Şimdi Ara

Volkswagen'in emisyon skandalı büyüyor (157. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6.319
Cevap
21
Favori
215.205
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 155156157158159
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dungangan

    O yıla ait sıfır araç vermekte hemfikir olabilirim ancak yeni model sıfır araç vermesini saçma buluyorum (sen şimdi yargıtay kararı var okudum ben böyle anladım diyeceksin ama). Sen 2010 yılında b6 kasa passatı sıfır aldın ayıplı çıktı 2011 yılında servis işi çözemedi ve mahkemeye gittin derken yıl 2014 oldu mahkeme sonuçlandı misliyle değiştirme çıktı, icra falan yıl 2015 oldu yeni passat geldi (b8 oluyor galiba) eee senin arabanda olmayan özellikler ve güvenlik sistemleri mevcut bu arabada yani b6 kasada olamayan yani parasını ödemediğin özellikler. bu sebeple sende sebepsiz zenginleşme dediğimiz bir problem yaratacaktır, bunu benim kalın kafam almıyor işte parasını ödemediğim şey nasıl benim olabilir.
    Farzedelim ki ben yanılıyorum; o zaman icra müdürüyle b8 almaya gittin misliyle değiştirlecek ya ben satıcının yerinde olsam bu itirazı yaparım "bu araba diğerinin misli değilki bunun dış hatlarına bir bakın (sizin kararınızda çıkan iphone3 bu iphone 6S) nasıl vereyim size isterseniz mahkemeye gidin misli olduğunu ispatlayın öyle gelin karşıma"

    şuan elimde tüketici hakem heyetinden aldığımız MediaM... iphone 5 misliyle değişimi dosyamız var, adamlardan ozman (iphone 7 yi beklemicem) iphone 6s istiyim.
    (not:dosyamda medimarkt avukatı ürün-para iadesini kabul etti.

    yargıtay kararından ben böyle anladım diyecek birşey yok okuması yazması olan aynı anlamı çıkarır zaten
    saçma olan birşey yok.
    siz sıfır bir ürün alıyorsunuz ve parasını peşin ödediğiniz üründen beklediğiniz faydayı görmüyorsunuz
    yargılamanın uzaması ve ürünün artık tedarik edilemiyor olması sizi bağlamaz

    zaten satıcılarda sizin gibi düşünüp itiraz yapıyorlar ama
    Allah'tan yargı benim gibi düşünüyor ve tüketiciyi koruyor adı üstünde TÜKETİCİYİ KORUMA KANUNU



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi t_i_t -- 8 Ekim 2015; 16:44:10 >




  • bu arada vw ofislerine de polis baskın yapmış

    http://www.sozcu.com.tr/2015/ekonomi/volswagene-polis-baskini-954640/
  • Arkadaşlar aracımız 1.6 SKODA YETİ'yi sorguladım bizim araçta EA 189 motoruna sahipmiş, sizce ne yapmalıyız değişim falan olabilir mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.L.Crassus


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dungangan

    quote:

    Orijinalden alıntı: M.L.Crassus


    quote:

    Orijinalden alıntı: INTRUDERTR

    Volkswagen’in, dizel motorlu araçlarda yaşadığı emisyon krizi, markanın büyük cezalar ödemesini ve 11 milyon adet aracını geri çağrılmasını gündeme getirdi. Ancak araç sahiplerinin nasıl adım atacakları konusundaki belirsizlik sürüyor. Avukat Cevat Kazma, araçlarda yapılan hilenin hukuki literatürde “gizli ayıp” olduğunu belirterek araç sahiplerinin, aracın bedelinin iadesini isteme, ayıpsız başka bir ürün ile değiştirilmesini isteme ya da ayıp oranında indirim isteme haklarını kullanabileceklerine dikkat çekti.

    Alman otomobil üreticisi Volkswagen’in dizel motorlu araçlarda yaşadığı emisyon krizini nasıl çözeceği henüz tam anlamıyla netleşmedi. Şirketin dünya genelinde 11 milyon adet aracının geri çağrılmasını ve karşılaşacağı maddi kayıplar gündemdeki yerini koruyor.

    Ancak, araç sahiplerinin ne yapacağı konusundaki belirsizlik sürüyor. Geri çağrılan araçların ne kadar sürede sahiplerine teslim edileceğinin belirsiz olduğuna dikkat çeken Avukat Cevat Kazma, bu sürede kişilere geçici bir araç tahsis edilmesi gerektiğini belirtti.

    Gizli Ayıp!

    Ortaya çıkan emisyon hilesinin, hukuki olarak “gizli ayıp” olduğunun altını çizen Cevat Kazma, “Tüketici Kanunu’nda ayıplı ifada zaman aşımı süresi 2 yıldır. Ancak buradaki gizli ayıp, hile ve ağır kusur ile gizlendiği için zaman aşımı süresi geçersizdir. Tüketiciler, dilerse aracın bedelinin iadesini, ayıpsız başka bir ürün ile değiştirilmesini isteyebilir” şeklinde konuştu.

    İthal Eden ve Satan Bayiler de Sorumlu

    Söz konusu araçları ithal eden ve satan bayilerin de oluşan zarardan müteselsil işletme olarak sorumlu olduğuna dikkat çeken Cevat Kazma, “Bu durum nedeniyle zarar görenler, avukatları aracılığıyla ihtarname çekerek seçimlik haklarını kullanabilirler. Firma da araç sahiplerinin talebini 30 gün içerisinde yerini getirmek zorundadır. Araç sahipleri, talepleri yerine getirilmediği takdirde Tüketici Mahkemesine dava açarak zararını yasal faiziyle birlikte geri alabilir” şeklinde konuştu.

    Türkiye’de satılan araçların %63’ünün dizel olması ve Volkswagen’in en çok satılan 3 otomobil markasından biri olması sebebiyle ülkemizde çok sayıda kişinin bu krizden etkilenebileceği söyleniyor.


    Reklamları okudunuz

    Günlerdir burada bir avukat arkadaş en doğru yönlendirmeleri yapıyor ve objektif bakarak yorum yapıyor. Böyle bir reklam kendisi yapmadı biz burada Avukat ismi vererek reklam yapalım.

    100.000-TL ortalama bedelli araçlardan bahsediyoruz, elbette birileri dava açıp nemalanmak isteyecek. Elbette birileri de kolay para peşinde olacak.

    Peki soruyorum; satın aldığınız aracın %50 si neredeyse vergi. Doğuş Otomotiv bu vergileri araçları sattikça ödedi. Siz araçların iadesine karar verilirse bu vergi iadesini devlet olarak yapabilecek misiniz?

    Araçlara güncelleme dahi yapılmayabilir son kullanıcının somut zararı oluşmasın diye. Doğuş Otomotiv asıl güncelleme yaparsa oluşacak performans düşümü ve yakıt tüketimi artisinda büyük sorunlar ve davalar ile karşılaşır. Çünkü bu araçlardan ötürü kullanıcının somut zararı oluşacak.

    Devlet bizim emisyon değerlerimize ihlal yok derse tablo farklı olacak. Azıcık sabır. Şayet ihlal tespit ederse bu kez Çevre Bakanlığı da ceza kesecek.

    Kulaktan dolma reklamlar yerine işin içinde olanları dinlemekte fayda var.

    ben avukat olarak para kazanmak istesem ürün-para iadesini müvekkile öneririm çünkü bedel üzerinden yüzdemi alırım sana bak araba parası aldım ver bunun belli bir miktarını derim. Değer kaybında ise alınan tazminat üzerinden yüzdemi alırım sizce avukat gerçekten para kazanmak istese hangi yöntemi seçmek ister? şimdiye kadar uygulamda sizi sıkıntıya sokmayacak dava sonuçlandıktan sonra çok fazla zaman geçmeden zararınızı tazmin edecek bir seçenek bu, ama istediğiniz seçimlik hakkı kullanmaktada tabiki de özgürsünüz dedim. benim mesleğimde reklam yasağı var reklamını yapamazsın yaptıramazsın, ama uyanda uymayanda çok arkadaşın paylaşımı reklama girsede meslektaşımın bilgisi dışındadır kesinlikle bu sebeple peşin yargılamamk lazım.

    yorumunuz için de ayrıca teşekkür ederim.


    Estağfurullah üstadım. Ben keyifle okuyorum yararlı paylasımlarinizi. Ne yazık ki forumda bu konu karalama konusu oldu. Kimse olayın hukuki boyutu ile ilgilenmiyor. Ayrıca ilk yorumunuzdan itibaren avukata maddi getiri sağlayacak değil; hukuki olarak en doğru yolu gösterme gayreti içerisinde olduğunuzun farkındayım. Mesleğin bu kadar saygınlığı yitirdiği bir dönemde sizin gibi kıymetli meslektaşlarımın varlığını bilmek gerçekten güzel. Ben size teşekkür ederim değerli paylasimlariniz için.

    Selamlar Meslektaşım;

    Reklam konusu bir yana, ilk mesajda verilen bilgilerde bir yanlışlık yok ki.

    Hatta vergi ile ilgili şu eklemeyi yapayım.


    KDV ve ÖTV ile ilgili olarak devlete başvurmaya gerek yok bence. Kanunda açıkça

    "(5) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı derhâl tüketiciye iade edilir.

    (6) Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar, tüketicinin seçtiği hakkı yerine getiren tarafça karşılanır. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte 11/1/2011 tarihli ve 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca tazminat da talep edebilir."

    demektedir.

    ÖTV ve KDV sadece otomobile has vergiler değil, başka ürünlerde de mevcut ve bunların iadesinde ürün bedeli ödediğimiz ÖTV ve KDV dahil olarak satıcı tararfından bize iade ediliyor. Sonrası Satıcının problemi.

    Dungangan meslektaşımın mesajından sonra acaba otomobilde özel bir düzenleme mi var diye merak ettim, ve aşağıdaki özelgeye ulaştım.
    Benim anladığım otomobilde de özel bir durum yok, yani satıcı bedeli iade edecek, gidecek işini devletle çözecek.

    http://www.gib.gov.tr/node/96806

    Yine benzer bir belge

    http://www.yuksekkayasm...er_oku.php?haber_id=208

    Kaldı ki verginin mükellefi aşağıdaki şekilde tanımlanmış.

    "(I), (III) ve (IV) sayılı listelerdeki mallar ile (II) sayılı listedeki mallardan kayıt ve tescile tabi olmayanları imal, inşa veya ithal edenler ile bu malların müzayede yoluyla satışını gerçekleştirenler ile (II) sayılı listedeki mallardan, kayıt ve tescile tabi olanlar için; motorlu araç ticareti yapanlar, kullanmak üzere ithal edenler veya müzayede yoluyla satışını gerçekleştirenler özel tüketim vergisinin mükellefidir."

    Bu bağlamda zaten tüketici değil mükellef.

    Dungangan üstad,
    Aracın yenisinin verilmesi ile ilgili bir imkansızlık olduğunu düşünmüyorum ben. Ancak kanun kapsamında değerlendirirsek "imkan varsa yenisi ile değiştirilmesini isteme" hakkı var tüketicinin, bence bu imkan var, neticede üretiyorlar aracı halen, burada tek kriter değişimin satıcı açısından orantısız güçlükleri beraberinde getirmesi, bu durumda dahi tüketici ister sözleşmeden döner ister bedelden indirim ister. Orantısızlığın tayini ile ilgili olarka ise kanunda aynen "Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır." demektedir.

    Tüm meslektaşlarıma selamlar.

    Edit: Ayrıca bir meslektaş tanışma kaynaşma başlığı açmamız lazım, belki bir buluşma falan yaparız otomobilsever avukatlar olarak.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • vw tamamen kapıları kilitleyip işçilerin tümünü kapı önüne koyacak değil ancak küçülmeye gidecek bu süreçte gariban işçilerin bir kısmı işten çıkarılabilir. en kötü ihtimalle el değiştirir çalışanlar da çalışmaya devvam eder. vw zaten çok da çalışan dostu bir firma değil diye biliyorum. almanya mercedes fabrikasından emekli akrabamızın söylediği; almanya da otomotiv sektöründe çalışıp geçim sıkıntısı yaşamadan hayatını devam ettirebilen sadece mercedes çalışanlarıdır.
  • turkiyeden ilk dava gelmiş
    http://m.radikal.com.tr/otomotiv/turkiyede-volkswagene-ilk-dava-1447704

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dungangan

    O yıla ait sıfır araç vermekte hemfikir olabilirim ancak yeni model sıfır araç vermesini saçma buluyorum (sen şimdi yargıtay kararı var okudum ben böyle anladım diyeceksin ama). Sen 2010 yılında b6 kasa passatı sıfır aldın ayıplı çıktı 2011 yılında servis işi çözemedi ve mahkemeye gittin derken yıl 2014 oldu mahkeme sonuçlandı misliyle değiştirme çıktı, icra falan yıl 2015 oldu yeni passat geldi (b8 oluyor galiba) eee senin arabanda olmayan özellikler ve güvenlik sistemleri mevcut bu arabada yani b6 kasada olamayan yani parasını ödemediğin özellikler. bu sebeple sende sebepsiz zenginleşme dediğimiz bir problem yaratacaktır, bunu benim kalın kafam almıyor işte parasını ödemediğim şey nasıl benim olabilir.
    Farzedelim ki ben yanılıyorum; o zaman icra müdürüyle b8 almaya gittin misliyle değiştirlecek ya ben satıcının yerinde olsam bu itirazı yaparım "bu araba diğerinin misli değilki bunun dış hatlarına bir bakın (sizin kararınızda çıkan iphone3 bu iphone 6S) nasıl vereyim size isterseniz mahkemeye gidin misli olduğunu ispatlayın öyle gelin karşıma"

    şuan elimde tüketici hakem heyetinden aldığımız MediaM... iphone 5 misliyle değişimi dosyamız var, adamlardan ozman (iphone 7 yi beklemicem) iphone 6s istiyim.
    (not:dosyamda medimarkt avukatı ürün-para iadesini kabul etti.

    Bu davalar kaç yıl sürecek hocam bence sıfır araba vermek zorunda yeni kasa bile olsa. Kasa değiştirmesi ve eski kasa Sıfır araç bulunmaması benim suçum mu. Eski kasada ESP yokken yeni kasada ESP standartsa ona yapacak bir şeyi yok artık ama benim bindiğim aracın emsali Donanımda olanını verebilir far sensörü sunroof gibi.


    Yeni kasa vermeyecekse, benim 2013 yılında 55 bin TL verdiğim araç için 2015 yılında 75 bin TL Peşin para vermeyecek mi. Sonuçta araç fiyatlarının artışı ortada enflasyon dolar kuru karşılığı ortada değil mi.

    Firma için de mantıklı olan Peşin Para yerine yeni araç vermesi olur bence. Araç sürecek piyasaya ve bunların Servisi Bakımı onlara dönecek sonuçta...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: John Shepard

    quote:

    Orijinalden alıntı: M.L.Crassus


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dungangan

    quote:

    Orijinalden alıntı: M.L.Crassus


    quote:

    Orijinalden alıntı: INTRUDERTR

    Volkswagen’in, dizel motorlu araçlarda yaşadığı emisyon krizi, markanın büyük cezalar ödemesini ve 11 milyon adet aracını geri çağrılmasını gündeme getirdi. Ancak araç sahiplerinin nasıl adım atacakları konusundaki belirsizlik sürüyor. Avukat Cevat Kazma, araçlarda yapılan hilenin hukuki literatürde “gizli ayıp” olduğunu belirterek araç sahiplerinin, aracın bedelinin iadesini isteme, ayıpsız başka bir ürün ile değiştirilmesini isteme ya da ayıp oranında indirim isteme haklarını kullanabileceklerine dikkat çekti.

    Alman otomobil üreticisi Volkswagen’in dizel motorlu araçlarda yaşadığı emisyon krizini nasıl çözeceği henüz tam anlamıyla netleşmedi. Şirketin dünya genelinde 11 milyon adet aracının geri çağrılmasını ve karşılaşacağı maddi kayıplar gündemdeki yerini koruyor.

    Ancak, araç sahiplerinin ne yapacağı konusundaki belirsizlik sürüyor. Geri çağrılan araçların ne kadar sürede sahiplerine teslim edileceğinin belirsiz olduğuna dikkat çeken Avukat Cevat Kazma, bu sürede kişilere geçici bir araç tahsis edilmesi gerektiğini belirtti.

    Gizli Ayıp!

    Ortaya çıkan emisyon hilesinin, hukuki olarak “gizli ayıp” olduğunun altını çizen Cevat Kazma, “Tüketici Kanunu’nda ayıplı ifada zaman aşımı süresi 2 yıldır. Ancak buradaki gizli ayıp, hile ve ağır kusur ile gizlendiği için zaman aşımı süresi geçersizdir. Tüketiciler, dilerse aracın bedelinin iadesini, ayıpsız başka bir ürün ile değiştirilmesini isteyebilir” şeklinde konuştu.

    İthal Eden ve Satan Bayiler de Sorumlu

    Söz konusu araçları ithal eden ve satan bayilerin de oluşan zarardan müteselsil işletme olarak sorumlu olduğuna dikkat çeken Cevat Kazma, “Bu durum nedeniyle zarar görenler, avukatları aracılığıyla ihtarname çekerek seçimlik haklarını kullanabilirler. Firma da araç sahiplerinin talebini 30 gün içerisinde yerini getirmek zorundadır. Araç sahipleri, talepleri yerine getirilmediği takdirde Tüketici Mahkemesine dava açarak zararını yasal faiziyle birlikte geri alabilir” şeklinde konuştu.

    Türkiye’de satılan araçların %63’ünün dizel olması ve Volkswagen’in en çok satılan 3 otomobil markasından biri olması sebebiyle ülkemizde çok sayıda kişinin bu krizden etkilenebileceği söyleniyor.


    Reklamları okudunuz

    Günlerdir burada bir avukat arkadaş en doğru yönlendirmeleri yapıyor ve objektif bakarak yorum yapıyor. Böyle bir reklam kendisi yapmadı biz burada Avukat ismi vererek reklam yapalım.

    100.000-TL ortalama bedelli araçlardan bahsediyoruz, elbette birileri dava açıp nemalanmak isteyecek. Elbette birileri de kolay para peşinde olacak.

    Peki soruyorum; satın aldığınız aracın %50 si neredeyse vergi. Doğuş Otomotiv bu vergileri araçları sattikça ödedi. Siz araçların iadesine karar verilirse bu vergi iadesini devlet olarak yapabilecek misiniz?

    Araçlara güncelleme dahi yapılmayabilir son kullanıcının somut zararı oluşmasın diye. Doğuş Otomotiv asıl güncelleme yaparsa oluşacak performans düşümü ve yakıt tüketimi artisinda büyük sorunlar ve davalar ile karşılaşır. Çünkü bu araçlardan ötürü kullanıcının somut zararı oluşacak.

    Devlet bizim emisyon değerlerimize ihlal yok derse tablo farklı olacak. Azıcık sabır. Şayet ihlal tespit ederse bu kez Çevre Bakanlığı da ceza kesecek.

    Kulaktan dolma reklamlar yerine işin içinde olanları dinlemekte fayda var.

    ben avukat olarak para kazanmak istesem ürün-para iadesini müvekkile öneririm çünkü bedel üzerinden yüzdemi alırım sana bak araba parası aldım ver bunun belli bir miktarını derim. Değer kaybında ise alınan tazminat üzerinden yüzdemi alırım sizce avukat gerçekten para kazanmak istese hangi yöntemi seçmek ister? şimdiye kadar uygulamda sizi sıkıntıya sokmayacak dava sonuçlandıktan sonra çok fazla zaman geçmeden zararınızı tazmin edecek bir seçenek bu, ama istediğiniz seçimlik hakkı kullanmaktada tabiki de özgürsünüz dedim. benim mesleğimde reklam yasağı var reklamını yapamazsın yaptıramazsın, ama uyanda uymayanda çok arkadaşın paylaşımı reklama girsede meslektaşımın bilgisi dışındadır kesinlikle bu sebeple peşin yargılamamk lazım.

    yorumunuz için de ayrıca teşekkür ederim.


    Estağfurullah üstadım. Ben keyifle okuyorum yararlı paylasımlarinizi. Ne yazık ki forumda bu konu karalama konusu oldu. Kimse olayın hukuki boyutu ile ilgilenmiyor. Ayrıca ilk yorumunuzdan itibaren avukata maddi getiri sağlayacak değil; hukuki olarak en doğru yolu gösterme gayreti içerisinde olduğunuzun farkındayım. Mesleğin bu kadar saygınlığı yitirdiği bir dönemde sizin gibi kıymetli meslektaşlarımın varlığını bilmek gerçekten güzel. Ben size teşekkür ederim değerli paylasimlariniz için.

    Selamlar Meslektaşım;

    Reklam konusu bir yana, ilk mesajda verilen bilgilerde bir yanlışlık yok ki.

    Hatta vergi ile ilgili şu eklemeyi yapayım.


    KDV ve ÖTV ile ilgili olarak devlete başvurmaya gerek yok bence. Kanunda açıkça

    "(5) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı derhâl tüketiciye iade edilir.

    (6) Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar, tüketicinin seçtiği hakkı yerine getiren tarafça karşılanır. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte 11/1/2011 tarihli ve 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca tazminat da talep edebilir."

    demektedir.

    ÖTV ve KDV sadece otomobile has vergiler değil, başka ürünlerde de mevcut ve bunların iadesinde ürün bedeli ödediğimiz ÖTV ve KDV dahil olarak satıcı tararfından bize iade ediliyor. Sonrası Satıcının problemi.

    Dungangan meslektaşımın mesajından sonra acaba otomobilde özel bir düzenleme mi var diye merak ettim, ve aşağıdaki özelgeye ulaştım.
    Benim anladığım otomobilde de özel bir durum yok, yani satıcı bedeli iade edecek, gidecek işini devletle çözecek.

    http://www.gib.gov.tr/node/96806

    Yine benzer bir belge

    http://www.yuksekkayasm...er_oku.php?haber_id=208

    Kaldı ki verginin mükellefi aşağıdaki şekilde tanımlanmış.

    "(I), (III) ve (IV) sayılı listelerdeki mallar ile (II) sayılı listedeki mallardan kayıt ve tescile tabi olmayanları imal, inşa veya ithal edenler ile bu malların müzayede yoluyla satışını gerçekleştirenler ile (II) sayılı listedeki mallardan, kayıt ve tescile tabi olanlar için; motorlu araç ticareti yapanlar, kullanmak üzere ithal edenler veya müzayede yoluyla satışını gerçekleştirenler özel tüketim vergisinin mükellefidir."

    Bu bağlamda zaten tüketici değil mükellef.

    Dungangan üstad,
    Aracın yenisinin verilmesi ile ilgili bir imkansızlık olduğunu düşünmüyorum ben. Ancak kanun kapsamında değerlendirirsek "imkan varsa yenisi ile değiştirilmesini isteme" hakkı var tüketicinin, bence bu imkan var, neticede üretiyorlar aracı halen, burada tek kriter değişimin satıcı açısından orantısız güçlükleri beraberinde getirmesi, bu durumda dahi tüketici ister sözleşmeden döner ister bedelden indirim ister. Orantısızlığın tayini ile ilgili olarka ise kanunda aynen "Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır." demektedir.

    Tüm meslektaşlarıma selamlar.

    Edit: Ayrıca bir meslektaş tanışma kaynaşma başlığı açmamız lazım, belki bir buluşma falan yaparız otomobilsever avukatlar olarak.



    Açalım üstad Otomobil Genel başlığı altında. Aslında güzel olabilir

    Vergi konusunda sorun olarak yansıyabilecek olay devletin vergi iadesini doğuracak bir vak'a istemeyecek olması. İadeyi Doğuş'a yapacak evet ama araç bedelinin %50 sine yakın bir vergi söz konusu. 40.000-TL x 5.000 araç diyelim; 200.000.000-TL. Bu kadar vergiyi iade etmek isterler mi

    Doğuş zaten masrafini özel bir hüküm yoksa Volkswagen AG den alacaktır, olan vergi kaybına olur bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Alman Hukuk sisteminin işleyişini görmek için de güzel bir fırsat oldu bu olay bize. Alman savcılar bilgi ve belge toplamaya başlamışlar. Bu işi bilip, planlayıp onaylayanların şahıs şahıs ortaya konulup konulamayacağını şimdi göreceğiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bloodletting.

    Vw fanları ne kadar iticiyse anti fanları da o kadar itici.Bazıları kına yakacak vw batacak diye.500 bin kişinin çalıştığı bir asırlık şirket bu.Merdiven altı bi şirket değil yani.Bu 500 bin kişinin içinde mühendisinden tutunda işçisine kadar bir çok meslek grubu var.Şimdi herkes çevreci oldu.Mersin'e nükleer santral yapılırken sizin çevreciliğiniz nerdeydi?Japonya'ya sallanan 2 tane atom bombası atılırken peki nerdeydi sizin çevreciliğiniz?Her hafta sonu mangal yakerken,çöplerinizi pisliklerinizi yola atarken çok mu çevreciydiniz?Diyorum ki 500 bin kişi işsiz kalacak bana gelmiş diyor ki onlar Türk değil ki diyor.Kafaya bak kafaya.Orda senin annen baban da çalışabilirdi.Siz bana dokunmayan yılan bin yaşasın zihniyetindensiziniz.Vw elbette yaptığının cezasını çekmelidir.Çekiyorda ama bazı şeylerinde şeyini çıkarmamak lazım.

    Sonunda makul bir ileti görebildim
    Ceza almasının gerekliliği ayrı, markayı yerin dibine sokup işi daha ileri götürüp Vw sahiplerine laf söylemek ayrı.




  • Aslinda vw bu problemi mqb platformuyla cozmus bence ea288 kodlu golf7 deki dizellerde yazilim yuklu degil diyor sistem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Volkswagen'e polis baskını!

    Egzoz skandalıyla sarsılan Avrupa'nın en büyük otomotiv şirketi Volkswagen'in (VW) Wolfsburg'daki merkezi ve başka yerlerdeki şubelerine polis baskın düzenledi. Baskının Braunschweig Savcılığının kararı üzerine düzenlendiği açıklandı.

    Braunschweig Savcılığı, egzoz skandalıyla ilgili delilleri tespit etmek ve sorumluları bulmak için baskın düzenlediğini belirtti.

    Skandalla ilgili soruşturma yürüten Braunschweig savcılığı, skandalın faillerini arıyor. Polis baskını haberi üzerine VW'nin borsadaki tahvilleri değer kaybetti.


    http://www.posta.com.tr/ekonomi/HaberDetay/Volkswagen-e-polis-baskini-.htm?ArticleID=304999&utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter




  • CANITIN; 6.5 milyar Euro yetmez dedi
    Volkswagen'in emisyon skandalı büyüyor
  • Amerika ve Kanada sadece 18 milyar dolar ceza kesecek zaten 6.5 milyar euro yeter mi hiç
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dungangan

    O yıla ait sıfır araç vermekte hemfikir olabilirim ancak yeni model sıfır araç vermesini saçma buluyorum (sen şimdi yargıtay kararı var okudum ben böyle anladım diyeceksin ama). Sen 2010 yılında b6 kasa passatı sıfır aldın ayıplı çıktı 2011 yılında servis işi çözemedi ve mahkemeye gittin derken yıl 2014 oldu mahkeme sonuçlandı misliyle değiştirme çıktı, icra falan yıl 2015 oldu yeni passat geldi (b8 oluyor galiba) eee senin arabanda olmayan özellikler ve güvenlik sistemleri mevcut bu arabada yani b6 kasada olamayan yani parasını ödemediğin özellikler. bu sebeple sende sebepsiz zenginleşme dediğimiz bir problem yaratacaktır, bunu benim kalın kafam almıyor işte parasını ödemediğim şey nasıl benim olabilir.
    Farzedelim ki ben yanılıyorum; o zaman icra müdürüyle b8 almaya gittin misliyle değiştirlecek ya ben satıcının yerinde olsam bu itirazı yaparım "bu araba diğerinin misli değilki bunun dış hatlarına bir bakın (sizin kararınızda çıkan iphone3 bu iphone 6S) nasıl vereyim size isterseniz mahkemeye gidin misli olduğunu ispatlayın öyle gelin karşıma"

    şuan elimde tüketici hakem heyetinden aldığımız MediaM... iphone 5 misliyle değişimi dosyamız var, adamlardan ozman (iphone 7 yi beklemicem) iphone 6s istiyim.
    (not:dosyamda medimarkt avukatı ürün-para iadesini kabul etti.

    arkadaşta 2. el eldığı note 2 vardı. orjinal olmayan şarj cihazı kısa devre yapıp cihazı yaktı. servise gönderdi yeni note2 gönderdiler. o zaman note3 yoktu.. Olmasa note3 verirler miydi bilmiyorum. Ama benim buzdolabında son model verdiler. Digital yoktu önünde şimdi var.. Mağduriyet ve müşteri memnuniyeti açısından yapmaları gerekiyor. Onlardan zengin değiliz. Park sensörü, hız sabitleyiciyle yada kararan iç dikiz aynasıyla zengin olunmuyor ki alanlar kandırılıp fazla para vermişler zaten..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gediklii

    quote:

    Orijinalden alıntı: bloodletting.

    Vw fanları ne kadar iticiyse anti fanları da o kadar itici.Bazıları kına yakacak vw batacak diye.500 bin kişinin çalıştığı bir asırlık şirket bu.Merdiven altı bi şirket değil yani.Bu 500 bin kişinin içinde mühendisinden tutunda işçisine kadar bir çok meslek grubu var.Şimdi herkes çevreci oldu.Mersin'e nükleer santral yapılırken sizin çevreciliğiniz nerdeydi?Japonya'ya sallanan 2 tane atom bombası atılırken peki nerdeydi sizin çevreciliğiniz?Her hafta sonu mangal yakerken,çöplerinizi pisliklerinizi yola atarken çok mu çevreciydiniz?Diyorum ki 500 bin kişi işsiz kalacak bana gelmiş diyor ki onlar Türk değil ki diyor.Kafaya bak kafaya.Orda senin annen baban da çalışabilirdi.Siz bana dokunmayan yılan bin yaşasın zihniyetindensiziniz.Vw elbette yaptığının cezasını çekmelidir.Çekiyorda ama bazı şeylerinde şeyini çıkarmamak lazım.

    Sonunda makul bir ileti görebildim
    Ceza almasının gerekliliği ayrı, markayı yerin dibine sokup işi daha ileri götürüp Vw sahiplerine laf söylemek ayrı.

    Marka kendisini yerin dibine soktu zaten biz ne desek boş kendi kendilerine yaptıklarından kötü olamaz.

    Bazı VW sahipleri var ki VW abartıldığı kadar iyi değil desen, bence VW kötü bir Firma desen, VW sahtekarlık yaptı hile yaptı insanları ve sektörü kandırdı desen sanki KENDİSİNE KÜFÜR EDİLMİŞ gibi davranmaya başlıyor.

    Siz de sanırım onlardan bahsediyorsunuz yoksa kimsenin şahıslara karşı bir şey dediğini görmedim dese zaten ceza alırdı forumdan.

    Bence firma cezaları sırtlayacak güçte batmaz yani ama kaldıramazsa batacak dünyanın sonu değil ya kimler battı gitti...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • vw grubu küçülmeye gider gitmesine de bu olaylardan sonra dizel araçların durumu ne olacak bende bunu merak ediyorum. dizel qashqai kullanıyorum. vw gibi diğer markalara ait dizellere de yolda giderken co2 ve nox ölçümü yapılmalı
  • Başından beri olay 2.0 TDI motorlar etrafında dönüp duruyordu, 1.6 ve 1.2 dizel motorların da bir kısmı deniyordu, Türkiye'de vergi sistemi yüzünden ağırlıklı satış oranı 1.6 TDI ve 1.2 TDI olduğu için adet olarak belli bir kesim etkilenir diye düşünüyordum, ancakhttp://www.volkswagen.co.uk/owners/dieselinfo adresinden bir kaç şasi numarası sorguladım, basbaya Euro 5 1.2 TDI, 1.6 TDI ve 2.0 TDI bütün motorlarda yazılım var... Araç sahipleri "sadece 2.0 TDI'lar" gibi sözlere bakmadan şasi numaralarını linkten kontrol etsinler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kayzer75

    vw grubu küçülmeye gider gitmesine de bu olaylardan sonra dizel araçların durumu ne olacak bende bunu merak ediyorum. dizel qashqai kullanıyorum. vw gibi diğer markalara ait dizellere de yolda giderken co2 ve nox ölçümü yapılmalı

    Ben zaten 3 silindir Turbo Benzin araçlara bakmaya başladım.
    Ecotech
    Ecoboost
    0.9 cc veya 1.0 cc bütün motor ve markalar.
    Adamlar bunun birgün olacağını biliyormuş gibi Benzinli motor yatırımını yapmışlar.

    10 yıl önceki 1.6 atmosferik motorlardan daha başarılı performans değerleri var, dizellere çok yakın tüketim değerleri var hem vergisi düşük hem de çevreye saygılı...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugün mazda3 baktım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 155156157158159
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.