Şimdi Ara

Aldığı Puanlarla Ortalamaları Alt Üst Eden Bağımsız Oyun: Undertale

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
1
Favori
959
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  •     Açık konuşayım aslında Undertale’i çıktığı dönemde görmüştüm ve oyunu gören çoğu kişi gibi görsellerden değerlendirerek “Pek alınası durmuyor ya indirim vakti gelince bakarım” deyip Steam’deki istek listeme atmıştım. Ama bu yazıyı yazmadan iki gün önce NeoGaf’ta bir konu gördüm. Konunun başlığı basitti, piksel piksel grafikleri olan Undertale Metacritic’i alt üst etmiş, gelmiş geçmiş en yüksek puan alan PC oyunu olarak listelenmişti. Tabii bu listeleme sadece 11 inceleme üzerinden yapılmış ama ne fark eder? O konuyu gördüm, oyunu aldım ve bitirdim. Şimdi ise şunu rahatlıkla söyleyebiliyorum ki Undertale gerçekten de şimdiye kadar oynadığım en iyi oyunlardan birisi oldu.

        Benim oyunlarda grafik takıntım yoktur. Yine Undertale gibi ekrandan piksellerini sayabileceğiniz To The Moon ilk 10’uma girer. Ki zaten bire birde beni tanıyanlar The Binding of Isaac manyaklığımı bilirler. Bu yüzden Undertale’e başladıktan sonra ısınmam fazla uzun sürmedi. Aslında bu yazıyı yazmamdaki amaç da, grafik manyaklığı yaparken gözden kaçırdığımız birçok güzel oyundan bir tanesini tanıtmak.
     
        Bir RPG oyununda ne beklerseniz Undertale’da mevcut. Seçimlerle yön verebileceğiniz hikaye, türlü oynanış çeşitleri, içine girebileceğiniz dünya ve en kalitelisinden diyaloglar. Şişirme olsun diye demiyorum gerçekten de Undertale oyuna başladığınız vakitten itibaren sizi piksel piksel dünyasının içine çekiveriyor. Sahip olduğu diyaloglarla ve referanslarla beraber gecenin bir vakti pikselleşmiş ekranınızın karşısında kahkaha atmanıza sebep olabiliyor. Bunu gerçekten söylüyorum çünkü en azından son yıllarda Portal 2 ve The Stanley Parable’ın haricinde tamamen hikaye odaklı olup da bu tarz bir espri anlayışına sahip oyunla karşılaşmak fazla mümkün olmuyor. 
     
     
        Oynanıştan biraz söz etmem gerekirse Undertale’i sıra tabanlı bir RPG oyunu olarak tanımlayabiliriz. Savaşlar esnasında arayüz içerisinde mini oyunlar oyunculara sunuluyor ve ayakta kalmak amaçlanıyor. Karşı atak yaparken de Quick Time Event sistemi kullanılmış. Yani ekranda çıkan arayüzdeki zamanlama oyunlarına göre karşımızdakilere hasar verebiliyoruz. Undertale’in kendisini önemli kılan özelliklerden birisi burada karşımıza çıkıyor. Oyundaki savaş arayüzünde bulunan Act kısmı sayesinde tüm oyunu hiçbir yaratığı öldürmeden, onları bağışlayarak bitirebilmek mümkün. Oyunun burasında farklı duygusal çözümler sunuluyor ve elde ettiğiniz sonuçlar karşılığında orta yolu bulabiliyor, sonunda da düşmanları bağışlayabiliyorsunuz. Bu doğrultuda seçeceğiniz öldürme ya da bağışlama seçenekleriyle beraber hikayeyi ve oyunun dünyasını şekillendirebiliyorsunuz. En sonunda ise iyi ya da kötü değil, 2'den fazla oyun sonu bulunuyor. Yani Undertale'de alacağınız son sadece iyi veya kötü insan olmanıza bağlı değil. Daha önce birçok AAA oyunda da karşımıza çıkan bu tarz seçimlerin Undertale’da oldukça detaylı bir şekilde oyuna kazandırıldığını söyleyebilirim.

        Undertale’ın yapımcısı Toby Fox nasıl başarmış hiçbir fikrim yok ancak oyuna başladığınız andan itibaren sizi içine çeken bir dünyayla karşılaşıyorsunuz. Günümüz yapımcılarının milyon dolarlara geliştirdiği güzel grafikli oyunlarda göremediğimiz bu kalite, Toby Fox’un GameMaker ile yaptığı oyunu Undertale’de mevcut. Öyle ki ben de 8 saatlik bu macerayı sadece bir cumartesi günü içerisinde bitirebildim. Sonunda ise şunu içtenlikle söyleyebilirim, hikayenin tadı damağımda kaldı. Steam'de bir inceleme okumuştum, "Oyunu bitirdikten sonra her karaktere sarılmak istiyorsunuz, iskeletlere bile." diye. Gerçekten de öyle. 
     
     
        Bunun bir inceleme yazısı değil, kişisel tavsiye yazısı olduğunu belirterek kısa kesmek istiyorum. Undertale, bitirdikten sonra hemen telefonunuza ya da bilgisayarınıza indirmek isteyeceğiniz müzikleriyle, içine çeken dünyası ve hikayesiyle 18 TL’yi sonuna kadar hak eden bir yapım. Evet belki grafiksel olarak gördüğünüz en iyi oyunlardan birisi olmayacak ama içeriğiyle beraber bir RPG oyunundan ne bekliyorsanız hepsini teker teker sizlere sunacak. Eğer gerçekten oyun dünyasında geçirdiğiniz eski yılları hatırlatacak, eğlenceli vakitler sunacak bir oyun arıyorsanız oyunun Steam sayfasına buradan ulaşabilirsiniz. Umarım daha fazla bu oyunu keşfetme şansına erişir diyerek burada noktalayayım ben de. Eğer oynarsanız yorumlarınızı aşağıya bekliyorum. :)
     
    Bu arada o kadar sözünü ettik, oyunun Metacritic sayfasına da buradan ulaşabilirsiniz.
     








  • tesekkurler, alacağım büyük ihtimalle. boyle guzel senaryolu oyunları paylasmaya devam etmeniz dilegiyle

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • şu zamana kadar hiç haberim bile yoktu varlığından.. haberi okuyup bir kaç arama yaptıktan sonra oyunu şuan aldım ve indirip hemen oynayacağım..

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Böyle bir oyun olduğunu yeni öğrendim , alayım bari hemen

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • şaşırmış millet. bu işin kriteri nedir peki? Grafik değil, ses değil, saf gameplay mi? Tamam bi şey dediğim yok ama Deus Ex'i nereye koyacaksın o zaman, Portal'ı, System Shock'u, Bioshock: Infinite'i, Half-Life'ı, MGS'i. Biri bu çıkmazı açsın da bu oyunun 95+'ı nasıl hak ettiğini anlayayım. Ne yani tek kriteriniz popüler kültür öğelerine yapılan göndermeler mi? Açlık, savaş, kapitalism, ideolojiler, terör, din'e ne oldu? mesela din: herkes Infitine'in hristiyan teolojisine getirdiği eleştirelerden ayrı tutmaya çalışsa da en sert ve açık göndermeyi yapmış oyundur. Eğer öyle ise çok sığda kalan bir kafa yapısı var bu editör'lerin hoş öyleler ya.(BSC'i kast etmiyorum) Oyuncuların %95'i öyle zaten. GTA bile dalga geçtiği, sert eleştiri yaptığı şeyin ta kendisine dönüşüyorsa...
  • GTA V de 11 inceleme varken puanı 99 du
    önemli olan 70-80 incelemede puanının 97 olması
  • @bsc misafiri

    Sorunun cevabını vereyim; Oynatabilirlik ve kişiyi ne kadar etkilediği ;)
    Ben 29 yaşındayım. Ve hayatımda oynadığım en güzel oyun bana göre Age of Empire 2'dir. Bunun yanına CM2, Medieval Total War, Fahrenheit, The Last of Us vs bir sürüde oyun girer belki ama. Bazı oyunlar vardır ki insanın aklında ve ruhunda öyle bir yer ederler ki her şeyi onunla kıyaslarsın.
    Mesela bir strateji oyunu çıkar AoE2 gibi olsun istersin yada onunla kıyaslarsın. Bir FPS oyunu çıkar (ben bioshockla, Half Life ile) cod'la, bf ile kıyaslarsın.
    Yani işin özü şu. Her tür oyunun mutlaka bir öncüsü, hafızada kazınmış yeri vardır.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BSC Misafiri

    şaşırmış millet. bu işin kriteri nedir peki? Grafik değil, ses değil, saf gameplay mi? Tamam bi şey dediğim yok ama Deus Ex'i nereye koyacaksın o zaman, Portal'ı, System Shock'u, Bioshock: Infinite'i, Half-Life'ı, MGS'i. Biri bu çıkmazı açsın da bu oyunun 95+'ı nasıl hak ettiğini anlayayım. Ne yani tek kriteriniz popüler kültür öğelerine yapılan göndermeler mi? Açlık, savaş, kapitalism, ideolojiler, terör, din'e ne oldu? mesela din: herkes Infitine'in hristiyan teolojisine getirdiği eleştirelerden ayrı tutmaya çalışsa da en sert ve açık göndermeyi yapmış oyundur. Eğer öyle ise çok sığda kalan bir kafa yapısı var bu editör'lerin hoş öyleler ya.(BSC'i kast etmiyorum) Oyuncuların %95'i öyle zaten. GTA bile dalga geçtiği, sert eleştiri yaptığı şeyin ta kendisine dönüşüyorsa...


    Bu işin kriteri çok basit. Oynadığın şey seni memnun etti mi etmedi mi? Oynarken şaşırdın mı, eğlendin mi, güldün mü, ağladın mı? İnsanı değerlendirme yani. İlk okul hocalarımızın yazılı kağıtlarımızı okur iken ki saçma bakış açısına burada gerek yok. Bizler gidiş yolunu beğenmesek bile varılan yerin güzelliği için iyi puan verebiliriz veya tam tersi de geçerli. Varılan yeri beğenmesek bile gidiş yoluna iyi puan verebiliriz.

    Kriterleri sabitleştirmeye her tür oyun için aynı şeyleri uygulamaya kalkarsanız adil olmak adına. En büyük adaletsizliği siz yapmış olursunuz ...

    Anlayana ...

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >




  • Bu yüzdendir ki Watch Dog gereken ilgiyi görmedi, göremedi. Nedeni GTA V ile kıyaslanması. Bir basketbol oyunu çıksa 2K ile kıyaslanır, kıyaslanacaktır.
    Bir football managerlik oyunu çıksa FM ile.. Bu liste böyle uzar gider.
    Şuanki dönem oyuncularının ''VETERAN'' ları diyebileceğimiz benim yaşım ve üzeri arkadaşlar için bu oyun bulunmaz bir nimet.
    10-15 sene sonra şuan 10-20 yaş arasında olacan kardeşlerim, Minecraft'tan bahsedecek.
    2030'da Minecraft tarzı bir oyun çıktığında samanlıkta iğne bulmuş gibi sevinecekler.
    Bu oyununda durumu budur. Umarım anlatabilmişimdir. İyi günler ;)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi - The Stig - -- 4 Ekim 2015; 13:49:00 >
    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Mandall

    <blockquote class="quote"><i>quote:</i><br><br>Orjinalden alıntı: BSC Misafiri

    şaşırmış millet. bu işin kriteri nedir peki? Grafik değil, ses değil, saf gameplay mi? Tamam bi şey dediğim yok ama Deus Ex'i nereye koyacaksın o zaman, Portal'ı, System Shock'u, Bioshock: Infinite'i, Half-Life'ı, MGS'i. Biri bu çıkmazı açsın da bu oyunun 95+'ı nasıl hak ettiğini anlayayım. Ne yani tek kriteriniz popüler kültür öğelerine yapılan göndermeler mi? Açlık, savaş, kapitalism, ideolojiler, terör, din'e ne oldu? mesela din: herkes Infitine'in hristiyan teolojisine getirdiği eleştirelerden ayrı tutmaya çalışsa da en sert ve açık göndermeyi yapmış oyundur. Eğer öyle ise çok sığda kalan bir kafa yapısı var bu editör'lerin hoş öyleler ya.(BSC'i kast etmiyorum) Oyuncuların %95'i öyle zaten. GTA bile dalga geçtiği, sert eleştiri yaptığı şeyin ta kendisine dönüşüyorsa...</blockquote>

    Bu işin kriteri çok basit. Oynadığın şey seni memnun etti mi etmedi mi? Oynarken şaşırdın mı, eğlendin mi, güldün mü, ağladın mı? İnsanı değerlendirme yani. İlk okul hocalarımızın yazılı kağıtlarımızı okur iken ki saçma bakış açısına burada gerek yok. Bizler gidiş yolunu beğenmesek bile varılan yerin güzelliği için iyi puan verebiliriz veya tam tersi de geçerli. Varılan yeri beğenmesek bile gidiş yoluna iyi puan verebiliriz.

    Kriterleri sabitleştirmeye her tür oyun için aynı şeyleri uygulamaya kalkarsanız adil olmak adına. En büyük adaletsizliği siz yapmış olursunuz ...

    Anlayana ...

    Ayrıca önemli olan şey oyun sana vaad ettiğinin ne kadarını başarabildi bu oyun grafiksel olarak pixelart ı kullanmayı seçmiş başarabilmişmi evet o zaman grafik puanı yüksek olur Lütfen grafik ses vs karşılaştırırken oyunun seçtiği tarzlarla kaşılaştırma yapıp eleştirin bu oyunun grafiklerini shovel knight ile karşılaştırın illa devrimci olmasına gerek yok yoksa bu bakış açısıyla ne bu pixel yapımlar nede cellshade yapımlar piyasada ayakta kalamazdı




  • 10 saati pek geçmiyor sanırım oynanış süresi.
    İndirimle alırım ama, konsept ilgimi çekti.

    Edit:http://undertale.com/demo.htm adresinde oyunun demosu varmış, kararsız kalanlar mutlaka baksın. Bitirdim ve çok beğendim, kesinlikle alınır bu oyun. Hikaye, bulmaca, savaş, mizah çok iyi bir şekilde harmanlanmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dovahkiin -- 4 Ekim 2015; 15:39:11 >
    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BSC Misafiri

    şaşırmış millet. bu işin kriteri nedir peki? Grafik değil, ses değil, saf gameplay mi? Tamam bi şey dediğim yok ama Deus Ex'i nereye koyacaksın o zaman, Portal'ı, System Shock'u, Bioshock: Infinite'i, Half-Life'ı, MGS'i. Biri bu çıkmazı açsın da bu oyunun 95+'ı nasıl hak ettiğini anlayayım. Ne yani tek kriteriniz popüler kültür öğelerine yapılan göndermeler mi? Açlık, savaş, kapitalism, ideolojiler, terör, din'e ne oldu? mesela din: herkes Infitine'in hristiyan teolojisine getirdiği eleştirelerden ayrı tutmaya çalışsa da en sert ve açık göndermeyi yapmış oyundur. Eğer öyle ise çok sığda kalan bir kafa yapısı var bu editör'lerin hoş öyleler ya.(BSC'i kast etmiyorum) Oyuncuların %95'i öyle zaten. GTA bile dalga geçtiği, sert eleştiri yaptığı şeyin ta kendisine dönüşüyorsa...


    Senin mantığına göre 80'lerdeki, 90'lardaki oyunlar oyun değil.

    Hala öğrenemediniz, grafik yalnızca bir tercihtir, sesler de öyle. Yapımcı isterse aşmış grafikli bir oyun yapar ya da gider piksel piksel bir tasarım oluşturur. Üzerine isterse Harry-Gregson Williams amcaya müzik yaptırtır ya da retro bir sound tercih eder.

    Grafik olarak iyi puan alan oyunlarda dikkat edersen aşmış detaylar görürsün. Seni orada hissettiren, atmosferi pekiştiren detaylar (En güzel örneklerden biri HL2 Ravenholm veya Hotline Miami ev sahneleri). Bak dikkat et, 4K texture demiyorum, detay diyorum. O "detayı" nasıl vereceğin senin yeteneğine, ne kadar yaratıcı olduğuna bakar.

    Undertale eğer çok yüksek puanlar aldıysa başkalarının yapamadığı şeyleri çok iyi yapmıştır. Tercih ettiği grafik türüne, oynanış biçimine göre muazzam farklar ortaya koymuştur ki, bu kadar beğenilmiş. Oyun macera oyunu zaten. HL 2, Bioshock, Deus Ex ne alaka?

    Oyunların temel amacını unutuyorsunuz. Size hoşça vakit geçirtiyorsa, zamanı unutturuyorsa o oyun en güzel oyundur.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >




  • Bu çağda artık bu tarz yapımların var olması , rahatsız edici ve miğde bulandırıcı biraz.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Wollowon kullanıcısına yanıt
    Sanal ortamda ilk çıkmış oyunun bile 1 asırı doldurmamış olması bir yana, ne sığ bir yorumdur bu
  • BSC Misafiri B kullanıcısına yanıt
    Şimdi herkes bu yorumu eleştirmiş ama yorumun sahibi olan kişi grafikten veya başka şeylerden dolayı eleştirmemiş oyunu, bugüne kadar yapılan bunca şaheser oyun varken bu oyunun aldığı puanı sorgulamış. Aslında bir anlamda doğru da yaklaşmış olaya. Undertale iyi oyundur, kötü oyundur bilemiyorum, muhakkak kalite bir yapımdır ama oyunların değerlendirmesini yapan internet sitelerindeki editörler de maalesef işin cılkını çıkartmış durumda. Hangi oyuna, neye dayanarak puanlar veriyorlar anlamak mümkün değil. İncelemelerde aynı oyuna 95 veren de var, 40 veren de, nedir yani bunun ölçüsü? Açıkçası verilen puanlara fazla aldanmamak gerekiyor...
  • psx döneminde çıksaydı harika olurdu.birçok efsane ile kapışabilirdi.gerçi şimdiki assassins creedler ile de kapışabilecek düzeyde ama neyse daha ileri gitmeyelim, cod fanları taşlamaya başlar beni

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Bu oyun Psn + gelse, ne muamelesi görür ?

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: skullomania

    psx döneminde çıksaydı harika olurdu.birçok efsane ile kapışabilirdi.gerçi şimdiki assassins creedler ile de kapışabilecek düzeyde ama neyse daha ileri gitmeyelim, cod fanları taşlamaya başlar beni


    Şimdi codla ne alaka kardeşim,gereksiz karşılaştırma yaparsan tabi de eleştiriilirsin bunun fanlıkla manlıkla alakası yok,Biri rgp biri fps ne alakaya maydanos?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Mandall

    <blockquote class="quote"><i>quote:</i><br><br>Orjinalden alıntı: BSC Misafiri

    şaşırmış millet. bu işin kriteri nedir peki? Grafik değil, ses değil, saf gameplay mi? Tamam bi şey dediğim yok ama Deus Ex'i nereye koyacaksın o zaman, Portal'ı, System Shock'u, Bioshock: Infinite'i, Half-Life'ı, MGS'i. Biri bu çıkmazı açsın da bu oyunun 95+'ı nasıl hak ettiğini anlayayım. Ne yani tek kriteriniz popüler kültür öğelerine yapılan göndermeler mi? Açlık, savaş, kapitalism, ideolojiler, terör, din'e ne oldu? mesela din: herkes Infitine'in hristiyan teolojisine getirdiği eleştirelerden ayrı tutmaya çalışsa da en sert ve açık göndermeyi yapmış oyundur. Eğer öyle ise çok sığda kalan bir kafa yapısı var bu editör'lerin hoş öyleler ya.(BSC'i kast etmiyorum) Oyuncuların %95'i öyle zaten. GTA bile dalga geçtiği, sert eleştiri yaptığı şeyin ta kendisine dönüşüyorsa...</blockquote>

    Bu işin kriteri çok basit. Oynadığın şey seni memnun etti mi etmedi mi? Oynarken şaşırdın mı, eğlendin mi, güldün mü, ağladın mı? İnsanı değerlendirme yani. İlk okul hocalarımızın yazılı kağıtlarımızı okur iken ki saçma bakış açısına burada gerek yok. Bizler gidiş yolunu beğenmesek bile varılan yerin güzelliği için iyi puan verebiliriz veya tam tersi de geçerli. Varılan yeri beğenmesek bile gidiş yoluna iyi puan verebiliriz.

    Kriterleri sabitleştirmeye her tür oyun için aynı şeyleri uygulamaya kalkarsanız adil olmak adına. En büyük adaletsizliği siz yapmış olursunuz ...

    Anlayana ...


    tamam güzel söylemişin demek istediğini anladım. ama dediğin şuna çıkmıyor mu? o zaman bu puanlama sistemine gerek yok. nasılsa ele alınan kriterlerde bir ölçüt/birim yok. bu doğrultuda puan vermenin de bir mantığı yok güzel olan kısımları söylemek yeterli olur.
    o zaman büyük firmalar da şöyle düşünmeli "biz milyon dolarlık oyun yapıyoruz 90'ı anca alıyoruz indie developer'lar 50k bütçe ve 10 çalışan ile de aynı puanı alıyor. oyunun fiyat farkını da aynı seviyelere işçi çıkararak da çekeriz"




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Wollowon

    Bu çağda artık bu tarz yapımların var olması , rahatsız edici ve miğde bulandırıcı biraz.


    Merak etme yakinda Call of Duty'in cikiyor.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.