Şimdi Ara

Bir arabanın motorunun sesi neden değişir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
23.695
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yakın bir zamanda aracın motor sesi değişti. Sanayiye bunun için gitmedim daha. Fırsat olur olmaz bir video yükleyip daha açıklayıcı göstermiş olacağım ama kendi duyduğum sesi tarif etmeye çalışırsam:

    Tiz bir ses. Vızıldama sesi gibi mi desem bilemedim ama tiz olduğuna eminim. Rölantideyken duyulmuyor sanırım devir düşük olduğundan. Ama gaza basınca devire bağlı olarak tiz sesin şiddeti artıyor.

    Araç: Focus 1 benzinli/lpgli. Benzinde de lpgde de ses aynı. 241000 kmde. Araç belli bir kmde bir miktar yağ yakıyor. Bir ara bor motor katkısı kullanarak kesmiştik bunu ya da bayağı azaltmştık ama sanırım etkisi geçti. Yine yağ yakıyor. Ya da eksiltiyor daha doğru bir kelime olur... Belki sesle hiç alakası bile yoktur ama yazayım dedim yine de..

    Videoyu ekledim





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PetrovaFire -- 31 Mart 2015; 23:05:07 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: PetrovaFire

    Yakın bir zamanda aracın motor sesi değişti. Sanayiye bunun için gitmedim daha. Fırsat olur olmaz bir video yükleyip daha açıklayıcı göstermiş olacağım ama kendi duyduğum sesi tarif etmeye çalışırsam:

    Tiz bir ses. Vızıldama sesi gibi mi desem bilemedim ama tiz olduğuna eminim. Rölantideyken duyulmuyor sanırım devir düşük olduğundan. Ama gaza basınca devire bağlı olarak tiz sesin şiddeti artıyor.

    Araç: Focus 1 benzinli/lpgli. Benzinde de lpgde de ses aynı. 241000 kmde. Araç belli bir kmde bir miktar yağ yakıyor. Bir ara bor motor katkısı kullanarak kesmiştik bunu ya da bayağı azaltmştık ama sanırım etkisi geçti. Yine yağ yakıyor. Ya da eksiltiyor daha doğru bir kelime olur... Belki sesle hiç alakası bile yoktur ama yazayım dedim yine de..


    Bu tiz sesin motordan geldiğini zannetmiyorum, duymadan yorum yapmış olacağım ama başımdan geçenlere göre tahminde bulunmaya çalışacağım.

    1- Rölantide beklerken deneme yapın, debriyaja basmadan vites boştayken bu ses geliyor, basınca kesiliyorsa baskı bilyası olabilir.

    2- Motor devrine bağlı olarak değişiyor demişsiniz, kayışla tahrik olan diğer parçalardan geliyor olabilir mesela alternatör, hidrolik direksiyon pompası veya klima kasnağı gibi. Bunların kayış kasnaklarındaki rulmanlar zamanla bozularak ses yapabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    quote:

    Orijinalden alıntı: PetrovaFire

    Yakın bir zamanda aracın motor sesi değişti. Sanayiye bunun için gitmedim daha. Fırsat olur olmaz bir video yükleyip daha açıklayıcı göstermiş olacağım ama kendi duyduğum sesi tarif etmeye çalışırsam:

    Tiz bir ses. Vızıldama sesi gibi mi desem bilemedim ama tiz olduğuna eminim. Rölantideyken duyulmuyor sanırım devir düşük olduğundan. Ama gaza basınca devire bağlı olarak tiz sesin şiddeti artıyor.

    Araç: Focus 1 benzinli/lpgli. Benzinde de lpgde de ses aynı. 241000 kmde. Araç belli bir kmde bir miktar yağ yakıyor. Bir ara bor motor katkısı kullanarak kesmiştik bunu ya da bayağı azaltmştık ama sanırım etkisi geçti. Yine yağ yakıyor. Ya da eksiltiyor daha doğru bir kelime olur... Belki sesle hiç alakası bile yoktur ama yazayım dedim yine de..


    Bu tiz sesin motordan geldiğini zannetmiyorum, duymadan yorum yapmış olacağım ama başımdan geçenlere göre tahminde bulunmaya çalışacağım.

    1- Rölantide beklerken deneme yapın, debriyaja basmadan vites boştayken bu ses geliyor, basınca kesiliyorsa baskı bilyası olabilir.

    2- Motor devrine bağlı olarak değişiyor demişsiniz, kayışla tahrik olan diğer parçalardan geliyor olabilir mesela alternatör, hidrolik direksiyon pompası veya klima kasnağı gibi. Bunların kayış kasnaklarındaki rulmanlar zamanla bozularak ses yapabilir.

    İkinci dediğiniz daha yakın geldi sanki hocam. Çünkü dediğim gibi devirlendikçe tiz ses artıyor.. O zaman onlar aklımda olsun. Video yükleyince daha ayrıntılı anlayabiliriz sanırım




  • Aynı model araç ile aynı sorunu yaşadım fakat ses bir hayli şiddetliydi belki daha önceleri de vardı ben farketmemiştim her neyse, biraz da yanık kokusu gelmişti cumartesi günü olmasına rağmen oto elektrikçime doğru yol aldım, şans ki saat 4 gibi hala açıktı ve biz giderken farketmemiş olsak da o yanık kokusu yol aldıkça çok yoğun bir hal almış. İçeriye girmemle birlikte noluyor?, bu yanık kokusu nereden? hemen arabanın kutup başlıklarını sökün! gibi şeyler duydum ve ürktüm açıkcası. Pazartesi günü anlaşıldı ki şarj dinamasu ömrünü doldurmuş, ihmal etmeyin Allah korusun araba yanabilirmiş bile.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: scaner123

    Aynı model araç ile aynı sorunu yaşadım fakat ses bir hayli şiddetliydi belki daha önceleri de vardı ben farketmemiştim her neyse, biraz da yanık kokusu gelmişti cumartesi günü olmasına rağmen oto elektrikçime doğru yol aldım, şans ki saat 4 gibi hala açıktı ve biz giderken farketmemiş olsak da o yanık kokusu yol aldıkça çok yoğun bir hal almış. İçeriye girmemle birlikte noluyor?, bu yanık kokusu nereden? hemen arabanın kutup başlıklarını sökün! gibi şeyler duydum ve ürktüm açıkcası. Pazartesi günü anlaşıldı ki şarj dinamasu ömrünü doldurmuş, ihmal etmeyin Allah korusun araba yanabilirmiş bile.

    Hadi ya hocam siz şimdi böyle deyince korktum Sarj dinamosu araba durduğu yerde de çalışıyor dönüyor mu ya da ? Çünkü boştayken gaza bastığımda da geliyor. Araba sabitken.. Tam bilmiyorum bunu şundan dolayı sordum araba sabitken akü sarj olur mu ki diye?




  • Hocam işin teknik detayını pek bilmiyorum fakat mantık olarak motora bağlı bir kayış var ise bence hep dönüyordur sadece devir düşük olduğundan çıkan ses de azdır ve duymuyorsunuz belki de. Bende ara sıra 5-10 sn kadar olsa da şarj lambası yanıyordu ara sıra, bilmiyorum sizde yaşıyor musunuz bu sorunu? Olayın gerçekleşme biçimi de tuhaftı arabayla 7-8 km yol gidip park ettim, 5 dakika sonra tekrar kontağı çevirdiğimde bu ses çıktı bir daha da gitmedi. Böyle bir şey yaşarsanız benim gibi riske atmayın, çekici çağırmasanız bile yolda küçük molalar verip soğutarak gidin elektrikçiye
  • quote:

    Orijinalden alıntı: scaner123

    Hocam işin teknik detayını pek bilmiyorum fakat mantık olarak motora bağlı bir kayış var ise bence hep dönüyordur sadece devir düşük olduğundan çıkan ses de azdır ve duymuyorsunuz belki de. Bende ara sıra 5-10 sn kadar olsa da şarj lambası yanıyordu ara sıra, bilmiyorum sizde yaşıyor musunuz bu sorunu? Olayın gerçekleşme biçimi de tuhaftı arabayla 7-8 km yol gidip park ettim, 5 dakika sonra tekrar kontağı çevirdiğimde bu ses çıktı bir daha da gitmedi. Böyle bir şey yaşarsanız benim gibi riske atmayın, çekici çağırmasanız bile yolda küçük molalar verip soğutarak gidin elektrikçiye

    Sarj lambası akü lambası mı hocam? Öyle bir olay yaşamadım şuana dek sadece değişim o tiz ses var. Videoyu da çektim şimdi ekliyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PetrovaFire

    quote:

    Orijinalden alıntı: scaner123

    Hocam işin teknik detayını pek bilmiyorum fakat mantık olarak motora bağlı bir kayış var ise bence hep dönüyordur sadece devir düşük olduğundan çıkan ses de azdır ve duymuyorsunuz belki de. Bende ara sıra 5-10 sn kadar olsa da şarj lambası yanıyordu ara sıra, bilmiyorum sizde yaşıyor musunuz bu sorunu? Olayın gerçekleşme biçimi de tuhaftı arabayla 7-8 km yol gidip park ettim, 5 dakika sonra tekrar kontağı çevirdiğimde bu ses çıktı bir daha da gitmedi. Böyle bir şey yaşarsanız benim gibi riske atmayın, çekici çağırmasanız bile yolda küçük molalar verip soğutarak gidin elektrikçiye

    Sarj lambası akü lambası mı hocam? Öyle bir olay yaşamadım şuana dek sadece değişim o tiz ses var. Videoyu da çektim şimdi ekliyorum

    Sesi duyduktan sonra daha da fikrim netleşti, bu bozuk rulman sesi. Alternatör rulmanından (şarj dinamosu) gelme ihtimali çok yüksek. En kolay teşhisi kayışları sırayla sökerek koyabilirsiniz. Hangi donanımın kayışı sökülünce yani dönme işlemi durunca ses kesiliyorsa hemen onarımı gerçekleştirilir. Çok can sıkıcı bir durum değil fakat ihmale gelmez, rulman bilyalarının dağılması kasnağın kilitlenmesine ve ilgili kayışın kopmasına neden olur.
    Bir hatırlatma daha, rulman yataklarının çabuk bozulmaması için kayışın aşırı gerilmemesi gerekir...




  • Arkaplan motorun sesiyle artıyor motorun sesi düşünce düşüyor sol taraftaki alternatör devirdaim klima kompresör bunlara bir baktır hocam birşey kitlenmeye veya kopmaya meyilli hareketli dönen parçalardan geliyor bu ses Orayıda sökmüşken triger ne zaman değişti onada bir el at focus mk1 bu galiba 250 lira maliyet işçilik dahil sen önce sesi hallet ;) ama % 90 dinamo gibi
  • Merhaba aracınızın sesini ilk ğün ki gibi yapabilirim. Garanti veriyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam sıkıntı neymiş, konunun açılması üzerinden baya zaman geçmiş ama aynı problem bende de mevcut çözümü bulamadım.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.