Şimdi Ara

Porsche'nin yeni aktif hız kontrol sistemi InnoDrive, yüksek hızlı viraj dönüşü sağlıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
1
Favori
598
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • Porsche'nin yeni aktif hız kontrol sistemi InnoDrive, yüksek hızlı viraj dönüşü sağlıyor 

     

    Artık birçok otomobil modeli içerisinde standart olarak sunulan aktif hız sabitleme sistemleri, kişilerin daha çok yola odaklanmasına imkan tanıyor, özellikle uzun yollarda büyük bir konfor getiriyor ve yakıt tasarrufu noktasında bütçelere yardımcı olabiliyor. Hazırladığı süper spor otomobil modelleri ile tanıdığımız Porsche ise, InnoDrive adını verdiği yeni teknolojisiyle yüksek hızlı viraj dönüşünü de sürece dahil ediyor.

     

    Porsche'nin üzerinde uzun zamandır çalıştığı InnoDrive teknolojisi, barındırdığı gelişmiş sistemlerle yol malzemesi, hız, yükseklik ve araçlar arasındaki mesafe üzerinden üç boyutlu haritalandırma yaparak dönüş açısını hesaplıyor ve kişilere standart modda 0.50g, en verimli modda ise 0.70g'de (Söylediği kadarıyla birçok sıradan sürücünün daha önce yaşamadığı bir G-Kuvveti ya da diğe rbir deyişle yanal hızlanma) viraj dönme hızı veriyor. Birçok uzman tarafından "tehlikeli" olarak nitelendirilen bu sistem, bazılarına göreyse yüksek hızlı viraj dönüşü nedeniyle "eğlenceli" olarak tanıtılıyor.

     

    Virajların yüksek hızla dönülmesinin viraj çıkışındaki hızlanma sürecini azaltması nedeniyle ciddi seviyede yakıt tasarrufu sağladığını belirten şirket, InnoDrive teknolojisi sayesinde bu tasarruf sürecini %10 seviyesine çıkarttıklarını ekliyor ve ayrıca genel sürüş süresinin de %2 oranında azaltıldığı söylüyor. Özel algoritmasıyla verimlilik odaklı birçok farklı amaç için de programlanabilen teknoloji, verilen bilgilere göre yıl sonuna doğru çıkacak Porsche modellerine kendisine yer bulmaya hazırlanıyor.

     







  • İyi de yolda bir dünya değişken var. Bunları nasıl hesaba katacak bu sistem.
    Lastik aşınmasından tut yoldaki tozlar veya hafif yağış anında her şeyi değiştirir.
    Hele ülkemizde sizden önce geçen bir hafriyat kamyonu yola su veya kum dökerek gidiyorsa o sistem çöker.
  • Böyle konular açıyosunuz camaroyu değiştiresim geliyo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • burasi türkiye virajda da yola dökülen 10 numara yağ kariştirimiş mazot da yoksa zaten dönersin viraji hele birde mazotluysa azrail çoktan yapmış hesabi porşa kalmaz zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toplumda viraja 170 ile girmeyi seven tipler var ,şu teknoloji onlara bir nebze yardımcı olur belki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Böyle sistemleri Türkiyede geliştirip test etmeleri lazım %10luk başarıları %40a felan çıkar

    *yolda giden kamyonlardan dökülen kum su mazot yağ vs
    *belediyenin açıp kapatmadığı çukurlar
    *asfalt döküyoruz diye ziftli çakıl dökülüp asfalt süsü verilmiş yollarımız (stablize yolun bir üst leveli :D )
    *gelişi güzel yapılmış yollar giriş çıkışlar
    *ve dahası :) Türk Şöförler Hepimiz F1pilotuyuz kafasında

  • JrMaster kullanıcısına yanıt
    Belediyenin kapatmadigi cukur bir bahane olamaz.

    Iste muhendislik burda devreye giriyor.

    O cukurdan hicbir sekilde yoldan cikmadan gececek bir suspansiyon lastik ve direksiyon kontrolu tasarlamalari gerekiyor.

    Yoksa duz asfaltta her araba yag gibi akar gider.

    Marifet cukurlu tasli molozlu yolda 170 le donebilmek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Porsche Türkiye için çalışmıyor ki... Kendi memleketleri için çalışıyorlar. Neden "bizim memlekette işe yaramaz", "Burası Türkiye", "gelsinler burada denesinler" vs.vs. gibi her buluşu kendi memleketimize uyarlamaya bayılıyorsunuz anlamıyorum.

  • audinin viraj sistemine hayran kalmıştım. sağ viraja girerken elektronik direksiyon virajı algıladığında sağ lastikleri yüzde 1 oranında frenliyor sol lastiklere ekstra çekiş vererek virajın daha keskin ve hızlı alınmasını sağlıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dtcfli

    Böyle konular açıyosunuz camaroyu değiştiresim geliyo

    Hangi oyunda sürüyon, kariyer modundasın heralde?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alırım anahtarını Mayk...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lockheed

    Porsche Türkiye için çalışmıyor ki... Kendi memleketleri için çalışıyorlar. Neden bizim memlekette işe yaramaz, Burası Türkiye, gelsinler burada denesinler vs.vs. gibi her buluşu kendi memleketimize uyarlamaya bayılıyorsunuz anlamıyorum.


    sen onu dert etme porsche alan adam o makineyi hangi yollarda süreceğini de bilir :)

  • Hayırlı olsun.
  • C4_1400 C kullanıcısına yanıt
    ulan

    geçenlerde yola yağ dökülüyor (10 numara dediklerindne galiba) kamyondan ama kasadan dökülüyor böyle kasa boyunca yani bi iki tekerimide içine alacak şekilde geniş :) bir girdim benim tank w210a bile güvenesim gelmedi hızlanmak için 70le gitmeme rağmen birde aynı yere porschenin 110la girip 130la çıkmaya çalıştığını düşünsenize
  • Alman teknolojisi işte gözünü seveyim. =)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MyWorldLife

    Belediyenin kapatmadigi cukur bir bahane olamaz.

    Iste muhendislik burda devreye giriyor.

    O cukurdan hicbir sekilde yoldan cikmadan gececek bir suspansiyon lastik ve direksiyon kontrolu tasarlamalari gerekiyor.

    Yoksa duz asfaltta her araba yag gibi akar gider.

    Marifet cukurlu tasli molozlu yolda 170 le donebilmek.



    Benz o yapay zeka için reklamını yaptı ama sonuç ne oldu bilmiyorum.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.