Şimdi Ara

::: Hyundai i20 izlenimlerim :::

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
1
Favori
3.400
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arabamız 2015 model Hyundai i20 elite donanım, manuel, ss, benzinli model ve cam tavanlı.

     ::: Hyundai i20 izlenimlerim :::
     ::: Hyundai i20 izlenimlerim :::
     ::: Hyundai i20 izlenimlerim :::


    Mayıs ayının başında almıştım yani yaklaşık 2 ay oldu ve şu anda 1100 km yol yaptık, arabayı eşim kullanacak ama şu ana kadar sanırım ben daha fazla kullandım.

    Yılda en fazla 6-7 bin km. yapılacağı için dizel almayı düşünmedik.


    Dış tasarımdan başlamak gerekirse; aracı tercih etmemizin nedenlerinden biri de şık tasarımı.
    Bu tasarım avrupada iki tane ödül aldı. Özellikle köşeli hatları, c sütunu, arkadan görünüm ve tamamlayan 16” şık alaşım jantlar hoşuma gidiyor.
    Araba genel olarak ölçülerde b sınıfını zorlamış, adeta b ile c arasında sıkışmış gibi. B sınıfı bir araba olarak genişliği, boyutları gayet yeterli.


    Ön farlar mercekli, direksiyonu çevirdiğiniz yönü aydınlatan statik dönüş farları gerçekten güzel çalışıyor ve ek aydınlatma sağlıyor. Led gündüz farları gayet şık. Farlar yandığında devreden çıkıyor led pozisyon farları (kaş denilen) devreye giriyor. Arka stoplar ise çok şık.

     ::: Hyundai i20 izlenimlerim :::
     ::: Hyundai i20 izlenimlerim :::
     ::: Hyundai i20 izlenimlerim :::

    Bagaj için ne küçük ne de büyük diyebilirim. Bu sınıf için tatminkar. Kapasite 301 lt.

     ::: Hyundai i20 izlenimlerim :::

    16” alaşımlı şık jantlarda 195/55 R16 Michelin Energy lastik var.

     ::: Hyundai i20 izlenimlerim :::

    Araç kilidi açılıp kapandığında led sinyalli yan aynalar otomatik katlanıyor.

     ::: Hyundai i20 izlenimlerim :::


    Cam tavan perdesi ve sunroof oldukça pratik bir şekilde açılıp kapanıyor, elinizi butonda tutarak istediğiniz ölçüde açılı kalmasını sağlamak mümkün. Bütçesi yeterli olan mutlaka cam tavanı düşünmeli, dış görünümün yanında araç içinde yağmurda çok keyifli bir atmosfer oluyor. Ancak camlar açık iken tavan perdesinin hafif de olsa dalgalanması hoşuma gitmiyor. Cam tavanla beraber standart olarak arka cam ve yan camlar karartılmış olarak geliyor. Ancak sanki fazla karartılmış gibi geliyor zira gece arka görüşü farların gözü almaması ötesinde bariz etkiliyor.

     ::: Hyundai i20 izlenimlerim :::


    Motor 84 beygir, 4000 devirde 122 nm tork fabrika değeri var. Atmosferik ve 1248 cc bir motordan beklenebilecek ne ise yeteri kadar veriyor.
    Küçük viteslerde hızlanmalar hiç fena değil, oldukça canlı ancak özellikle yüksek vites aralıklarında turbolu motor gibi agresif tepki elbette alamıyorsunuz, yokuşlarda da aynı şekilde turbolu motor gibi tırmanmasını beklememek gerek, klima açık olduğu zaman performans azıcık daha düşüyor, ancak vites düşürerek yüksek devirlerde daha canlı tırmanma sağlamak mümkün oluyor.

    Yakıt tüketimi ise oldukça başarılı. Kitapçığın önerisine uydum ve bir istisna hariç şimdiye kadar 4 bin devirin üstüne çıkmadım ve ş.içi & dışı karışık 5,9 lt ortalamam var. Henüz rodajdaki bir araç için çok iyi. Agresif araba kullanan biri değilim, o şekilde kullanılsa rakam elbette yükselecektir.
    Start stop sistemi yakıt tüketimine ne kadar faydalı bilmiyorum, devreden çıkarma butonu olsa da nadir olarak devreden çıkarıyorum, genelde açık durumda, motorun tekrar çalışması hiç sarsıntısız ve çok çabuk gerçekleşiyor.

    Güvenlik olarak elite versiyonda abs, ebd, bas, esp, vsm, ess, tpms, sürücü ve yolcu hava yastığının dışında yan ve perde hava yastıkları var. Ancak beklenti 5 yıldız iken ncap testlerinde 4 yıldız aldı. Belki de yeni kriterlerden dolayı beklenen olmadı.
    http://www.euroncap.com/tr/results/hyundai/i20/20641

    iç mekan
    İç mekan bana çok ferah, rahat geliyor. Eski kasaya göre boyutların büyümesi bariz bir rahatlık getirmiş. Koltukların sertliği ideal, ön koltukların yan kavramaları iyi yapılmış. Diz ve baş mesafeleri bu sınıf araç için çok iyi. Göğüslük ve kapılarda kullanılan malzeme kalitesi çok kaliteli diyemem ancak ne sert plastik ne de yumuşak plastik. Bu bütçe ile maksimum ne gelebilecekse o var diyebilirim. Camlar, aynalar için yerleştirilen butonlara ulaşmak kolay.

     ::: Hyundai i20 izlenimlerim :::
     ::: Hyundai i20 izlenimlerim :::

    Göstergeler gayet güzel, sade ve fonksiyonel. Arkadan beyaz ışık aydınlatmalı ve ışık şiddeti ayarlanabiliyor. Hız göstergesi hem klasik hem de dijital olarak mevcut ancak dijital olan biraz daha büyük tutulabilirmiş. Ayrıca vites değiştirme ile ilgili ekonomik yakıt tüketimi için o devirde ideal vites önerisini görmek mümkün.

     ::: Hyundai i20 izlenimlerim :::

    Direksiyon üzerindeki düğmelerin kullanımı pratik. Yol bilgisayarında iki ayrı küçük km tutulabilmesi güzel, ancak anlık yakıt tüketimi modunda rakamlar birkaç saniye geriden geliyor. Bu donanımda direksiyon ve vites topuzu deri.
    Vites geçişleri çok güzel, serçe parmağının ucuyla bile gerçekleştirmek mümkün. Güneşliklerin ikisinde de aydınlatma mevcut. Kapı içi gözlerin genişliği tatminkar. Tavan lambasının hemen önündeki açılır kapanır gözlük koyma yeri şık ve işe çok yarıyor.
    kol dayama yeri uzunluğu biraz az tutulmuş gibi ama iş görüyor, üst kısımını kaldırıp içerisine bir şeyler koymak mümkün.

     ::: Hyundai i20 izlenimlerim :::
     ::: Hyundai i20 izlenimlerim :::
     ::: Hyundai i20 izlenimlerim :::
     ::: Hyundai i20 izlenimlerim :::


    Torpido gözü aydınlatmalı ve klima açık iken bu gözün de soğutması mümkün ayrıca istenirse soğutmasını devreden çıkarmak mümkün.

     ::: Hyundai i20 izlenimlerim :::

    Klima manuel, kullanımı basit ve soğutmada pek bekletmiyor, hemen devreye giriyor.

     ::: Hyundai i20 izlenimlerim :::

    Kabin yalıtımı oldukça iyi. Bu sınıfta daha iyisi var mı bilemiyorum. Bu sınıfta yeni corsa, clio ve c3 kullandım, onlardan bariz daha iyi diyebilirim. Motor sesi yüksek devirlere çıkmadıkça hiç duyulmuyor, yüksek devirlerde ise gelen bu motorun homurtusu şahsen hoşuma gidiyor. Camlardan rüzgar sesi ancak 110 km den sonra hafiften hissedilmeye başlanıyor. Trim sesi hiç yok. Tabi ilerideki zamanlarda bir değişiklik olur mu göreceğiz.

    Ses sistemi şaşırtıcı şekilde başarılı, baslar ve tizler çok canlı ve yüksek seslerde dahi dağılma olmuyor. Tadına varmak için MicroSd karttan dinliyorum veya mobil cihazdan bluetooth ile de dinlenebilir. Henüz cd hiç denemedim. Radyo kullanımı pratik, toplam 18 fm istasyonu hafızaya alınabiliyor.

     ::: Hyundai i20 izlenimlerim :::

    Navigasyon oldukça başarılı, detaylı ama kullanımı pratik ayrıca güncelleme yapmak da mümkün.

     ::: Hyundai i20 izlenimlerim :::

    7”lik ekrandan klip, film vs. izlemek de mümkün. Mpeg1, mpeg2 formatları değil mpeg4 (avi) ile micro sd kartınıza atacağınız dosyaları hızlıca okuyor,http://video.online-convert.com/convert-to-mpeg-1 buradan kolayca video formatlarını değiştirilebilir.
    Normalde araç hareket halinde iken daha doğrusu el freni devrede değil iken güvenlik açısından görüntü engelleniyor ve el frenindeki kabloyu devre dışı bıraktırmak lazım deniliyor ama işin pratiği var :
    ama menüden :
    ayarlar/genel ayarlar
    şifre : 888888
    burada "hareket halinde video oynatma engelle" karşısındaki tiki kaldırıyoruz.

     ::: Hyundai i20 izlenimlerim :::


    Bluetooth ile telefon görüşmesi yapmak çok başarılı ve pratik gerçekleşiyor. Ses çok net, aramalarda ses sistemi otomatik kapanıyor, mikrofon tavan lambasının yanına yerleştirilmiş.

     ::: Hyundai i20 izlenimlerim :::

    Elite donanımda style dan farklı olarak gelenler : yan ve perde hava yastıkları, motor altı kaplama, ess, ss, 7” ekranlı multimedia, navigasyon, bluetooth, sd card girişi, otomatik yanan farlar. Otomatik katlanan aynalar, kapı üzeri sportif çıtalar.

    Aracı aldığımda kıl payı farkla yeni zamli fiyata ve metalik renk fark fiyatına yakalanmadım. Şimdi metalik renk için 700 tl ücret alınıyor. Metalik gri çok sevdiğim için araç teslimi 3 hafta daha uzamıştı.

    Sonuç olarak şimdilik şikayetçi olduğum bir şey yok, bu sınıfta araç almayı düşünenlere tavsiye ederim.
    Kullanımı çok keyifli, sınıfına göre ağırlığından mı kaynaklanıyor bilemiyorum ama direksiyonda adeta daha büyük bir araba kullanıyormuş hissi ve güveni veriyor, yere oturuyor. Sadece keşke benim aldığım zaman smart opsiyonu olsaydı ve klimam dijital olsaydı diyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi por favor -- 28 Temmuz 2016; 21:18:01 >







  • Arkadaş gayet güzel anlatmış inceleme yapmış neden böylesi bir tepki verdiğinizi anlamadım.

    Her ne kadar hyundai yi sevmesem de inceleme çok güzel olmuş tebrikler, aracınızı güle güle kullanın Allah kaza bela vermesin.
  • Güzel inceleme olmuş elinize sağlık
    Yalnız aracta cd'den müzik dinlemedim demişiniz zaten araçta cd çalar yok :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cello1234

    Güzel inceleme olmuş elinize sağlık
    Yalnız aracta cd'den müzik dinlemedim demişiniz zaten araçta cd çalar yok :)

    inan farkında değilim
  • Gecende volvo s80 incelemistim 2015 model. Sunroof perdesinin elle kapatildigini farkettim ve indim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • güzel inceleme emeğinize sağlık.. güzel araç ancak çağa uygun bir motoru ve şanzımanı olsa alınabilir..
    birde test ettiğim araçta park yerinde düşük hızlarda direksiyon kendini toplamadı bu yüzden hatta i30 a tosluyordum ancak bunun çoğu i20 de olduğunu öğrendim daha çok sanırım dizellerde oluyormuş can sıkıcı bir durum.
  • Güzel detaylı inceleme olmuş
  • aracın hiç mi kötü yönü yok ya :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emeğinize sağlık,güzel inceleme olmuş.Ama her arabanın - yönleri mutlaka vardır keşke onları da yazsaydınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alperen.md

    Emeğinize sağlık,güzel inceleme olmuş.Ama her arabanın - yönleri mutlaka vardır keşke onları da yazsaydınız.

    tam okumadınız sanırım.
    inceleme içinde eleştirilerim de var.
    yüceltmek veya yermek amacıyla yazmadım.
    sonuçta kişisel bir değerlendirmedir.
    aynı özelliği birisi beğenebilir, bir başkası beğenmeyebilir.
  • Allah kazasız belasız kullanmak nasip etsin..
  • cello1234 C kullanıcısına yanıt
    Nasıl CD çalar yok ya :) Şaka yapıyor olmalısınız. Bir sürü CD dinledim arabada.

    Not: Mutlaka bir sanatçının albümünü alıp CD'den müzik dinlemelisiniz. Sesler çok çok iyi. USB yada mobil aygıtlardan dinlerken parçalar sıkıştırıldıkları için kaliteleri yeterince iyi olmuyor. CD'den gelen ses hepsinin üstünde.
  • Pek objektif bir inceleme olmamış , reklam gibi ama olumlu yönleri için gayet güzel. Teşekkürler

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 3i

    Nasıl CD çalar yok ya :) Şaka yapıyor olmalısınız. Bir sürü CD dinledim arabada.

    Not: Mutlaka bir sanatçının albümünü alıp CD'den müzik dinlemelisiniz. Sesler çok çok iyi. USB yada mobil aygıtlardan dinlerken parçalar sıkıştırıldıkları için kaliteleri yeterince iyi olmuyor. CD'den gelen ses hepsinin üstünde.

    Elite pakette olabilir onu atlamışım fakat benim araç style donanım cd girişi yok :))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Chairman seni bazı sebeplerden dolayı pek sevmem .

    Ancak güzel inceleme olmuş ALLAH kaza bela vermesin . Katılıyorum tasarımı hoş bir araba 10 senede tasarım ve kalite adına müthiş sıçrama yaptı adamlar .

    Belki de Tokyo Drift'te Han'ın" ne yani altına bir Hyundai mi verecektim ??" Demesi üzerine gaza geldiler
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    O Sahne benimde aklımdan çıkmıyorAma han şuan 3.8 Genesis coupe'ye binse muhtemelen ''ne yani altına Hyundai vermememi bekliyorsun''der
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Chairman seni bazı sebeplerden dolayı pek sevmem .

    Ancak güzel inceleme olmuş ALLAH kaza bela vermesin . Katılıyorum tasarımı hoş bir araba 10 senede tasarım ve kalite adına müthiş sıçrama yaptı adamlar .

    Belki de Tokyo Drift'te Han'ın" ne yani altına bir Hyundai mi verecektim ??" Demesi üzerine gaza geldiler

    siyasi görüşlerim nedeniyle sevmezsiniz biliyorum, bazı insanların farklı görüşlere tahammülü yok ve sanalda tanımadıkları kişilere dair değerlendirmeleri böyle oluyor bunu da biliyorum.
    lütfen konuyu kişiselleştirmeyin, ben arabam hakkında izlenimlerimi aktardım, birileri şahsım hakkımda artı eksi yorum yapsın diye yazmadım.
    ayrıca dileğiniz için tşkler.




  • illa kötü bir yanı bulunacaksa benim eleştirim dokunmatik hassasiyetiyle alakalı. ekranda birşeye tıklamak ve içine girebilmek için biraz daha güçlü dokunmanız gerekiyor öyle telefon dokunmatiği hassasiyeti yok ama seyir esnasında birşeylere tıklamaya çalışırken yanlışlıkla başka yerlere girmeyi önleyeceğinden bir yandanda güzel birşey. Orijinallerde TV izleme özelliği yok bu arada, yan sanayi muadillerde TV izleme özelliğide var.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • i20 çok güzel araç bence segmentini aşan bir araç yalnız acilen 1000 ila 1200 cc arasında bir turbo benzinli motora acilen ihtiyaç var hatta bu hacimde bir de dizel motora. Bu kombinasyonla getirsinler çok fena iş yapar.
  • Uzunlar mercek icinde mi? Xenon mantigi ile mi calisiyor yani
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.