Şimdi Ara

DİKKAT! Yedek hatlarınızın simkartları sizden habersiz değiştirilmiş ve kullanılıyor olabilir!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
66
Cevap
6
Favori
8.126
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,
    uzun 3-4 aydır aktif olarak kullanmadıgım avea hattım vardı. son 2 ayında ise tlf sürekli kapalı ve cekmecede duruyordu.
    Dün online işlemlerden hattımın aktivasyon durumunu kontrol etmek icin oturum actım. Tüm bakiyemin sıfırlandıgını gördüm.
    Kullanım detayına baktıgımda 2-3 gün aralıklarla onbinlerce sms paketi satınalındıgını gördüm. Konu ile ilgili Aveaya şikayet kaydı olusturdum.
    Bugün genel müdürlükten arandım ve sms hatlarının satınalındıgını, sonra iptalini iceren bir mesaj trafinini okudular.
    Telefonumun 2 aydır hic acılmadıgını ve böyle birseyin imkansız oldugunu ilettim. Bir kez daha kontrol ettikten sonra, xx tarihte simkart değişikliği yapıldıgını söylediler. Bilgim dahilinde olmadıgını ve işlemi benim yapmadıgını ilettim. Sahip oldugum simkart ile suan aktif edilmiş kart seri numarası karsılastırıldı ve kartın değiştirildiği anlasıldı.
    Şuan işlemin nasıl ve nerden gerceklestirildiğine dair araştırılma yapılıyor.
    Ben de gerekli yasal yollara basvuracagım.
    Birkaç aydır kullanılmayan ve icinde bakiye yüklü hatları tespit eden bir sistem kullandıkları kesin. Bunları da smsle reklam mesajları göndermek icin kullanıyorlar sanırım.
    Sizin de yedekte uyuyan hatlarınız varsa kontrol edin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gollum2 -- 5 Ekim 2015; 21:16:46 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: tr5454

    Benzer bir olay benim başıma geldi, 40TL civarında bakiyem vardı. En son 20 ocakta kullandığım hattımı bugün yani 22ocak tarihi itibariyle kullanmak istediğimde hattın çalışmadığını, müşteri hizmetlerinden hattın blokelendiğini daha sonrasında ise hattımın SİM KART DEĞİŞİMİ sebebiyle kapatılmış olduğunu öğrendim.

    Genel müdürlüğe yönlendirildim sim kartın arkasındaki 20haneli numarayı istediler. 24 ila 48 saat içinde size bilgilendirme yapılacak denildi.

    Sanırım sizinki gibi bir dolandırıcılık mevzubahis konusu olacak.

    Sizin işleminiz nasıl sonuçlandı? Nelere dikkat etmemiz lazım bilginiz varsa aydınlatırsanız sevinirim. Savcılığa falan gidip dilekçe verelim mi?

    Dağ taş dolandırıcı doldu.
    Bence bu işin artık kesin çözümü olmalı. Operatörler ve bayiler insanların özel bilgilerinin güvenliğini sağlayamadıkları gibi kötü niyetli kullanımlarada sebep oluyorlar. Öncelikle numara taşıma işinde artık kimlik fotokopisi olayını kaldırmaları lazım. Abonenin tek işlemlik izniyle E-devlet veya Btk gibi bir yerden kimlik doğrulama üzerinden abone işlemleri yürütülmeli. Bunun yanısıra bütün aboneler hatlarına numara taşıma-sim kart değişme-yeni hat açma gibi işlemler için e-devlet benzeri veri güvenliği sağlanmış bir mekanizma üzerinden kilitleme sistemi getirilmeli. Yani abone sisteme girip numara-taşıma-sim değişme gibi işlemlere kilit koyacak online hesabından. Ve bu kilidi abone online sistemden kendisi girip kaldırmadığı sürecede hiçbir bayi aboneyle ilgili hat işlemini yapamayacak. Hatta abone kendiside online başvuruyla belgesiz numara taşıma yapabilmeli. Böyle bir sistem kurulabilir. Sonra gider abone merkezinden alır sim kartını. Bu durum artık bayilerin, operatörlerin insafına bırakılmayacak kadar ciddileşti. Herkesin nüfus bilgileri pazar malı oldu, ne olduğu belirsiz bir bayi bile istediği kişinin kimlik-adres vs. bilgilerine ulaşabiliyor. Online sistem kullanan bayi sayısı azaltılmalı. Özel yetki ve izinlerle bu bilgilere ulaşabilmeli. Böyle şimdiki gibi saçma sistem olmaz.!
  • Bence direk sikayet edin savciliga. Simdi birisi sizin telefonunuzdan reklam mesajlari atsa, reklam mesajlarinin gittigi kullanicilardan birisi de tutup sikayet etse sizin basinizda agrir.
  • Alp Er Timur kullanıcısına yanıt
    Yarın ilk işim şikayet dilekçemi teslim etmek olacak zaten hocam.
    Habersiz hat açmalar bu yapılan işlemin yanında çok basit kalıyor.
    Düşünsenize aktif kullanılmayan bakiye yüklü hatları bul, yeni sim kart cıkar, sms paketi yükle, kullan... Sanırım işin içinde bayiler de var.
  • gollum2 kullanıcısına yanıt
    Bu işi yapanlar zaten bayilerin ta kendisi. Sahte evrakla hat açma ve bu dediğiniz olayı bayiler aylık abone kotasını doldurmak için yapıyor.
  • Dr. Boone kullanıcısına yanıt
    hocam bahsettiğim olay sahte evrakla hat acmanın cok daha ötesinde. uyuyan ve tl yüklü hatları tespit et, yeni simkart cıkart ve sms paketinin hertürlüsünü alarak kullan...
  • gollum2 kullanıcısına yanıt
    O zaman şöyle bir durum var, yeni hat açarlarsa daha çok dikkat çekecekleri için eski hatların sim kartlarını değiştirerek açık hat diye satmaya başlamışlar. Ama benim bildiğim, sim kart değişikliği de kimlik kontrolü ve imza karşılığı yapılıyor yani her türlü sahte imza var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dr. Boone -- 5 Ekim 2015; 21:11:52 >
  • Dr. Boone kullanıcısına yanıt
    aktif olarak kullanulmayan yedek hatları seciyorlar. organize bir iş yani
  • gollum2 kullanıcısına yanıt
    Demekki bunlar hatların son tl yükleme tarihine ulaşabiliyorlar. Aktif hatlarda bu dalavereyi yapsalar millet hemen uyanacağı için bilinçli olarak kurulmuş bir tezgah.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dr. Boone

    Demekki bunlar hatların son tl yükleme tarihine ulaşabiliyorlar. Aktif hatlarda bu dalavereyi yapsalar millet hemen uyanacağı için bilinçli olarak kurulmuş bir tezgah.
    Bazen bana reklam mesajları geliyor. Gelen mesajın sonunda "sipariş vermek için şu numarayı arayın" şeklinde cümle oluyor. Aranması istenen numara reklam sms'inin geldiği numaradan farklı oluyor.
  • gollum2 kullanıcısına yanıt
    Benzer bir olay benim başıma geldi, 40TL civarında bakiyem vardı. En son 20 ocakta kullandığım hattımı bugün yani 22ocak tarihi itibariyle kullanmak istediğimde hattın çalışmadığını, müşteri hizmetlerinden hattın blokelendiğini daha sonrasında ise hattımın SİM KART DEĞİŞİMİ sebebiyle kapatılmış olduğunu öğrendim.

    Genel müdürlüğe yönlendirildim sim kartın arkasındaki 20haneli numarayı istediler. 24 ila 48 saat içinde size bilgilendirme yapılacak denildi.

    Sanırım sizinki gibi bir dolandırıcılık mevzubahis konusu olacak.

    Sizin işleminiz nasıl sonuçlandı? Nelere dikkat etmemiz lazım bilginiz varsa aydınlatırsanız sevinirim. Savcılığa falan gidip dilekçe verelim mi?

    Dağ taş dolandırıcı doldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tr5454 -- 22 Ocak 2016; 16:45:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tr5454

    Benzer bir olay benim başıma geldi, 40TL civarında bakiyem vardı. En son 20 ocakta kullandığım hattımı bugün yani 22ocak tarihi itibariyle kullanmak istediğimde hattın çalışmadığını, müşteri hizmetlerinden hattın blokelendiğini daha sonrasında ise hattımın SİM KART DEĞİŞİMİ sebebiyle kapatılmış olduğunu öğrendim.

    Genel müdürlüğe yönlendirildim sim kartın arkasındaki 20haneli numarayı istediler. 24 ila 48 saat içinde size bilgilendirme yapılacak denildi.

    Sanırım sizinki gibi bir dolandırıcılık mevzubahis konusu olacak.

    Sizin işleminiz nasıl sonuçlandı? Nelere dikkat etmemiz lazım bilginiz varsa aydınlatırsanız sevinirim. Savcılığa falan gidip dilekçe verelim mi?

    Dağ taş dolandırıcı doldu.
    Bence bu işin artık kesin çözümü olmalı. Operatörler ve bayiler insanların özel bilgilerinin güvenliğini sağlayamadıkları gibi kötü niyetli kullanımlarada sebep oluyorlar. Öncelikle numara taşıma işinde artık kimlik fotokopisi olayını kaldırmaları lazım. Abonenin tek işlemlik izniyle E-devlet veya Btk gibi bir yerden kimlik doğrulama üzerinden abone işlemleri yürütülmeli. Bunun yanısıra bütün aboneler hatlarına numara taşıma-sim kart değişme-yeni hat açma gibi işlemler için e-devlet benzeri veri güvenliği sağlanmış bir mekanizma üzerinden kilitleme sistemi getirilmeli. Yani abone sisteme girip numara-taşıma-sim değişme gibi işlemlere kilit koyacak online hesabından. Ve bu kilidi abone online sistemden kendisi girip kaldırmadığı sürecede hiçbir bayi aboneyle ilgili hat işlemini yapamayacak. Hatta abone kendiside online başvuruyla belgesiz numara taşıma yapabilmeli. Böyle bir sistem kurulabilir. Sonra gider abone merkezinden alır sim kartını. Bu durum artık bayilerin, operatörlerin insafına bırakılmayacak kadar ciddileşti. Herkesin nüfus bilgileri pazar malı oldu, ne olduğu belirsiz bir bayi bile istediği kişinin kimlik-adres vs. bilgilerine ulaşabiliyor. Online sistem kullanan bayi sayısı azaltılmalı. Özel yetki ve izinlerle bu bilgilere ulaşabilmeli. Böyle şimdiki gibi saçma sistem olmaz.!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Logic_Man -- 22 Ocak 2016; 19:59:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gollum2

    Merhaba,
    uzun 3-4 aydır aktif olarak kullanmadıgım avea hattım vardı. son 2 ayında ise tlf sürekli kapalı ve cekmecede duruyordu.
    Dün online işlemlerden hattımın aktivasyon durumunu kontrol etmek icin oturum actım. Tüm bakiyemin sıfırlandıgını gördüm.
    Kullanım detayına baktıgımda 2-3 gün aralıklarla onbinlerce sms paketi satınalındıgını gördüm. Konu ile ilgili Aveaya şikayet kaydı olusturdum.
    Bugün genel müdürlükten arandım ve sms hatlarının satınalındıgını, sonra iptalini iceren bir mesaj trafinini okudular.
    Telefonumun 2 aydır hic acılmadıgını ve böyle birseyin imkansız oldugunu ilettim. Bir kez daha kontrol ettikten sonra, xx tarihte simkart değişikliği yapıldıgını söylediler. Bilgim dahilinde olmadıgını ve işlemi benim yapmadıgını ilettim. Sahip oldugum simkart ile suan aktif edilmiş kart seri numarası karsılastırıldı ve kartın değiştirildiği anlasıldı.
    Şuan işlemin nasıl ve nerden gerceklestirildiğine dair araştırılma yapılıyor.
    Ben de gerekli yasal yollara basvuracagım.
    Birkaç aydır kullanılmayan ve icinde bakiye yüklü hatları tespit eden bir sistem kullandıkları kesin. Bunları da smsle reklam mesajları göndermek icin kullanıyorlar sanırım.
    Sizin de yedekte uyuyan hatlarınız varsa kontrol edin.

    Aynı durum 2013'te benim başıma geldi. Kendi kendine kapanması için bıraktığım kontürLü hattım Diyarbakır'da başka biri kullanmış. Müşteri hizmetlerini arayıp hat ile ilgili işlem yapacağım zaman eleman "En son ne kadar kontür yüklediniz?" ve "Hattınızı hangi cihazda kullanıyorsunuz?" sorularını sorduğunda şaşırmıştım. Ama Turkcell bayiinde taahhütlü cihaz almak istediğimde bayideki eleman hattımda sıkıntı olduğunu söyledi. Biraz araştırınca hattım üzerinden ReKLaM sms'leri gönderildiği için Turkcell hattın sms özelliği bloke etmiş. Bende hemen yedek sim kart alıp bir cihaza taktım. sim kartın cihaza takıl olduğu dönemde hattı kullanan bir kaç kişi aradı. Hatta yedek sim kartı çıkarıp başkalarına satan bayideki elemanda beni aradı. Bende hemen hattı iptal ettirdim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Logic_Man

    Bence bu işin artık kesin çözümü olmalı. Operatörler ve bayiler insanların özel bilgilerinin güvenliğini sağlayamadıkları gibi kötü niyetli kullanımlarada sebep oluyorlar. Öncelikle numara taşıma işinde artık kimlik fotokopisi olayını kaldırmaları lazım. Abonenin tek işlemlik izniyle E-devlet veya Btk gibi bir yerden kimlik doğrulama üzerinden abone işlemleri yürütülmeli. Bunun yanısıra bütün aboneler hatlarına numara taşıma-sim kart değişme-yeni hat açma gibi işlemler için e-devlet benzeri veri güvenliği sağlanmış bir mekanizma üzerinden kilitleme sistemi getirilmeli. Yani abone sisteme girip numara-taşıma-sim değişme gibi işlemlere kilit koyacak online hesabından. Ve bu kilidi abone online sistemden kendisi girip kaldırmadığı sürecede hiçbir bayi aboneyle ilgili hat işlemini yapamayacak. Hatta abone kendiside online başvuruyla belgesiz numara taşıma yapabilmeli. Böyle bir sistem kurulabilir. Sonra gider abone merkezinden alır sim kartını. Bu durum artık bayilerin, operatörlerin insafına bırakılmayacak kadar ciddileşti. Herkesin nüfus bilgileri pazar malı oldu, ne olduğu belirsiz bir bayi bile istediği kişinin kimlik-adres vs. bilgilerine ulaşabiliyor. Online sistem kullanan bayi sayısı azaltılmalı. Özel yetki ve izinlerle bu bilgilere ulaşabilmeli. Böyle şimdiki gibi saçma sistem olmaz.!

    Olay sadece operatörlerle alakalı değil.

    Hayatta bankada hesap açarken, çek tahsil ederken ve bir çok yere başvuru yaparken hatta üniversite öğrencileri burs başvurusu yaparken nufus kağıdının fotokopisini veriLiyor. Başvuru yaptığın yerdeki eleman nufus kağıdınla gidip kontürlü hat alabilir.




  • serdarski S kullanıcısına yanıt
    Banka gibi, devlet kurumları gibi yerlere verilebilir evet ama oralar bir kurum ve yasal sorumlulukları var bu konularda. O sizin verdiğiniz her evrakı saklamak zorundalar. O evrakı-fotokopiyi verdiğiniz kişi geçici bir part-time eleman değil. Veya asgari ücretle çalışan resmi sorumluluğu olmayan biri değil. Tahsilini yapmış, çeşitli sınav ve mülakatlarla işe alınmış ve sorumluluklarını resmi olarak kabul etmiş kurumsal bir görevde daimi çalışan kişilere vermekte bir sakınca yoktur. Çünkü o kişiler bilirlerki yaptıkları bir yanlışlık ortaya çıkarsa cezası kesin var.

    Asıl sıkıntı; yarına iş garantisi olmayan kişilere bu bilgileri fotokopileri teslim ediyor olmak. Bu kişiler işe alınırken hangi güvenlik kriterinden geçiyor, aboneyle ilgili hangi resmi sorumluluğu alıyor. Ülkemizde benzer sıkıntılı bir durumda yaptırım uygulanmış bu tip bir işte çalışmış eleman varmı? Zaten bu insanlara yeterince tatminkar bir ücret vermeden onlardan ne sorumluluk almasını bekleyeceksin!

    Bu yazdıklarımı okuyan işini dürüstçe ve sorumluluğunu bilerek yapan bayi ve abone merkezi çalışanları olabilir onları bu ifadelerden tenzih ettiğimi bilmelerini isterim.




  • tr5454 T kullanıcısına yanıt
    işlemler henüz sonuclanmadı, malum sistemimiz aksakişliyor, avea ise hala arastırıyoruz modunda. adresime yeni simkart gönderdiler, bakiyemi geri yüklediler. fakat esas sorun bakiyenin geri yüklenmesi veya simkart verilmesi değil. uyuyan yani aktif olarak kullanılmayan fakat içinde bakiye bulunan hatları nasıl tespit edip , nasıl simkart cıkartabildikleri.
    online işlemlerlerden kullanım detaylarınıza bakın girebiliyorsanız. bir de benim operatör avea idi sizin operatörünüz hangisi?
  • serdarski S kullanıcısına yanıt
    zaten bu kimlik fotokopisi sacmalıgı bir tek bizim ülkemizde var sanırım. kim hangi akılla icad ettiyse artık...
    tamamen işgüzerlık. forma, belgelere veya ilgili yerelere kimlik bilgilerini doldurmamak için fotokopiyi iliştiriyorlar, ya da fotokopi ile işlemi kimlik sahibi yaptı diye akıllarınca kendilerini garantiye alıyorlar.
    ne yazık ki kimlik fotokopisiyle şirket acıp kimlik sahibi kişiler magdur ediliyor. kimse de kimliğin aslı, imza yok demiyor, fotokopiyle şirket kuranın değil, kimlik sahibiinin pesine düsüyor.
    made in turkey..
  • Şkayet edin bunu yapan her kimse cezasını çeksin .
  • gollum2 kullanıcısına yanıt
    Benim hattımda avea. Online işlem şifremi *952# ile aldığım için giremedim. avea ise 48 saatten fazla süre geçmesine rağmen dönmedi aradığımda işlemin devam ettiği söylendi. Esas sorun bu 2gün içinde adamların hattımla ne yaptıkları. Bu yüzden nasıl bir yol izlemem gerekli bilmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tr5454

    Benim hattımda avea. Online işlem şifremi *952# ile aldığım için giremedim. avea ise 48 saatten fazla süre geçmesine rağmen dönmedi aradığımda işlemin devam ettiği söylendi. Esas sorun bu 2gün içinde adamların hattımla ne yaptıkları. Bu yüzden nasıl bir yol izlemem gerekli bilmiyorum.
    bimcell de bir tane yedek hattım vardı.. telefona falan takmıyordum sim kartı. geçenlerde e-devletten numaralara bakayım dedim. bu hattım turkcell olmuş.. hemen aradım turkcell i fax falan çektim iptal ettirdim. hat hazır kart olarak açılmış borcu falan yok Allah tan.. Turkcell bana yedek sim kartı ücretsiz vermeyi teklif etti kapattırmayın falan dedi. yok istemiyorum kapatacağım dedim ve kapattım.

    anladığım kadarıyla bu işi yapanlar her kimse aktif olmayan hatları sorguluyorlar ve bu hatlar üzerinden ne yapacaklarsa yapıyorlar.. dikkatli olmakta fayda var.




  • Savcılığa suç duyurusunda bulunup tutanağın bir örneğini de siz alın benim üstüme avea dan hat açılmıştı ve savcılığa suç duyurusunda bulunurken savcı söyledi bunu. Durumla ilgili üşenme arada sor takipci ol yoksa avea ya kalsa aylar sürer az takipci olun
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.