeyi başardı 

     

    Geçtiğimiz günlerde Kimya dalında Nobel ödülüne layık görülen Aziz Sancar'ın ardından bu kez de Türk fizikçi Doç. Dr. Mete Atatüre bilim dünyasının gündemine oturmayı başardı. 40 yaşındaki fizikçi ölçülmesi imkansız olarak kabul edilen ışık seviyesinin gürültüsünü (kuantum gürültüsü) ölçmeyi başardı.




    Işık seviyesinin gürültüsünün karanlıkta dahi her daim var olduğu kabul ediliyordu. Bu karanlıktaki gürültü seviyesi temel olarak ele alınırken Mete Atatüre bu ortama çok az ışık ekleyerek temel seviyenin altına inilebildiğini ispatladı. Çalışmalarında temel atom yerine kuantum nokta denilen yarı-iletken nanomateryal kullandıklarını anlatan Atatüre böylece ışıkta etkileşimi temel atomlara göre 100 kat daha fazla olan bir "süper atom" elde edildiğini söyledi.

     

    Doğayı ve ışığın doğasını daha iyi anlamak için oldukça önemli bir gelişme olarak kabul edilirken, fizikçiler bu ölçüm için 35 yıldır çalışmalar yürütüyordu.  İlkokul yıllarını Türkiye'de 4 farklı okulu değiştirerek tamamlayan Atatüre, ailesinin ABD'ye taşınmasının ardından ortaokulunu ABD'de okudu. Bu yıllarda fizik öğretmeni sayesinde bu alana duyduğu ilgi artarken Lise için yeniden Türkiye'ye döndü ve sonrasında Bilkent Üniversitesi Fizik Bölümünden mezun oldu. 1998 yılındaki mezuniyetin ardından çalışmalar yürüten Atatüre 2007 yılında ise Cambridge Üniversitesi’nde Atomsal, Mezoskopik ve Optik Fizik Grubu başkanı oldu ve 15 kişilik bir ekiple birlikte bilimsel çalışmalar yürüttü.

     

     








  • Öbür tarafa gittiğimizde, imanımızı soracaklar, dinimizi soracaklar. Bu boş işlerle uğraşmayalım. Pamuk nasıl tıkanır, ölü nasıl yıkanır onu öğrenelim.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: toysican

    Öbür tarafa gittiğimizde, imanımızı soracaklar, dinimizi soracaklar. Bu boş işlerle uğraşmayalım. Pamuk nasıl tıkanır, ölü nasıl yıkanır onu öğrenelim.

    Bos adamsin vesselam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hayat bazen imkan ve şanslarla insanlara yok gösterir.. amerikaya gidicende orada okuyacanda sonra gelcen buradqa okucan sonra cambridge'e gitcen falan filan feşmekan.. parası ve imkanı olsaydı çok başarılı olacak bir sürü insan gördüm hayatımda.. ama ne para vardı ne imkan.. kendi içinde eridiler gittiler.. bu gibi insanlar bu imkan ve şansı yakalayan tayfadan...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: toysican

    Öbür tarafa gittiğimizde, imanımızı soracaklar, dinimizi soracaklar. Bu boş işlerle uğraşmayalım. Pamuk nasıl tıkanır, ölü nasıl yıkanır onu öğrenelim.

    Arkadaş ironi yapmış sanırım biraz da aktrollük... Eksilemryin yani

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • "ortaokulunu ABD'de okudu."
    Hayatının değiştiği nokta.

    "2007 yılında ise Cambridge Üniversitesi’nde"
    Hayatının değiştiği ikinci nokta.

  • Khan Aitmatov kullanıcısına yanıt
    allah öyle yaratmış kardeşim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ezik mod on:
    ölçmüşte nasıl ölçmüş hep yanlış ölçmuş öyle mi ölçülür o hep amerikalılardan kopya çekmiş
    ezik mod off:

  • Nedense bu tür başarılara imza atanların geneli yurt dışında yetişmiş oluyor. Eğitim sistemimizin yetersiz olduğu aslında burdan belli.

  • Helal olsun böyle gelişmeler cok sevindiriyor özellikle türk olması

  • Ülkemizdede butür başarılar elde edilebilirdi.
    3 kuruşluk malzemeyi öğrenciden saklamak yerine, araştırma için gerekli ekipmanı kısmasalardı. Öylece kitabı ezberleyip sınıfı geçmemizi isteyen yapı değişmeli.

  • Helal olsun ne diyelim keşke adam akıllı eğitim sistemimiz olsaydı da böyle insanlar yurtdışına kaçmasaydı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 01myavuz

    Ülkemizdede butür başarılar elde edilebilirdi.
    3 kuruşluk malzemeyi öğrenciden saklamak yerine, araştırma için gerekli ekipmanı kısmasalardı. Öylece kitabı ezberleyip sınıfı geçmemizi isteyen yapı değişmeli.

    Ayrıca üniversite bilinci de değişmeli daha doğrusu iyi anlaşılmalı. Yaratıcı fikirlerin ve girişimci gençlerin buluştuğu kurumlar olmalı, beyinlerin çürütüldüğü ve işsizlerin oyalandığı yerler değil.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 01myavuz

    Ülkemizdede butür başarılar elde edilebilirdi.
    3 kuruşluk malzemeyi öğrenciden saklamak yerine, araştırma için gerekli ekipmanı kısmasalardı. Öylece kitabı ezberleyip sınıfı geçmemizi isteyen yapı değişmeli.


    Kardeş ofansif olmak istemem ama örneğin eğitim fakültesinde eğitim sistemini eleştirme üzerine bir sınavda soru sorulunca soruya "ezberci eğitim" modunda cevap veren öğrenci o sorudan 0 puan alıyor.

    Ezber eğitimin bir parçasıdır ve türkiye bilinenin aksine "ezber" iyi bir şeydir. En basitinden ben sana 9x7 kaç diye sorduğumda sen 63 diye yanıtlarken onu hesaplamazsın, ezberinden söylersin. İlköğretim'in müfredatı dünyada ezber üzerine kuruludur. Ezber sonradan da vazgeçilen bir düşünme yöntemi değildir. Orta öğrenim ve yüksek öğrenim boyunca ezber insanın öğrenmesinin temel taşlarından biridir.

    Ama bu konuda asıl söylemek istediğim;

    Eğitim sisteminin sorunu ezberci eğitim değildir. "Ezberci eğitim " eleştirisini konuyla uzaktan yakından alakası olmayan insanlar söylüyor. Aynı kötü bir haber duyduğunda "biz avrupa birliğine bu yüzden giremiyoruz" diye konuşanlar gibi...

    Kırıcı olduysam özür dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eulogy -- 15 Ekim 2015; 2:55:42 >




  • Helal be. Yalnız amca Amerika da yaşaya yaşaya oralılara benzemiş. Adamın tipini görünce şaşırdım valla

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiye'de 85 sonrası Lise öğrenimi görmüş ve hayattan soğumamış.

    Hll olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 6 kelvin değil mi kuantum ses derecesi zaten?Big Bang'ten bize kalan 6 kelvinlik bir kuantum sessizliği var diye biliyorum

  • helal be, böyle güzel vatandaşlarımız sayesinde Türkiyenin bilim konusunda ufakta olsa ismi anılıyor. Her ne kadar Bu işlemler Türkiye de yapılmasa da yapanlar Türk olunca insan mutlu oluyor, Gururlanıyor bee...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: eulogy

    quote:

    Orijinalden alıntı: 01myavuz

    Ülkemizdede butür başarılar elde edilebilirdi.
    3 kuruşluk malzemeyi öğrenciden saklamak yerine, araştırma için gerekli ekipmanı kısmasalardı. Öylece kitabı ezberleyip sınıfı geçmemizi isteyen yapı değişmeli.


    Kardeş ofansif olmak istemem ama örneğin eğitim fakültesinde eğitim sistemini eleştirme üzerine bir sınavda soru sorulunca soruya "ezberci eğitim" modunda cevap veren öğrenci o sorudan 0 puan alıyor.

    Ezber eğitimin bir parçasıdır ve türkiye bilinenin aksine "ezber" iyi bir şeydir. En basitinden ben sana 9x7 kaç diye sorduğumda sen 63 diye yanıtlarken onu hesaplamazsın, ezberinden söylersin. İlköğretim'in müfredatı dünyada ezber üzerine kuruludur. Ezber sonradan da vazgeçilen bir düşünme yöntemi değildir. Orta öğrenim ve yüksek öğrenim boyunca ezber insanın öğrenmesinin temel taşlarından biridir.

    Ama bu konuda asıl söylemek istediğim;

    Eğitim sisteminin sorunu ezberci eğitim değildir. "Ezberci eğitim " eleştirisini konuyla uzaktan yakından alakası olmayan insanlar söylüyor. Aynı kötü bir haber duyduğunda "biz avrupa birliğine bu yüzden giremiyoruz" diye konuşanlar gibi...

    Kırıcı olduysam özür dilerim.

    Ezberci eğitim diye eleştirilen bu değil elbette. Tabi ki bazı bilgiler ezberden daha hızlı bir şekilde kullanılır ve gereklidir. Ama üniversite seviyesinde ezberci eğitim ülkeyi bitirir. İki ayrı üniversitenin mühendislik bölümünde aynı ders, ısı transferi nasıl işleniyor? Birisinde Reynolds transport teoreminden girerek öğrencinin analiz yapması isteniyor. Tek soru, süre sınırlaması yok. Diğerinde hoca 10 soru soruyor, her biri 2-3 şıklı. Süre kırk dakika. Formülleri ezberden direk yazarak sonuca ulaşılması bekleniyor. İki okul bitirmiş birisi olarak aynen bunları yaşadım. Sonra meslek hayatımda o Reynolds transport teoremini hiç öğrenmemiş, kavrayamamış meslektaşlarım oldu. Hepsi başarılı not ortalamalarıyla mezun olmuşlardı. Ama en basit ısı transferi uygulamalarını bile (gerçek uygulamalar) anlamaktan acizdiler. Böyle yetişmiş sayısız mühendis, yönetici var bu ülkede.




  • Hiçbir şey anlamadım ama tebrik ederim.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.