Amortisörlerin patlaklığı nasıl anlaşılır???
12 Cevap4828 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
188 Mesaj
17 Kasım 2006; 12:23:46 

Merhabalar

amortisörlerin patlak oldugu nasıl anlaşılır. Yada hakikaten patlar mı bunlar ????

bilgisi olan arkadas varmı acaba ???


saygılar.....


_____________________________



914 Mesaj
17 Kasım 2006; 15:41:25 


quote:

Orjinalden alıntı: Hakone

Merhabalar

amortisörlerin patlak oldugu nasıl anlaşılır. Yada hakikaten patlar mı bunlar ????

bilgisi olan arkadas varmı acaba ???


saygılar.....

Ben de merak ediyorum arkadaşlar, bilgisi olan birisi detaylı biçimde anlatırsa sevinirim.


_____________________________

The Power of Dreams Honda

2008 Honda Civic Dream Galaksi Gri

Sürat Felakettir!



194 Mesaj
17 Kasım 2006; 16:18:50 

Arkadaşlar benim vitara nın sol arka amortisor patlaktı..çukura girdiğinde esneme payları farklı oluduğu için araç bazen dengesiz şekilde çıkıyordu virajdan ve sonucunda arka tarafı savurmaya çalışıyordu... Ayrıca amortisörleri sağlam olan bir aracı elinizle salladığınızda araç yaylanmadan hemen duracaktır... en fazla bir tur sallanma eylemi gösterip durur... Ayrıca patlak bir amotrişör yağ, hidrolik filan sızdırır... umarım yardımcı olabildim

Edit: yaylanmadan yerine yavşanmadan yazmışım



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi n2oforce -- 17 Kasım 2006; 16:20:23 >


_____________________________

[DH] TOYOTA TAKIMI
YN COROLLA ELEGANT D-4D KOYU MAVİ



323 Mesaj
17 Kasım 2006; 18:00:12 

ayrıca patlak amortisör çukurlarda ses yaypar... nasıl bi ses deiye sormanıza gerek yok... amortisör patlaksa direk ilginizi çekecek bir ses..(LAP LAP)


_____________________________



 
6247 Mesaj
17 Kasım 2006; 18:02:26 

çukurlarda ses geliyorsa ya patlamıştır yada boşluk oluşturmuştur..
amartsörler dikkat edilmesi gereken parçadır..dikkatli olalım lütfen


_____________________________



4075 Mesaj
17 Kasım 2006; 18:53:07 

bu konuyu anlamak için öncelikle amortisörün yapısını anlamak gerekir...
Amortisör,makinalarda çalışma sırasında meydana gelen sarsıntı ve titreşimlerin şiddetini ve etkisini azaltmak için kullanılan elemanlardır hareket yönüne ters, hız ile orantılı bir direnç gösterirler. Böylece sarsıntı ve titreşim doğuran enerjiyi ısıya çevirerek yutarlar.Bu tanımı motorlu taşıtlara uyarlarsak araç süspansiyon sistemlerinde yaylarla birlikte kullanılarak yoldan tekerleklere gelen sarsıntı ve titreşimlerin araba şasisine iletilmeden emilmesini sağlarlar. Genel olarak iki tip amortisör vardır...
Kuru tipler, yaylar ve lastiklerde olduğu gibi cisimlerin iç moleküler sürtünmesine dayanarak veya doğrudan birbirine sürtünen cisimlerde olduğu gibi dış sürtünme esasına dayanarak sarsıntı ve titreşim doğuran hareket enerjisini ısıya çevirerek yutarlar.
Akışkan tipleri ise sıvı veya gaz esaslı olabilirler. Sıvı tiplerde daha çok yağ kullanılır. Yağların iç moleküler sürtünmesi olan yüksek özelliğine dayanılarak basınç altındaki yağın dar kanallardan geçmeye zorlanmasıyla sıkışan moleküllerin arasındaki sürtünme yardımıyla ısıya çevrilen enerji yutulur. Gaz esaslı tipler de aynı prensibe göre çalışırlar. Gaz olarak daha çok hava kullanılır.
son yıllarda üretilen araçlarda teleskopik tip hidrolik amortisörler kullanılmaktadır..Bu tip amortisörler tekerlek kısmına bağlı içi yağ dolu silindir ve arabanın gövdesine bağlı çubuk piston grubu olmak üzere iki ana parçadan meydana gelirler. Silindir kısmının dış zarfı iki kat olup ara kısım yedek yağ deposu vazifesini görür. Piston çubuğuna silindirin üst tarafına geçen koruyucu toz tüpü ve silindir içinde işleyen piston bağlıdır.

Bu tip amortisörlerde eğer tekerlek bir darbe alırsa, amortisörün bu sıkışma stroku esnasında silindirin alt kısmındaki süpap kapanır. Yağ basıncı piston üzerindeki süpabı açar ve yağ pistonun üst kısmına geçer. Bu kısımda aynı zamanda piston çubuğu bulunduğundan fazla yağ bir boru vasıtasıyla yedek depoya gönderilir. Bu borunun ucunda bir supap daha mevcuttur. Bu işlem sırasında amortisör yukarı doğru olan yay hareketini yumuşatır, darbeyi söndürür, amortisörün aşağı doğru tepkisi lastiği yola bastırır, zıplamasını önler.
Eğer tekerlek bir çukura düşerse amortisörün açılması esnasında yağ önce silindirin alt başındaki süpaptan içeri girer. Piston üzerindeki süpap tek taraflı olduğundan kapanır ve piston üstündeki yağ ince borudan geçerek yedek depoya ve oradan silindire girer ve geri gelme mukavemetini temin eder. Bu işlem sırasında amortisör tekerleğin düşmesi ile yayın birden boşalmasını önler, darbeli açılımı frenler, tekerleğin yola yumuşak bir hareketle oturmasını sağlıyarak, zıplamasına engel olur.
Amortisörlerin patlaması diye tabir edilen olay aslında bu aradaki valflerin basınca bağlı olarak hasar görmesi ve yağ kaçırmasıdır..Sİstemdeki yağ boşalınca doğal olarak bu mekanizmalar iptal olur ve sistem görev yapamaz..Çoğumuz amortisörlerin sert bir darbe geldiğinde patladığını düşünürüz..Ama aslında tam tersidir..Büyük çoğunlukla amortisörler derin çukurlara düşüldüğünde patlar..Saygılar




_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...


914 Mesaj
17 Kasım 2006; 20:20:50 


quote:

Orjinalden alıntı: türbülans

bu konuyu anlamak için öncelikle amortisörün yapısını anlamak gerekir...
Amortisör,makinalarda çalışma sırasında meydana gelen sarsıntı ve titreşimlerin şiddetini ve etkisini azaltmak için kullanılan elemanlardır hareket yönüne ters, hız ile orantılı bir direnç gösterirler. Böylece sarsıntı ve titreşim doğuran enerjiyi ısıya çevirerek yutarlar.Bu tanımı motorlu taşıtlara uyarlarsak araç süspansiyon sistemlerinde yaylarla birlikte kullanılarak yoldan tekerleklere gelen sarsıntı ve titreşimlerin araba şasisine iletilmeden emilmesini sağlarlar. Genel olarak iki tip amortisör vardır...
Kuru tipler, yaylar ve lastiklerde olduğu gibi cisimlerin iç moleküler sürtünmesine dayanarak veya doğrudan birbirine sürtünen cisimlerde olduğu gibi dış sürtünme esasına dayanarak sarsıntı ve titreşim doğuran hareket enerjisini ısıya çevirerek yutarlar.
Akışkan tipleri ise sıvı veya gaz esaslı olabilirler. Sıvı tiplerde daha çok yağ kullanılır. Yağların iç moleküler sürtünmesi olan yüksek özelliğine dayanılarak basınç altındaki yağın dar kanallardan geçmeye zorlanmasıyla sıkışan moleküllerin arasındaki sürtünme yardımıyla ısıya çevrilen enerji yutulur. Gaz esaslı tipler de aynı prensibe göre çalışırlar. Gaz olarak daha çok hava kullanılır.
son yıllarda üretilen araçlarda teleskopik tip hidrolik amortisörler kullanılmaktadır..Bu tip amortisörler tekerlek kısmına bağlı içi yağ dolu silindir ve arabanın gövdesine bağlı çubuk piston grubu olmak üzere iki ana parçadan meydana gelirler. Silindir kısmının dış zarfı iki kat olup ara kısım yedek yağ deposu vazifesini görür. Piston çubuğuna silindirin üst tarafına geçen koruyucu toz tüpü ve silindir içinde işleyen piston bağlıdır.

Bu tip amortisörlerde eğer tekerlek bir darbe alırsa, amortisörün bu sıkışma stroku esnasında silindirin alt kısmındaki süpap kapanır. Yağ basıncı piston üzerindeki süpabı açar ve yağ pistonun üst kısmına geçer. Bu kısımda aynı zamanda piston çubuğu bulunduğundan fazla yağ bir boru vasıtasıyla yedek depoya gönderilir. Bu borunun ucunda bir supap daha mevcuttur. Bu işlem sırasında amortisör yukarı doğru olan yay hareketini yumuşatır, darbeyi söndürür, amortisörün aşağı doğru tepkisi lastiği yola bastırır, zıplamasını önler.
Eğer tekerlek bir çukura düşerse amortisörün açılması esnasında yağ önce silindirin alt başındaki süpaptan içeri girer. Piston üzerindeki süpap tek taraflı olduğundan kapanır ve piston üstündeki yağ ince borudan geçerek yedek depoya ve oradan silindire girer ve geri gelme mukavemetini temin eder. Bu işlem sırasında amortisör tekerleğin düşmesi ile yayın birden boşalmasını önler, darbeli açılımı frenler, tekerleğin yola yumuşak bir hareketle oturmasını sağlıyarak, zıplamasına engel olur.
Amortisörlerin patlaması diye tabir edilen olay aslında bu aradaki valflerin basınca bağlı olarak hasar görmesi ve yağ kaçırmasıdır..Sİstemdeki yağ boşalınca doğal olarak bu mekanizmalar iptal olur ve sistem görev yapamaz..Çoğumuz amortisörlerin sert bir darbe geldiğinde patladığını düşünürüz..Ama aslında tam tersidir..Büyük çoğunlukla amortisörler derin çukurlara düşüldüğünde patlar..Saygılar



Açıklama için çok teşekkürler, amortisörün çalışma prensibini çok iyi anladım, ama amortisörlerden birinin patladığını nasıl anlayacağımı hala bilmiyorum


_____________________________

The Power of Dreams Honda

2008 Honda Civic Dream Galaksi Gri

Sürat Felakettir!



4075 Mesaj
17 Kasım 2006; 20:29:26 

haklısın onu söylemedim...o kadar şeyi yazınca onu yazmayı unutmuşum..
amörtisör içindeki yağ boşaldığında amortisörler aşırı biçimde sertleşir..kullanım esnasında bu durum kasislerden ve çukurlardan geçerken patlak amortisörün olduğu tekerlekte tabiri caizse "küt..küt" şeklinde vurmayla anlaşılır..yani arabanın o tarafı yaylanmaz...duran bir arabada ise arka çamurluklar ve ön çamurluklar üzerinden kuvvetlice bastırılarak aracın yaylanması takip edilir..sağlam bir amortisörü olan araç çamurluğuna üstten bastırdığınızda kolayca yaylanır(çok sert süspansiyonlu araçlarda daha kuvvetli bastırmak icap eder)amortisör patlaksa araba yaylanmaz...veya bastırma bırakma esnasında o "küt-küt" sesleri duyulur...bir diğer yöntem amotisörün incelenmesidir..yağlı sistemlerde akan yağ amortisörün üzerine yapışır...arabayı alttan incelediğinizde amortisör kolu üzerinde yağı görürsünüz..




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 17 Kasım 2006; 20:30:57 >


_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...


914 Mesaj
17 Kasım 2006; 20:49:57 

Teşekkürler türbülans.


_____________________________

The Power of Dreams Honda

2008 Honda Civic Dream Galaksi Gri

Sürat Felakettir!



2673 Mesaj
18 Kasım 2006; 0:43:21 

LİNKTE YETERLİ AÇIKLAMA VAR...

http://tr.wikipedia.org/wiki/Amortis%C3%B6r




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi roverci -- 18 Kasım 2006; 15:19:14 >


_____________________________

14 YAŞINDAN KÜÇÜK ÇOCUKLARINIZI MUTLAKA ARKA KOLTUĞA OTURTUNUZ VE KAPILARI KİLİTLEYİNİZ.
AYRICA; FARLARI AYARSIZ OLUP GÖZLERİMİ YORANLARIN GÖZÜ ÇIKSIN!


84 Mesaj
18 Kasım 2006; 10:36:09 

paylaşımlarınız için teşekkürler.


_____________________________

İNSANLARIN GÜVENİNİ KAYBETMEKTENSE İDDAA'DA BİR MAÇTAN YATMAYI TERCİH EDERİM...
ÖLÜMÜNE TRABZON


HAYATIN ANLAMI BORDO MAVİ


5901 Mesaj
18 Kasım 2006; 10:52:48 

Çukura girince tak tak diye belirgin bir ses ve sarsıntı.


_____________________________


VW GOLF MK7 1.2.TSI COMFORTLINE MANUEL BEYAZ - CAM TAVAN - 17 DIJON - KUM BEJİ İÇ MEKAN - KARARTILMIŞ CAMLAR - YER TASARRUFLU STEPNE - BEŞİKTAŞ PLAKA
R-LİNE ÖN TAMPON
DER GOLF DAS AUTO


 
188 Mesaj
18 Kasım 2006; 12:18:55 

Arkadaslar

emekleriniz ve verdiginiz degerli bilgiler icin tesekkur ederim.

saygılar.............


_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri » Amortisörlerin patlaklığı nasıl anlaşılır???
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.500