Şimdi Ara

İlk otonom tır ABD'de lisanslandı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
1.425
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İlk otonom tır ABD'de lisanslandı 

     

    Son dönemlerde otomotiv teknolojinin gelişiminden en çok etkilenen alanlardan birisi olmuş durumda. Elektrikli araçların yaygınlaşması bir yana, büyük yazılım ve otomobil üreticilerinin de insansız araçlar için büyük atılımlar yapması sektörü farklı bir noktaya taşıyor.



    Freightliner Trucks isimli tır şirketinin geliştirdiği yeni tırlar da bu geliştirmelerden nasibini almış durumda. Henüz test aşamasında olan yeni tırın en büyük özelliği yol boyunca kendini kontrol edebilmesi. Araç Almanya üzerinde yaklaşık 16 bin km yol alarak testleri başarıyla tamamlamış durumda.

     

    Henüz yalnızca otoyollarda sürücüsüz olarak gidebilen araç şehir içinde iken sürücü müdahalesine ihtiyaç duyuyor. Tır sürücülerinin uzun saatlerini direksiyon başında geçirdikleri düşünülürse sistemin gelişmesi oldukça önemli. Sürüş sırasında uyuya kalan sürücülerin kaza yapmasını engelleyebilecek sistem, nakliyatların da daha sağlıklı yapılmasını sağlayabilir.







  • Teknik olarak tır sürücüsüz gidemiyor ama haber başlığı sürücüsüz demiş.Napıyor otoyola çıkınca şöför atlıyor mu sürücüsüz kalması için :)

  • "The inspiration truck is not a driverless truck. It's actually in partnership with her drivers." Sondaki gözlüklü kadının sözleri.
    Türkçe
    "Inspiration sürücüsüz bir tır değil. Aslında sürücüsüyle bir partnerleşme içerisinde."
    Sanırım haberi aldığınız site videoyu izlemeden yapıştırmış başlığı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LeftBehind

    "The inspiration truck is not a driverless truck. It's actually in partnership with her drivers." Sondaki gözlüklü kadının sözleri.
    Türkçe
    "Inspiration sürücüsüz bir tır değil. Aslında sürücüsüyle bir partnerleşme içerisinde."
    Sanırım haberi aldığınız site videoyu izlemeden yapıştırmış başlığı.

    Haber içeriğinde bunu belirtmiştim zaten, otonom demek daha doğru olur sanırım.

    Teşekkür ederim başlığı düzenledim
  • sürücü asistanı var ama sağlam sürücü asistanı mesela şöför işini bırakıp gazete okumak istedi araç kendini idare edebiliyor bir süreliğine aynı olay mercedeste de var videosu mevcuttu youtube da zaten merco truckun abd adı freightliner
  • İstemdışı bir durumda sensörler dur ben ne yapabilirim deyip diğer sürücüleri tehlikeye atması ne kadar sağlıklı ve düşünceli olur hadi burdan buyrun...

  • Ne olursa olsun kullanıcının işe yarayabilecek tarza bir teknoloji ise helal olsun . Artıları eksileri konuşulur ama önemli olan araştırıp yeni özellikler katmak .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ouzqan -- 8 Mayıs 2015; 0:42:27 >
  • Sürücüsü gidiyor ama içinde sürücü oluyor şehir içi ve özel manevralar için

  • otomatik pilota bağlıcaklar demek

    bir türbülans olduğunda alıcak yönetimi ele
  • quote:

    Orijinalden alıntı: babasamsunlu

    sürücü asistanı var ama sağlam sürücü asistanı mesela şöför işini bırakıp gazete okumak istedi araç kendini idare edebiliyor bir süreliğine aynı olay mercedeste de var videosu mevcuttu youtube da zaten merco truckun abd adı freightliner

    +1

    Asıl hamleyi çekicinin babası Volvo'dan bekliyoruz.
  • taşımacılıkta sakat bir iş bence. hele tırlarda. türkiyede yolların hali malum. çalışmadır, tümsektir, çukurdur, hatta hendektir :) yollarda dolu. sensörler kafayı yer. isyan edip girer biryere.

    işin espirisi bir yana sensör olayları bana çok sağlıklı gelmiyor özellikle bu şekilde can ve mal taşıyan ve risk oluşturan araçlarda. çamur, kir, yağ vb şeyler sönserleri etkileyebilir. malum araç bakımını bile zamanında yapmayan. üç kuruş için kaplama lastik kullanan kişiler var. bu tesisatların bakımını yaparlarmı acaba? muğladan dönderken önümdeki kamyonun lastiğnden kaplaması fırladı birkaç metre önümden geçti. plakasını alamadım kirden gözükmüyordu. şöför arkadaşın aile büyükleri ve akrabalarının kulaklarını çınlatmakla kaldım sadece.

    kısaca uzun mesafede en iyisi tren yada gemi bence. mümkün olduğunca tr ve kamyon az kullanılmalı.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceo-tr

    taşımacılıkta sakat bir iş bence. hele tırlarda. türkiyede yolların hali malum. çalışmadır, tümsektir, çukurdur, hatta hendektir :) yollarda dolu. sensörler kafayı yer. isyan edip girer biryere.

    işin espirisi bir yana sensör olayları bana çok sağlıklı gelmiyor özellikle bu şekilde can ve mal taşıyan ve risk oluşturan araçlarda. çamur, kir, yağ vb şeyler sönserleri etkileyebilir. malum araç bakımını bile zamanında yapmayan. üç kuruş için kaplama lastik kullanan kişiler var. bu tesisatların bakımını yaparlarmı acaba? muğladan dönderken önümdeki kamyonun lastiğnden kaplaması fırladı birkaç metre önümden geçti. plakasını alamadım kirden gözükmüyordu. şöför arkadaşın aile büyükleri ve akrabalarının kulaklarını çınlatmakla kaldım sadece.

    kısaca uzun mesafede en iyisi tren yada gemi bence. mümkün olduğunca tr ve kamyon az kullanılmalı.



    Birincisi, evet sensöre güvenilmez. İstenmeyen bir durumda sensör yanlış veri gönderdiği zaman araç göz göre göre ve tereddütsüz bir yerlere girebilir.
    Ancak ülkemizdeki kamyoncunun kaplama lastik kullanması kendi kabahati değil. Neyse o konu derin.

    Otonom TIR falan istemem abi ben uzun yolda selektör atıcam görücek sağa yanaşacak radar varsa karşıdan selektör atacak falan bunları yaparlarsa eyvallah.




  • iPhone forumunda GPS teknolojisindeki bir gelişme ile ilgili haber paylaşmıştım birkaç gün önce. GPS teknolojisi santimetre hassasiyetine kavuştuğunda, sensörlerin de verileri ile eşleştirme yapılarak insansız araçlarla ilgili daha sağlıklı bir sistem entegrasyonu yapılabilir. Ben bu konuda gelecekten ümitliyim.

    GPS teknolojisi ile ilgili habere buradan ulaşabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceo-tr

    taşımacılıkta sakat bir iş bence. hele tırlarda. türkiyede yolların hali malum. çalışmadır, tümsektir, çukurdur, hatta hendektir :) yollarda dolu. sensörler kafayı yer. isyan edip girer biryere.

    işin espirisi bir yana sensör olayları bana çok sağlıklı gelmiyor özellikle bu şekilde can ve mal taşıyan ve risk oluşturan araçlarda. çamur, kir, yağ vb şeyler sönserleri etkileyebilir. malum araç bakımını bile zamanında yapmayan. üç kuruş için kaplama lastik kullanan kişiler var. bu tesisatların bakımını yaparlarmı acaba? muğladan dönderken önümdeki kamyonun lastiğnden kaplaması fırladı birkaç metre önümden geçti. plakasını alamadım kirden gözükmüyordu. şöför arkadaşın aile büyükleri ve akrabalarının kulaklarını çınlatmakla kaldım sadece.

    kısaca uzun mesafede en iyisi tren yada gemi bence. mümkün olduğunca tr ve kamyon az kullanılmalı.



    Butun kamyon otb lastiklerinde regroovable yazar.kaplama lastik apacilik degil ekonomiye katkidir.dunyanin her yerinde yapilan bi uygulamadir.keske otomobil lastiklerinede yapsalar.lastigin 5mm disi gitti diye tum lastigi cope atmak cok sacma

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • soforluk vasifiz isgucunun yaptigi sayili islerden biri. oda otomasyona gectiginde 1980den beri gelen degisim iyice kendini hissettirmeye baslayacak. gecen bir yerde okudugum gelecekle ilgili tahminda 10 sene icinde almanyanin mevcut isgucunun 2/3nun otomasyona gecisle issiz kalacagini soyluyordu. otomasyon ve globallesme maviyakali is gucune olan ihtiyaci surekli azaltiyor. ozellikle avrupadaki yuksek issizligin nedeni bu. koca koca fabrikalar bir kac 10 kisi ile calisiyor. onlarda yukleme ve bakim elemanlari. tum uretimi makinalar yapiyor. bu sebeble son 30 senedir dunya ekonomisi surekli buyudugu halde orta sinifin geliri yerinde saymakda. ayni sebeble zenginle fakir arsinda insanlik tarihinde gorulmemis bir ucurum olustu. teknolojinin ilerlemesi ve kaynaklarin azalmasiyla bu ucurum dahada buyuyecek.

  • Yaygınlaşacak bu teknoloji. Problem tam olarak şu: Wir sind die Roboter, pim pim pİm pim.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: ceo-tr

    taşımacılıkta sakat bir iş bence. hele tırlarda. türkiyede yolların hali malum. çalışmadır, tümsektir, çukurdur, hatta hendektir :) yollarda dolu. sensörler kafayı yer. isyan edip girer biryere.

    işin espirisi bir yana sensör olayları bana çok sağlıklı gelmiyor özellikle bu şekilde can ve mal taşıyan ve risk oluşturan araçlarda. çamur, kir, yağ vb şeyler sönserleri etkileyebilir. malum araç bakımını bile zamanında yapmayan. üç kuruş için kaplama lastik kullanan kişiler var. bu tesisatların bakımını yaparlarmı acaba? muğladan dönderken önümdeki kamyonun lastiğnden kaplaması fırladı birkaç metre önümden geçti. plakasını alamadım kirden gözükmüyordu. şöför arkadaşın aile büyükleri ve akrabalarının kulaklarını çınlatmakla kaldım sadece.

    kısaca uzun mesafede en iyisi tren yada gemi bence. mümkün olduğunca tr ve kamyon az kullanılmalı.



    Butun kamyon otb lastiklerinde regroovable yazar.kaplama lastik apacilik degil ekonomiye katkidir.dunyanin her yerinde yapilan bi uygulamadir.keske otomobil lastiklerinede yapsalar.lastigin 5mm disi gitti diye tum lastigi cope atmak cok sacma

    ben apaçilik diye bişey demedim zaten. sadece bizzat başıma gelen bir olayı yazdım.

    90 - 100 km hızla giderken önünüzdeki kamyondan size doğru 18- 20 inçlik falan sanırım bir lastik gelirse ne demek istediğimi anlarsınız. tabi inşallah sizin ve kimsenin başına gelmesin. o hızda lastikmi kaplamamı olduğunu bir anda fark edemediğiniz için refleksle direksiyonu kırabiliyorsunuz.

    gidiş geliş yolda karşı şeritten bir araç geliyor olsa şu an belkide yazışamıycaktık.

    kaplama dediğiniz gibi yapılabilir ama bilgili belgeli kalifiye kişilerce yapılsın. testi yapılsın denensin. güvenli olduğu belgelensin. yoksa ciddi sonuçlar olabilir. kamyon şoförü ekonomi yapıcak diye ben canımdan malımdan olmamalıyım.




  • Freightliner bir ''Daimler Benz'' kuruluşu'dur. Yani olayın adı Amerikan falan değil.. Mercedes..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceo-tr

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: ceo-tr

    taşımacılıkta sakat bir iş bence. hele tırlarda. türkiyede yolların hali malum. çalışmadır, tümsektir, çukurdur, hatta hendektir :) yollarda dolu. sensörler kafayı yer. isyan edip girer biryere.

    işin espirisi bir yana sensör olayları bana çok sağlıklı gelmiyor özellikle bu şekilde can ve mal taşıyan ve risk oluşturan araçlarda. çamur, kir, yağ vb şeyler sönserleri etkileyebilir. malum araç bakımını bile zamanında yapmayan. üç kuruş için kaplama lastik kullanan kişiler var. bu tesisatların bakımını yaparlarmı acaba? muğladan dönderken önümdeki kamyonun lastiğnden kaplaması fırladı birkaç metre önümden geçti. plakasını alamadım kirden gözükmüyordu. şöför arkadaşın aile büyükleri ve akrabalarının kulaklarını çınlatmakla kaldım sadece.

    kısaca uzun mesafede en iyisi tren yada gemi bence. mümkün olduğunca tr ve kamyon az kullanılmalı.



    Butun kamyon otb lastiklerinde regroovable yazar.kaplama lastik apacilik degil ekonomiye katkidir.dunyanin her yerinde yapilan bi uygulamadir.keske otomobil lastiklerinede yapsalar.lastigin 5mm disi gitti diye tum lastigi cope atmak cok sacma

    ben apaçilik diye bişey demedim zaten. sadece bizzat başıma gelen bir olayı yazdım.

    90 - 100 km hızla giderken önünüzdeki kamyondan size doğru 18- 20 inçlik falan sanırım bir lastik gelirse ne demek istediğimi anlarsınız. tabi inşallah sizin ve kimsenin başına gelmesin. o hızda lastikmi kaplamamı olduğunu bir anda fark edemediğiniz için refleksle direksiyonu kırabiliyorsunuz.

    gidiş geliş yolda karşı şeritten bir araç geliyor olsa şu an belkide yazışamıycaktık.

    kaplama dediğiniz gibi yapılabilir ama bilgili belgeli kalifiye kişilerce yapılsın. testi yapılsın denensin. güvenli olduğu belgelensin. yoksa ciddi sonuçlar olabilir. kamyon şoförü ekonomi yapıcak diye ben canımdan malımdan olmamalıyım.

    Gecmis olsun hocam.kaplama atmasi tonajdan oluyor genelde.20 tonluk kamyona 30 ton atiyorlar.kamyoncu istemez bunu ayni parayi aliyor cunki ama mecbur kaliyor.tonaj atmazsa is bulamiyor kimse is vermiyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dünyanın ilk otonom tırı diyebiliriz. Mercedes 1992 tasarımı EXT 92
    https://www.youtube.com/watch?v=CWwZrhMHE5k
    https://www.youtube.com/watch?v=0jX6NpFH7Xo

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.