Şimdi Ara

Şampiyonları Nasıl Dengeliyoruz ? Türkçesi geldi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
340
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Lynxou sağolsun türkçesi geldi

    Veri ve Şampiyon Dengesi 1. Bölüm
    YAZAN RİOT JULES

    Şampiyonunuzu oynarken başarıya ulaşın

    Herkese merhaba! Ben Jules. Dengeden sorumlu ekibimizin oyunda mantıklı değişiklikler yapmasını sağlamak için verileri işlemesine yardımcı oluyorum. Şampiyon dengesini nasıl değerlendirdiğimize biraz açıklık getirmek ve güç, kazanma oranı, oynanma oranı ve yasaklanma oranı arasındaki farkları masaya yatırmak istiyorum. İşe temel amacımızı açıklamakla başlayayım: Temel amacımız, sizlere bütün şampiyonlarla başarılı olmanızı sağlayacak imkânlar sunmak. Şampiyon seçtiğinizde, ideal olanı bu seçimin güçten bağımsız olması. Zaman zaman kimi şampiyonların takım kompozisyonları, diğer şampiyonlarla olan sinerjileri ve rakibin seçimleri sonucunda, güç bakımından diğerlerinden üstün olması kaçınılmaz. Zaten saydıklarımın hepsi League of Legends’ın vazgeçilmez unsurları. Bunların dışında, felsefemizin temelinde, sizi sırf aşırı güçlü diye belli bir şampiyonu seçmeye mecbur bırakmamak yatıyor.

    Güç, rakibin merkezini yok etmektir


    Güç, bir şampiyonun kazanma becerisi düzeyidir. Şampiyonların bazıları oyun sonunda kendini gösterme, bazıları takım savaşları, bazıları beşte beş yapma veya bazıları görev kontrollerinde özelleşmiş olabilir. Yine de bütün bunlar sadece asıl görevi yerine getirmek için birer araçtan ibaret. Asıl amaç da rakibin merkezini yok etmek tabii. Güç değişmez değildir. Herhangi bir oyunda, oynanan şampiyonların işlevleri ve bu şampiyonları oynayan oyuncuların beceri düzeyi gücü belirler. Mesela Kog’Maw için her durumda güçlüdür diyemeyiz; ancak doğru takım kompozisyonuyla, hünerli oyuncuların ellerinde olağanüstü güçlü bir şampiyona dönüşür. Nasıl ki şampiyonların skor alma ve katledilmekten kurtulma becerilerinin ölçülmesinde KDA’dan faydalanılıyorsa, biz de kazanma oranını şampiyonların kazanma becerisini veya gücünü ölçmenin bir yolu olarak öne çıkarıyoruz.

    %50, dengeli demek değildir

    Elbette kâğıt üstündeki verilerle Vadi’nin gerçekleri her zaman uyuşmuyor. Kazanma oranı, mevcut şampiyon ve oyuncu ekosistemi içerisindeki kazanma olasılığıdır. Bu oran, bize şampiyonun gücü hakkında (güçlü şampiyonların kazanma olasılığı daha yüksektir) bilginin yanı sıra oyuncunun da beceri düzeyi hakkında (becerikli oyuncuların kazanma olasılığı daha yüksektir) bilgi sağlar. Güçlü şampiyonların kazanma oranları genellikle daha yüksektir; ancak kazanma oranı, oyuncu becerisiyle iç içe geçtiği için kusursuz bir güç ölçütü değildir. Ücretsiz rotasyona giren şampiyonların kazanma oranlarının, işin içine daha fazla deneyimsiz oyuncu girdiği için düşmesini bu duruma örnek olarak gösterebiliriz. Bu da şampiyonların %50 kazanma oranının altında veya üstünde dengelenebilmesini mümkün kılıyor. Elimizdeki verilere göre, Azir oynayan oyuncuların çok küçük bir bölümü bu şampiyonda üstün beceri sergiliyor. Dolayısıyla Azir’in dengeli kalabilmesi için kazanma oranının %50’nin altında çıkmasını bekliyoruz. Aksine bir örnek verecek olursak, Heimerdinger oynayan oyuncuların büyük bir bölümü, Heimerdinger’ı ana şampiyonu olarak görüyor ve büyük bir beceri sergiliyor. Dolayısıyla, Heimerdinger’ın kazanma oranının %50’nin üzerinde çıkmasını bekliyoruz.

    Oyun becerisini temel alan dengeleme

    Değişikliklerin bütün oynanış düzeylerindeki etkilerini hesaba katıyoruz ama bu, bütün oyuncular tek kalıptan çıkmış gibi düşündüğümüz anlamına gelmiyor. Beceri düzeyleri yüksek oyuncular, daha fazla bilgiyle karar veriyor ve verdikleri bu kararları daha yüksek bir hassasiyetle hayata geçiriyorlar. Rahatça söyleyebiliriz ki meta oyunu en iyi şekilde anlayıp League of Legends’ı dengelemek için bu oyuncuları çok yakından takip ediyoruz. Mükemmel olmasa da beceriyle oynanan bir oyunun herkes için en iyi rekabet deneyimini yaratacağına ve siz oyuncuları ustalığa teşvik edeceğine inanıyoruz. Evet, Twisted Fate oynamak pek de kolay sayılmaz; ama yetenek setini daha iyi tanıdıkça neler yapabileceğini daha iyi kavrıyor ve çılgın hareketler yapmaya başlıyoruz. Bu hem iyi hissettiriyor hem de yaptığımızın son derece değerli bir yatırım olduğunu gösteriyor.

    Popülerlik her şey değildir

    Oynanma oranı, bir şampiyonun bir oyunda seçilme olasılığı şeklinde tanımlanabilir. Oyuncular sadece kazanacak şekilde programlanmış robotlar olsaydı, oynanma oranı baskın bir güç göstergesi olabilirdi. Gerçekte ise oyuncular kazanmayı önemsese de kendilerine çekici gelen şampiyonları oynamaya ve eğlenmeye de önem veriyor. Birçok oyuncu Ahri’yi Urgot’tan daha çekici buluyor; bu nedenle Ahri’nin Urgot’tan daha popüler olmasını bekliyoruz. Oynanma oranı akımları bize güç hakkında bazı ipuçları verse de çok net bir tablo ortaya koymakta yetersiz kalıyor. Şampiyon çeşitliliği de önem verdiğimiz bir konu (her oyunda Jinx görmemek gibi) ama sadece çeşitliliği öne çıkarmak için dengeden ödün vermiyoruz. Başka bir deyişle, sırf popülerler diye bazı şampiyonların güçlerinde kesintiye gitmiyor ve sırf popüler değiller diye bazı şampiyonları güçlendirmiyoruz.

    Kulağımızı dört açıyoruz

    Dengeyi değerlendirirken kullandığımız yöntemlerden bir başkası da dinlemek. Herkes Nidalee’den dert yanarken apar topar eyleme geçmiyor, ama odaklandığımız konuları yeniden gözden geçiriyoruz. Panolar’ı okumanın veya doğrudan iletişimin yerini tutmamasına rağmen, yasaklanma oranı da sistematik olmayan verileri daha objektif bir bakışla değerlendirebilmemize fayda sağlıyor. Yasaklanma oranının olumsuz yanlarından biri, oynanma oranından aşırı etkilenmesi. Örneğin Rumble güçlü olsa dahi, rakip takımın onu seçme ihtimali düşükse muhtemelen Rumble’ı yasaklamaya değmez. Genel olarak ideal yasaklama stratejisi (başka bir deyişle, kazanma olasılığınızı azamiye çıkaran strateji), hem kazanma oranı hem de oynanma oranı yüksek şampiyonları yasaklama üzerine kurulur. Gerçekte yasaklanma oranı sadece kazanma ve oynanma oranlarına değil; aynı zamanda güç algısı, gücün şeffaflığı, öfke ve riskten kaçınma olgularına bağlı olarak değişkenlik gösterir. Birkaç ay önce, LeBlanc en çok yasaklanan şampiyon unvanını taşıyordu. Oysa Şampiyonluk ve Ustalık Aşamaları dışında yasaklanmaya en uygun şampiyon LeBlanc değildi. İstatistiklere göre oyunun yasaklamaya en uygun şampiyonu olan Janna ise oyunların %1’inden azında yasaklanmıştı. İşte tüm bunları göz önünde bulundurarak yasaklanma oranlarını yakından takip ediyor ama tek başlarına dengeleme kararlarında belirleyici rol oynamalarına izin vermiyoruz.

    Biz de oyuncuyuz

    Veriler elbette önemli ama denklemin sadece bir parçasını oluşturuyorlar. İster inanın ister inanmayın, biz de League of Legends oynuyoruz. Skarner her oyunda baş göstermeye ve daha önemlisi, her oyunu kazanmaya başlayınca bu bizim de dikkatimizi hemen çekiyor. Oyunun dengeli ve eğlenceli kalmasını sadece işimiz olduğu için değil, biz de oyuncu olduğumuz için istiyoruz. Sadece insan olduğumuzun ve birçok bilişsel önyargıdan etkilendiğimizin farkındayız. Sonuçta bütün çabalarımızın temelinde League of Legends’ı olabildiğince keyifli bir oyun haline getirmek var. Bir sonraki geliştirici blogumuzda, Jag şampiyon dengesini tasarım açısından nasıl değerlendirdiğimizi açıklayacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PagRyze -- 8 Ekim 2015; 18:38:07 >







  • Riot tr çevirmiş ordan oku.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Özet turnuvada alınıp taşımazsa nerf atmıyoruz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mp.Gokturk33 kullanıcısına yanıt
    Bulamadım rica etsem link atar mısın ?
  • Özet geçim mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lynxou

    http://tr.leagueoflegends.com/tr/news/game-updates/gameplay/veri-ve-sampiyon-dengesi-1-bolum
    Ne kadar da iyi bir üyeyim.

    Tişikkirler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Özet geçim mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sağol dostum.
  • Rica ederim.
    İyi forumlar.
  • okumadım ama özet:denge aptalların işidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yorumlardan çaldığınıda yazsaydın keşke
  • Okumadım ama Brand ve Diana arasındaki güç farkını açıklayamadıkları kesin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PagRiven

    Yorumlardan çaldığınıda yazsaydın keşke

    Bu ithamlarınızı kabul edemeyeceğim beyefendi.Yazan olmuşsa benden çalmış.Milleti kandiriyisiniz.Beni beni Bihterini

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boş bir yazı olmuş.
    Kimse bana Nidalenin insan formunda q su hayvan gibi damage verirken, puma formundaki bütün skillerinde herhangi bir apcnin skilleri kadar fazla vurmasını açıklayamaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IraArel

    Boş bir yazı olmuş.
    Kimse bana Nidalenin insan formunda q su hayvan gibi damage verirken, puma formundaki bütün skillerinde herhangi bir apcnin skilleri kadar fazla vurmasını açıklayamaz.


    Adc skilleri gibimi vuracaktı
  • Çipetpet. kullanıcısına yanıt
    Adc'nin skilleri de aaları da apclerden fazla vuruyor ki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IraArel

    Adc'nin skilleri de aaları da apclerden fazla vuruyor ki.

    Ee neyin skilleri kadar vurmasını istiyorsun ap kasıp tank damage'i mi vursun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Çipetpet.

    quote:

    Orijinalden alıntı: IraArel

    Adc'nin skilleri de aaları da apclerden fazla vuruyor ki.

    Ee neyin skilleri kadar vurmasını istiyorsun ap kasıp tank damage'i mi vursun

    Birader şaka mı yapıyorsun?
    Kadın da 1 tane 3/4 can götüren bir skill varken yanında da 3 tane normal apc(hatta puma q da hayvani hasar veriyor) hasarı var. Üstüne yine hayvani bir heali var.

    Anlıyor musun 5 tane çok işlevsel skili var, birisi absürd bir hasara sahipken diğerlerinin de normal bir apc kadar ya da daha fazla vurması saçmalık.
    bir de cd yok gibi bişey.
  • Rica ederim dostum.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.