Şimdi Ara

Spor için nasıl bisiklet alabilirim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
450
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bisikletten anlamıyorum spor yapmak amaçlı bisiklet alıcam nasıl bir bisiklet işimi görür

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Diğer pekçok şey gibi bisikletlerin de farklı amaçlara yönelik farklı türleri var. Sorduğunuz soru "okumak için nasıl kitap alayım" gibi birşey olmuş.

    Asfalt zeminde, arazide, yokuşta, ıslak zeminde, kısa mesafede, uzun mesafede, kamplı turlarda, kaya atlayışlarında vs kullanılan envai türlü bisiklet mevcut.

    Öncelikle bütçeniz ne kadar? Sonra nerede, ne maksatla ve nasıl kullanacaksınız? Boyunuz, kilonuz, yaşınız nedir? Sürüş yapacağınız zemin durumu, eğim durumu nedir? En uzun hangi mesafeye gideceksiniz? Bisikleti nerede taşıyacak ve nasıl muhafaza edeceksiniz?

    Bu soruların cevaplarına göre öneri yapılabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gunaydın
    ben soruya soyle bır sekıl vermıs olayım
    %70 sehır %30 nıspeten bozuk yollarda 50-60 km yol yapabılecegım sehır bısıkletı arastırıyorum. Su an aklıma yatan sportive 227 oldu. Ama amortısorun ne kadar gereklı olduguna karar verebılmıs degılım.Butcemde 1500 tl cıvarında. Sadettinz bey goruslerınızı yazarsanız sevınırım
    tesekkurler
  • aydin7 A kullanıcısına yanıt
    Şehir bisikleti seçimi yapılırken en fazla kafa karıştıran iki konudan ilki amortisör, diğeri ise hidrolik/v fren ayrımıdır.

    Genellikle tüm kullanıcılar için başlangıçta konfor ilk öncelik olduğu için amortisör vazgeçilmez gibi görünür. Zamanla tecrübe kazanıp, farklı tür bisikletler de deneme imkanına sahip olduklarında kendi sürüş tarzlarına en uygun bisiklet sınıfını doğru tespit edip, değişim veya yükseltme yoluna giderler.

    Amortisörün gerçekten gerekli olduğu nokta zeminin ciddi derecede bozulduğu, artık asfalt değil stabilize yolların başladığı, arazide sürüşün toplam mesafeye oranının iyice yükseldiği zamandır. Burada da cyclocross denilen yol bisikletine benzer yapıda rijit geometrili bisikletler kullanılabiliyor ancak konumuz bu değil.

    Özetle %70 gibi bir oranda asfalt zeminde sürüş yapacaksanız size amortisörün boşuna ağırlık yapmaktan fazla bir işe yaramayacağını söyleyebilirim. 2015 modellerdeki 327, Sedona 420 veya daha üst düzey için Scott Sub 30, Merida Speeder T200, Trek FX7.3 daha iyi tercihler olur.

    Yukarıda bahsettiğim cyclocross sınıfından bir bisikleti kendim kullanıyorum. Salcano CYC02 model bisikletime geçene kadar 4 farklı şehir bisikleti kullanıp hepsinin iyi ve kötü yanlarını tecrübe etme inkanım oldu. Sonunda kendi sürüş stilime en uygun olarak cyclocross grubunda karar kıldım. İleride imkanım olursa belki bir tane de karbon kadro safkan yol bisikleti alırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oncelıkle cevabınız ıcın tesekkurler
    amortısor konusunu sayenızde cozumledıkten sonra sızın tavsıyenızdekı ılk grup bısıkletler 1200 tl cıvarında bır ust grupta 600 tl gıbı bır farkla bulunabılıyor.Benım gıbı agırlıkla haftasonu kullanabılecek bırıne ust gruba o farkı ver al mı dersınız ?
    Bırde vaktınız varsa kılıtlı pedalla ılgılı gorusunuz nedır? ( yenı alacagım ıcın gelırken oyle ısteyebılırım dıye dusundum)

    Bu arada Antalyada yasıyorum. 1,74 82 kg olan bırı olarak yazıyorum)
  • aydin7 A kullanıcısına yanıt
    Aslında bu sorunun kesin bir cevabı yok. Daha önce de bahsettiğim gibi zamanla beklentileriniz değişip, sahip olduğunuz bisiklet ihtiyacınıza tam cevap veremez duruma gelebiliyor. Bu durumda çok pahalı olmayan bir model ile başlayıp ilerde değişime gitmek mantıklı.

    Diğer durumda ise bisikletinizin ana elemanı olan kadrosunun yüksek kalitede olmasını önceleyip, üzerindeki donanımı zamanla ihtiyaca göre yükseltmek söz konusu. Özellikle bisikletinizi uzun süre kullanma hedefiniz varsa alabileceğiniz en iyi kadro/donanım düzeyine sahip modeli almak mantıklı hale geliyor.

    Kendimden örnek verecek olursam cyclocross grubuna geçmeseydim muhtemelen Lapierre Urban Shaper 400 gibi gayet iyi bir tur hibriti almış olurdum. Ancak görece uygun fiyatlı cyclocross modeli Salcano CYC02'ye geçip üzerindeki donanımı ihtiyacıma göre yükselttim. Şu halde uzun süre değiştirmek istemeyeceğim bir bisikletim oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cevabınıza gore benım sportıve 327 ile baslamam mantıklı gorunuyor amortısoru eledıgımıze gore.
    tesekkur ederım cevaplarınza
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.