Şimdi Ara

Tesla, Airbnb ile işbirliğine giderek şarj istasyonu ağını genişletiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
581
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Tesla, Airbnb ile işbirliğine giderek şarj istasyonu ağını genişletiyor 

     

    Önde gelen elektrikli otomobil üreticilerinden Tesla, şarj istasyonlarını yaygınlaştırmak için yatırım yapmaya devam ediyor. Daha önce Avrupa'da açacağı Super Charger istasyonlarının haritasını paylaşan şirketin hedeflerinde Türkiye'de yer alıyordu.

     

    Ancak bu kez farklı bir girişimde bulunan üretici yeni şarj istasyonları için Airbnb ile anlaşma imzaladı. Airbnb'yi bilmeyenler için kısaca özetlemek gerekirse bu hizmet dileyen kişilerin evinin boş odalarını kiralamasına imkan veriyor. Boş odalar hıpkı hosteller gibi Airbnb üzerinden sergilenerek gezginlerin beğenisine sunuluyor. Dileyen ziyaretçiler de beğendikleri odaları kiralayarak sayahatleri boyunca konaklama problemini çözmüş oluyorlar.

     

    Tesla'nın bu sisteme etkisi ise artık bazı konaklama yerlerine şarj istasyonu eklenecek olması. Başvuru yapan ev sahipleri arasından konumu ve fiziksel şartları uygun 100 nokta seçilecek. Sonrasında ise dileyen kişiler gezileri sırasında şarj istasyonlarının olduğu yerlere uğrayarak veya konaklayarak araçlarına enerji sağlayabilecekler. Kurulum ücreti 200 ile 900 dolar arasında değişirken bu ücreti seçilen ev sahiplerinin ödemesi gerekiyor. Ancak şarj istasyonunun getireceği ekstra müşteriler bu gider açığını kolay bir şekilde kapatacaktır.

     

    Tesla'nın elektrikli araçlarla kesintisiz ve uzun yolculuklar yapılabilmesi için harcadığı çaba takdire şayan. İlerleyen dönemlerde hem Super Charger istasyonların artması hem de bu tarz ekstra alternatiflerin oluşturulması herkesin elektrikli araçlarla rahatça seyahate çıkmasının önünü açacaktır.

     

     










  • Elektrikli arabalar pahalı, artı batarya için kira ödüyorsun, elektriğe zaten ödüyorsun, amortismanı ile beraber fosil yakıtlı araçların misli misli maliyetler sözkonusu. Ve yakın zamanda ucuzlayacak gibi görünmüyor.

  • Public_Enemy P kullanıcısına yanıt
    Tesla'da bataryaya kira ödeme olayı geçerli değil.
  • bu devirde elektrikli araba almak hiç de mantıklı değil tesla nın model s arabasının 2. el fiyatı 400 000 TL istediği kadar az elektrik harcasın, 400 000 TL dile kolay :D amrti etme süresi bilmem kaç yıl, elektrikli araba ne zaaman alınır fozil yakıtlar biter, her yerde yenilenebilir elektrik olayı artarsa o zaman artar işte, yoksa zooooorrrrr

  • Cok iyi olmus.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • elektrikli arabalar ucuzlarsa çok iyi olur ve kullanılır yoksa işi zor tesla başta olma üzere tüm Elektirikli araba üreticilerin.

  • Şu an ülkemizde sadece elektrikli değil, başka türlü araba almak da mantıklı değil. %45 ile %135 arası vergi var. Hatta araba dedik ama aslında hiçbirşey almak mantıklı değil. Birçok şeye fiyatı kadar vergi ödüyoruz. Bizim zaten yaşamamız suç. Ölelim en iyisi

  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaazto28

    bu devirde elektrikli araba almak hiç de mantıklı değil tesla nın model s arabasının 2. el fiyatı 400 000 TL istediği kadar az elektrik harcasın, 400 000 TL dile kolay :D amrti etme süresi bilmem kaç yıl, elektrikli araba ne zaaman alınır fozil yakıtlar biter, her yerde yenilenebilir elektrik olayı artarsa o zaman artar işte, yoksa zooooorrrrr


    Zaten o arabayı alan tasarruf için almıyor. Üst düzey arabalar arasında yer alıyor. Hani şöyle düşün bunu alacak adam porshe mu alıyım yoksa tesla mı diye düşünen adamlardan. Ama ucuzlarsa tabi çok iyi olur biz de kullanabiliriz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yerli araba konusunda diyorlardi elektrikli araba prototipi urettik diye. Oysa burdaki yorumlarda cok pahali olduğu söyleniyor. Oyleyse bu yerli araba yurticinde satilamayacak anlamina mi geliyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Public_Enemy

    Elektrikli arabalar pahalı, artı batarya için kira ödüyorsun, elektriğe zaten ödüyorsun, amortismanı ile beraber fosil yakıtlı araçların misli misli maliyetler sözkonusu. Ve yakın zamanda ucuzlayacak gibi görünmüyor.


    Batarya kirasını ne gördüm ne de duydum, kaynak belirtir misin ?

  • Görseldeki yazı karakterinin adı ne acaba? :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • araba 120 bin dolar civarı para verdikten sonra kira ödemeyi zaten dert etmez o parayı veren, ülkemizde böyle birşey yok malesef böyle araban olsun uzun yola gıdeme yolda kal
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Public_Enemy

    Elektrikli arabalar pahalı, artı batarya için kira ödüyorsun, elektriğe zaten ödüyorsun, amortismanı ile beraber fosil yakıtlı araçların misli misli maliyetler sözkonusu. Ve yakın zamanda ucuzlayacak gibi görünmüyor.

    Oturup iki dakika araştırna yapsaydın keşke.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SteveMeade

    quote:

    Orijinalden alıntı: Public_Enemy

    Elektrikli arabalar pahalı, artı batarya için kira ödüyorsun, elektriğe zaten ödüyorsun, amortismanı ile beraber fosil yakıtlı araçların misli misli maliyetler sözkonusu. Ve yakın zamanda ucuzlayacak gibi görünmüyor.


    Batarya kirasını ne gördüm ne de duydum, kaynak belirtir misin ?

    2 sene önce araştırma yaptığımda Renault Fluence z.e ve Renault Kangoo z.e için aylık 79 Euro (250 TL gibi) batarya kirası alıyordu, aylık 200-300 TL'de elektriğe vereceğinizi düşünün. Fluence z.e.'in fiyatı 26 000 € (86.000 TL). Toyota'da benzer bir uygulama yapıyordu ancak aylık kira miktarını şu an hatırlayamıyorum. Fluence'in benzinli, 115 beygirli modeli anahtar teslim 65.000 TL civarı

    Tesla'ya gelince, zaten pil kirası alsa ne olur almasa ne olur, o kadar pahalı ki, adam akıllıca bu tür kıyaslamalara girilmemesi için arabayı prestij arabası klasmanına konumlandırmış, dolayısı ile ne ile karşılatıracağın belli değil. Renault ile mi Mercedes ile mi? Çünkü matematik ve mantık ile yapıcağın her değerlendirme bu aracı almama kararı ile sonuçlanır, onlarda satabilmek için prestij vs.. gibi subjektif, sayısal mantıksal karşılığı olmayan kavramlara yönelmişler.
    Yani ben bir saat burada rakamla hesapla bu arabayı almamak gerektiğini ispatda etsem adam " ama çok kaliteeeee, bir bakan bir daha bakıyor " vs.. diye mantık ve matematik bilimlerinde bulunmayan unsurlar öne sürerek gidip alabilir, buna birşey yapamazsın.

    quote:

    Oturup iki dakika araştırna yapsaydın keşke.

    Gördüğünüz gibi iki dakika değil çok daha fazla araştırma yaptım!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Public_Enemy -- 23 Ağustos 2015; 16:44:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Public_Enemy

    quote:

    Orijinalden alıntı: SteveMeade

    quote:

    Orijinalden alıntı: Public_Enemy

    Elektrikli arabalar pahalı, artı batarya için kira ödüyorsun, elektriğe zaten ödüyorsun, amortismanı ile beraber fosil yakıtlı araçların misli misli maliyetler sözkonusu. Ve yakın zamanda ucuzlayacak gibi görünmüyor.


    Batarya kirasını ne gördüm ne de duydum, kaynak belirtir misin ?

    2 sene önce araştırma yaptığımda Renault Fluence z.e ve Renault Kangoo z.e için aylık 79 Euro (250 TL gibi) batarya kirası alıyordu, aylık 200-300 TL'de elektriğe vereceğinizi düşünün. Fluence z.e.'in fiyatı 26 000 € (86.000 TL). Toyota'da benzer bir uygulama yapıyordu ancak aylık kira miktarını şu an hatırlayamıyorum. Fluence'in benzinli, 115 beygirli modeli anahtar teslim 65.000 TL civarı

    Tesla'ya gelince, zaten pil kirası alsa ne olur almasa ne olur, o kadar pahalı ki, adam akıllıca bu tür kıyaslamalara girilmemesi için arabayı prestij arabası klasmanına konumlandırmış, dolayısı ile ne ile karşılatıracağın belli değil. Renault ile mi Mercedes ile mi? Çünkü matematik ve mantık ile yapıcağın her değerlendirme bu aracı almama kararı ile sonuçlanır, onlarda satabilmek için prestij vs.. gibi subjektif, sayısal mantıksal karşılığı olmayan kavramlara yönelmişler.
    Yani ben bir saat burada rakamla hesapla bu arabayı almamak gerektiğini ispatda etsem adam " ama çok kaliteeeee, bir bakan bir daha bakıyor " vs.. diye mantık ve matematik bilimlerinde bulunmayan unsurlar öne sürerek gidip alabilir, buna birşey yapamazsın.

    quote:

    Oturup iki dakika araştırna yapsaydın keşke.

    Gördüğünüz gibi iki dakika değil çok daha fazla araştırma yaptım!!

    Benim kadar Tesla yı bildiğine inanmıyorum.

    Tesla prestij değil gelecek vaad ediyor. Batarya kirası gibi şark kurnazlıklarına gitmiyor.

    Rakamlara da gireriz istersen?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umut_baris

    quote:

    Orijinalden alıntı: Public_Enemy

    quote:

    Orijinalden alıntı: SteveMeade

    quote:

    Orijinalden alıntı: Public_Enemy

    Elektrikli arabalar pahalı, artı batarya için kira ödüyorsun, elektriğe zaten ödüyorsun, amortismanı ile beraber fosil yakıtlı araçların misli misli maliyetler sözkonusu. Ve yakın zamanda ucuzlayacak gibi görünmüyor.


    Batarya kirasını ne gördüm ne de duydum, kaynak belirtir misin ?

    2 sene önce araştırma yaptığımda Renault Fluence z.e ve Renault Kangoo z.e için aylık 79 Euro (250 TL gibi) batarya kirası alıyordu, aylık 200-300 TL'de elektriğe vereceğinizi düşünün. Fluence z.e.'in fiyatı 26 000 € (86.000 TL). Toyota'da benzer bir uygulama yapıyordu ancak aylık kira miktarını şu an hatırlayamıyorum. Fluence'in benzinli, 115 beygirli modeli anahtar teslim 65.000 TL civarı

    Tesla'ya gelince, zaten pil kirası alsa ne olur almasa ne olur, o kadar pahalı ki, adam akıllıca bu tür kıyaslamalara girilmemesi için arabayı prestij arabası klasmanına konumlandırmış, dolayısı ile ne ile karşılatıracağın belli değil. Renault ile mi Mercedes ile mi? Çünkü matematik ve mantık ile yapıcağın her değerlendirme bu aracı almama kararı ile sonuçlanır, onlarda satabilmek için prestij vs.. gibi subjektif, sayısal mantıksal karşılığı olmayan kavramlara yönelmişler.
    Yani ben bir saat burada rakamla hesapla bu arabayı almamak gerektiğini ispatda etsem adam " ama çok kaliteeeee, bir bakan bir daha bakıyor " vs.. diye mantık ve matematik bilimlerinde bulunmayan unsurlar öne sürerek gidip alabilir, buna birşey yapamazsın.

    quote:

    Oturup iki dakika araştırna yapsaydın keşke.

    Gördüğünüz gibi iki dakika değil çok daha fazla araştırma yaptım!!

    Benim kadar Tesla yı bildiğine inanmıyorum.

    Tesla prestij değil gelecek vaad ediyor. Batarya kirası gibi şark kurnazlıklarına gitmiyor.

    Rakamlara da gireriz istersen?

    Herkesden iyi bilirim gibi bir iddiam yok ama fikrim olmasına yetecek bilgim var. Dediğim gibi Tesla o kadar pahalı ki pil maliyetini kolaylıkla absorbe edebilirler. Ha birde 4 sene garanti bitip de zaten pil değiştirmek gerektiğinde onu fazlasıyla telafi edeceklerdir. Tesla teknolojik olarak diğerlerinden hep bir adım önde gidiyor, bu doğru ama gelecek vaad ediyor derken neyi kastettiğini anlamadım, gelecekte iyi işler yapacaklar anlamında mı?




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.