Şimdi Ara

araba mı satın almak yoksa taksiye mi binmek?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
46
Cevap
0
Favori
3.771
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bir kaç tane honda modelinde sıfır alındıktan sonra ilk 7-8 yılda arabadaki değer kaybı,yatırılan paranın elde edilemeyen getirisi, bakım masrafları, vergi, kasko, tamir ve en nihayetinde benzin maliyetleri olmak üzere bir kaç araba örneğinde maliyet hesabı yaptım bunlardan biri kuponun kuponu honda legend, diğeri gene kupon bir araba accord ,satışı nispeten kolay olan civic hb ve rakibi sayılabilecek golf var...
    en çarpıcı örnek honda legend'ı örnek alalım... araç ilk çıktığında 2006 yılında 2007 modelleri 145.000 liradan satılmış. 145 oraya yatmayıp bankaya konsa bugün en az 300 civarı olurdu, buna 8-9 yılda en az 35 milyar vergiyi eklersek 335 yapar, heralde bir 25 kadar da kasko ve trafik sigortası ödendiğini düşünelim etti mi 360 olur. 3 set lastik değişse 5 oradan, 8 yılda 800 kere otoğarka girse 5 de oradan yazsak 370 eder, bakımı garanti sonrası çeşitli rızalar vesaire dersek 10 da ona yazsak 380 eder... 9 yılda her sene 15.000 km yapsa 135.000 km yapar ki bu da en az 100.000 benzn masrafıdır toplam maliyet 480... şimdi 2007 legend ne eder? 60 desek 480-60= 420 mlyar içerdedir kullanıcı... demekki 135bin km yapan kullanıcı kilometrede 315-320 kuruş yapar kilometrede yani 3 liradan fazla...

    kendi arabam honca acorddan örnek vereyim... 2008 yılında lanse edilen arabada 2008 model bir aracı örnek alalım. 2008 yılında bu araçlar 65-70 civarı bir fiyattan piyasaya sürülmüş 70 oraya yatmayıp bankaya konsa bugün en az 130 civarı olurdu, buna 7-8 yılda en az 20-25 milyar vergiyi eklersek en az 150 yapar, heralde bir 20 kadar da kasko ve trafik sigortası ödendiğini düşünelim etti mi 170 olur. 3 set lastik değişse 5 oradan, 8 yılda 800 kere otoparka girse 5 de oradan yazsak 180 eder, bakımı garanti sonrası çeşitli arızalar vesaire dersek 10 da ona yazsak 190 eder... 8 yılda her sene 15.000 km yapsa 120.000 km yapar ki bu da en az 80.000 benzn masrafıdır toplam maliyet 260 yapar ve bundan araın bugünkü ederini düşünce 220 yapar ki kilometre başına 1,83 tl maliyete katlanılmış oluyor...

    bir zamanlar kullandığım honda civic hb'ye gelelim... 2006 yılında lanse edilen arabada 2006 model bir aracı örnek alalım. 2006 yılında bu araçlar 45-50 civarı bir fiyattan piyasaya sürülmüş o oraya yatmayıp bankaya konsa bugün en az 110 civarı olurdu, buna 9 yılda en az 10 milyar vergiyi eklersek en az 120 yapar, heralde bir 20 kadar da kasko ve trafik sigortası ödendiğini düşünelim etti mi 140 . 3 set lastik değişse 5 oradan, 8 yılda 800 kere otoparka girse 5 de oradan yazsak 150 eder, bakımı garanti sonrası çeşitli arızalar vesaire dersek 10 da ona yazsak 160 eder... 9 yılda her sene 15.000 km yapsa 135.000 km yapar ki bu da en az 70.000 benzn masrafına denk gelir toplam maliyet 230 yapar ve bundan araın bugünkü ederini 30.000 varsayarak düşünce 200 milyar yapar ki kilometre başına 1,50 tl maliyete katlanılmış oluyor...

    ablamın golfünü ele alacak olursam... ablam 2007 sonunda 2008 model 1,6 fsi'yi 42 vererek aldı. o oraya yatmayıp bankaya konsa bugün en az 80 civarı olurdu, buna 7,5 yılda en az 7 milyar vergiyi eklersek en az 87 yapar, heralde bir 10 kadar da kasko ve trafik sigortası ödendiğini düşünelim etti mi 97 . 3 set lastik değişse 5 oradan, 8 yılda 800 kere otoparka girse 5 de oradan yazsak 107 eder, bakımı garanti sonrası çeşitli arızalar vesaire dersek 10 da ona yazsak 117 eder... 7,5 yılda her sene 15.000 km yapsatı 110.000 km ki bu da en az 50.000 benzn masrafına denk gelir toplam maliyet 167 yapar ve bundan araın bugünkü ederini 27.000 varsayarak düşünce 140 milyar yapar ki kilometre başına 1,3 tl maliyete katlanılmış oluyor...

    acaba hiç araba filan almayıp taksiye binsek daha mıkarda oluruz bu durumda?







  • quote:

    Orijinalden alıntı: irish

    Yarım saatlik mesafeleri yürüyorum.
    Daha uzunsa toplu taşıma tercih ediyorum.
    Acil durumlarda veya ulaşımın zor olduğu yerlere taksi ile gidiyorum.
    Şehir dışına çıkarken araç kiralıyorum.
    1 senelik masrafım herhangi bir aracın kaskosundan daha az. Otopark ve bakım masrafına girmiyorum bile...
    Üstelik saatler süren istanbul trafiğinde araç kullanarak harcayacağım zamanı okuyarak kazanmış oluyorum.

    Bana göre istanbulda araç sahibi olmayınca insanın kafası rahat oluyor,olunca değil.
    hocam o zaman ayakkabı almayın parayı kenara atın,elbise almayın kenara atın,hatta eve bile gerek yok çadır alın bedava yatın,ayrıca doğalgaz elektrik su masrafı yok,gidin camiye suyu bedava kullanın
    inanın çok karlı olur çok büyük bir servet sahibi olursunuz,biriktirin biriktirin öbür dünyada lazım olur,hey allahım ya hangi kafada yaşıyoruz.
    quote:

    Orijinalden alıntı: direc-t06

    hep benimde kendime sorduğum soru bence tüm sarı arabaların sahibi olmak daha mantıklı ama arabanında verdiği bi konfor ve özgürlük var kişiye göre değişir bence bu sorunun cevabı

    Alıntıları Göster
    Bu hesaba göre otobüse binen adam en karlı işi yapmış olur. Araba almak sadece km başı maliyet ile ilgili bir durum değil. (şahsi fikrim) İşin keyif, konfor vs boyutları da var.
  • Butun yazinizi okudum basit bir ornek verecegim. Bu yil sattigim 2004 model focusum 2004 yilinda sifir olarak 22 bine alinmi araci 22 bine sattim. Yada biri ki yil once herhangi sifir bi araba alsaydiniz simdi 5 6 bin kar ederek satabilirdiniz. Bu ornekler cogaltilabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kfadam

    Butun yazinizi okudum basit bir ornek verecegim. Bu yil sattigim 2004 model focusum 2004 yilinda sifir olarak 22 bine alinmi araci 22 bine sattim. Yada biri ki yil once herhangi sifir bi araba alsaydiniz simdi 5 6 bin kar ederek satabilirdiniz. Bu ornekler cogaltilabilir.

    Aslında zarar etmemiş olmuyorsunuz. Bugün 22 bin liraya değil C sınıfı, B sınıfı araç bile bulamassınız.
  • hesabını kitabını yapmışsın sen taksiye bin o zaman
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kfadam

    Butun yazinizi okudum basit bir ornek verecegim. Bu yil sattigim 2004 model focusum 2004 yilinda sifir olarak 22 bine alinmi araci 22 bine sattim. Yada biri ki yil once herhangi sifir bi araba alsaydiniz simdi 5 6 bin kar ederek satabilirdiniz. Bu ornekler cogaltilabilir.

    ama 2 yılda dövizde ani bir artış oldu TL faiziyle elde edilebilecekten çok daha büyük artış oldu ve üzerine de ÖTV artışı geldi yoksa sıfır araba asla kar filan geirmez... siz 11yılda aslında çok ciddi bir maliyete girmişsiniz... 2004 yılında 22 milyar bankaya konduğunda bugün 60-65 milyara ulaşılabilirdi bu meblağ... 11 yılın kaskosu 15 desek, vergisi 5 desek bakım tamir lastik yıkama park vesaire 15 de o olsa 90 milyar yapar... 5 de trafik sigortasına gitmiştir 95 milyar... 11 yılda 200.000 km yaptıysanız 75 milyar da yakıt gitmiştir 170 mlyar yapar, 22'ye saatığınıza göre cepten gidene düz 150 diyebiliriz yani km başına maliyet 75 kuruş olmuş... sahi taksi kaç yazıyor km başına?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hlkkln

    quote:

    Orijinalden alıntı: kfadam

    Butun yazinizi okudum basit bir ornek verecegim. Bu yil sattigim 2004 model focusum 2004 yilinda sifir olarak 22 bine alinmi araci 22 bine sattim. Yada biri ki yil once herhangi sifir bi araba alsaydiniz simdi 5 6 bin kar ederek satabilirdiniz. Bu ornekler cogaltilabilir.

    ama 2 yılda dövizde ani bir artış oldu TL faiziyle elde edilebilecekten çok daha büyük artış oldu ve üzerine de ÖTV artışı geldi yoksa sıfır araba asla kar filan geirmez... siz 11yılda aslında çok ciddi bir maliyete girmişsiniz... 2004 yılında 22 milyar bankaya konduğunda bugün 60-65 milyara ulaşılabilirdi bu meblağ... 11 yılın kaskosu 15 desek, vergisi 5 desek bakım tamir lastik yıkama park vesaire 15 de o olsa 90 milyar yapar... 5 de trafik sigortasına gitmiştir 95 milyar... 11 yılda 200.000 km yaptıysanız 75 milyar da yakıt gitmiştir 170 mlyar yapar, 22'ye saatığınıza göre cepten gidene düz 150 diyebiliriz yani km başına maliyet 75 kuruş olmuş... sahi taksi kaç yazıyor km başına?

    Bu mubabbete girmicektim ama neyse . Araca hic kasko yapilmadi. Ayrica istanbulda saatlerce taksi bulamadigim oldu ozellikle yagmur yagdiiginda. Taksi km basina 2tl gibi bir rakam aliyor. Bence her durumda arac sahibi olmak mantikli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • HEsabi soyle yapmak lazim aslinda. Bindiginiz taksiler sifir arac degil, ayrica Honda Legend degil.
    Ikinci el bir Linea alip 5 yil sonra sattiginiza gore hesabi yapip taksi ile karsilastirirsaniz daha mantikli olur.

    SOnucta Legenddeki parayi zaten Legende binmek icin oduyorsunuz yoksa daha ucuz arabalar var satin alinabilecek.
  • hep benimde kendime sorduğum soru bence tüm sarı arabaların sahibi olmak daha mantıklı ama arabanında verdiği bi konfor ve özgürlük var kişiye göre değişir bence bu sorunun cevabı
  • hocam bu hesaba girerseniz ne ülkemizde ne dünyada araba alan kalmamalı.araç kullanıyorsanız eskiyecek ve değeri düşecek,vergi vereceksiniz ve yakıt,kasko,bakım,diğer masraflarına katlanacaksınız.bu işin doğası bu garip olan bir taraf göremedim ben
  • Bu hesaba göre otobüse binen adam en karlı işi yapmış olur. Araba almak sadece km başı maliyet ile ilgili bir durum değil. (şahsi fikrim) İşin keyif, konfor vs boyutları da var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rtsbora -- 31 Mart 2015; 23:02:59 >
  • Arac sahibi olmak bana her zaman iyi gelmistir.
    Taksi hic bir zaman kendi arabanin yerini tutamaz. Icabinda arkadaslarini alip soyle bir sahili turlayamazsin, yazin tatile gideyim diyemezsin, yagmur yagarken 2 sokak arkadaki markete gitmek icin taksi tutamazsin, sevdigin kizi evine birakirken kapinin onune cekip 2 cift laf 2 guzel sozu kendi arabanda soyleyebilirsin ama takside taksici amca varken bunu yapamazsin :-), sehir disina gidecegin zaman otobus bileti derdin olmaz araban oldgu zaman...
    Olaya sadece maddiyat acisindan bakmak bana dogru gelmiyor... otomobil ozgurluktur hayatta vazgecemeyecegim yegane maddi varligim diyebilirim. En kotusunden olsun isterse en eskisinden olsun ama araban oldugu zaman her sey daha rahat oluyor. Ben boyle dusunuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bi kaç maganda taksici ve otobüs-minibüs şöförüne denk gelince tüm hesapları unutursunuz. Arabayı mumla ararsınız.
  • Birdaha dünyaya gelirsen su bile içip paranı ziyan etme, nefesde alma ziyan olmasın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Taksilerin arka koltuğunda sevişilmiyor.

    Otomobile verilen para sadece A ve B noktası arasında hareket etmek için verilseydi belki değindiğiniz konuda haklı olabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kiralayın.
    Hem sizin hem sizin değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • konuyu açana katılıyorum,
    her ne kadar mtv, kasko ve zts rakamları biraz abart olsada,
    taksi tutmak daha mantıklı.
    hele hele toplu ulaşım daha ekonomik.
    mesafesi uygun olanlara, bisiklet ya da yürümek, çok çok daha akıllıca, sağlıklı ve ekonomik.
  • Yarım saatlik mesafeleri yürüyorum.
    Daha uzunsa toplu taşıma tercih ediyorum.
    Acil durumlarda veya ulaşımın zor olduğu yerlere taksi ile gidiyorum.
    Şehir dışına çıkarken araç kiralıyorum.
    1 senelik masrafım herhangi bir aracın kaskosundan daha az. Otopark ve bakım masrafına girmiyorum bile...
    Üstelik saatler süren istanbul trafiğinde araç kullanarak harcayacağım zamanı okuyarak kazanmış oluyorum.

    Bana göre istanbulda araç sahibi olmayınca insanın kafası rahat oluyor,olunca değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam o zaman ayakkabı almayın parayı kenara atın,elbise almayın kenara atın,hatta eve bile gerek yok çadır alın bedava yatın,ayrıca doğalgaz elektrik su masrafı yok,gidin camiye suyu bedava kullanın
    inanın çok karlı olur çok büyük bir servet sahibi olursunuz,biriktirin biriktirin öbür dünyada lazım olur,hey allahım ya hangi kafada yaşıyoruz.
  • İstanbul'da yağmurda, cuma-cumartesi-yılbaşı akşamlarında, sabah işe gidiş saatlerinde taksi bulmak çok zor. Sadece taksiye güvenip iş yapılmaz. Maliyet düşünülüyorsa min. vergili, ucuz küçük bir araç alıp kapının önüne koyarsınız. Hususi aracın konforu, güvenliği, temizliği ve serbestliğinden vazgeçecekseniz o başka.
  • Kendi araban olması her zaman daha rahattır taksiye verdiğin para çöptür onun dışında acil bi işin olduğunda başka bişey olduğunda taksilerle uğraşmak istemezsin kendi araban her açıdan bir adım öndedir vede karlıdır nerden kapıldın bu taksi olayına anlamadımki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.