Şimdi Ara

YENi Fiat EGEA (ANA KONU PAYLASIMLAR BURADAN) (217. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir (1 Mobil) - 7 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11.399
Cevap
174
Favori
897.025
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
62. Sırada  bugün en iyi #1
Sayfa: önceki 215216217218219
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmet3976


    quote:

    Orijinalden alıntı: ESER14

    Ben orta sınıf bir otomobil bazında kendimce görmek istediğim eksikleri yazdım aslında.
    Katlanır ayna tamam görsel olarak hoş ama çok elzem bişey değil bence. Ayrıca katlanır ayna ciddi bir maliyet unsuru olabilir kanımca. Bir de egea nın hedef pazarı belli. Ayna kırılır yada değiştirilirse yenisi pahalı olur. Bizim millet sevmez bi aynaya 300-400 tl (tahmini) vermeyi.
    Ön park sensörü adaptif hız sabitleyici nedeni ile vardır diye tahmin etmiştim.
    Soğutmalı torpidoya hiç ihtiyaç duymadım. Her yer benzinlik. Durup alıyorum soğuk içeceğimi.

    Aracı terkettiğinde kendiliğinden kapanan camlar güzel olurdu yalnız.

    Ben birde opsiyon olayını sevmiyorum (koltuk ısıtma gibi). 200 tl lik park sensörünü 600 tl ye kitliyorlar. Şu olursa, bu olursa incik boncuk derken 15bin tl fark çıkıyor. Evimi baştan aşağı yeniden düzerim o fiyata.

    Ama adaptif hız sabitleme ile Fiat devrim yapmış bence. Şu an en çok ihtiyaç hissettiğim özellik. Acaba sonradan takılır mı benim arabaya ????

    Kumandadan cam kapama olayı 2003 model stiloda bile vardı hatta cam tavan olanlarda tavanı bile açıp kapatıyordu bunu koymamaları kötü olmuş. Egea daha çok maliyet odaklı ama çokta kötü malzeme ve işçilik kalitesi vermeyen bir model olmuş. Kalitesi C sınıfı standartlarında değil ama fiyatları ile bunu kapatıyor.

    Hocam aksesuar katoloğunda ön park sensörü de var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • su on park sensoru nasil bir ihtiyac ? egea projesinin amaci araci gereksiz donanimlardan kurtararak optimal bir arac olusturmakti.. reklamlarinda bile bunu islediler; katlanir ayna, on park sensoru, sogutmali torpido ihtiyac falan degil, maliyeti yukselten gereksiz donanimlar.. belki ilerde bir kacini opsiyonel olarak sunabilirler ancak donanim paketleri icerisinde standart olmasina tamamen karsiyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar teorik olarak çarpışma önleme sistemi olan bir araç ile park ederken öndeki duvara veya araca çarpma ihtimali nasıl olacak. Zaten sistem buna izin vermeyecektir. Bu durumda sistem gereği ön park sensörü olduğu anlamına gelmiyor mu? (Not:bu konuda cahilim)

    Birde arkadaşlar markası ne olursa olsun boş versiyon almayın. Dün arkadaşım 33bin km'de 63bin tl ye filo çıkması 2015 focus aldı. Araba bildiğiniz boş. Sattığı 2005 model opel astra'dan hiç farkı yok. Park sensörü dahil bildiğiniz hiç bir teknolojik donanım olmadığı gibi kol dayama, tavanda tutacak bile yok. İnsana heyecan vermiyor. Arabada keşfedecek hiçbir şey yok. 4 hoparlör ve tenekeden hallice bir müzik sesi var. Biraz kullanılan malzeme iyi ve motoru baya atak geldi bana. Hiç kredi çekmeden 63 bin + 3bin sigortalar ödedi. Kaç defa dedim boş alma diye ama tanıdık manıdık satarım sonra kar ederim dedi aldı. Tavan lambalarının bile çok uyduruk görüntüsü var. Marka model ayırmıyorum ama alırken en dolusunu almaya gayret edin derim.




  • 7 km hızın altında çarpışma sistemi çalışmıyor.Rahat rahat park edebilirsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: masterap

    su on park sensoru nasil bir ihtiyac ? egea projesinin amaci araci gereksiz donanimlardan kurtararak optimal bir arac olusturmakti.. reklamlarinda bile bunu islediler; katlanir ayna, on park sensoru, sogutmali torpido ihtiyac falan degil, maliyeti yukselten gereksiz donanimlar.. belki ilerde bir kacini opsiyonel olarak sunabilirler ancak donanim paketleri icerisinde standart olmasina tamamen karsiyim

    Art talep meselesi ön park sensörü olan B segment arac bile varken C segmentte olmaması eksiklik soğutmalı torpido çok maliyetli bir özellik değil konulabilirdi sadece torpidoya hava kanalı çekecekti bu kadar. Diger markalardan Ucuz olabilir ama verdiklerine göre çokta uygun değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ahmet3976 kullanıcısına yanıt
    Aynı şekilde arka tarafada hava kanalı konulabilirdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yargicc

    Aynı şekilde arka tarafada hava kanalı konulabilirdi.

    evet bu önemli eksik
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmet3976


    quote:

    Orijinalden alıntı: masterap

    su on park sensoru nasil bir ihtiyac ? egea projesinin amaci araci gereksiz donanimlardan kurtararak optimal bir arac olusturmakti.. reklamlarinda bile bunu islediler; katlanir ayna, on park sensoru, sogutmali torpido ihtiyac falan degil, maliyeti yukselten gereksiz donanimlar.. belki ilerde bir kacini opsiyonel olarak sunabilirler ancak donanim paketleri icerisinde standart olmasina tamamen karsiyim

    Art talep meselesi ön park sensörü olan B segment arac bile varken C segmentte olmaması eksiklik soğutmalı torpido çok maliyetli bir özellik değil konulabilirdi sadece torpidoya hava kanalı çekecekti bu kadar. Diger markalardan Ucuz olabilir ama verdiklerine göre çokta uygun değil.

    tabi ki arz talep meselesi ancak tr reklamını tekrar izlemenizi tavsiye ederim, kullanmadığınız özelliklere para veriyorsunuz tarzı bir cümle geçiyor :) ona istinaden söyledim, yoksa her türlü donanımı koyabilirler




  • ahmet3976 kullanıcısına yanıt
    Torpidonun soğutmalı olmasını bende isterdim ama öncelikle torpidonun biraz kullanışlı tasarlanması gerekirdi. Hem küçük hemde biçimsiz duruyo şahsen torpido gözünü neredeyse hiç kullanmadim. Şu anki haliyle soğutma olmasada olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shifisitert


    quote:

    Orijinalden alıntı: Aslangur

    Çarpışma testi için aracı firma tedarik etmiyor, ncap kendisi alıp yapıyor.

    Bi bitmediniz.

    Araca guvenmiyorlar demekki :)

    YENi Fiat EGEA (ANA KONU PAYLASIMLAR BURADAN)




  • mustafa-_- kullanıcısına yanıt
    güvenmeseler üretmezlerdi... amma çok troll var... her yerde trollüyorlar...
  • Egea hb i inceledim.

    Öncelikle herkese selamlar. Egea nin en büyük rakiplerinin rapit,301 ve accent blue olduğunu göz önüne alip insafsizca elestirmemek lazım. Çünkü kaporta olsun ic malzeme,dizel motor olsun bu rakiplerinden ustun bir arac.

    *Lanse edildiği gibi adaptif hiz sabitleme, park pilotu gibi kullanıcı konforuna yönelik donanım elenmis elzem esp gibi acil fren gibi donanımlara yer verilmis elestirilebilir.

    *1.6dizel 120hp sedani test etmistim kusursuz ve kuvvetini hissettiren bir motoru var.

    *Yol tutusu direksiyon tepkisi malzeme kalitesi gayet iyi.

    *Hb model de bas mesafesi iyi, arka diz yeterli ama sedandan az, bagaj şaşırtıcı büyük, 450lt pandizot altı, pandizot cikarilirsa, seyehatte sedanin büyük bagaj gibi hizmetinizde...

    *Sedanda küçücük duran ve aslında fena olmayan kokpit tasarımının, algisini asagi çeken minicik teyp,yerini audi tarzı büyük ekrana bırakmış o kusur HB ile duzeltilmis.

    *HB iri kaslı kuvvetli i20 gorunumunde dis tasarım kusursuz bence...

    Bana göre EKSİler
    Fiyat konusunda ne yazıkki ust segmenti dusunduruyor.

    *Kampanya fiyatları ile elestiracegim.
    Manuel full diye tabir edilen 120hp lounge modeli 74000tl. 79.500e benzili lpg uyumlu egea da olmayan Otomatik şanzıman, panoramik sunroof, otomotik park ile azina kadar dolu Auris çekiş problemi olmadığı ve ikinci elinin "süper"olduğu var sayilirsa egea nin isi çok zor! Fakat egea sanki kalite algısı açısından auristen nuans farkı ile önde!

    *Hb segment öncüsü en çok satan model Golfun 79.000ile alternatif koydugu! 82.000tl ye kapısını actigin anda bariz kaliteli malzemelerle donatildigi belli olan, o sınıfta o kadar kaliteli, kaporta, koltuk, ic malzeme kalitesinin zor bulunduğu comfortline birde sağlam 110ps dizeli ile insani az daha çık bak ben sınıf onderiyim ve hakkini veririm diyor.Comfortline golf Donanım konusunda Egea lounge modelinden zayıf onu söylemek lazim! High modeli gayet dolu egedan fazlasi var ama adaptif hiz sabitleme opsiyonel melela?!89.000

    ---Egea nin diğer vaatleri doğru ama ise yarar tek motoru 1.6dizel 120ps ve acikcasi motoru cok tatminkâr bu iki dev egeaya bu kadar yakınken işi cok zor ve fiyat/performans vaadi bana göre yerine gelmiyor çünkü full donaninimi bu abilerden geri.

    --- 1.4 95hic olmamis, 1.6 110ps gelmis ama buda çağ dışı bana gore artik 1.0 125psler piyasada. Hazir benzinli 1.4t 120ps motorun var neden kullanmiyirsun??? 1.3dizel ise bos donanımda uygun fiyatta anlamli olur ki, vergi avantaji vaad ediyor 1.6dizelden sadece 3000tl az ve yetersiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 06onur -- 14 Haziran 2016; 4:03:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 06onur 0 kullanıcısına yanıt
    Alt donanım 1.4 Egea hb nin asıl rakibi. 1.33 auris bence. Aynı fiyattalar.


    Üst donanımda ise 1.2tsi golf e ben de katılıyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hb nin sedan kadar satacağını düşünmüyorum ben açıkçası. Kişisel görüşüm hb yi sedanla aynı yapıcaktın lansmana özel 1.6 lounge modeli verecektin 69 a bak nasıl ses getirirdi o zaman.
    Fiat kendince hb ye makyaj yaptı ama hem sedan kullanıcılarını üzdü hemde yeni donanımların yaptığı fiyat farkı ile sedana göre daha az tercih edilecek bi model çıkardı. Şimdi merak ediyorum piyasanın asıl beklediği çif kavramalı dizel otomatiği kaçdan piyasaya sürecek.
    1.6 sedan kullanıcısı olarak aracın performansı ve yol tutuşu beklentimin çok üstünde gerçekten. Bazıları modern linea diyo ama belliki aracı kullanmadan yorum yapıyorlar. Bu aracın hb dizel otomatiğini alırdım diyodum ama artık sedan otomatiği bekleyeceğim. Şahsen ben egeadan ne çarpışma önleme nede adaptif hız sabitleme bekliyodum. Bana ucuz ver arabayı abi.
    Şunuda söylim tabi bu fiyatlandırma ile hala rakipsiz ve gayetde alınabilir. Yukarda bahsi geçen golf, egeanın standart verdiği acc gibi donanımlar ile kaç bin tlye tekabül ediyor ona bakmak lazım.
    Tablet tipi ekran ile ilgili olarakda bu biraz göreceli bir kavram ben sevmiyorum mesela. Tablet ekran yerine mevcut şekilde ekranın 7 inç olmasını tercih ederdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yargicc

    Torpidonun soğutmalı olmasını bende isterdim ama öncelikle torpidonun biraz kullanışlı tasarlanması gerekirdi. Hem küçük hemde biçimsiz duruyo şahsen torpido gözünü neredeyse hiç kullanmadim. Şu anki haliyle soğutma olmasada olur.

    ege'den iki nesil önceki stilo'da bile soğutmalı torpido vardı. bu nedir böyle ya. alt tarafı klimadan bir boru çıkaracaklar. artık olmayan araba mı kaldı? fi tarihinde üretilen pejo 307'de bile vardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ESER14

    Bu pazar hb olanı çok detaylı olmadan bayiide inceledim.

    Hb de sınıfı B mi C mi tartışmasına nokta koyulmuş.

    Bence maliyeti çok fazla etkilemeden kullanışılı olabilecek bazı donanımlar haricinde gayet olmuş bir otomobil karşımdaydı.

    Kendi aracımın döşemeleri ve kapı içleri bej olduğundan olacak ki bana biraz kasvetli geldi. Aynısını yakın zamanda kullandığım focus ta hissetmiştim. Bej döşeme gerçekten bir ferahlık unsuru.

    Birde arabanın iç kokusu çok sentetik plastik kokuyordu. Ben çok rahatsız oldum. Bence özel kokulu tutkal veya macun kullanılarak kendine has bir koku verilebilirdi. Çok önemli bir unsur.

    Tavan döşemesi çok süngerimsi ve kalın. Sanki kendini bırakacak gibi his veriyor dokununca. Kendi aracımın tavan kaplaması daha sağlam bir his veriyor.

    Bana göre eksikleri:
    1- Arka yolcu havalandırması
    2- Anahtarsız giriş ve çalıştırma.
    3- Elektronik el freni.
    4- Isıtmalı koltuk.

    Adaptif hız sabitleme ve çarpışma önleyici bulunması gerçekten bu otomobil için tercih sebebi olabilir özellikler.

    Birde istanbulda bu otomobil için kasko ve trafik sigortası ne kadar tutuyor. Yerine tavsiye edilen Leon ne kadar tutuyor. Bilen biri cevaplarsa sevinirim.

    Alan pişman olmaz diye düşünüyorum..




    ağır plastik kokusu plastiğin kalitesiyle alakalı. tüm araçlar zehir saçıyor havaya mercedes dahil ama ağır kokanlar daha fazla malesef.

    arka havalandırma olmaması biraz komik olmuş. 2 nesil önceki stilo'da vardı.
    elektronik el freni harika bir donanım, artık yeni araçlarda standart haline geliyor.
    ısıtmalı koltuk bu sınıfta standart bir özellik değil, olmasa da olur.




  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Bence maliyet gerektiren donanımlar egea felsefesine çok uymuyo. Evet elektronik park sistemi katlanır aynalar ısıtmalı koltuklar vs güzel donanımlar lakin fiyatı etkileyen donanımlar. Dolayısıyla bunlar olup daha fazla para vereceğime olmasın az para verim. (yukarda dediğim gibi acc ve çö de dahil). Ama sizinde dediğiniz gibi torpido soğutması ve arka taraftaki havalandırma kanalları olabilirdi. Maaliyeti çok etkileyeceğini düşünmüyorum.
    Bu arada uzun süre stilo kullanıp ayrılmak size zor gelmedimi her yazınızda ondan bahsediyosunuz. Hatta donanım olarak stilodan sonra golf size yetersiz geliyodur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yargicc

    Bence maliyet gerektiren donanımlar egea felsefesine çok uymuyo. Evet elektronik park sistemi katlanır aynalar ısıtmalı koltuklar vs güzel donanımlar lakin fiyatı etkileyen donanımlar. Dolayısıyla bunlar olup daha fazla para vereceğime olmasın az para verim. (yukarda dediğim gibi acc ve çö de dahil). Ama sizinde dediğiniz gibi torpido soğutması ve arka taraftaki havalandırma kanalları olabilirdi. Maaliyeti çok etkileyeceğini düşünmüyorum.
    Bu arada uzun süre stilo kullanıp ayrılmak size zor gelmedimi her yazınızda ondan bahsediyosunuz. Hatta donanım olarak stilodan sonra golf size yetersiz geliyodur.

    stilo sürüşü yumuşak bir araçtır, test ettiğim çoğu araçta onu bulamıyordum. en çok korktuğum buydu ki ilk golf testinde bunu unuttum. golf'ün sürüşü yumuşak olmakla beraber çok daha iyi.
    donanım olarak cruise kontrol vardı stilo'da, bunda yok. ancak cruise kontrolü 4-5 defa ancak kullanmışımdır. uzun yolda uykumu getiriyordu, şehir içi de zaten kullanmak mümkün değil. far, yağmur, park sensörleri iyiydi. park sensörünü taktırıcam. far-yağmur eh olsa iyiydi ama çok ta sıkıntı değil. bir güzel yanı gece yola çıktım mı ekran tamamen karanlık oluyor ve farları açmadığımı farkediyorum. diğer eski araçlarımda farkedemiyordum, ışık vardı her halükarda sanırım. bir aracımda o yüzden ceza yemiştim.
    bu üçü (far-park-yağmur sensörleri) dışında comfort golf aslında öyle söylenildiği kadar boş değil. bir karşılaştırma:
    otomatik klima - stilo'da da golf'de de var
    hava yastığı - stilo'da 6, golf'de 7 adet
    arkada hava üfleci - stilo'da tek, golf'de 2 adet
    koltuk altı çekmece - stilo'da tek, golf'de 2
    soğutmalı torpido, ikisinde de var, ikisi de kadife kaplı, stilo'da ekstradan bir torpido daha vardı
    ısıtmalı aynalar - ikisinde de var
    bel destek ve yükseklik ayarı - stilo'da sadece şoförde, golf'de ikisinde de
    golf'de ekstradan start-stop, otomatik park freni, ekranlı teyp, bluetooth, esp, msr, asr, elektronik diferansiyel kilidi ve daha ismini hatırlayamadığım birkaç güvenlik donanımı daha var. stilo'da esp-msr-asr opsiyoneldi ve benim bulduğum araçta yoktu. gri renk espli stilo istersem golf efsanesindeki gibi 3 ay bekleyeceğimi söylediler (yani özel donanım istersen tüm markalarda aynı terane var).

    yani donanım olarak far-park-yağmur sensörü söylenebilir. bir de cruise kontrol. biraz fazla abartıyorlar. comfort'un koltukları da çok çok iyi.

    elektronik park freni, ısıtmalı koltuklar, katlanır aynalar (bu sonuncusu iyi olurdu) bence de önemli değil. çok param olsa önemli olurdu ama o zaman da d sınıfına bakardım.




  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Bu bekleme süresini efsane haline vw getirdi zaten.
    Aslında Fiat piyasayı iyi okumuş sıkıntıları iyi analiz etmiş. Bekleme efsanesini ortadan kaldırmak için çoğu firmanın opsiyon olarak verdiklerini donanım seviyelerine paylaştırmış ve standart olarak vermiş. Mesela o kadar para verilen golf focus gibi araçlara park sensoru niye koymazlar anlamış değilim. Beyaz arabaya bimden alınan 49 tllik park sensoru taktırıyolar oda sırıtıyo tabi.
    Egeaya opsiyon olarak sadece panaromik cam tavan olsa güzel olurdu yada lounge modelde standartta sunulabilirdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yargicc

    Bu bekleme süresini efsane haline vw getirdi zaten.
    Aslında Fiat piyasayı iyi okumuş sıkıntıları iyi analiz etmiş. Bekleme efsanesini ortadan kaldırmak için çoğu firmanın opsiyon olarak verdiklerini donanım seviyelerine paylaştırmış ve standart olarak vermiş. Mesela o kadar para verilen golf focus gibi araçlara park sensoru niye koymazlar anlamış değilim. Beyaz arabaya bimden alınan 49 tllik park sensoru taktırıyolar oda sırıtıyo tabi.
    Egeaya opsiyon olarak sadece panaromik cam tavan olsa güzel olurdu yada lounge modelde standartta sunulabilirdi.

    aslında kafadan çeşitli opsiyonlar eklenmiş araçlar getirtiyorlar ancak ben aralık ayında %10 indirim furyasında aldım, sanki gıda market gibiydi doğuş, kapanın elinde kalıyordu. ben de ne varsa onu aldım, zira fiyat garantisi yok beklersen. baktılar insanlar çok istiyor, 2016'da park sensörünü artık standart koydular. bluetooth'u da ben alırken standart koymuşlardı. ben bluetooth için fark vermezdim opsiyonel olsaydı ama çok iyi bişeymiş doğrusu. sonradan taktırılan sensörleri de boyuyorlar. ben öyle yaptırıcam. hatta vw'nin ekranına da bağlıyorlar, aynen standart vw sensörü oluyor. tabii 50 lira olmuyor ama napalım... yaptırıcam yaptırıcam diye diye sensörsüzlüğe alışıcam bu gidişle galiba 5 ay oldu.

    aslında stilo'da da aynı golf'de olduğu gibi üç donanım seviyesi vardı ve en alt donanım seviyesinde mesela aynı golf'deki gibi direksiyondan teyp bile yoktu. bir çok da opsiyon vardı. onlardan birini seçmeye kalktın mı ya arabanın rengi uymuyordu ya da istemediğin başka bir donanımı da almak zorunda kalıyordun veya 3 ay bekliyordun aynen golf'deki gibi. zaten opsiyonel yapınca çare yok. binlerce kombinasyon var, mecbur sipariş üzerine üretecekler. ama sanırım ege'de bunu kaldırmışlar. seçmece yok, ne varsa onu al.

    mesela ben tekno gri 16" jant esp'li stilo istemiştim. 16" jant yeşil bir stilo vardı ve esp yoktu, esp olan stilo da siyahtı ve sunroofluydu. ben de istemeye istemeye 15" jantlı stilo'yu getirtmiştim sivas'tan. fiat'ın güzel yanı başka şehirden araç getirtirken taşıma parası almıyor, doğuş alıyormuş.




  • 
Sayfa: önceki 215216217218219
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.