Şimdi Ara

Elon Musk'a göre elektrikli otomobiller 2020 yılında menzil problemini aşacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
677
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Elon Musk'a göre elektrikli otomobiller 2020 yılında menzil problemini aşacak 

     

    Elektrikli otomobiller günden güne yaygınlaşsa da hala bazı dezavantajlara sahipler. Özellikle seyahat sırasında her an şarj istasyonu bulamama, pillerin standart prizlerden alınan enerjiyle yavaş sayılabilecek hızda dolması ilk akla gelen dezavantajlar oluyor. Peki Tesla Motors'un kurucusu ve sahibi Elon Musk bu tarz problemlerin ne zaman aşılacağını düşünüyor?

     

    Batarya teknolojisinin her yıl %5 ila 10 arasında gelişme göstermesine dikkat çeken yönetici gelişmelerin bu hızla devam etmesi halinde 2020 yılında tek şarjla gidilebilen mesafenin 1200 km'ye ulaşacağını söylüyor. Bu yüksek menzil mesafesi de günümüzde yaşanan bir çok problemi ortadan kaldıracak. Bugün bir Tesla Model S yavaş hızla giderse yaklaşık 800 km yol alabiliyor, bu rakamın 2016 yılında 950 km'yi aşması bekleniyor. Bu tarz gelişmeler şehirler arası yolculuklarda elektrikli araba kullanımını kolaylaştırarak, yaygınlaşmasında önemli bir etken olacaktır.



    Ayrıca Elon, tam otonom otomobillerin piyasaya çıkış tarihi için ise 2018 yılını gösteriyor. Bu tarih bir çoğumuza kısa gelebilir ancak bir çok şirketin bu konu üzerinde çalıştığını düşünürse, önümüzdeki yıllarda tam otonom araçların perakende şekilde satıldığını görebiliriz.








  • Otonom sürüş,daha yüksek beygir,0-100 gibi şimdilik gereksiz şeylere odaklanılacağına pil ve şarj teknolojisi üzerinde çalışılsa 2020 yi bulmadan elektrikli arabalar cazip hale gelir.Ama devletimiz sağolsun elektriğe bile yüksek oranda ötv uygulayıp vatandaşını bezdirebilir o yüzden var olanla yetinmeye devam edelim.
  • Otonom surus neden gereksiz olsun. Sakatlar yaslilar gorme engelliler hatta ergenler icin muthis bir kolaylik olur.

    Ayrica buyuk ihtimal kaza orani azalacaktir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Model S rüya gibi bir araba bizzat içinde bulunmuş biri olarak söylüyorum. 800 km'de az buz değil ayrıca bunu da göz önünde bulundurun

    Otonom sürüş mükemmel bir teknoloji zamanla arabalar da uçak gibi sadece parktan çıkma ya da park etme şeklind dönüşebilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi multiTYRT -- 29 Eylül 2015; 6:24:01 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Belki karsilastirmak yanlis ama gecen elektrikli motor surdum
    Sifir gurultu , muazzam ve ani tork ve keyif
    Bence Fosil yakitli araclar artik devrini tamamladi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel proje.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oa3355

    Otonom sürüş,daha yüksek beygir,0-100 gibi şimdilik gereksiz şeylere odaklanılacağına pil ve şarj teknolojisi üzerinde çalışılsa 2020 yi bulmadan elektrikli arabalar cazip hale gelir.Ama devletimiz sağolsun elektriğe bile yüksek oranda ötv uygulayıp vatandaşını bezdirebilir o yüzden var olanla yetinmeye devam edelim.

    en güçlü elektrikli motorda %15 ötv var, benzer benzinli ya da dizel araçta ötv %145.
    dolayısı ile bence devlet gayet güzel bir teşvik yapmış durumda zaten.

    http://imgur.com/B0Yuvlr



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erkange -- 30 Eylül 2015; 9:25:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oa3355

    Otonom sürüş,daha yüksek beygir,0-100 gibi şimdilik gereksiz şeylere odaklanılacağına pil ve şarj teknolojisi üzerinde çalışılsa 2020 yi bulmadan elektrikli arabalar cazip hale gelir.Ama devletimiz sağolsun elektriğe bile yüksek oranda ötv uygulayıp vatandaşını bezdirebilir o yüzden var olanla yetinmeye devam edelim.

    Gümrüğümüz kevgir gibi olduğun hiçbirşey yapamaz.

    Şarj istasyonundan alınan elektriğe ÖTV çakabilir. Ev elektriğine çakamaz. Kan çıkar. Hali hazırda 90TL-100TL elektrik faturası ödüyoruz. Bunu 180-200TL'ye mi yükseltecekler? Pek olası değil.

    Günümüz otomobillerini 8 saatte şarj eden bir şarj aleti yurtdışında 750$ gibi bir fiyata satılıyor. Bavula sığacak büyüklükte. 750$ ile 1250$ gözden çıkarılır, şarj aleti alınır. Evden, işten, tanıdıktan araba şarj edilir. Devlet de avcunu yalar. Türkiye güneş açısından da çok verimli ülke. Arabamı şarj edecek elektriği güneşten elde edebilirim. Kimse birşey diyemez. İşin o kısmı da var. Bütün bunlar fizibilite işi. Yaptığım yol yapacağım yatırımı hızla çıkartmama yetecekse, çatıya güneş paneli bile kurarım. O yüzden elektrikliler yaygınlaşana kadar Devlet babanın vergi politikasını düzeltmesi gerekiyor. Yapabileceği tek birşey kalır. Elektrikli otomobilin kendisine yüksek vergi haşırdatmak... Ancak çok kötü bir imaj olacağı için, onu da yapamazlar.

    Kısaca 20 yıla devletimiz vergi sistemini muz cumhuriyeti standardından, adil bir düzene çeviremez ise, vergi sisteminin tıkandığına hep birlikte tanık olacağız.




  • Gelecek elektirkli otomobillerde kim ne derse desin, ülkemizde emekleme aşamasında olan elektirikli otomobillerle otomotiv dünyasına adımını atacak.
  • 500 km menzil olsa çok çok güzel olurdu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    500 km menzil olsa çok çok güzel olurdu.

    Zaten yaklaşık o kadar gidiyor Tesla. Yavaş gidersen sanırım daha da uzuyor. Ama pahalı işte ne yazık ki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 500 km gayet makul bir menzil. Elektrikli otomobilin tek problemi tüketicilerin keşfetmesiydi, şimdilerde batı Avrupa'da görüldüğü kadarıyla da artık insanların gözü açıldı. Bundan sonra kolay kolay geri dönülmez bence.

    Elektrik hattının geçtiği her yerde (şehir dışında da yolları takip ediyor zaten) kolaylıkla ve çok ucuza istasyonlar açılabilir. İlk başlarda tekel heveslilerinin göstermeye çalıştığı gibi (Renault?) şarj işlemi sıradışı, zor, pahalı, özel ekipman isteyen elektriksel bir iş değil.

    Elon Musk'a göre elektrikli otomobiller 2020 yılında menzil problemini aşacak
    1970, Şubat. Lityum pillerinin keşfedilği zamanlarda bugünkü spesifikasyonlara yakın özlliklere sahip, çalışan bir prototip hemen yapılmıştı. Yani nereden bakılırsa 45 senelik teknoloji, keşfedilecek fazla bir şey yok, tüketicilerin, kitlelerin keşfetmesi gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 29 Eylül 2015; 12:28:53 >




  • Tamam ne güzel Tesla araştırıyor menzil uzatacağız diyor,bizimkiler ne yaptı acaba yerli oto işini o da elektrikli falan olacaktı yani jeneratör ile.Bakan ağustosta bol bol salladı gittim test ettim diye ay içerisinde kamuoyuna duyuracağız dedi. Ne oldu TIK yok. İyi ki Tesla var :D
  • 2050 çıkar anca daha erken gibime geliyor
    petrol bitecek anca ozaman yaygınlaşır

  • Elektrikli otomobillerin 45 yıllık geçmişleri yok çünkü daha eski! Bir süre önce Almanya'da bir garajda 120 yıllık elektrikli otomobil bulunmuştu hatırlatırım :)
  • profecco kullanıcısına yanıt
    Kim yazmış elektrikli otomobillerin 45 yıllık geçmişleri var diye. 45 yıllık teknoloji olan 500km civarı menzil veren lityum pilleridir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rash.87

    Tamam ne güzel Tesla araştırıyor menzil uzatacağız diyor,bizimkiler ne yaptı acaba yerli oto işini o da elektrikli falan olacaktı yani jeneratör ile.Bakan ağustosta bol bol salladı gittim test ettim diye ay içerisinde kamuoyuna duyuracağız dedi. Ne oldu TIK yok. İyi ki Tesla var :D

    Ne zaman halka arz edilecekti merak ediyorum nasıl bişey çıkacağını.Guzel bişey gelsin menzil de uzun olsun şarj istasyonları olsun. Fiyatı da aşırı olmasın destek açısından alınır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: oa3355

    Otonom sürüş,daha yüksek beygir,0-100 gibi şimdilik gereksiz şeylere odaklanılacağına pil ve şarj teknolojisi üzerinde çalışılsa 2020 yi bulmadan elektrikli arabalar cazip hale gelir.Ama devletimiz sağolsun elektriğe bile yüksek oranda ötv uygulayıp vatandaşını bezdirebilir o yüzden var olanla yetinmeye devam edelim.

    Gümrüğümüz kevgir gibi olduğun hiçbirşey yapamaz.

    Şarj istasyonundan alınan elektriğe ÖTV çakabilir. Ev elektriğine çakamaz. Kan çıkar. Hali hazırda 90TL-100TL elektrik faturası ödüyoruz. Bunu 180-200TL'ye mi yükseltecekler? Pek olası değil.

    Günümüz otomobillerini 8 saatte şarj eden bir şarj aleti yurtdışında 750$ gibi bir fiyata satılıyor. Bavula sığacak büyüklükte. 750$ ile 1250$ gözden çıkarılır, şarj aleti alınır. Evden, işten, tanıdıktan araba şarj edilir. Devlet de avcunu yalar. Türkiye güneş açısından da çok verimli ülke. Arabamı şarj edecek elektriği güneşten elde edebilirim. Kimse birşey diyemez. İşin o kısmı da var. Bütün bunlar fizibilite işi. Yaptığım yol yapacağım yatırımı hızla çıkartmama yetecekse, çatıya güneş paneli bile kurarım. O yüzden elektrikliler yaygınlaşana kadar Devlet babanın vergi politikasını düzeltmesi gerekiyor. Yapabileceği tek birşey kalır. Elektrikli otomobilin kendisine yüksek vergi haşırdatmak... Ancak çok kötü bir imaj olacağı için, onu da yapamazlar.

    Kısaca 20 yıla devletimiz vergi sistemini muz cumhuriyeti standardından, adil bir düzene çeviremez ise, vergi sisteminin tıkandığına hep birlikte tanık olacağız.

    Piyasada elektrikli araçlara ciddi bir talep olduğu anda direk bir yönerge çıkartılır zaten hocam.Devletin en büyük gelir kaynağı otomobillerdeki ve benzindeki ötv.Şu 1 yıl içerisinde 100.000 adet elektrikli araç satılsa Türkiye'de bakın nasıl elektrikle ilgili bir vergilendirme geliyor.En kalıcı ve güvenilir vergi yöntemi araçlara takılacak bir dijital kimlik ile gerçekleşir.Dediğiniz gibi şarj istasyonundan vergi alsalar millet trafodan,evden çeker elektriği ama araca dijital bir sistem zorunluluğu getirseler (ruhsat alabilmek için) alınan yol veya elektrik kadar bir fiyat belirleyip güzel bir şekilde kazanabilirler.

    Ben elektri araçların ileride sürücülere baya iş açacağını düşünüyorum.Dijital sistemle beraber yukarıda bahsettiğim gibi bir sistem kurarlarsa herkesin arabasını radara çevirebilirler.Düşünsenize arabanızla otoyolda giderken hız sınırını aştığınızda aracınız sisteme bildiriyor sistemden plakaya otomatik ceza.Sellektör ile falan kurtulabilme imkanı da yok.Park etmenin yasak olduğu bir ana yolda 5 dakikadan fazla araç bekleyince yine sisteme bildirip yine ceza yazılmasına vesile olabilir.

    20-30 yıla kadar teknoloji çok büyük değişiklikler getirecek.Bakalım neler olacak.




  • Adamın biyografisini okuyan herkes "Bu adam diyorsa doğrudur." der ve geçer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O batarya teknolojileri, patentleri büyük petrol ve enerji şirketlerinde değilse bende hiç bir şey bilmiyorum arkadaş.
    Adamlar kamyon kasası kadar bir yerde füzyon yapabiliyorlar, bataryaların hala bu noktada olması çok saçma geliyor bana.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.