Şimdi Ara

3. köprü bitmeden geçiş fiyatı %44 zamlardı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
0
Favori
1.315
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • http://m.haberturk.com/ekonomi/ekonomi/haber/1066212-ucuncu-kopru-ve-korfez-koprusu-gecis-ucreti-zamlandi

    Yavuz sultan selim köprüsü'nde geçiş ücretinin 3 dolar olacağı açıklanmıştı. Dönemin Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın açıklama yaptığı tarihte Üçüncü Köprü'den geçiş ücreti o tarihteki kura göre 5.6 TL'ye denk geliyordu. Ancak dolarda bugün görülen 2.70 TL seviyesine göre, Üçüncü Köprü'den geçmenin bedeli 8.1 TL'ye denk geliyor. Yani köprü daha bitmeden geçiş ücretleri yüzde 44.6 zamlandı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ufuk-34JD58 -- 26 Mayıs 2015; 6:52:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • İsterse fiyat 20lira olsun. Eldeki arguman yol yaptık. Hastane sıraları bitti. Cehape zihniyeti. Ekmek karneyle veriliyordu olunca akan sular donar.

    Malum yer kıllarına, ısırıp yalayıcılara bunlar faso fıso

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    http://m.haberturk.com/ekonomi/ekonomi/haber/1066212-ucuncu-kopru-ve-korfez-koprusu-gecis-ucreti-zamlandi

    Yavuz sultan selim köprüsü'nde geçiş ücretinin 3 dolar olacağı açıklanmıştı. Dönemin Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın açıklama yaptığı tarihte Üçüncü Köprü'den geçiş ücreti o tarihteki kura göre 5.6 TL'ye denk geliyordu. Ancak dolarda bugün görülen 2.70 TL seviyesine göre, Üçüncü Köprü'den geçmenin bedeli 8.1 TL'ye denk geliyor. Yani köprü daha bitmeden geçiş ücretleri yüzde 44.6 zamlandı.

    Geçmeyin o köprüden 2 tane daha var onları kullanın
    Ya da Avrasya tüp geçiş biterse onu kullanırsın
    Ah pardon ya
    Çok mu oldu


    Eksiler üzerine edit: Ben görüşümü açıkladım bu istemezük kafasıyla anca gider bu eksi verenler
    15 yıl öncesiyle günümüz Türkiyesi arasındaki muhteşem gelişimi anlamayanlar
    O ideolojilerden burunlarını çıkarsın da etrafına baksın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tsclub53 -- 26 Mayıs 2015; 11:40:29 >




  • Hep demişimdir o köprü trafiği bitirmeyecek diye.

    Bizim insanımız trafik var diye bi dünya yolunu uzatıp üstüne daha fazla para verip o köprüyü kullanmaz.
  • Biz maaşı TL ile alıyoruz artık dolarlamı ödeyeceğiz, anlamadığım neden devlet köprü ve yolları kendi yapmazda vatandaşını kurda kuşa yem eder.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yine bu iyiymiş, körfez köprüsünden geçiş 120 lira, sanki köprüden hisse aliyoruz :(

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erwin

    Hep demişimdir o köprü trafiği bitirmeyecek diye.

    Bizim insanımız trafik var diye bi dünya yolunu uzatıp üstüne daha fazla para verip o köprüyü kullanmaz.

    Trafiği bitirmez elbet ama rahatlatır.

    Kamyonlar ticariler vs 3. yolu kullanmak zorunda.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 20 sene sonra çoluk çocuklarınıza anlatırsınız ben bu köprüye karşıydım diye, ama unutmayın sakın ha anlatın...
  • Adamlar o kadar yol Yaptılar parasının milletten çıkması lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yanlız sen vergi mükellefisin o ücret ne kadar olursa olsun geçsen de geçmezsen de ödeyeceksin garantisi var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wehrmacht -- 26 Mayıs 2015; 10:16:07 >
  • köprüyü yapan firma HYUNDAI inşaat şirketidir. Ana yüklenici IC-Astaldi gözükse de hiçbir fonksiyonları yok. sadece isimleri var. tahmin edilenden (hesaplanan diyemiyorum çünkü) daha fazla maliyeti vardır. bu yüzden başka işler de dönmüştür. köprünün bu sene bitme ihtimali sıfır. şantiyeyi 2 kez ziyaret ettim. seneye 29 ekim çok daha mantıklı bir tarih olacaktır.
  • Haberin verilişe bak sanki özel bi zam yapılmış sanarsın.Dolar artmışmış da ücreti bilmem ne kadar zamlıya denk geliyomuş.Belki köprü açılacak 1dolar olacak,belki 10 dolar olacak.Tabi amaç farklı ülkeye bişi yapılmış tüh ya sizin hayal edemediğiniz bişeyi yapmış birileri tüh napsak ki.Dolar artmış bence köprüyü yıkalım iptal edelim.Eminim yine en çok o vırvır konuşanların işine gelir o yapılanlar.Az kaldı sabredin,dübel geliyo
  • Erwin kullanıcısına yanıt
    Zaten o köprüyü sen ben kullanmayız. Uzak olduğu için. O köprüyü şehirlerarası otobüsler kamyonlar daha çok kullanır. Bir de trakya'dan gelip Anadolu'ya giden araçlar yönlendirilir. 1. ve 2. köprü belediye otobüsleri ile otomobillere kalır. Bir de özel izinli kamyonlara filan.
  • 20 tl de olsa bir çoğunun sesi çıkmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biraz uzun bir yazı olacak baştan uyarayım...

    Dünya'nın hiçbir metropolünde trafik sorunu çözülebilmiş değildir. Newyork, Londra, Tokyo gibi, nüfusen İstanbul'la yarışabilecek bütün metropollerde trafik ciddi bir sorundur. Hepsinde trafik son derece düzenlidir; ama trafik sorunu da fecaattir. Bu şehirlerde muhteşem bir avantaj var: Metro ağı. Metro ağı o kadar geniştir ki, kafanı dışarı çıkarmadan şehirde istediğin noktaya çok kısa sürede gidebilirsin. Metro'yu otobüse bağlaman falan gerekmez çoğu zaman. Böyle bir şehirde araban olmadan da gayet medeni bir hayat yaşayabilirsin.

    Ancak İstanbul biraz farklı. Öncelikle klasik bir Osmanlı şehri. Şehrin çok sayıda merkezi var. Dolayısı ile oldukça dağınık bir tarihi örüntüsü var. Boğazın sebep olduğu bir doğal kentleşme sorunu da var. Böyle bir şehirde trafik sorununu çözmek imkansızdır. En baştan şehir büyürken çok detaylı bir planlama yapıp, bu plana harfiyen uymak gerekirdi. Bugünkü durumla trafik sorununu çözmek imkansızdır. Trafik sorununu boşver, 50-60 yıl içinde metro ağı kursak, trafik sorununu çözemesek bile bir alternatif olur. Ancak o kadar çarpık kentleşmede bu kolay mı? Hiç değil. Dağlara tepelere kentleşilirken altına nasıl metro geleceğini hiç düşünmediler. O yüzden hiç gelemeyecek. Ancak tepenin altından geçecek. Mahallenden ring otobüsüne binip, metro durağında inip, metroya bineceksin falan... Çarpık kentleşme bölgelerinde sorun hiç bitmeyecek.

    Daha bitmedi. Bir şehirde AVM, iş merkezi, gökdelenler, çevresindeki ulaşım yollarına yükleyeceği yük düşünülerek yapılır. Kimse bana İstanbul'da bunun yapıldığını iddia etmesin. Şehrin tarihi silüetini düşünmeyen adamın, onu düşünecek incelikte olacağını hiç sanmıyorum.

    İstanbul deprem bölgesi. Deprem olduğunda binanız yıkılmasa bile, hasar raporu alana kadar çadırda kalacaksınız. Nereye çadır kuracaksınız? Hayır nereye zıçacaklar yani? Çevrenizde bir zamanlar boş bırakılmış arsalar ne içindi acaba? Park bahçe mi yapılmalıydı acaba? 3 katlı 2 tane Komşu apartmanın yıkılıp, yerine 6 katlı kocaman bina yapıldığında, otopark sorunu olacağını hiç düşünememiştin değil mi? Tabi düşünememiştin. Çünkü sen şehir planlamacısı değilsin. İşe bak, oraya o izni veren dümbük de değil. O yüzden bir köprü, bir marmarayla trafik sorununun düzeleceğine inanan cahillere sesleniyorum: Hiçbirşey değişmeyecek. Köprünün açıldığı bölge de ranta açılacak. Şehir o tarafa doğru büyüyecek. Hayatınızda bir kolaylaşma olmayacak.

    Bir şehir planlaması topyekün yapılır. Saldım çayıra, mevlam kayıra bir planlamayla, aradan yollar, köprüler, metro yaparak trafiği rahatlatamazsınız. Bunu benimle tartışmayın. Gidin herhangi bir üniversitede transport dersine girin. Ne demek istediğimi anlarsınız. Metrobüs neden .rar mesela? Gene cevabı aynı transport dersinde var. Üstelik lisans dersidir. Üniversite mezunu yarı cahil birinin bildiği mevzular bunlar. Doktora, master gerektirmiyor. Ancak yöneticiler bu kadar kolay ulaşılan bilgileri kullanmıyor. Neden? Çok mu cahiller? Çok mu aptallar? Hayır. Kötü niyetliler. Herkes cukkasına bakıyor. Sen köprüye bakarken ağzını ayırır bakarsan, adam da cukkasına bakar. Öküz-Tren ilişkisi.

    İstanbul'un 50 yıldır içine ede ede bitiremediler.

    Bir yandan İstanbul'da nüfus problemi cörk cörk ötüyoruz. Bakın size birşey söyleyeceğim. Ben doğma büyüme Ankara'lıyım. Benim gibi 4-5 arkadaş, Ankara'da baba üniversitelerde okuduk. Ankara'nın hatırı geçen ailelerinin çocukları olarak, kendi okuduğumuz alanda bize layık bir iş bulamadı diğer arkadaşlarım. Hepsi İstanbul'a gitti. Sonra "İStanbul'da nüfus sorunu..." Arkadaş, kalifiye elemanın Türkiye'nin ikinci büyük ilinde kendine layık iş bulamıyor! Utanç vesikası bir durum. Düşün, Chicago'lu bir ailesin. Chicago Uni. mezunusun. Chicago'da iş bulamadığın için NewYork'a gidiyorsun. Yıkarlar la orayı, yıkarlar, benzin döküp ateşe verirler. Dalga mı geçiyorsun benimle? Bu rezil, utanç vesikası durum sona ermediği sürece de, İStanbul'a göç devam edecek.

    Devlet'in yerinde istihdam yaratma konusunda bir planlaması yok. Özel sektörü yönlendirmiyor bu konuda. Sonra İstanbul'da nüfus sorunu... İstanbul'unuz batsın. Öyle bir pompa şehir olmuş ki, İStanbul'da yaşam masrafı ile Roma'da yaşam masrafı aynı arkadaş! Ne işim var lan benim İstanbul'da!? Gitmeyeceğim. Burada kalacağım. Paramı burada kazanacağım. Oraya gezmeye gideceğim.

    Neyse. Özetle arkadaşlar, mesele yok köprü yapılsın mı, yapılmasın mı meselesi değil. Anlamanız gereken, bu zihniyetle, oraya 5 köprü daha yapsalar bile, oradaki trafik sorununun çözülmeyeceği...

    ----------------------

    Bir başka kabızlık anlatayım size. Hükümetin Haydarpaşayı otel yapası varmış. Dünya'da örnekleri var. Ancak Çoğu ülkede eski tren istasyonu müze olur. Paris'te, İtalya'da bolca örneğini görürsünüz. Neyse, sökülen demir yolları arazileri de imara açılacakmış. Allah aşkına, şehirde sahil kıyısına kadar hazır yapılaşmanın olmadığı bir demiryolu var. Gözünüzü seveyim, şunu karşıya geçirmenin bir yolunu bulun. Planını yapın. Bunun için gerekli arsayı boş bırakın. Demir yolunu hazır üzerinde bir yapı yokken aşağı alın. Sonra üstünde ne rant çevirmek istiyorsanız çevirin. O kadar hızlı tren yapıyorsunuz. Yaptığınız bu hızlı trenler bir gün Edirne, Sofya ve Atina'ya bağlanamaz mı? Eğer bağlanırsa, işte o zaman hızlı trenin ciddi bir anlamı olur. Biraz düşünün. Planlı iş yapın gözünüzü seveyim. Planınız hazır dursun. Bunun için gerekli arsaya ranta açmayın. Geleceğe yatırım yapın. Ama yok. Hödük geldi hödük gidecek. O kadar dar bir vizyona sahibiz ki. Ülke yönetimi belediye yönetir gibi yapılıyor. Gözle görünür yatırım herşey.

    Neden hala tren yük taşımacılığı konusunda bir yatırımımız olmadığını sorguluyor musunuz mesela? Yok... Hah işte o köprü var ya, trafiği rahatlatmak konusunda orta vadede bir boka yaramayacak. Aynı sefil, aynı pejmürde hayatları yaşamaya devam edeceksiniz. Önünüzdeki 5 yılı kurtarır. Sonra gene sefillik. Zihniyet bozuk çünkü...




  • budak_1903 kullanıcısına yanıt
    Astaldi firması Bolu tünellerini ve yollarını yapan firma. Çok büyük bir italyan firması zannedersem. Köprüyü neden zamanında bitiremesin ki. Gerçi şantiyeyi gördüm diyorsunuz. Ben görmedim. Ama cumhurbaşkanı ısrarla 29 Ekim'de biteceğini vurguluyor. Bence köprü bitecek. Ama yolları tam bitmez. Eksik kalabilir. Ona bir şey diyemem.
  • Niye dolara endeksli anlayamadım. Madem dolar endeksli maaşlarda dolar endeksli olsun gerçi o zaman dolar her gün düşer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Köprüye karşı olanlar oylarını HDP'ye versinler. HDP, iktidar olursak o köprü inşaatını durduracağız. Yapılmasına izin vermeyeceğiz. Yapılırsa yıkacağız. Oraları tekrar orman arazisi yapacağız diyor. Hatta 3. havalimanını da yaptırmayacaklar. Bunu basının önünde söylediler.

    Mesajın anafikri şu: Eğer HDP bir şeye karşı ise ben o projeyi şartsız şurtsuz desteklerim arkadaş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi topaz42 -- 26 Mayıs 2015; 10:45:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Astaldi firması Bolu tünellerini ve yollarını yapan firma. Çok büyük bir italyan firması zannedersem. Köprüyü neden zamanında bitiremesin ki. Gerçi şantiyeyi gördüm diyorsunuz. Ben görmedim. Ama cumhurbaşkanı ısrarla 29 Ekim'de biteceğini vurguluyor. Bence köprü bitecek. Ama yolları tam bitmez. Eksik kalabilir. Ona bir şey diyemem.

    Astaldi büyük firma ancak bu köprü işine mecburen girdiler. Rusya'daki IC ile yaptıkları başka bir işteki sıkıntıları gidermek için bu iş verildi. zaten kdv ve ötv muaf yakıt kullanıyorlar. ayrıca bolu tünellerini rekor sürede yaptılar 14 yıl falan sürdü. gecikme konusunda İtalyanlar meşhurdur. İstanbul'da iseniz bir gün Anadolu fenerine doğru yola çıkın ne demek istediğimi anlarsınız.




  • budak_1903 kullanıcısına yanıt
    Bolu tüneli inşaatı konusunda ödenek sıkıntısı yaşadılar. O inşaatta çalışan tanıdıklarım oldu. Mühendis olarak. İşçi olarak. Maaşlarını aylarca alamadılar. Cevap hep aynı idi. Devlet ödenek vermiyor. Ha verdiği zaman gecikmeli veriyor. Bu da inşaat maliyetinin artmasına sebep oluyor.

    Bolu tünellerinin yapımında bir çok hata yapıldı. Altyapı, fizibilite çalışmaları eksik yapıldı. Zemin etüdleri eksikti. Ve bu hatalar 1999 Marmara ve Düzce depremlerinde devletin yüzüne tokat gibi indi. Tüneller ve viyadükler çatladı. Zemin kaymasından dolayı.

    Sonraki gelen hükümet aynı firmaya, Astaldi firmasına sıfırdan tünel yaptırdı. Ödenekler zamanında verilince kısa sürede bitti. Şu anda kullanılan tüneller önceki yapılanların devamı değil. Başka bir yere yeniden yapıldı. Eski tüneller atıl olarak duruyor. Hatta Bolu valisi geçenlerde açıklama yaptı. Hasarlı tüneller boş duruyor. Patates, soğan deposu olarak devlet bu tünelleri değerlendirebilir şeklinde.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.