Şimdi Ara

uno (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
105
Cevap
0
Favori
27.877
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben 10W 40 Selenia yağ kullanıyorum fabrikanın önerdiği marka. 10000km dayanıyor. Sentetik kullanırsan her yağ değişiminde; madeni yağ kullanırsan 2 yağ değişiminde yağ filtresini değiştirirsin.
  • uno da ateşleme sorunu için ne diyorsunuz arkadaşlar...

    ben lpg yeni takdırdım... bilgisayarlı ölçümlerde ateşlemede problem var diyor...

    ancak bujiler yeniş değişti ve en son avans ayarıda yapıldı?

    acaba disbirbütör de mi sorun var;?

    eğer varsa maliyeti yüksek mi olur?


    benim şikayetlerim ise benzinde zaten 3.4 defa marş yapmam gerekiyor ancak lpg de bile sorun yaratıyor....

    sabahları bir kere de hiç arabam çalışmadı?

    rölantisi 9.5 da idi ateşleme sorunu var diyen adam gitti 8 e indirdi onuda anlayamadım...
  • Teşekkürler 15W50 aldım.

    quote:

    Orjinalden alıntı: havnitekin


    quote:

    Orjinalden alıntı: ozgurer

    Merhaba,

    Uno'da 10W40 yağ kullanan var mı? 20W50 5binde bir değişiyor yılda 2-3kez yağ değiştirmek gerekiyor. 1.4 Palio'da da aynı motor olduğuna ve 10W40 yağ kullandığına göre 10W40 kullanıp 10binde 1 değiştirsek olur herhalde di'mi?

    aynı motor gibi algılansa da aynı motor parçalarına sahip değildir...segmanlar ve yağ kanalları farklıdır...uno 1.1,1.3 ve 1.4 motorlarda 10w40 yarı sentetik ya da sentetik yağlar kullanbilirsiniz ancak 15w50 yarı sentetik yağ çok daha uygundur.ve daha ucuzdur...kullanım şartlarına göre 5000 ile 10000 km arasında kullanabilirsiniz...her yağ değişiminde filtreyi de değiştiriniz...




  • benim şu anda bir uno aracım var ve forumdaki yazıyı
    okudum,uno kullanmısın,arabamdaki sorunlar;
    -araç normal çalıştıktan sonra 10 saniye-1 dak sonra aracın sesi değişiyor ve
    gazı sonuna kadar köklediğimde bile bir etki olmuyor ama 5 saniye sonra
    kendiliğinden yırtınıyor ve biraz zaman sonra rahatlıyor,ama gazdan ayağımı
    çekince istop ediyor, bu bazen 500 metre gittiğim halde bile ayağımı gazdan
    çekince stop ediyor.ekzozdan siyah duman atmaya başladı.bu yüzden 5 defa
    sanayiye gittim ve hep aynı şeyi yaptılar,bakım lazım diyip peryodik bakımını
    yaptılar.yok bujileri hatalı diye buji markasını değiştiriyorlar.yok beyin
    hasarlı diyorlar,yok egzos diyorllar,yok rektefe olacak diyorlar.yok ısı
    regulatoru bozuk onu değişcez.kardeş artık kimsenin dediğine
    inanmıyorum,arabanın her tarafı değişti yine hala aynı bana bir yardımcı olursan
    cok ama cok memnun olacam,ben sivastan yazıyorum,sen nerdesin bilmiyorum ama
    kayseride usta varsa oraya da gidecem sen bana net bir cevap ver yoksa kafayı
    yicem şimdiye kadar yolmaktan basaka bişey yapmadılar.çünkü arabaya peryodik
    bakım yapıyor,arabanın parçası değişince rahatlıyor .abartısız 2. gün tekrar
    sorun baslıyor.lütfen ne yapabilirim bana söylermisin....
    en kısa zamanda cevabını bekliyorum...
    ..araba 120 000 km ve benzinli...
    ne yapayım bundan sonra yardım edin...




  • Arkadaşım araba enjeksiyonlu galiba.lpg var mı?
  • unosxie,yazdıklarından anladığım kadarıyla aracın problemi ateşlemede,aracın stop etmesi,siyah duman atması hep ateşlemede bir problem olduğunu gösteriyor.Bi de şunu sorucam;bu problem başladığından beri yakıt tüketiminde bir artış oldu mu?
  • quote:

    benim şu anda bir uno aracım var ve forumdaki yazıyı
    okudum,uno kullanmısın,arabamdaki sorunlar;
    -araç normal çalıştıktan sonra 10 saniye-1 dak sonra aracın sesi değişiyor ve
    gazı sonuna kadar köklediğimde bile bir etki olmuyor ama 5 saniye sonra
    kendiliğinden yırtınıyor ve biraz zaman sonra rahatlıyor,ama gazdan ayağımı
    çekince istop ediyor, bu bazen 500 metre gittiğim halde bile ayağımı gazdan
    çekince stop ediyor.ekzozdan siyah duman atmaya başladı.bu yüzden 5 defa
    sanayiye gittim ve hep aynı şeyi yaptılar,bakım lazım diyip peryodik bakımını
    yaptılar.yok bujileri hatalı diye buji markasını değiştiriyorlar.yok beyin
    hasarlı diyorlar,yok egzos diyorllar,yok rektefe olacak diyorlar.yok ısı
    regulatoru bozuk onu değişcez.kardeş artık kimsenin dediğine
    inanmıyorum,arabanın her tarafı değişti yine hala aynı bana bir yardımcı olursan
    cok ama cok memnun olacam,ben sivastan yazıyorum,sen nerdesin bilmiyorum ama
    kayseride usta varsa oraya da gidecem sen bana net bir cevap ver yoksa kafayı
    yicem şimdiye kadar yolmaktan basaka bişey yapmadılar.çünkü arabaya peryodik
    bakım yapıyor,arabanın parçası değişince rahatlıyor .abartısız 2. gün tekrar
    sorun baslıyor.lütfen ne yapabilirim bana söylermisin....
    en kısa zamanda cevabını bekliyorum...
    ..araba 120 000 km ve benzinli...
    ne yapayım bundan sonra yardım edin...

    Arkadaşım bu arabayı uzun yıllardır kullanıyorum.Tahminim karbüratör alt takozun yırtılmış.Bir ara benim arabamda böyle motor soğukken arka arkaya stop ediyordu.Çok ustaya gösterdim kimse net bir cevap veremedi.Sonunda takoz tam yırtıldı ve ben burdayım dedi anlamış olduk.Takoz yırtıldığında orada içeri hava alıyor ve gaza basmıyorsan stop ediyor.Motor ısındığında sıcaktan takozun kauçuk ve metal kısmı birleşiyor ve araba stop etmiyor.Testini şöyle yapabilirsin,araba rolantide çalışırken hava filtresini biraz kuvvetlice yukarı doğru asıl eğer yırtıksa hava alır ve ya stop eder yada rolantide çalışması bozulur.




  • Aracın tek nokta enjeksiyonlu sanırım, lambda sensörü ve rolanti motoruna bir baktır derim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: unosxie

    benim şu anda bir uno aracım var ve forumdaki yazıyı
    okudum,uno kullanmısın,arabamdaki sorunlar;
    -araç normal çalıştıktan sonra 10 saniye-1 dak sonra aracın sesi değişiyor ve
    gazı sonuna kadar köklediğimde bile bir etki olmuyor ama 5 saniye sonra
    kendiliğinden yırtınıyor ve biraz zaman sonra rahatlıyor,ama gazdan ayağımı
    çekince istop ediyor, bu bazen 500 metre gittiğim halde bile ayağımı gazdan
    çekince stop ediyor.ekzozdan siyah duman atmaya başladı.bu yüzden 5 defa
    sanayiye gittim ve hep aynı şeyi yaptılar,bakım lazım diyip peryodik bakımını
    yaptılar.yok bujileri hatalı diye buji markasını değiştiriyorlar.yok beyin
    hasarlı diyorlar,yok egzos diyorllar,yok rektefe olacak diyorlar.yok ısı
    regulatoru bozuk onu değişcez.kardeş artık kimsenin dediğine
    inanmıyorum,arabanın her tarafı değişti yine hala aynı bana bir yardımcı olursan
    cok ama cok memnun olacam,ben sivastan yazıyorum,sen nerdesin bilmiyorum ama
    kayseride usta varsa oraya da gidecem sen bana net bir cevap ver yoksa kafayı
    yicem şimdiye kadar yolmaktan basaka bişey yapmadılar.çünkü arabaya peryodik
    bakım yapıyor,arabanın parçası değişince rahatlıyor .abartısız 2. gün tekrar
    sorun baslıyor.lütfen ne yapabilirim bana söylermisin....
    en kısa zamanda cevabını bekliyorum...
    ..araba 120 000 km ve benzinli...
    ne yapayım bundan sonra yardım edin...




  • akadaşlar satılk 98 uno 1.4sxie 47.000kmde çok temiz satılık İstanbul da fiyatı 8.500ytl araba komşunun çok temiz
  • Olabilir, sık arıza çıkartıyor bu parça değiştirilirken görmüştüm karbüratörü yerinden çıkartıyorlar hemen altında siyah plastik bir parça pek pahalı da değil...
    quote:

    Orjinalden alıntı: Haksin

    quote:

    benim şu anda bir uno aracım var ve forumdaki yazıyı
    okudum,uno kullanmısın,arabamdaki sorunlar;
    -araç normal çalıştıktan sonra 10 saniye-1 dak sonra aracın sesi değişiyor ve
    gazı sonuna kadar köklediğimde bile bir etki olmuyor ama 5 saniye sonra
    kendiliğinden yırtınıyor ve biraz zaman sonra rahatlıyor,ama gazdan ayağımı
    çekince istop ediyor, bu bazen 500 metre gittiğim halde bile ayağımı gazdan
    çekince stop ediyor.ekzozdan siyah duman atmaya başladı.bu yüzden 5 defa
    sanayiye gittim ve hep aynı şeyi yaptılar,bakım lazım diyip peryodik bakımını
    yaptılar.yok bujileri hatalı diye buji markasını değiştiriyorlar.yok beyin
    hasarlı diyorlar,yok egzos diyorllar,yok rektefe olacak diyorlar.yok ısı
    regulatoru bozuk onu değişcez.kardeş artık kimsenin dediğine
    inanmıyorum,arabanın her tarafı değişti yine hala aynı bana bir yardımcı olursan
    cok ama cok memnun olacam,ben sivastan yazıyorum,sen nerdesin bilmiyorum ama
    kayseride usta varsa oraya da gidecem sen bana net bir cevap ver yoksa kafayı
    yicem şimdiye kadar yolmaktan basaka bişey yapmadılar.çünkü arabaya peryodik
    bakım yapıyor,arabanın parçası değişince rahatlıyor .abartısız 2. gün tekrar
    sorun baslıyor.lütfen ne yapabilirim bana söylermisin....
    en kısa zamanda cevabını bekliyorum...
    ..araba 120 000 km ve benzinli...
    ne yapayım bundan sonra yardım edin...

    Arkadaşım bu arabayı uzun yıllardır kullanıyorum.Tahminim karbüratör alt takozun yırtılmış.Bir ara benim arabamda böyle motor soğukken arka arkaya stop ediyordu.Çok ustaya gösterdim kimse net bir cevap veremedi.Sonunda takoz tam yırtıldı ve ben burdayım dedi anlamış olduk.Takoz yırtıldığında orada içeri hava alıyor ve gaza basmıyorsan stop ediyor.Motor ısındığında sıcaktan takozun kauçuk ve metal kısmı birleşiyor ve araba stop etmiyor.Testini şöyle yapabilirsin,araba rolantide çalışırken hava filtresini biraz kuvvetlice yukarı doğru asıl eğer yırtıksa hava alır ve ya stop eder yada rolantide çalışması bozulur.




  • slm arkadaşlar
    benim de 88 uno SXie var. ancak aldığımdan beri bir sorun yaşıyorum.
    motor sıcakken durdurduğumda 10-15 dakika sonra arabayı çalıştırmak istediğimde marş basıyor ama motor çalışmıyor.5-10 dakika uğraştıktan sonra çalışmaya başlıyor.Tamirci ölü nokta sensörü(sayıcı) dan olabilir dedi. değiştirdim, enjeksiyon tıkanmış olabilir dedi temizlettim, motoru bilgisayara sokturdum ama bilgisayarda problem yok görünüyor.
    daha önce bu tür arıza başına gelen arkadaşlardan yardım veya unodan çok iyi anlayan tamirci tavsiyesi bekliyorum.
    şimdiden teşekkürler.
  • Arkadaşlar iyi günler,

    96 model karbüratörlü UNO S kullanıyorum.(Benzinli)

    Aydın-Ankara arası (600 km) 11o ytl lilk benzinle geldim ki..183 ooo tl ye denk geliyor.Fakat şehiriçinde 30 ytl lik benzinle 100 km yapabiliyorum ki bu da 300 ooo tl ye denk geliyor.Geçen gün benzinlikte yağ kontrolü yapılırken aracın yağının değişmesi gerektiği anlaşıldı.Akü de bi ustanın dediğine göre ölü sayılırmış.(Ona da 100 ytl istedi ya:)).Sorum şu sadece yağı değiştirmem benzin performansını ne kadar etkiler.Ve aküyü de deiştirirsem maksimum kac liraya düşebilirim.(Yazın 1o ytlilik benzinle şehiriçinde 55 km yaptığımı hatırlıorum)

    yardımlarınız için şimdiden eyvallah



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi avow694 -- 23 Nisan 2007; 20:26:06 >
  • aynı sorun bende de var.

    galiba arızalı olan yer alt takoz.
    araba 10 dakikada zor çalışıyor. bazen hiç calısmıyor.

    ilk çalışırken, çok ağır bir ses geliyor. biraz gazabasınca 1-2 dakika içinde normale dönüyor.

    alt takozu mu değistirmeliyim sizce.

    ne kadardır bunun malzeme artı işçilik maliyeti
  • Merhaba,

    En iyi ithimalle 25ykr'a düşer şehir içinde. Ben şehir içi 250ykr, şehir dışı 180-200 ykr civarı yakıyorum hiç bir bakımı kaçırmıyorum... Geçen yaz bir yolculukta benzin katkısı kullanarak 160ykr'ye düşmüştü...

    Akü tamamen bitmediyse değiştirmeyin, yağı ihmal etmemek lazım... Benzinli arabada yağ çabuk kirleniyor...

    quote:

    Orjinalden alıntı: avow694

    Arkadaşlar iyi günler,

    96 model karbüratörlü UNO S kullanıyorum.(Benzinli)

    Aydın-Ankara arası (600 km) 11o ytl lilk benzinle geldim ki..183 ooo tl ye denk geliyor.Fakat şehiriçinde 30 ytl lik benzinle 100 km yapabiliyorum ki bu da 300 ooo tl ye denk geliyor.Geçen gün benzinlikte yağ kontrolü yapılırken aracın yağının değişmesi gerektiği anlaşıldı.Akü de bi ustanın dediğine göre ölü sayılırmış.(Ona da 100 ytl istedi ya:)).Sorum şu sadece yağı değiştirmem benzin performansını ne kadar etkiler.Ve aküyü de deiştirirsem maksimum kac liraya düşebilirim.(Yazın 1o ytlilik benzinle şehiriçinde 55 km yaptığımı hatırlıorum)

    yardımlarınız için şimdiden eyvallah




  • öncelikle bu uno grubunu açana teşekkürler.ben 10 gün önce 6000 tl ye 96 model beyaz uno s70 aldım.teypten başka hiç bi extra özellik yok ama çok şirin bi araba. yakıtı km de 350 krş.falan olunca bayaa ağır geldi.320 tl ye 10 taksitle Atiker tüp taktırdım sigorta ruhsat vize plaka sızdırmazlık derken uno 7000 tl ye mal oldu(300 tl sadece noter aldı).tüple 100 km filan gittim benzine göre hissedilir bi fark görmedim.sadece çalıştırırken 2 3 kez pompalamak gerekiyor.depoyu bitirirsem detaylı yazarım tüp farkını.benim sinyal kolunda sorun var.aldığımda ölemiydi sonradan mı oldu bilemiyom.kontağı açıca farlar yada parklar hiç sönmüyor. far koluna küçük bi kağıt sıkıştırınca sönüyor.bi elektrikçiye gösterdim komple değişcek dedi.parçacı aslı 85 tl ama 50 tl ye bırakırım dedi.20 30 da işçilik 80 tl.bu kol tamir edilirmi yoksa gerçekten komple değişcek mi.bilgisi olan varsa yazarsa çok sevinirim.bi şey daha var hava filtresi (üstteki siyah kasa)yırtılmış veya kırılmış tüpü takan ayar yaparken hava aldığını söledi ve iyce bant filan doladı.bu hava alması yakıta veya başka bi şeye etki edermi.komple değişcekmiş oda 150 tl filan dedi .zaten bayaa bi borçlandım bide bunlar üstüne binerse bayaa sıkışcam.yardımcı olursanız çok teşekkürler.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozgurer

    Merhaba,

    En iyi ithimalle 25ykr'a düşer şehir içinde. Ben şehir içi 250ykr, şehir dışı 180-200 ykr civarı yakıyorum hiç bir bakımı kaçırmıyorum... Geçen yaz bir yolculukta benzin katkısı kullanarak 160ykr'ye düşmüştü...

    Akü tamamen bitmediyse değiştirmeyin, yağı ihmal etmemek lazım... Benzinli arabada yağ çabuk kirleniyor...

    quote:

    Orjinalden alıntı: avow694

    Arkadaşlar iyi günler,

    96 model karbüratörlü UNO S kullanıyorum.(Benzinli)

    Aydın-Ankara arası (600 km) 11o ytl lilk benzinle geldim ki..183 ooo tl ye denk geliyor.Fakat şehiriçinde 30 ytl lik benzinle 100 km yapabiliyorum ki bu da 300 ooo tl ye denk geliyor.Geçen gün benzinlikte yağ kontrolü yapılırken aracın yağının değişmesi gerektiği anlaşıldı.Akü de bi ustanın dediğine göre ölü sayılırmış.(Ona da 100 ytl istedi ya:)).Sorum şu sadece yağı değiştirmem benzin performansını ne kadar etkiler.Ve aküyü de deiştirirsem maksimum kac liraya düşebilirim.(Yazın 1o ytlilik benzinle şehiriçinde 55 km yaptığımı hatırlıorum)

    yardımlarınız için şimdiden eyvallah





    hocam saolasın




  • Merhaba,

    UNO'da ön fren balatası yanma problemi yaşayıp çözebilen var mı?

    1 yılda 4 tk. fren balatası değiştirdim sanırım son aldığım balatalar da yandı, problemi tespit ettim aslında; hareket halindeyken ön fren balataları diske sürtüyor bi süre sonra balata yanıyor ve her frende balatalar sürekli ses yapmaya başlıyor. Balatalar diske sürterken (sesinden anlıyorum) frene basıp bırakınca bir süre düzeliyor, sonra yine sürtmeye başlıyor direksiyonu sağa sola çevirince de ses kesiliyor.

    Aynı problem arkadaşın Tipo'sunda da var o da çözebilmiş değil, her iki araç da 99 mayıs üretimi...

    Son balata değiştirdiğimde kaliper tamir takımı da değişti (gittiğim usta bundan kaynaklanıyor olabileceğini söyledi) yine çözüm yok. Dün itibariyle aracıma LPG dönüşümü yaptırmış olduğumdan sanırım artık yetkili servislere de gidemiyorum, bu kronik bir problem olmalı, fikri olan varsa sevinirim...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozgurer

    Merhaba,

    UNO'da ön fren balatası yanma problemi yaşayıp çözebilen var mı?

    1 yılda 4 tk. fren balatası değiştirdim sanırım son aldığım balatalar da yandı, problemi tespit ettim aslında; hareket halindeyken ön fren balataları diske sürtüyor bi süre sonra balata yanıyor ve her frende balatalar sürekli ses yapmaya başlıyor. Balatalar diske sürterken (sesinden anlıyorum) frene basıp bırakınca bir süre düzeliyor, sonra yine sürtmeye başlıyor direksiyonu sağa sola çevirince de ses kesiliyor.

    Aynı problem arkadaşın Tipo'sunda da var o da çözebilmiş değil, her iki araç da 99 mayıs üretimi...

    Son balata değiştirdiğimde kaliper tamir takımı da değişti (gittiğim usta bundan kaynaklanıyor olabileceğini söyledi) yine çözüm yok. Dün itibariyle aracıma LPG dönüşümü yaptırmış olduğumdan sanırım artık yetkili servislere de gidemiyorum, bu kronik bir problem olmalı, fikri olan varsa sevinirim...


    önfren hortumları bozulmuştur..fern yaparken hidroliği gönderiyor fakat fren bırakılınca hidrolik geri gelmiyordur...ucuzdur kolayca değiştirilir ve sorun kalmaz en az 30.000 km sorun da çıkarmaz.....




  • Bir unosxie adlı arkadaşın aracındaki sorun giderildi mi bilmiyorum ama benzer sorun babamın doğan 1.6ie (LPGli) sinde olmuştu çoğu tamirci anlamadı. Yok beyin bozuk, yok lpgden vs. şeyler söyledi. Aydında özel fiat servisindeki usta buldu sorunu. Arabayı bilgisayara bağladı arabanın sıcaklığı eksilerde görünüyordu. Motorun egsoz çıkışının üstünde ısı sensörü varmış bosh marka 65 idi yerli 35 idi babam yerli aldı araba düzeldi. şimdilik hiçbir sorun yok maşallah.
  • Selam,

    Cumartesi günü değiştirttim, düzelmedi. Yine de öneri için teşekkürler... Başka fikri olan var mı bu konuda? Fren merkezinden olabilir mi?

    quote:

    Orjinalden alıntı: havnitekin


    quote:

    Orjinalden alıntı: ozgurer

    Merhaba,

    UNO'da ön fren balatası yanma problemi yaşayıp çözebilen var mı?

    1 yılda 4 tk. fren balatası değiştirdim sanırım son aldığım balatalar da yandı, problemi tespit ettim aslında; hareket halindeyken ön fren balataları diske sürtüyor bi süre sonra balata yanıyor ve her frende balatalar sürekli ses yapmaya başlıyor. Balatalar diske sürterken (sesinden anlıyorum) frene basıp bırakınca bir süre düzeliyor, sonra yine sürtmeye başlıyor direksiyonu sağa sola çevirince de ses kesiliyor.

    Aynı problem arkadaşın Tipo'sunda da var o da çözebilmiş değil, her iki araç da 99 mayıs üretimi...

    Son balata değiştirdiğimde kaliper tamir takımı da değişti (gittiğim usta bundan kaynaklanıyor olabileceğini söyledi) yine çözüm yok. Dün itibariyle aracıma LPG dönüşümü yaptırmış olduğumdan sanırım artık yetkili servislere de gidemiyorum, bu kronik bir problem olmalı, fikri olan varsa sevinirim...


    önfren hortumları bozulmuştur..fern yaparken hidroliği gönderiyor fakat fren bırakılınca hidrolik geri gelmiyordur...ucuzdur kolayca değiştirilir ve sorun kalmaz en az 30.000 km sorun da çıkarmaz.....





  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.