Şimdi Ara

Peugeot 208 Allure 1.2 82 HP ETG5 vs Skoda Fabia 1.2 TSI DSG Style

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
1.840
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, araçlara şöyle bir baktığımda donanım olarak birbirleri ile yarışır duruyorlar. Belirgin fark cam tavan. O da 2500 TL Fabia'da.

    Motor şanzıman olarak Fabia'nın avantajı belirgin. Yakıt tüketimleri açısından da Fabia daha iyi sonuçlar veriyor sanırım pratikte. Satışı da daha kolay olur herhalde. Sıfır araç olacak. Zira alacak kişinin ikinci elde yaşadığı sorunlardan ötürü piyasadan midesi bulanmış durumda. Dürüst insan bulmak çok zor, malumunuz.

    Yılda 10 bin kilometre yapmayacak araç. Bu da kritik bilgi. O yüzden dizel alternatiflerin hepsi elenmiş durumda. Fiyat farkı çok fazla. Ne dersiniz? Fabia'da sıra bekleme durumu varmış ama 208 Allure için de durum pek farklı değil diyorlar. Son durumu bilemiyorum.



  • Style donanımda ne var bilmiyorum ama Allure iyidir.

    208 iyi araç.

    Az kilometre yapılacaksa doğru seçim olur.

    DSG her zaman risk malum.
  • 208 robotize şanzımandan ve güçsüz atmosferikten dolayı burada kaybediyor.

    Onun dışında iki araçta bence güzel, fakat fabia 1 tık daha güzel.

    DSG'nin sorunları malum +2 ya da 3 yıl garanti uzatma ile alınabilir, yoksa baş ağrıtabilir ileride.

    Ayriyetten 1.0 veya 1.6 PowerShift Fiesta veya 1.4 90bg 6 ileri Active Select Corsa bakılabilir.

    İki aracında tüketimleri az, birisi daha az yakıyor demek için aynı güzergahta test yapmak lazım. (VAG Grubu'nun benzinli araçlardaki fabrika verilerine inanmamak lazım)

    Bana sorarsanız b sınıfı araçlara 50bin tl ve üzeri cidden çok.

    Bu bütçeye de otomatik araç alacak olsam sıfır olarak Megane HB Touch Plus 1.6 16v CVT Otomatik 115 bg düşünürdüm 56.950'tllik liste fiyatıyla, şuanda sınıfındaki en uygun fiyatlı otomatik araç.
  • 800 tl daha ver polo sırası bekle daha iyi, fabianın fiyatları saçma, poloda 2. el derdin olmaz
  • Cevaplar için teşekkürler. Fabia garanti uzatma ücreti ne kadar, bilen var mı?

    Fiesta kasvetli, hoşlandığı bir araç değil. İç mekan yorucu, boğucu. Bu yüzden eledi. Corsa eski bir araç. bildiğim kadarıyla şasi hala eski Corsa'ya ait. Tercih edilmeyecek. Alternatif pek kalmadı anlayacağınız, buraya inildi.

    Megane'ın ekonomisinin bu araçlar kadar olacağını sanmıyorum. Zaten sınıf olarak da C sınıfına bakmadık, gerek olmadığı için. Yine de teşekkürler.
  • Ben de Fabia + Garanti derim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O veya bu demeyeceğim, iki otomobil de gayet güzel.

    Fakat 208'in 1.2 VTI 82 bg motoruna "güçsüz" demek büyük hata olur. Aynı motoru 308'de 4 sefer kullandım. Dördünde de ben dahil üç kişi vardı araçta. Şöyle diyeyim; 1.6 atmosferik Astra H ile saçımı başımı yolduğum yokuşlarda vites düşürme ihtiyacı duymadı.

    Kaldı ki 208 daha hafif bir otomobil. Sonuç olarak, denemeden motoru dezavantaj hanesine yazmayın. LPG uyumu ve benzinde dahi Ankara'da 6 litre/100 km tüketim dikkate almaya değer.

    Ek olarak; kulaktan dolma "secdeye yattım" yorumlarıyla tanıdıysanız robotize şanzımanları, aynı şekilde ETG'yi de mutlaka test edin.
  • Güçsüz değil, direksiyonda olmasa bile yolcu olarak test ettim Allure'u. Fakat belirgin bir performans farkı var. 6 saniye fark var 0-100 süreleri arasında yanlış bakmadıysam. DSG'nin de TSI'nin de katkısı büyük. Konfora büyük etki eder. Yine de bir zamanlar kullanılan Micra'nın 1.2 motorundan kat kat iyi VTI motor. O bakımdan çok dert olmaz.
  • motor olarak tsi tabi ki önde. zaten biri turbo biri atmosferik.
    ben bu forumda tek kavramalardan ölümüne kaçın der gibi yorumlar okuyorum. tam otomatikler maliyetsiz olsa ne diye macera arayalı ki... ayrıca manuel vites değiştirirken de aynı sarsıntıyı alıyoruz.
    yani DSG riskine ya da tam otomatik yakıt tüketimine verecek parası olana saygı duyarım. benim yok.

    bunların dışındaki durumlar konu sahibinin zevkine kalmış.
  • jay jay justified kullanıcısına yanıt
    Hocam Megane alıp 1000 liraya Atiker tüp taktırsa bunlardan daha ekonomik olur. Çünkü üzerindeki motor %100 LPG uyumlu ha yılda 10 bini zor yapacak diyebilirsiniz ama zaten 5000 km de LPG yi amorti eder bence :). Yinede değerlendirme arasına alın

    208 ve Fabia olucaksa. Açılır tam cam tavanlı Fabia iyi gider



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YozgatLee0666 -- 3 Ağustos 2015; 1:33:19 >
  • Allure ile Style bir değil öncelikle,Pejo dolu,Skoda daha boş bu önemli bir ayrıntı.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YozgatLee0666

    Hocam Megane alıp 1000 liraya Atiker tüp taktırsa bunlardan daha ekonomik olur. Çünkü üzerindeki motor %100 LPG uyumlu ha yılda 10 bini zor yapacak diyebilirsiniz ama zaten 5000 km de LPG yi amorti eder bence :). Yinede değerlendirme arasına alın

    208 ve Fabia olucaksa. Açılır tam cam tavanlı Fabia iyi gider

    Olay sadece ekonomi değil, o kadar büyük bir araca da ihtiyaç olmaması. Şehiriçinde pratik, donanımlı bir araç alınacak konuda da belirtildiği gibi. Yine de aklımızda bulunsun fakat LPG işin içine girince 208 Allure ile arasında 10 bin TL civarında fark oluşuyor. Büyük fark. İşin garibi araç yukarıdaki iki B sınıfı araçtan da daha az donanıma sahip.

    Ayrıca yanlış bakmadıysam Hill Holder yok araçta. Mantığını bilen varsa yazabilir mi? CVT'de buna ihtiyaç yok mu? Hill Holder olmazsa olmaz bir özellik.




  • jay jay justified kullanıcısına yanıt
    208 Allure 50450 fiyatı var ha baya bir indirim yapıldı ise bilemem. Tabi karar sizin ama Ben cam tavanlı Fabia öneririm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fabia motor+sanziman daha iyi ama 208 in goruntusu daha guzel bence ikisiylede test surusu yapin rahat olani alin
    Onemli olan tipiyse 208
    Performansiysa fabia
    Zevkler degisebilir fabianin tipini begeniyorsaniz en iyi tercih

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kağıt üstündeki verilere pratikteki verileri de katmak gerek. Turbo motorlar termodinamik olarak daha verimli olsa da agresif kullanımda aynı hacimdeki atmosferiğe göre çok fazla yakabilir. Yani turbo motorlu bir aracınız varsa fabrika verilerine yaklaşmak için ayağınıza hakim olmanız gerek.

    Örneğin 1.2 atmosferik bir motorla agresif kullanımda maksimum 12 litre görürsünüz. Ancak aynı hacimde turbo motoru agresif kullanırsanız 20 litre bile görürsünüz.

    Bu yüzden tercih ederken kendinize şu soruyu sorun: Arabayı nasıl kullanıyorum? Genelde agresif kullanıyorsanız kendinize hakim olamıyorsanız turbo motor ocağınıza incir ağacı dikebilir. Yok ben sakin kullanıyorum derseniz turbo motorla atmosferikten daha az yakabilirsiniz.
  • Jason Becker kullanıcısına yanıt
    Güzel bir noktaya değinmişsiniz. Sakin kullanım. :) Hız merakı yok, motor açma merakı yok, drag merakı yok. Gerektiğinde yeterli gücü sunması yeterli.
  • Var mı ekleyeceği olan?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    Var mı ekleyeceği olan?

    iyi yada kötü bir otomatik vites standart cam tavan standart 6 hava yastığı standart 16 inç alaşım jant üst seviye Konfor donanımları düşük yakıt tüketimi yeni makyajlanmis kasa benim tercihim 208 olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peugeot kullanmadım bilmiyorum; ancak fabia 1.2 tsi style sahibi olarak öneririm. Donanım olarak da gayet tatminkar bir araçtır. Allureden çok bir eksiği olduğunu düşünmüyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence cvt şanzıman tercih edin derim. Mesela yaris

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.