Şimdi Ara

2001 vectra 1,6 Ecotec Sıralı LPG dönüşümü hakkında..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
2.347
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba ...

    Forumda arattım çıkan bilgilerden faydalandım son olarak aklıma takılan birkaç soruyada yanıt bulabilirsem gönül rahatlığı ile Sıralı sisteme dönüşüm uygulatacm.


    Şimdi internetin el verdiği ölçüde araştırmamı gerçekleştirdim.. LPG dönüşümü konusunda sadece detaylarda sorunum kaldı bunları size sormak istiyorum.


    Araç benzinde çalışırken motorun ECU su üzerinden ayarlanıyor LPG ye geçtiğinde avans vb değerler LPG ecu su tarfındanmı belirleniyor ?

    LGP ECU su SÜREKLİ ARAÇ ECU su İLE HABERLEŞEN SGİ KİTLER NELERDİR ?

    LPG de çalışırken enjektörlerden benzin atılmadığı için görece de olsa enjektör memelerinin formu bozulabiliyormuş.

    Bu bozulmanın önüne geçmek için LPG de çalıştığı halde belli değerlerde benzin püskürtmesine izin veren SGİ sistem hangisidir ?


    Yol bilgisayarının motor ile ilgili yanlış değer göstereceğini biliyorum açıkçası pekde umrumda değil


    Son olarak bu motora ( opel ECOTEC 1,6 100hp) dönüşüm uygulayıp sıkıntı yaşayan varmı ?

    Ben BRC sequent24 düşünüyorum Hangi kiti tavsiye edersiniz neden ?


    Bana yardımcı olursanız çok sevinirim ...







  • valla ben o ilk dediklerinden pek bişey anlamadım ama yaklşık 20 gündür opel astra 1.6 ecotek motorlu arabamda brc sequent 24 kullanıyorum.Memnunum agrasif kullanımda 130 ykr yakıyor Normal kullanımda ise 107 ykr yaktırabildim.sabah çalıştırmada hiç bir problem yaşamadım.Ama motor ateşleme lambası yanıyor gaza geçtikten sonra onuda ustam sen gel bunu arabanın beyninden sildirtiriz dedi.mesafe uzak oldugu için henüz gidemedim.Git gönül rahatlıgıyla taktır.
  • sağolasın... demek brc sequent24 .. gaza yüklenince yığılma varmı peki ? çok bariz ben LPG ile gidiyorum diyormu ?
  • BRC sequent24 müdür olay arkadaşlar... ?

    başka tavsiyesi olan varmı ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Rockinger

    BRC sequent24 müdür olay arkadaşlar... ?

    başka tavsiyesi olan varmı ?


    kardeş sana ROMANO öneriyorum dilersen 0212 481 18 80 murat veya ömer bey, 0212 493 30 20 nodan nuri beyle görüşerek detaylı bilgi alabilirsin.tabi servislere uprayıp yapılan montajları görme imkanın olursa çok daha kolay karar verebilirsin.saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kahveciogluotogaz -- 21 Aralık 2006; 9:36:22 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Rockinger

    Arkadaşlar merhaba ...

    Forumda arattım çıkan bilgilerden faydalandım son olarak aklıma takılan birkaç soruyada yanıt bulabilirsem gönül rahatlığı ile Sıralı sisteme dönüşüm uygulatacm.


    Şimdi internetin el verdiği ölçüde araştırmamı gerçekleştirdim.. LPG dönüşümü konusunda sadece detaylarda sorunum kaldı bunları size sormak istiyorum.


    Araç benzinde çalışırken motorun ECU su üzerinden ayarlanıyor LPG ye geçtiğinde avans vb değerler LPG ecu su tarfındanmı belirleniyor ?

    LGP ECU su SÜREKLİ ARAÇ ECU su İLE HABERLEŞEN SGİ KİTLER NELERDİR ?

    LPG de çalışırken enjektörlerden benzin atılmadığı için görece de olsa enjektör memelerinin formu bozulabiliyormuş.

    Bu bozulmanın önüne geçmek için LPG de çalıştığı halde belli değerlerde benzin püskürtmesine izin veren SGİ sistem hangisidir ?


    Yol bilgisayarının motor ile ilgili yanlış değer göstereceğini biliyorum açıkçası pekde umrumda değil


    Son olarak bu motora ( opel ECOTEC 1,6 100hp) dönüşüm uygulayıp sıkıntı yaşayan varmı ?

    Ben BRC sequent24 düşünüyorum Hangi kiti tavsiye edersiniz neden ?


    Bana yardımcı olursanız çok sevinirim ...



    çok güzel sorular sormuşsun; bu soruların altında yatan mantığı sakın unutma...
    detaylarını mühendisler cevaplasın, ama ben bildiklerimi söyleyeyim. aracın gazda veya benzinde olsun farketmez, ECU'su sürekli devrede olduğu için avans vs her ne varsa, her şeyini orjinal ECU'su kontrol ediyor. Yani ECU sürekli devrede olduğu için motorun her sensöründen veri almaya ve bu topladığı verilere göre hesaplamalar yapıp motora ne kadar yakıt göndermesi gerektiğini belirlemeye ve buna göre enjektörlere püskürtme sinyali göndermeye devam ediyor. işte gaz beyni bu noktada devreye giriyor ve ECU'dan gelen enjektör sinyallerini alıyor gaza uygun biçimde belirli katsayılarla değiştirip düzenleyip gaz enjektörlerine gönderiyor. bu sayede motora benzin yerine lpg enjekte edilmiş oluyor. ama ne olursa olsun enjektör sinyallerinin başlangıç noktası ECU. yani ne kadar yakıt püskürtüleceğine ECU karar veriyor. Bu karar sinyali sadece yolda giderken gaz beyni tarafından değişikliğe uğratılıp gaz enjektörlerine yönlendiriliyor.
    Bu işlemde gaz beyninin ECU'dan gelen enjektör sinyalleri üzerinde doğru değişiklikleri yapması (yani ayarlı olması) çok önemli. eğer ayarsız olursa ECU'dan gelen enjektör sinyallerini gaz enjektörlerine yanlış aktarıyor demektir. bu durumda motor ECU'nun istediği şekilde çalışmıyor demektir. Bunun ne gibi zincirleme bir etkisinin olacağına aşağıdaki basit örnekle bakalım.
    (burada vereceğim değerler olayı basit ve herkes tarafından anlaşılır kılmak için tamamen atmasyon değerlerdir. bilen birileri çıkıp da böyle olmaz diye ukalalık etmesin!)
    Arabamın ECU'su, gaz pedalı, motor sıcaklığı, LAMBDA vs. sensörlere bakarak hesap kitap yaptı ve motorun 10gr. benzine ihtiyacı olduğunu hesaplayarak "10gr. benzin püskürt" manasına gelen enjektör sinyalini oluştursun. şimdi bu 10 gram benzinin benim motorum için LPG cinsinden karşılığı 12 gram lpg olsun. eğer benim LPG sistemim tam ayarında (kalibrasyonda) ise lpg beyni bu sinyali yakalayıp içindeki komutu "12gr. LPG püskürt" şeklinde değiştirerek gaz enjektörlerine göndermesi lazım. bu durumda motora gerçekte 12 gram lpg püskürtülecek ve gerçekte 10 gram benzin püskürtülmüş gibi bir iş görecektir. bu durumda egsoz gazını okuyan lambda ve lambda'yı okuyan ECU motorun ne zengin en de fakir olduğunu, yani tam ayarında olduğunu ve yaptırmak istedikleri işi aynen yaptığını tespit edecekler ve tekrar tekrar 10gr. yakıt göndermesini istedikleri sürece motor tarafından sorunsuz olarak bu işin yapıldığını göreceklerdir.

    Şimdi ayarsızlık örneği olarak iki farklı duruma, sırasıyla, (10gr. benzin karşılıı 12gr. lpg gerekirken) 10gr ve 15gr lpg gönderilme durumlarına bakalım.

    -ECU 10gr benzin gönder diyorken motora 12gr yerine 10gr. lpg gidiyor olsun. bu durumda motordaki yanma fakir kalacağından ECU, lambda sensörü üzerinden bu fakirliği ölçecek ve yaptırmak istediği işin karşılığını motordan alamadığını düşünecektir. böyle bir durumda bir sonraki çevrimde 10gr'lık benzin miktarını yavaş yavaş artırarak fakir karışımı önlemeye çalışacak. ne zamana kadar? kendi programı izin verdiği sürece o çalışma şartı için 12gr. benzin gönderme durumuna kadar gelecek ve bunun karşılığı motora gerçekten ihtiyaç duyduğu 12gr. lpg gönderilmeye başlanacak ve herşey düzgün çalışmaya başlayacak. Eğer ECU programı hesaplama neticesinde 10gr. buluyorken gerçekte 12gr. benzin (yani hesaplamanın %20 daha fazlasını) göndermesine müsade etmeyecek şekilde yapılmışsa, sözgelimi en çok %10 fazlasına müsade ediyorsa o zaman ECU en fazla 11gr benzin gönderecek ve bunun karşılığı olarak motora ancak 11gr. LPG gönderilebilecek ve motor sürekli fakir karışım sinyali üretmeye devam edecektir. Bunun üzerine yapabileceği fazla birşey kalmayan ECU (çünkü programı kendisine müsade etmiyor) arıza lambasını yakarak kendi hafızasına da "motor fakir kalıyor." manasına gelen arıza kodunu (0C3E gibi) kaydederek, motordaki fakir karışıma neden olan arızayı gidermesi için sürücüsünü uyaracaktır.

    -ECU 10gr benzin gönder diyorken motora gerçek ihtiyacı olan 12gr yerine 15gr. lpg gidiyor olsun. bu durumda ECU zengin karışım algılayacak ve 10gr'lık benzini kademe kademe 8gr'a kadar kısacak (tabi programı izin veriyorsa) bu durumda motora gerçek ihtiyacı olan 12gr. lpg gönderilecek. ECU yukarıdaki gibi benzini bu kadar fazla kısamıyorsa, sözgelimi 9gr'dan aşağı inemiyorsa, bu motora 13,5gr lpg gönderiliyor demektir. Bu durumda ECU sürekli zengin karışım algılayacak ama yapabileceği birşey olmadığı için arıza ışığını yakarak ve hafızasına zengin karışım kodu (0C3F gibi) kaydederek sürücüsünü uyaracaktır.
    Burada bir önemli durum daha var. Eğer ECU benzini 8gr.'a kadar kısabiliyorsa yani programı yeterince esnekse, bu sefer motordaki zengin karışım sorununu kendince düzeltecektir. Ama bu sefer şu çelişkiye düşecektir. fabrikasyon hesaplama yöntemleri (veya fabrikasyon benzin tabloları) bu şartlar altında motorun 10gr. benzinle çalıştırılması gerektiğine işaret ederken ECU bu motorun bu şartlar altında 8gr. benzinle düzgün çalıştığını ölçecek ve uzun zaman içerisinde kendi hesaplamalarını (veya hafızasındaki şablonunu) buna uygun değiştirecektir. Mizahi bir yaklaşımla ECU şunu haykıracaktır: " Hast.r.n lan, bi de mühendis geçiniyonuz. 10gr. benzin gerekir demişiniz ama aylardır ben bu motora 8gr. benzin veriyorum canavar gibi çalışıyor. bi halttan da çaktığınız yok. bundan kelli bu motora bu şartlarda 8gr. benzin vericem. On gram mon gram tanımam. Ahan da tabloyu update ettim!" Yani ECU adaptif olarak bu şartlar altında motor ihtiyacını belirten şablondaki değeri 10gr. yerine 8gr. olarak düzeltecektir. gazda olduğu sürece de bu ayarlama doğrudur. Ama sabahları kısa süreliğine araç benzinle çalışırken motorun gerçek benzin ihtiyacı ise 10gr. ama ECU bunu 8gr'a kıstığı için ve henüz gaz da devrede olmadığı için motora ihtiyacı olan 10gr. yerine 8gr. benzin gönderilecektir. Özellikle sabahları soğuk olduğu için çok benzin isteyen bir motora yakıtın böylesine kısık verilmesi hiç de iyi gelmeyecek, araba aksırmaya, tıksırmaya, stop etmeye falan başlayacaktır. bu durumda ECU da afallayacaktır. daha ne olduğunu anlamadan motor ısınıp gaza geçecek ve 8gr.'lık hatalı ayarla birden herşey dört dörtlük çalışmaya başlayacağı için ECU'nun durumu düzeltme fırsatı da olmayacaktır.
    Bu durumdaki bir arabanın sahibi arabam sabahları benzinde çok kötü tekliyor diye kafayı sıyıracaktır.

    Arıza ışığı yanan arkadaşlar, aracınız ayarsız çalışıyor. Ustaya söyleyin işin tembelliğine kaçmadan aracınıza adam akıllı gaz ayarı yapsın, bilmiyorsa bilen bir yere yönlendirsin. Arıza ışığını söndürmek çözüm değil. Çünkü bu ayarsızlık düzeltilmediği sürece tekrar yanacak. Ama ışık söndürmenin çözüm olacağına inanıyorsanız ben size kestirme bir yol göstereyim: en nihayetinde bir LED'dir bu, bacağındaki lehimleri söktürün bir daha yanmaz. Ama bu arabanızın düzgün çalıştığı anlamına da gelmez, bilesiniz!..

    Arıza ışığının yanmasını normal bişeymş gibi kabullenmeyin! normal değil çünkü...




  • Üstadım çok teşekkür ederim.. çok güzel açıklamışsn


    Sorunsuz bir dönüşüm hayali kuruyorum, 2. mesajı yazan arkadaşın arıza lambası beni korkutmuştu ama montaj hatası yada ayarsızlık demiştim..


    Umarım böle ufak sorunlar yüzünden aracımdan soğumam LPG kiti biryana montajı yapan kuruluşun tecrübesi yine gözler önüne serildi...



    Size birşey daha sormak istiyorum Şu an araçta Mobil super S 10 40 var dönüşümden sonra Castrol gtx LPG kullanmayı düşünüyorum

    Acaba geçiş döneminde yağ yakma sorunu yaşarmıyım ? yoksa mobille LPG de devam etsem uzun vadede sıkıntı olurmu ?

    çok devirli kullanmayı sevmem bunuda belirteyim bu arada.

    simdiden teşekkür ederim
  • bildiğim kadarıyla yağ kutusu üzerinde LPG yazmasının tek mantığı ticari açıdanmış. banada mantıklı geldi arabanın yağıyla yakıtının alakasını kuramadım çünkü. ben olsam marka değişikliğine gitmezdim
  • Şimdi şöyle ;

    Yağ buharı muhabbeti var... hep LPG nin kuru yakıt olduğunu söylerler. sanırım LPG gibi görece "kuru" yakıtlar için özel formüle edilmmiş yağ kullanmak daha sağlıklı diye düşünüyorum.

    2. araç olarak felica 1,3 var onda gtx lpg kullanıyorum ve hiç acımıyorum araca.

    20,000 km dir LPG de gidiyor 140,000 de şu an 4 silindirin kompresonu aynı çekiş mükemmel..


    Birde şu var.. lpg temiz bir yakıt olduğu için (kurum yapmaz) yağın ömrünü uzatır. yani 10,000 15,000 km değiştirmeyeceğim bir yağın lpg ye özel formüle edilmiş olmasını tercih ederim.

    ama tek sıkıntım geçiş döneminde faydalı kurumlar yakılırken yağ eksiltme sorunu olması
  • dedikodu arkadaşımız güzel ve faydalı şeyler yazmış.fakat adamlar dönüşümü yaparken son derece hassas davrandılar sordugum her soruya cevap alabildim ben de sizler gibi dönüşüm konusunda çok araştırma yaptım internette nerdeyse girmediğim site okumadıgım yorum kalmadı.Bide ayar yaparken klima açık 3000 devir rölantideyken falan ayar yaptılar.bu konuda hiç aceleci davranmadılar.fakat gece oldugu için(yaklaşık 23:00) bir opel servisinden o lambayı söndürecek kişiyi bulamadılar.bugunlerde havalar soguk ve ben daha arabamı hiç 2.marşta çalıştırmadım.hep birincide çalıştı.ve gazdayken hiç performans kaybıda yaşamadım.yıgılma falan da hiç bir zaman olmadı.şu an için çok memnunum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Rockinger

    Üstadım çok teşekkür ederim.. çok güzel açıklamışsn


    Sorunsuz bir dönüşüm hayali kuruyorum, 2. mesajı yazan arkadaşın arıza lambası beni korkutmuştu ama montaj hatası yada ayarsızlık demiştim..


    Umarım böle ufak sorunlar yüzünden aracımdan soğumam LPG kiti biryana montajı yapan kuruluşun tecrübesi yine gözler önüne serildi...



    Size birşey daha sormak istiyorum Şu an araçta Mobil super S 10 40 var dönüşümden sonra Castrol gtx LPG kullanmayı düşünüyorum

    Acaba geçiş döneminde yağ yakma sorunu yaşarmıyım ? yoksa mobille LPG de devam etsem uzun vadede sıkıntı olurmu ?

    çok devirli kullanmayı sevmem bunuda belirteyim bu arada.

    simdiden teşekkür ederim



    Yağ ve bujiler ile ilgili olarak ben de bu soruları sormuştum, hepsi için tek cevap aldım: Aracın servisinin kullandığı ve tavsiye ettiği orjinali hangisiyse onu kullanın.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mtatar19

    dedikodu arkadaşımız güzel ve faydalı şeyler yazmış.fakat adamlar dönüşümü yaparken son derece hassas davrandılar sordugum her soruya cevap alabildim ben de sizler gibi dönüşüm konusunda çok araştırma yaptım internette nerdeyse girmediğim site okumadıgım yorum kalmadı.Bide ayar yaparken klima açık 3000 devir rölantideyken falan ayar yaptılar.bu konuda hiç aceleci davranmadılar.fakat gece oldugu için(yaklaşık 23:00) bir opel servisinden o lambayı söndürecek kişiyi bulamadılar.bugunlerde havalar soguk ve ben daha arabamı hiç 2.marşta çalıştırmadım.hep birincide çalıştı.ve gazdayken hiç performans kaybıda yaşamadım.yıgılma falan da hiç bir zaman olmadı.şu an için çok memnunum.


    Tamam hocam şimdi anlaşıldı; senin aracın ayarsız olduğu için ışık yakmış. sonra gerekli ince ayarı yapmışlar, yani ayarsızlığı gidermişler ama hafızadaki hata kodunu silmedikleri için yanan ışığı söndürmemişler.
    servise uğrayıp söndürdün mü bir daha yanmaz artık. Ama bunu ihmal etme derim. çünkü bu esnada motorunda başka bir arıza olacak olursa haberin olmaz.




  • Sayın Dedikodu klavyene sağlık.Ne kadar güzel anlattın...
    Bu sorunu ne zamandır takip ediyordum demek buymuş sağol yaa...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.