Şimdi Ara

Alfa 156 Hakkında acil bilgi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
597
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba,

    Alfa Romeo 156 1.6 TS Dist. model araçla, 2003 Fiesta 1.4 Comfort aracımı takas yapmayı düşünüyorum. Satıcı 5.000 tl üste para almayı düşünüyor.Aracın ilk sahibi, araçta tek parça boya mevcut, Lpg yok. Varyatör triger dahil tüm bakımlarını yeni yapmış. Masraf açan bir araba mıdır? Arabanın bana piyasa maliyeti 27.000 olacak. Satışta 26 bine satmak çok etkilemez beni daha fazla zarar ettirir mi yada satışı nasıldır elime patlar mı? Bu çekincem ülkemizdeki genel anlayıştan ötürü. Almadan satmayı düşünme sebebim seneye s. meslek bürosu açma durumum olabilir ve paraya sıkışırsam sermayem bu araba. Herkese hayırlı ramazanlar dilerim...



  • Bilgisi olan yok mu?
  • Macera arama bakimlari nereye yaptirmis eger sabrim cok diyorsan alinir binilir ama ben sabirsizim dersen alma ne usta var ne anlayan alfayi goren oo zengin daya fiyati pesinde ayrica dayaniksiz arabalar.

    Sabah ilk calistirmada 40-45 sn bekleyeceksin mecbur yoksa varyator bozuluyor.

    Arac icinden ordan burdan sesler geliyor.

    Cok sert bozuk yola hic gelmiyor.

    Bunlarin aksine araba cok guzel karakterli.

    Varyotore bakim dedigi tamir kiti ise 10000 km sonra bozulacak haberin olsun

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: potur

    Macera arama bakimlari nereye yaptirmis eger sabrim cok diyorsan alinir binilir ama ben sabirsizim dersen alma ne usta var ne anlayan alfayi goren oo zengin daya fiyati pesinde ayrica dayaniksiz arabalar.

    Sabah ilk calistirmada 40-45 sn bekleyeceksin mecbur yoksa varyator bozuluyor.

    Arac icinden ordan burdan sesler geliyor.

    Cok sert bozuk yola hic gelmiyor.

    Bunlarin aksine araba cok guzel karakterli.

    Varyotore bakim dedigi tamir kiti ise 10000 km sonra bozulacak haberin olsun

    Pardon. 156 kullandınız mı hiç ? Aracınız kaç model ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tutulmuyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tsmsk


    quote:

    Orijinalden alıntı: potur

    Macera arama bakimlari nereye yaptirmis eger sabrim cok diyorsan alinir binilir ama ben sabirsizim dersen alma ne usta var ne anlayan alfayi goren oo zengin daya fiyati pesinde ayrica dayaniksiz arabalar.

    Sabah ilk calistirmada 40-45 sn bekleyeceksin mecbur yoksa varyator bozuluyor.

    Arac icinden ordan burdan sesler geliyor.

    Cok sert bozuk yola hic gelmiyor.

    Bunlarin aksine araba cok guzel karakterli.

    Varyotore bakim dedigi tamir kiti ise 10000 km sonra bozulacak haberin olsun

    Pardon. 156 kullandınız mı hiç ? Aracınız kaç model ?

    Kullanmam mi gerekiyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bundan önceki aracım MK II 2005model 156 TS 1,6 16 V di.

    Ustalardan bıktığım için sattım. Çünkü yukarıda arkadaşın yazdığı gibi ustalar ooo alfa diyip dayıyor fiyatı. Bir daha alfa mı aman allah korusun diyorum o kadar. Devamlı bir yerlerinde arıza çıkıyordu. Birde çok fazla yakıyor haberiniz olsun. Benzinde şehir içi 11 LT yakarsınız oda sakin kullanımda.
  • 5 yıldır 147 kullanıyorum.
    Nacizane sorularınıza cevap vereyim.

    Öncelikle bu forumdaki insanların yüzde 95 i alfaya hiç binmediği için bilemezler.

    1) Temiz bir 156 zarar ettirmez. Piyasası iyidir. Alacağınız 156 nın rengi nedir? Kaç model ve kaç km de? Bunları bilirsem daha rahat yardımcı olurum.
    2)156/147 alırken dikkat edilmesi gereken iki husus vardır. Bunlardan ilki varyatör ikinicisi alt takımın durumu.

    Arabayı ilk çalıştırdığınızda , özellikle soğukken gelen dizelvari ses çıkıyorsa , varyatörden dolayıdır. Tabi bu sesin süresi önemli. Benim kendi aracımda da ilk çalıştırmada yarım saniye kadar bir ses geliyor. Henüz değiştirmedim , süresi 10-15 sn ye çıkarsa artık değişimin vakti geldi demektir. Varyatörün 0 fiyatı 500 tl civarındadır.

    Varyatörün bu arızayı yapmasının sebebi , motorun üstünde konumlanması itibariyle ilk çalıştırmalarda yağsız kalmaları , özellikle motor soğukken sıkıştırılan araçlarda daha çabuk arıza verir. Yalnız 2006 dan sonra yağın geri inmesini engelleyen valf konuldu varyatöre , bu sebepten yeni nesil varyatörler daha sağlamdır.

    Yükün değişik bir süspansiyon geometrisi yüzünden üst salıncağa binmesi sebebiyle bizim 147/156 serilerinin alt takımı diğer araçlara göre biraz daha hassas diye kabul edilir. Ama bu hassaslık sürekli bozulan , yüksek maliyetlere yol açan bir durum değildir. Ben aracımı 2. el aldım , aldığımdan beri sadece alt tablaları değiştirdim , henüz salıncağı değişmedi. Dikkat ettiğiniz sürece de çok fazla başınızı ağrıtmaz. Lakin alırken iyi baktırın , mümkünse Alfa ustasında ekspertiz yaptırın. Çoğu usta Alfadan anlamaz, araçta sıkıntı yok derler ama bakarsınız salıncaklarınız bozuktur..

    Birde bu namussuzlar soğukta ısınana kadar kasislerde ses yapabiliyor. Benim aracımda bazen yapıyor , havalar ısınınca geçiyor zaten Ama bu sadece Alfaya has durum değil şirket arabam olan 2009 corsadada benzer durum vardı.

    156 motor-şanzıman-elektronik anlamda rakipleri arasında en sağlam araçlardan birisidir , korkmadan binebilirsiniz.

    Zaten piyasadaki Alfa ustaları 147/156 konusunda baya tecrübelidirler , rahatlıkla binebilirsiniz.

    Birde 11 litreleri ben hiç görmedim , sakin kullanımda 7.5-8 litrelerde dolaşır , şu aralar sabah akşam yoğun trafiğe giriyor 9.5 litrelerde tüketimi var. (Ankara)

    Devamlı bir yerlerinden arıza çıkaran 156-147 muhtemelen bitik alınmıştır. Ne ben ne arkadaşlarım ciddi problemler yaşamadık.

    Ben 2006 model Alfa Romeo 147 1.6 Ts aracımda , rutin bakımlar dışında bir kere termostat değişimine (oda olsun kaç yaşında araba) , bir kere sağ alt tabla değişimine gittim.

    Birde 147 lerde el freni tellerini saran plastik zamanla özelliğini kaybedip çatlıyor ve içine su alıyor. Bu da soğuk kış aylarında donma yapıyordu. El freni halatlarını değiştirdim.

    Bunların dışında hep rutin bakımıma girdim.

    Temiz bir Alfaya binmek diğer avrupa arabalarına binmekten daha kolaydır. Çünkü kronik problemleri dışında size sürpriz yaşatmazlar. Kronik problemleri de alırken düzgün bir expertiz ile tesbit edebilir hatta aracı mevcut masrafıyla alıp pazarlık edip kendiniz yaptırmanız halinde uzun süreler keyifle binebilirsiniz..

    Yalnız şimdiden uyarayım , Alfa bağımlılıktır. Başka markaya kolay kolay geçemezsiniz




  • Yok artık ya,amma da şişirmişsiniz.Çevremde kullanan var hiçte öyle değil canavar gibi makine.Abs,asr,esp ne ararsan var.Şekil desen şekil ortada,performans zaten tartışmaya gerek yok.Bence alınır takas da edilir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: potur


    quote:

    Orijinalden alıntı: tsmsk


    quote:

    Orijinalden alıntı: potur

    Macera arama bakimlari nereye yaptirmis eger sabrim cok diyorsan alinir binilir ama ben sabirsizim dersen alma ne usta var ne anlayan alfayi goren oo zengin daya fiyati pesinde ayrica dayaniksiz arabalar.

    Sabah ilk calistirmada 40-45 sn bekleyeceksin mecbur yoksa varyator bozuluyor.

    Arac icinden ordan burdan sesler geliyor.

    Cok sert bozuk yola hic gelmiyor.

    Bunlarin aksine araba cok guzel karakterli.

    Varyotore bakim dedigi tamir kiti ise 10000 km sonra bozulacak haberin olsun

    Pardon. 156 kullandınız mı hiç ? Aracınız kaç model ?

    Kullanmam mi gerekiyor

    Evet kullanmanız ve sahibi olmanız gerekiyor aksi halde söylediklerinizi nasıl ciddiye alırız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tsmsk


    quote:

    Orijinalden alıntı: potur


    quote:

    Orijinalden alıntı: tsmsk


    quote:

    Orijinalden alıntı: potur

    Macera arama bakimlari nereye yaptirmis eger sabrim cok diyorsan alinir binilir ama ben sabirsizim dersen alma ne usta var ne anlayan alfayi goren oo zengin daya fiyati pesinde ayrica dayaniksiz arabalar.

    Sabah ilk calistirmada 40-45 sn bekleyeceksin mecbur yoksa varyator bozuluyor.

    Arac icinden ordan burdan sesler geliyor.

    Cok sert bozuk yola hic gelmiyor.

    Bunlarin aksine araba cok guzel karakterli.

    Varyotore bakim dedigi tamir kiti ise 10000 km sonra bozulacak haberin olsun

    Pardon. 156 kullandınız mı hiç ? Aracınız kaç model ?

    Kullanmam mi gerekiyor

    Evet kullanmanız ve sahibi olmanız gerekiyor aksi halde söylediklerinizi nasıl ciddiye alırız.

    Almaya niyetin varsa alinca gorursun hocam ben almayin demiyorum piyasadaki cogu aracadan guzel ama ilgi alaka istiyor. O ilgi alakayi gostermez isen masraf cikartip duruyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çok güzel yazmışsınız maksadım tartışma çıkartmak değil fakat fabrika verisi 11.4 LT / 100 KM şehir içi olan bir aracın nasıl oluyor da şehir içi 7,5 - 8 lt yakacağını iddia edebiliyosunuz ?

    Hani bu bahsedilen aracı kullanmasam inanacağım ama bizzat lpg de İzmir şehir içinde araç 13 - 14 LT LPG yakıyordu. Şimdi yukarıda verdiğim fabrika verisini göz ardı edip, aracın bujilerine hava filtresine, lpgsinin dandik olduğuna laf edeceksiniz. Halbuki bujileri NGK Platinum ile değiştirdiğimi, filtrelerin yeni olduğununu , üzerinde ki kitin gayet başarılı olduğunun sizin için bir önemi yok.

    Varyatörüde çok güzel anlatmışsınız ama eksik olmuş, aynı sistemii Honda VTECH, BMW VANOS adı ile kullanıyor, bu sistemlerin arıza yapmakta ki ünü nedense ALFA nın ki kadar meşhur değil.

    Alfa alınacaksa yürütme maliyetinin diğer araçlara göre daha fazla olduğu göz önünde bulundurulmalı. Misal NGK buji setinin 400 TL civarında olması gibi. @vet147


    Performanstan bahsederken aracın gitmesinden bahsetmiyorsunuz herhalde ? Çünkü alınması düşünülen aracın 0-100 KM si 10,4 SN. ben ne desem boş yarın bir gün alırsanız anlarsınız ne demek istediğimi.@rash.87



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dj_Gençkan -- 3 Temmuz 2015; 0:45:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: potur


    quote:

    Orijinalden alıntı: tsmsk


    quote:

    Orijinalden alıntı: potur


    quote:

    Orijinalden alıntı: tsmsk


    quote:

    Orijinalden alıntı: potur

    Macera arama bakimlari nereye yaptirmis eger sabrim cok diyorsan alinir binilir ama ben sabirsizim dersen alma ne usta var ne anlayan alfayi goren oo zengin daya fiyati pesinde ayrica dayaniksiz arabalar.

    Sabah ilk calistirmada 40-45 sn bekleyeceksin mecbur yoksa varyator bozuluyor.

    Arac icinden ordan burdan sesler geliyor.

    Cok sert bozuk yola hic gelmiyor.

    Bunlarin aksine araba cok guzel karakterli.

    Varyotore bakim dedigi tamir kiti ise 10000 km sonra bozulacak haberin olsun

    Pardon. 156 kullandınız mı hiç ? Aracınız kaç model ?

    Kullanmam mi gerekiyor

    Evet kullanmanız ve sahibi olmanız gerekiyor aksi halde söylediklerinizi nasıl ciddiye alırız.

    Almaya niyetin varsa alinca gorursun hocam ben almayin demiyorum piyasadaki cogu aracadan guzel ama ilgi alaka istiyor. O ilgi alakayi gostermez isen masraf cikartip duruyor.

    Merak etmeyin zaten ben 156 kullanıcısıyım uzun zamandır ama binmediğiniz araçtaki problemleri yaşamadım. 2005 model benimki. Siz eski model Boxer motor sahibi oldunuz herhalde. Onlarla 156 yı karşılaştırmak hata olur. Arada dağlar kadar fark var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Gençkan

    Çok güzel yazmışsınız maksadım tartışma çıkartmak değil fakat fabrika verisi 11.4 LT / 100 KM şehir içi olan bir aracın nasıl oluyor da şehir içi 7,5 - 8 lt yakacağını iddia edebiliyosunuz ?

    Hani bu bahsedilen aracı kullanmasam inanacağım ama bizzat lpg de İzmir şehir içinde araç 13 - 14 LT LPG yakıyordu. Şimdi yukarıda verdiğim fabrika verisini göz ardı edip, aracın bujilerine hava filtresine, lpgsinin dandik olduğuna laf edeceksiniz. Halbuki bujileri NGK Platinum ile değiştirdiğimi, filtrelerin yeni olduğununu , üzerinde ki kitin gayet başarılı olduğunun sizin için bir önemi yok.

    Varyatörüde çok güzel anlatmışsınız ama eksik olmuş, aynı sistemii Honda VTECH, BMW VANOS adı ile kullanıyor, bu sistemlerin arıza yapmakta ki ünü nedense ALFA nın ki kadar meşhur değil.

    Alfa alınacaksa yürütme maliyetinin diğer araçlara göre daha fazla olduğu göz önünde bulundurulmalı. Misal NGK buji setinin 400 TL civarında olması gibi.



    340 liraya aldim hocam onu gec servisde yok 3-5 tane servis var onlerinde park yeri yok giderseniz baska gun gelin diyorlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tsmsk


    quote:

    Orijinalden alıntı: potur


    quote:

    Orijinalden alıntı: tsmsk


    quote:

    Orijinalden alıntı: potur


    quote:

    Orijinalden alıntı: tsmsk


    quote:

    Orijinalden alıntı: potur

    Macera arama bakimlari nereye yaptirmis eger sabrim cok diyorsan alinir binilir ama ben sabirsizim dersen alma ne usta var ne anlayan alfayi goren oo zengin daya fiyati pesinde ayrica dayaniksiz arabalar.

    Sabah ilk calistirmada 40-45 sn bekleyeceksin mecbur yoksa varyator bozuluyor.

    Arac icinden ordan burdan sesler geliyor.

    Cok sert bozuk yola hic gelmiyor.

    Bunlarin aksine araba cok guzel karakterli.

    Varyotore bakim dedigi tamir kiti ise 10000 km sonra bozulacak haberin olsun

    Pardon. 156 kullandınız mı hiç ? Aracınız kaç model ?

    Kullanmam mi gerekiyor

    Evet kullanmanız ve sahibi olmanız gerekiyor aksi halde söylediklerinizi nasıl ciddiye alırız.

    Almaya niyetin varsa alinca gorursun hocam ben almayin demiyorum piyasadaki cogu aracadan guzel ama ilgi alaka istiyor. O ilgi alakayi gostermez isen masraf cikartip duruyor.

    Merak etmeyin zaten ben 156 kullanıcısıyım uzun zamandır ama binmediğiniz araçtaki problemleri yaşamadım. 2005 model benimki. Siz eski model Boxer motor sahibi oldunuz herhalde. Onlarla 156 yı karşılaştırmak hata olur. Arada dağlar kadar fark var.

    Aracina temiz bakiyorsun demekki tebrik ederim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Zamanın varsa oku bak kendimi nasıl ruh , hayat stili vs ile kandırmışım şaşıyorum valla

    http://beta.donanimhaber.com/m_83300709/tm.htm
  • 2004 model mk2 1.6 ts distinictive 156 sahibiyim. Yağını suyunu koyayim arkama bakmayayim diyenlerdenseniz almayın. Nazlı arabadir ilgi ister. Siz ilginizi gösterirseniz o da sizi üzmez. Sportif karakterli deviri seven sert bir araçtır. E46 3 serisinden daha iyi yol tutuşu olduğu testlerde kanitlanmistir. Düzgün asfaltta çok konforlu donanım olarak dolu bir araçtır.

    156 ile Ufak bir kaza yaptım kaput ve farlar değişecek arwcimda. Forumda konusu var hatta aracim 1 ayı geçkin süredir sanayide kaput bekliyor. Parça konusunda üzdü beni ancak yine de satmak aklımın ucundan geçmiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Gençkan


    Zamanın varsa oku bak kendimi nasıl ruh , hayat stili vs ile kandırmışım şaşıyorum valla

    http://beta.donanimhaber.com/m_83300709/tm.htm

    Anlamadim valla araci almisin mutlu mesut kullanmisin yoksa kandirdin mi bizi :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vet147

    5 yıldır 147 kullanıyorum.
    Nacizane sorularınıza cevap vereyim.

    Öncelikle bu forumdaki insanların yüzde 95 i alfaya hiç binmediği için bilemezler.

    1) Temiz bir 156 zarar ettirmez. Piyasası iyidir. Alacağınız 156 nın rengi nedir? Kaç model ve kaç km de? Bunları bilirsem daha rahat yardımcı olurum.
    2)156/147 alırken dikkat edilmesi gereken iki husus vardır. Bunlardan ilki varyatör ikinicisi alt takımın durumu.



    @vet147

    Teşekkür ederim. Araba 2004 120.000 km de ilk sahibiymiş. Bordo renk. lpg taktırmamış. Varyatörü sormuştum. 600 tlye taktırdım, 200 tl işçilik verdim demişti. 2 yılda bir değiştiriyorum, düzgün kullanımda 5 yılda gider kullanıma bağlı dedi. Triger dahil tüm ağır bakımlarını 1 ay önce yaptırmış.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.