Şimdi Ara

Oxide: 'NVIDIA'dan üstümüze baskı geliyor'

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
98
Cevap
0
Favori
2.465
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • NVIDIA'dan Benchmark yapımcısına baskı:

    DirectX 12 destekli olarak piyasaya sürülecek olan Ashes of the Singularity, geçtiğimiz gün yayımlanan Benchmark aracı sayesinde bizleri DirectX 12'nin performans katkısını birebir deneyimlememize olanak sağladı.

    Ama bugün yapımcı Oxide'tan yapılan açıklama, Nvidia'nın başını birazcık ağrıtacak gibi gözüküyor. Oxide yaptığı açıklamada, Nvidia'nın PR departmanında Ashes of the Singularity'nin bazı grafik özelliklerinin kapatılması yönünde baskı aldıklarını, bu özelliklerin başında Async'nin geldiğini belirtti.

    Bakalım Oxide'in bu iddiasına Nvidia'nın cevabı ne olacak.

    Sizce iddalar gerçekmi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sigmund_Freud -- 31 Ağustos 2015; 18:19:11 >



  • Nvidiadan beklerim daha fazlasini da yapabilecek kalitesizlikte bir marka...

    Linç etmeyin 780 kullanıyorum. firmadan bahsediyoruz sadece panik yapmasin fanboylar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gerçek olabilir neden olmasın. İnsanlar bu testlerin sonuçlarına bakarak ekran kartı alıyor, nvidia ticari bir firma olarak aleyhine ne varsa hepsini ortadan kaldırmak isteyecektir.
  • Haberin yarısını cebinde mi saklıyorsun, birader? Konuşuldu bitti mesele.
  • Nvidia'dan beklenmeyecek şey değil.
  • Nvidia battıkça batıyor pisliğe, neden bazı grafik özelliklerinin kapatılmasını istiyor acaba tabiki cılız kartları sadece oyun başındaki nvidia logosunu gösterecek güçtede o yüzden dx12 nvidiaya yaramadı kısaca onu gizleme derdinde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wey-Yu -- 31 Ağustos 2015; 18:57:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mete Can Karahasan kullanıcısına yanıt
    Engin bilgilerinin bizlerle de paylaşsan , çok güzel olur.Aydınlanırız.
  • Arkadaşlar, Xbox alın, çıkın işin içinden. Nvidia yeni mimari çıkarmak durumunda kalıyor. Şapa oturmak istiyorsanız, buyrun: tahtırevanla gidebilirsiniz.
    Bu, Oxide geliştiricisi eski Microsoft mühendisi. Gabe Newell de bir zamanlar Microsoft mühendisiydi, şimdi Steam'in patronu - adamın ölçüsünü tartabilmeniz açısından hatırlatayım.
    AMD-Intel-Microsoft bunlar el ele devam ediyorlar Directx 12 ile. Nvidia için beklemeniz gerek Pascal çıksın diye ki; hiç pratik değil. Ha, şimdi oynarım falan diyorsanız, örneği bol: Konsolda daha iyi çalışıyor.
    Nvidia'nın problemini özetlemek gerekirse Celeron işlemciyle Pentium'a karşı yarışıyor. Mimari düzeneğinin önbelleğinde Async'e yönelik düzenek yok, veya yeniden komut sıralama yapamıyor. Böyle olunca da bilişim için kod izleği değiştirirken bütün iş sırasını sıfırlaması gerekiyor(ya da ben öyle anladım).
    Eski bilgisayarınızı yenileyip sonra, "Muhteşem çalışıcak" diye hayal görmeyin. Bütün o aldığınız ederinden pahalı Nvidia ekran kartlarınız, Nvidia'nın hazırlayacağı bir sonraki mimarinin hazırlığı içindi. HBM'yi de geliştirmediler, lisanslamaları gerekebilir(!). Bunlar hep dışa bağımlılık.
    1500tl'lik konsola karşı yarışırken 60 fps alabilmeniz için aynı mimari bağlantı hızlarının ötesine geçen bir sisteminiz olmalı. PCI-Express 3.0 hızı 16 GB/s. Konsollarda böyle bir sınır yok. XBox için söylüyorum. Ekran kartı 16 GB/s darboğazda çalışmıyor, 102+37 GB/s'de çalışıyor, nitekim HSA adres işaretleyici paylaşımı özellikleri var(karburetörlü değil, direkt enjeksiyonlu gibi düşünün).
     Oxide: 'NVIDIA'dan üstümüze baskı geliyor'
    Nvidia kendi ekosistemini oluşturuyor. Nvidia'dan bir elma olur mu, düşünüp taşının. Lâkin, ipler biraz daha gerilecek. Nvidia, Directx 12 yerine GameWorks ile kendi pişirip yemeye çalışacak, endüstrinin geri kalanı Microsoft'un çözümlerine bağlı kalırken denmiş. Herkes aldığı performansa mı bakacağına yoksa "asıl" istediği olan ekran kartının bir sonraki sene çıkacağı hayaliyle mi yaşamak istediğine karar versin. Nvidia Kepler, Maxwell Directx 12 anlamında GCN'den geri.




  • Bunlar zaten göz önünde olan şeyler. Bazı oyunların gpu testlerine bakarsanız durumu daha net görürsünüz.
  • quote:

    Nvidia Kepler, Maxwell Directx 12 anlamında GCN'den geri.


    İşte bütün mesele bu birde amd ye eski mimarili derler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mete Can Karahasan kullanıcısına yanıt
    Yazdıklarının yüzde 80'ini bu konuyla alakasız.Konuyu nerelere çekmişsin. Amd , nvidia physx'i neredeyse her oyuna getirdiğinde , durun yapmayın benim kartlar buna uygun değil deyip baskı yaptı mı ? Bu konuda tartışılan şey firmaların ahlakı.Konuyu konsollara bağlamışsın helal olsun ne diyeyim.
  • dx12'de kotu calisacak diye uzulmeye gerek yok ki dx11'de canavar gibi calisiyor.kafa buldugumu sanmayin dx12 islemci testinde gormedik mi yine iyi islemciler iyi almis gerisi dokulmus.mantle gibi olmamis ki bu dx12 yine inteli verince cosuyor ben bisi anlamadim win10 filan da kurmam.hatirlayan var midir bilmem ama biz sonicman ile mantle testleri yaparken 2500k oc'li 8320 vs farketmiyordu islemcilerin hizini yariya dusuruyorduk ama dx12 testinde i3 ayarina dusmus 8320 bu mudur islemci olayini halledecek dx12 mereti?vulkan bari boyle olmasa.
  • Böyle bir firma neden bu şekilde yöntemlere başvurur anlamıyorum tabii fiyat indirimine gidip kullanıcı dostu olacağına bu şekilde en iyisi benim diyerekten tüketiciye kazık atmak daha makul geliyor olmalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cenkakay08

    Yazdıklarının yüzde 80'ini bu konuyla alakasız.Konuyu nerelere çekmişsin. Amd , nvidia physx'i neredeyse her oyuna getirdiğinde , durun yapmayın benim kartlar buna uygun değil deyip baskı yaptı mı ? Bu konuda tartışılan şey firmaların ahlakı.Konuyu konsollara bağlamışsın helal olsun ne diyeyim.

    Nvidia ile AMD bir mi? Sen istersen önce konuyu bir incele, sindir, ondan sonra tartışalım ama biraz daha gerçekliğe dönersen iyi olur; çünkü konu içeriğiyle alakasız iğneleyici, farazi sorular soruyorsun. Biraz konu dağılıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .45 ACP

    dx12'de kotu calisacak diye uzulmeye gerek yok ki dx11'de canavar gibi calisiyor.kafa buldugumu sanmayin dx12 islemci testinde gormedik mi yine iyi islemciler iyi almis gerisi dokulmus.mantle gibi olmamis ki bu dx12 yine inteli verince cosuyor ben bisi anlamadim win10 filan da kurmam.hatirlayan var midir bilmem ama biz sonicman ile mantle testleri yaparken 2500k oc'li 8320 vs farketmiyordu islemcilerin hizini yariya dusuruyorduk ama dx12 testinde i3 ayarina dusmus 8320 bu mudur islemci olayini halledecek dx12 mereti?vulkan bari boyle olmasa.

    Bu farklı test, işlemci sse2 ile fizik işlemleri yapıyormuş; tam teşekkül bir oyunun beta seviyesini temsil ettiğini söylüyorlar. Futuremark veya Yıldız Sürüsü gibi değil - onlarda fizik yokmuş.
  • https://www.reddit.com/r/pcgaming/comments/3j1916/get_your_popcorn_ready_nv_gpus_do_not_support/
    redditte de aynı konu işleniyor. Resmi kaynaktan yazmışlar direk . Millet yotumlarda hep amdye yöneliyor.
    Ben konuyla bi alakam yok ama nvidia yalan mı söylemiş oldu yani? Kartlar Dx12 tam destekliyor denmemişmiydi.
  • Mete Can Karahasan kullanıcısına yanıt
    Konu gayet açık başlıkta.Konu işlemcilerin veya ekran kartlarının dx11 ve dx12'de ki performansları değil.Nvidia'nın tutumu.Konu bu işte .Yoksa benim gözler mi bozuldu acaba ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cenkakay08

    Konu gayet açık başlıkta.Konu işlemcilerin veya ekran kartlarının dx11 ve dx12'de ki performansları değil.Nvidia'nın tutumu.Konu bu işte .Yoksa benim gözler mi bozuldu acaba ?

    Konu seninle alakalı değil şeker kardeşim. Anlaştık mı? Sen anlayınca veya anlamayınca konu içeriği değişmiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

    quote:

    Orijinalden alıntı: .45 ACP

    dx12'de kotu calisacak diye uzulmeye gerek yok ki dx11'de canavar gibi calisiyor.kafa buldugumu sanmayin dx12 islemci testinde gormedik mi yine iyi islemciler iyi almis gerisi dokulmus.mantle gibi olmamis ki bu dx12 yine inteli verince cosuyor ben bisi anlamadim win10 filan da kurmam.hatirlayan var midir bilmem ama biz sonicman ile mantle testleri yaparken 2500k oc'li 8320 vs farketmiyordu islemcilerin hizini yariya dusuruyorduk ama dx12 testinde i3 ayarina dusmus 8320 bu mudur islemci olayini halledecek dx12 mereti?vulkan bari boyle olmasa.

    Bu farklı test, işlemci sse2 ile fizik işlemleri yapıyormuş; tam teşekkül bir oyunun beta seviyesini temsil ettiğini söylüyorlar. Futuremark veya Yıldız Sürüsü gibi değil - onlarda fizik yokmuş.

    anladim gercek dx12 bu degil diyorsun.sse2 mi kaldi ya yok mmx ile yapsalarmis.




  • Mete Can Karahasan kullanıcısına yanıt
    Konu zaten niye benle alakalı olsun.Konuyu sen anlamışsın ya işte ilk yorumunda söylediğin gibi.Bana da anlatsan bende anlasam. Nvidia'nın yapımcılara baskı kurmasının neden doğru olduğunu anlatsan diyorum.Ahlaki açıdan yani.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.