Şimdi Ara

sinava yonelik Edebiyat sorulari

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
130
Cevap
36
Favori
3.264
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar, bu konu icerisinde edebiyat ile ilgili sorulari pekistirecegiz. sinava yonelik cikmis/cikacak sorularla birbirimizi sinayabilir, pratik yapabiliriz.
    Bu konuda surekli soru paylasacagim, cogunluk osym sorulari olmakla beraber; ozel sorulari da paylasabilirim.

    sizlerde soru paylasabilirsiniz.

    ilk sorumuzla baslayalim:

    Bir yazar şöyle diyor: “Nerede bir edebiyatın başladığını görsek, orada sokağın yazı masası ile birleştiğini görürüz. Malherbe sokağı dinledi, Dickens sokağı edebiyata soktu. Bir romanında geçen sokağın anahtarı’ sözü bu yazarın sanatını anlatmaya yeter. Puşkin’de de sokağın anahtarı vardı. Bize gelince, bu sihirli anahtar çoğu yazarımızın eline hiçbir zaman geçmedi.”
    Yazarın “sokağın anahtarı” sözü ile anlatmak istediği özellik aşağıdaki yazarlardan hangisinde vardır?
    A) Recaizade M. Ekrem
    B) Namık Kemal
    C) Halit Ziya
    D) Hüseyin Rahmi
    E) Mehmet Rauf







  • d huseyin rahmi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: clontarf
    Bir yazar şöyle diyor: “Nerede bir edebiyatın başladığını görsek, orada sokağın yazı masası ile birleştiğini görürüz. Malherbe sokağı dinledi, Dickens sokağı edebiyata soktu. Bir romanında geçen sokağın anahtarı’ sözü bu yazarın sanatını anlatmaya yeter. Puşkin’de de sokağın anahtarı vardı. Bize gelince, bu sihirli anahtar çoğu yazarımızın eline hiçbir zaman geçmedi.”
    Yazarın “sokağın anahtarı” sözü ile anlatmak istediği özellik aşağıdaki yazarlardan hangisinde vardır?
    A) Recaizade M. Ekrem
    B) Namık Kemal
    C) Halit Ziya
    D) Hüseyin Rahmi
    E) Mehmet Rauf



    servet-i funun edebiyatinin bagimsiz sanatcilarindan huseyin rahmi gurpinar, sokagi edebiyata getiren sanatcidir. ayni zamanda naturalist bir yazardir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi clontarf -- 5 Nisan 2015; 20:40:56 >




  • Buram buram naturalizm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni bir duyarlığı, yeni bir şiir dilini oluşturmaya çalışırken Batı’yı hemen hemen günü gününe izlemişlerdir. Şiirlerinin imgelerle yüklü, sanatlı bir yapısı vardır. Özellikle benzetmeler ve sıfatlarla varlıkların gerçek görünüşlerini değiştirmeye çalışmışlardır. Aşk, doğa, aile yaşamı, ‘kişisel tedirginlik ve yakınma temalarını şiirlerinde bol bol işlemişlerdir.
    Bu parça sözü edilen edebiyat topluluğu ve onun üyelerinden biri aşağıdakilerin hangisinde birlikte verilmiştir?
    A) Tanzimat – Abdülhak Hamit Tarhan
    B) Servet-i Fünun – Cenap Şahabettin
    C) Garipçiler – Orhan Veli kanık
    D) Milli Edebiyat – M. Emin Yurdakul
    E) Cumhuriyet Dönemi – Faruk Nafiz Çamlıbel
  • clontarf kullanıcısına yanıt
    B Cenap Şahabettin
  • Onun, 1901 sonrası şiirinde büyük bir değişim gözlenir.
    Servet-i Fünûn yıllarında daha ılımlı, daha yumuşak bir
    üslupla şiirler kaleme alan ----, topluluğun dağılması ve
    ilk inziva günlerinin yarattığı ruh hâli ile daha sert ve
    daha yüksek perdeden siyasi şiirler yazdı. Bunun ilk
    önemli örneğini ---- ile veren şair; birkaçı hariç, ölümüne
    kadar yazdığı şiirlerde hep bu üslubunu korumuştur.
    Bu parçada boş bırakılan yerlere sırasıyla aşağıdakilerden hangileri getirilmelidir?
    A-) Cenap Şehabettin – Elhan-ı Şita
    B-) Ahmet Haşim – Bir Günün Sonunda Arzu
    C-) Abdülhak Hamit Tarhan – Makber
    D-) Nâzım Hikmet – Kuvayı Millîye Destanı
    E-) Tevfik Fikret – Sis
  • Aşağıdakilerden hangisi, halk şiiri geleneğinden
    ağırlıklı olarak yararlanan şairlerden biri değildir?

    A) Zeki Ömer Defne
    B) Ahmet Kutsi Tecer
    C) Faruk Nafiz Çamlıbel
    D) Bedri Rahmi Eyuboğlu
    E) Cahit Sıtkı Tarancı
  • İkiside E

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tevfik fikret, ondan sonraki soruyu bilmiyorum ama :(
  • quote:

    Yeni bir duyarlığı, yeni bir şiir dilini oluşturmaya çalışırken Batı’yı hemen hemen günü gününe izlemişlerdir. Şiirlerinin imgelerle yüklü, sanatlı bir yapısı vardır. Özellikle benzetmeler ve sıfatlarla varlıkların gerçek görünüşlerini değiştirmeye çalışmışlardır. Aşk, doğa, aile yaşamı, ‘kişisel tedirginlik ve yakınma temalarını şiirlerinde bol bol işlemişlerdir.
    Bu parça sözü edilen edebiyat topluluğu ve onun üyelerinden biri aşağıdakilerin hangisinde birlikte verilmiştir?
    A) Tanzimat – Abdülhak Hamit Tarhan
    B) Servet-i Fünun – Cenap Şahabettin
    C) Garipçiler – Orhan Veli kanık
    D) Milli Edebiyat – M. Emin Yurdakul
    E) Cumhuriyet Dönemi – Faruk Nafiz Çamlıbel

    Yeni bir duyarlığı, yeni bir şiir dilini oluşturmaya çalışırken Batı’yı hemen hemen günü gününe izlemişlerdir. servet-i funun, "Aşk, doğa, aile yaşamı, ‘kişisel tedirginlik ve yakınma temalarını şiirlerinde bol bol işlemişlerdir." cenap sahabettin


    quote:


    Onun, 1901 sonrası şiirinde büyük bir değişim gözlenir.
    Servet-i Fünûn yıllarında daha ılımlı, daha yumuşak bir
    üslupla şiirler kaleme alan ----, topluluğun dağılması ve
    ilk inziva günlerinin yarattığı ruh hâli ile daha sert ve
    daha yüksek perdeden siyasi şiirler yazdı. Bunun ilk
    önemli örneğini ---- ile veren şair; birkaçı hariç, ölümüne
    kadar yazdığı şiirlerde hep bu üslubunu korumuştur.
    Bu parçada boş bırakılan yerlere sırasıyla aşağıdakilerden hangileri getirilmelidir?
    A-) Cenap Şehabettin – Elhan-ı Şita
    B-) Ahmet Haşim – Bir Günün Sonunda Arzu
    C-) Abdülhak Hamit Tarhan – Makber
    D-) Nâzım Hikmet – Kuvayı Millîye Destanı
    E-) Tevfik Fikret – Sis


    tevrik fikret ilkin sanat icin sanat sonra toplum icin sanat felsefesini benimsemistir, sis adli siirinde istanbul'u elestirmistir.




  • quote:

    Aşağıdakilerden hangisi, halk şiiri geleneğinden
    ağırlıklı olarak yararlanan şairlerden biri değildir?
    A) Zeki Ömer Defne
    B) Ahmet Kutsi Tecer
    C) Faruk Nafiz Çamlıbel
    D) Bedri Rahmi Eyuboğlu
    E) Cahit Sıtkı Tarancı


    oz siir anlayisini benimseyen cahit sitki, siirlerinde her turlu siirin guzel olacagi gorusunde oldugu icin ozellikle uzerinde durdugu bir gelenek yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi clontarf -- 6 Nisan 2015; 22:58:31 >
  • Geriye bıraktığı 2000’den fazla şiirle Türk edebiyatının
    en çok yazan/söyleyen âşıklarından biri olarak tanınır.
    Birçok şairin kendisine nazire yazdığı/söylediği âşığın,
    hece vezniyle oluşturduğu şiirler daha başarılıdır. İçinde
    170 şairin yer aldığı Şair-name adlı bir eseri vardır.
    Bu parçada anlatılan âşık aşağıdakilerden
    hangisidir?

    A) Hızri
    B) Gevherî
    C) Âşık Ömer
    D) Kuloğlu
    E) Erzurumlu Emrah
  • Güzel konu. Takip..
  • Aşık Ömer

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlk hikâyeleri “Serveti Fünun” dergisinde yayımlanan sanatçı, “Yedi Meşaleciler” diye anılan topluluğun içinde yer almıştır. Bu grupta düz yazı türünde verdiği eserlerle ön plana çıkmıştır, ilk dönem öykülerinde renkli, ahenkli, süslü ve şiirsel bir dil kullanmıştır. Sanatının ikinci döneminde, öykülerinde ele aldığı konular değişmiştir. Bunda gazeteciliğinin etkisi vardır. Bu dönemde halkı, köylüyü, işçiyi anlatan, gerçekçi hikâyeler yazmıştır. Cumhuriyet döneminde korku türünde örnekler veren ilk hikâyecidir.
    Bu parçada sözü edilen yazar, aşağıdakilerden hangisidir?
    A) Yaşar Nabi Nayır
    B) Sabri Esat Siyavuşgil
    C) Kenan Hulusi Koray
    D) Ziya Osman Saba
    E) Vasfi Mahir Kocatürk
  • Acaba C miii

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • monster_9 M kullanıcısına yanıt
    quote:

    İlk hikâyeleri “Serveti Fünun” dergisinde yayımlanan sanatçı, “Yedi Meşaleciler” diye anılan topluluğun içinde yer almıştır. Bu grupta düz yazı türünde verdiği eserlerle ön plana çıkmıştır, ilk dönem öykülerinde renkli, ahenkli, süslü ve şiirsel bir dil kullanmıştır. Sanatının ikinci döneminde, öykülerinde ele aldığı konular değişmiştir. Bunda gazeteciliğinin etkisi vardır. Bu dönemde halkı, köylüyü, işçiyi anlatan, gerçekçi hikâyeler yazmıştır. Cumhuriyet döneminde korku türünde örnekler veren ilk hikâyecidir.
    Bu parçada sözü edilen yazar, aşağıdakilerden hangisidir?
    A) Yaşar Nabi Nayır
    B) Sabri Esat Siyavuşgil
    C) Kenan Hulusi Koray
    D) Ziya Osman Saba
    E) Vasfi Mahir Kocatürk 


    evet dogru.

    oncelikle verilen siklardaki isimler yedi mesaleciler toplulugunun uyeleri, yedi mesaleciler arasinda tek hikaye yazariydi kenan hulusi, parcada verilen bilgiyi kullanamiyorsak dahi bu sekilde kucuk ayrintilari bilmeliyiz. "cumhuriyet döneminde korku türünde örnekler veren ilk hikâyecidir" bilgiside kuvvetli bir bilgi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi clontarf -- 12 Nisan 2015; 15:25:58 >




  • Tanzimat dönemi tiyatro yazarlarındandır. Trabzon valiliği, Düyun-u Umumiye yöneticiliği yaptı. 1869-1872 arasında yayımlanan İlk mizah dergimiz Diyojen’de ilginç yazılar yazdı. Kokona Yatıyor, Misafiri İstiklal ve Moliere’den uyarlama olan Ayyar Hamza önemli oyunlarındandı. Lehçetü’l Hakayık adlı bir mizah sözlüğü de vardır.
    Bu parçada tanıtılan yazar, aşağıdakilerden hangisidir?
    A) Direktör Âli Bey
    B) Ahmet Vefik Paşa
    C) Teodor Kasap
    D) Sadullah Pasa
    E) Ali suavi
  • B mi??

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.