Şimdi Ara

KİA 5 YIL GARANTİNİN ÜZERİNE NASIL YATAR ÖRNEK OLAY

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
1.442
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 5 yıllık garanti süresi bu yılın Aralık ayında dolacak KİA cee'd marka bir aracım var. Araç şu an 60 bin kilometrede ve en son 15 bin kilometrede Antalya yetkili servisinde bakımları yapıldı. KİA sahipleri için neredeyse ortak sorun olan servis sorununu Antalya'da bir kaza sonrası yaşadım. Yaptığım bir kaza sonucunda yetkili servis 2 kez bana hatalı boyanmış araç teslim etmeye kalktı. Can sıkıcı o günden sonra servise gitmiyordum...

    Ta ki, aracın göğüs tabir edilen ön konsolunda kabarma meydana gelene kadar...

    Garanti kapsamında tamiri ya da değişimi mümkün mü diye servise gittim. Fotoğraflar çekildi vs... Çelik motorla yazışacaklarını ona göre garantiye ilişkin açıklama yapacaklarını beyan ettiler. Cevabı en geç 2 gün içinde geleceğini belirttiler, servisten ayrıldım. Tahmin edeceğiniz gibi arayan olmadı. Dahili telefon numarasında yakalamanın neredeyse imkansız olduğu kişiyi tesadüfen telefonda yakaladım, ne olduğunu sordum. Cevap periyodik bakımları yetkili servis tarafından yapılmadığı için araç garanti dışında kalmış....

    'Tamam' dedim. 'O zaman bana periyodik bakımla konsol arasındaki bağlantıyı anlatın' diye sordum. Yine tahmin edileceği üzerine 5 yıl bakımın periyodik bakımlar yetkili servis tarafından yapılınca geçerli olduğu söylendi. Konsolla bakım arasında bağlantı yok ama garantinin koşulunu sağlamıyormuşum. Durumun bana yazılı bildirilmesini istedim. Elimde bir yazı olursa Tüketici Hakem Heyeti'ne başvururum diye düşünüyorum çünkü..

    Antalya yetkili servisi bizimki iç yazışma veremeyiz. Çelik motordan alacaksınız minvalinde bir cevap verdi. İyi madem oranını telefonları ver. Cevap "Ben de bilmiyorum"

    Neyse KİA'nın internet sitesi üzerinden şikayetimi dile getirdim. İki gün sonra aradılar. İsmi Mert olan bir müşteri temsilcisi aynı garanti martavalını okuyup reddettiklerini söyledi. Aynı soruları ona da sordum. "Yetkili servis bunun tamiri yok değişecek" diyor. Periyodik bakımla ne gibi bir ilgisi olabilir? sorusunun cevabını veremiyor. Biz ancak bu kadar bilgi aktarabiliriz diye tekrar ediyor. Sorularımın hepsi onun yetkisini aşıyormuş, müşteri temsilcisi olarak beni bana cevap verebilecek bir noktayla irtibatla dedim ama ona da yetkisi yokmuş. (O çocukları oraya tampon diye koymuşlar. Millet sinirlenecek ellinden hiçbir şey gelmeyen çocuklar tükürük okkası gibi her şeyi kaldıracaklar, ezberletilmiş cümleleri söyleyecekler.)

    Araç yetkili serviste bakımları yapılmadığı için garanti kapsamında dışında olduğunu bununla ilgili durumunda da garanti el kitabında yer aldığını anlattı Mert...

    Üşenmedim Garanti el kitabına baktım... .
     
    Giriş bölümü... Kia markasının her zaman siz müşterilerimizin yanında olduğunu fark edeceksiniz. (Mert benim yanımda değil Çelik motorun yanında olduğu gayet iyi ispatladı)

    Aracın göğsü yetkili serviste bakım yapılmadığı için garanti kapsamına alınmıyor. Ama Garanti el kitabında böyle bir şey yazmıyor. Sadece şu cümle var: "Tavsiye edilen kilometre ve zaman aralıklarında bakımların yapılmamasından kaynaklı arızalar" bir de "Araç sahibi yetkili servisler dışında yaptırdığı bakım ve onarımlarla ilgili her tür kaydı istendiğinde ibraz etmekle yükümlüdür" cümlesi garanti el kitabında yer alıyor
    Şimdi bana baştan anlatın, şu an 60 bin kilometrede olan aracım düzenli bakımları yapılmıştır. Kaldı ki yaşadığım sıkıntı periyodik bakıma ilişkin değildir. Garanti kitabından tek tek alıntılarla bir mail daha yazdım. Bakalım o na cevap gelecek mi?

    Yani diyeceğim şu... ama ha 5 yıl gözünüzü boyamasın... Firma iyi niyetli değil... Servisle bir sorun yaşamışım ayağım gitmiyor artık. Bunu anlamaktan uzak, "Zaten servise de gelmiyor. Para da bırakmıyor. Garanti de doldu dolacak niye yapalım gibi ucuz esnaf politikası güdüyor."

    Konuyla ilgili ayrıca Antalya'da Tüketici Hakem Heyetine başvurdum. Bir de Çelik Motor'un bağlı olduğu Anadolu guruba durumu anlatır bir mail yazdım. Onu da ekledim... Sonuç alır mıyım, bilmiyorum ama bekliyorum...







  • Garanti kitabına ben de göz gezdirdim, bakımların yetkili serviste yapılması gerektiğine dair bağlayıcı bir cümle göremedim, sadece tavsiye niteliği var.
    Eğer elinizde varsa, bütün bakımların faturalarını da şikayet dilekçenize ekleyin.
  • İadeli taahhütlü yazı ile yazili cevap isteyebilirsiniz, 30 gün icinde cevap vermezlerse once tuketici hakem heyetine ( cunku degisim maliyeti hakkinda kesin bir fiyat yok), sonra da mahkemeye basvurunuz. Akilli iseler mahkemeden tebligat ellerine ulasir ulasmaz degisim onerirler, akillari yoksa da mahkeme sonucunda degisim ya da ayipli mal kapsaminda para iadesi yapmak zorunda kalirlar. Ustelik faiziyle birlikte yani geciken karar her zaman lehinize de de olabilir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşın moralini bozmak istemem ama, bu işler dediğiniz gibi başlıyor ancak sonuç alanına kadar insanın anasından emdiği sütü burnundan getiriyorlar.
    Bu olay sadece KIA için geçerli değil. arkadaşımın ortalama 1000km'de bir litre yağ eksilten sıfır dizel TOYOTA Coralla'sını araç 25bin km'de iken rektifiye yaptılar (ücretsiz ancak ne yaptılar tam belli değil). Araç yine yağ eksiltmeye devam etti ve klasik cevap; "bu modeller böyledir". Doğal olarak iş mahkemeye kadar gitti, Toyota aracı değiştirmemek için tüm sınırları zorladı (ki bence TR için normal). Yanlış hatırlamıyorsam 3. yılın sonunda ayıplı mal olarak kabul edildi ve o yıl ki sıfır araç verildi arkadaşa. Ancak, bu üç yıl içerisindeki sıkıntısı, yaptığı masraflar arkadaşımı canından bezdirdi. Benzer konu, TR'de DSG şanzımanlı VW'larda var. Yurt dışında geri çağırılıp, ücretsiz değiştirilen şanzımanlar ülkemizde maalesef araç sahibinden de bir miktar ücret alınarak değiştirilyormuş.




  • Sonuçta bugün garanti kapsamında değişimi gerçekleştirdiler. Öğrendim ki, aslında hakkınız olanı almak için bile zorlayacaksınız, kavga edeceksiniz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ebaylan

    Sonuçta bugün garanti kapsamında değişimi gerçekleştirdiler. Öğrendim ki, aslında hakkınız olanı almak için bile zorlayacaksınız, kavga edeceksiniz...

    Hayırlı olsun.Nasıl kabul ettiler?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi namre3kutuk -- 24 Haziran 2015; 18:15:28 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.