- x
Megane DTi 1.9 Alınır mı ??
35 Cevap16244 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


2111 Mesaj
7 Aralık 2006; 19:17:06 

arkadaşlar merhabalar...

bir tane megane 1.9 dti buldum
fiyatı da uygun.. 13.500 ytl..
ne dersiniz bu araç alınası bir araçmıdır ??
testini okudum güzel gibi geldi.. bir de son kullanıcıdan görüş alayım dedim...

ne dersiniz ?? sorun yaşatır mı??
artık üretilmediği için parça problemi fln yaşar mıyım ??


_____________________________

Bırakın adalet yerini bulsun , isterse kıyamet kopsun.. Freud....

Renault Megane III Coupe 1.5 dci Dynamique 2011


3357 Mesaj
7 Aralık 2006; 19:25:14 

sanırım kmsi oldukça yüksek bir otomobil; ve dizel olmasına rağmen 1.9 motordan dolayı vergisi yüksek - yani 1.6 benzinli modellerden daha ekonomik olzcağınız söyleyemem açıkçası.


_____________________________




Hilti. Outperform. Outlast.


2111 Mesaj
7 Aralık 2006; 19:41:36 

110,000 km de
o hacimli bi dizel neredeyse 8 yılda çok diil pek


bu arada tekrar hoşgeldin mck



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi avukat_ -- 7 Aralık 2006; 19:42:01 >


_____________________________

Bırakın adalet yerini bulsun , isterse kıyamet kopsun.. Freud....

Renault Megane III Coupe 1.5 dci Dynamique 2011


3357 Mesaj
7 Aralık 2006; 20:11:02 

hoşbulduk avukat hocam; araç 110bindeyse iyimiş; vergisi de pek kasmaz; bence bi dene, servise baktır, hoşuna da gidiyorsa çok düşünme al derim


_____________________________




Hilti. Outperform. Outlast.


2111 Mesaj
7 Aralık 2006; 20:26:12 

ne kadar yakar acaba bu araç

autoshow da testini okudum
100 km de 6.4 litre dio
gerçekten eski nesil ve bu kadar büyük hacimli bir dizel bu kadar ekonomik olabilir mi ??


_____________________________

Bırakın adalet yerini bulsun , isterse kıyamet kopsun.. Freud....

Renault Megane III Coupe 1.5 dci Dynamique 2011


2711 Mesaj
8 Aralık 2006; 13:55:35 

sevise bi baktır sorun yoksa kaçırma derim


_____________________________

CHEVROLET CRUZE LS BEYAZ ....

DH
Eski Üyelerin Mekanı...
2005 Üyesi.

ALIŞVERİŞ yaptıklarım: Noxco DH Yönetici.


 
18 Mesaj
17 Aralık 2006; 17:00:28 

ben 2001 model 1.9 DTI Megane kullanıyorum.1957 Chevyden Mercedes e kadar bir çok otomobilim oldu ve üçü Renault.
Amatör denizci olduğu icin deniz makinaları hakkında da çokca bilgim var.
dizel araçlar konusunda Türkiyede tüm servislerin ve satıcıların inanılmaz bi yaklaşımı var.
1-Motor teknolojileri,yag teknolojileri değişti Benzinli araçların geçmişte 100.000 km civarında olan ortalama revizyon periyodu milyon km lere dayandı.Ancak hava filtreleri hep aynı kaldı.Turbo dizel motorlar piyasaya çıkınca da otomobillerde aynı kağıt filtreler kullanıldı.Daha çok yer kaplayan yağlı filtreler ise ağır araçlar ve iş makinalarında kullanılmaya başlandı.Basit bir anlatımla klasik dizel motor havayı nefes alan bir insan gibi çekerken,turbo dizel motor elektrik süpürgesi gibi çeker.dolayısı ile filtre üzerindeki basınç filtrenin daha çabuk kirlenmesine yol açar.Eğer tozlu yolda ve yüksek süratte seyrederseniz kum taneciklerinin filtreyi geçip manifolda inmesi mümkündür. Türkiye çok tozlu bir ülke.Böyle bir ülkenin yollarında kim ne derse desin turbo dizel aracın hava filtresi 2.000-3.000 Km den fazla iş yapmaz,yazın bu durum 1000 km lere kadar düşer.
2-Hal böyle iken motor teknolojisi yükseldi,yağ kalitesi arttı gibi gerekçelerle araçların periyodik bakımları 15.000/20.000 km ye yükseltildi ve alıcılarda
periyodik bakım km.si uzun araçların daha kaliteli olduğu gibi yanlış algılamalar yaratıldı.
3-Sonuçta olan şu hava filtresi tıkanmasına kirlenmesine rağmen araçlar periyodik bakıma kadar kullanılıyor.Önce yakıt tüketimi artıyor.İnsanımızda di
zel bilinci olmadığı icin güç kaybı da farkedilemiyor.Ta ki serviste filtre değiştirildikten sonra biraz düzelme ortaya çıkıyor.Bu noktada dizel kullananlara
bir sorum olacak "periyodik bakımda size filtrenin çabuk kirlenmiş daha sık değiştirelim" diyen bi usta oldu mu?kesinlikle olmaz.
Çünkü üretici firma sizi uyarmayı bilerek öğretmemiştir o elamanına.
Bu noktada bir ayrıntıyı da hatırlatmak izah etmek istiyorum.Dizel deniz motorlarının çoğunda hava filtresi olmaz,çünkü denizde toz yoktur.Toz olmayınca dizel deniz motorları yüksek devirlerde bile çok uzun sürelerle çalışabilirler.
5-Birinci ikinci üçüncü dördüncü bakım derken araç 70-80-90 binlere ulaşır ve filtreden dolayı ciddi bir güç kaybına uğrar.Geç çalışmaya başlar.Çünkü
görevini yapmayan filtre yüzünden manifolt ve silindr kapagı iyice tıkanmış, siboblar,kayıtlar,hatta segmanlar aşınmıştır.
6-Mecbur kalıp silindir kapağını söktüğünüzde kapak revizyondan geçer,sibob ve kayıtlar değişir.Aracın ilk çalışması biraz düzene girse de gerçekte so
run çözülmemiştir.Çünkü segmanlardaki aşınma,kapaktaki revizyon ile uyum göstermeyecek ve çekiş kaybı bu kez uyumsuzluk yüzünden artmaya de
vam edecektir.Buradan çıkacak sonuç şudur:dizelin akcigeri olan filtreyi sık sık değiştireceksin.Değiştirtmeyeceksin bizzat değiştireceksin.Buna dikkat
edersek kapak revizyonu söz konusu olmaz.
6-Aracın enjektorlerinin kullanım ömrü yakıt kalitesi ile yakından ilgilidir.normal mazotla kullanılmış olan araçların motoru kükürt yüzünden daha fazla
aşınacağı gibi enjektörler de aşınacak ve püskürtme düzensiz şekiller gösterecektir.Euro dizel yakıtla enjektör ömrü 100 ile 150 bin km arasında sağ
lıklı olarak devam edebilir.Kim ne derse desin turbo yada common rail araç yakıtı seçer.Yakıtı aynı yerden,mümkün olmadığı takdirde aynı dağıtımcı
nın başka istasyonundan almakta büyük yarar var.Bazı dağıtımcıların yakıtları gerçekten daha verimlidir.
7-Bizde hiç bir otomobil servisi enjektor tamiri yaptırmaz.markalara göre 500 YTL den 2.500.00 YTL ye kadar fiyatlarla enjektor değişimi yapılır.Oysa
ki özellikle Avrupa araçlarda kullanılan bosh enjektörlerin bir çok modelinin orijinal kit ile tamiri mümkündür ve sonucunda yenisi ile aynı kalite elde e
dilir.Hatta bu sözlediklerimi bir çok otomobil tamircisi bilmediği gibi bilenlerin de işine gelmez.
8-Dizel araç iyice ısıtılırsa performansı artar.
9-Dizel araç yoğun trafikte yüksek devirlerde kullanılmamalıdır.Sakin bir sürüşü sever.
10-Otoyol kullanımlarında aracı ani gaz kesmemeye dikkat ederek istediğiniz kadar zorlayabilirsiniz.Özellikle serin yaz akşamlarında tadına doyulmaz
bir keyif verir.
11-Dizel araç satın alacaksanız bunları bilmeyen bir sürücünün kullandığı aracı satın alırken iki kere düşünün derim.İlle de alacaksanız masrafına katlanın,manifoldu söktürün ici ayna gibi tertemiz ise o zaman alın.
Sonuca geldiğimizde ben bunları yaşadım,öğrendim,hava filtresini kendim değiştiryorum.Bir filtre 15 YTL.Aracım 210.000 km de ve satmayı hiç düşünmüyorum.Her sürüşümde daha fazla tutku ile bağlanıyorum.Sakin kullanırsam,yol uygunsa bir depoyla(60 lt)1200 km yol yapabiliyorum.Süratli
ve seri kullanımda 850 km nin altına hiç düşmedim.Araç kendisini 1,5 kere amorti etti.
Savaş KAYAN



_____________________________



_____________________________



3357 Mesaj
17 Aralık 2006; 17:03:53 

hocam filtre olayında sonuna kadar katılıyorum size..


_____________________________




Hilti. Outperform. Outlast.


2321 Mesaj
17 Aralık 2006; 17:20:43 

Süper bir açıklama olmuş


_____________________________



 
280 Mesaj
19 Aralık 2006; 11:13:49 

Gerçekten doyurucu ve bilgi verici açıklama kendini belli ediyor, Sağol Savaş bey


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
19 Aralık 2006; 11:51:05 

arkadasim servise tel. acıp o aracin arka camurlugunun fiyatını bi sorarmısın.

eski kasa megane ların yedek parcalarının mercedes ten daha pahalı oldugunu bildirmek isterim.


 
1513 Mesaj
19 Aralık 2006; 14:17:46 

iyi de o zaman 10 günde bir filtre mi değiştirecez. iyi ki dizel almamışım...

quote:

Orjinalden alıntı: Savaş KAYAN
...Böyle bir ülkenin yollarında kim ne derse desin turbo dizel aracın hava filtresi 2.000-3.000 Km den fazla iş yapmaz,yazın bu durum 1000 km lere kadar düşer.
...



_____________________________



942 Mesaj
19 Aralık 2006; 19:23:37 

Bence benzinli motorlarin da filtreleri 5,000 km yi gecirmeden degistirilmeli ozellikle tozlu bolgede kullaniliyorsa. Servislere kalsa 10,000 - 15,000 km de bir hava filtresi degistiriyorlar. Turkiye yollarinda bu kadar uzun sure filtrenin kullanilmasi dogru degil.

1 seneden fazladir metro insaati var bizim orada, gicir gicir yikanmis bir araba 1 gun sonra tamamen tozla kaplaniyor. Durum boyle olunca da filtreyi ortalama 2,000 km de bir degistirmek gerekiyor.

Cogu aracin hava filtresini cikarmak 2 dakikayi almaz bu nedenle her 2,000-3,000 km de bir cikarilarak kontrol edilmesi, gerekirse degistirilmesi yerinde olur bence eger uzun motor omurleri isteniyorsa. Ayni yagini, sogutma suyunu kontrol eder gibi.


_____________________________

1984 RENAULT 12 GTS
1999 MERCEDES E200 KOMPRESSOR
2006 NISSAN Almera 1.5 Tekna


1589 Mesaj
20 Aralık 2006; 0:52:12 

hocam harika bir acıklama olmuş ama bence 6,2 lt den fazla yakarsın arkadasımın babası sendika baskanı sirket ona 1,9 megane verdi.Arac 100 hp ve gayet güsel kacıodu km ye güvenme derim bir göster orj. mi degilmi fiyat cok uygun eger arac temizse süper almalsın derim o meganelerde rahattır geniştir


_____________________________

Honda Civic HB 1.8 Sport & Fiat Stilo 1.6 Dynamic

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
20 Aralık 2006; 1:25:52 

bugüne kadar megane kullanıpta memnun olmayan görmedim kaçırma


3598 Mesaj
20 Aralık 2006; 11:25:28 


quote:

Orjinalden alıntı: m.C.k.

hocam filtre olayında sonuna kadar katılıyorum size..



yaw sende benim gibi inşaatcıymışsın


_____________________________



7131 Mesaj
20 Aralık 2006; 11:32:55 


quote:

Orjinalden alıntı: Cekcak

Gerçekten doyurucu ve bilgi verici açıklama kendini belli ediyor, Sağol Savaş bey

+1

geçen 10bin 30 bin bakımında servis hava filtresini değiştirmemekte ısrar etti bende zorla değiştirtmiştim
çünkü araba çok değişiyor tüketim azalıyor
çok kısa sürede kendini amorti ediyor


 
3428 Mesaj
31 Aralık 2006; 20:35:53 

faydalı bilgiler. sağolun.


quote:

Orjinalden alıntı: Savaş KAYAN

ben 2001 model 1.9 DTI Megane kullanıyorum.1957 Chevyden Mercedes e kadar bir çok otomobilim oldu ve üçü Renault.
Amatör denizci olduğu icin deniz makinaları hakkında da çokca bilgim var.
dizel araçlar konusunda Türkiyede tüm servislerin ve satıcıların inanılmaz bi yaklaşımı var.
1-Motor teknolojileri,yag teknolojileri değişti Benzinli araçların geçmişte 100.000 km civarında olan ortalama revizyon periyodu milyon km lere dayandı.Ancak hava filtreleri hep aynı kaldı.Turbo dizel motorlar piyasaya çıkınca da otomobillerde aynı kağıt filtreler kullanıldı.Daha çok yer kaplayan yağlı filtreler ise ağır araçlar ve iş makinalarında kullanılmaya başlandı.Basit bir anlatımla klasik dizel motor havayı nefes alan bir insan gibi çekerken,turbo dizel motor elektrik süpürgesi gibi çeker.dolayısı ile filtre üzerindeki basınç filtrenin daha çabuk kirlenmesine yol açar.Eğer tozlu yolda ve yüksek süratte seyrederseniz kum taneciklerinin filtreyi geçip manifolda inmesi mümkündür. Türkiye çok tozlu bir ülke.Böyle bir ülkenin yollarında kim ne derse desin turbo dizel aracın hava filtresi 2.000-3.000 Km den fazla iş yapmaz,yazın bu durum 1000 km lere kadar düşer.
2-Hal böyle iken motor teknolojisi yükseldi,yağ kalitesi arttı gibi gerekçelerle araçların periyodik bakımları 15.000/20.000 km ye yükseltildi ve alıcılarda
periyodik bakım km.si uzun araçların daha kaliteli olduğu gibi yanlış algılamalar yaratıldı.
3-Sonuçta olan şu hava filtresi tıkanmasına kirlenmesine rağmen araçlar periyodik bakıma kadar kullanılıyor.Önce yakıt tüketimi artıyor.İnsanımızda di
zel bilinci olmadığı icin güç kaybı da farkedilemiyor.Ta ki serviste filtre değiştirildikten sonra biraz düzelme ortaya çıkıyor.Bu noktada dizel kullananlara
bir sorum olacak "periyodik bakımda size filtrenin çabuk kirlenmiş daha sık değiştirelim" diyen bi usta oldu mu?kesinlikle olmaz.
Çünkü üretici firma sizi uyarmayı bilerek öğretmemiştir o elamanına.
Bu noktada bir ayrıntıyı da hatırlatmak izah etmek istiyorum.Dizel deniz motorlarının çoğunda hava filtresi olmaz,çünkü denizde toz yoktur.Toz olmayınca dizel deniz motorları yüksek devirlerde bile çok uzun sürelerle çalışabilirler.
5-Birinci ikinci üçüncü dördüncü bakım derken araç 70-80-90 binlere ulaşır ve filtreden dolayı ciddi bir güç kaybına uğrar.Geç çalışmaya başlar.Çünkü
görevini yapmayan filtre yüzünden manifolt ve silindr kapagı iyice tıkanmış, siboblar,kayıtlar,hatta segmanlar aşınmıştır.
6-Mecbur kalıp silindir kapağını söktüğünüzde kapak revizyondan geçer,sibob ve kayıtlar değişir.Aracın ilk çalışması biraz düzene girse de gerçekte so
run çözülmemiştir.Çünkü segmanlardaki aşınma,kapaktaki revizyon ile uyum göstermeyecek ve çekiş kaybı bu kez uyumsuzluk yüzünden artmaya de
vam edecektir.Buradan çıkacak sonuç şudur:dizelin akcigeri olan filtreyi sık sık değiştireceksin.Değiştirtmeyeceksin bizzat değiştireceksin.Buna dikkat
edersek kapak revizyonu söz konusu olmaz.
6-Aracın enjektorlerinin kullanım ömrü yakıt kalitesi ile yakından ilgilidir.normal mazotla kullanılmış olan araçların motoru kükürt yüzünden daha fazla
aşınacağı gibi enjektörler de aşınacak ve püskürtme düzensiz şekiller gösterecektir.Euro dizel yakıtla enjektör ömrü 100 ile 150 bin km arasında sağ
lıklı olarak devam edebilir.Kim ne derse desin turbo yada common rail araç yakıtı seçer.Yakıtı aynı yerden,mümkün olmadığı takdirde aynı dağıtımcı
nın başka istasyonundan almakta büyük yarar var.Bazı dağıtımcıların yakıtları gerçekten daha verimlidir.
7-Bizde hiç bir otomobil servisi enjektor tamiri yaptırmaz.markalara göre 500 YTL den 2.500.00 YTL ye kadar fiyatlarla enjektor değişimi yapılır.Oysa
ki özellikle Avrupa araçlarda kullanılan bosh enjektörlerin bir çok modelinin orijinal kit ile tamiri mümkündür ve sonucunda yenisi ile aynı kalite elde e
dilir.Hatta bu sözlediklerimi bir çok otomobil tamircisi bilmediği gibi bilenlerin de işine gelmez.
8-Dizel araç iyice ısıtılırsa performansı artar.
9-Dizel araç yoğun trafikte yüksek devirlerde kullanılmamalıdır.Sakin bir sürüşü sever.
10-Otoyol kullanımlarında aracı ani gaz kesmemeye dikkat ederek istediğiniz kadar zorlayabilirsiniz.Özellikle serin yaz akşamlarında tadına doyulmaz
bir keyif verir.
11-Dizel araç satın alacaksanız bunları bilmeyen bir sürücünün kullandığı aracı satın alırken iki kere düşünün derim.İlle de alacaksanız masrafına katlanın,manifoldu söktürün ici ayna gibi tertemiz ise o zaman alın.
Sonuca geldiğimizde ben bunları yaşadım,öğrendim,hava filtresini kendim değiştiryorum.Bir filtre 15 YTL.Aracım 210.000 km de ve satmayı hiç düşünmüyorum.Her sürüşümde daha fazla tutku ile bağlanıyorum.Sakin kullanırsam,yol uygunsa bir depoyla(60 lt)1200 km yol yapabiliyorum.Süratli
ve seri kullanımda 850 km nin altına hiç düşmedim.Araç kendisini 1,5 kere amorti etti.
Savaş KAYAN



_____________________________






< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 31 Aralık 2006; 20:43:32 >


_____________________________



 
6 Mesaj
30 Kasım 2008; 16:22:25 

selam arkadaşlar megane 1.5dci hbII camtavan bi araç almayı düşünüorm 22000 civarı araçta ne ararsanız war 2004 model araçta çok güzel ozellıkler var içinde ama arzası yol tutuşu sessizliği gibi konularında hiçbi fikrim yok gerçekten yardımınıza i,htiyacım var nediyosunuz bu araçlar için? şimdiden çok saolun


_____________________________



247 Mesaj
30 Kasım 2008; 21:11:45 

Bu kasaların artık sanayide peynir ekmek gibi yedek parçaları bulunuyor o yüzden söylediğiniz kadar pahalı olacağını zannetmiyorum,yetkili servis olayı farklı mesela antifrizine baktırmak anti frizinden pahalıya maloluyor o yüzden oranın fiatlarına bir diyeceğim yok. Ayrıca Savaş KAYAN isimli arkadaşa verdiği bilgilerden ötürü teşekkürler çok makbule geçti.
quote:

Orjinalden alıntı: rooney1976

arkadasim servise tel. acıp o aracin arka camurlugunun fiyatını bi sorarmısın.

eski kasa megane ların yedek parcalarının mercedes ten daha pahalı oldugunu bildirmek isterim.




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nazım19 -- 30 Kasım 2008; 21:15:58 >


_____________________________



5794 Mesaj
30 Kasım 2008; 21:26:07 

hortlatmışsınız 2 yıllık konuyu bravoo


_____________________________

Heidelberg, Manroland, PolarMohr


194 Mesaj
30 Kasım 2008; 22:20:26 

walla benm arkadaşta 2001 1.9 dti vardı 140 000 deydi canavardı canavar geniş ferah tek kötü yani çok aşırı ses alıo içeri ısınması ayrı ısındıktan sınra bile içeri ses alıodu biras kafanışişrebilir yada müziin sesini biras fazla açarsınolur biter kısacası tavsiye ederimfiyatıda çok uygunhee;)


_____________________________



787 Mesaj
30 Kasım 2008; 22:22:08 


quote:

Orjinalden alıntı: emregulec_1905

hortlatmışsınız 2 yıllık konuyu bravoo





_____________________________



3690 Mesaj
30 Kasım 2008; 22:30:25 

Oldukça faydalı bir paylaşım olmuş, teşekkürler
quote:

Orjinalden alıntı: Savaş KAYAN

ben 2001 model 1.9 DTI Megane kullanıyorum.1957 Chevyden Mercedes e kadar bir çok otomobilim oldu ve üçü Renault.
Amatör denizci olduğu icin deniz makinaları hakkında da çokca bilgim var.
dizel araçlar konusunda Türkiyede tüm servislerin ve satıcıların inanılmaz bi yaklaşımı var.
1-Motor teknolojileri,yag teknolojileri değişti Benzinli araçların geçmişte 100.000 km civarında olan ortalama revizyon periyodu milyon km lere dayandı.Ancak hava filtreleri hep aynı kaldı.Turbo dizel motorlar piyasaya çıkınca da otomobillerde aynı kağıt filtreler kullanıldı.Daha çok yer kaplayan yağlı filtreler ise ağır araçlar ve iş makinalarında kullanılmaya başlandı.Basit bir anlatımla klasik dizel motor havayı nefes alan bir insan gibi çekerken,turbo dizel motor elektrik süpürgesi gibi çeker.dolayısı ile filtre üzerindeki basınç filtrenin daha çabuk kirlenmesine yol açar.Eğer tozlu yolda ve yüksek süratte seyrederseniz kum taneciklerinin filtreyi geçip manifolda inmesi mümkündür. Türkiye çok tozlu bir ülke.Böyle bir ülkenin yollarında kim ne derse desin turbo dizel aracın hava filtresi 2.000-3.000 Km den fazla iş yapmaz,yazın bu durum 1000 km lere kadar düşer.
2-Hal böyle iken motor teknolojisi yükseldi,yağ kalitesi arttı gibi gerekçelerle araçların periyodik bakımları 15.000/20.000 km ye yükseltildi ve alıcılarda
periyodik bakım km.si uzun araçların daha kaliteli olduğu gibi yanlış algılamalar yaratıldı.
3-Sonuçta olan şu hava filtresi tıkanmasına kirlenmesine rağmen araçlar periyodik bakıma kadar kullanılıyor.Önce yakıt tüketimi artıyor.İnsanımızda di
zel bilinci olmadığı icin güç kaybı da farkedilemiyor.Ta ki serviste filtre değiştirildikten sonra biraz düzelme ortaya çıkıyor.Bu noktada dizel kullananlara
bir sorum olacak "periyodik bakımda size filtrenin çabuk kirlenmiş daha sık değiştirelim" diyen bi usta oldu mu?kesinlikle olmaz.
Çünkü üretici firma sizi uyarmayı bilerek öğretmemiştir o elamanına.
Bu noktada bir ayrıntıyı da hatırlatmak izah etmek istiyorum.Dizel deniz motorlarının çoğunda hava filtresi olmaz,çünkü denizde toz yoktur.Toz olmayınca dizel deniz motorları yüksek devirlerde bile çok uzun sürelerle çalışabilirler.
5-Birinci ikinci üçüncü dördüncü bakım derken araç 70-80-90 binlere ulaşır ve filtreden dolayı ciddi bir güç kaybına uğrar.Geç çalışmaya başlar.Çünkü
görevini yapmayan filtre yüzünden manifolt ve silindr kapagı iyice tıkanmış, siboblar,kayıtlar,hatta segmanlar aşınmıştır.
6-Mecbur kalıp silindir kapağını söktüğünüzde kapak revizyondan geçer,sibob ve kayıtlar değişir.Aracın ilk çalışması biraz düzene girse de gerçekte so
run çözülmemiştir.Çünkü segmanlardaki aşınma,kapaktaki revizyon ile uyum göstermeyecek ve çekiş kaybı bu kez uyumsuzluk yüzünden artmaya de
vam edecektir.Buradan çıkacak sonuç şudur:dizelin akcigeri olan filtreyi sık sık değiştireceksin.Değiştirtmeyeceksin bizzat değiştireceksin.Buna dikkat
edersek kapak revizyonu söz konusu olmaz.
6-Aracın enjektorlerinin kullanım ömrü yakıt kalitesi ile yakından ilgilidir.normal mazotla kullanılmış olan araçların motoru kükürt yüzünden daha fazla
aşınacağı gibi enjektörler de aşınacak ve püskürtme düzensiz şekiller gösterecektir.Euro dizel yakıtla enjektör ömrü 100 ile 150 bin km arasında sağ
lıklı olarak devam edebilir.Kim ne derse desin turbo yada common rail araç yakıtı seçer.Yakıtı aynı yerden,mümkün olmadığı takdirde aynı dağıtımcı
nın başka istasyonundan almakta büyük yarar var.Bazı dağıtımcıların yakıtları gerçekten daha verimlidir.
7-Bizde hiç bir otomobil servisi enjektor tamiri yaptırmaz.markalara göre 500 YTL den 2.500.00 YTL ye kadar fiyatlarla enjektor değişimi yapılır.Oysa
ki özellikle Avrupa araçlarda kullanılan bosh enjektörlerin bir çok modelinin orijinal kit ile tamiri mümkündür ve sonucunda yenisi ile aynı kalite elde e
dilir.Hatta bu sözlediklerimi bir çok otomobil tamircisi bilmediği gibi bilenlerin de işine gelmez.
8-Dizel araç iyice ısıtılırsa performansı artar.
9-Dizel araç yoğun trafikte yüksek devirlerde kullanılmamalıdır.Sakin bir sürüşü sever.
10-Otoyol kullanımlarında aracı ani gaz kesmemeye dikkat ederek istediğiniz kadar zorlayabilirsiniz.Özellikle serin yaz akşamlarında tadına doyulmaz
bir keyif verir.
11-Dizel araç satın alacaksanız bunları bilmeyen bir sürücünün kullandığı aracı satın alırken iki kere düşünün derim.İlle de alacaksanız masrafına katlanın,manifoldu söktürün ici ayna gibi tertemiz ise o zaman alın.
Sonuca geldiğimizde ben bunları yaşadım,öğrendim,hava filtresini kendim değiştiryorum.Bir filtre 15 YTL.Aracım 210.000 km de ve satmayı hiç düşünmüyorum.Her sürüşümde daha fazla tutku ile bağlanıyorum.Sakin kullanırsam,yol uygunsa bir depoyla(60 lt)1200 km yol yapabiliyorum.Süratli
ve seri kullanımda 850 km nin altına hiç düşmedim.Araç kendisini 1,5 kere amorti etti.
Savaş KAYAN



_____________________________





_____________________________



2005 Ford Focus C-MAX 1.6 TDCİ Ghia - AYTOZU GRİ


1793 Mesaj
30 Kasım 2008; 23:05:52 


quote:

Orjinalden alıntı: VoLKaN067

Oldukça faydalı bir paylaşım olmuş, teşekkürler





_____________________________

Honda VFR 1200 Rider
A5 SB 2.0 TDI


 
399 Mesaj
1 Aralık 2008; 11:19:01 

arkadaşım bence uzakdur alacaksan benzinli al neden mi ?
1. 1.9 dizeller eski ve km si fazla olacak ve sana ilerde motora segman attırmak zorunda kalacak ve atılmış bi araba lacaksın hangi usta ne yapmış belli değil.
2.motor büyük ve teknolojisi eski olduğu için sesi çok aşırı içeri alıyor ve titireşimler oluyor düşük devirlerde.
3.hantal yapıyor aracı motor büyük çünkü megane yakışmaz hantanlık bence.
4. dizel motor olduğu için ve eski bi motor olduğu için masrafı fazla olacaktır.
5.verigisi fazla olacak çünkü motor büyük.

benzilelere gelince

hiç durma rxt 1.6 16 V olanları var hiç kaçırma al bide tüp taktırırsın peh tadından yenmez.
masrafı azdır benzinli araç çünkü ve daha uzun ömürlü ve sağlam ve atik ve sessiz bi motor.
bu modellerde motor benzlinli olduğu için kilima açıkken daha rahat bir sürüş keyffi sunar
ve daha + + + megane güzel bi araç benzili al ama yakıtın az olsun diyosan tabi 1.4 motorlarından da alabilirsin ama rxt modellerinden al onlar lüx oluyor airbag abs kilima çelik jant vs vs ....

dizel alacaksan yenilerinden al DCİ olanlardan tekonlojileri daha yüksek ve benzinli sessizliğini ve rahatlığını sunuyorlar....



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sepidi -- 1 Aralık 2008; 11:24:00 >


_____________________________

By-Sepidi


572 Mesaj
12 Aralık 2008; 13:08:18 


quote:

Orjinalden alıntı: Rechtsanwalt

arkadaşlar merhabalar...

bir tane megane 1.9 dti buldum
fiyatı da uygun.. 13.500 ytl..
ne dersiniz bu araç alınası bir araçmıdır ??
testini okudum güzel gibi geldi.. bir de son kullanıcıdan görüş alayım dedim...

ne dersiniz ?? sorun yaşatır mı??
artık üretilmediği için parça problemi fln yaşar mıyım ??



BEnim Kankamda VAr arac 2001 model 400.000 km de hala sorunsuz biniyor. ve aracı 4 kere amorti etti


_____________________________

Bazıları Başarıyı Hayal Eder Bazıları Kendini Basarıya Hazırlar..
2009 Faz II Megane II Expression 1.5 dCİ Sedan
Özel Tüketim V. Mağduru...


 
14 Mesaj
12 Aralık 2008; 16:56:53 

Kardeşim bu aralar babama almayı düşünüoruz bi tane war 1998 model 1.9 DTİ RXE motoru iyi yakıtı süper parça ve motorundan korkuyoruz....


_____________________________



 
18 Mesaj
8 Mart 2009; 9:37:33 

quote:

Orjinalden alıntı: sepidi

arkadaşım bence uzakdur alacaksan benzinli al neden mi ?
1. 1.9 dizeller eski ve km si fazla olacak ve sana ilerde motora segman attırmak zorunda kalacak ve atılmış bi araba lacaksın hangi usta ne yapmış belli değil.
2.motor büyük ve teknolojisi eski olduğu için sesi çok aşırı içeri alıyor ve titireşimler oluyor düşük devirlerde.
3.hantal yapıyor aracı motor büyük çünkü megane yakışmaz hantanlık bence.
4. dizel motor olduğu için ve eski bi motor olduğu için masrafı fazla olacaktır.
5.verigisi fazla olacak çünkü motor büyük.

benzilelere gelince

hiç durma rxt 1.6 16 V olanları var hiç kaçırma al bide tüp taktırırsın peh tadından yenmez.
masrafı azdır benzinli araç çünkü ve daha uzun ömürlü ve sağlam ve atik ve sessiz bi motor.
bu modellerde motor benzlinli olduğu için kilima açıkken daha rahat bir sürüş keyffi sunar
ve daha + + + megane güzel bi araç benzili al ama yakıtın az olsun diyosan tabi 1.4 motorlarından da alabilirsin ama rxt modellerinden al onlar lüx oluyor airbag abs kilima çelik jant vs vs ....

dizel alacaksan yenilerinden al DCİ olanlardan tekonlojileri daha yüksek ve benzinli sessizliğini ve rahatlığını sunuyorlar....

Arkadaşım ben yıllardır Megane 1.9 DTI kullanıyorum.
anlattıklarından senin 1.9 DTİ hakkında sadece kulaktan dolma bilgilere sahip olduğun anlaşılıyor.
söylediklerin içinde sadece 1.9 DTI in gürültülü çalıştığı ve vergisinin diğerlerine göre yüksek olduğu kısmı doğrudur.
1.9 DTI motor iyi kullanıldığında 230 km/s yi bile rahatlıkla görür,Turbo 1.750 devirde devreye girer ve 2.viteste bile patinaja kalkar.
180 in altına inmeden aralıksız 700 km kullansan şişmeyecek bir motoru vardır.
İstersen ben sana 3.viteste 1.9 DTİ ın nasıl kalkabildiğini göstereyim,hantallığını ondan sonra tartışalım:)




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Savaş KAYAN -- 8 Mart 2009; 9:34:55 >


_____________________________



2689 Mesaj
8 Mart 2009; 10:21:34 

deli gibi gidiyor kim demiş hantal diye?


_____________________________

samsung / yamaha / toshiba / pioneer / monitor audio / dali / mk sound


1 Mesaj
14 Nisan 2014; 18:26:15 

Arkadaşlar ben 2000 model 1,9 dizel rte megane aldım. 155 bin km de , motoru komple sökmek zorunda kaldık, adam aracı çok kötü kullanmış. bana 7 bin tl masraf çıkardı. bir haftadır tamirde. turbo-enjeksiyon-silindirler vs hepsi tekrar yapılıyor. 18000 tl yi buldu. henüz aracın tadına bakamadık, alacak arkadaş için biraz dikkat edin derim. acemiliğimize geldi bizim.:(


_____________________________



1102 Mesaj
14 Nisan 2014; 19:34:40 

5 yıllık hort


 
227 Mesaj
14 Nisan 2014; 19:37:15 

Aramış bulmuş cevabını yazmış.Helal


_____________________________


Uzaklaştırılmış
4 gün cezanın,
2 gün 20 sa. 18 dk. kadarı kaldı.
14 Nisan 2014; 19:51:45 

Hocam tebrik ederim cok guzel aciklama yapmissiniz engin bilgilerniz icin bir otomobil sever olarak tesekkurederim..



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Bu mesajda bahsedilenler: Savaş KAYAN


394 Mesaj
4 Haziran 2014; 14:49:02 

Benim Mitsubishi Carisma 1.6 Benzinli aracım var 2001 model TD Carismaya geçmeyi düşünüyorum.Motor renault F9Q sanırım Megane DTİ 1.9 ile aynı motora sahip. Nasıldır sıkıntı yaşarmıyım merak ediyorum.


_____________________________

Nokia Lumia 820
Samsung Galaxy Note 3 N9005
This is the payback time


1866 Mesaj
4 Haziran 2014; 16:11:55 

quote:

Orijinalden alıntı: tolgasubasi

Benim Mitsubishi Carisma 1.6 Benzinli aracım var 2001 model TD Carismaya geçmeyi düşünüyorum.Motor renault F9Q sanırım Megane DTİ 1.9 ile aynı motora sahip. Nasıldır sıkıntı yaşarmıyım merak ediyorum.

Turbosuna baktırın, motor komp. değerlerini ölçtürün ve stok değerleri ile karşılaştırın, güzel bir ustaya kontrol de ettirdikten sonra onay verirse alın..


_____________________________

Kenevir Beraat Etmeli mi? -Haberi görüntülemek için tıklayın.
Apple iPhone; Yazılımsal hata çözüm merkezi. -Yardım almak için tıklayın.
DİKKAT: Yasal Uyarı ve Sorumluluk Reddi: Mesajımda ve profilimde yer alan bu içerikteki bilgiler yalnızca genel bilgilendirme amaçlıdır. Kesinlikle hiçbir tavsiye içermez. Bilgilerin her türlü kullanımı ve uygulanması sonucu doğan hukuki, ahlaki, mesleki, sağlık ve yaşamsal sorunlar, yalnızca bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır.
Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.355