Şimdi Ara

HONDA YAKIT TÜKETİMİ ( TÜM VERİLER TEK BAŞLIK ALTINDA )

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.168
Cevap
6
Favori
467.680
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ARKADAŞLAR CİVİC LE İLGİLİ BİRKAÇ TOPİK DE DAĞINIK OLARAK YAKIT TÜKETİMİ İLE İLGİLİ VERİLER VAR . BU DEĞERLERİ İNCELEMEK İSTEYEN ARKADAŞLAR TÜM TOPİKLERİ VE SAYFALARI TARAMALARI GEREK. BU BAŞLIK ALTINDA YAKIT TÜKETİM VERİLERİNİ TOPLAYALIM .
    ARKADAŞLAR SİZDEN RİCAM ARABANIZI , MOTORU , OTO. VEYA MANUEL OLDUĞUNU BELİRTMENİZ.

    YOL BİLGİSAYARI YAKIT TÜKETİM VERİLERİ BANA PEK SAĞLIKLI GELMİYOR ( ÇÜNKÜ ANLIK DEĞER VERİYOR ) MÜMKÜNSE KENDİ TESPİTLERİNİZİ YAZINIZ.

    ŞİMDİDEN HERKESE TEŞEKKÜR EDERİM



  • arkadaşlar bende cıvıc 1.4 is var ben şehiriçi 6,5 ltrelere düşürdüm tabi buda borlu sistem ile ilgilenenlere duyurulur..

    www.mercanotomotiv.com




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 6500rpm

    Ankara dan fulledim Ankara-Afyon gidiş-dönüş(540 km) + şehir içi(245km) =785km .......tekrar fulledim 45.30 lt(135 ytl) aldı.

    HONDA CIVIC LS 2005


    arkadasın aracı 100km'de 5,7lt yakmış.

    ok! biri anlatabilirmi acaba?
    hondanın sitesini açıp bakalım. link;http://www.honda.com.tr/otomobil/content/modeller/civicsedan/fuel.htm
    honda birleşik yakıt tüketimi 6,7lt 100km'de.
    nasıl olurda yeni teknoloji olan bi motor daha fazla yakar?
    genellikle markaların siteleri değerleri az verir, ölçtükleri ortam şartlarından dolayı.

    ayrıca otomatik vitesler şhriçi 9-10lt yakar.hatta klima açarsanız geçerde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aggalor -- 4 Haziran 2007; 10:55:40 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: aggalor

    quote:

    Orjinalden alıntı: 6500rpm

    Ankara dan fulledim Ankara-Afyon gidiş-dönüş(540 km) + şehir içi(245km) =785km .......tekrar fulledim 45.30 lt(135 ytl) aldı.

    HONDA CIVIC LS 2005


    arkadasın aracı 100km'de 5,7lt yakmış.

    ok! biri anlatabilirmi acaba?
    hondanın sitesini açıp bakalım. link;http://www.honda.com.tr/otomobil/content/modeller/civicsedan/fuel.htm
    honda birleşik yakıt tüketimi 6,7lt 100km'de.
    nasıl olurda yeni teknoloji olan bi motor daha fazla yakar?
    genellikle markaların siteleri değerleri az verir, ölçtükleri ortam şartlarından dolayı.

    ayrıca otomatik vitesler şhriçi 9-10lt yakar.hatta klima açarsanız geçerde.


    Yeni teknolojiye sahip bir motorun fazla yakması şöyle oluyor hocam:
    2005 civic LS: 110 PS (5600 rpm), 1.096 kg
    2007 civic dream: 125 PS (6500 rpm), 1174 kg
    Düz vites modelleri karşılaştırdım. Her ikisi de 1,6 olsa da yeni araç yaklaşık 80 kg daha ağır ve 15 PS fazla güce sahip. Üstelik eski kasa civic, daha erken devirlerde max. beygir gücünü alıyor.
    Selamlar.




  • Arkadaşlar tekrar özür diliyorum.
    Foruma giremediğim süre içerisinde, fotoğraf ekleme konusunda, değişiklikler mi yapıldı?
    Bundan önce, aşağıda açıklayacağım şekilde fotoğraf ekliyordum ve herhangi bir sıkıntı olmuyordu.
    NOT:Aşağıdaki kısmı donanımhaber sitesinin "Canon s3 hakkında her şey" isimli topicinden almıştım.

    1-http://imageshack.us/ sitesi açılır.
    2- Sağ bölümden, yüklemek istediğiniz resim pcde ise "File" seçeneği seçilir ve "Browse" ile pcdeki resim seçilir. Yüklemek istediğiniz resim, internet ortamında bir link halindeyse "URL" seçeneği seçilir ve boş kutucuğa internetteki resmin link'i yapıştırılır.
    3-Resim çok büyük boyutlarda ise, bu forum kuralları ve kullanımı gereğince doğru sayılmaz. Resmi daha küçük boyuta getirmek için "Resize Image" seçeneği seçilir ve sağ tarafındaki aşağıya açılır pencereden istenilen boyut seçilir.
    4-En son "Host It" butonuna tıklanır ve resim yükleme işlemi başlamıştır.
    *Açılan sayfada en altta "Direct Link to Image" bulunacaktır. Resminizin forumda direk gozukmesini istiyorsanız, bu linki şu iki kod arasına yapıştırın [simage][/simage]
    **Resminizin küçük bir kutu şeklinde görünmesini istiyor, üzerine tıkladığınızda büyük halini görmek istiyorsanız "Thumbnail for Forums" linklerinden birini forumda mesaj yazma yerine yapıştırmanız yeterli olacaktır.
    Fotoğraf ekleme konusunda yardımcı olan çıkarsa çok sevinirim.
    Tekrar saygılar...




  • Thx for copy paste..http://tr.wikipedia.org/wiki/VTEC
  • http://www.sahibinden.com/2005_model_honda_civic_sahibinden_temiz_servis_bakimliWQQaXQQ4206969WQQpXQQdisplayitem

    bu kasa civic lerin uygun devirde kullanıldığı takdirde şehir içi ve şehir dışı yakıt tüketimini yazabilir misiniz arkadaşlar.

    1 de bunlara lpg uygulaması var mı _? (araç çok ekonomikse sözüm geri )
  • beyfendi yaşını bilmediğim için kardeş veya ağabey diye hitap etmeyeceğim 12 subab i vtec motorun özelliği detayını gazi üniversitesi veriyor... eklemeye çalışayım.DOHC VTEC, SOHC VTEC, VTEC-E, 3 KADEMELİ VTEC, i-VTEC

    DOHC VTEC

    DOHC VTEC sistemi, yüksek devirli bir DOHC motorunda hem gücü hem de torku optimize etmek için geliştirilmiştir. Her iki supap için, 3 kam profili bulunur. Dış taraflardaki profiller düşük devirlerde, ortadaki profil ise yüksek devirlerde kullanılır.


    Şekil 1. DOHC VTEC sisteminin görünüşü


    Şekil 2. DOHC VTEC sisteminin supap tahrik mekanizması (Honda S2000 F20C)

    Düşük devirlerde, supaplar düşük kam profillerinde hareket eden külbütörler tarafından açılır. Bu kam profilleri, düşük devirlerde silindirin emişinin iyi ve yakıt tüketiminin düşük olmasını sağlamak için kısa supap liftiyle ve kısa açılma süresiyle hareket ederler. Kısa supap lifti ve açılma süresiyle düşük ve orta devirlerde yüksek tork ve yakıt tasarrufu sağlanır.

    Motorun hızı arttıkça, motorun elektronik kontrol ünitesi kam mili takipçilerinin pimlerine basınçlı yağ gönderen hidrolik sürgülü valfi çalıştırır (5850 d/d’de). Basınçlı yağ pimleri, düşük devirde çalışması için tasarlanan takipçileri 3. takipçiye kilitleyecek bir pozisyona hareket ettirir. O ana kadar 3. takipçi herhangi bir supabı hareket ettirmemektedir. Kam mili takipçilerinin birbirine kilitlenmesiyle birlikte, düşük devirde çalışan takipçiler yüksek devirde çalışan takipçilerle aynı oranda çalışmaya zorlanırlar. Supapların hem lift miktarı artmış hem de açık kalma süreleri uzamıştır. Silindirin içine daha fazla dolgu alınmaktadır ve artan devir sayısıyla birlikte motorun gücü de artmaktadır.



    SOHC VTEC

    Üstten tek eksantrikli bir motorda, her silindir sırası için bir kam mili bulunur. Emme ve egzoz profilleri aynı kam mili üzerinde yer alır. Alttaki şekilde kam milinin orta kısmında 3 kam profili bulunmaktadır, bunlar emme kam profilleridir. Bu 3 kam profilinden dış tarafta olanlar düşük devirlerde kullanılırken, ortadaki profil yüksek devirlerde kullanılır.Fakat SOHC VTEC motorlarda egzoz supaplarının zamanlamaları değiştirilmez. Egzoz supapları tüm devir bantları için aynı profilleri takip eder. DOHC VTEC ve SOHC VTEC motorlar arasındaki en büyük fark egzoz supaplarının zamanlamaları arasındaki farktır. Bunun yanı sıra SOHC VTEC motorların yapıları, DOHC VTEC motorlara göre daha basittir.


    Şekil 3. SOHC VTEC sisteminin görünüşü

    Düşük devirlerde, dıştaki 2 kam profili direkt olarak külbütörleri hareket ettirir. Düşük devirlerde kullanılan kam profilleri motorun sakin çalışmasını ve düşük yakıt tüketimi sağlar. Yüksek devirlerde ise; yüksek devirler için tasarlanan profil, takipçiyi hareketlendirir. Fakat takipçi herhangi bir parçayla bağlantılı olmadığı sürece, hiçbir parçayı hareketlendirmez. Yüksek devirlerde, yağ basıncı metal pimi külbütörlere ve takipçiye doğru iter ve 3 profil sanki tek profile dönüşmüş gibi hareket etmeye başlar. Külbütörler, yüksek devirler için tasarlanan profili takip etmektedirler. Yüksek devirlerde emme supaplarının lifti arttığı gibi açık kalma süreleri de artar. Artan devirler birlikte motora daha fazla dolgu emilir ve motorun gücü artar.







    VTEC-E

    VTEC-E sisteminin asıl amacı, düşük devirlerde yakıt ekonomisini artırmak için oldukça fakir yakıt-hava karışımı sağlamaktır. 1,5 litrelik SOHC VTEC-E sistemine sahip motor 92 HP güç üretmektedir. 12 supap modunda hava-yakıt oranı 20:1 ve üzerinde olabilmektedir.


    Şekil 4. VTEC-E sisteminin supap tahrik mekanizması

    Tork üretmek için, yakıt silindir içine emilen hava ile birlikte yakılır. Ne kadar çok tork üretileceği, direkt olarak, yakıt-hava karışımının birbiriyle ne kadar iyi karışmasıyla ilgilidir. Düşük devirlerde motorların emme dolgu hızı, yakıt ve havanın iyi bir şekilde birbirine karışabilmesi için yeterli değildir. VTEC-E, yapay olarak emme dolgu hızını türbülans etkisi yaratacak şekilde artırır. Bu şekilde yakıt ve hava arasında oldukça iyi bir karışım gerçekleşir.

    VTEC-E sistemine sahip olmayan bir motor emme supapları için tek bir kam profiline sahiptir. VTEC-E motoru ise, iki farklı emme kam profiline sahiptir. Düşük devirlerde, her emme supabı kendi emme profilini takip eder. Emme kam profillerinden biri diğerine göre oldukça normal kalmaktadır. Diğeri ise, neredeyse yuvarlak bir profile sahiptir. Düşük devirlerde sadece bir emme supabı çalışmaktadır. Emilen dolgu bu supaptan silindire girmektedir ve sonuç olarak silindir içinde türbülans efekti oluşturulmaktadır. Türbülans etkisi, dolgunun çok iyi bir şekilde karışmasını sağlamaktadır. Bu sayede motor, oldukça fakir karışımlarda çalışabilmektedir. VTEC sistemi, düşük devirlerde çalışmayan emme supabını aktif hale getirmek için kullanılır.


    Şekil 5. VTEC-E sisteminin 12 supapla çalışma modu

    Devir arttıkça daha fazla dolgu emilmek istenir, sadece bir emme supabının çalışması motor için sınırlayıcı bir etki oluşturmaya başlar. Yaklaşık 2500 d/d civarında, içi dolu bir pim iki külbütör tarafından itilir ve iki külbütör tek bir ünite halinde hareket etmeye başlar. Böylece, her iki emme supabı normal kam profiline bağlı olarak hareket etmeye başlar, neredeyse yuvarlak bir yüzeye sahip olan profil kullanılmaz.



    3-Kademeli VTEC

    -Kademeli VTEC sistemi, VTEC-E ve SOHC VTEC sistemlerini birleştirmiştir. Bu sayede motorun yakıt tüketimi düşürülmüş ve yüksek devirlerde yüksek güç elde edilmiştir. 3-Kademeli VTEC sistemine sahip 1,5 litrelik motor 128 HP güç üretmektedir.

    Birinci kademede külbütörler bağımsız olarak çalışmaktadır. Düşük devirlerde sadece bir emme supabı çalışmakta, diğer emme supabı ise neredeyse yuvarlak bir kam profilini takip etmektedir. Motor, 2500 d/d’ye kadar 12 supap modunda çalışmaktadır. 12 supaplı modla birlikte fakir yanma modu (lean-burn) devrededir, yakıt-hava oranı 20:1 gibi bir orana ulaşmaktadır. Bu sayede düşük devirlerde yakıt ekonomisi sağlanmaktadır.


    Şekil 6. 3-Kademeli VTEC sisteminin çalışma esası

    İkinci kademe motorun orta devir bandında devrededir, 2500 d/d’de devreye girer ve 6000 d/d civarında devreden çıkar. Uygulanan yağ basıncı pimi iterek iki emme supabının külbütörlerinin beraber çalışmasını sağlar. İki supap da düşük kam profilini takip etmektedir. Üçüncü kademede 6000 d/d’den sonra yağ basıncı iki kanaldan da geçerek ortadaki kam profilini kilitler ve her iki emme supabı da daha yüksek liftle daha uzun süre açık kalır.



    i-VTEC

    i-VTEC sisteminin en önemli özelliği ve diğer VTEC sistemlerinden farkı, supap zamanlamasının sürekli değişken olmasıdır. VTC (Variable Timing Control - Değişken Zamanlama Kontrolü), motorun çalışması sırasında emme ve egzoz supapları arasındaki supap bindirmesini ayarlayan/değiştiren bir mekanizmadır. VTC ile birlikte i-VTEC, VTEC sistemlerinin en büyük dezavantajı olan orta devir bandındaki güçsüzlüğü ortadan kaldırmıştır. i-VTEC, VTEC-E ve VTEC sistemlerinin bir kombinasyonunu kullanmaktadır. Bu kombinasyon, motorun 12 supapla ekonomi modunda ve 16 supapla güç modunda çalışabilmesini sağlamaktadır.

    Emme kam miline takılan VTC hareketlendiricisi, motorun yüküne bağlı olarak sürekli değişken supap zamanlamasını sağlaması için yağ basıncı tarafından kontrol edilir. VTC mekanizması, şekilde görülmektedir. Bu sistemde temel fikir, kam milini bağlı olduğu dişliden ayırmak, tabla (mavi renkle gösterilmiştir) ile birbirlerine göre izafi hareketlerini sağlamak, motorun yük ve gaz pedalı durumuna göre değişken zamanlamayı gerçekleştirmektir.


    Şekil 7. VTC Mekanizması

    i-VTEC sisteminde, değişken supap zamanlamasını sağlamak için tabla üzerinde dişli çark mekanizması kullanılmaktadır. Kam mili dönme yönünde ilerlerken, eğer supap zamanlamasında avans verilmesi istenirse, tabla kam milini kam dişlisinden ayırır, kam miline kilitlenir ve dişli ile aynı yönde dönerek mili olması gereken açı değerinden daha büyük bir değere getirir. Eğer supap zamanlamasında gecikme yapılması istenirse, tabla kam milini yine kam dişlisinden ayırır, kam miline kilitlenir ve dişli ile ters yönde dönerek mili olması gereken açı değerinden daha küçük bir değere getirir. Supap zamanlamasının değişkenliği bu şekilde sağlanmaktadır. VTC mekanizması, supap zamanlamasını avans veya rötar durumlarında 250 değiştirebilmektedir. VTC elektronik kontrol ünitesi, motor devrini, kam mili ve gaz kelebeği pozisyonunu, ateşleme zamanını ve motorun egzoz durumunu sürekli kontrol ederek gerekli supap zamanlamasını belirler. i-VTEC için 4 kademe bulunmaktadır. 1., 2. ve 3. kademelerde, supapları düşük miktarda açan kam profilleri devrededir. 4. kademedeyse, supapları yüksek miktarda açan kam profilleri devrededir. i-VTEC motorlarda sadece emme kam milinde VTEC sistemi mevcuttur.

    1., 2. ve 3. kademelerde emme supaplarından biri hareketsiz kalmaktadır. Bu, VTEC-E’deki 1 emme supaplı çalışma durumuna benzemektedir. 1 emme supabı hareketsiz dururken, diğeri açılmaktadır. Bu şekilde, hava akımı üzerinde bir türbülans efekti oluşturulmasına, fakir yanma ve rölanti devirlerinde 20:1’den büyük hava-yakıt oranlarına kullanılmasına fırsat vermektedir.


    Şekil 8. i-VTEC motorun çalışma kademeleri

    1. kademe, motorun elektronik kontrol ünitesinin 20:1’den yüksek hava yakıt oranlarını kullandığı fakir yanma modudur. VTC, emme/egzoz supap bindirmesini minimuma getirir. 1. kademe, sadece fakir yanma modunda yada düşük oranlı kelebek pozisyonlarında kullanılır. Elektronik kontrol ünitesi, yüksek oranlı kelebek pozisyonları için 3. kademeyi devreye sokar.

    2. kademede, fakir yanma modunu terk edip 14.7-12:1 hava-yakıt oranlarına geri dönebilmektedir ve supap bindirmesini maksimuma çıkarabilmektedir. Bu şekilde EGR efekti artırılmakta ve emisyonlar iyileşmektedir.

    3. kademe elektronik kontrol ünitesinin, emme/egzoz supaplarının açılmasını ve bindirmesini motor devrine bağlı ve dinamik olarak değiştirdiği bir durumdur. Burada motor devrinin düşük fakat gaz kelebeğinin yüksek oranda açık olduğu durumlar geçerlidir. Yavaş çalışma devirleri; ideal çalışma şartlarının geçerli olduğu düşük devirler, kapalı ya da kapalıya yakın gaz kelebeği pozisyonları anlamına gelir. Bu durum, eğimi sıfıra yakın yol kullanımlarında, sabit hızda kullanımlarda da geçerlidir.

    4. kademe, devir yükseldiğinde ve gaz pedalına sonuna kadar basıldığında aktif hale gelir. Bu modda, emme kam milinin supaplarını yüksek oranda açan kamları devreye girer, motor 16 supap moduna geçer. Supapların açık kalma süreleri ve liftleri artar. VTC, istenilen güç miktarını ve optimum emme/egzoz supap zamanlamasını ve bindirmesini elde etmek için emme kam milini dinamik olarak değiştirir.


    Şekil 9. i-VTEC sistemine sahip 2,0 litrelik motorun (K20A) güç - tork eğrisi

    Yazar : [eu301]resimli detaylar bu adreste aracınızı tanıyın ve ona göre kullanın...
    http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/supap_sistemi/supap_sis1.htm
    quote:

    Orjinalden alıntı: caucass

    quote:

    zaten şehir içi 30-40 bilemedim 50 ile gidersiniz işin sırrı i-vtecte 2500 devri geçmeyin!! yani 12 subabta aracı kullanın...isterseniz deteylı bilgi ekliyeyim
    quote:




    advancedVtec kardeş bu 12 süpap olayını açıklayabilirmisin nedir , naıl bir şeydir




  • dostum subab zamanlası çift olabilir benim bahsettiğim daha farklı bir konu zaten şu anda tüm arabalar değişken zamanlı subab mekanizmalrı kullanıyor hyundai dahil! ama bunların içinde BMWnin DOUBLE VANOS sistemi ve HONDAnın ADVANCED VTEC sistemleri çok farklı bir de MİNİ de kullanılan VALVETRONİC sistemi bu sistemler bir turbo motor işlevi ve üstün yakıt tasarufuna sahip linki vereyim :
    http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/supap_sistemi/vvt.pdf
    quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    focus da çift , mondeo da çift değişken sübap zamanlamalı ???




  • ilgilene herkes için bir kez daha linki veriyorum
    http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/supap_sistemi/supap_sis1.htm
  • burada konuyla alakalı bir ürün var
    kullanılmasını tavsiye etmemekle birlikte ürünün neden "zorunlu trafik malzemelerinde" teşhir edildiğini de anlamadım :)

    Kendinizi hayata bağlayın !!!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    burada konuyla alakalı bir ürün var
    kullanılmasını tavsiye etmemekle birlikte ürünün neden "zorunlu trafik malzemelerinde" teşhir edildiğini de anlamadım :)

    Kendinizi hayata bağlayın !!!

    su ana kadar hep kullandım ..
    ama yaz yaklastıkca rahatsız etmeye basladı
    link için saol




  • ha birde bir link var onada bakın
    http://www.anti-ban.com/


  • />
    izmirdeyim.
    http://forum.donanimhaber.com/m_21817776/tm.htm
    quote:

    Orjinalden alıntı: advacedVTEC

    dostum bizde benzin 319 sen nerde yaşıyorsun
    quote:

    Orjinalden alıntı: stilll

    />
    çoğu zaman(%95)tasarruflu kullanırım.daha doğrusu öyle kullanmaya çalışırım.ama yine düşük yakmıyor.trafik malum.illaki dur kalk yapacaksın.dur kalk yaptığın zamanda çok yakıyor.gerçi sabit hızla gidersen de az yakıyor.
    mesela görüyorum 200m ileride kırmızı ışık yanıyor,hâla hızlanmaya çalışıyorlar.anlamıyorum.adamların benzin istasyonu mu var.şu sıralar yakıt 8,1 gösteriyor.havalar biraz soğudu gibi.benzinin litresi 3,27 olmuş zaten.lpg şart gibi.






  • 8lt.

    Aracı satın aldığımda 100km ortalama yakıtı gösteren küçük digitli ekranda "0" yazıyordu doğal olarak. O günden bugüne gördüğüm en düşük değer "8lt"

    Çok denemek istedim o değeri sıfırlayarak tekrar deneyeyim diye ama her seferinde unutuyorum. Gaza basıyorum gidiyor, basıyorum gidiyor işte.

    Babam çok zengin benim, fıstık benim olacak.
    http://www.youtube.com/watch?v=UiEf7yBmAOQ

    quote:

    Orjinalden alıntı: emrehanci

    1.5 haftalık kullanım sonucunda kullanım değerlerin hangi seviyelere indi.
    ???




    quote:

    Orjinalden alıntı: SnowPower

    Hayvan gibi kullanmayınca bayağı bir ekonomikmiş bizim araçlar
    1.5 haftadır sakin kullanmaya çalışıyorum ve yakıt tüketiminde ciddi bir düşüş oldu. Teşekkürler Honda.







  • eee oy veren düşünsün oyun nereye gittğini...
    malesef hükümet artan petrol fiyatlarını bahane edip vergi gelirini arttırmayı iyi beceriyo ...

    çarpıcı bir inceleme;

    http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/9207247.asp?yazarid=82&gid=61&sz=4323&hid=9208876



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atoprak -- 18 Haziran 2008; 9:02:29 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rahmi2253

    caucass ve diğer arkadaşlar bu ürüne ne dersiniz

    http://shop.wurth.com.tr/product_info.php/products_id/275?osCsid=fq1tq2lkfuaaehnnag4uk8tca7



    ne olduğu belli değl, bence güvenilmez,



    Esmerce

    quote:

    Kullanım klavuzunda dandik resimlerle belirtilmiş pek anlayamadım ama uygulama havluyla parlatma peluşle gibi görünüyordu,işin garibi ise cilayı havlunun üzerine sıkın diye resmedilmiş..

    Ben elimle arabaya yayıp pamukla yine elimle parlatacağım,dün internette biraz araştırdım kimisi makinayla yapılan uygulama için "hareler oluşuyor vs" yazmış,bir ara denek olarak arkadaşın gözden çıkardığı arabasında makinayı denerim!



    bana kalırsada öyle demiş ama , pelüş çokta iyi temizlemiyor, havlu daha kolay temizliyor gibi, ben denedim hare falan yapmıyor, zaten motor gücü fala değil, çok bastrırsan motor bayılıyor, ama her koşulda elle cila atmaktan çok çok daha rahat oluyor




  • quote:

    Orjinalden alıntı: caucass


    quote:

    Orjinalden alıntı: rahmi2253

    caucass ve diğer arkadaşlar bu ürüne ne dersiniz

    http://shop.wurth.com.tr/product_info.php/products_id/275?osCsid=fq1tq2lkfuaaehnnag4uk8tca7



    ne olduğu belli değl, bence güvenilmez,



    Esmerce

    quote:

    Kullanım klavuzunda dandik resimlerle belirtilmiş pek anlayamadım ama uygulama havluyla parlatma peluşle gibi görünüyordu,işin garibi ise cilayı havlunun üzerine sıkın diye resmedilmiş..

    Ben elimle arabaya yayıp pamukla yine elimle parlatacağım,dün internette biraz araştırdım kimisi makinayla yapılan uygulama için "hareler oluşuyor vs" yazmış,bir ara denek olarak arkadaşın gözden çıkardığı arabasında makinayı denerim!



    bana kalırsada öyle demiş ama , pelüş çokta iyi temizlemiyor, havlu daha kolay temizliyor gibi, ben denedim hare falan yapmıyor, zaten motor gücü fala değil, çok bastrırsan motor bayılıyor, ama her koşulda elle cila atmaktan çok çok daha rahat oluyor


    Turtle Wax nano cilayı ince bir tabaka sürüp kuruyunca direk olarak peluşla parlatırım belkide..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce


    quote:

    Orjinalden alıntı: caucass


    quote:

    Orjinalden alıntı: rahmi2253

    caucass ve diğer arkadaşlar bu ürüne ne dersiniz

    http://shop.wurth.com.tr/product_info.php/products_id/275?osCsid=fq1tq2lkfuaaehnnag4uk8tca7



    ne olduğu belli değl, bence güvenilmez,



    quote:

    Kullanım klavuzunda dandik resimlerle belirtilmiş pek anlayamadım ama uygulama havluyla parlatma peluşle gibi görünüyordu,işin garibi ise cilayı havlunun üzerine sıkın diye resmedilmiş..

    Ben elimle arabaya yayıp pamukla yine elimle parlatacağım,dün internette biraz araştırdım kimisi makinayla yapılan uygulama için "hareler oluşuyor vs" yazmış,bir ara denek olarak arkadaşın gözden çıkardığı arabasında makinayı denerim!



    bana kalırsada öyle demiş ama , pelüş çokta iyi temizlemiyor, havlu daha kolay temizliyor gibi, ben denedim hare falan yapmıyor, zaten motor gücü fala değil, çok bastrırsan motor bayılıyor, ama her koşulda elle cila atmaktan çok çok daha rahat oluyor


    Turtle Wax nano cilayı ince bir tabaka sürüp kuruyunca direk olarak peluşla parlatırım belkide..


    ince tabaka yetmez, bol sürüp iyice yedirmen lazım, hem boyayı temizlesin diye, hemde boyaya işlesin diye




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.