Şimdi Ara

Otomatik 206 Tekleme Sorunu

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
1.606
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. 144.000 deki 2004 model 1.4 benzinli otomatik aracımızı Ocak 2015 itibariyle almış bulunmaktayız. Aracı severek aldık ancak bana sıkıntı yaşatıyor. Sıkıntımı anlatmak gerekirse örneğin D modunda ışıkta beklerken arada bir devir düşüyor ve araç hafiften titriyor hareket halindeyken toparlıyor. Aracı soğuk havada yani motor soğukken ilk çalıştırmada motor yine titriyor, rolanti dalgalanması yaşanıyor ancak iki üç dk bekledikten sonra kendine geliyor. Birde ayda iki kere tekrar ettiği bir hata da aracı yine soğuk motorda ilk çalıştırmada marşa bastığımda iki üç dk içinde geçen titreme geçmiyor, motor arıza lambası yanıp yanıp sönüyor ve sinyal veriyor. Bu olay başıma ilk geldiğinde aracı stop edip farklı bir araçla yola devam ettim. Akşam eve gittiğimde arıza kendi kendine geçmişti ve herşey normale dönmüştü. Bugün sabah aracı çalıştırdığımda araç yine aynı hatayı tekrarladı ve titreme ile birlikte tekleye tekleye aracı sanayiye götürdüm. Bosch servise gittiğimde aracı pc ye bağladılar ve kataletik konvartör hatası aldılar ancak bu işi yapan şahıs o kadar tecrübesizdi ki hiçbir lafına güvenemedim o yüzden de araca ellettirmedim. Şuan sıkıntı yok ama biliyorum ki mutlaka olacak. Ben Ankara'dayım. Sizce nasıl bir yol izlemeliyim ? Yardımlarınızı beklemekteyim. Bu arada araca tüp takıldı dün ancak tüpten önce olan bir durumdu bu. O yüzden bu olayı tüpe bağlamıyorum. İlk fırsatta bir egzozcuya gideceğim kataletik konvartör için ama tavsiyeleriniz üzerine bir yere gitmek istiyorum.@







  • Yiğit EROĞLU Y kullanıcısına yanıt
    Merhaba,
    Aynı tekleme hararet 92 derecelerdeyken de zorlamada yapıyormu (hafif rampa çıkarken mesela).

    Enjektör arızalarında araç soğuk yada ısındığında böyle şeyler yapabiliyor. Sadece enjektörlere yoğunlaştırıp bir diagnostic çalıştırtma şansınız varmı tamircinizden ? Belki enjektörlerinizden 1 tanesinde sıkıntı olabilir drek bilgisayara sokunca çıkmıyor enjektörler üzerine çalışma gerekiyor.
  • Merhabalar,

    Aracı bilgisayara bağladığımızda '' P1336 Birçok silindirde, Katalizatörden kaynaklanan ateşlemenin kesilmesi Ateşleme kesici tanındı '' ve '' P0300 Farklı silindir Ateşleme kesici tanındı '' uyarısı alınmaktadır.

    Bu sabah araç yine aynı arızayı verdi. Saat 08.30 da işe geldim ve aracı stop ettim. Saat 11.30 da tekrar çalıştırdım Bosch servise gitmek için ve araç sanki hiçbirşey yokmuş gibi eski haline geldi ama biliyorum ki sabah soğuk motorda ilk çalıştırmada aynı sıkıntıyı yine yaşatacaktı.

    Bosch servisine yeniden gidip direk usta başı ile muhatap oldum. Çırağa arabayı elletmedim. Hata kodları yukarıda yazdığım şekildeydi. Gaz kelebeğinin temizlenmesini talep ettim ve temizlettim. Asıl usta kataletik konvartörün boşaltılmasının gerektiğini ve bobinin değişmesi gerektiğini bildirdi. Sağolsun çıkma bir 206 bobini taktı ücretsiz. Çıkma ve yan sanayi. Eğer sabah sorun yaşamaz isem bobinin orjinalini alıp takacağız. Bu sorunun iki nedeninin olduğunu 1. bobin 2. kataletik konvartör olduğunu belirtti. Umarım biran önce bu sorundan kurtulurum.

    Orjinal bobine 200TL , kataletik konvartör temizleme 300TL boşaltma 150TL dedi. Şuan sadece araca çıkma yan sanayi bobin takıldı ve yarın sabahı beklemekteyim.




  • Yiğit EROĞLU Y kullanıcısına yanıt
    İşte aynı şeyler başıma geldi bobinde diğer hizmetler de içimde patladı. Sadece 140tl ye bir enjektör değişti ve kurtuldum. Sıkıntıları tamamen farklı olabilir benimde eski bobin (çalışır durumda) olayın hatırası olarak duruyor arabayı satmış olsamda :)

    Tam olarak rarif edeyim benim problemimi

    Araç soğukken tekleme yapıyor bir süre sonra düzeliyor arıza lambası yakıyor bu sırada oda sönüyor kendi kendine.
    Sonra trafikte dur kalklarda fan 1. kademe açtığı sıcaklığa geldiğinde yeniden tekleme yapıyor eğer bu durumda yokuş çıkmayı denersem gaz yemiyor zar zor çıkıyor yokuşu.

    Bir ustaya götürdüm makinaya taktı bobin dedi. Sorgulamadım değiştir dedim orjinali ile değiştirttim. Ertesi gün bi baktım aynı sıkıntı bu sefer başka bir ustaya gittim(tanıdık vasıtasıyla) adam daha derdimi anlattığımda(az önce yukarıda yazdığımdan farklı birşey söylemedim) aşağıda parçacı var 2 tane enjektör al gel sen dedi test mest yapmadan emin misin dedim al sen geri veririz bişey olmaz dedi. Ben gelene kadar sistemi kurmuş enjektör performanslarını test ediyordu araba kendi kendine gaz veriyor tek tek enjektörleri kapatıp açıyordu neticede arızalı olanını buldu değiştirdik bir tane daha problem çıkarabilir ileride dedi ama böyle kullan çıkınca değiştiririz dedi diğerlerinide temizledi bundan sonra birşey olmadı. yaklaşık 35bin km sonrada aracı sattım zaten arada bir daha da problem olmayınca ustayada gitmeye gerek kalmadı bir daha.
    Bana da o söylemişti enjektörler arızalarını bir soğukta bir sıcakta belli ederler diye.

    Demem oki ben usta değilim ancak hemen kataletik ve bobine saldırıyorlar ama bambaşka yerden olabiliyor sıkıntı. Cihaz her zaman tam yerinden vermiyor sebebi.




  • Hocam çok teşekkür ediyorum değerli yorumunuz için. Cuma günü Allah izin verirse ilk işim enjektörlerin kontrolünü yaptırmak olacak. Dediğiniz gibi hemen bobin diye zıplıyor ustalar. İnşallah bir sorun yaşamam. Sabah belli eder kendini. Cuma günüde enjektörleri kontrol ettirdikten sonra buradan gelişmeleri paylaşırım.
  • İlginçtir ama bu sabah araç arızaya geçmedi hiçbir sıkıntı yaşamadım tabi her zaman yaşadığım bir sorun hala devam ediyor oda araç aniden durma pozisyonuna gelince otomatik vites kendi kendine vites küçülttükten sonra en son vitese geçince yani 1.vitese geçtikten sonra devir saatinde ufak bir düşme oluyor ama sonrasında topluyor. Bazende kırmızı ışıkta dururken araçta devir saati 800 ün altına düşüyor ve titreme başlıyor sonrasında hemen toparlıyor ama tabi toparlamadığı zamanda oluyor o zamanda ufak ufak titreme oluyor.
  • Arkadaşlar aracın bobini değişti, gaz gelebeği tekrar temizlendi, rolanti motoru temizlendi, yağ, yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi, ön diskler ve balatalarına kadar gitmişken hepsini hallettirdim. Şuan için bir problem yok gibi aslında bu sabah çalıştırdığımda motor yine titreşimliydi ancak kendini topladı kısa sürede. Ayrıca yağ değişiminden sonra motor yağına Bor eklendi ve aracın sesi olumlu yönde düzeldi. Herhangibi bir sorun çıkarsa katalizötürü boşaltma yoluna gideceğiz. Şimdilik bir sorun gözükmüyor. Bakalım yarın sabah ne olacak. Umarım bir sorun çıkmaz.
  • Arkadaşlar merhabalar. Şuan için bir sıkıntı gözükmemekte. Bujiler yeni olmasına rağmen 20TL olduğundan dolayı değiştirildi. Şuan araçta hiçbir sıkıntı yok. Aracı egzozcuyada götürdük aklımızda kalmaması için usta inceledi ve hiçbir sorun yok dedi. Çok şükür şuanda yola devam.
  • Yiğit EROĞLU Y kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun.

    Kazasız belasız iyi günlerde kullanın.
  • emre.mert E kullanıcısına yanıt
    Hocam çok teşekkür ederim ilginize. Ne yazık ki sizden başka kimsede ilgilenmedi. Şuan için çok şükür hala bir sıkıntımız yok umarım bundan sonrada olmaz çünkü aracımızı çok seviyoruz ve ciddi anlamda masraf yaptık. Tüm bakımları tamam. Dolayısıylada araç Maşallah saat gibi tıkır tıkır çalışıyor. İlginiz için tekrar teşekkür ederim.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.