Şimdi Ara

Sim Racing Ekipmanları [ANA KONU] (58. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
9.155
Cevap
239
Favori
472.432
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
32 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
98. Sırada  bugün en iyi #16
Sayfa: önceki 5657585960
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Forumu takip ediyorsanız şu an için en iyi sistemlerin direct drive sistemler olduğunu görmüşsünüzdür.
    Ancak "fırsat buldukça yarış oyunları oynuyorum" noktası için "maaliyet önemli değil, en iyisi neyse onu alıcam" notasını çoktan geçti bu iş.
    Maaliyet tabiki önemli. Öylede olmalı. Şu sıralar çok kişi bu tip soruları PM den gönderdiği için sizin bahaneniz ile genişçe yazayım:

    Benim naçizane tavsiyem G27'nizi bozulana kadar kullanmanız. Pedallara Nixim fren modu tarzında bir takviye yapmanız ile load cell kalitesine yakın frenleme elde edebilirsiniz.
    Yine LEO BODNAR kablo ile pedal çözünürlüğünü arttırabilirsiniz. Şu sıralar en çok aldığım PM ler bu forumu okuyup, sonra aşırı beklentiler içinde yatırım yapıp, sonrasında tatmin olmayan insanlardan geliyor.

    Ben sıkıldım illaki değiştirmek istiyorum diyorsanız, T300RS ve yanında T3PA-PRO pedallar (hatta yukarıdaki upgradeler ile G27 nin pedallarını kullanmaya devam edebilirsiniz) burshless motor içeren belt drive modern bir sisteme geçmiş olursunuz. 1.500TL civarlarına sahip olabilirsiniz bunlara. Sonrasında değişik direksiyon add-on ları ile zevkinizi tatmin edebilirsiniz. Kullanıyorsanız Th8A vites add on da ekleyebilirsiniz listeye. Ancak G27 den sonra hemen alışacağınızın yada seveceğinizin garantisi yok. Bu farklı bir iç sistem ve alışma dönemine ihtiyacınız olacaktır.

    T500RS güç bakımından bir üst seviye ve kutusunda son derece iyi pedallar ile birlikte geliyor. Ancak yurt dışından alma yada bir tanıdığınıza aldırma şansınız yoksa T300'e yönelmek daha mantıklı olacaktır. Türkiye de fiyatları biraz kabarık. 2.500TL lere ulaşıyor. Birde standart direksiyonu ile potansiyelini tam sunamıyor bence, T28 add-on ile daha iyi netice veriyor. Buda +500 TL civarı demek.

    Bunların bir üstünde Fanatec Wheel base V2 sistemi var. En ucuz yoldan giderseniz 610€ civarında base + 187€ civarında formula direksiyonu + 162€ CSR Elite pedal = 959€ buna 150€ civarı kargo ödersiniz 1109€ bugünün kuru ile 3.700TL civarı ediyor bile. Buna 600TL civarıda gümrük ödeseniz neredeyse 4.500TL civarına geliyor fiyat. Ki bu en uygun yoldan gidilirse böyle. Eh siz en iyisi gibi bir motivasyonla gidiyorsanız Wheel base V2 + Wheel Hub ve Direksiyon (örneğin GT rimli) + Clubsport V3 pedallar + Clubsport shifter + Handbrake = Kargo dahil - Gümrük vergisi hariç 1.790€ = 5.900 TL, birde 1000 TL civarı gümrük vergisi eklendimi 7.000TL ye yakın tutar.


    Ancak... Bu sistem bile "En iyi" payesini alamıyor ne yazık ki:

    (ECCI ler FREX ler falanda var ama şu aralar alınacak başka cihazlar var)

    Bir üstte Accuforce direksiyon var: 1.748$ sadece direksiyon için istenen para. Bunda kargo yok, pedal, vites vs. hiç bir şey yok.

    Peki bu paraya en iyi direksiyona mı sahip oluyoruz? ... Ne yazık ki hayır.

    Bunun üstünde OSW ler ve LEO BODNAR lar var. OSW işi çok değişken ancak LEO BODNAR için: 3.445,63€ + 108€ kargo + Gümrük vergisi sadece direksiyonun base'i için istenen para...
    Eh buna birde güzel bir direksiyon ekleyeceğiz: 2.123€ lara (Kargo - vergi hariç) varan seçenekler önümüzde...
    Eh bunların daha pedalı var, en iyi pedalları alacağız madem, HPP pedal alalım, 987$ kargo ve gümrük vergisi hariç. DSD de olur: 800$ sularında yine kargosu vs. yok bunda.
    Vites?: DSD den 300$ + Gümrük vergisi
    El freni de isterim: Oda DSD den olsun 395$ + Gümrük vergisi
    Varın siz hesaplayın artık.

    Yani bu kadar yatırım yaptık, project Cars mı oynayacağız (keyif sizin oynayabilirsiniz tabiki ama) Bu iş ciddi yahu: Eh peki, buyurun Iracing'e.
    Hmm 3 lü ekran yapsam iyi olacak, şöyle güzel de bir rig yapalım, bilgi ekranı da lazım, ya artık motion simulatora geçmek lazım...

    Derkeeeeeen...

    NE NASIL YANİ LEO BODNAR V2 Mİ ÇIKMIŞ? ÇOK SÜPERMİŞ ÖYLEMİ???
    SATILIK SIFIR AYARINDA LEO BODNAR, FİYATTA YARDIMCI OLURUM

    Ha birde bazen şu durum oluyor:

    NEEEE BİRDE GTA 6 MI ÇIKMIŞ? HMM O DA KAÇMAZ AMA DUR ŞU IRACING BİRAZ BEKLESİN ŞİMDİ, NERDEYDİ BENİM LOGITECH GAME PAD?
    ÖFF DİREKSİYONDA ENGEL OLUYOR, SÖKEYİM ŞİMDİLİK KENARDA DURSUN, SONRA TAKARIM YİNE...


    Yani uzun lafın kısası, en iyisine sahip olmak büyük bir yanılgıdır çoğu zaman. İhtiyaçlarınız, beklentileriniz ve kullanımınız doğrultusunda size uygun olan ürünü almak (bütçedan yana bir kaygı yoksa bile) en iyi tatmini sağlar. Bütçeye bir sınır koymak da çoğu zaman doğru bir ürüne yönlenmeyi destekler. Daha da önemlisi, en iyisine sahip olmak sizi daha hızlı yapmayacaktır (En çok buradan gol yeniyor. Falanca direksiyonu aldım, çok övmüşsünüz hala aynı tur zamanlarını yada daha kötüsünü yapıyorum hiç sevmedim falan diye). Hatta 3-5 saatlik oyun keyfinizin 1-2 saatini ayar ekranlarında harcamanız işten bile değildir.

    - Eh dostum amma uzattın, basit bir soru sormuştum halbuki.
    - Soru basit evet de, cevap değil

    Umarım pek çok kişinin kafasındaki sorulara bir şekilde yardımcı olur.

    - Bu kadar laf etmeseydiniz tek cümlede soruma cevap verseydiniz olmazmıydı?
    - Peki, peki o zaman bütçede önemli değil madem sizin için FANATEC Wheelbase V2 bazlı bir sistem kurun, güle güle kullanın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Assasin_2015 -- 26 Ağustos 2015; 15:37:53 >




  • Bu işte hızlı olmak için yatırım yapıyorsanız tercihinizi (en azından öncelikle) iyi bir pedaldan yana kullanın. Load cell li bir pedal normal bir pedala göre sızı daha hızlı yapabilir. Ama en iyi direksiyon? Hayır. Daha iyi hissedersiniz,daha iyi feedback alırsınız kısaca tatmin olursunuz. Gerçekçilik de artar tabiki ama hepsi bu. Uzun süre dfgt+csr elite pedal kombinasyonunu kullandım çok da memnundum. Şimdi g27+csr elite kullanıyorum yine memnunum.

    g27=daha sessiz + daha güçlü feedback+h shifter

    Ama hız açısından hiçbir şey fark etmedi. Ne zaman etmişti? DFGT pedallarından csr elite'e geçince.
  • BurakBilgin kullanıcısına yanıt
    Burak arkadaşımızın anlattıkları hep pc de kullanılan versiyon
    Konsollarda karışık şekilde ürün kullanılmıyor genelde çevirici adaptör kullanmanız gerekiyor
    Karışık derken diyelim t300 direksiyonla g27 pedalını konsolda kullanmak için çevirici adaptör gerekiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Assasin_2015 kullanıcısına yanıt
    Açtığın konuda beklenilen ve herkezin öğrenip araştırması gerektiği bilgiler bunlar işte.Sağolasın bilgilendirme için.

    Bahsettiğin parçaları araştıracağım.
  • EmreDFace kullanıcısına yanıt
    Sorunuz vesile oldu çok kişinin merak ettiği şeyler bunlar.
    PM den tek tek cevap vermek yerine genel bir cevap yazayım dedim.
    Tabiki her türlü soruya elimizden geldiğince cevap vermeye devam.
    Bu platform bunun için var.
  • Assasin_2015 kullanıcısına yanıt
    ellerine sağlık. Çok güzel bir yazı olmuş. Pedalla ilgili hiç bir sıkıntı yokmuş. Pc ye takıp hepsinin updatelerini yaptım.

    3 günlük kullanım sonrası söyleyebileceklerim , henüz erken olsa da


    birincisi gerçekten çok güçlü, kaliteli ve şık. Simit eklentilerinin kaliteli ve fazla olması benim almamın en önemli nedenlerindendi. Bu tarafıyla fazlasıyla beni memnun etti.

    Pedal ile ilgili ufak bir detay paylaşmak istiyorum. Gaza fazla yüklendiğinizde arka tekerleklerin kaymasını inanılmaz hissettiriyor. Bu arada bu özellik Project Cars da çalışırken , F1 2015 de çalışmıyor.

    Şu an için hem Xbox hem de Ps4 ile çalışan başka bir ürün yok. Maalesef her şeyin bir bedeli var , yine de bu kadar parayı hak ediyor mu emin değilim.

    Elinizde T500 ünüz varsa ve add onları sizi tatmin ediyorsa kesinlikle değiştirmenin anlamı yok. Ama benim gibi daha kaliteli ve gerçekçi bir deneyimi konsollarla kullanmak istiyorsanız ürün alternatifsiz.




  • Acil yardımm...win 10 da t500rs i maalesef etkin kullanamadım ve yine win 8.1 yükledim sorun şu t500rs i pcars görmüyor tüm driverlar kurulu ve control panelde test yaptığımda hiç bir sorun yok fakat oyun içinde aktive olmuyor direksiyon

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kartal2339 kullanıcısına yanıt
    Etkin kullanamiyorum derken biraz daha açıklarmısınız? Ben win 10 ve t500 kullanıyorum. Epeydir pcars a girmedim gerçi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ya ilk kurulumdan sonra aslında bi sıkıntı olmadı fakat daha sonra ffb çalışmadı control panelde test ettiğimde ffc de sadece birkaç tuş yanıt veriyordu ...şu an win 8.1 de sorunyok assetto corsa oynadım baya bi problem çıkarmadı ama bu seferde pcars görmüyo t500ü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kartal2339 kullanıcısına yanıt
    T500'ün en güncel firmware'ini kullanıyorsunuz değilmi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Assasin_2015

    T500'ün en güncel firmware'ini kullanıyorsunuz değilmi?

    Ewt son firmmware dedim ya assetto corsada hiç sorun yok ...bubsebeple onu oynamaya başakdım ve fizikleri daha hoşyma gitti sanki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Simdi denedim t500 ile pcars win10 hersey yolunda. Komple driverları silip tekrar kurmayı deneyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Assasin_2015 kullanıcısına yanıt
    Donanımı da kaldırsın..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • OSW ile alakalı video geldi. Ben denemedim ama az da olsa yorum yapayım

    Sistem tam anlamı ile çalışmaya başladıktan sonra gördük ki gerçek araç içi kokpit videolarında pilotların araç ile yaptığı mücadeleyi sanal olarak yaşayabilmek için gerçekten güçlü bir cihaza sahip olmak gerekiyor. Sistemin güçlü olması gerçekçilik adına şöyle bir fayda sağlıyor. Yavaş ve hızlı dönüşlerde , ani yön değişimlerinde aracın gerçek yükünü size yansıtıyor. Tamam Fanatec ve T500 de güçlü cihazlar . Yeri geldiğinde bu cihazlara da hakim olmak zor. Fakat buradaki yükü gerçek anlamda hissettirebilmesi için bu tarz bir sisteme ihtiyaç var. Ayrıca minimum ve maksimumdaki geri bildirimi kayıp yaşamadan verebiliyor. Mesela cihaz kullanan arkadaşımız daha önce T500 ve CSR Elite kullanmıştı. Fanatec CSR Elite nin dönüşlerde cihaza yük binip kerblerin üzerinden geçtiğinde cihazın kerbi yeteri kadar yansıtmadığını söylemişti . Bende düşününce İstanbul Parktaki kerblerin üzerinden geçtiğimde lastikler yerinden çıkacak gibi hissetmiştim. Demekki OSW güçte bir kayıp yaşamadan bu tarz efektleri tam olarak yansıtabiliyor. İnşallah yakında bizde OSW yi deneriz :)

    https://www.youtube.com/watch?v=5xFDpUZJss0





  • MtkP HuSnU kullanıcısına yanıt
    Sonunda problemlerin giderilmiş olmasına sevindim. Gerçekten bende deneyimlemeyi çok istiyorum.
    En çok merak ettiğim şey, direksiyon - lastik ve yol arasındaki ilişkiyi bir sonraki seviyeye çıkarıp çıkarmadığı.
    Yani mevcut sistemlerde, en gelişmiş Belt drive cihazlar bile (Örn: V2, T500, T300 vs.) "Sen direksiyona input verdiğinde lastiğe ve yola ulaşana, yada oradan sana geri gelene kadar nerelerden, nerelerden geçiyor bir bilsen" hissini bir şekilde yaşatıyor bana. Zaten böyle olmasıda çok normal, hatta bu yolun uzunluğunu düşündüğümde nasıl bu kadar anlık gerçekleşebildiğine şaşırıyorum.
    911 den T500'e geçtiğimde (büyük ihtimal ile çözünürlüğünde daha yüksek olmasından dolayı) bu anlamda bir üst seviyeye geçtiğimi hissetmiştim. Bir sonraki adım doğru ve hızlı iletilen bilginin mekanizma içinde daha hızlı, daha doğrusu anlık olarak hayat bulması, bunun içinde direct drive yapısından daha gelişmiş bir yapı yok şu anda. Yani güçlü geri bildirimleri deneyimlemek de çok güzel ve merak uyandırıcı, ama bende asıl merak uyandıran hadiselerin olup bitme zamanlamaları.




  • Gençler bu kadar ince detayları algılamak
    Sürüş simülasyon ürünlerindeki hassaslığı
    Dibine kadar hissetmek ve bunun muhabbetini
    Sizlerden dinlemek o kadar keyifli bir olayki
    Sizleri böyle dinlemek yazdığınız yorumları
    Okumak bir motor tutkunu olarak
    Bana çook büyük keyifler veriyor
    Çok teşekkürler iyiki varsınız iyiki bu forumdayım

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hep beraber keyifle muhabbete devam. Paylaşınca her şeyin tadı misliyle artıyor.
    Takip eden, katılım yapan, bir şekilde aramızda bulunan herkese teşekkürler.
  • Geri bildiğim hızı konusunda diğerlerinden çok çok daha iyi olduğuna eminim. Çünkü adı üstünde " direct drive " . Bildiğiniz gibi servo motorlar daha çok endüstriyel alanlarda kullanılıyor . Bu tarz motorların kullanıldığı yerlerde tepki sürelerinin çok hızlı olması gerekiyor ki yurt dışındaki profesyonel simülasyon merkezlerinde de bu tarz sistemler kullanılıyor. Tabiki bu konuda Leo Bodnarın seti en üst seviyede.
  • MtkP HuSnU kullanıcısına yanıt
    Bende öyle düşünüyorum, umarım bir şekilde hiç olmazsa bir - iki sene içinde ulaşılabilir fiyatlara imkan kılan gelişmeler görürüz.
    Büyük bir üreticinin mass production bu işe girmesi lazım.
    Artık videolara bakar bakar iç geçiririz
  • Bu arada t500 ün pcars ta t300 olarak görünüyor ama sorunsuz çalışıyor...birde şu 300sel i kullanmanın bir püf noktasımı var yahu ne zaman gaz versem spin atıyoo 😊

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 5657585960
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.