Şimdi Ara

vuruntu nedir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
24.379
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar şu vuruntu nasıl bir sesdir allah aşkına tüm arkadaşlar şunu diyor arabanızda vuruntu varsa daha yüksek oktan kullanın diyorlar ama bu vuruntu nasıl anlaşılır ve sesi neye benzer sağolun



  • motoru yağsiz birak en kolay anlama şeklin olur...

    bildiğim kadariyla mazotlu araçlarda daha cok belli olan birsey düzgün yanma olmayinca arac biraz daha sarsintili calisiyor bunu sesinden zaten anlarsin olmadi kaputu acip bak (benzinli icinde gecerli) sarsintisi artar avans vurur bunun sesini duyarsin zaten vs bunun gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceyhunberber

    motoru yağsiz birak en kolay anlama şeklin olur...

    bildiğim kadariyla mazotlu araçlarda daha cok belli olan birsey düzgün yanma olmayinca arac biraz daha sarsintili calisiyor bunu sesinden zaten anlarsin olmadi kaputu acip bak (benzinli icinde gecerli) sarsintisi artar avans vurur bunun sesini duyarsin zaten vs bunun gibi.
    vuruntu:

    Benzinli motorlarda genellikle alçak devirlerde meydana gelen bir olaydır. Pistonların yavaş çalışması sonucu fazla hava akımı oluşmamasıyla bujiden kaynaklanan alev daha alt kısımlara ulaşmadan basıncın etkisiyle silindirin diğer kısımlarında patlama meydana gelir. Bu patlama silindir yüzeylerine çarparak vuruntu dediğimiz motorda sarsıntıya yol açar. Yüksek oktanlı benzin kullanımıyla vuruntunun önüne geçilebilir.

    Dizellerdeyse tam tersine genellikle yüksek devirlerde ortaya çıkan bir durumdur. Bununda önüne geçilmesi için yüksek setan sayılı yakıt kullanılmalıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: W_R_11

    vuruntu:

    Benzinli motorlarda genellikle alçak devirlerde meydana gelen bir olaydır. Pistonların yavaş çalışması sonucu fazla hava akımı oluşmamasıyla bujiden kaynaklanan alev daha alt kısımlara ulaşmadan basıncın etkisiyle silindirin diğer kısımlarında patlama meydana gelir. Bu patlama silindir yüzeylerine çarparak vuruntu dediğimiz motorda sarsıntıya yol açar. Yüksek oktanlı benzin kullanımıyla vuruntunun önüne geçilebilir.

    Dizellerdeyse tam tersine genellikle yüksek devirlerde ortaya çıkan bir durumdur. Bununda önüne geçilmesi için yüksek setan sayılı yakıt kullanılmalıdır.

    Alıntıları Göster
    peki araç içindeyken duyulabilecek kadar yüksek bir sesmidir yoksa titreşimmidir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpaslan11

    peki araç içindeyken duyulabilecek kadar yüksek bir sesmidir yoksa titreşimmidir

    Alıntıları Göster
    evet duyulabilir , dikkate bağlı tabii aracın izalasyonuna etkili
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    evet duyulabilir , dikkate bağlı tabii aracın izalasyonuna etkili

    Alıntıları Göster
    vuruntu piston içindeki karışımın patlama zamanından önce ısı ve basıncın etkisiye patlamasıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okyaypay

    vuruntu piston içindeki karışımın patlama zamanından önce ısı ve basıncın etkisiye patlamasıdır.

    Alıntıları Göster
    peki benim araba rolantideyken titreme yapıyo böyle titreşimi hissediyorum aynen hani kamyonlar dururda rolantideyken vın vın vın vın ses çırarır ya ses yokda rolantide titreme var bende. Acaba bujiler 12 bin'i devirdi eskidi de ondan mı ki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okyaypay

    vuruntu piston içindeki karışımın patlama zamanından önce ısı ve basıncın etkisiye patlamasıdır.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    vuruntu piston içindeki karışımın patlama zamanından önce ısı ve basıncın etkisiye patlamasıdır.

    PEKİ BUNU NASIL ANLIYORUZ.TEŞEKKÜRLER
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpaslan11

    quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    vuruntu piston içindeki karışımın patlama zamanından önce ısı ve basıncın etkisiye patlamasıdır.

    PEKİ BUNU NASIL ANLIYORUZ.TEŞEKKÜRLER

    Alıntıları Göster
    düşük devirde gaza yüklenince motordan bir şakırtı sesi duyulur , avans vurması derler
    oktan yükselterek sorun genelde çözülür.
    avans vurması kesildiği zaman zaten motorun eskisinden daha farklı çalıştığı da hissedilir, sessizleşir , titreşimi azalır.

    ben bu olayı opetten shell e geçince yaşadım. opet kullanırken avans vuran arabam shell koyunca düzeldi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: okyaypay

    düşük devirde gaza yüklenince motordan bir şakırtı sesi duyulur , avans vurması derler
    oktan yükselterek sorun genelde çözülür.
    avans vurması kesildiği zaman zaten motorun eskisinden daha farklı çalıştığı da hissedilir, sessizleşir , titreşimi azalır.

    ben bu olayı opetten shell e geçince yaşadım. opet kullanırken avans vuran arabam shell koyunca düzeldi.

    Alıntıları Göster
    ama zaten birçok araçda 2 nci vites düşük devirde bir yokuşa filan girseniz yapmazmı bunu ? yapar gibime geliyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    peki benim araba rolantideyken titreme yapıyo böyle titreşimi hissediyorum aynen hani kamyonlar dururda rolantideyken vın vın vın vın ses çırarır ya ses yokda rolantide titreme var bende. Acaba bujiler 12 bin'i devirdi eskidi de ondan mı ki.

    Alıntıları Göster
    rölantidede vuruntu olabilir ancak aracın titremesi ile vuruntu ayrı seylerdir.Sanırım sizin olay düşük rölanti devrinden kaynaklanmakta.Yani gaza hafifçe basınca geçiyor ise bu olay bahsedilen vuruntu olayı değildir.Buna rezonans diyoruz ,aynen tekerlerdeki balans olayı gibi .


    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    peki benim araba rolantideyken titreme yapıyo böyle titreşimi hissediyorum aynen hani kamyonlar dururda rolantideyken vın vın vın vın ses çırarır ya ses yokda rolantide titreme var bende. Acaba bujiler 12 bin'i devirdi eskidi de ondan mı ki.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    rölantidede vuruntu olabilir ancak aracın titremesi ile vuruntu ayrı seylerdir.Sanırım sizin olay düşük rölanti devrinden kaynaklanmakta.Yani gaza hafifçe basınca geçiyor ise bu olay bahsedilen vuruntu olayı değildir.Buna rezonans diyoruz ,aynen tekerlerdeki balans olayı gibi .


    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    peki benim araba rolantideyken titreme yapıyo böyle titreşimi hissediyorum aynen hani kamyonlar dururda rolantideyken vın vın vın vın ses çırarır ya ses yokda rolantide titreme var bende. Acaba bujiler 12 bin'i devirdi eskidi de ondan mı ki.


    Alıntıları Göster
    benim bildiğim yüksek oktanlı benzin daha zor yanar. bu durumda düşük kullanmak gerekmez mi? yoksa yanılıyomuyum?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneMoreCupofCoffee

    benim bildiğim yüksek oktanlı benzin daha zor yanar. bu durumda düşük kullanmak gerekmez mi? yoksa yanılıyomuyum?

    Alıntıları Göster
    e tamam işte yanma direnci fazla olduğu için vaktinden önce patlamıyor zamanında patlıyor vuruntu olmuyor.
    oktan: benzinin yanmaya karşı olan direncidir başka bir deyişle benzinin vuruntuya karşı olan direncidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okyaypay

    e tamam işte yanma direnci fazla olduğu için vaktinden önce patlamıyor zamanında patlıyor vuruntu olmuyor.
    oktan: benzinin yanmaya karşı olan direncidir başka bir deyişle benzinin vuruntuya karşı olan direncidir.

    Alıntıları Göster
    doğru söylüyosun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpaslan11

    quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    vuruntu piston içindeki karışımın patlama zamanından önce ısı ve basıncın etkisiye patlamasıdır.

    PEKİ BUNU NASIL ANLIYORUZ.TEŞEKKÜRLER

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: alpaslan11


    quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    vuruntu piston içindeki karışımın patlama zamanından önce ısı ve basıncın etkisiye patlamasıdır.

    PEKİ BUNU NASIL ANLIYORUZ.TEŞEKKÜRLER

    Ustalar taşmı yesin. Garanti süreleri çıkmış 5 yıla adamlar zaten sinek avlıyor, bırakın bunu da hepimiz anlamayalım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otuuuz5

    quote:

    Orjinalden alıntı: alpaslan11


    quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    vuruntu piston içindeki karışımın patlama zamanından önce ısı ve basıncın etkisiye patlamasıdır.

    PEKİ BUNU NASIL ANLIYORUZ.TEŞEKKÜRLER

    Ustalar taşmı yesin. Garanti süreleri çıkmış 5 yıla adamlar zaten sinek avlıyor, bırakın bunu da hepimiz anlamayalım

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar biraz uzun olacak ama anlayacağınıza eminim

    Vuruntu ingilizcesi knock şudur.


    Motorda silindirlere dolan karışım piston üst ölü noktaya varmadan ateşlenir buna avans denir.

    avans ayarı sabit araçlarda yakıtın octane değeri farklı alınırsa bu ayar bozulur. ve yakıt hava karışımı istenilen anda yanmaz. yanma patlama şeklinde gerçekleşir ve motorun iç aksamına zarar verir detonasyona sebep olabilr.


    Şimdi octane değeri düştükçe benzin kolay tutuşur mesela 95 oktana göre piston üst ölü noktaya varmadan 5 derece önce avans ayarlandıysa siz bu motora 98 oktan yakıt koyduğunuzda karışım ın ateşlenmesi için gereken zaman yeterli gelmeyebilir.

    Ha ne olur ?

    5 derece önce yanmaya başlaması gereken yakıt piston üst ölü noktayı geçip aşağıya inerken birden düzensiz patlar VURUNTU oluşur.

    Aynı mantıkla yüksek oktan yakıtla çalışması için ayarlanmış bir motora 15 derece avans verilmiş olsun.
    buna 95 veya daha düşük oktan yakıt konulduğunda yakıtın yanması için gereken avans fazla geleceğinden piston istenilen konuma ulaşmadan tutuşma gerçekleşir. araç çekişten düşer gaz yemiyormuş gibi hissedilir.

    Genelde supap şıkırtısı metal metale çarparmış gibi bir ses oluşur ve aracın motoru açısından çok sakat bir durumdur.


    Günümüzün "modern" sıfatlı araçlarında vuruntu sensörleri bulunmaktadır (knock sensor) bunlar vuruntuyu algıladığı an avans değerine müdahele eder. ancak yakıt bu müdaheleye rağmen istenilen anda yakılamıyorsa araç arızaya geçer yada dediğim ses oluşur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    rölantidede vuruntu olabilir ancak aracın titremesi ile vuruntu ayrı seylerdir.Sanırım sizin olay düşük rölanti devrinden kaynaklanmakta.Yani gaza hafifçe basınca geçiyor ise bu olay bahsedilen vuruntu olayı değildir.Buna rezonans diyoruz ,aynen tekerlerdeki balans olayı gibi .


    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    peki benim araba rolantideyken titreme yapıyo böyle titreşimi hissediyorum aynen hani kamyonlar dururda rolantideyken vın vın vın vın ses çırarır ya ses yokda rolantide titreme var bende. Acaba bujiler 12 bin'i devirdi eskidi de ondan mı ki.


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    rölantidede vuruntu olabilir ancak aracın titremesi ile vuruntu ayrı seylerdir.Sanırım sizin olay düşük rölanti devrinden kaynaklanmakta.Yani gaza hafifçe basınca geçiyor ise bu olay bahsedilen vuruntu olayı değildir.Buna rezonans diyoruz ,aynen tekerlerdeki balans olayı gibi .


    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    peki benim araba rolantideyken titreme yapıyo böyle titreşimi hissediyorum aynen hani kamyonlar dururda rolantideyken vın vın vın vın ses çırarır ya ses yokda rolantide titreme var bende. Acaba bujiler 12 bin'i devirdi eskidi de ondan mı ki.





    evet evet gaza basınca kesiliyor rolanti devri motor sıcakken 600 - 700 gibi sanırım. 1000 nin altında. peki bi zararı varmıdır. rolanti devrini yükseltirsem bu seferde araba rolantide çok yakar demi aynen kışın arabanın çok yaktığı gibi.(jigle meselesi yani)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rockinger

    Arkadaşlar biraz uzun olacak ama anlayacağınıza eminim

    Vuruntu ingilizcesi knock şudur.


    Motorda silindirlere dolan karışım piston üst ölü noktaya varmadan ateşlenir buna avans denir.

    avans ayarı sabit araçlarda yakıtın octane değeri farklı alınırsa bu ayar bozulur. ve yakıt hava karışımı istenilen anda yanmaz. yanma patlama şeklinde gerçekleşir ve motorun iç aksamına zarar verir detonasyona sebep olabilr.


    Şimdi octane değeri düştükçe benzin kolay tutuşur mesela 95 oktana göre piston üst ölü noktaya varmadan 5 derece önce avans ayarlandıysa siz bu motora 98 oktan yakıt koyduğunuzda karışım ın ateşlenmesi için gereken zaman yeterli gelmeyebilir.

    Ha ne olur ?

    5 derece önce yanmaya başlaması gereken yakıt piston üst ölü noktayı geçip aşağıya inerken birden düzensiz patlar VURUNTU oluşur.

    Aynı mantıkla yüksek oktan yakıtla çalışması için ayarlanmış bir motora 15 derece avans verilmiş olsun.
    buna 95 veya daha düşük oktan yakıt konulduğunda yakıtın yanması için gereken avans fazla geleceğinden piston istenilen konuma ulaşmadan tutuşma gerçekleşir. araç çekişten düşer gaz yemiyormuş gibi hissedilir.

    Genelde supap şıkırtısı metal metale çarparmış gibi bir ses oluşur ve aracın motoru açısından çok sakat bir durumdur.


    Günümüzün "modern" sıfatlı araçlarında vuruntu sensörleri bulunmaktadır (knock sensor) bunlar vuruntuyu algıladığı an avans değerine müdahele eder. ancak yakıt bu müdaheleye rağmen istenilen anda yakılamıyorsa araç arızaya geçer yada dediğim ses oluşur.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Rockinger

    Arkadaşlar biraz uzun olacak ama anlayacağınıza eminim

    Vuruntu ingilizcesi knock şudur.


    Motorda silindirlere dolan karışım piston üst ölü noktaya varmadan ateşlenir buna avans denir.

    avans ayarı sabit araçlarda yakıtın octane değeri farklı alınırsa bu ayar bozulur. ve yakıt hava karışımı istenilen anda yanmaz. yanma patlama şeklinde gerçekleşir ve motorun iç aksamına zarar verir detonasyona sebep olabilr.


    Şimdi octane değeri düştükçe benzin kolay tutuşur mesela 95 oktana göre piston üst ölü noktaya varmadan 5 derece önce avans ayarlandıysa siz bu motora 98 oktan yakıt koyduğunuzda karışım ın ateşlenmesi için gereken zaman yeterli gelmeyebilir.

    Ha ne olur ?

    5 derece önce yanmaya başlaması gereken yakıt piston üst ölü noktayı geçip aşağıya inerken birden düzensiz patlar VURUNTU oluşur.

    Aynı mantıkla yüksek oktan yakıtla çalışması için ayarlanmış bir motora 15 derece avans verilmiş olsun.
    buna 95 veya daha düşük oktan yakıt konulduğunda yakıtın yanması için gereken avans fazla geleceğinden piston istenilen konuma ulaşmadan tutuşma gerçekleşir. araç çekişten düşer gaz yemiyormuş gibi hissedilir.

    Genelde supap şıkırtısı metal metale çarparmış gibi bir ses oluşur ve aracın motoru açısından çok sakat bir durumdur.


    Günümüzün "modern" sıfatlı araçlarında vuruntu sensörleri bulunmaktadır (knock sensor) bunlar vuruntuyu algıladığı an avans değerine müdahele eder. ancak yakıt bu müdaheleye rağmen istenilen anda yakılamıyorsa araç arızaya geçer yada dediğim ses oluşur.






    aklıma şu geldi, mesela 2 viteste giderken yavaşayıp mahalle arasında bi kavşağı dönecez 1 e almıyorruz hızmız baya düşüyo dönerken (iki araba yanında duuryosa ses yankı yaparya ) böyle ozaman araba devirden düşüp titreme yaparken gaza basınca şır şır şrı ses geliyo sonra hızlanınca bu ses gidiyo, motor o zaman vuruntu mu yapmış oluyor.

    Şu anda 99 model 1,6 aracıma 97 oktan benzin kullanıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    rölantidede vuruntu olabilir ancak aracın titremesi ile vuruntu ayrı seylerdir.Sanırım sizin olay düşük rölanti devrinden kaynaklanmakta.Yani gaza hafifçe basınca geçiyor ise bu olay bahsedilen vuruntu olayı değildir.Buna rezonans diyoruz ,aynen tekerlerdeki balans olayı gibi .


    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    peki benim araba rolantideyken titreme yapıyo böyle titreşimi hissediyorum aynen hani kamyonlar dururda rolantideyken vın vın vın vın ses çırarır ya ses yokda rolantide titreme var bende. Acaba bujiler 12 bin'i devirdi eskidi de ondan mı ki.





    evet evet gaza basınca kesiliyor rolanti devri motor sıcakken 600 - 700 gibi sanırım. 1000 nin altında. peki bi zararı varmıdır. rolanti devrini yükseltirsem bu seferde araba rolantide çok yakar demi aynen kışın arabanın çok yaktığı gibi.(jigle meselesi yani)

    Alıntıları Göster
    imzandan aracının toyota olduğunu anlıyorum ;

    bakımlarını aksatma .. bujilerim 12 bini devirdi diyorsun..

    unutmaki yakıtı doğru anda tutuşturmak için buji baş eleman.

    eğer ateşleme düzgün olursa devir sorunuda ortadan kalkar. ayrıca tüm araçlar devri arttıkça verilen avansı arttırır titremenin devir yükseldiğinde kesilmesi bundan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    quote:

    Orjinalden alıntı: Rockinger

    Arkadaşlar biraz uzun olacak ama anlayacağınıza eminim

    Vuruntu ingilizcesi knock şudur.


    Motorda silindirlere dolan karışım piston üst ölü noktaya varmadan ateşlenir buna avans denir.

    avans ayarı sabit araçlarda yakıtın octane değeri farklı alınırsa bu ayar bozulur. ve yakıt hava karışımı istenilen anda yanmaz. yanma patlama şeklinde gerçekleşir ve motorun iç aksamına zarar verir detonasyona sebep olabilr.


    Şimdi octane değeri düştükçe benzin kolay tutuşur mesela 95 oktana göre piston üst ölü noktaya varmadan 5 derece önce avans ayarlandıysa siz bu motora 98 oktan yakıt koyduğunuzda karışım ın ateşlenmesi için gereken zaman yeterli gelmeyebilir.

    Ha ne olur ?

    5 derece önce yanmaya başlaması gereken yakıt piston üst ölü noktayı geçip aşağıya inerken birden düzensiz patlar VURUNTU oluşur.

    Aynı mantıkla yüksek oktan yakıtla çalışması için ayarlanmış bir motora 15 derece avans verilmiş olsun.
    buna 95 veya daha düşük oktan yakıt konulduğunda yakıtın yanması için gereken avans fazla geleceğinden piston istenilen konuma ulaşmadan tutuşma gerçekleşir. araç çekişten düşer gaz yemiyormuş gibi hissedilir.

    Genelde supap şıkırtısı metal metale çarparmış gibi bir ses oluşur ve aracın motoru açısından çok sakat bir durumdur.


    Günümüzün "modern" sıfatlı araçlarında vuruntu sensörleri bulunmaktadır (knock sensor) bunlar vuruntuyu algıladığı an avans değerine müdahele eder. ancak yakıt bu müdaheleye rağmen istenilen anda yakılamıyorsa araç arızaya geçer yada dediğim ses oluşur.






    aklıma şu geldi, mesela 2 viteste giderken yavaşayıp mahalle arasında bi kavşağı dönecez 1 e almıyorruz hızmız baya düşüyo dönerken (iki araba yanında duuryosa ses yankı yaparya ) böyle ozaman araba devirden düşüp titreme yaparken gaza basınca şır şır şrı ses geliyo sonra hızlanınca bu ses gidiyo, motor o zaman vuruntu mu yapmış oluyor.

    Şu anda 99 model 1,6 aracıma 97 oktan benzin kullanıyorum

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    quote:

    Orjinalden alıntı: Rockinger

    Arkadaşlar biraz uzun olacak ama anlayacağınıza eminim

    Vuruntu ingilizcesi knock şudur.


    Motorda silindirlere dolan karışım piston üst ölü noktaya varmadan ateşlenir buna avans denir.

    avans ayarı sabit araçlarda yakıtın octane değeri farklı alınırsa bu ayar bozulur. ve yakıt hava karışımı istenilen anda yanmaz. yanma patlama şeklinde gerçekleşir ve motorun iç aksamına zarar verir detonasyona sebep olabilr.


    Şimdi octane değeri düştükçe benzin kolay tutuşur mesela 95 oktana göre piston üst ölü noktaya varmadan 5 derece önce avans ayarlandıysa siz bu motora 98 oktan yakıt koyduğunuzda karışım ın ateşlenmesi için gereken zaman yeterli gelmeyebilir.

    Ha ne olur ?

    5 derece önce yanmaya başlaması gereken yakıt piston üst ölü noktayı geçip aşağıya inerken birden düzensiz patlar VURUNTU oluşur.

    Aynı mantıkla yüksek oktan yakıtla çalışması için ayarlanmış bir motora 15 derece avans verilmiş olsun.
    buna 95 veya daha düşük oktan yakıt konulduğunda yakıtın yanması için gereken avans fazla geleceğinden piston istenilen konuma ulaşmadan tutuşma gerçekleşir. araç çekişten düşer gaz yemiyormuş gibi hissedilir.

    Genelde supap şıkırtısı metal metale çarparmış gibi bir ses oluşur ve aracın motoru açısından çok sakat bir durumdur.


    Günümüzün "modern" sıfatlı araçlarında vuruntu sensörleri bulunmaktadır (knock sensor) bunlar vuruntuyu algıladığı an avans değerine müdahele eder. ancak yakıt bu müdaheleye rağmen istenilen anda yakılamıyorsa araç arızaya geçer yada dediğim ses oluşur.






    aklıma şu geldi, mesela 2 viteste giderken yavaşayıp mahalle arasında bi kavşağı dönecez 1 e almıyorruz hızmız baya düşüyo dönerken (iki araba yanında duuryosa ses yankı yaparya ) böyle ozaman araba devirden düşüp titreme yaparken gaza basınca şır şır şrı ses geliyo sonra hızlanınca bu ses gidiyo, motor o zaman vuruntu mu yapmış oluyor.

    Şu anda 99 model 1,6 aracıma 97 oktan benzin kullanıyorum



    evet dostum aynen öyle o anda aracın vuruntu yapıyor ve motora zararı var inan bana.

    sana bir daha tavsiye ederim bujilerini değiştir.. 3-5 kuruşluk parçalar için ilerde başın ağrımasın




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.