Şimdi Ara

FABRİKA YAKIT TÜKETİM DEĞERLERİNDEKİ KULLANICILARI YANILTAN HANDİKAP

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
248
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Son zamanlarda yaygınlaşmaya başlayan turbo benzinli motorlar fabrika yakıt tüketim değerleri bence tüketiciyi yanıltmakta, zira turbo benzinli araçlar yüksek devirlerde aşırı tüketimle fabrika katalog değerlerinin 2 katından daha fazla yakıyor, bunuda ciddi anlamda tüketiciyi yanılttığını düşünüyorum.

    Bu bağlamda , bundan sonra üretilecek eur6/7 motorların , şehir içi ve şehir dışı ortalama değer test normları yerine , maksimum tüketim ile minimum tüketim ve bunun ortalaması şeklinde bir EN standardı normu getirilmesi gerekli olduğu düşüncesindeyim.

    Böylelikle kullanıcılar süpriz ile karşılaşmayacaklar, özellikle istanbul gibi iniş çıkış ve tarafiğin fazla oldu illerde yaşayan kullanıcılara daha objektif ve rafine bir ön görüş/bilgi sunacağı görüşündeyim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >



  • adam konya gibi bir şehirde 1.6 atmosferik benzinli aracıyla şehiriçi 4,7 litre tükettim rekor diye forumda konu açıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BatuKır

    adam konya gibi bir şehirde 1.6 atmosferik benzinli aracıyla şehiriçi 4,7 litre tükettim rekor diye forumda konu açıyor


    Kim o yav ve hangi aracla,hangi hizla yapmis?Merak ettim bak

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Böyle birşeyin gerekli olduğunu düşünmüyorum.Turbo benzinli araçta ayağına hakim olmazsan fabrika verisinin 3 katını yakmak bile mümkün.Fabrika verisini tutturmak içinde son derece sakin kullanmak ve ağır trafiğe girmemek gerektiğini bilmek lazım.İnsanlarda bu bilinç oturdu bence zaten.

    Yani atıyorum fabrika verisi şehir içi 7 litre olan turbo benzinli bir araç ile, şehir içi 7 litre yakabilmek mümkün birşey değil reel kullanımda.Ayağına hakim olursan üzerine 2 litre eklenerek reel 9 litre tüketimle gezilebilir.Ama bu cidden monoton ve keyifsiz bir sürüşte elde edilecek değer.Biraz keyif alayım dendiğinde tüketim ciddi şekilde artıyor.İstanbul için konuşuyorum tabi özellikle.

    Özellikle şehir içi araç kullanan insanların kesinlikle dizel alması mantıklı.Turbo benzinli araçlar ne yazıkki şehir içinde mutlu etmiyor insanı.Biraz eğlenmeye kalkınca pat diye en az 12 yi görüyor en ekonomik denileni bile.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LanciaDeltacı

    Böyle birşeyin gerekli olduğunu düşünmüyorum.Turbo benzinli araçta ayağına hakim olmazsan fabrika verisinin 3 katını yakmak bile mümkün.Fabrika verisini tutturmak içinde son derece sakin kullanmak ve ağır trafiğe girmemek gerektiğini bilmek lazım.İnsanlarda bu bilinç oturdu bence zaten.

    Yani atıyorum fabrika verisi şehir içi 7 litre olan turbo benzinli bir araç ile, şehir içi 7 litre yakabilmek mümkün birşey değil reel kullanımda.Ayağına hakim olursan üzerine 2 litre eklenerek reel 9 litre tüketimle gezilebilir.Ama bu cidden monoton ve keyifsiz bir sürüşte elde edilecek değer.Biraz keyif alayım dendiğinde tüketim ciddi şekilde artıyor.İstanbul için konuşuyorum tabi özellikle.

    Özellikle şehir içi araç kullanan insanların kesinlikle dizel alması mantıklı.Turbo benzinli araçlar ne yazıkki şehir içinde mutlu etmiyor insanı.Biraz eğlenmeye kalkınca pat diye en az 12 yi görüyor en ekonomik denileni bile.


    1.3cdti mucizesine yakın zamanda tanık oldum
    istanbul şehiriçi 50 liralık mazotla 250km

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Habire devir cevirmedikten sonra " insanca kullanildiginda "cok yogun trafikte bile normal suruste katalog verisinin hadi olsun en fazla 2 litre ustu yakilir.

    Ama kullanici abartarak kullaniyorsa bunda arabanin sucu yok.

    Toplum olarak insan gibi surme bilincinin gelismesi lazim. Sirket arabasi diye adam ayagini gazin ustunden kaldirmadan kullaniyor.

    Benzin/mazot parasi vermiyorsun da icinde tasidigin can'da benim canim mi arkadas, kendine yazik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araçlar özelliklede son model araçlar çok yakmıyor arkadaşlar bizde benzin çok pahalı.dunyadaki 195 ülke içinde en pahalı benzin bizde.bu şartlarda küçük araba küçük motor hatta dizel motor şart habide, lpg var ama aracınız atmosferikse tsi ise oda yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turbo motorlarla daha kolay ekonomi kullanılabilir çükü yüksek devir çevirmeden araç zaten maksimum torkunu verebiliyor. Atmosferikte yürüsün diye daha çok gazlayınca tüketim onlardada artıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Turbo motorlarla daha kolay ekonomi kullanılabilir çükü yüksek devir çevirmeden araç zaten maksimum torkunu verebiliyor. Atmosferikte yürüsün diye daha çok gazlayınca tüketim onlardada artıyor.

    o halde istanbul gibi dağ tepe yerde turbo
    konya gibi ovada atmosferik iyidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turbo aracı nasıl kullanacağını bilirsen fabrika değerleri tuturuluyor küçük şehirlerde yada izmirde de çok yoğun trafiğinde fabrika verisinin 1 1.5 max litre fazlasını yakıyor . Ama tabi 1.2 1.0 motorla yarışıyım devir ceviririm motor sesi duyuyum diyenlere tavsiyem çok yanlış gelmişsiniz gidin 2.0 motor alın . Bu motorların amacı belli ! Ayrıca atmosferiklerle turbo beslemenin aynı şekilde ...aracın yürüdüğü min devirde.. kullanıldığı sürece Turbo lar ekonomisini ortaya koyuyor .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LanciaDeltacı kullanıcısına yanıt
    Tamda bu noktada insanların kandırıldığını düşünüyorum, sonuçta tüm araç satın alan insanlar deli gibi forumları dolaşmıyorlar, sonucunda hayal kırıklığı ile karşılaşıyorlar, max ve min tüketim değerlerinin gerçekçi ve yanılma payının düşük olduğunu düşünüyorum.

    Sonuç olarak araçlar en az yakıt yaktığı torkun max olduğu yerde devir kesmiyor, beygirin en yüksek olduğu yerde devir kesiyor. Torkun en yüksek olduğu yakıt verilerinin bir anlamı kalmıyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim motorların verimli oldu ile ilgili bir eleştirim yok, aksine bu durum çevremiçin çok önmli olduğundan destekliyorum.

    Ama kullanıcılara doğru ön bilgi vermiyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • En büyük handikap stop-start. Araca aküye tesisata bu denli zararlı ancak sadece katalog degerini düşük göstermek için tüketiciye satılan özellik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.