Şimdi Ara

Renault Fluence Z.E. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
142
Cevap
9
Favori
10.500
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • cimbomlu1905 kullanıcısına yanıt
    elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışayım.

    - araç rampa aşağıya giderken şarj olur. eğim olduğu sürece durmaz ama kompresorde iniyormussunuz gibi iner. tabi buradan şunu söylemek isterim bu şarj size çok bir menzil kazandırmaz.

    - aracı boşa alıp gidebilirsiniz. buda şu işinize yarar hafif eğimli bir yolda 140km/h hızında ayagınızı gazdan çekerseniz şarj konumuna geçer ama hızlı bir şekilde yavaşlar araba fakat N moduna alırsanız arabayı eğim boyunca gidebilirsiniz tasarruflu olur.

    - şarj istasyonları 4 saatte %80 pili doldurur doğrudur. fakat portatif şarj istasyonu diye bir ürün maalesef yok. zaten istayon 3 faz üzerine yüksek gerilimle çalışıyor pili erken doldurması buradan kaynaklanıyor. normal ev tipi şarj üniteleri var fakat şarj süresi oldukça uzundur kısa zamanda işinize yaramaz anca akşam fişe takıl sabaha kadar şarj olması gerekmektedir.
  • ReeaLs R kullanıcısına yanıt
    Bu 3 faz bağlantıyı kendimiz bağlayabilir miyiz yani şarj istasyonunu elektrik girişini soketli yapıp bagaja atsam eve gelince evden bağlayıp ise gidincede işten başlasam olur mu yani şarj istasyonunu elektriğini sök tak yapamaz mıyız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cimbomlu1905 kullanıcısına yanıt
    3 faz dediği sanayi tipi elektrik kaynağı. Soket donüştürücü yaparsanız diyor zaten çok yavaş şarj eder.
    Gittiğin yerde sabahlayacaksan olabilir. Akşamdan takar sabah gidersin.
  • bu kadar cimri birinin 100 km ile işi ne ?? ya evini işyerine yakın taşi yada iş yerin evine yakın olsun derdin tasan kalmaz cimri kardeşim....
  • Ya da bmw i3 almak lazım 2-3 seneye kadar fiyatı 100 bin altına düşer.
    Kendi şarj istasyonuyla şarj süresi 30 dk civarı.
    Ama 220 volt ile şarj etmek istersen bir gün civarı imiş az önce youtube'da izlediğim testte öyle diyordu.
  • aviregal kullanıcısına yanıt
    Sen neyin kafasını yaşıyorsun, yaş kaç 17 mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • darıldıgınızı düşünmemiştim cimrilik kötü birşey degildir alınma ama... yapacak birşey yok ..acı gerçek... cimrisin ...
  • aviregal kullanıcısına yanıt
    "bu kadar cimri birinin 100 km ile işi ne ?? ya evini işyerine yakın taşi yada iş yerin evine yakın olsun"
    Sana mı soracam günlük kaç km gideceğimi. Boş yere laf kalabalığı yapma

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abi Fiyat falan uygun da bununla memlekete falan gitmek istersek Nasıl olacak 600 km yolu şarj ede ede 4-5 günde Gideriz dura dura

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DeArAnGeL kullanıcısına yanıt
    vergi getirmezlerse ki kesin gelir lpg'nin ilk çıktığı günleri düşünüyorum bedavaya biniyorduk sonra bindirdiler vergiyi bu hale geldi onada bir çözüm bulur hükümetimiz, şaka bir yana Tesla bütün patentlerini serbest bıraktı eminim bir çok firma bunları değerlendirir ve piyasaya çok sayıda elektrikli araç çıkar.
  • ReeaLs R kullanıcısına yanıt
    kış aylarında menzilin 80 - 85 km düştüğü söylenmekte doğru mu, doğruysa hangi aylarda etkili olmaya başlıyor yani aralık ocak şubat aylarında mı
  • diamondmonster kullanıcısına yanıt
    bu modelde yok ama başka modellerde hızlı şarj özelliği var zoe ve i3 gibi modellerde 30 dk. bataryanın %80'i doluyor ki bu sayede yolda 2 kere mola verildiğinde ortalama 450-500 km gidebiliriz
  • dostum bu araçlarıda şöyle düşünmeni isterim kış aylarında düşme çok az miktarda olabilir. ama en büyük etken aracı kullanış tarzınız ve kullanacağınız güzergah. performanslı kullanırsanız km çok net yansıyor. dur kalklar dip gazla hızlanmalar performanlı kullanım en önemli etki bunlar. sakin ve düz yollarda dört mevsim 120 km'nin üstünde menzile ulaşırsınız.
  • ReeaLs R kullanıcısına yanıt
    sakin kullanımda yaz kış fark etmeden 100 km yi geçeriz o zaman
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cimbomlu1905

    nasip bakalım bu gün kırıkkalede alan bir arkadaş vardı onun arabasını test edecektim daha şarj ünitesini yeni kuruyorlar dedi sanırım yarına kaldı hiç olmadı ankaradaki arkadaşın arabasını biraderle gidip kullanacaz o zaman kesin kararı verecez aslında pile müdahale edemediğimiz için araçtan biraz soğudum çünkü hiç olmadı ileride pili değiştirme yada yüksek kapasiteli pil takma imkanımız olursa diye alacaktım ama renault izin vermiyor muş aracı kilitliyormuş.

    Hocam pil değişimi aracı nasıl kilitler? Aracın elektronik devresi değişik güç dalgalanmalarını algılayıp aracı korumaya mı alıyor napıyor anlamadım. Şu Linea'yı elektrikli araca çeviren abimizi konuya çağıralım, o daha bilgi sahibidir sanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • robotica R kullanıcısına yanıt
    pil değişimini Renault dan habersiz yaparsak kilitliyor kendisi yapınca sorun yok, Renault teknolojisini saklıyor sanırım (sanki bana tesla hoş tesla bile patentleri bedava dağıtıyor) onun için araca müdahale edilmesine izin vermiyormuş ama istenirse işin ehli insanlar belki yapabilir. şimdi mesaj attım umarım gelir
  • alıntı

    Hasan7 @

    -Elinize sağlık hocam, arada bir açıp okuyorum burayı. Umarım daha da ilerletirsiniz işi.

    Şu sıralar merak ettiğim bir husus var. Kafamdan bir Fluence Z.e. alsam diye geçiriyorum(sadece geçiriyorum), fakat pili ileride kendini bıraksa veya menzil arttırmak istesem. Sizler bunun üstünde değişiklik yapabilir misiniz, yönetmeliğe aykırı mı?

    Birde bildiğim kadarıyla Fluence Z.e.'lerin pillerini satıyorlarmış bayiler 3k civarına. 30k altına Fluence mal edilebiliyor ki mtv verilmeyeceğini, yakıtın çerez parası olacağını düşündükçe gaza geliyorum biraz. Tek sıkıntı şehirler arası o da artık otobüs, uçak, tren ne olursa.


    enginos @

    Sayın; Hasan7,

    -Fluence ZE nin sadece pilini değiştirmek yeterli olmayabilir. Pil deki BMS (pil yönetim sistemi) inde yerine bir BMS koymak gerekecek, yeni BMS in araçla haberleşmesi gerekecek, vs. vs,,,
    yenisinden daha ucuza mal olmaz diye düşünüyorum.

    Fluence ZE tavsiye etmem, aracın fiyatları da sizi aldatmasın, pil satışı konusunu bilmiyorum ama pil fiyatını biliyorum, 3k civarında pil ya ölmüştür yada ölmek üzeredir.




  • biraz önce gersan İstanbul yetkilisi serdar beyle görüştüm kendisi bu aracı kullanıyormuş. aracın menzilinin kullanıma göre değiştiğini soğuk sıcak havanın menzilde bir etkisi olmadığını söyledi aynısını reeals 'de söylemişti ancak serdar Bey'e ben WallBox sordum oda bu araçların WallBox'a ihtiyacı olmadığını normal prizden zaten 6-7 saatte şarj olduğunu söyledi hatta açıklamada bulundu normal prizler saatte 3.7 kva elektrik verir zaten bu araçtaki pil 22kva yani 22kva yı 3,7 kva ya bölerseniz zaten o rakamları elde edersiniz dedi. bataryası da 8-10 sene çok rahat gider dedi
    edit: (Reeals) hocam sizin evinizde WallBox Charger varmı yoksa arkadaşın dediği gibi normal prizden mi şarj ediyosunuz ve kaç saat sürüyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cimbomlu1905 -- 28 Mayıs 2015; 14:48:00 >
  • cimbomlu1905 kullanıcısına yanıt
    hocam ben aracı uzun süre türkiye koşullarında test etmek için kullandım şahsi aracım olmadı. onun için evimde herhangi bir ünite yok. ama arkadaşın dediği gibi normal şebekede yaklaış 9 saatte tamamen boş bil dolu konuma gelebilir. verilen bilgiler doğrudur. ama yoğun uğrak yerlerinize (ev-iş yeri) şarj ünitesi kurdurmanızda fayda var çünkü bu araç elektiriksiz yürümüyor ve ihtiyaç anında da 9-10 saatlik şarj süresi çok uzun gelebiliyor.
  • ReeaLs R kullanıcısına yanıt
    gersan yetkilisi wollbox olmadan da 6 saatte şarj ettiğini söylüyor onun için sordum siz denediniz mi normal prizden şarj etmeyi
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.