MOTOR da nasıl ön kaldırılır?
58 Cevap20750 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
1178 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
S_A_H
26 Kasım 2006; 13:54:57 

arkadaşlar daha sürmeye bile başlamadım...ama sadece merak ediyorum(yapacağımdan değil)...

motorun önü nasıl kaldırılıyo???

çok iyi bisiklet sürüyorum...bisikletteki gibi diye düşüncem ama bisiklet en fazla 30 kg filan...giderken gidonu hızla kendime çekip hızlı pedal çevirmeye başlayınca ön kalkıo bisikletin...ama bu motorda böle yapılamaz ki...

200 kg lık motor(hatta daha fazla olanları da war)...adam hiç zorlanmıyo...sanki bisiklet kullanır gibi kaldırıo önü...ama 200-300 kg lık aleti hangi kol kasıyla çekio??? yoksa başka bi püf noktası filan mı war???

bunun hakkında bilgisi olanlar lütfen yazsın...neler gerekli??? ne kadar tecrübe lazım??? nası pratik veya alıştırma yapılır??? nerelerde ve hangi hızlarda alıştırma yapmak lazım??? motorun gücü önemli mi??? alışmak ne kadar sürer??? vs vs...

bildiklerinizi yazarsanız sevinirim...


_____________________________

...


232 Mesaj
26 Kasım 2006; 14:05:58 

merak bile etme.
denersen 4 kolluda cemaat kaldırabilir.

quote:

Orjinalden alıntı: S_A_H

arkadaşlar daha sürmeye bile başlamadım...ama sadece merak ediyorum(yapacağımdan değil)...

motorun önü nasıl kaldırılıyo???

çok iyi bisiklet sürüyorum...bisikletteki gibi diye düşüncem ama bisiklet en fazla 30 kg filan...giderken gidonu hızla kendime çekip hızlı pedal çevirmeye başlayınca ön kalkıo bisikletin...ama bu motorda böle yapılamaz ki...

200 kg lık motor(hatta daha fazla olanları da war)...adam hiç zorlanmıyo...sanki bisiklet kullanır gibi kaldırıo önü...ama 200-300 kg lık aleti hangi kol kasıyla çekio??? yoksa başka bi püf noktası filan mı war???

bunun hakkında bilgisi olanlar lütfen yazsın...neler gerekli??? ne kadar tecrübe lazım??? nası pratik veya alıştırma yapılır??? nerelerde ve hangi hızlarda alıştırma yapmak lazım??? motorun gücü önemli mi??? alışmak ne kadar sürer??? vs vs...

bildiklerinizi yazarsanız sevinirim...



_____________________________

VATAN COMPUTERDEN HİÇBİRŞEY ALMAYIN.


111 Mesaj
26 Kasım 2006; 14:47:25 

bencede merak etme fazla merak iyi değildir


_____________________________

Sonunu Düşünen Kahraman Olamaz


2205 Mesaj
26 Kasım 2006; 15:04:44 

1



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TIGERSHARK -- 25 Ekim 2012; 20:49:28 >


_____________________________



 
1178 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
S_A_H
26 Kasım 2006; 15:57:12 

yaaa millet laf sokmaktan başka bişi yazmamışınız...olmuo ki böle ama...


_____________________________

...


5649 Mesaj
26 Kasım 2006; 17:43:58 

Yazarım ama umarım yazpmazsın.. Bunun için elinin vitese oldukça iyi alışmış olması gerekiyor.. Gaz verdikten sonra motorun devir sesini takip et.. Kalkış esnasında gazı kökle ve vitesi tam devir aldığı anda attır.. Bu anda hafifçe gidonu kendine çek.. Alışman için hafif ayağa kalk ve gidonu "düz" bir şekilde kendine çek.. Bu işte en önemli sorun gidonu düz kaldırmak ve indirmektir.. Bence eğer alışamadıysan zorlama.. Çünkü 10. denemene kadar hiçbirşey olmamışken 11. denemende allah korusun..


_____________________________


PSN: SAVIARs
Gamertag: SAVIARs


2308 Mesaj
26 Kasım 2006; 23:58:58 

Suzuki gsxr 1000 ile 3üncü viteste bile (1ile2yi saymıyorum bile) gazı verdin mi kendiliğinden kalkıyor ön tekeri...

demek istediğim motorun gücü ilede alakalı. 600lük bi racing ile motoru tam limitlerde zorlaman lazım stabil gidebilmen için.


_____________________________

Canon EOS 400D+Canon 55-250//AMD X2 5200 @3000mhz(günlük)//Gigabyte GA-785GPM-UD2H//2x2 Kingston ddr2 Hyperx 1066 //Powercolor 6850 //Samsung 250gb+500gb Sata2 Ncq//Skystar2.6D//Audigy2ZS Platinium//Razer Plazma//Tagan 480//CMStacker//iphone 3gs

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
27 Kasım 2006; 2:06:29 

debriyajı sık .1.viteste deviri 8000 devire filan gelsin.7000-8000 aralığına geldiğinde debriyajı hızlıca bırak.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
27 Kasım 2006; 4:01:30 

sonix adam takla nası atılır diye sormuyo bence


 
415 Mesaj
27 Kasım 2006; 11:21:42 


quote:

Orjinalden alıntı: HergoM

sonix adam takla nası atılır diye sormuyo bence

yani takla dememiş ön demiş . dostum ben yaklaşık 10 yıldır kullanıyorum ben bile bazen kaldırırken tırsıyorum sen hiç deneme boşuna ama sana sadece motor gücü ve kilosunun önemli olduğunu söyleyebilirim .. senin hiç çrkmene gerek yok kendisi kalkar


_____________________________



5649 Mesaj
27 Kasım 2006; 13:02:43 


quote:

Orjinalden alıntı: sonix!

debriyajı sık .1.viteste deviri 8000 devire filan gelsin.7000-8000 aralığına geldiğinde debriyajı hızlıca bırak.


Bunu camiye yakın bir yerde yapta imam aramakla uğraşma bari..

Buarada vsadace racinglerde devir ile alakalıdır bu durum diğer motorlarda önü hafifçe çekmen denge kurmanı kolaylaştıracaktır..


_____________________________


PSN: SAVIARs
Gamertag: SAVIARs


10870 Mesaj
27 Kasım 2006; 13:47:43 

küçük hacimli motorlarda debriyaj ilişkisi döz konusu gazı fazla vererek debriyajı kavrama noktasında aniden terimi gözleri büyütür hızlıca diyebiliriz bırakılarak ani kalkış ile ortaya çıkan ileriye fırlama durumunun ön tekeri yerden kesmesi ile açıklanabilir...!!!

0


çok ön kalkar ise Arka freni sağ ayağınızın altında yer ettirmeniz gerekir aksi taktirde arkaya devrilmesi olasılığı çok yüksek

ingilterede bu işin eğitimi veriliyor

0


tabi öğrenmek için bu takla barlarını motor üzerinde bulundurmak lazım ...İlk sazan zamanlarımda çok deniyor ve yapıyordum bir gün trafik ışıklarında yere yapışmamla tövbe ettiğim bir durum ve gerek olmadığı kanaatine vardım bence hiç gerek yok düz gitmekte herzaman faide vardır hem tek teker giderken motor yağlama yapmıyor...!!!


teknik veriler resimler neler nasıllar

kazalar ters durumlar iş cambazlığa giriyor...!!! ama işte şeytanın da işi bu olsa gerek dürtüp duruyor


gerçi dürtme esnasında bu tepkiyi vermek en sağlıklısı







_____________________________



10870 Mesaj
27 Kasım 2006; 13:51:14 

bu arada linleri vermeyi unuttum

http://www.thewheelieschool.co.uk

kısmında linklerede göz atarsan aydınlanma çağına geçebilirsin ...bence yapmayı düşünüyorsan sağlıklı yolu seç eğitimini al ingilterede grup indirimi yapılıyor...bu kış gidip öğrenme durumum olacak şayet bir memnuniyet ya da şikayet olursa buraya aktarırım


_____________________________



3438 Mesaj
27 Kasım 2006; 17:22:32 

youtube da bi adam öğretiyodu bunu ama adamın altında kawa 636 vardı.gaza bastımı kalkıyo ztn


_____________________________

2012 Hyundai i30 CRDI Style Manuel

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
27 Kasım 2006; 19:57:50 

125 cc civarı için söylemiştim.
racing motorlarda aslında çok tehlikeli çünkü altında en az 60-100 hp lik güç var.
quote:

Orjinalden alıntı: HergoM

sonix adam takla nası atılır diye sormuyo bence



 
469 Mesaj
28 Kasım 2006; 1:46:25 

Nasıl ölürüm'ün diğer bir soru şekli.


_____________________________

IMZANIZ KURAL DIŞIDIR | | Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız.


510 Mesaj
28 Kasım 2006; 2:51:49 


quote:

Orjinalden alıntı: HyperXCrossfire

youtube da bi adam öğretiyodu bunu ama adamın altında kawa 636 vardı.gaza bastımı kalkıyo ztn



motorcu gaz açmak der.


_____________________________



155 Mesaj
28 Kasım 2006; 2:56:21 

Momentum ile ilgili.
Sen nasil araba ile saga donerken sert bir sekilde seni sola atiyorsa
Ayni meseleyi burda bulabilirsin .motoru ani bir ivmeleme verirsen ve bisiklettekinin daha az bir kuvveti ile kendini on tekerini ve daha sonra arka tekeri gorebilirsin.Biz buna 360 derece ile takla atmak diyoruz.cok az bir kuvvet gerekli.
Hadi sana kolay gelsin.
Bu arada yapmak istedigin zaman bizi cagirda kameraya kaydedip Show tv ye yollariz.
Birazda bizi dusun
Saygilar


_____________________________

IMZANIZ KURAL DIŞIDIR | | Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız.


 
4 Mesaj
28 Kasım 2006; 12:06:35 

2 şekilde bunu yapabilirsin, fakat bu iş sana her sezon 500 ytl lik zincir takımı parası demektir :P

1. 1 yada 2. vites düşük devirde giderken gazı kökleyip gidonu kendine çek...

2. 1. yada 2. viteste iken hızlan... debriyaja bas.... ve belirli bir yavaşlama olduğu an debriyajı bırak ve gazı kökle ....


_____________________________



210 Mesaj
28 Kasım 2006; 13:16:48 

Sonra da ölsün bari,

Sen öyle yapacağına git kezzap falan iç, başkalarını tehlikeye atmazsın.

Sakın denemeyin aşağıda yazanın. Her motorun devri farklıdır. Tek silindirde 7000 Devire kulağın dayanırsa ve debriyajı hemen bırakırsan motor havada 2 takla atar...

Bu tip işler için önce motoru doğru kullanmayı sonuna kadar bileceksin. Ön freni kilitleyeceksin, virajda ön arka kilitleyeceksin, tek el, çift el, ayakta, oturarar, dizler selede, tek diz selede vs kullacaksın, motor vucudunun bir parçası olacak, bunları yaparken bir iki kere düşeceksin ki ne kadar tehlikeli bi iş yaptığının farkına var.

Buna rağmen istiyorsan trafiğe kapalı alanda ve full koruma ile yavaş yavaş gaz ve debriyaj hakimiyeti ile başlaman lazım.

Her motorun önü kalkar ama önemli olan hanig viteste ve hanig devir aralığında ne kadar debriyaj ile...

quote:

Orjinalden alıntı: sonix!

debriyajı sık .1.viteste deviri 8000 devire filan gelsin.7000-8000 aralığına geldiğinde debriyajı hızlıca bırak.



_____________________________



 
992 Mesaj
28 Kasım 2006; 18:34:07 

vitese at gazı kökle.Birden debriyajı bırak.Arka bile kalkar valla.


_____________________________



 
1178 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
S_A_H
28 Kasım 2006; 18:54:26 


quote:

Orjinalden alıntı: fagrusovic

vitese at gazı kökle.Birden debriyajı bırak.Arka bile kalkar valla.



tamm çaktım sayılır....


_____________________________

...

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
2 Aralık 2006; 14:03:44 


quote:

Orjinalden alıntı: sonix!

debriyajı sık .1.viteste deviri 8000 devire filan gelsin.7000-8000 aralığına geldiğinde debriyajı hızlıca bırak.


mesajı okuyordum 8000 d/d duyunca şaşırdım, motorun altı mutlaka güneş görür, ama sonuçta önü kalkar sende haklısın


3251 Mesaj
2 Aralık 2006; 14:08:30 

sadece vitesliler de mi teke kalkılıyor yahu =) herkez vitesliden bahsetmiş scooter lar da teke kalkan yokmu hiç yani =)


_____________________________

"you may see the world as black and white, trust me, life is gray, as gray these fuckin walls."


2345 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
kajmer88
2 Aralık 2006; 16:38:13 

Öldürmeyi mi düşünüyorsun arkadası daha hiç yapmadım diyor.eger bunu yaparsa kesin yaralanır
quote:

Orjinalden alıntı: sonix!

debriyajı sık .1.viteste deviri 8000 devire filan gelsin.7000-8000 aralığına geldiğinde debriyajı hızlıca bırak.



_____________________________

Ömür Dediğin Üç Gündür,
Dün Geldi Geçti Yarın Meçhuldür,
O Halde Ömür Dediğin Bir Gündür,O Da Bugündür

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
2 Aralık 2006; 20:56:11 

motoru kaldırırken direksiyona asıl ve arkaya doğru ağırlık ver


 
360 Mesaj
5 Aralık 2006; 22:03:43 

sen bisikletle kaldırmaya devam et boşver bu işleri


_____________________________



10870 Mesaj
8 Aralık 2006; 8:57:58 


quote:

Orjinalden alıntı: Kelepce

sadece vitesliler de mi teke kalkılıyor yahu =) herkez vitesliden bahsetmiş scooter lar da teke kalkan yokmu hiç yani =)



trafik ışıklarında beni yere düşüren Gilera Runner VXR200 çok kolay teker yapıyordu sadece direksiyona yüklenip yukarı çektiğin anda doğru yerde gazı vermen gerekiyordu ...hooop tekere geliyordu

AMA bence çooook gereksiz bir konu...yapanları izlemekle yetinmek en güzeli...en sağlıklısı 2 teker yere temas halinde iken sürmek...dediğim gibi içinizde kalıp ben neden yapamıyorum durumunu eğitimle öğrenilebilir belki ama yok faideli bir iş olmadığı kanaatine 1 sene önce vardım...


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
8 Aralık 2006; 18:32:34 

ya ben onu 125 cc likler için demiştim ama cc sini yazmayı unutmuşum.
quote:

Orjinalden alıntı: küber_ez




mesajı okuyordum 8000 d/d duyunca şaşırdım, motorun altı mutlaka güneş görür, ama sonuçta önü kalkar sende haklısın



395 Mesaj
18 Aralık 2006; 12:59:15 

dostum gaza sonunba kadar aniden bırark sonra ğörürsün önünü.........


_____________________________


İnsan, "İnsanların yaşamları boyunca işledikleri tüm fiiller muhakkak Allah'ın adaletine göre değerlendirilecektir. Zulüm yapanların zulümlerinin elbette karşılıksız kalmayacağını, iyi tek bir sözün bile mükafatının verileceğini, Allah Kuran'da bize haber vermektedir. Tüm bunların adilce değerlendirileceği yer ahirettir; Allah'ın sonsuz adaletinin tecelli edeceği yer ahirettir.

Alış veriş yaptıklarım:visceroid-(izmir)/&ordulu5234(istanbul)/&oKsEAt-(kocaeli)&The_WeB-(ankara)&Acizim(erzurum)&asymmetric(ist)&nod15(konya)&Şahin Abi(ist)3t3rnal(giresun)yılmaz196(ankara)


 
165 Mesaj
17 Ağustos 2011; 16:46:07 

bu arkadaş naptı acaba yaa teker yapmayı başardı mı :)


_____________________________



1570 Mesaj
17 Ağustos 2011; 21:28:44 


quote:

Orijinalden alıntı: denaro

Momentum ile ilgili.
Sen nasil araba ile saga donerken sert bir sekilde seni sola atiyorsa
Ayni meseleyi burda bulabilirsin .motoru ani bir ivmeleme verirsen ve bisiklettekinin daha az bir kuvveti ile kendini on tekerini ve daha sonra arka tekeri gorebilirsin.Biz buna 360 derece ile takla atmak diyoruz.cok az bir kuvvet gerekli.
Hadi sana kolay gelsin.
Bu arada yapmak istedigin zaman bizi cagirda kameraya kaydedip Show tv ye yollariz.
Birazda bizi dusun
Saygilar


Momentum değil moment

Motora yandan baktığında onu bir tahterevalli gibi düşün. Arka teker sağ ucu, ön teker sol ucu olsun. Denge noktası da ortalama senin olduğun yer olacaktır. Arka teker büyük bir ivmeyle dönmeye başladığında uyguladığı tork ön tekeri kaldırmaya başlar ve sen de biraz arkaya doğru yaslanırsan öndeki ağırlığı azaltırsın ve ön kalkar.

Ön kalktıktan sonra ya denge noktasını iyi ayarlayıp sabit hızla devam edersin ya da biraz öne ağırlık verip gaz vermeye devam ederek hızlanarak gidersin.

Ama çok büyük ihtimalle beynin ve motor sinirlerin daha önce böyle hassas bir gazlama yapmadığı için kordineli ve hassas çalışamayıp gazı ayarlayamayacak bu durumda da motor kafana geçecek.


_____________________________



5779 Mesaj
18 Ağustos 2011; 8:00:14 


quote:

Orijinalden alıntı: alpayfatih

bu arkadaş naptı acaba yaa teker yapmayı başardı mı :)

Merak ettim bende. Yapmasın keşke önermem asla konuyu açan arkadas oku bunları



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
165 Mesaj
18 Ağustos 2011; 8:13:37 

baktımda en son 2-3 sene önce mesaj atmış. aramızda olmaya bilir artık


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
18 Ağustos 2011; 11:32:07 


quote:

Orijinalden alıntı: alpayfatih

baktımda en son 2-3 sene önce mesaj atmış. aramızda olmaya bilir artık



Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
18 Ağustos 2011; 15:13:05 


quote:

Orijinalden alıntı: alpayfatih

baktımda en son 2-3 sene önce mesaj atmış. aramızda olmaya bilir artık


Ölmüş mü?


5779 Mesaj
18 Ağustos 2011; 18:57:38 


quote:

Orijinalden alıntı: X.Arybdis







Öldüyse Allah rahmet eylesin.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



499 Mesaj
19 Ağustos 2011; 20:30:15 

O değilde motorun arkasını kaldıranlar var birde. O nasıl oluyor? Ön frene bastın diyelim benim bildiğim ön teker sağa sola kayar düşersinde arka nasıl kalkar?


_____________________________

Yüzünü soğuk suyla yıkadı. Sonra başını kaldırıp aynaya baktı. Aynada ki gerçeği görünce yaptıklarından utandı ve titremeye başladı. Havaya kalkan elini sıkıp hiddetle aynayı yumrukladı ve kırdı. Kendisini yok etmek istiyordu fakat buna gücü yetmiyordu. Zira o ebed ve ezeldi. O halde fani olanlar bunun cezasını çekmek zorundaydı. Çektide. Kıyamet koptu ve o hariç her şey yok oldu. Kendisiyle barışık değildi. Psikolojik destek mahiyetinde ki övgü ve methiyeler yoksa varlığın ne anlamı kaldı ki? Arabesk bir tavır içindeydi. Ya benimsin ya toprağın, diyordu sanki. Bütün derdi bundan ibaretti; farkedilmek! Evet. Herkes beni bilsin, derdindeydi O.. (mr.respect)


 
1024 Mesaj
19 Ağustos 2011; 20:56:27 


quote:

Orijinalden alıntı: mr.respect

O değilde motorun arkasını kaldıranlar var birde. O nasıl oluyor? Ön frene bastın diyelim benim bildiğim ön teker sağa sola kayar düşersinde arka nasıl kalkar?


denemedim bilmiyorum ancak sanırsam


bacaklar ile depo kavranıyor ayakta veya oturarak kollar mümkün olduğunca düz durmalı ağırlığınızı öne vererek ön frene kademeli olarak basılıyor


_____________________________

AMD Phenom X4 9550/Thermaltake BigTyp 120VX - - GIGABYTE GA-MA-770-DS3 - - 2x2 GB DDR2 1066 Mhz Kingston Black Edition - - 320 + 320 + 80 GB 7200 Rmp Western Dijital - - ATi Radeon HD4850- - Cooler Master 400Watt Power Supply - - Cooler Master ELite


938 Mesaj
15 Eylül 2011; 18:19:59 

Arkasını dikmek için yaklaşık en az 80-90 km hızda seyrederken ( Zemin yada asfaltın cinsine bağlı olarak ) ön frene 3 defa ardı ardına basıyorsunuz arkayı kalkar pozisyona getirdiğinizde son tutuşunuzda dengeli bir biçimde ( eğer ki fazla dikilirse öne düşmemek için vücudunuzu hafif geriye , eğer tam kalkmıyor ise biraz öne itmeniz gerekir ) sıkıyorsunuz ön freni böylelikle stoppie wheelie dediğimiz olay gerçekleşiyor



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mertleo -- 15 Eylül 2011; 18:22:17 >


_____________________________


Motocross İs My Life

Yamaha Yzf R-1 2009
Akrapovic Exaust System


938 Mesaj
15 Eylül 2011; 18:28:26 

Birde bu ön dikme olayında scooter motor ile yapılıyor ise ; motorun arka koltuğunda yada iyi alışmış biriyse tam orta koltuğunda hafif bir güç ile doğrulup direksyonu kavrayıp ( acemi biri için motorun seyir hızı 20-40 km arasında olmalı ) tekrar yerine oturduğu anda gazı ve direksyonu kendine çekmesiyle olur. Scooter motorda vites olmadığı için gazı kese kese gider ayaklarlada selenin üstünde sağ sol dengesi sağlanır. Unutulmamalıdır ki gazın ayarı ve motorun dengesi iyi ayarlanmalıdır. Eğer motorun gazı fazla gelirse geriye atma durumu gerçekleşir , bunun olmaması içinde sol elinizin orta parmağı arka frenin üstünde bulunmalıdır ani bir harekette bastığınızda motorun önü düzelir Orta parmak diyorum çünkü aynı zamanda direksyonu da kavramanız gerekmektedir . Son olarak; marifet motorun önünü kaldırmasında değil indirmesindedir



Edit: Eğer vitesli motor ile yapılıyorsa ve devri büyükse ( Cbr 600 & R6 yada R-1 ) dengeli kalkması için 2. yada 3. viteste gazı ani açıp kapadığınızda güçten dolayı şahlanma gerçekleşir ancak bunda da dengeyi iyi ayarlamak gerekir . Eliniz vitese alışmış ise havada biraz zor olur ama devri tam dolmadan 4. ve aynı şekilde 5. viteslere geçiş yaparsınız. Eğer alışmamış ise sabit bir vitesde sadece devrini doldurursunuz yada scooter gibi gazı kesersiniz



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mertleo -- 15 Eylül 2011; 18:32:28 >


_____________________________


Motocross İs My Life

Yamaha Yzf R-1 2009
Akrapovic Exaust System


 
2 Mesaj
16 Eylül 2011; 16:53:45 

gerek yok makasa gir daha iyi :d


_____________________________



1750 Mesaj
11 Ekim 2011; 20:59:34 

Arkadaş önü kaldırdı mı acaba ?


_____________________________



457 Mesaj
14 Ekim 2011; 13:45:13 

Adama ne oldu acaba ?


_____________________________



Misafir üyelikler kapatılsın ! Tıkla, Destek Ver!

http://forum.donanimhaber.com/m_67613940/mpage_1/f_/key_//tm.htm


 
1 Mesaj
25 Ekim 2012; 18:27:38 

Motorun ilk önce ne olduğunu söylemen gerek, ona göre hangi yolla ön kaldırıcağını söyleyelim.

1- Debriyajla ön kaldırma:
Motorun eğer gazı açtığında ön kaldırcak kuvvette değilse veya yüksek viteste yol alırken gücüde yetmeyebilir. Bu tür durumlarda debriyajla ön kaldırmayı öğrenmen gerek.

Peki nasıl mı?
Aynen şöyle: belirli bi hızda giderken (ilk başta yavaş ve boş bir alanda, otopark olabilir) debriyajı sıkarak ve aynı anda gaz vererek devir arttırılır. Yanlız direk tam gaz verip redline yapma motoru, yavaş yavaş 5-6bin devirlerde ilk önce dene, 5-6bin devirdeyken debriyajı bir anda bırakcasın ve motorun öne doğru attığını veya önünün kalkmaya başladığını görüceksin. Bunu oturup çalışcaksın. Akşam saati çıkıp boş otoparkta deniceksin. Çalışmadan hiçbişey olmuyor.

ilk başlarda 5-10 metre gidersin sonra geliştire geliştire motorun ne kadar önünü kaldırabileceğini anlıcaksın, motorun bir denge noktası vardır orayı bulduktan sonra o denge noktasında yol ne kadar giderse okadar ön havada gidebilcek hale geliceksin. Ama dikkat et, her zaman ön kaldırırken ayağın arka frende olsun! yoksa ön kaldırırken fazla kaldırıp denge noktasını aşınca artık geriye doğru düşmeye başlarsın o sıradada arka frene basmazsan sırt üstü düşersin ve çok kötü sakatlanabilirsin.



2-Diğer yol ise gazı açarak ön kaldırmak
motorun kuvvvetliyse gazı açınca önü kalkıcaktır zaten. Bu şekilde boş alanlarda ayn şekilde çalış, çok ani gaz verme veya bir anda gazı bırakma ön takımı dağatırsın.





Genel olarak ilk başlarda tırsıyo olcaksın. Ön kaldırırken zor durumlarda kalınca yapman gerekeni yapmak yerine kitlenip kalıcaksın ve düşmene seyirci olucaksın. Bu yüzden adam akıllı ön kaldırıcam diyosan düşmeyi göz önünde bulundurcaksın.

Ayrıca 5kerede 10 kerede 100 kerede olcak şeyler değil! binlerce kez kaldırcaksın! haala düzgün kaldıramıyo bile olacaksın çalışmak çok önemli, kendin alışana kadar artık yürürken adım atmayı düşünmediğin gibi ön kaldırırkende motorun konumunuda düşünmüyo olcaksın artık refleks haline gelmiş olcak.

Eğer ilerleyen zamanlarda artık alışırsan ön havada vites atmayada başlıcaksın. Bundan sonra zaten artık yüksek hızlardada ön havada gidebiliyo olucaksın. Ayrıca daha da kasarsan ön havadayken motora yönde vermeyi öğrenebilirsin böylece sırf düz değil, az da virajlı olan yollarda ön kaldırarak gidebilirsin...



UYARI!
Bu tarz şeyleri denerken her zaman kaskın, eldivenlerin ve mümkünse diğer bütün korumaların takılı olsun!
Bu yollardan geçen birisi olarak toplamda ön kaldırırken 4 kez geriye doğru düşme kazağam var.

Allahtan çoğu düşük hızlarda oldu, Ama yinede her düşmemde kafamın arkasını yere vurdum ve kaskım olmasa hepsindede ölmüş olurdum. Ayrıca kıçınızda çok acıcak, kuyruk sokumunuz sakatlanabilir, veya sırt üstü düşünce nefessiz kalıp büyük ızdıraplar çekebilirsiniz. Veya ceketiniz yoksa sırtınız sıyrılabilir ve hayatınız boyunca berbat bir iz kalabilir.

Bunların hepsini göz önünde bulundurarak bu tarz hareketleri deneyin.


_____________________________



1120 Mesaj
27 Ekim 2012; 13:50:30 

Ölmek için birçok farklı yol var


_____________________________



1429 Mesaj
15 Aralık 2012; 2:29:36 

quote:

Orijinalden alıntı: paulvdyk

Motorun ilk önce ne olduğunu söylemen gerek, ona göre hangi yolla ön kaldırıcağını söyleyelim.

1- Debriyajla ön kaldırma:
Motorun eğer gazı açtığında ön kaldırcak kuvvette değilse veya yüksek viteste yol alırken gücüde yetmeyebilir. Bu tür durumlarda debriyajla ön kaldırmayı öğrenmen gerek.

Peki nasıl mı?
Aynen şöyle: belirli bi hızda giderken (ilk başta yavaş ve boş bir alanda, otopark olabilir) debriyajı sıkarak ve aynı anda gaz vererek devir arttırılır. Yanlız direk tam gaz verip redline yapma motoru, yavaş yavaş 5-6bin devirlerde ilk önce dene, 5-6bin devirdeyken debriyajı bir anda bırakcasın ve motorun öne doğru attığını veya önünün kalkmaya başladığını görüceksin. Bunu oturup çalışcaksın. Akşam saati çıkıp boş otoparkta deniceksin. Çalışmadan hiçbişey olmuyor.

ilk başlarda 5-10 metre gidersin sonra geliştire geliştire motorun ne kadar önünü kaldırabileceğini anlıcaksın, motorun bir denge noktası vardır orayı bulduktan sonra o denge noktasında yol ne kadar giderse okadar ön havada gidebilcek hale geliceksin. Ama dikkat et, her zaman ön kaldırırken ayağın arka frende olsun! yoksa ön kaldırırken fazla kaldırıp denge noktasını aşınca artık geriye doğru düşmeye başlarsın o sıradada arka frene basmazsan sırt üstü düşersin ve çok kötü sakatlanabilirsin.



2-Diğer yol ise gazı açarak ön kaldırmak
motorun kuvvvetliyse gazı açınca önü kalkıcaktır zaten. Bu şekilde boş alanlarda ayn şekilde çalış, çok ani gaz verme veya bir anda gazı bırakma ön takımı dağatırsın.





Genel olarak ilk başlarda tırsıyo olcaksın. Ön kaldırırken zor durumlarda kalınca yapman gerekeni yapmak yerine kitlenip kalıcaksın ve düşmene seyirci olucaksın. Bu yüzden adam akıllı ön kaldırıcam diyosan düşmeyi göz önünde bulundurcaksın.

Ayrıca 5kerede 10 kerede 100 kerede olcak şeyler değil! binlerce kez kaldırcaksın! haala düzgün kaldıramıyo bile olacaksın çalışmak çok önemli, kendin alışana kadar artık yürürken adım atmayı düşünmediğin gibi ön kaldırırkende motorun konumunuda düşünmüyo olcaksın artık refleks haline gelmiş olcak.

Eğer ilerleyen zamanlarda artık alışırsan ön havada vites atmayada başlıcaksın. Bundan sonra zaten artık yüksek hızlardada ön havada gidebiliyo olucaksın. Ayrıca daha da kasarsan ön havadayken motora yönde vermeyi öğrenebilirsin böylece sırf düz değil, az da virajlı olan yollarda ön kaldırarak gidebilirsin...



UYARI!
Bu tarz şeyleri denerken her zaman kaskın, eldivenlerin ve mümkünse diğer bütün korumaların takılı olsun!
Bu yollardan geçen birisi olarak toplamda ön kaldırırken 4 kez geriye doğru düşme kazağam var.

Allahtan çoğu düşük hızlarda oldu, Ama yinede her düşmemde kafamın arkasını yere vurdum ve kaskım olmasa hepsindede ölmüş olurdum. Ayrıca kıçınızda çok acıcak, kuyruk sokumunuz sakatlanabilir, veya sırt üstü düşünce nefessiz kalıp büyük ızdıraplar çekebilirsiniz. Veya ceketiniz yoksa sırtınız sıyrılabilir ve hayatınız boyunca berbat bir iz kalabilir.

Bunların hepsini göz önünde bulundurarak bu tarz hareketleri deneyin.


+1 Aynen hocam 1,10,100 değil binlerce kez denemeyle olacak iş bu ben bisikletle bile kaldıramıyordum ama artık tekteker gidiyoruz


_____________________________

2012 Kanuni Breton
2011 Model Toyota Corolla D-4D Comfort Extra




120 Mesaj
17 Aralık 2012; 18:01:04 

2 kere denedim bu olayı.allahtan birşey olmadı.tavsiye etmem hem saçmalık motorun önünü kaldırmak.ölümün daha kolay yolları var acısız.


_____________________________



 
50 Mesaj
17 Aralık 2012; 18:02:59 

Öncelikle ailenize kefen paranızı, cenaze masraflarını verin, ailenize yük olmamak istiyorsanız


_____________________________

Katılım zamanı: 4 Haziran 2005;

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
21 Aralık 2012; 12:48:04 

ön kaldırmak için öncelikle altında seri bir motor ve yüksek devir çevirebilen bir cihaz olmalı..bunu denemek istiyorsanda boş veya müsaid alanda gerekli ekipmanları (kask,dizlik,eldiven,sırtlık vs) tak takıştır..keza scooter ve mz'de bile yapabilirsin ama bir racing şeklindeki olmaz ve tad vermez..bu iş biraz debriyaj ve gaz tepkimesi ayarıyla alakalı bir durumdur..tecrübe ve deneyimle sabittir ki ben otobanda 4'den 5'e atarken 20-25mt 1000'lik bir racing'le cihazı şaha kaldırıp gidenlerin arkasınada oturdum..yani anlıcağın biraz deneyim ve tecrübe işiyle olacak bir iş..


1201 Mesaj
21 Aralık 2012; 21:47:43 

Arkadaşın son mesaj tarihi.Son mesaj tarihi: 4 yıl önce, 11:40:26 Son giriş tarihi: 4 yıl önce, 11:59:45 ölmüş olabilir.


_____________________________

My Best Movie "Eternal Sunshine of the Spotless Mind"
My Guitar Jackson 503 Black
My Favorite Music ..80's 90's Heavymetal




2269 Mesaj
22 Aralık 2012; 6:38:32 

Adamdan ses yok



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________


SEAT Leon FR 1.4 TSI 140HP


4463 Mesaj
17 Ocak 2013; 9:04:28 

quote:

Orijinalden alıntı: S_A_H

arkadaşlar daha sürmeye bile başlamadım...ama sadece merak ediyorum(yapacağımdan değil)...

motorun önü nasıl kaldırılıyo???

çok iyi bisiklet sürüyorum...bisikletteki gibi diye düşüncem ama bisiklet en fazla 30 kg filan...giderken gidonu hızla kendime çekip hızlı pedal çevirmeye başlayınca ön kalkıo bisikletin...ama bu motorda böle yapılamaz ki...

200 kg lık motor(hatta daha fazla olanları da war)...adam hiç zorlanmıyo...sanki bisiklet kullanır gibi kaldırıo önü...ama 200-300 kg lık aleti hangi kol kasıyla çekio??? yoksa başka bi püf noktası filan mı war???

bunun hakkında bilgisi olanlar lütfen yazsın...neler gerekli??? ne kadar tecrübe lazım??? nası pratik veya alıştırma yapılır??? nerelerde ve hangi hızlarda alıştırma yapmak lazım??? motorun gücü önemli mi??? alışmak ne kadar sürer??? vs vs...

bildiklerinizi yazarsanız sevinirim...

kaldırdılar mı önünü yoksa sen mi kaldırdın


_____________________________


2013 Renault Megane 1.6 16v 110 HP iCON


256 Mesaj
7 Haziran 2014; 21:18:28 

Motoru çalıştır 1.ci vitese tak elin debriyajda olsun. gazı kökle. sonra kökledikten sonra devir yükseliyo hafif gazı bırakır gibi yap o andada debriyajı bi anda bırak . tek teker gidersin


_____________________________



684 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
Jracool
8 Haziran 2014; 0:43:33 

Ulan ne öneriler vermişler adama ya Bilmeyen falan okur yapmaya kalkar aman ha. 100 cc motorda bile 1. viteste debriyajı sıkılıp 7-8 bin devirlere getirilip bırakılmaz. Motor kafanıza geçer. İdeal devri kendiniz deneyerek bulacaksınız. Önce 4 bin devirde bırakacaksınız sonra 5 bin. Yeterli gelmiyor mu 6 bin vs. Zaten 250 cc ve altı motorlarda 1. vitesten sonrasında yemez. Bide zinciri öldürebilirsiniz. Bana kalırsa gerek yok bu hareketlere.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
7 gün cezanın,
6 gün 7 sa. 15 dk. kadarı kaldı.
8 Haziran 2014; 16:01:40 

quote:

Orijinalden alıntı: DeathHouse

Motoru çalıştır 1.ci vitese tak elin debriyajda olsun. gazı kökle. sonra kökledikten sonra devir yükseliyo hafif gazı bırakır gibi yap o andada debriyajı bi anda bırak . tek teker gidersin

Tek teker gidersin mi



 
1 Mesaj
8 Haziran 2014; 16:54:14 




< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >