Şimdi Ara

VATAN BİLGİSAYAR HAKEM HEYETİ KARARINI UYGULAMIYOR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
1
Favori
2.192
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Kısaca yaşadıklarımı yazmak istiyorum arkadaşlar. Aynı şeyleri yaşayacak arkadaşlar olacaktır hiç değilse biraz yardımı olur.

    Eşime 2. El telefon almak için sahibiden sitesinden htc one m7 cihaz baktım ve vatan bilgisayardan alınmış, garantisinin de bitmesine 8 ay gibi bir süre kalmış bir cihaz buldum ve aldım. Aldıktan sonra htc one m7 telefonların genel sorunu olan pembeleşme ve orijinal kulaklığı görmeme sorunlarını tamir için vatan bilgisayara verdim. Bu arada telefon Teleservisin cihazıydı. İlkinde hiçbir değişiklik olmadan bana tekrar geri geldi teslim almadan bir daha gönderdim. Bu sefer kulaklık ve pembeleşme sorunu giderilmişti ama kontrol edince bu sefer kamerada sarı çekme sorunu hasıl olmuştu. Böylece dört defa daha servise gidip geldi ve sorunu bir türlü halledemediler ve her döndüğünde de servis kağıdında yedek parça değişimi yazıyordu. Hal böyle olunca ben de hakem heyetine başvurdum.

    Hakem heyetine başvurumu yaptım ürün değişimi ya da para iadesi istedim. Telefon bilirkişiye gitti. İki ay sonra karar çıktı ve haklı bulundup para iadesine karar verildi. Karar çıktıktan sonra soluğu Vatan bilgisayarda aldım biz size haber vereceğiz karar bize de ulaşşın deyip yolladılar daha sonra tekrar gittim aynı şekilde oyalama taktiklerine devam ettiler. Anlayacağınız parayı vermemek için ve nasıl olsa vazgeçerler diye bilerek ödemediklerini kendi servis elamanlarından öğrenmiş oldum. Bunun üzerine icra işlemlerini başlattım. Adliyede çalışan arkadaşlarım vardı onlar sayesinde kolayca gerçekleştirdim bu süreçleri yoksa tanıdık olmasa çok uğraştıracak süreçler bunlar. Hele de istanbul gibi icralık dosyaların sayısının onbinleri geçtiği bir ilde. Konumuza dönecek olursam icra takibi başlattım o süreçte gelip gene ödemediler. Bu sefer hacize gitmek için işlemleri başlattık gün aldık ama çalıştığım için gidemedim yoksa ben de o anı yaşamak istiyordum. Normalde mağazaya gidip kasayı açtırıp paraya el koyması yada ona mukabil mala haciz koyması gereken memur gidip eli boş dönmüş. Daha sonra giden memuru bulduk neden böyle yaptığını sormuş arkadaşlar mağazaya girmeden bunu alıp (topkapı mağazası) yönetim binasına götürmüşler avukat biz bunu ödeyeceğiz demiş bu da kurumsal firma sonuçta öderler nasılsa diye öylece dönmüş. Memuru şikayet edebilirdik ama etmedik yoksa onlara da bi ceza geri dönüşü olurdu.

    Son olarak banka hesabına haciz koydurup paralarını bloke ettirmek için dilekçe doldurduk. Şimdi sonucu bekliyoruz. Devam ederlerse tekrar haciz kararı çıkarıp bu sefer haciz memuru ile birlikte ben de gideceğim. 2000 tl için Vatan Bilgisayar’ın şimdilik yaşattıkları bunlar. Maalesef Türkiye’de her alanda olduğu gibi burada da büyük bir boşluk var. İnsanlarla dalga geçen ve onlarla oyun oynayan böyle firmalardan bir kaçına yaşattıkları için devlet ceza kesmiş olsaydı bugün bu işler daha kolay olabilirdi. Yasayı çıkardık mı çıkardık ee gerisi? Gerisi ile uğraşşın millet. Sermayeyi her türlü korumaya devam. Hakem heyeti kararı olumlu olduktan sonra bile yarısından fazlası illahlah edip bu aşamalarda pes ediyordur. Ben sonuna kadar gideceğim inşallah. Siz de böyle firmalara prim vermeyin lütfen hakkınızın sonuna kadar takipçisi olun.
    Bundan sonraki gelişmeleri buradan yazmaya devam edeceğim.







  • Helal Olsun

    Bende Teknosa ile buna benzer bir sorun yaşamıştım. Allahtan heyet kararından sonra anında parayı geri alabildim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uygulaması lazım. Bende Vatandan Hp monitör için hakem heyetine verdim. Para iadesi alip yeni monitör aldım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sonucu bekliyorum, yazarsam sevinirim..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hakkınızı aradığınız için tebrik ederim. Acaba bu oyalama taktiğinden dolayı temerrüt faizi alma imkanınız da olur mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • omer1965 kullanıcısına yanıt
    Şimdilik beklemedeyiz bu süreçler ptt ile yürüdüğü için onlarında maşşallahı var bildiğiniz gibi. Bloke kararını bile 5 iş günü içinde bankaya iletemediler muhtemelen pazartesi bankaya emir gitmiş olur.
    Temerrüt faizi konusunu bilmiyorum zaten yabancı terimler bunlar benim için. Böyle firmalar sayesinde bir şeyler öğreniyoruz. Araştırmak lazım aslında.
  • amanteramco A kullanıcısına yanıt
    Sonuc ne oldu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • helal olsun tebrikler.hak arayıp kazanmak çok iyi.benim gibilerde servislerde bağrış çağrış işi gördürmeye çalışıyor.vatan dan oldum olası nefret ederim.iğrenç biryer bana göre geneliklede öle ablam yiğene iphone 6 plus almış sanki başka yer bulamamış.gibi cihaz 10 gün sonra büküldü.malum sorun biliyorsunuz.bende servise vereyim dedim.bana kalırsa ben direk kendim gönderirdim.ablamın dedğini yaptım.sorun yaratmak istemedim.saygı duymak lazım vatan alanya mağzasına gittim cihazı teslim ettim.servise gitçek 4 5 sayfa çıktı tüketici hakları ile ilgili kağıtlarda var.mecbur imzalıcan yoksa yok.cihaz değişmese veya bişey olsa haklarını elinden alıyorlar.tüketici haklarına başvursan sen bunu niye imzaladın diye sorarlar adama.trdeki tüm magzaların 90 böyle dürüst değil üçkağıtçı,milleti nasıl kazıklarız,milleti nasıl süründürürüz onun peşindeler.hükümetin bu yasaları daha kolay ve hızlı uygulaması lazım.daha basit denetimli olması lazım.yasalar daha katı uygulayıcı olması lazım.ama nerdeee bu ülkede sürünmek hakkkk oldu çıktı.bir mağzaya gidiyorum.öreneğin bişey alcam.bak kardeşim diyorum.eğer malda birşey cıkarsa sorun vs.getiririm.değiştirirsin bana servis falan diceksen almıyorum diyorum.kabul ederse alıyorum.bir ürün alırken paranoyak oldum çıktım.bu ülkedeki esnafı işletmeyi yola getireceksen ağır para sartları getireceksin birine yaptımı.yüklü parayı kestin mi bak bakalım bidaha yapabiliyormu.vssssss uzar gider.tebrikler üstad beter olsun vatan haciz geldimi ödemelerine gerek yok zaten direk alırlar hesaptan.




  • bu arada demeyi unuttum polis ilede gidebilirsin hacze zorluk çıkarıyorlar diyerekten kimse mani olamaz o zaman yasal hakkın var.
  • fotoburak F kullanıcısına yanıt
    Arkadaşlar kusuruma bakmayın iş yoğunluğundan dolayı yazamadım sonucu. Daha önce yaşadıklarımı anlatmıştım en son hesaplarını dondurma yoluna gitmiştik ama oradan da sonuç alamadım. Daha sonra tekrar haciz kararı çıkardım başında ben gideceğim şekilde. Adliyede görevli arkadaşın ricasıyla beni ayrı arabayla yanıma memuru vererek hacze gönderdiler. Hacze gidince pişkinlikleri tabi devam etti. önce işte biz size paranızı yatırdık dediler yarım saat öyle oyaladılar dekontu getirmek için tabi ödemedikleri için bir şey getiremediler. Biz ödedik hesap numarası yanlışmış o yüzden geri dönmüş falan dediler. İcra dairelerinin iban numaraları adliyenin internet sitesinde bile var neyin yanlışı ise. Sağolsun yanıma verdikleri memur da acemi 3-5 ay önce işe başlamış olduğu için bir şeyden çaktığı yok. Sonra iban numarasını alalım dediler memurdan biz size gönderelim. Şimdi gönderin yetkili arkadaş muhasebe müdürü yok diyorlar aramaya çalışıyor ulaşılamıyor deyip duruyor. Bu arada muhatabımız supervisor yani gene üst düzey yönetici. Vatan bilgisayar Topkapı şubesinde üst katta adamın odası bilenler vardır belki. Olaya dönecek olursak ben paraya ödemiyorsanız haciz yapacağım diyorum memur tecrübesiz benim kadar bilmiyor. Mıy mıy davranıp duruyor sonra nakit verelim dediler ben diretince nakit alabileceğini bile bilmiyor memur arayıp müdürüne soruyor. Neyse en son bütün masrafları hesaplayıp parayı nakit olarak memur aldı. Ben kaldığımız süre boyunca hiç vatan yetkilileri ile muhatap olmadım memurla konuşuyorum gerekli bilgileri de arkadaşlarımdan aldığım için memuru ben yönlendirdim. Parayı aldık çıktık kapıda bizi bekleyen adliye aracının şoförü bir saat kaldınız içeride diye bana 25 tl lik fiş kesti ekstra. Normalde hepsini baştan veriyorsun adliyede bankaya yatırıyorsun harç parası adı altında. Ben ödemem dedim ben mi oyaladım sizi. Normalde 25 tl vermekte ne var ama beni o kadar uğraştırdılar üstüne bir de hala pislik yapıyorlar o yüzden ben vermem dedim. Çıkıp yukarı alalım dedim çıktık yukarı bu sefer adam ileri geri konuşmaya başlayınca ben de dayanamadım bağırdım çağırdım artık bütün yaşattıklarını mağazanın ortasında. Keşke dedim kalabalık zaman olsaydı da daha da rezil etseydim ama. Yine baya müşteri vardı. Neyse o parayı da aldım çıktık.
    Sıra parayı icradan almaya geldi bu vatandakiler tutanak tutulurken cihazı teslim etmeden paranın bana yatırılmamasını şart koştular imzaladık biz de. Teslim edip parayı almak için adliyeye gittim, icra müdürüne anlattım durumu bizde yed-i emin yok telefonu alamam dedi git sen teslim et vatana oradan da teslim ettiğine dair kağıt al ben yatırırım paranı dedi. Ben o kadar uğraştım adamlarla muhatap olmak istemiyorum dedim başka bir yol söyleyin dedim. O zaman telefonu bırak haber veririz 5 gün içinde alırlarsa alırlar almazlarsa paranı yatırırım dedi. Sonra onun için yazı yazarken açtı dosyaya bir daha baktı hakem heyeti kararına burada zaten telefonla ilgili karar yok ki dedi hiç bırakmana gerek yok dedi ibanımı aldı parayı yanımda yatırdı. Telefon da ben de kalmış oldu. Olayda böylece kapanmış oldu.
    Bütün bu olaylardan öğrendiğim bizim devlet tüketiciyi koruma konusunda çok geride kalmış. Böyle tüketiciyi aptal yerine koyan birkaç firmaya yüklü bir ceza keseceksin yada lisanslarını iptal edeceksin bak bakalım bir daha herhangi bir firma böyle davranabiliyor mu? Bizde şirketlere ancak siyasi nedenlerden ceza kesiliyor.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.