Şimdi Ara

2010-12 Honda Civic Benzin&Lpg Otm. vs 2011-13 Citroen C4 Dizel Otm. Tercihiniz? Nedeni?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
450
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar;

    Aile için bu iki araçtan hangisini alip en az 3-4 yıl kullanırım derdiniz? Sebeblerini yazarsanız memnun olurum. Özellikle her iki araci da kullanmış olan arkadaşların görüşleri nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MiM-eren -- 19 Nisan 2015; 12:57:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Civic her türlü iyidir. Otomatigi de guzeldir. Yakiti da uzmez. Hacmi de iyidir. Kasasi da güzeldir. Her türlü c4'ten iyidir. (bence.)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MiM-eren

    Merhaba arkadaşlar;

    Aile için bu iki araçtan hangisini alip en az 3-4 yıl kullanırım derdiniz? Sebeblerini yazarsanız memnun olurum. Özellikle her iki araci da kullanmış olan arkadaşların görüşleri nedir?


    C4 kullanmadım ama Civic FD6 ve FB7 den biraz anlarım.
    Bahsettiğin FD6; efsane kasa.
    Artıları: motor - otm.şanzıman uyumu çok iyi, ilkel atmosferik motor ve klasik tork konvertörlü (5ileri) otm. şanzımanı kolay kolay bozulmaz.
    Genel olarak mekanik parçaları sorunsuzdur, bu yüzden tercih ediliyor ve değer kaybetmiyor. Subapları çelikten, lpg uyumu sorunsuz, benzinden lpgye geçerken birazcık bir sarsıyor o kadar. C4'e göre iç mekan ve bagaj daha rahat olacaktır. Yakıt 2013 FB7 için söyliyim: 32lt LPG ile; karışık sakin kullanımda (otm vit.) yaklaşık 320-330 km. Trafik yoğunluğu olan yerlerde 300ün altına düşebilir.


    Eksileri: Motor seçeneği belirtmemişsiniz tahminen 1.6 düşünüyorsun, ben hiç kullanamadım ama 1.8 bulursan en azından bir dene derim. 1.6 125bg civarında, otm için biraz düşüyor haliyle... İlk hızlanması (0-100) biraz hayalkırıklığı olabilir, turboya alıştıysan Civicte biraz zorlanma hissedebilirsin. Ama hızlanmaya başladımı devamını getiriyor. Yol tutuşu fena sayılmaz, ama temiz asfalt istediği bir gerçek süspansiyonları sert - bozuk yolda çukurlarda rahatsız edebilir. Rüzgar sesi, yol sesi ufak tefek malzeme kalitesi problemleri (Yerli üretim) dışında problem duymadım. Civiclerin hiçbirinde ön karter koruması yok görünce şaşırma.

    2011-2012 otm. temiz Civic istiyorsan en az cebine 46-48 bin lira koyman gerek. 2.eli çok pahalı bu bir gerçek.




  • Tabiki Civic.
  • Ben 6 ay once aracimi sattigimda 2011 civicler 40 bin liraydi.
    Bugun nerdeyse 50 bin oldu, aklim almiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok teşekkürler iyi açıklamışsınız bende hali hazır 2005 otm. civic kullanıyorum aslında memnunnum araçtan ama biraz eskidiği ve km arttığı için değiştirmek istiyotrum. Yine otm. düşündüğüm için fd6 civic ilk tercihim olacak vergiden dolayı vs. 1.6 düşünüyorum yine, performansı yetecektir bana çok beklentim yok o konuda lpg ile de gayet ekonomik olacaktır. Vitesin 5 ileri olmasıda çok iyi.

    Fakat sizin ve bluemoon'unda dediği gibi fiyatlar resmen uçuyor nerdeyse yeni kasa fiyatı isteniyor. O yuzden acaba başka ne olabilir bir de dizel olsa daha mı iyi olur acaba diye bakınırken c4 aklıma takıldı. Citroene karşı bir ön yargı da var aslında çok elektronik aksam var şanzımanı nasıldır vs.??

    Bgaj hacmi hususnda da civic 389 lt ve lpgli olacak C4 408 lt ve dizel o yuzden bagaj sıkıntısı olmaz görünüyor, iç hacimde de çok büyük fark olmaz galiba.




  • MiM-eren kullanıcısına yanıt
    Hocam civic hali hazirda kullandiysaniz dogruca bir citroen bayisine gitmek en dogrusu olacaktir.
    Ben arac baktigim surecte c4 test surusu yaptigimda cok memnun kalmistim. Ama tabi beklentilerinize bagli.
    Sonra gittim astra aldim c4 butcemi asinca o da ayri mesele..
    Kesinlikle binin c4e karari kendiniz verin. Ne de olsa civic kullanicisisiniz.
    Bu arada sifir orta paket icin (comfort plus) ben gittigim zaman 80 bin TL istemislerdi sanirim.
    O kadarda degil. Sifir dusunuyosaniz hic gitmeyin,
    İkinci elde 45-50 arasi hakkidir C4'un.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bluemoon kullanıcısına yanıt
    Sıfır düşünemiyorum malesef 40-45bin tl arası düşündüğüm bütçe o yüzden 3-4 yaşında C4'lere baktım. Netten araştırdım genelde aslında dediğiniz gibi test sürüşü yapmak şart ama yeni araç hisside 3-4 yaşındaki araçtan farklı olabilir. Sıfırına gerçekten baya yüksek fiyat yazmışlar bence de.
  • MiM-eren kullanıcısına yanıt
    Şimdi hocam sende satacaksın aracı; seninki temiz LS ise 29-30bin liraya yakın, ES ise 34-35e kadar yolu var.
    Böyle bir avantaj Citroende yok. (2005 C4 1.6 SX pk en iyisi taş çatlasın 24 bin lira)
    Neden böyle markalar arası fark var dersen arz-talebin mantığının olmaması. Sorsan belki sorunsuz, yerli üretim, marka güveni algısı olması fln derler herhalde.

    Fiyatlar uçmuyor aslında paramızın değeri yalan oluyor. Uzun süredir takip ediyorum; benim 2013 FB7 (Otm. ECO elg) 2.elde 21-22bin $ aralığından inmiyor. 3-4 ay önce 58-58.5a satamamıştım, şu an 59a galerici alıyor. Yani pahalıya alıp kur bazında pahalıya satabiliyorsun, belki arz-talebin kaynağında bu yatıyordur
    .
  • C E B R A I L kullanıcısına yanıt
    Haklısınız TL ciddi değer kaybı yaşadı son zamanlarda bakıldığında tüm araçlarda ortalama bir fiyat artışı var fakat özellikle honda belki vosvagende denebilir (tutulan modeller) ikinci elde ciddi artış gösterdi. Bende 25bine almistim es model, satarken 30bin'den aşağı istemem galiba.

    Birde civic için sizin de dediğiniz gibi 2013 elegance 55-58 civari iken fd6 2012 icin 50 55 istenmesi biraz fazla geliyor. "Efsane kasa" olarak görülmesinin de etkisi olduğu muhakkak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 aracıda biliyorum c4 de sadece confort plus alınır, fd6 da elegance öncelikli

    hertürlü c4 e-hdi motoru tercih ederdim , yakıtta imkansız hondanın bu motorla baş etmesi hele şehiriçi, reno motorlarından sonra benim bildiğim en az yakan motor

    güç konusunda honda motoru daha güçlüdür 115-125hp gibi bir fark var son hızı 8km daha hızlıdır ama benzinle alınan veridir tüpe geçince performans düşer verilerede yansır

    c4 deki e-hdi motor 115 hp den 160hp ye modife etmen için 700tl lik bir yazılımdan başka birşeye ihtiyacın yoktur, honda da eski tip teknoloji motora sahiptir yazlımla optimize diye bişi yapamazsın bağırır mükemmel ses verir ama gitmez

    ayrıca bir ilginç detay daha bagaj c4 de 420lt , civic de ise sedan olmasına rağmen 389lt



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cavador -- 19 Nisan 2015; 19:03:20 >
  • Her iki aracı kullanmış biri olarak C4 diyorum. Confort plus yada Exclusive modeli olmalı ama. Yakıtta çok iyi 1 depo mazotla 1100 km yol yaptığım oldu uzungol tabi ayrıca dizel motorun torku muhtesem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cavador kullanıcısına yanıt
    C4 ün en büyuk avantaji e hdi dizel motoru zaten bencede birde lpg tanki olmadan hatcback olmasina rağmen sunduğu 408 lt bagaj hacmi.

    Aklıma takılan en önemli husus sorunsuzlugunu ispatlamis honda vitesine karşı C4'ün otomatik vitesi nasildir?

    Çok fazla performans önceliğim olmadigi için yazilim, modifiye düşünmüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bayhakan kullanıcısına yanıt
    Dizel aracin en sevdigim yönleri bir depo ile yapilan yol ve özellikle yokuşlarda ihtiyaç duyulan torku. Civic lpgli olacağı için bu konularda cok geride kaliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MiM-eren kullanıcısına yanıt
    C4 ile çıktıgım rampayı civicle çıkamıyorum. Hadi onuda geçtim civicte 4 kişi ile gaza abanınca araba hızlanmıyor mesela araç sollamada bazen sıkıntı oluyor. Gaza yükleniyorsunuz araç 3000 devirde diyelim vites de 4 de araç birden 3. vitese atıp devir 5000 e geliyor. Gerçi bu turbosuz tüm araçlarda böyle sanırım.
  • 2 yıldan fazla 2011 model otomatik civic kullanmış biri olarak c4 öneriyorum.

    civic sağlam ve sorunsuz. lpg takınca yakıt tüketimi de oldukça kabul edilir hale geliyor. aldığınız fiyattan düşük fiyata satmanız imkansız (dolar gibi araba - ben 41'e aldım 45'e sattım) fakat araba gitmiyor ! öyle süratlı araba kullanayım bu benim zevkim diyen biri değilim. gayet sakin ılımlı kullanırım ama beni bile çileden çıkarıyor... hem öyle çok dik yokuşlardan bahsetmiyorum, şehirler arasındaki abartılı olmayan yokuşlarda bile civic tıkanıp kalıyor.


    c4'ü sadece 1 kez denedim. 1 ay sonra c4 veya megane 3 almayı planlıyorum. yalnız takip ettiğim kadarıyla o fiyat aralığına 2011 ve 100bin km üzerinde bir c4 alırsınız.

    tecrübe edenler motorun uzun ömürlülüğü hakkında bilgi verirse benimde işime yarar. benim bütçemde sizinkine benzer.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.