sifir arabanin motorunu nasil acmak gerekir?
70 Cevap9271 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
144 Mesaj
1 Aralık 2006; 9:11:36 

arkadaslar sifir arabanin motorunu nasil acmak gerekir?bu konuda bilgisi olan varsa bilgilendirebilirse sevinirim?


_____________________________



 
2313 Mesaj
1 Aralık 2006; 9:20:35 

Motor açma diye birşey yok arkadaşlar uydurmasyon şeyler şehir efsanesi.1000 km ye kadar zorlama aracını o kadar oda rodasyon için o bile şimdiki otomobillerde kalktı hemen alıp istediğin hızda yukte sür motor araca koyulmadan önce koyulduktan sonra zaten deneniyor firma tarafından. Ne olur ne olmaz diyoruz bin km ye kadar yüklenmeden sürüyoruz. Sonra hız denemeni yaparsın aracınla.


_____________________________



1189 Mesaj
1 Aralık 2006; 9:25:22 

MOTOR AÇMAK ESKİDENDİ.ŞİMDİKİ ARAÇLARDA İLK 1000-1500 KM YE KADAR FAZLA YÜKLENMEDEN KULLMAK LAZIM ONDAN SONRA CANINI ALIR GİBİ KULLANSANDA BİRŞEY OLMAZ.


_____________________________



1718 Mesaj
1 Aralık 2006; 10:16:26 

önkaputu kaldırarak diyip soğuk bir espri yaptıktan sonra ilk bikaç bin km de limitleri zorlama yeter diyim...


_____________________________



2307 Mesaj
8 Aralık 2006; 13:02:05 

@enforacle RODASYON DEĞİL ROTASYON ODA TEKERLERİN YER DEĞİŞMESİNE DENİR AŞINMALAR EŞİT OLSUN DİYE BELLİ KM SONRA YAPILIR, RODAJ PARÇA YÜZEYLERİNİN BİRBİRİNE ALIŞMASINA DENİR ESKİDENDİ O DİYE BİR ŞEY YOK ONLAR SANAYİİ TERİMLERİDİR YANLIŞ ANLAMAYIN BENİ ÇOCUKLUĞUMDAN BERİ BU İŞLERLE UĞRAŞIYORUM+BAHÇEŞEHİR ÜNİ. OTOMOTİV BÖLÜMÜNDE OKUYORUM, SIFIR KM ARACIN MOTORUNU AÇMAK İÇİN ARACI YÜKSEK DEVİRLERDE 4000 RPM VE YUKARISI UZUN SÜRE KULLANMAMALI YÜKSEK SÜRATLERDE DÜŞÜK VİTES SEÇİLMEMELİ YANİ KISACA SİZİN SÖYLEDĞİNİZ GİBİ ARACI YORMAMALI, FAZLA YÜKLENMEMELİ


_____________________________

Haram beygire (turboya) gerek yok, atmosferik candır.


5464 Mesaj
8 Aralık 2006; 13:16:23 

o eskidenmiş. şimdi cliolar mesela direk tam gaz denenmiş geliyomuş sanırım fabrikadan. fransadan. arkdaşta anlatmış. ilk 1000 kmler sakin usulüne uygun mümkünse hep öyle kullan. ondan sonra yine öyle kullan hep sakin


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! ||Gonuşma


 
826 Mesaj
8 Aralık 2006; 13:22:58 

Maksimum devrin yarısı geçmeden, özellikle soğuk motorda gaza fazla basmadan, frenleri nazik kulanacaksın yeni arabayı, kısaca yeni gelin gibi ;)


_____________________________



 
2313 Mesaj
8 Aralık 2006; 17:09:15 

Evet pardon rodaj... rotasyon nereden çıktı yaw aklım sınavda kaldı galibaDeğişmez bas gitsin o kadarda değil arkadaşlar deneniyor bu motorlar hemen birleştirilip koyulurmu


_____________________________



 
1021 Mesaj
9 Aralık 2006; 18:27:43 

walla önceki işyerinde kullandığım audi'leri ve vw'leri sıfır teslim alıp taşraya sahiplerine götürürken (banka şubelerine) adapazarına kadar 120 yi geçmeden aracı üzmeden sürüyordum..sonra ise abant gişelere gidene kadar biraz daha tempo,gişelerden girdim mi otobana 220 yi de dayadım mı motor rodajını tamamlamış oluyor 500 kilometrede


_____________________________



3444 Mesaj
10 Aralık 2006; 20:30:22 

Arkadaşlar motor AÇIK GELİYOSA RODASYONUN MANTIĞI NE BİRİNİZ AÇIKLAYABİLİRMİ? AYRICA FABRİKA NASIL OLURDA MOTORU AÇIK OLARAK YOLAR? TEKNİK OLARAK AÇIKLAYABİLECEK BİRİSİ VARMI?


_____________________________



4071 Mesaj
10 Aralık 2006; 20:56:34 


quote:

Orjinalden alıntı: Fiatci

Arkadaşlar motor AÇIK GELİYOSA RODASYONUN MANTIĞI NE BİRİNİZ AÇIKLAYABİLİRMİ? AYRICA FABRİKA NASIL OLURDA MOTORU AÇIK OLARAK YOLAR? TEKNİK OLARAK AÇIKLAYABİLECEK BİRİSİ VARMI?


aklıma tek bir açıklama geliyor o da fabrikadaki bir elemanın arabayı 1-2 bin km kullanıp sonra kilometrenin sıfırlanması..

diğer taraftan rodaj için motorun,şanzımanın ve frenlerin ilk 1000 km boyunca çok zorlanmadan kullanılması yeterlidir..sebebi de sadece hareketli elamanların ve dişlilerin birbirine uyum sağlamasıdır..onun dışında klasik anlamda motor açma olayı 10 sene geride kaldı..


_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...


 
695 Mesaj
10 Aralık 2006; 21:03:18 

Bence yapılmış motoru değil de test motorunu imal edip yükleniyolardır Sonra da test ettik diyolardır. Bu arada ilk 1000km de motora fazla yüklenilmemesi kanaatindeyim ( teknoloji ne kadar ilerlese de )


_____________________________

2005 Chevrolet Lacetti 1.6 SX - Gümüş


2890 Mesaj
10 Aralık 2006; 21:05:47 

Malzeme ve üretim teknikleri eskiye nazaran çok ilerledi. Eskiden silindir ve pistonların birbirine temas eden yüzeyleri mililimetrenin oranları ölçüde pürüzlü iken şimdilerde bu pürüzler mikron düzeylerine inmiş durumda. Birbirine sürtünen hareketli parçaların eskiden birbirilerine uyum sağlaması ve sürtünmenin minumum düzeye inmesi (kısaca alışması) zaman alırken ve bunun içinde motoru ilk başlarda biraz zorlayarak kullanmak gerekirken şimdiki motor teknolojisinde bu hareketli parçalar o kadar birbirileri ile uyumlu ve hazır geliyor ki artık böyle zorlamalara gerek kalmadı.

Dikkat edilmesi gereken şey ilk 1000 km civarında aracı çok zorlamadan normal sürmektir. Çünkü parçaların birbirine tatlı tatlı sürtünerek uyum sağlaması varken bir de hart diye sert sert sürtünmesi, aşınması vardır. Özellikle motoru ilk çalıştırdıktan sonra (aracın km'si kaç olursa olsun) ilk bir kaç dakika sakin sürmek motor ömrü için çok faydalı olacaktır.

Kısacası sıfır motoru açmak diye birşey kalmadı.


_____________________________

Bazen yolculuk gidilecek yerden daha güzeldir


 
6247 Mesaj
10 Aralık 2006; 21:49:54 

ben bu yüzden sıfır araç istemiyorum...

ilk 1000 km aracı zorlamamak..kusura bakmayında yıpratırım ben sıfır nazik araçları


_____________________________

agresif laz




Eski kullanıcı adı; mRcOLL


 
919 Mesaj
12 Aralık 2006; 19:23:55 

aslında bu konuya tek bit başlık açmak gerekir.

Kullanma kulavuzunda da yazar.
kısaca: 2-3 bin devir aşmadan mükün olan tüm vitesleri kullnarak kullancacaksın ki yeni parçalar hafif hafif aşınarak birbirine uyumlu hale gelsin.
aksini yaparsan hafif aşınma yerine ağır aşınma olur. her ne kadar günümüz imalat teknolojileri sayesinde daha kaliteli yüzeyler elde edilse de ilk bir kaç bin kilometrede bu şekilde kullanmakta fayda var.
Aynı durum soğuk motor içinde geçerli.
motor soğukken sakin kullanmazsan yine ağır aşınmalar olur...

arz ederim


_____________________________



4887 Mesaj
12 Aralık 2006; 20:06:08 

kim ne derse desin. ister parca alismasi ister Rodaj , Benim aracim 10.000 km den sonra standart verilerine gecmeye basladi, Surekli Yakit tuketimini gozlemleyerek ve Bazi hizlanma denemeleri yaparak bu kaniya ulastim. Ilk 3500 km zaten 3 haftada falan bitti bu donemde gayet dikkatli bir sekilde 3000 devirlere gelmeden zaten dizel oldugu icin tork egrisine gore aracin max tork bantindan sonra vites degistiriyordum. Sonra normal kullanmaya basladim (Turbo dizeli turbo dizel gibi kullanmali insan) Allaha sukur bir sorun yok , Motorun normal oldugunun bir kanitida bence Surerkli kontrol ettigim yakit tuketimi. Yuruyen aksamin birbirine alismasi diye birsey yok zaten, Geyik ve kuka testlerinden falan anladim bunu da Arac hala ayni tepkiyi veriyor.


_____________________________

Little Less Conversation, Little More Action Please...



 
25 Mesaj
23 Aralık 2006; 2:11:55 

seat ibizamı ilk aldığımda motor soğukken fazla zorlamadım fakat ısındıktan sonra kısa süreli olarak yüksek devirlere çıkardım her bindiğimde.Servistekiler test sürüşüne çıktıklarında oldukça beğendiler motorunu aracın.Mekatronik öğrencisiyim ve otomotiv hocamızla konuştu biraz rodaj sürecini.Oda benim gibi kullanmış fabia(100bg)sını.Bilmem ne kadar doğru yaptık


_____________________________



2981 Mesaj
23 Aralık 2006; 10:56:42 

Fren disklerini de fazla zorlamamak lazım.Gıcır gıcır disk.Kaçma yapabilir.Motoru zaten hiçbirzaman fazla zorlamamak en iyisi.


_____________________________

| AMD Athlon II X4 640 | Asus M4A87TD/USB3 | Gigabyte GeForce GTS 450 | Samsung 256GB SSD 830 Series | Corsair Value Select 2GB 1333MHZ ×2 | Thermaltake V3 600W MIDT ATX | INCA IL-1021 DVI 21.5" Full HD |
| Canon EOS 650D | EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM | EF 50mm f/1.8 II |
| Sony Xperia Ray | | |
| 2011 Kia Cerato |


 
66 Mesaj
25 Aralık 2006; 14:27:14 

aracı 1000 km 3000 devirin üzerinde kullanma derim. Daha sonra yavaş yavaş motor kendisi rodajını tamamlar zaten.



_____________________________



3444 Mesaj
26 Aralık 2006; 15:22:11 


quote:

Orjinalden alıntı: ihg70

Malzeme ve üretim teknikleri eskiye nazaran çok ilerledi. Eskiden silindir ve pistonların birbirine temas eden yüzeyleri mililimetrenin oranları ölçüde pürüzlü iken şimdilerde bu pürüzler mikron düzeylerine inmiş durumda. Birbirine sürtünen hareketli parçaların eskiden birbirilerine uyum sağlaması ve sürtünmenin minumum düzeye inmesi (kısaca alışması) zaman alırken ve bunun içinde motoru ilk başlarda biraz zorlayarak kullanmak gerekirken şimdiki motor teknolojisinde bu hareketli parçalar o kadar birbirileri ile uyumlu ve hazır geliyor ki artık böyle zorlamalara gerek kalmadı.

Dikkat edilmesi gereken şey ilk 1000 km civarında aracı çok zorlamadan normal sürmektir. Çünkü parçaların birbirine tatlı tatlı sürtünerek uyum sağlaması varken bir de hart diye sert sert sürtünmesi, aşınması vardır. Özellikle motoru ilk çalıştırdıktan sonra (aracın km'si kaç olursa olsun) ilk bir kaç dakika sakin sürmek motor ömrü için çok faydalı olacaktır.

Kısacası sıfır motoru açmak diye birşey kalmadı.




Tezin bu demek.. sana bi sorum olacak iyi oku ve tek seferde cevap ver. Arkadaşım şimdi sen diyosunki parça çapak alma işlemleri rektefiye teknolojisi vs baya gelişti..tamam buna lafım yok ancak bi 56 chevrolet le şu an üretilen 2006 opel vectra motor bloğunu ve parçalarını ele al. döküm malzemeleri ne? bunuda geçtim arkadaşım bu parçaları fabrika dediğin şekilde pürüzsüzce ve ilk değerde hafif bir sıkışma olmadan taktı diyelim ve bu motorda açma denen rodaj olayı yok o zaman ne olacak? o parçalar birbirine nasıl alışacak alıştıktan sonraki durum ne olacak?



ARKADAŞLAR TEKNOLOJİNİN İLERİSİNİ BİLEMEM ANCAK ŞU AN AÇIK MOTOR DİYE BİR KAVRAM YOK. FABRİKA BİR CİVATAYI EKSİK TAKSA 50.000 TL KAR ETSE YILLIK 500.000 ARAÇ ÜRETEN FABRİKANIN SIRF CİVATADAN KARINI Bİ HESAB EDİN BAKALIM.. ADAMLAR ARACINIZI ALIPTA 2000-3000 KM SÜRSE VE YAKIT HARCASA FABRİKAYA MALİYETİNİ DÜŞÜNSENİZE.. YANİ AÇIK GELME OLAYI GİBİİ BİR OLAY OLSA ADAMLAR KİTAPÇIKLARDA BAS BAS İLK 2000-3000 NEYSE KM DE SON HIZIN 4 TE ÜÇÜNÜ GEÇMEYİN ANİ DURUŞ KALKIŞ YAPMAYIN DEMEZ.. ONUDA BOŞVERİN SİZE BİR TEST GİDİN DENEYİN


MESELA FİATIN BENZİNLİ MOTORLARI İLK 20000 DEN SONRA BAKIMA GİRİYOR RODAJ BAKIMI YOK O 20.000 KM SONUNDA KARTERDEN AKAN YAĞI ELİNİZE ALIP İKİ PARMAĞINIZ ARASINDA Bİ UFALAYIN BAKIN ELİNİZE NE GELİYO?


ARKADAŞLAR BENDEN TAVSİYE SİZİN YAĞ DEĞİŞİP DEĞİŞMEMEİNİZİN BANA Bİ KARI YOK YADA RODAJI DÜZGÜN ATLATIP ATLATMAMANIZIN NE CEBİME PARA GİRİYOR NEDE SİZİN ARACINIZIN İYİ VEYA KÖTÜ RODAJ ATLATMASINDAN MUTLU OLUYORUM.

EN İYİSİ İLK 2500-3000 KM ANİ DÜRÜŞ KALKIŞ YAPMAMAK YÜKSEK HIZ VE DEVİR YAPMAMAK VE BU KMLER SONUNDA MUTLAKA YAĞI VE FİLTREYİ DEĞİŞMEKTİR. BUNUN EN PAHALI ARAÇTA MALİYETİ 100 YTL DİR MİLYARLAR VERİPTE 100 YTL DEN KAÇMAK OKYANUSLARI GEÇİPTE DEREDE BOĞULMAYA BENZER.....




ŞU ANKİ TEKNOLOJİYLE DURUM BUDUR...



_____________________________



9094 Mesaj
26 Aralık 2006; 17:20:33 

sıfır alınan hyundai nin kullanım klavuzu

ilk 2000 km de aracınızı 2000-4000 devir aralığında kullanın.
ani fren yada hızlanma yapmayın
römork çekmeyin
aracınızı 2 dakikadan fazla rölantide tutmayın

bunlar aklımda kalanlar


_____________________________



3444 Mesaj
26 Aralık 2006; 21:18:58 


quote:

Orjinalden alıntı: nipp

sıfır alınan hyundai nin kullanım klavuzu

ilk 2000 km de aracınızı 2000-4000 devir aralığında kullanın.
ani fren yada hızlanma yapmayın
römork çekmeyin
aracınızı 2 dakikadan fazla rölantide tutmayın

bunlar aklımda kalanlar



ÖRNEK BİR..


_____________________________



4071 Mesaj
26 Aralık 2006; 21:54:09 

konu gereksiz yere uzuyor bence..gerekli cevaplar verilmiş zaten..0 km alınmış her aracın kullanım klavuzunda aynı şeyler yazıyor..hatta benim gördüğüm tüm kullanma klavuzlarının ilk sayfasında "lütfen aracınızı kullanmadan önce bu klavuzu dikkatlice okuyun" diye bir ibare de vardır..


_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...


2388 Mesaj
27 Aralık 2006; 13:28:01 

kardeşlerim motorun sağır olması nedemek pekiyi?


_____________________________


2008 siyahastra sedan 1,3cdti njoy+sp
elinden geliyorsa bir ağız tatlandırmaya bak,o ağıza yumruk atmak erkeklik değildir
kötülere iyilik yapmak, iyilere kötülük yapmak demektir


614 Mesaj
27 Aralık 2006; 14:31:52 

bundan 10 sene once bi vectra gt almıştık
ordaki satış temsilcisi arkadaş, motoru açın demişti..
oda son viteste yani 5.vites 5000 - 6000 (hatırlamıyorum tam olarak)rpm.de kullanın demişti..
tabi bize bahane lazım bizde hemen atlayıp, bi saatte edirne yapmıştık 250 gördü gözlerim


_____________________________


[DH] Alman BMW Klubu
[img]http://img144.imageshack.us/img144/404/bmwlogo0sc.gif[/img]
BMW LC.
BMW E39
[/link]


 
25 Mesaj
27 Aralık 2006; 14:32:29 

Yeni araçlarda motor açma diye bir olay yok. O dediğin tofaşlar içindi.


_____________________________


Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.....


 
349 Mesaj
27 Aralık 2006; 15:07:00 

x5 yarisacak kivama gelebilmekdir


_____________________________

DH FOSİL GRUBU:2001-2005 ÜYELERİ


9407 Mesaj
27 Aralık 2006; 15:41:20 

fiatçı arkadaşımızın görüşlerine katılıyorum.Hiçbir fabrika ,yüzbinlerce ürettiği aracın motorunu ,oturup rodaj yapmaz .Yapamaz da , buna ne zamanı ne de harcıyacak parası vardır.

Evet üretim teknolojisindeki gelişme paralelinde, CNC tezgahlarında yüksek hassasiyette ve düzgünlükte parçalar üretilmektedir.Evet ,çok hasas yüzey algılayıcılar mikron mertebesinde pürüzleri tespit edip ,son process lerde iyileşme yapılmaktadır.Fakat bu rodaj demek değildir.Böyle olsa idi ilk bakımda hiç chip yani çapak çıkmazdı motor yağından .

Sizler katalog değerlerine sonuna kadar sadık kalın ,ama son hızı etkileyecek olan (belki de yakıt sarfiyatınızı) klasik rodaj işlemini bu km den sonra uygulamanızı öneririm.Sonra, benim araba neden çok yakıyor diye sızlanıp durmayın diye , ben sizlere önceden fikrimi belirteyeyim.

not: motoru açmak için yapacağınız hareketler sistemin tüm parçalarının birbirine alışmasını sağlayacağı için rodaj kelimesi ile aracın tümüne birden bakınız.

quote:

Orjinalden alıntı: Fiatci


quote:

Orjinalden alıntı: ihg70

Malzeme ve üretim teknikleri eskiye nazaran çok ilerledi. Eskiden silindir ve pistonların birbirine temas eden yüzeyleri mililimetrenin oranları ölçüde pürüzlü iken şimdilerde bu pürüzler mikron düzeylerine inmiş durumda. Birbirine sürtünen hareketli parçaların eskiden birbirilerine uyum sağlaması ve sürtünmenin minumum düzeye inmesi (kısaca alışması) zaman alırken ve bunun içinde motoru ilk başlarda biraz zorlayarak kullanmak gerekirken şimdiki motor teknolojisinde bu hareketli parçalar o kadar birbirileri ile uyumlu ve hazır geliyor ki artık böyle zorlamalara gerek kalmadı.

Dikkat edilmesi gereken şey ilk 1000 km civarında aracı çok zorlamadan normal sürmektir. Çünkü parçaların birbirine tatlı tatlı sürtünerek uyum sağlaması varken bir de hart diye sert sert sürtünmesi, aşınması vardır. Özellikle motoru ilk çalıştırdıktan sonra (aracın km'si kaç olursa olsun) ilk bir kaç dakika sakin sürmek motor ömrü için çok faydalı olacaktır.

Kısacası sıfır motoru açmak diye birşey kalmadı.




Tezin bu demek.. sana bi sorum olacak iyi oku ve tek seferde cevap ver. Arkadaşım şimdi sen diyosunki parça çapak alma işlemleri rektefiye teknolojisi vs baya gelişti..tamam buna lafım yok ancak bi 56 chevrolet le şu an üretilen 2006 opel vectra motor bloğunu ve parçalarını ele al. döküm malzemeleri ne? bunuda geçtim arkadaşım bu parçaları fabrika dediğin şekilde pürüzsüzce ve ilk değerde hafif bir sıkışma olmadan taktı diyelim ve bu motorda açma denen rodaj olayı yok o zaman ne olacak? o parçalar birbirine nasıl alışacak alıştıktan sonraki durum ne olacak?



ARKADAŞLAR TEKNOLOJİNİN İLERİSİNİ BİLEMEM ANCAK ŞU AN AÇIK MOTOR DİYE BİR KAVRAM YOK. FABRİKA BİR CİVATAYI EKSİK TAKSA 50.000 TL KAR ETSE YILLIK 500.000 ARAÇ ÜRETEN FABRİKANIN SIRF CİVATADAN KARINI Bİ HESAB EDİN BAKALIM.. ADAMLAR ARACINIZI ALIPTA 2000-3000 KM SÜRSE VE YAKIT HARCASA FABRİKAYA MALİYETİNİ DÜŞÜNSENİZE.. YANİ AÇIK GELME OLAYI GİBİİ BİR OLAY OLSA ADAMLAR KİTAPÇIKLARDA BAS BAS İLK 2000-3000 NEYSE KM DE SON HIZIN 4 TE ÜÇÜNÜ GEÇMEYİN ANİ DURUŞ KALKIŞ YAPMAYIN DEMEZ.. ONUDA BOŞVERİN SİZE BİR TEST GİDİN DENEYİN


MESELA FİATIN BENZİNLİ MOTORLARI İLK 20000 DEN SONRA BAKIMA GİRİYOR RODAJ BAKIMI YOK O 20.000 KM SONUNDA KARTERDEN AKAN YAĞI ELİNİZE ALIP İKİ PARMAĞINIZ ARASINDA Bİ UFALAYIN BAKIN ELİNİZE NE GELİYO?


ARKADAŞLAR BENDEN TAVSİYE SİZİN YAĞ DEĞİŞİP DEĞİŞMEMEİNİZİN BANA Bİ KARI YOK YADA RODAJI DÜZGÜN ATLATIP ATLATMAMANIZIN NE CEBİME PARA GİRİYOR NEDE SİZİN ARACINIZIN İYİ VEYA KÖTÜ RODAJ ATLATMASINDAN MUTLU OLUYORUM.

EN İYİSİ İLK 2500-3000 KM ANİ DÜRÜŞ KALKIŞ YAPMAMAK YÜKSEK HIZ VE DEVİR YAPMAMAK VE BU KMLER SONUNDA MUTLAKA YAĞI VE FİLTREYİ DEĞİŞMEKTİR. BUNUN EN PAHALI ARAÇTA MALİYETİ 100 YTL DİR MİLYARLAR VERİPTE 100 YTL DEN KAÇMAK OKYANUSLARI GEÇİPTE DEREDE BOĞULMAYA BENZER.....




ŞU ANKİ TEKNOLOJİYLE DURUM BUDUR...






< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 27 Aralık 2006; 15:46:20 >


_____________________________




658 Mesaj
27 Aralık 2006; 16:04:19 

Benimde bir sorum olacak:
Rodaj süresi olayına katılıyorum kataloktada yazıyordu zaten. Ama yakıtın düşmesi buna paralellik gösteriyormu? Benim arabam şu anda 3500 km oldu bundan sonra yakıtında düşme görülürmü acaba (1,4 HDİ)


_____________________________



9407 Mesaj
27 Aralık 2006; 16:13:22 

evet ,
Motorunuzun parçaları birbirine alışmasından itibaren katalog değerlerine doğru bir iniş olacaktır.Her gün gittiğiniz yolda kayıt yapın birde 10000 km den sonra ölçüm yapın göreceksiniz iyileşme yönünde fark olacaktır.
Ancak zaten şu an katalog değerlerini yakalamışsanız , çok az bir azalma beklenebilir.

quote:

Orjinalden alıntı: baranss

Benimde bir sorum olacak:
Rodaj süresi olayına katılıyorum kataloktada yazıyordu zaten. Ama yakıtın düşmesi buna paralellik gösteriyormu? Benim arabam şu anda 3500 km oldu bundan sonra yakıtında düşme görülürmü acaba (1,4 HDİ)



_____________________________




3444 Mesaj
27 Aralık 2006; 19:36:15 


quote:

Orjinalden alıntı: ouh61

Yeni araçlarda motor açma diye bir olay yok. O dediğin tofaşlar içindi.



Arkadaşım benim ve vezirin açıklamarını oku ve mantıklı bir sebep göster neye göre gerek yok? bu yanlış lafının vebalini alabilecekmisin?


_____________________________



3466 Mesaj
27 Aralık 2006; 20:11:19 

quote:

Orjinalden alıntı: vezir

evet ,
Motorunuzun parçaları birbirine alışmasından itibaren katalog değerlerine doğru bir iniş olacaktır.Her gün gittiğiniz yolda kayıt yapın birde 10000 km den sonra ölçüm yapın göreceksiniz iyileşme yönünde fark olacaktır.
Ancak zaten şu an katalog değerlerini yakalamışsanız , çok az bir azalma beklenebilir.

quote:

Orjinalden alıntı: baranss

Benimde bir sorum olacak:
Rodaj süresi olayına katılıyorum kataloktada yazıyordu zaten. Ama yakıtın düşmesi buna paralellik gösteriyormu? Benim arabam şu anda 3500 km oldu bundan sonra yakıtında düşme görülürmü acaba (1,4 HDİ)



Arabam daha 650 km'de ve şu anda şehiriçinde katalog değerlerinde yakıyor (şehir dışını henüz denemedim). Bu normal mi? Şimdilik zorlamadan düşük devirlerde kullanıyorum, bundan olabilir mi?


_____________________________

"Living On Earth Is Expensive, But It Does Include A Free Trip Around The Sun"


2514 Mesaj
27 Aralık 2006; 22:23:35 

Biraz sabır ve bir kaç uzun yol seyahati yaklaşık 1000 km sonra fark edilir bir seviyeye ulaşır. Fakat ne olursa olsun ilk 1000 km içerisinde motoru zorlamamakta fayda var bazı arkadaşlar motoru açmak adı altında devirleri neredeyse sınıra yakın ve sınırın üstünde sürmeyi faydalı bir yöntem sanıyorlar bu tamamen yanlış. Ayrıca tavsiye edilen değerlerin altında bir devirde gitmekte yakıt ve araç açısından zararlı bildiğim kadarı ile. Yakıttaki değerler konusu nedense oldum olası konuşulur. Bu tamamen sizin insiyatifinizde ve sürüş bilginizle alakalı. Aracını tam olarak tanıyan herkes benzinde tasarruf yapabilir hem hızlı hemde az benzin bir hayal bunu herkes kabullensin artık.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi proteo -- 27 Aralık 2006; 22:24:29 >


_____________________________

HERKESİN İŞİNE YARADIĞIN KADAR İYİSİNDİR BU HAYATTA!
Golf.TSI.122hp.
ASUS N50VN-P8600-Geforce 9650GT


1874 Mesaj
29 Aralık 2006; 23:02:56 

arabayı al.
canın nasıl istiyorsa öyle kullan.
ilk bir kaç bin.... hikaye
ben loganı ilk aldıgımdan 3 gün sonra uzun yola cıktım.
hiç esirgemedim.
araç 20 binde herhangı bır sorun yok.
gerisi HİKAYE...


_____________________________

DH 2005 Üyesi


4071 Mesaj
29 Aralık 2006; 23:12:02 


quote:

Orjinalden alıntı: yenerz

arabayı al.
canın nasıl istiyorsa öyle kullan.
ilk bir kaç bin.... hikaye
ben loganı ilk aldıgımdan 3 gün sonra uzun yola cıktım.
hiç esirgemedim.
araç 20 binde herhangı bır sorun yok.
gerisi HİKAYE...


boşa kürek çekiyoruz...sizin bir hikayeniz şu anda olamayabilir ama 50.000 km de bir hikayeniz olabilir...


_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...


3444 Mesaj
30 Aralık 2006; 13:11:51 


quote:

Orjinalden alıntı: türbülans


quote:

Orjinalden alıntı: yenerz

arabayı al.
canın nasıl istiyorsa öyle kullan.
ilk bir kaç bin.... hikaye
ben loganı ilk aldıgımdan 3 gün sonra uzun yola cıktım.
hiç esirgemedim.
araç 20 binde herhangı bır sorun yok.
gerisi HİKAYE...


boşa kürek çekiyoruz...sizin bir hikayeniz şu anda olamayabilir ama 50.000 km de bir hikayeniz olabilir...




Aynen türbülans kendini usta sanan bi akıllı çıkar şehir efsanesidir motor açık geliyor bas bişey olmaz der sonra herkezde öyle gider... mesela bu öneriyi veren arkadaşa eksantrik mili nedir desek eminimki bilmeyecektir yada yatakların boşluk oranları kaçtır desem...


Senle ben anca yazıyoruz ne okuyan var nede bunlar neden böyle demiş di,ye bir düşünen....


_____________________________



1874 Mesaj
31 Aralık 2006; 22:13:43 


quote:

Orjinalden alıntı: Fiatci


quote:

Orjinalden alıntı: türbülans


quote:

Orjinalden alıntı: yenerz

arabayı al.
canın nasıl istiyorsa öyle kullan.
ilk bir kaç bin.... hikaye
ben loganı ilk aldıgımdan 3 gün sonra uzun yola cıktım.
hiç esirgemedim.
araç 20 binde herhangı bır sorun yok.
gerisi HİKAYE...


boşa kürek çekiyoruz...sizin bir hikayeniz şu anda olamayabilir ama 50.000 km de bir hikayeniz olabilir...




Aynen türbülans kendini usta sanan bi akıllı çıkar şehir efsanesidir motor açık geliyor bas bişey olmaz der sonra herkezde öyle gider... mesela bu öneriyi veren arkadaşa eksantrik mili nedir desek eminimki bilmeyecektir yada yatakların boşluk oranları kaçtır desem...


Senle ben anca yazıyoruz ne okuyan var nede bunlar neden böyle demiş di,ye bir düşünen....


eksantrik mili nedir.ne işe yarar. senden acıklama bekliyorum
veya yataklardakı bosluk oranı neden bırakılmıstır. bir acıklama yaparmısın arkadasım.
ben makıne muhendisi değilim.
türkiyenin % 99.7sinin olmadıgı gıbı
ben araba tamırcısıde degilim.
bugun itibari ile 30 yasına gırdım.14 yasından beri araba kullanıyorum.
son bır seneye kadar hep eski arabam oldu. 6yıl.
turkıyede gezmedik yer bırakmadım.
ama ekzantrik milini de hiç sökmedım
sımdıye kadar hiç yolda da kalmadım.
aracı tamirhaneye goturecek kadar bır bılgım var.
yatakların bosluk oranı benim simdiye kadar hiç umurumda olmadı
bundan sonrada olmayacak.
ben arabam arızalanınca kendim tamır etmediğimden dolayı arabaya sente ayarı subap ayarının nasıl yapıldıgını bılmıyorum...

birde kim aracı 50000kmye gelince motoru kucagına almış merak ettim...
eski teknolojı sahınlerle 1 mılyon km gidilen ulkede yasıyoruz.
yenı teknolojı hıc bır aracta bu dedıklerınız OLMAZ...


_____________________________

DH 2005 Üyesi


3444 Mesaj
1 Ocak 2007; 13:20:55 


quote:

Orjinalden alıntı: yenerz


quote:

Orjinalden alıntı: Fiatci


quote:

Orjinalden alıntı: türbülans


quote:

Orjinalden alıntı: yenerz

arabayı al.
canın nasıl istiyorsa öyle kullan.
ilk bir kaç bin.... hikaye
ben loganı ilk aldıgımdan 3 gün sonra uzun yola cıktım.
hiç esirgemedim.
araç 20 binde herhangı bır sorun yok.
gerisi HİKAYE...


boşa kürek çekiyoruz...sizin bir hikayeniz şu anda olamayabilir ama 50.000 km de bir hikayeniz olabilir...




Aynen türbülans kendini usta sanan bi akıllı çıkar şehir efsanesidir motor açık geliyor bas bişey olmaz der sonra herkezde öyle gider... mesela bu öneriyi veren arkadaşa eksantrik mili nedir desek eminimki bilmeyecektir yada yatakların boşluk oranları kaçtır desem...


Senle ben anca yazıyoruz ne okuyan var nede bunlar neden böyle demiş di,ye bir düşünen....


eksantrik mili nedir.ne işe yarar. senden acıklama bekliyorum
veya yataklardakı bosluk oranı neden bırakılmıstır. bir acıklama yaparmısın arkadasım.
ben makıne muhendisi değilim.
türkiyenin % 99.7sinin olmadıgı gıbı
ben araba tamırcısıde degilim.
bugun itibari ile 30 yasına gırdım.14 yasından beri araba kullanıyorum.
son bır seneye kadar hep eski arabam oldu. 6yıl.
turkıyede gezmedik yer bırakmadım.
ama ekzantrik milini de hiç sökmedım
sımdıye kadar hiç yolda da kalmadım.
aracı tamirhaneye goturecek kadar bır bılgım var.
yatakların bosluk oranı benim simdiye kadar hiç umurumda olmadı
bundan sonrada olmayacak.
ben arabam arızalanınca kendim tamır etmediğimden dolayı arabaya sente ayarı subap ayarının nasıl yapıldıgını bılmıyorum...

birde kim aracı 50000kmye gelince motoru kucagına almış merak ettim...
eski teknolojı sahınlerle 1 mılyon km gidilen ulkede yasıyoruz.
yenı teknolojı hıc bır aracta bu dedıklerınız OLMAZ...



Bak ben ne ustayım nede makina mühendisiyim diyosun ve yaptığın yorum aşırı kesin doğu gibiymiş yazıyosun.. bak motoru bilmeyebilirsin zorundada değilsin ancak bişey olmaz yorumun yanlış. neden yanlış....



Arkadaşım parçalar birbirine ilk takıldığında bir alışma evresi vardır bunı şu anki teknoloji dahi engelleyemez bu budur. bak sana en güzel örneği vericem burdan çıkar debriyaj balatası dahi sıfırlandığında bir alışma evresşi vardır. Yerine sürtüne sürtüne kendine bir çalışma tyatağı ayarlar sen bu evreyi ani kalkışlarla werken yapmaya kalkarsan açacağı yatak düzensiz olur ve ona gre basar en güzel örnek bu... yada balataları ve diski yeni değiştin yada tornalattın fren eskisi gibi ilk 100 kmde tutuyormu? hayır nedeni nedir? parçalar birbirine alışmamıştır.. dwemek istediğim bu benim.bak ben ustayım yaşım senden ufak 28 sanayide büyüdüm ancak hiç bir zaman normal bir sanayi ustası gibi olmadım mesela en güzel örnek ustam radyatör sıvısının max çizgigisinin üstünde olmasını önemsemezdi ama ben araştırdım neden peki bu çizgi konmuş diye? ustam fabrikadan iyimi biliyor diye? ve doğrusunu öğrendim motoru öğrendiğim adam bana yanlıoş söylemiş hemen kendimi düzelttim.Bu budur..Hangi fabrika rodaj önemsiz yazmış bana bö gösterin katalokta?


gelelim 50.000 km olayına;

çapak alma rektefe işlemleri artık arkaşadşalrında dediği gibş aşırı hassas ancak şunu biliyormuydun?


makinalar daha sıfır hatayla palanya edemiyor ister istemez örneğin silindir gömleklerinde çapaklar kalıyor. sen bunu ağır bir evrede alışmasını yaparsan bu çapaklar zamanla azalıyor ve sekmanlar fazla zarar görmüyor ancak senin dediğin gibi bi anda yükte çalıştırırsan sekmanlar bu çapaklara aşırı yükleniyor ve zarar görüyor bununda sonucunu belki 50.000 de yağ yakan bir motor belkide 150.000 de görüyorsun ama sonuçta görüyorsun..

bizim dediğimiz eğer motorunun uzun ömürlü olmasını istiyorsan bunlara uy.uymazsanda sen bilirsin.ancakl burda milleti yanlış bilşgilendirmek yanlış.. yoksa sizin sekmanınız pistonunuz beni ilgi alaka etmez. ne olursa olsun derim ancak burda yanlış bilgi vermektense yanlışlarla mücadele etmeyi tercih ederim. sen nasıl kullanıyosan kullan ama bu yazdıklarımın acısını bir gün çekeceksin ve o motor kendini belli edecek..


_____________________________



1991 Mesaj
1 Ocak 2007; 17:28:57 

Fiatcı ben de marak ettim şimdi radyatör suyu neden max çizgisinin üstünde olmamalı? Sanırsam aşırı ısınma olunca çok fazla buhar basınıcının oluşmasını önlemek. Değilse nedir? Açıklar mısın?


_____________________________



3444 Mesaj
1 Ocak 2007; 18:39:54 


quote:

Orjinalden alıntı: ecar limon

Fiatcı ben de marak ettim şimdi radyatör suyu neden max çizgisinin üstünde olmamalı? Sanırsam aşırı ısınma olunca çok fazla buhar basınıcının oluşmasını önlemek. Değilse nedir? Açıklar mısın?



Aynen dediğin şekilde.radyatör kapaklarının belirli çalışma basıncı vardır bunu belli seviye aşarsa tahliye yapar çok aşarsa kapak parçalanır-ki görmedim diyenler olursa benim başıma iki araçta geldi.

normal seviyede olursa belirli buhar basıncı içeride kalıyor ve motor soğuyunca suda eksilme olmuyor ancak max seviyesi geçilirse bu buhar tahliye ediliyor ve dahada fazlası eğer buharı mtoplamak için yeterli yer olmazsa buhar basıncı kapağa zarar verebiliyor.. sebep bu..


_____________________________



 
64 Mesaj
4 Ocak 2007; 13:01:18 



Arkadaşım merhaba
dediklerinin bir kısmına katılıyorum ancak katılmadığım tarafı şu ;
Sen diyorsun ki fabrika motoru açmaz veya başka bir deyişle belirli km testi yapmaz
bu konluda yanlışsın bence bizzat bu konuda deneyimli almanya BMW teknik büro danışmanlığı yapmış bir tanıdıktan edindiğim bilgiye göre araç yürüyen ve diğer aksesuar dahil tüm parça ve azaları test edilirmiş bu arada da araç yürüyen ve parçalar alışsın diye belirli bir km sürüş yapılırmış.Bu da o araca belirli bir alışım sağlarmış.Bilgili olduğun belli ancak bu konuda biraz daha mantıklı ol araçlar artık öle bir parça eksik gönderse fabrika şu kadar kar yapar zihniyeti kalktı .Çünkü firmalar artık aracın testleri için ne kadar para harcıyorlar bunu da duşün kaldıki büyük bir firma bu kadar cimrilikle kar sağlayacak pek aklım almadı
kısacası
araç belirli bir km yapıyor ancak dediğin gibi aracı zorlamak lazım ama araç motoruda açık olmadan yani eskisi gibi gelmiyor. ve de firmalar büyük firmalardan bahsediyorum bir civata ile bilmem ne kadar kar düşünmez çünkü ben araba ürettim hadi satallım demiyorlar belir li testlerden geçip sonra piyasaya çıkıy


_____________________________



2085 Mesaj
4 Ocak 2007; 13:41:22 

motor acma su an size göre yok ama bana göre hala sagır motor var sizde galerici olsaydınız bunu cok iyi anlardınız


_____________________________




 
64 Mesaj
4 Ocak 2007; 13:53:32 

arkadaşım sen yazımı ya okumadın yada yanlış anladım ben motor açma yok demiyorum ama motor da
hiç sürüş testi yani belirli bir km testi yapılmadan gelmiiyor
yani motor açık gelmiyor fakat belirli alıştırmalar da yapılıyor
yani çapaklanmanın giderilmesi yeni parçaların alıştırılması yapılıyor
eskiye oranladığımızda arabalar şimdi açık geliyor ben bunu demek istedim
arabanın motoru açılmış al bas basabildiğin kadar demiyorum
ayrıca galericiymissin allah kolaylık versin bende benzer bir iş kolu ile uğraşıyorum


_____________________________



 
2313 Mesaj
4 Ocak 2007; 13:57:03 

Tamam ben makine muhendisiyim hemde mastirim var elektronikte amerikada yaptim.Iciniz rahat ettiyse rodaj yok kardesim oto programlarinda da diyorlar seyrediyorsaniz eger. Motor denenmeden hemen parcalar birlestirilip arabaya takilmaz zaten.Denenir isinma surtunme yakit sarfiyati vs makul seviyedeyse araca takilir. Yinede 1000 km ye kadar cok yuklenmeyin derler.siz bilirsiniz riskli diyorsaniz yuklenmeyin umursamiyorsaniz yuklenin zaten.Birde su var adamlar sizin nasil sureceginizi bilemez ilk 5000 binde yuksek devirde zarar gorurse firma batar garanti kapsamina girecegi icin.Neyse capaktan vs sorun olursa zaten bu siz arabayi sattiktan cok cok uzun sure sonra etkisini gosterebilir 200 binde felan.


_____________________________



 
64 Mesaj
4 Ocak 2007; 14:09:06 

arkadaşım sana bi soru sorcam
ben yeni üye oldum bu er çavuş dalgası nedir neye göre ne zaman rütbe değişir
bi zahmet


_____________________________



 
2313 Mesaj
4 Ocak 2007; 15:44:13 

mesaj sayina gore katilima gore yani sanirim


_____________________________



3444 Mesaj
4 Ocak 2007; 19:05:59 

Arkadaşlar kusura bakmayında saçmalıyosunuz neden saçmalıyosunuz.

Ben tofaş renault toyota mercedes ve man fabrikasını gezmiş birisiyim. makina mühendisi değilim ancak yazılarınızdan okuduğuma göre bu konuda sizden daha çok tecrübeliyim...

1- bana birisi açıklamasını yapsın motorun lışma evresi kaç kmdir?

2- her yeni araç yol testinden geçer ancak bunlar fabrikanın özel pistinde olur ve en fazla 20 km olur-ki bunu bile görmeyen araçlar var.

3- hadi dediğiniz doğru aracı fabrika 1000 km kullandı diyelim 1000 km yolu bir araç en az bir günde yapar. artı 90 la sabit gitse diyelim 1600 cc bir araç 100 km de 6 litre yaktı diyelim kabaca. arkadaşlar 60 litre benzin kaç para allahınızı seversiniz bi söyleyin?

4-hadi haklısınız diyelim fabrika bir kül tablasından kar etmiyor diyelim yada fazla bir civatadan. arkadaşlar bir araçta kaç milypn tane parça var? ve her sisteme fazladan bir civata takıldı diyelim en azda 100 sistem var diyelim-ki bundan fazladır 50 kuruşluk civata bir araçta 50 ytl eder ve mantıken düşünün sadece civatadan durum bu..

5- madem bu çapakların önemi yok diyelim. özellikle amerikada master yapan arkadaşa diyorum. bernde iskitler sanayide sizin gibi test laboratuvarında değil gerçek hayatta değişik sürüş şekillerindeki aşınmalrı inceledim ve 100.000 e gelen bir aracı açın eğer açan ustaysa rodajının nasıl geçtiğini size anında okur...,

6- hadi hepsi yanlış siz haklısınız. fabrika motoru açıyor testler gerçek hayatla birebir tutuyor. peki hala neden inatla bu dangalak fabrikalar katalokta rodajın önemini vurguluyor?


_____________________________



1874 Mesaj
6 Ocak 2007; 15:27:46 

ben hala daha motoracma muhabbetıne katılmıyorum.
rodaj?

hatırlıyorum biraralar isuzu kamyonlar 1 milyon km garanti veriyorlardı..
bu araba kamyon ve yuk tasıyor.
rampa yukarı 1 takviye ile yuksek devirde cokgıtmıslerdir.
bu arabaların rodajı yokmu
ilk 5bin arabaya yuk koymadanmı koca kamyonla gezdiler.
sanmam
sacma da zaten..
araçlar her turlu testten gecirilmişolarak gelir.
sen ne kadar soylesende bu boyledır.
dilekolay 1milyon km.
50binde motordan yağ gelip 150 binde motor ölseydi isuzu coktan batmış olurdu...

sen genede arabayı bıldıgın gıbı kullan.


_____________________________

DH 2005 Üyesi


1874 Mesaj
6 Ocak 2007; 15:32:57 


quote:

Orjinalden alıntı: slyt

motor acma su an size göre yok ama bana göre hala sagır motor var sizde galerici olsaydınız bunu cok iyi anlardınız



bu arabanın motorunun acılmayısı.
yol gıtmıyor.
sebebi ise arabanın gazına basılmayısı.
satmıs oldugum ford taunusu (89 model) 5 yılönce aldıgımda 4 vites 70ten yukarıcıkmıyordu.
ilk sahibi hic gaza basmamış motoruacmamıs.
aracın motorunu acmak için gaza yuklenmekgerekiyor.


_____________________________

DH 2005 Üyesi


3444 Mesaj
6 Ocak 2007; 19:33:40 


quote:

Orjinalden alıntı: yenerz

ben hala daha motoracma muhabbetıne katılmıyorum.
rodaj?

hatırlıyorum biraralar isuzu kamyonlar 1 milyon km garanti veriyorlardı..
bu araba kamyon ve yuk tasıyor.
rampa yukarı 1 takviye ile yuksek devirde cokgıtmıslerdir.
bu arabaların rodajı yokmu
ilk 5bin arabaya yuk koymadanmı koca kamyonla gezdiler.
sanmam
sacma da zaten..
araçlar her turlu testten gecirilmişolarak gelir.
sen ne kadar soylesende bu boyledır.
dilekolay 1milyon km.
50binde motordan yağ gelip 150 binde motor ölseydi isuzu coktan batmış olurdu...

sen genede arabayı bıldıgın gıbı kullan.



O SENİN GÖRÜŞÜN YAZILARIMI TAM OKURSAN VERECEĞİM CEVAPLAR HER ZAMAN AYNIDIR..
ADAMLAR ALIPTA SENİN ARACINI 2000 KM KULLANMAZ BUDA BÖYLE BİLİNE...

SIFIR ARACI OLUPTA İLK YAĞ DEĞİŞİMİNDE YAĞI ELİNE ALIP OVALAYAN BENİ ANLAR..


_____________________________



 
291 Mesaj
8 Ocak 2007; 20:37:43 

kimi insan alır ve nasıl sürmek istiyorsa öyle kullanır basar yavaş gider kimi debriyajda tutar ayağını bazıları arabalarından çıkan problemlerden şikayetçi olur kimi arabasıyla hiç ilgilenmez hiç problemlede karşılaşmaz.araçla ilgili konular aslında insan karakteriyle ilgilidir kimi insan daha hassas dır arabasına bana kalırsada bende aracıma yeni takılan bir parçayı zorlamam ama bu bana fayda belki sağlamıyacaktır ama içim rahat eder enazından o yüzden bilgiler paylaşısın isteyenlerde bu bilgilerden yararlansın kolay gelsin


_____________________________

www.maskorganizasyon.com.tr


3786 Mesaj
8 Ocak 2007; 22:06:24 


quote:

Orjinalden alıntı: yenerz


quote:

Orjinalden alıntı: slyt

motor acma su an size göre yok ama bana göre hala sagır motor var sizde galerici olsaydınız bunu cok iyi anlardınız



bu arabanın motorunun acılmayısı.
yol gıtmıyor.
sebebi ise arabanın gazına basılmayısı.
satmıs oldugum ford taunusu (89 model) 5 yılönce aldıgımda 4 vites 70ten yukarıcıkmıyordu.
ilk sahibi hic gaza basmamış motoruacmamıs.
aracın motorunu acmak için gaza yuklenmekgerekiyor.

bencede gazdan çekmeyin ayanızı


_____________________________

--samsung s760 & s860 kullanıcırı buraya--


2575 Mesaj
9 Ocak 2007; 11:22:12 

quote:

Orjinalden alıntı: Fiatci

Arkadaşlar motor AÇIK GELİYOSA RODASYONUN MANTIĞI NE BİRİNİZ AÇIKLAYABİLİRMİ? AYRICA FABRİKA NASIL OLURDA MOTORU AÇIK OLARAK YOLAR? TEKNİK OLARAK AÇIKLAYABİLECEK BİRİSİ VARMI?


evet sana katılıyorum bu çok saçma bir mantık motoru nsl açıpta verebilirler bunlar ferrari lamborghini deilki özel üretim olsun tek tek deneyip versinler bunlar fabrika çıkışlı seri üretimli araçlar tık tık geçip satışa sunuluyor standart yani... walla bizde seat vardı sıfır dizeldi aldığımız günden beri motoru açmak için yüksek devirde kullanıyorduk sorun yaratmadı ilk aldığımızda 190 yapıyordu şimdi 210 görüyor



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ***blood*** -- 9 Ocak 2007; 11:26:41 >


_____________________________

"Burası bir donanım forumudur!"
Apple iPod Touch 8GB with Jailbroken! & Nano 6th 8GB with Creative Ep-630
Canon PowerShot SX230HS
Seat Team Cordoba 1.4 TDi
Cowon D2 4GB
Nexus 4 Black & iPhone 5S White


 
151 Mesaj
10 Ocak 2007; 22:30:01 

2007 bmw 520d kullanım kitapcıgında ilk 2000 km boyunca 3500 devir yada 140 km uzeri hıza çıkmayın yazıyor.


_____________________________



535 Mesaj
10 Ocak 2007; 23:38:02 

ben de bir şeyi merak ettim okuyunca. otomatik vitesli araçlarda yapılabilecek bir şey varmı? devri kendisi ayarlıyor. sert fren yapmamak yeterlimi? birde olay sadece devirdemi bitiyor? devri uygun olduktan sonra 120 ile gitmenin falan bir zararı varmı? forumun tansiyonu yüksek, yanlış anlaşılmasın bilmediğimden soruyorum :)


_____________________________

corolla hb d-4d sol mm
yaris d-4d sol mm


6662 Mesaj
11 Ocak 2007; 0:54:29 

ilk günkü motor performansı ile 15-20 bin kmdeki vede 100 bindeki bir olmaz bunu nasıl adlandırırsınız bilmem ama bu böyledir.
ister açmak deyin ister rodaj deyin.
fakat motor açmak dediğiniz şey belli bir km ye kadar çok yüksek devirde kullanmaksa bu yanlıştır. bunuda bilin.


_____________________________




3444 Mesaj
11 Ocak 2007; 18:46:23 


quote:

Orjinalden alıntı: Villeneuve

ben de bir şeyi merak ettim okuyunca. otomatik vitesli araçlarda yapılabilecek bir şey varmı? devri kendisi ayarlıyor. sert fren yapmamak yeterlimi? birde olay sadece devirdemi bitiyor? devri uygun olduktan sonra 120 ile gitmenin falan bir zararı varmı? forumun tansiyonu yüksek, yanlış anlaşılmasın bilmediğimden soruyorum :)



arkadaşım otomatik vitesler şöyle.
d ye aldın herhangi bir viteste örneğin 60 la gidiyosun ve bir anda gaza sonuna kadar bastın araç napıcak? ani güç için bir alt vitese geçip devir artırıcak bu andada dediğimiz olaylar meydana gelicek yani iş sakin kullanımdan geçiyor. araca 4000 devrin üstünü bu süre içinde fazla geçirtmemeye gayret etmek lazım...


bu arada sec arkadaşımızın örneği her şeyin kanıtıdır... hadi bmw nin sisteminede eskide kaldın diyin?


_____________________________



 
914 Mesaj
9 Haziran 2009; 0:36:47 

konuyu bir hortlatayım arabayı yeni aldım 1000 km oldu arabayı açma muaabtine bir bakayım dedim
bmw 316i aldım hiç te takılmadım bu açma olayına 160-170 200e kadar vurdum umarım bir zararını görmem


_____________________________



4407 Mesaj