Şimdi Ara

Torkmu Daha Önemli Beygir Gücümü ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
108
Cevap
1
Favori
2.992
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir araçta hangisinin yüksek olması daha avantajlı ?



  • Atmosferikler ölsün o zaman :)

    Tork aracı ara hızlanmada maksimum beygir bandına daha hızlı taşımaya yardımcı olur. Birde şöyle bir durum var, güçte bir linearlik ve kararlılık lazım. Dizel bir araçta genelde maksmimum tork 1750 dd civarında başlar, bunu 2500 devire koyarsanız maksimum torkun alt devir canlılığında bir esprisi olmaz , bu aynı şekilde maksimum beygirde de geçerli. 6000 devirde maksimum gücü veren benzinli araç 6200 devirde kesiciye giriyorsa çok temsili bir güç ile ilerler.
    Yani maksimum tork ve hp ye bakarak araç almayın, hangi devirde gücü nasıl sunduğunuda bakın, her motorun dyno grafiğini üretici firma paylaşır. Sonra bu nasıl tork, araç yokuşta çekmiyor gibi yorumlamalarda bulunabilirsiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muharrem.05 -- 29 Temmuz 2015; 22:49:38 >
  • Dürüst olmak gerekirse torkun bir esprisi yok.

    Dizel motor sadece F segmenti araçlara yakışıyor.

    3 litre bi dizel motor alayım ben

    Gerisi detay.
  • Benim gözümde Tork=güç ,beygir gücü=hız.İkiside çok düşükse iyi değil.Ticari araç ise tork daha önemli bence yük taşımada vs.Hız için ise beygir gücü daha öndedir...
  • Şehir içi kesinlikle tork şehirler arası beygir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzinli mi dizel mı sorusu ile başlayan,
    Turbo benzinli motorlarla tarihe karışan soru.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu yüzden Doblo kango gibi ağır araçlara torku yüksek düşük hacimli düzel motorları takıyorlar.
    Hız isteniyorsa 1.4 1.6 benzinli turbo araçlar daha cazip 200 beygirlere kadar çıktı sanırım hız odaklı ancak uzun ömürlü değil yüksek sıkıştırma yüksek ısınma vs vs dizelde tork benzinde turbo sayesinde bol hp .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kullanım yeri-amacı ve kişisel zevke göre, cevabı değişebilir bir soru bu.

    Bana göre yüksek hız değil de, ara hızlanma önemlidir ve torkun yüksek olmasını tercih ederim. Ama atmosferik benzinli bir araç kullandığım için, pek de memnun değilim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çoğunlukla şehir içinde kullanılıcak araç için 1500 veya 1750'de 240 nm veya 1.6 dci 320 nm araç en iyisi yüksek torku en düşük devirde veren motor üstüne birde hafif bir kasa eklenince tamamdır

    Accent era 1.5 crdi vgt mesela araç kelebek gibi uçuyor
  • shintai kullanıcısına yanıt
    Sende ne var reis
  • Thomassee kullanıcısına yanıt
    1.6 otomatik Kuruuğz var.

    Artıları daha fazla olduğu için mutluyum yine ya.

    Daha önce Megane 1 vardı 110 bg'lik, iyi kaçıyordu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=38360434&p=1&f=200 Bu konuyu karıştırırsan kafamdaki bütün sorular biter

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • shintai kullanıcısına yanıt
    Efsane ya

    1.4 turbo geldi ama iş bitti bu sefer
  • Tork şahsen 100 e kadar,100 den sonrasını beygir devralıyor.1.6 75 hp polo classicte 145nm tork vardı ve düşük hızlarda düşük devirde koltuğa yapıştırıyordu dizel motor gibi,torku benzinli arabaya ve o yıllardaki araçlara göre muazzam yüksekti ama 140 tan sonrası vasat çıkmıyor araba.75 hp yide 5800 dev/dak ta veriyordu max 6000 devir çevirebiliyordu.ıkına sıkına ama 190 a çıkarabilmeyi başarmıştım orası ayrı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tork en az kaç olması gerekiyor mesela ?
  • Türkiye de ülkenin büyük çoğunluğu beygire bakar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mevduat için anapara mı daha önemli yoksa faiz oranıı mı?
  • Amaca göre değişir ama Benzinli araç her zaman tercihimdir Öyleki Logan mcv'yi bile 1.5 Dci yerine Cİğerli 1.6 Atmosferik benzinli aldık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onurusl

    Tork en az kaç olması gerekiyor mesela ?

    herkes için değişir

    örneğin benim için 200 nm
  • Kesinlikle tork önemli.125 bglik honda rampada bayilinca herseyi anlamış bulundum.kendisinin torku 152.aslinda atmosferikler içinde en iyilerden biri ama yine de kötü.bence uzun yolda da şehir içinde de tork önemli.uzun yolda bazen tek şeritte bir tir çıkıyor solla sollayabilirsen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.