Şimdi Ara

Pilotluk Hakkında Soru-Cevap

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
724
Cevap
49
Favori
96.630
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Not: Özelden yazılan soruları cevaplamayacağım, varsa kafanıza takılanları buraya yazın.

    Gençler selamlar. Burayı takip edenler zaten biliyor arada bilgi vermeye gençlere yol göstermeye çalışıyorum.

    Özelden çok fazla mesaj geliyor. Elimden geldiğince kimseyi kırmamaya her yazana cevap vermeye çalışıyorum. Ancak hem aynı sorular değişik şekilde defalarca geliyor, hem bazı sorduğunuz sorular o kadar genel ki uzun uzun cevaplayıp açıklamaya çalışmak ciddi zaman alıyor.

    Ben de böyle bir başlık altında genel sohbet gibi sorularınızı yanıtlamaya karar verdim. Whatsapp'ta kurulan DH Havacılık grubuna da katıldım bir süre ama her yeni katılan üyeyle aynı soruları tekrar tekrar cevaplıyorum, forum bu iş için daha uygun gibi.

    Özellikle elektronik ürünleri almadan önce araştırdığım için forumda çokça vakit geçiriyorum. Şu anda yardımcı pilot olarak THY bünyesinde çalışıyorum. Eğitimimi akademide aldım. Şeffaf bir şekilde bu bilgileri verdikten sonra çocukça sorular sormazsanız sevinirim. Verebileceğim bilgiler daha genel, özel bilgileri şirketin ilgili birimleriyle irtibata geçerek öğrenirsiniz.

    Başlığı konu dışına açmadım çünkü amacım ilgi görmek değil kafanıza takılan soruları cevaplamak, yardımcı olmak. Sizler de buna uygun bilinçli sorularla gelirseniz faydalı bir başlık olur diye umuyorum.

    Forumda bildiğim kadarıyla başka pilot olan ya da eğitim alan arkadaşlar var. Ben biraz eskiyim, onlar da katılırsa özellikle akademi hakkında daha güncel bilgiler konusunda yardımcı olabilirler.

    Siz sorularınızı ya da paylaşmak istediklerinizi yazın, bugünler biraz yoğun ama müsait olduğumda hepsini okuyup topluca cevaplamaya çalışırım.

    Hepinize iyi forumlar.

    Not: Özelden yazılan soruları cevaplamayacağım, varsa kafanıza takılanları buraya yazın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 2 Temmuz 2023; 4:52:36 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Pilotluk Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

    Sunexpress Pilot Yetiştirme Programı Nedir?

    Sunexpress, geleceğin pilotlarını yetiştirmek için kapsamlı bir pilot yetiştirme programı sunmaktadır. Program, teori ve simülasyon eğitimi ile gerçek uçuş deneyimlerini içerir.

    Antidepresan Kullanmak Pilotluğa Engel midir?

    Bazı antidepresan ilaçlarının kullanımı pilotluk lisansı almaya engel olabilir. İlaç türü, doz ve kullanıldığı süre gibi faktörler göz önünde bulundurulur.

    40 Yaşından Sonra Pilot Olmak Mümkün müdür?

    40 yaşından sonra pilot olmak mümkündür, ancak yaş gereksinimleri havayolundan havayoluna değişebilir. Bazı havayolları 55 yaş sınırını uygularken, diğerleri daha esnek olabilir.

    Sunexpress MPL Süreci Nasıl İşler?

    Sunexpress'in MPL (Çok Mürettebatlı Lisans) süreci, adayların 18 aylık yoğun bir eğitimi tamamlamalarını gerektirir. Eğitim, teori, simülasyon ve gerçek uçuş deneyimlerini kapsar.

    Concerta Kullanımı Pilot Olmaya Engel mi?

    Concerta, dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu (DEHB) tedavisinde kullanılan bir ilaçtır. DEHB tanısı konmuş kişiler, Concerta kullanıyorlarsa pilot olmadan önce havayolundan bir değerlendirme almaları gerekebilir.

    Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar:

    Pilot adaylarının, pilotluğa başlamadan önce ilgili kurumların gerektirdiği tüm sağlık ve antecedentes kontrollerinden başarıyla geçmeleri gerekir.

    Önemli Not: Bu metin sadece bilgilendirme amaçlıdır ve tıbbi tavsiye olarak değerlendirilmemelidir. Pilotluk lisansı almaya uygunluğunuz konusunda herhangi bir karar vermeden önce kalifiye bir tıp uzmanına danışmanız önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-603C48DEE

    Bu mesaj silindi.
    yanlış hatırlamıyorsam eğitimi abdde almıştın türkiyede eğitim göreceklerle abddekiler neye göre ayrılıyor ?
  • Herhangi bir kriter yok. Herkes aynı süreçten geçip eğitim almaya hak kazanıyor. Sonunda bir kura ile yerler belirleniyor.
  • en çok hangi dönem etkiliyor bu süreci? Mezun olunan okul mu, dlr testleri mi , İngilizce mi ,ya da başka neler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaizer.souze

    en çok hangi dönem etkiliyor bu süreci? Mezun olunan okul mu, dlr testleri mi , İngilizce mi ,ya da başka neler
    dlr ve mülakat sürecini zahmet olmazsa anlatabilir misiniz hocam ingilizceyi nasıl halletiniz ? 1.92 yim pilot olmamda engel teşkil eder mi ? teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaizer.souze

    en çok hangi dönem etkiliyor bu süreci? Mezun olunan okul mu, dlr testleri mi , İngilizce mi ,ya da başka neler



    Öncelikle bu verdiğim bilgilerin kendi tecrübelerim ve düşüncelerim olduğunu belirtmek isterim. Alımlarda aşamalar seneler içinde çok değişti, bundan sonra da değişiklikler olabilir. En sağlıklı bilgiyi ilan açıldığında resmi siteden takip edebilirsiniz.

    Mezun olunan bölüm sadece açılan ilanda belli bölümlerden alım yapılacaksa etkili oluyor. Açılan ilanlarda şimdiye kadar okul belirtilmedi diye biliyorum.

    İngilizce olmazsa olmaz zaten, en başta boy-kilo ölçümleri alınıp döküman teslim ederken ilanda belirtilen sınavdan belge ile kanıtlamak gerekiyor, şirket kendi insiyatifinde bir süre de verebiliyor belge teslimi için ama risk almak istemiyorsanız önceden belgeyi hazır etmekte fayda var. Yani İngilizce zaten cepte olmalı.

    Benim düşüncem en önemli aşamanın DLR olduğu. Alım şekilleri biz girdiğimizden beri çok değişti ama her ne kadar diğer ekstra aşamalar eklenip çıksa da en belirgin ölçüt benim gözümde DLR diyebilirim.

    Yine de DLR'ı geçip sağlıkta-mülakatta elenenler de oluyor. Onun için bu süreç belli bir aşamayı geçseniz bile %100 bel bağlanacak bir süreç değil. İşin doğası gereği eğitim sırasında bile elenme riski var çünkü pahalı bir eğitim ve istenilen gelişimi zamanında göstermek gerekiyor.

    quote:

    Orijinalden alıntı: FollowRivers

    dlr ve mülakat sürecini zahmet olmazsa anlatabilir misiniz hocam ingilizceyi nasıl halletiniz ? 1.92 yim pilot olmamda engel teşkil eder mi ? teşekkürler.


    Alım şartlarını bir daha kontrol edin benim ölçülerde risk olmadığı için tam rakamlar aklımda değil ama erkekler için 1.65-1.90 arası boy sınırı vardı diye hatırlıyorum. Bayanlar için farklı. Yine boy-kilo endeksinin de belli bir sınır içerisinde olması gerekiyor.

    DLR genel olarak bir yetenek testi diyebilirim, iki aşamalı. İlk aşamada görsel-işitsel-rakamsal hafıza, üç boyutlu düşünme, dikkat, fizik-matematik-İngilizce gibi modüller var. Modülleri internette bulabileceğinizi düşünüyorum. Zaten başvurup önceki aşamaları geçince DLR'dan bir süre önce çalışma için CBT(Computer Based Training) gönderiliyor ve yeterince alıştırma yapma şansı buluyorsunuz. Yine Skytest isimli ücretli bir yazılım vardı biraz daha kendinizi zorlayıcı ayarlar yapabildiğiniz, onu ve Logitech Extreme Pro 3D joystick alabilirseniz önceden hazırlık yapma şansınız var, gerekliliği tartışılır. İkinci aşama yanılmıyorsam psikolojik değerlendirme süreci, ben almadım, diğer bir başlıkta konusu geçmişti.

    Mülakatsa standart işe alım mülakatları gibi, bu işi ne kadar istediğiniz ne kadar uygun olduğunuz değerlendiriliyordur diye düşünüyorum. Ben dürüst bir şekilde sordukları sorulara cevap verdim, değerlendirmenin nasıl yapıldığını bilmediğim için çok da bilgi veremiyorum. Belki havacılık terimlerine aşina olursanız İngilizce mülakat kısmında işinize yarayabilir.

    Ben Anadolu Lisesi'nde okudum ama şimdiki gibi değil ortaokuldan başlıyordu o yıllarda. Yani ilkokuldan hemen sonra tam olması gereken yaşta İngilizce ağırlıklı bir hazırlık okudum. Şu anda İspanyolca çalışıyorum ama bir türlü kafam almıyor, o yıllardaki gibi boş vaktim de olmadığı için ilerletemedim. Yani eğer temel yoksa nasıl çözersiniz bir fikrim yok. Ama temel varsa girin TOEFL ya da son ilanlarda istenen sınav hangisi varsa kendinizi şimdiden görün derim. Eğer yeterli puanı alamazsanız nerede eksiğiniz varsa ona ağırlık verirsiniz. Bizim ülkemizde kaliteli okullarda İngilizce eğitimi dilbilgisi açısından fena değil bence, en büyük sorun konuşma ve dinleme konusu. Onu da fırsat varsa yabancı ülkeye giderek, olmadı Türkiye'de turistik yerlere giderek, o da olmazsa son çare teknoloji çok gelişti tonla yazılım var chat yoluyla geliştirin derim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Robinson Crusoe

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaizer.souze

    en çok hangi dönem etkiliyor bu süreci? Mezun olunan okul mu, dlr testleri mi , İngilizce mi ,ya da başka neler



    Öncelikle bu verdiğim bilgilerin kendi tecrübelerim ve düşüncelerim olduğunu belirtmek isterim. Alımlarda aşamalar seneler içinde çok değişti, bundan sonra da değişiklikler olabilir. En sağlıklı bilgiyi ilan açıldığında resmi siteden takip edebilirsiniz.

    Mezun olunan bölüm sadece açılan ilanda belli bölümlerden alım yapılacaksa etkili oluyor. Açılan ilanlarda şimdiye kadar okul belirtilmedi diye biliyorum.

    İngilizce olmazsa olmaz zaten, en başta boy-kilo ölçümleri alınıp döküman teslim ederken ilanda belirtilen sınavdan belge ile kanıtlamak gerekiyor, şirket kendi insiyatifinde bir süre de verebiliyor belge teslimi için ama risk almak istemiyorsanız önceden belgeyi hazır etmekte fayda var. Yani İngilizce zaten cepte olmalı.

    Benim düşüncem en önemli aşamanın DLR olduğu. Alım şekilleri biz girdiğimizden beri çok değişti ama her ne kadar diğer ekstra aşamalar eklenip çıksa da en belirgin ölçüt benim gözümde DLR diyebilirim.

    Yine de DLR'ı geçip sağlıkta-mülakatta elenenler de oluyor. Onun için bu süreç belli bir aşamayı geçseniz bile %100 bel bağlanacak bir süreç değil. İşin doğası gereği eğitim sırasında bile elenme riski var çünkü pahalı bir eğitim ve istenilen gelişimi zamanında göstermek gerekiyor.

    quote:

    Orijinalden alıntı: FollowRivers

    dlr ve mülakat sürecini zahmet olmazsa anlatabilir misiniz hocam ingilizceyi nasıl halletiniz ? 1.92 yim pilot olmamda engel teşkil eder mi ? teşekkürler.


    Alım şartlarını bir daha kontrol edin benim ölçülerde risk olmadığı için tam rakamlar aklımda değil ama erkekler için 1.65-1.90 arası boy sınırı vardı diye hatırlıyorum. Bayanlar için farklı. Yine boy-kilo endeksinin de belli bir sınır içerisinde olması gerekiyor.

    DLR genel olarak bir yetenek testi diyebilirim, iki aşamalı. İlk aşamada görsel-işitsel-rakamsal hafıza, üç boyutlu düşünme, dikkat, fizik-matematik-İngilizce gibi modüller var. Modülleri internette bulabileceğinizi düşünüyorum. Zaten başvurup önceki aşamaları geçince DLR'dan bir süre önce çalışma için CBT(Computer Based Training) gönderiliyor ve yeterince alıştırma yapma şansı buluyorsunuz. Yine Skytest isimli ücretli bir yazılım vardı biraz daha kendinizi zorlayıcı ayarlar yapabildiğiniz, onu ve Logitech Extreme Pro 3D joystick alabilirseniz önceden hazırlık yapma şansınız var, gerekliliği tartışılır. İkinci aşama yanılmıyorsam psikolojik değerlendirme süreci, ben almadım, diğer bir başlıkta konusu geçmişti.

    Mülakatsa standart işe alım mülakatları gibi, bu işi ne kadar istediğiniz ne kadar uygun olduğunuz değerlendiriliyordur diye düşünüyorum. Ben dürüst bir şekilde sordukları sorulara cevap verdim, değerlendirmenin nasıl yapıldığını bilmediğim için çok da bilgi veremiyorum. Belki havacılık terimlerine aşina olursanız İngilizce mülakat kısmında işinize yarayabilir.

    Ben Anadolu Lisesi'nde okudum ama şimdiki gibi değil ortaokuldan başlıyordu o yıllarda. Yani ilkokuldan hemen sonra tam olması gereken yaşta İngilizce ağırlıklı bir hazırlık okudum. Şu anda İspanyolca çalışıyorum ama bir türlü kafam almıyor, o yıllardaki gibi boş vaktim de olmadığı için ilerletemedim. Yani eğer temel yoksa nasıl çözersiniz bir fikrim yok. Ama temel varsa girin TOEFL ya da son ilanlarda istenen sınav hangisi varsa kendinizi şimdiden görün derim. Eğer yeterli puanı alamazsanız nerede eksiğiniz varsa ona ağırlık verirsiniz. Bizim ülkemizde kaliteli okullarda İngilizce eğitimi dilbilgisi açısından fena değil bence, en büyük sorun konuşma ve dinleme konusu. Onu da fırsat varsa yabancı ülkeye giderek, olmadı Türkiye'de turistik yerlere giderek, o da olmazsa son çare teknoloji çok gelişti tonla yazılım var chat yoluyla geliştirin derim.

    Alıntıları Göster
    Sen anılarını anlat boşver, var mıydı garip bir macera? A380 ile uçma fırsatın oldu mu, ne zaman olur bize bunlardan bahset




  • Hocam yüzük parmağım kırılmıştı,pilatin var normal pilotaj sağlık muayenesinde.muayenesinde bi sıkıntı olur mu?
    Ve maaşınız nasıl :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4766771EE -- 6 Ağustos 2015; 15:31:08 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elasmosaurus
    Sen anılarını anlat boşver, var mıydı garip bir macera? A380 ile uçma fırsatın oldu mu, ne zaman olur bize bunlardan bahset


    Direk düşününce aklıma pek bir şey gelmedi ama bir uçuşta uçağımıza yıldırım isabet etmişti, başka bir uçuşta inişe çok yaklaşmışken windshear ikazı aldık ve pas geçtik... Bize nispeten sıradan gelen ama arkadaki yolcuların yüreğini ağzına getiren olaylar vardır illaki Bir pilotlar bir avcılar demişler ne de olsa hikaye çok

    Edit: Yazmayı unutmuşum, A380 henüz denk gelmedi ama bir ara A380 olan bir hatta bilet alıp o deneyimi de yaşamak lazım

    quote:

    Orijinalden alıntı: altay25
    Hocam yüzük parmağım kırılmıştı,pilatin var normal pilotaj sağlık muayenesinde ve hava harp okulu muayenesinde bi sıkıntı olur mu? Çok kişiye sordum da net bi cevap alamadım..
    Ve maaşınız nasıl :D


    http://web.shgm.gov.tr/documents/sivilhavacilik/files/pdf/saglik_birimi/yetkili_saglik_kuruluslari.pdf

    En net bilgiyi bu hastanelerden birine giderek öğrenebilirsin. 1. sınıf sağlık muayenesine gerek yok, sadece havacılık bölümünde sorununla ilgili doktoru görürsen çok fazla masraf çıkmaması lazım. En azından kafanda soru işareti şüphe kalmaz.

    Kadına kilosu erkeğe maaşı sorulmaz derler Şaka bir yana benim görüşüm havacılık yapılan işin karşılığının verildiği nadir sektörlerden ülkemizde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 27 Temmuz 2015; 20:50:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Robinson Crusoe

    quote:

    Orijinalden alıntı: Elasmosaurus
    Sen anılarını anlat boşver, var mıydı garip bir macera? A380 ile uçma fırsatın oldu mu, ne zaman olur bize bunlardan bahset


    Direk düşününce aklıma pek bir şey gelmedi ama bir uçuşta uçağımıza yıldırım isabet etmişti, başka bir uçuşta inişe çok yaklaşmışken windshear ikazı aldık ve pas geçtik... Bize nispeten sıradan gelen ama arkadaki yolcuların yüreğini ağzına getiren olaylar vardır illaki Bir pilotlar bir avcılar demişler ne de olsa hikaye çok

    Edit: Yazmayı unutmuşum, A380 henüz denk gelmedi ama bir ara A380 olan bir hatta bilet alıp o deneyimi de yaşamak lazım

    quote:

    Orijinalden alıntı: altay25
    Hocam yüzük parmağım kırılmıştı,pilatin var normal pilotaj sağlık muayenesinde ve hava harp okulu muayenesinde bi sıkıntı olur mu? Çok kişiye sordum da net bi cevap alamadım..
    Ve maaşınız nasıl :D


    http://web.shgm.gov.tr/documents/sivilhavacilik/files/pdf/saglik_birimi/yetkili_saglik_kuruluslari.pdf

    En net bilgiyi bu hastanelerden birine giderek öğrenebilirsin. 1. sınıf sağlık muayenesine gerek yok, sadece havacılık bölümünde sorununla ilgili doktoru görürsen çok fazla masraf çıkmaması lazım. En azından kafanda soru işareti şüphe kalmaz.

    Kadına kilosu erkeğe maaşı sorulmaz derler Şaka bir yana benim görüşüm havacılık yapılan işin karşılığının verildiği nadir sektörlerden ülkemizde.
    Merhabalar ben mekatronik mühendisliği 3. sınıf öğrencisiyim. Mezun olduktan sonra pilotaj okumak istiyorum, bunun yolları nelerdir? Bu eğitimi veren her kurum birmidir? Yüksek lisansımı pilotaj ile yapmak ne kadar sağlıklıdır?




  • RainbowSix kullanıcısına yanıt
    Yollar THY'nin bir süredir sunduğu akademi ya da özel uçuş okulları. Daha genç yaştaki arkadaşlar için de hava kuvvetleri ya da Anadolu Üniversitesi benim duyduklarım bildiklerim.

    Bu işi yapan zaten çok fazla firma yok. Eğer SHGM gibi gerekli kurumlardan yetki almış bir okulsa hepsinde sonunda aynı lisanslara sahip olursun. Standartları sağlamayan bir kurum zaten sana lisans veremez.

    Bir yandan başka bir dalda yüksek lisans yapıp bir yandan pilotaj eğitimi diyorsan pek mantıklı değil. Eğitim hakkını verince oldukça ağır, diğer tarafa vakit ayıramazsın. Ama yüksek lisans olarak pilotaj düşünüyorsan öyle bir okul yok, pilotaj bir üniversite bölümü sayılmaz. Meslek değiştirmeye karar verip pilotaj eğitimi almış oluyorsun, sonunda da bir lisans veriliyor, diploma değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Robinson Crusoe

    Yollar THY'nin bir süredir sunduğu akademi ya da özel uçuş okulları. Daha genç yaştaki arkadaşlar için de hava kuvvetleri ya da Anadolu Üniversitesi benim duyduklarım bildiklerim.

    Bu işi yapan zaten çok fazla firma yok. Eğer SHGM gibi gerekli kurumlardan yetki almış bir okulsa hepsinde sonunda aynı lisanslara sahip olursun. Standartları sağlamayan bir kurum zaten sana lisans veremez.

    Bir yandan başka bir dalda yüksek lisans yapıp bir yandan pilotaj eğitimi diyorsan pek mantıklı değil. Eğitim hakkını verince oldukça ağır, diğer tarafa vakit ayıramazsın. Ama yüksek lisans olarak pilotaj düşünüyorsan öyle bir okul yok, pilotaj bir üniversite bölümü sayılmaz. Meslek değiştirmeye karar verip pilotaj eğitimi almış oluyorsun, sonunda da bir lisans veriliyor, diploma değil.

    www.thk.edu.tr
    Sayfa bulunamadı – TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
    http://www.thk.edu.tr/uploadedfiles/thk.edu.tr/Thy_Pilot_Yl_Programi2.pdf


    Burda PİLOTLUK EĞİTİMİNE ve PİLOTLUK TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI diye bir şey var. Bu benim kafamı karıştırdı. İş garantili falan olduğunu söylemekte aynı zamanda. Bunun hakkında hiç bilginiz var mı acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RainbowSix -- 31 Temmuz 2015; 12:07:33 >




  • RainbowSix kullanıcısına yanıt
    Haberim yoktu ama kelime oyunu var, belki bir kağıt verirler yüksek lisans diploması diye ama aslolan pilot lisansı, THK da bahsettiğim yetkili kurumlardan yani bu program ile istediğine kavuşursun. Gidip görüşmende fayda var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Robinson Crusoe

    Haberim yoktu ama kelime oyunu var, belki bir kağıt verirler yüksek lisans diploması diye ama aslolan pilot lisansı, THK da bahsettiğim yetkili kurumlardan yani bu program ile istediğine kavuşursun. Gidip görüşmende fayda var.
    Top Air Flight Academy hakkında bir bilginiz var mıdır? Varsa görüşlerinizi paylaşır mısınız? Burada eğitim alıp şuanda iş arkadaşınız olan insanlar var mıdır?
  • Qetech Q kullanıcısına yanıt
    Yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Robinson Crusoe

    Yok
    Bu süreci derinlemesine araştıran biri olarak benimde size danışmak istediğim birkaç husus var;

    - Birçok kişinin pilot olma isteme sebepleri arasında farklı bir meslek olması, yüksek maaşlar vs. gibi sebepler yer alıyor. Peki bize kokpit ortamından biraz bahseder misiniz? Yani 2-3 kişinin sığabileceği bir ortamda sürekli çalışıyor olmak nasıl bir duygu?

    - Ne kadar maaş aldığınızı aşağı yukarı biliyorum hakediyorsunuz da.. Ancak bence aldığın parayı kişisel zevklerin için, eğlencen için harcayamıyorsan o paranın bir anlamı yok. Pilotlukta durum böyle mi?

    - Yeni bir pilot olarak uçuş programınız nasıl? Haftada kaç saat uçuyorsunuz? Boş gününüz oluyor mu? İleride programınızda nasıl bir değişiklik olacak? Gittiğiniz yerlerde gezme fırsatı bulabiliyor musunuz?

    - Genel bir soru olacak ama bir pilot olarak bize işin bilinmeyen yönlerinden(olumlu-olumsuz) biraz bahseder misiniz? Demek istediğim, pilot olmadan göremeyeceğimiz ve farkına varamayacağımız şeyleri şimdiden bilmek bu kararı almada önemli bir rol oynayabilir.

    Teşekkür ederim, iyi uçuşlar !



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vlkntkl06 -- 1 Ağustos 2015; 3:17:02 >




  • Mehaba. Ben 16 yaşındayım pilotluğa aşığım resmen. Lise 3 e geçtim. Pilot olmayı çok istiyorum. Maddi sıkıntılardan dolayi thy uçuş akademisine girebilmeyi çok istiyorum. Bu yaşlarimda bana ne yapmami, pilotlukla ilgili nelere hazirlanmami biraz anlatirsan çok yardimci olursun bana :)))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vlkntkl06

    Bu süreci derinlemesine araştıran biri olarak benimde size danışmak istediğim birkaç husus var;

    - Birçok kişinin pilot olma isteme sebepleri arasında farklı bir meslek olması, yüksek maaşlar vs. gibi sebepler yer alıyor. Peki bize kokpit ortamından biraz bahseder misiniz? Yani 2-3 kişinin sığabileceği bir ortamda sürekli çalışıyor olmak nasıl bir duygu?

    - Ne kadar maaş aldığınızı aşağı yukarı biliyorum hakediyorsunuz da.. Ancak bence aldığın parayı kişisel zevklerin için, eğlencen için harcayamıyorsan o paranın bir anlamı yok. Pilotlukta durum böyle mi?

    - Yeni bir pilot olarak uçuş programınız nasıl? Haftada kaç saat uçuyorsunuz? Boş gününüz oluyor mu? İleride programınızda nasıl bir değişiklik olacak? Gittiğiniz yerlerde gezme fırsatı bulabiliyor musunuz?

    - Genel bir soru olacak ama bir pilot olarak bize işin bilinmeyen yönlerinden(olumlu-olumsuz) biraz bahseder misiniz? Demek istediğim, pilot olmadan göremeyeceğimiz ve farkına varamayacağımız şeyleri şimdiden bilmek bu kararı almada önemli bir rol oynayabilir.

    Teşekkür ederim, iyi uçuşlar !

    - Kokpit ortamı aslında biraz da araba sürme gibi, 2-4 kişinin sığabileceği alana biniyoruz saatlerce gidiyoruz, ve bunu ihtiyaca göre her gün yapıyoruz. Veya metrobüste 50 kişi sığacak alana 250 kişi binip her gün işe giden-gelen insanları düşününce şanslı bile sayabiliriz kendimizi Klostrofobi gibi bir sorun yoksa pek sıkıntı olacağını düşünmüyorum. Önerilen saatlik periyodlarda kalkıp hareket etmek, sürekli oturmanın getirebileceği rahatsızlıklardan kaçınmak için spor yapmak da lazım. Yine ekipte CRM ne kadar üst düzeydeyse kokpit o kadar genişliyor diyebilirim

    - Sadece para harcama değil ama kendine vakit ayırma, aktif bir hayat diğer tüm mesleklerde olduğu gibi insanın kendine bağlı diyebilirim. İş olarak bizim mesleğin bu konularda ekstra bir zorluğu olduğunu düşünmüyorum.

    - Uçuş saati tamamen programa göre değişiyor. Boş günlerimiz hatta üst üste boş günlerimiz olabiliyor. Tecrübesiz pilot nispeten daha kolay bulunduğu için ileride daha yoğun bir çalışma bekliyorum ama bu genelde şirketlerin ihtiyaçlarına göre belirleniyor. Havacılık kuralları gereği ayda yapılan uçuş 110 saat, 3 ayda 300 saat, senede 1000 saati geçemez. Tabi bu uçuş saati olduğu için pek gösterge değil çünkü gerçek mesai uçuşu yaşamaya başladığınızda başlıyor eve dönüp üniformanızı çıkardığınızda bitiyor. Gittiğimiz yerlerde gezme fırsatı çok kısıtlı. Havacılık kuralları gereği belirlenen minimum dinlenme sürelerine riayet ediliyor ve uçuş ekibi bu süreyi nasıl değerlendirdiğinden kendi sorumlu. Hata marjı bu kadar düşük bir işte özellikle kokpit ekibi olarak tatili tatil zamanı yapmanın doğrusu olduğunu düşünüyorum.

    - Mesleğin en büyük zorluğu sanırım sürekli kendinizi kanıtlama mecburiyeti. Üzerinde bu kadar denetleme yapılan başka meslek var mıdır bilmiyorum. Bir robot gibi her uçuşta yapılan işler standart olarak kontrol edildiği gibi meslek hayatımızda bir defa ya göreceğimiz ya da görmeyeceğimiz konularda da sürekli olarak simülatörlerde en ağır koşullarda işi yapabildiğimizi ispatlamamız gerekiyor. Yazıları okuyan arkadaşlarımızdan yaşı küçük olanlar için simülatörde sorunlarla boğuşmak heyecanlı ve zevkli görünse de yaşı ilerlemiş sorumlulukları olan bir insanın sahip olduğu işi-mesleği kaybetmemek için sürekli testlerden geçmesi yıpratıcı. Ve daha kötüsü bu sadece pahalı oyuncaklarda zaman geçirdiğimiz bir bilgisayar oyunu değil gerçek hayatta her an yüzleşebileceğimiz riskler ve doğru hamleyi tereddütsüz yapmak çok önemli.

    Sağlık açısından sürekli alınan radyasyon, yüksek irtifalarda güneş ışınlarına maruz kalmak, her yükseliş-alçalıştaki basınç farkları, düzensiz yaşamın getirileri, wide body uçanlar için jetlag, sürekli zaman baskısı altında çalışmanın, kararlar vermenin getirdiği stres, yazmakla bitmez.

    Yine dışarıda arkadaşlarınız ya belli bir mesaide çalışıyor ya da sizin gibi havacılık sektöründeler ve zamanları uyuşmuyor sosyal hayat olumsuz etkileniyor.

    Olumlu yönleri değişik kültürleri görme tanıma şansı. Diğer işlerdeki sürekli aynı şeyi tekrarlamanın getirdiği rutin yaşam sıkıcılığı yok. İş geçerliliği dünya çapında. Sürekli değişik ekiplerle çalışmanın getirdiği zorluklar olsa da herkes kendi halinde, herkes işini yapıyor, özellikle bir ofis ortamında çalışan arkadaşlar bunun ne kadar önemli olduğunu anlıyordur.

    Cevapların uzunluğundan da görülebileceği gibi sorulan neredeyse her soru genel, yorulana kadar yazıyorum ben de Ama bu sonuncusu hayatın anlamınını açıklamaya çalışmak gibi, cevaplar göreceli ve açıklamak zor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Robinson Crusoe

    quote:

    Orijinalden alıntı: vlkntkl06

    Bu süreci derinlemesine araştıran biri olarak benimde size danışmak istediğim birkaç husus var;

    - Birçok kişinin pilot olma isteme sebepleri arasında farklı bir meslek olması, yüksek maaşlar vs. gibi sebepler yer alıyor. Peki bize kokpit ortamından biraz bahseder misiniz? Yani 2-3 kişinin sığabileceği bir ortamda sürekli çalışıyor olmak nasıl bir duygu?

    - Ne kadar maaş aldığınızı aşağı yukarı biliyorum hakediyorsunuz da.. Ancak bence aldığın parayı kişisel zevklerin için, eğlencen için harcayamıyorsan o paranın bir anlamı yok. Pilotlukta durum böyle mi?

    - Yeni bir pilot olarak uçuş programınız nasıl? Haftada kaç saat uçuyorsunuz? Boş gününüz oluyor mu? İleride programınızda nasıl bir değişiklik olacak? Gittiğiniz yerlerde gezme fırsatı bulabiliyor musunuz?

    - Genel bir soru olacak ama bir pilot olarak bize işin bilinmeyen yönlerinden(olumlu-olumsuz) biraz bahseder misiniz? Demek istediğim, pilot olmadan göremeyeceğimiz ve farkına varamayacağımız şeyleri şimdiden bilmek bu kararı almada önemli bir rol oynayabilir.

    Teşekkür ederim, iyi uçuşlar !

    - Kokpit ortamı aslında biraz da araba sürme gibi, 2-4 kişinin sığabileceği alana biniyoruz saatlerce gidiyoruz, ve bunu ihtiyaca göre her gün yapıyoruz. Veya metrobüste 50 kişi sığacak alana 250 kişi binip her gün işe giden-gelen insanları düşününce şanslı bile sayabiliriz kendimizi Klostrofobi gibi bir sorun yoksa pek sıkıntı olacağını düşünmüyorum. Önerilen saatlik periyodlarda kalkıp hareket etmek, sürekli oturmanın getirebileceği rahatsızlıklardan kaçınmak için spor yapmak da lazım. Yine ekipte CRM ne kadar üst düzeydeyse kokpit o kadar genişliyor diyebilirim

    - Sadece para harcama değil ama kendine vakit ayırma, aktif bir hayat diğer tüm mesleklerde olduğu gibi insanın kendine bağlı diyebilirim. İş olarak bizim mesleğin bu konularda ekstra bir zorluğu olduğunu düşünmüyorum.

    - Uçuş saati tamamen programa göre değişiyor. Boş günlerimiz hatta üst üste boş günlerimiz olabiliyor. Tecrübesiz pilot nispeten daha kolay bulunduğu için ileride daha yoğun bir çalışma bekliyorum ama bu genelde şirketlerin ihtiyaçlarına göre belirleniyor. Havacılık kuralları gereği ayda yapılan uçuş 110 saat, 3 ayda 300 saat, senede 1000 saati geçemez. Tabi bu uçuş saati olduğu için pek gösterge değil çünkü gerçek mesai uçuşu yaşamaya başladığınızda başlıyor eve dönüp üniformanızı çıkardığınızda bitiyor. Gittiğimiz yerlerde gezme fırsatı çok kısıtlı. Havacılık kuralları gereği belirlenen minimum dinlenme sürelerine riayet ediliyor ve uçuş ekibi bu süreyi nasıl değerlendirdiğinden kendi sorumlu. Hata marjı bu kadar düşük bir işte özellikle kokpit ekibi olarak tatili tatil zamanı yapmanın doğrusu olduğunu düşünüyorum.

    - Mesleğin en büyük zorluğu sanırım sürekli kendinizi kanıtlama mecburiyeti. Üzerinde bu kadar denetleme yapılan başka meslek var mıdır bilmiyorum. Bir robot gibi her uçuşta yapılan işler standart olarak kontrol edildiği gibi meslek hayatımızda bir defa ya göreceğimiz ya da görmeyeceğimiz konularda da sürekli olarak simülatörlerde en ağır koşullarda işi yapabildiğimizi ispatlamamız gerekiyor. Yazıları okuyan arkadaşlarımızdan yaşı küçük olanlar için simülatörde sorunlarla boğuşmak heyecanlı ve zevkli görünse de yaşı ilerlemiş sorumlulukları olan bir insanın sahip olduğu işi-mesleği kaybetmemek için sürekli testlerden geçmesi yıpratıcı. Ve daha kötüsü bu sadece pahalı oyuncaklarda zaman geçirdiğimiz bir bilgisayar oyunu değil gerçek hayatta her an yüzleşebileceğimiz riskler ve doğru hamleyi tereddütsüz yapmak çok önemli.

    Sağlık açısından sürekli alınan radyasyon, yüksek irtifalarda güneş ışınlarına maruz kalmak, her yükseliş-alçalıştaki basınç farkları, düzensiz yaşamın getirileri, wide body uçanlar için jetlag, sürekli zaman baskısı altında çalışmanın, kararlar vermenin getirdiği stres, yazmakla bitmez.

    Yine dışarıda arkadaşlarınız ya belli bir mesaide çalışıyor ya da sizin gibi havacılık sektöründeler ve zamanları uyuşmuyor sosyal hayat olumsuz etkileniyor.

    Olumlu yönleri değişik kültürleri görme tanıma şansı. Diğer işlerdeki sürekli aynı şeyi tekrarlamanın getirdiği rutin yaşam sıkıcılığı yok. İş geçerliliği dünya çapında. Sürekli değişik ekiplerle çalışmanın getirdiği zorluklar olsa da herkes kendi halinde, herkes işini yapıyor, özellikle bir ofis ortamında çalışan arkadaşlar bunun ne kadar önemli olduğunu anlıyordur.

    Cevapların uzunluğundan da görülebileceği gibi sorulan neredeyse her soru genel, yorulana kadar yazıyorum ben de Ama bu sonuncusu hayatın anlamınını açıklamaya çalışmak gibi, cevaplar göreceli ve açıklamak zor...

    Alıntıları Göster
    Hocam THK Üniversitesine gitmeyi karar verdim. Burdan Mezun olunca THY iş garantisi veriyormuş bu DLR gibi sınavlara girmeden direk işe alınacağımız anlamına mı geliyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: frankey15

    Mehaba. Ben 16 yaşındayım pilotluğa aşığım resmen. Lise 3 e geçtim. Pilot olmayı çok istiyorum. Maddi sıkıntılardan dolayi thy uçuş akademisine girebilmeyi çok istiyorum. Bu yaşlarimda bana ne yapmami, pilotlukla ilgili nelere hazirlanmami biraz anlatirsan çok yardimci olursun bana :)))

    Sıradan devam edelim.

    Öncelikle işinin kolay olmadığını söylemeliyim. Örnek veriyorum muhasebeci olmak istesen ülkede belki 100 bin muhasebeci ihtiyacı var önümüzdeki birkaç senede, ama yetişen 200 bin kişi. Yani ideallerine tutunma şansın %50. Gelelim pilotluğa. Sektörün %100 büyüdüğünü farzedelim, emekli olanlar, işi bırakanlar her şeyi hesaba katsan Türkiye'de ihtiyaç olan pilot sayısı önümüzdeki birkaç sene için belki 5000 kişi. İsteyen kişi sayısı özellikle akademinin duyulması sayesinde milyonlar...

    Şuraya bağlayacağım. Her şeye kolay ulaşmaya alışmış genç arkadaşlar özelden de sık sık yazıp benden birkaç kısayol öğrenmek istiyor. Bu işin kısayolu yok. Yukarıda da kabaca yazdım ama tekrar edeyim. İngilizce çok iyi seviyede olacak. Değilse ne kadar erken başlarsan o kadar iyi. Pratik yapmaya çalışın kesinlikle. Eğer bu işi gerçekten istiyorsanız hedef herhangi bir bölüm bitirip akademiye katılmak değil tam burslu pilotaj olsun maddi durum o kadar iyi değilse. Sıkı ders çalışıp yeterli puanı almak zor geliyorsa bence mesleğe karşı bir aşktan bahsetmek doğru değil. Yine uzun seneler sonra bir hayal kırıklığı yaşamamak için şimdiden gidip yetkili bir hastaneden 1. sınıf sağlık sertifikası almakta fayda var. Havacılıkla ilgili bilgilerini geliştirmen özellikle o aşamaya gelebilirsen eğitimde işine yarar, pprune gibi forumları takip edebilirsin. Orada paylaşılan konular seni sıkıyorsa işin çileli kısmını değil sadece güzelliklerini istiyorsun demektir. İlerleyen zamanlarda işler istediğin gibi gitmezse kabin ekibi olarak görev alıp bir yandan çalışırken bir yandan uçuş dersleri alarak hem havacılık sektöründen uzaklaşmamış olursun hem de adım adım hedefine ulaşmanın keyfini yaşarsın. Tabi bu dediğimi diğer meslekleri seçsen de yapabilirsin, motivasyon olduktan sonra başarılamayacak şey yoktur.

    Profesyonel pilotluk disiplinli bir şekilde bir robot gibi gerekli prosedürleri uygulamaktır, gerektiği zaman da robotun alamayacağı kararları alarak çözüm üretmektir. Yazdıklarımı pilotluk aşkı dediğin için o yaşam tarzını istediğini varsayarak yazdım. İçimde uçma isteği var diyorsan o bambaşka bir şey. Planör kurslarına katılabilirsin. Paraşütle atlama gibi aktiviteleri deneyebilirsin. İyi bir iş edinip temel pilot lisansı alabilirsin. Sonra pervaneli bir uçak alıp haftasonları touch n' go çalışabilirsin, havalanıp yukarıdan güneşin doğuşunu, aşağıdaki doğal güzellikleri izleyebilirsin. Bunların hiç biri olmazsa bile Microsoft Flight Simulator edinip Saitek setiyle evinde gayet ekonomik bir şekilde uçma isteğini tatmin edebilirsin, aynı şey olmasa da ucuz ve fiyatına göre iyi bir alternatif bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 6 Ağustos 2015; 11:23:17 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.