Şimdi Ara

Fiat Chrysler hack skandalının ardından 1.4 milyon otomobili geri çağırıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
857
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Fiat Chrysler hack skandalının ardından 1.4 milyon otomobili geri çağırıyor


     

    Geçtiğimiz hafta Wired tarafından yayınlanan bir video Fiat Chrysler'ın araç içi sistemleri ile ilgili oldukça büyük soru işaretlerinin oluşmasına sebep oldu.Video'da kilometrelerce uzaktaki 2 hacker'ın araç içi sistemi ele geçirmesi ile birlikte yapabilecekleri net bir şekilde gösteriliyor.

     

    Bilindiği gibi araç içi sistemler mobil operatörlerin alt yapısını kullanarak dış dünya bağlantısı kurabiliyorlar. Aracın IP adresini öğrenen kötü niyetli yazılımcılar ise videodakine benzer şekilde araca müdahale etme şansı yakalıyor. Otomobilin beyni ile araç içi eğlence sistemlerinin ortak bir mekanizma tarafından kontrol edilmesi bu tarz saldırıların büyük zararlara yol açmasındaki başlıca etken.

     

    Videoda hacklenen araçta yapılabilecekler arasında klimaları çalıştırmak, müziği açıp kapatmak, araç içindeki ekrana bir fotoğrafı yansıtmak gibi bir takım aktivitelerin dışında ölümcül kazalara sebep olabilecek bazı değişiklikler de gösteriliyor. Bunlardan en önemlileri ise frenlerin çalışmasını engellemek ve motoru durdurmak.

     

    Yapılanlar ciddiye alan şirket ise 1.4 Milyon modelini problemi düzeltmek için geri çağırdı. Bir çok modeli içeren bu geri çağırmanın yanında sorundan etkilenebilecek kullanıcılar için ayrıca bir güvenlik güncellemesi de yayınlandı. Dileyen kullanıcılar USB ile birlikte güncellemeyi kurabiliyorlar ancak bu sırada aracın kullanılmıyor olması gerekiyor. Yine de böyle bir probleme karşı en uygun çözüm aracı servise götürmek olacaktır.

     


    Wall Street Journal'de yer alan habere göre ABD'li yetkililer geri çağırma ile birlikte oluşan aksaklıklar nedeniyle İtalyan otomobil üreticisine 105 Milyon dolarlık bir ceza kesmiş durumda. Ayrıca üreticinin bazı durumlarda araç sahiplerine tazminat ödemeye mahkum edilebileceği de konuşulanlar arasında.

     

    Araç içi sistemleri sürekli gelişirken bugün otonom araçlar da trafiğe çıkacak seviyeye ulaşmış durumda. Ancak bu teknolojilerin gelişmesi güvenlik sorunlarını da beraberinde getiriyor. Bu tarz olayların yaşanması da bugünkü araçların güvenlik konusunda ne kadar yeterli olduu sorusunu akıllara getiriyor.

     

    Fiat Chrysler'in geri çağırdığı araçların listesi şu şekilde :



    • 2013-2015 MY Dodge Viper 

    • 2013-2015 Ram 1500, 2500 ve 3500 pikap modelleri

    • 2013-2015 Ram 3500, 4500, 5500

    • 2014-2015 Jeep Grand Cherokee ve Cherokee modelleri

    • 2014-2015 Dodge Durango 

    • 2015 MY Chrysler 200, Chrysler 300 ve sedan Dodge Charger 

    • 2015 Dodge Challenger spor coupe modelleri



     

     

     







  • Fazla elektronik sıkıntılıdır hacklemeseler bile puntolardaki city mod sorunu gibi mekanikte asla karşınıza çıkmayan şeyler bile çıkabilir.
  • ''Bunlardan en önemlileri ise frenlerin çalışmasını engellemek ve motoru durdurmak.''

    Resmen cinayet için kullanacak tipler çıkar bu açıkları,mutlaka önüne geçilmeli.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiat müşterilerden bir şikayet gelmedi diyor ama adamlar bildiğin hacklemiş.

  • Teknolojinin de fazlası zarar.
  • Rezillik tamamen.

  • Makam arabaları der ve susarım ??

  • 10 yıl sonra Dh otomobil genel başlıkları :

    Arabaya format atamiyorum.
    Yetkili serviste root yapma rezaleti.
    50 milyon bütçe ile androidli Sedan tavsiye lütfen.
    Golf XI de DSG sorunu yaşıyorum. SSli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İşte teknolojinin zararlı yönleri..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne kadar çok boş beleş konuşan adam var şu forumda...
    Adamlar video'da da söylüyor zaten "you connect" özelliğinin abuse edilmesiyle yapılabilen bir yöntem bu.
    Yok teknoloji zararmış yok bilmem neymiş :S:S
    Güldürdünüz kendinize ne diyim.
  • Sonra CIA suikast yapmıyor dersiniz birde.

    Arabanın FREN SİSTEMİNİ, YAZILIM İLE İPTAL EDEBİLME YETENEĞİNİ veren Fiat mühendislerinin topunun annesine selam gönderiyorum. Hele ki aracın direksiyonunu ve diğer aksamlarını yazılım ile kontrol edebilme yetkisiyle, en gizli üst düzey suikastler için alt yapı oluşturdukları içinde CIA ve diğer gizli servisleri tebrik ediyorum.

  • Bu işler çok önceden zaten yapılıyordu gizli servisler tarafından.

    Hacker kardeşler biraz geç kalmış olaya

    Elektronik dediğin üst segment araçlarda 20 yıldır var.

    Halk araçlarına yeni indi.
  • düzeltilmeli zaten yoksa büyük sıkıntılar doğurabilir...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    10 yıl sonra Dh otomobil genel başlıkları :

    Arabaya format atamiyorum.
    Yetkili serviste root yapma rezaleti.
    50 milyon bütçe ile androidli Sedan tavsiye lütfen.
    Golf XI de DSG sorunu yaşıyorum. SSli.

    çok güzel yakalamışsınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • biri merso içinde mahsur kalmış havasızlıktan gidecekti nerdeyse .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bytradm

    biri merso içinde mahsur kalmış havasızlıktan gidecekti nerdeyse .


    Balyozlarda da elektronik aksam olsaydı adam rahmetliydi
  • Kim ne yorum yaparsa yapsın, teknolojinin tehlikeli olabildiği durumlardan bir tanesi. Dikkatli olmak lazım, bence doğru düzgün test etmeden takıp geçmişler. Daha internetin doğru düzgün güvenliğini sağlayamıyorlar, araçlarda nasıl sağlayacaklar?
    Bu işi (sadece araçlar için konuşmuyorum) tek bir çözümü var: Dünya üzerindeki tüm ip adresleri sabitlenmelidir. Bu yapıldığı zaman, tüm güvenlik problemlerinin %95'i çözülür. Kalan %5, ülkelerin bir birleri ile anlaşıp-anlaşamayacağına bağlı. Ama çok büyük bir bölümü çözülür.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Misafiri

    Kim ne yorum yaparsa yapsın, teknolojinin tehlikeli olabildiği durumlardan bir tanesi. Dikkatli olmak lazım, bence doğru düzgün test etmeden takıp geçmişler. Daha internetin doğru düzgün güvenliğini sağlayamıyorlar, araçlarda nasıl sağlayacaklar?Bu işi (sadece araçlar için konuşmuyorum) tek bir çözümü var: Dünya üzerindeki tüm ip adresleri sabitlenmelidir. Bu yapıldığı zaman, tüm güvenlik problemlerinin %95i çözülür. Kalan %5, ülkelerin bir birleri ile anlaşıp-anlaşamayacağına bağlı. Ama çok büyük bir bölümü çözülür.


    birinin ip sini kendine klonlayıp devam eder. Bkz telefon imei ilişkisi

  • Bence buradan mühendislere selam söylemek pek doğru değil kötülük yapmak isteyen bir şekilde yapar(Bkz canlı bombalar). Teknoloji gelişen bir varlıktır tabiki mükemmel olması beklenemez. Otomotiv sanayinde çalışan bir mühendis olarak inanın bir araba öyle kolay kolay dizayn edilip imal edilmiyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Bu işler çok önceden zaten yapılıyordu gizli servisler tarafından.

    Hacker kardeşler biraz geç kalmış olaya

    Elektronik dediğin üst segment araçlarda 20 yıldır var.

    Halk araçlarına yeni indi.

    Hocam zaten bizim milletteki ego yu anlamıyorum.Büyük bir insan olsa hani önemli birisi korkta adamın işi gücü yok senin arabanın ip sini bulucak da seni öldürmeye çalışıcak.Elindeki arabayı hacklemek zaten daha kolaydır sonuçta araç elinde.Yazılım açılıp incelenebilir.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.