Şimdi Ara

Hankook, havasız lastiği iFlex'in yüksek hız testlerini başarıyla tamamladı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
1
Favori
774
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Hankook, havasız lastiği iFlex'in yüksek hız testlerini başarıyla tamamladı 

     

    Yolcu otomobilleri, hafif kamyonlar, kamyonlar ve otobüslerde kullanılan radyal lastikler bağlamında dünyanın en büyük ve en hızlı gelişen lastik üreticilerinden biri olan Hankook, havasız lastiği (pnömatik olmayan) iFlex'in yüksek hız testlerini başarıyla tamamladığını duyurdu.

     

    Firmanın ilk olarak 2013 Frankfurt Otomobil Fuarı'nda görücüye çıkarttığı havasız lastik modeli iFlex, günümüzde kullanılan standart lastiklere oranla içerisinde hava olmadığı için delinmiyor, patlamıyor, yoldaki düzensizlikleri hava olmaksızın absorbe edebiliyor, daha kolay şekilde üretilebiliyor ve hepsinden önemlisi kolayca geri dönüşüm sürecine sokulabiliyor.

     

    Bu alanda Michelin ve Bridgestone gibi devlerle mücadele eden Hankook, iFlex ile gerçekleştirdiği yüksek hız testlerinden de oldukça olumlu sonuçlar elde etmiş durumda. Bu doğrultuda "dayanıklılık, sertlik, kararlılık, slalom ve hız "olmak üzere beş farklı kategoride test edilen lastik, saatte 130 km hızlardaki denemelerden zarar almadan ayrılmış ve standart pnömatik lastikler ile benzer bir performans seviye elde etmeyi başarmış.

     

    Üzerinde testler devam eden ve hatta Michelin tarafından özel bir üretim tesisi kurulan havasız lastikler, büyük güvenlik potansiyeliyle geleceğin standartları arasında yer alıyor.

     

    Hankook, havasız lastiği iFlex'in yüksek hız testlerini başarıyla tamamladı 

      







  • Güzele benziyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • iyiymiş de, yanakları bi şekilde kapamak gerek, mahallenin .içleri rahat durmaz bi şeyler sokarlar o deliklere. Ayrıca çamur, taş, toprak gibi türkiye gerçekleri........



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rabitelli -- 16 Temmuz 2015; 12:54:34 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ağır olur bunlar. Mantık güzel ancak şuan piyasaya çıksa ve normal lastiklere göre daha ağırsa kimse almaz bunlardan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rabitelli

    iyiymiş de, yanakları bi şekilde kapamak gerek, mahallenin .içleri rahat durmaz bi şeyler sokarlar o deliklere. Ayrıca çamur, taş, toprak gibi türkiye gerçekleri........


    O boşluklar kapatılırsa, lastik esneme özelliğini kaybeder ve kazalara neden olabilir.

  • Yanaklar lastiğin prototip üretiminde bu şekilde olucaktır.Seri ğretime geçerlerse farklı olur.
  • Bu zamana kadar yapılmadığı hata. Hiç düşünmeden alırım. Birkaç gün önce gece yarısı lastik patladı, gece vakti yolda lastik değiştirmekle uğraştık.
  • Şu stepnelerden ve kapladıkları onca alandan kurtarın artık bizi

  • İyide farklı ağırlıkta araçlar için farklı üretim olması gerekir, daha ağır araca takılan lastikler çökmez mi?



  • Bisiklet için olan versiyon.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi draconist -- 16 Temmuz 2015; 14:31:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jason Becker

    Ağır olur bunlar. Mantık güzel ancak şuan piyasaya çıksa ve normal lastiklere göre daha ağırsa kimse almaz bunlardan.


    zaten araçlar taşıyacakları yükten daha fazla enerji üretiyor !

    dahası tekerleğin ağır olması fiziksel olarak fazla güç anlamına gelmiyor çünkü bir taraf yukarı çıkarken diğer aynı ağırlıktaki diğer taraf aşağı iniyor !

    ve son olarak tahmini 100 kg bile değilsin ve araba kendi başına neredeyse 1 ton a yakınken merak etme motor yorulmaz :D

  • quote:

    Orijinalden alıntı: playstyle

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jason Becker

    Ağır olur bunlar. Mantık güzel ancak şuan piyasaya çıksa ve normal lastiklere göre daha ağırsa kimse almaz bunlardan.


    zaten araçlar taşıyacakları yükten daha fazla enerji üretiyor !

    dahası tekerleğin ağır olması fiziksel olarak fazla güç anlamına gelmiyor çünkü bir taraf yukarı çıkarken diğer aynı ağırlıktaki diğer taraf aşağı iniyor !

    ve son olarak tahmini 100 kg bile değilsin ve araba kendi başına neredeyse 1 ton a yakınken merak etme motor yorulmaz :D


    Mantığınız çok yanlış..

    Güç aktarma organı olan tekerlek ağırlığının artması arabanın performansını etkiliycektir (lastikler daha ağırsa tabi) ... Üreticiler daha hafif jant üretmek için az kafa patlatmıyorlar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tam net olarak hatırlamıyorum ama 2000lerde goodyear böyle bir lastiği test ediyordu. Konsept olarak çok faydalı deniliyordu ama bir türlü titreşim ve ses sorununu çözememişler. Hatta o yüzden askeri teknolojisi olarak projeyi değiştirdiler diye düşünüyorum.
    Ses ve titreşimin nedeni bana göre boşlukların kuvvet yüzünden sürekli hareket halinde olmaları. Ayrıca araç hızlandıkça maruz kaldığı rüzgar direnci yüzünden araç ağırlaşacak ve lastiklerin formu değişecek. Yani hız arttıkça lastikler daha inik gibi görünecek. Bu da lastik tabanının yere temas yüzeyini arttıracak, temas yüzeyi artınca sürtünme artacak, bu da yakıt tüketimini arttıracak. Potansiyeli oldukça yüksek ama tahminim olan sorunların aşılması gerekiyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: playstyle

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jason BeckerAğır olur bunlar. Mantık güzel ancak şuan piyasaya çıksa ve normal lastiklere göre daha ağırsa kimse almaz bunlardan.
    zaten araçlar taşıyacakları yükten daha fazla enerji üretiyor ! dahası tekerleğin ağır olması fiziksel olarak fazla güç anlamına gelmiyor çünkü bir taraf yukarı çıkarken diğer aynı ağırlıktaki diğer taraf aşağı iniyor ! ve son olarak tahmini 100 kg bile değilsin ve araba kendi başına neredeyse 1 ton a yakınken merak etme motor yorulmaz :D


    O nasıl bir mantık hocam :) Aşağı inse de yukarı çıksa da İLERİ doğru hareket eden ağırlık artıyor bu da fazla enerji gerektiriyor.

  • Biz anadolu cocuguyuz bilmeyiz boyle lastik falan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lastik ağırlığı aracın performansina aşırı etki ediyor kapak jantlı bir arac 1. Vitesten 2 ye gecerken patinaj atip bir sure sarabiliyordu araca çelik jant alindi arac neredeyse hic saramamaya başladı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: playstyle

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jason Becker

    Ağır olur bunlar. Mantık güzel ancak şuan piyasaya çıksa ve normal lastiklere göre daha ağırsa kimse almaz bunlardan.


    zaten araçlar taşıyacakları yükten daha fazla enerji üretiyor !

    dahası tekerleğin ağır olması fiziksel olarak fazla güç anlamına gelmiyor çünkü bir taraf yukarı çıkarken diğer aynı ağırlıktaki diğer taraf aşağı iniyor !

    ve son olarak tahmini 100 kg bile değilsin ve araba kendi başına neredeyse 1 ton a yakınken merak etme motor yorulmaz :D


    5 kg lik ağırlıkları iki eline al şöyle bir koş sonra dur.

    bu ağırlıkları iki ayağına bağla aynı şekilde koşup durmayı dene bakalım gör aynı enerjiyi mi harcıyorsun yoksa soluk soluğa mı kalıyorsun?




  • Böyle bir sürü güzel teknoloji var ama bi türlü seri üretime geçemediler.

    Michelin'dan bekliyorduk ama Hankook da kabulümüz

    Yeter ki gelsin.
  • rabitelli kullanıcısına yanıt
    yeni stil jantlarda büyük delikler var ama ben hiçbir çocuğun bu deliğe birşey tıkamaya çalıştığını veya taş girdiğini görmedim

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • petlas yapmadan almam

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.