- x
CLIO II HB 1.2 16V Authentique mi 1.4 16V Dynamique mi?
55 Cevap23775 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


275 Mesaj
15 Kasım 2006; 13:43:51 

2. elde siz olsanız hangisini alırdınız!
ve mümkünse hangi sebeple!

1.2 motor aynı kasa için 1.4 ü çok mu aratır?
1.2 lerin yakıtlarının çok ta fazla düşük olmadığ söyleniyor, ne kadar doğru?

ilginize şimdiden teşekkürler...


_____________________________



3014 Mesaj
15 Kasım 2006; 15:37:08 

Ben olsam 1.2 yi alırım hem vergi hem az yakıt,Tercih senin


1563 Mesaj
15 Kasım 2006; 17:52:39 

fazla bi beklentin yoksa 1.2 yeterli olacaktır dostum ancak yakıtta süper farketmez ben en fazla 0.5 litre diye düşünüyorum vergiden kurtarırsın ama performans çok düşük olabilir yokuşlarda fln kolay gelsin


_____________________________

we are just a moment in time
agiegas


352 Mesaj
15 Kasım 2006; 17:57:24 

CLIO II HB 1.2, görünüşünü daha çok beğeniyorum, vergisinin az olması da cabası, ama öle hemen hızlansın ışıklarda önce ben fırlıyım demiyceksin


_____________________________



275 Mesaj
16 Kasım 2006; 12:39:04 

pek görünüm farkı yok diye biliyorum. 1.4 lerde sis farı standart olması lazım ama beni asıl çıkmazda bırakan motorları aradaki vergi ve fiyat farkı 1.4 aldıgım zaman keske 1.2 olsaymıs dedirtirmi; yada 1.2 aldıgımda sizlerin de belirttiği gibi ışıklarda fazla önemli olmasa da uzun yolda kasıp sürüş zevkini çileye dönüştürür mü?

özellikle iki aracı da ya da herhangi birini kullanan arkadaşların ilgi ve bilgilerine sunuyorum bu çıkmazı...

teşekkürler...


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
16 Kasım 2006; 12:41:58 

ikisi de güzel; 1.2ler ikinci elde daha çabuk kapılıyor


275 Mesaj
16 Kasım 2006; 12:49:10 


quote:

Orjinalden alıntı: Team Technical

ikisi de güzel; 1.2ler ikinci elde daha çabuk kapılıyor



ama neden öyle bunu bilen varmı neden 1.2 ler sadece vergi avantajı ve düşük fiyatı mı? yoksa 1.4 ler fazla mı geliyor bu kasaya da 1.2 yeterli diye mi düşünüyorlar.

0


Ekteki dosya (1)


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
16 Kasım 2006; 12:53:36 

vergi ve yaklaşık 1lt yakıt avantajından dolayı abi; 1.2 motor da yetiyor; 1.4 16v motor uçuruyor o kasayı; 200km rahat görüyor


275 Mesaj
16 Kasım 2006; 13:01:49 


quote:

Orjinalden alıntı: Team Technical

vergi ve yaklaşık 1lt yakıt avantajından dolayı abi; 1.2 motor da yetiyor; 1.4 16v motor uçuruyor o kasayı; 200km rahat görüyor


saol Team Technical yorumların için ve düşünüyorum da o hızla gidilecek bizde de yol sınırlı sayıda (ist-ank arası otobanlar gibi.) olduguna göre 1.2 yeterli görünüyor. yarışa katılacak değilim zaten bir çekirdek aile arabası olacak inşallah clio 1.2 16V Authetique.....


clio forever....


_____________________________



 
20704 Mesaj
16 Kasım 2006; 13:30:29 

1.4 tercıh ederdım. 1.2 de 5 kısı falan bındıgınde bıraz bayar arabayı(gercı o arabaya pek 5 kısı bıınılmez ama belkı hanı). vergıden tasarruf yapayım derken performanstan olursun gibime gelıyor. fazla yakabılır vergıden artan parayı benzıne verebılırsın. 1.4 uygun olur. performans konusunda cok basarılı bır aractır. yakıtı az olmasa da sehır ıcı kullanımında gayet ıyıdır. az yakıp cok kacmaz ama çokda yakıp az kaçmaz orta yakar ortanın ustunde kaçar.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
1752 Mesaj
16 Kasım 2006; 13:48:56 

Aile diyosun yani ailece ortalama 3 - 4 kişi binseniz o araca uzun yolda sollamalarda araba bayılır tehlike oluşabilir. Zaten fazla yakıt farkıda yok ben olsam 1.4 alırdım


_____________________________



275 Mesaj
16 Kasım 2006; 18:16:27 

alttaki verilere göre (hızlanma ve esneklik verilerine) 1.2 nin uzun yoldaki yani ara hızlanmaları çok ta mı kötü (uzun yolda 1.2 kullanan arkadaşlara sorumdur) de yolun çok açık olması illaki şart mı. yani kötü bir anda allah kimseye göstermesin kullanıcıyı kurtaramaz mı! ya da bunun çözümü vites küçültmek sureti ile bulunmuş mu oluyor?

Motor, performans
Clio ürün gamma en yeni eklenen, 1.2 litre hacmindeki 16 supaplı motor, şehir trafiğinde yakıt ekonomisi ve yeterli performans sunmayı başarıyor. 1149 litre hacimli, üstten çift eksantrikli, silindir basma dört supaplı ve elektronik kontrollü enjeksiyon sistemine sahip motor, 5500 d/d'de 75 HP güç, 3500 d/d'de 105 Nm maksimum tork üretiyor. Renault mühendisleri, daha önce Twingo ve Clio'da kullanılan 1.2 litre 60 HP'lik motorun üst kapağında yapılan çalışmalarla, gücü 15 HP, torku da 12 Nm artırmış. Ayrıca gaz kelebeği, eski motordan farklı olarak gaz teliyle değil, elektronik olarak kontrol ediliyor. Bu gelişme, motorun sürücünün emirlerine verdiği tepkiyi çabuklaştırmış. Tork dağılım bandı çok iyi optimize edilen motor, maksimum torkunun yüzde 90'ını 1750 d/d ile 5750 d/d arasında üretebiliyor. Bu sayede motor, hacminden beklenmeyecek kadar akıcı kullanım özellikleri sağlayabiliyor. Motorun eleştirilecek tek yönüyse, üst devirlerde ve yüksek hızlar denendiğinde biraz gürültülü çalışması. İlk hızlanmalarda motor hacmi elverdiğince canlı olan otomobil, orta devirlerde keyifli kullanım özellikleri sunarken ara hızlanmalarda biraz yavaş kalıyor. Performans ölçümlerinde 0-100 km/s hızlanmasını 14.1 sn'de tamamlayan test otomobilimizin 130 km/s hiza ulaşabilmesi için 22.6 sn geçti. Bu da küçük motor hacminin doğal sonucu. Ara hızlanma ölçümlerindeyse 60-100 km/s hızlanmasını dördüncü viteste 12.5 sn, beşinci viteste 21.0 sn'de tamamlarken 90-120 km/s ara hızlanma ölçümlerinde dördüncü viteste 10.7 sn, beşinci viteste de 18.7 sn'lik değerler elde edildi. Bütün bu rakamlar, ani hızlanma isteklerinde Clio'nun çok atak olmayacağını, sollamalarda vites küçültülmesi ya da yolun iyice açık olması gerektiğini ortaya koyuyor. Test şartlarında 100 km'de ortalama 7.1 litre yakıt tüketen Clio 1.2 l6V, bu ortalamayla kullanıldığında 704 km'lik menzile ulaşabiliyor.


Ekteki dosya (1)


_____________________________



275 Mesaj
16 Kasım 2006; 18:19:40 


quote:

Orjinalden alıntı: koksalsoy

alttaki verilere göre (hızlanma ve esneklik verilerine) 1.2 nin uzun yoldaki yani ara hızlanmaları çok ta mı kötü (uzun yolda 1.2 kullanan arkadaşlara sorumdur) de yolun çok açık olması illaki şart mı. yani kötü bir anda allah kimseye göstermesin kullanıcıyı kurtaramaz mı! ya da bunun çözümü vites küçültmek sureti ile bulunmuş mu oluyor?

Motor, performans
Clio ürün gamma en yeni eklenen, 1.2 litre hacmindeki 16 supaplı motor, şehir trafiğinde yakıt ekonomisi ve yeterli performans sunmayı başarıyor. 1149 litre hacimli, üstten çift eksantrikli, silindir basma dört supaplı ve elektronik kontrollü enjeksiyon sistemine sahip motor, 5500 d/d'de 75 HP güç, 3500 d/d'de 105 Nm maksimum tork üretiyor. Renault mühendisleri, daha önce Twingo ve Clio'da kullanılan 1.2 litre 60 HP'lik motorun üst kapağında yapılan çalışmalarla, gücü 15 HP, torku da 12 Nm artırmış. Ayrıca gaz kelebeği, eski motordan farklı olarak gaz teliyle değil, elektronik olarak kontrol ediliyor. Bu gelişme, motorun sürücünün emirlerine verdiği tepkiyi çabuklaştırmış. Tork dağılım bandı çok iyi optimize edilen motor, maksimum torkunun yüzde 90'ını 1750 d/d ile 5750 d/d arasında üretebiliyor. Bu sayede motor, hacminden beklenmeyecek kadar akıcı kullanım özellikleri sağlayabiliyor. Motorun eleştirilecek tek yönüyse, üst devirlerde ve yüksek hızlar denendiğinde biraz gürültülü çalışması. İlk hızlanmalarda motor hacmi elverdiğince canlı olan otomobil, orta devirlerde keyifli kullanım özellikleri sunarken ara hızlanmalarda biraz yavaş kalıyor. Performans ölçümlerinde 0-100 km/s hızlanmasını 14.1 sn'de tamamlayan test otomobilimizin 130 km/s hiza ulaşabilmesi için 22.6 sn geçti. Bu da küçük motor hacminin doğal sonucu. Ara hızlanma ölçümlerindeyse 60-100 km/s hızlanmasını dördüncü viteste 12.5 sn, beşinci viteste 21.0 sn'de tamamlarken 90-120 km/s ara hızlanma ölçümlerinde dördüncü viteste 10.7 sn, beşinci viteste de 18.7 sn'lik değerler elde edildi. Bütün bu rakamlar, ani hızlanma isteklerinde Clio'nun çok atak olmayacağını, sollamalarda vites küçültülmesi ya da yolun iyice açık olması gerektiğini ortaya koyuyor. Test şartlarında 100 km'de ortalama 7.1 litre yakıt tüketen Clio 1.2 l6V, bu ortalamayla kullanıldığında 704 km'lik menzile ulaşabiliyor.




0


Ekteki dosya (1)


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
16 Kasım 2006; 19:33:42 

1.2 motor yeterli bence


441 Mesaj
16 Kasım 2006; 21:49:03 

Ben kullanıyorum 1.2 16v..

Arkadaşların da söylediği gibi vergi ve yakıt avantajı var. Ancak 1.4 16v de az yakıyor,arada önemli bir fark yok.. 0.5 lt kadar fark eder..
1.2'nin alt devirleri biraz cansız ancak 3500 rpm'den sonra boyundan büyük işler yapıyor..
Yalnız, araç tamamen yüklüyken+klima açıkken küçük hacmin dezavantajı hissediliyor..

Clio II HB başarılı,sorunsuz bir araç. Kesinlikle tavsiye ederim. Her iki versiyonun da ikinci elde aralarında büyük rakamlar yok. Öncelikle 1.4 16v bakın,istediğiniz gibi bir tane bulamazsanız 1.2 16v de sizi memnun eder.. Unutmadan, 1.2 Authentique'in iki versiyonu var. Mutlaka ABS,4 hava yastığı vs olanı alın..


275 Mesaj
17 Kasım 2006; 11:26:42 


quote:

Orjinalden alıntı: gordini

Ben kullanıyorum 1.2 16v..

Arkadaşların da söylediği gibi vergi ve yakıt avantajı var. Ancak 1.4 16v de az yakıyor,arada önemli bir fark yok.. 0.5 lt kadar fark eder..
1.2'nin alt devirleri biraz cansız ancak 3500 rpm'den sonra boyundan büyük işler yapıyor..
Yalnız, araç tamamen yüklüyken+klima açıkken küçük hacmin dezavantajı hissediliyor..

Clio II HB başarılı,sorunsuz bir araç. Kesinlikle tavsiye ederim. Her iki versiyonun da ikinci elde aralarında büyük rakamlar yok. Öncelikle 1.4 16v bakın,istediğiniz gibi bir tane bulamazsanız 1.2 16v de sizi memnun eder.. Unutmadan, 1.2 Authentique'in iki versiyonu var. Mutlaka ABS,4 hava yastığı vs olanı alın..


uyarın için saol bunu bilmiyordum. bu forumlar ne kadar faydalıymıs yav.

paylaşım forever...

clio forever...




_____________________________



 
243 Mesaj
17 Kasım 2006; 17:30:59 

Bence 1,4 almaya çalış nedenine gelince 1,2 aracın eğer yüklü ise 5 kişi ve bagajı düşünürsek aracını çok iyi tanıman lazım çünkü sollama esnasında seni zora sokabilir.Ben kendim 2 yıl aynı aracı kullandım(1,2 16 valf)yakıtın ve vergin düşük olur ama bu tip problemlerde yaşayabilirsin.Karar senin


_____________________________



275 Mesaj
17 Kasım 2006; 18:07:47 


uzun bir yazı ama fenaolmamış...


http://www.sihirlitur.c...renault_clio/index.html

tek kişilik bir test olmuş her zamanki gibi ve yüklü konumdaki performansının ne olacağı sizlerin dediği gibi ise hiçte iyi değil. keşke her ikisini de kullanma imlanım olsaydı...


_____________________________



 
2047 Mesaj
17 Kasım 2006; 19:23:10 

3 kuruş için 1.4 16v gibi bir motorun zevkini kaçırmak hata olur, aradaki donanım farkı da yüksek. Benzin tüketimi açısından çok ciddi bir farklılık olmayacaktır. Bence 1.4 16V Dynamique renaultun son 10 yılda yapabildiği en iyi araçtır , zaten bunu fark eden oyak-renault hemen bu aracının özelliklerini budayıp fiatını da kazıklaştırmış, aracı rezil etmiştir.


_____________________________



275 Mesaj
17 Kasım 2006; 21:43:48 


quote:

Orjinalden alıntı: Umit

3 kuruş için 1.4 16v gibi bir motorun zevkini kaçırmak hata olur, aradaki donanım farkı da yüksek. Benzin tüketimi açısından çok ciddi bir farklılık olmayacaktır. Bence 1.4 16V Dynamique renaultun son 10 yılda yapabildiği en iyi araçtır , zaten bunu fark eden oyak-renault hemen bu aracının özelliklerini budayıp fiatını da kazıklaştırmış, aracı rezil etmiştir.


1.4 için elinizde test linki var mı arkadaslar?...


_____________________________



275 Mesaj
18 Kasım 2006; 8:57:50 

yok mu?


_____________________________



 
2047 Mesaj
18 Kasım 2006; 9:09:40 

4 sene 1.4 16 kullandım, neyini sormak istiyorsan sor ona göre cevap vereyim. İlla test istiyorsan arabam.com'un testi vardı onu okuyabilirsin.


_____________________________



275 Mesaj
18 Kasım 2006; 10:08:30 


quote:

Orjinalden alıntı: Umit

4 sene 1.4 16 kullandım, neyini sormak istiyorsan sor ona göre cevap vereyim. İlla test istiyorsan arabam.com'un testi vardı onu okuyabilirsin.


1.4 için (clio II kasa 2002 ve sonrası) orada bulamadım.

cevaplayabilirsen 1.2 den performans cok cok iyi mi?

bir de symboller için kasa ve şasi zayıf deniyor! ithal olduğunu bildiğim hb (clio II) ler için de bu durum varsa eğer aynı mı!

tsk...


_____________________________



 
2047 Mesaj
18 Kasım 2006; 11:23:01 

Çok çok iyi kişiye göre değişir ama bir arkadaşımın 1.2sini birkaç saatliğine kullandım araçta ABS bile yoktu(!) yüksek renault güvenliği(!!).
İlk kalkışta çok fark etmese de (1.4-16 da ilk başta nazlı nazlı devirlenir o motor kendine 2500-3000 den sonra gelir) ,ara hızlanmalarda ve motorun yavaşladıktan sonra kendisini toparlamasında filan farklılık var. 1.4 ile o zamanın 1.6 motorlu araçlarının çoğuna kafa tutuyordum 1.4-16v oldukça seri sayılır üst devirlerde torkunu çok kaybetmez aynı vites te hızlanmaya devam edebilirsin, hala daha şimdiki 1.6 ltlik üst segmentteki çoğu arabayla boy ölçüşür, frenleri de o zamana göre iyidir müzik sistemi iyidir, aynaları elektriklidir, sileceklerini vasılalarını ayarlayabilirsin, harita lambası vardır, 1.2 de bunları bulamazsın, 1i4 de hatta denk gelirsen xenon farlı far yıkama sistemli, otomatik klimalı olanları bile vardır.
Symbol de allahın cezası bir araçtır, orjinal cliodan bu kadar kötü bir araç çıkarması ve bize sokuşturabilmesi renaultun büyük becerisidir, biz alırken bir HB bir de bagajı büyük diye symbol(var olan en üst modelini ) almıştık. Symbol, HB'e göre en az 3-4 katı arıza çıkardığı yetmediği gibi ses yalıtımı kötü, radyosu felaket , klimasının felaket (polen filtresini bile çalmışlar), yol tutuşunun kötü, ergonomisinin kötü , güvenlik ekipmanlarının kötü (istersen bütün farklılıkları tek tek yazarım ama sayfa tutar) rahatça söyleyebilirim, fiyatı ise HB 1.4 16 valf ile aynı. Nasıl dolandırıcılık ama...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Umit -- 18 Kasım 2006; 11:24:44 >


_____________________________



275 Mesaj
18 Kasım 2006; 13:46:28 


quote:

Orjinalden alıntı: Umit

Çok çok iyi kişiye göre değişir ama bir arkadaşımın 1.2sini birkaç saatliğine kullandım araçta ABS bile yoktu(!) yüksek renault güvenliği(!!).
İlk kalkışta çok fark etmese de (1.4-16 da ilk başta nazlı nazlı devirlenir o motor kendine 2500-3000 den sonra gelir) ,ara hızlanmalarda ve motorun yavaşladıktan sonra kendisini toparlamasında filan farklılık var. 1.4 ile o zamanın 1.6 motorlu araçlarının çoğuna kafa tutuyordum 1.4-16v oldukça seri sayılır üst devirlerde torkunu çok kaybetmez aynı vites te hızlanmaya devam edebilirsin, hala daha şimdiki 1.6 ltlik üst segmentteki çoğu arabayla boy ölçüşür, frenleri de o zamana göre iyidir müzik sistemi iyidir, aynaları elektriklidir, sileceklerini vasılalarını ayarlayabilirsin, harita lambası vardır, 1.2 de bunları bulamazsın, 1i4 de hatta denk gelirsen xenon farlı far yıkama sistemli, otomatik klimalı olanları bile vardır.
Symbol de allahın cezası bir araçtır, orjinal cliodan bu kadar kötü bir araç çıkarması ve bize sokuşturabilmesi renaultun büyük becerisidir, biz alırken bir HB bir de bagajı büyük diye symbol(var olan en üst modelini ) almıştık. Symbol, HB'e göre en az 3-4 katı arıza çıkardığı yetmediği gibi ses yalıtımı kötü, radyosu felaket , klimasının felaket (polen filtresini bile çalmışlar), yol tutuşunun kötü, ergonomisinin kötü , güvenlik ekipmanlarının kötü (istersen bütün farklılıkları tek tek yazarım ama sayfa tutar) rahatça söyleyebilirim, fiyatı ise HB 1.4 16 valf ile aynı. Nasıl dolandırıcılık ama...


saol umit bu bilgileri testlerin vermesi mümkün değil biliyosun...

hepside şurası iyi burası iyi şeklinde anlatıyo...

al ve uzun uzun kullan için 1.4 16v çok çok daha iyi görünüyor...


_____________________________



1742 Mesaj
18 Kasım 2006; 17:15:39 

Kardeş biz 1,2 16v Clio HB kullanıyoruz.Performans mükemmel.Arabayı çok iyi kaldırıyor bu motor.
Hiç bir dez avantajını görmedim.2005 model sıfır aldım.
Km de 160/180 şehir içi yakıyor.
Şehir dışı 140kuruş yakıyor.
Sadece arka koltuk kısmının tavan yüksekliği düşük.
Sen kendin kullanacaksan ön tarafı çok geniş.
Yol tutuşu mükemmel.Yalıtım yeterli.170km hızdan sonra ses biraz artıyor.
LPG taktıranlar şehir içi 90 kuruş yaktığını söylüyor.
Ortak bir garaj kullanmasaydım LPG kullanırdım.
1,4motor 98 beygir en az 2lt daha fazla yakar.bizden bu kadar ihtiyaçlarını belirle ona göre seçim sana ait......


_____________________________

Türkiye Cumhuriyetinin, özellikle bugünkü gençliğine ve yetişmekte olan çocuklarına hitap ediyorum: Batı senden, Türk'ten çok geriydi. Manada, fikirde, tarihte bu böyleydi. Eğer bugün batı teknikte bir üstünlük gösteriyorsa, ey Türk Çocuğu, o kabahat da senin değil, senden öncekilerin affedilmez ihmalinin bir sonucudur. Şunu da söyleyeyim ki, çok zekisin! .. Bu belli. Fakat zekanı unut. Daima çalışkan ol!!!


275 Mesaj
18 Kasım 2006; 20:42:23 

saol altrea kardeş..

1.2 nin yeterli olduğunu kullanıcısından duymak beni rahatlattı. vergi ve yakıt avantajı zaten cepte idi....


_____________________________



1742 Mesaj
18 Kasım 2006; 20:50:19 

Aklına takılan sormak istediğin şeyler olursa sorabilirsin..
Ayrıca ben teşekkür ederim...

quote:

Orjinalden alıntı: koksalsoy

saol altrea kardeş..

1.2 nin yeterli olduğunu kullanıcısından duymak beni rahatlattı. vergi ve yakıt avantajı zaten cepte idi....




_____________________________

Türkiye Cumhuriyetinin, özellikle bugünkü gençliğine ve yetişmekte olan çocuklarına hitap ediyorum: Batı senden, Türk'ten çok geriydi. Manada, fikirde, tarihte bu böyleydi. Eğer bugün batı teknikte bir üstünlük gösteriyorsa, ey Türk Çocuğu, o kabahat da senin değil, senden öncekilerin affedilmez ihmalinin bir sonucudur. Şunu da söyleyeyim ki, çok zekisin! .. Bu belli. Fakat zekanı unut. Daima çalışkan ol!!!


275 Mesaj
21 Kasım 2006; 8:47:36 


quote:

Orjinalden alıntı: altrea

Aklına takılan sormak istediğin şeyler olursa sorabilirsin..
Ayrıca ben teşekkür ederim...






şimdi de 2001 1.4 16v rxt takıldı kafama. 1.2 16v 2003 model ile vergisi aynı piyasa fiyatı daha düşük dananımı biraz daha fazla ve motor daha daha iyi görünüyo rxt de. napıcam şimdi....


_____________________________



275 Mesaj
21 Kasım 2006; 19:38:17 


quote:

Orjinalden alıntı: koksalsoy





şimdi de 2001 1.4 16v rxt takıldı kafama. 1.2 16v 2003 model ile vergisi aynı piyasa fiyatı daha düşük dananımı biraz daha fazla ve motor daha daha iyi görünüyo rxt de. napıcam şimdi....




_____________________________



 
280 Mesaj
22 Kasım 2006; 0:37:18 

Bende 2001 1.4 RXT var, tek kelimeyle düşük kilometresini bulabilirsen hemen git al derim. Öyle altrea'nın dediği gibi 2 lt fark kesinlikle yok. Arkadaşımda 1.2 16V'si bendede 1.4 RXT yani 1.4 16V'si var. Kullanım şekillerimiz aynı ve arada 0.5-1 litre fark ediyordu yanlış haırlamıyorsam. Uzun yolda 1.4 16V belkide kafa kafaya aynı yakar, çünkü 1.2'nin verdiği gücü daha düşük devirlerde veriyor. Donanım desen bayaa iyi, yol bilgisayarı, abs, 2 hava yastığı var, kliması gayet iyi. Yokuşlarda ve arabamda ben dahil 4 yetişkin varken klimanın çalışması performansı etkiliyor doğal olarak, ama 1.2 olsa çok zorlanırdı eminim. Bilen bilir muğla, marmaris arası yolları, o yokuşlarda banamısın demiyor, gerektiğinde ok gibi fırlıyor ve buna rağmen yakıt gerçekten çok düşük. Zaten bu motor bu kadar başarılı olmasa, reno hala modusta, meganda, clio III'de bilimum bu araçlarda hala aynı motoru kullanmazdı emin ol. Ben tam 2.5 ay araştırdım, temizini buldum, hemen gidip aldım. 64 bindeydi aldığımda. RXT'nin parçaları araç orjinal fransız olduğundan sanırım biraz pahalı belkide. 70 bin periyodik bakımını yetkili servisinde yaptırdım. 5 lt elf motor yağı, yağ filtresi, hava filtresi, partikül filtresi, yakıt filtresi, bujiler, ön fren balataları, antifrizi falan hepsi 270 ytl tuttu 6 taksitle. Eski broadway'imde olsa belkide 3'te 1'i tutardı bilmiyorum yinede. Orjinal aküsü hala üzerindeydi tudor marka bitti oda yeni, aküde aldım mecburen oda 94 ytl tuttu.


_____________________________



275 Mesaj
22 Kasım 2006; 22:04:03 


quote:

Orjinalden alıntı: Cekcak

Bende 2001 1.4 RXT var, tek kelimeyle düşük kilometresini bulabilirsen hemen git al derim. Öyle altrea'nın dediği gibi 2 lt fark kesinlikle yok. Arkadaşımda 1.2 16V'si bendede 1.4 RXT yani 1.4 16V'si var. Kullanım şekillerimiz aynı ve arada 0.5-1 litre fark ediyordu yanlış haırlamıyorsam. Uzun yolda 1.4 16V belkide kafa kafaya aynı yakar, çünkü 1.2'nin verdiği gücü daha düşük devirlerde veriyor. Donanım desen bayaa iyi, yol bilgisayarı, abs, 2 hava yastığı var, kliması gayet iyi. Yokuşlarda ve arabamda ben dahil 4 yetişkin varken klimanın çalışması performansı etkiliyor doğal olarak, ama 1.2 olsa çok zorlanırdı eminim. Bilen bilir muğla, marmaris arası yolları, o yokuşlarda banamısın demiyor, gerektiğinde ok gibi fırlıyor ve buna rağmen yakıt gerçekten çok düşük. Zaten bu motor bu kadar başarılı olmasa, reno hala modusta, meganda, clio III'de bilimum bu araçlarda hala aynı motoru kullanmazdı emin ol. Ben tam 2.5 ay araştırdım, temizini buldum, hemen gidip aldım. 64 bindeydi aldığımda. RXT'nin parçaları araç orjinal fransız olduğundan sanırım biraz pahalı belkide. 70 bin periyodik bakımını yetkili servisinde yaptırdım. 5 lt elf motor yağı, yağ filtresi, hava filtresi, partikül filtresi, yakıt filtresi, bujiler, ön fren balataları, antifrizi falan hepsi 270 ytl tuttu 6 taksitle. Eski broadway'imde olsa belkide 3'te 1'i tutardı bilmiyorum yinede. Orjinal aküsü hala üzerindeydi tudor marka bitti oda yeni, aküde aldım mecburen oda 94 ytl tuttu.


saol cekcak kardes.
senden ricam kullandıysan makyajlı olanla (2002 ve sonrası) fark var mı fiyat ve model ve dış makyajı hariç.
yani kullanımda güvenlikte gibi...



_____________________________



275 Mesaj
22 Kasım 2006; 22:17:24 

herkese bilgi ve deneyimlerinden ötürü tsk.


_____________________________



 
280 Mesaj
22 Kasım 2006; 22:47:10 

2002 ve sonrası motor aynı 1.4 16V. Yol tutuşununda geliştirildiği söyleniyor, ama benim kullanma fırsatım olmadı açıkcası. Kasa değişti biliyosun ama inanırmısın clio II'nin makyajsız hali benim daha çok hoşuma gidiyor. O çift farlar falan daha sportif görünüyor. Ek olarak 2002 sonrasında 4 hava yastığı varken benimkinde 2 adet var.


_____________________________



275 Mesaj
22 Kasım 2006; 22:52:06 

ben de 2002 öncesi kasayı beğeniyorum. ama biraz da modelli olsun istiyorum araç.


_____________________________



 
280 Mesaj
22 Kasım 2006; 23:16:04 

Aslında benim istediğim 1.6 16V olanlardı, çok seri arabadır. Tek kapılı olması dolayısıyla vazgeçtim. 1.6 RXT olanlar ise 8V motor olduğundan tercih etmedim, o anki düşünceme göre ve hala aynı düşünüyorum. En iyi seçenek 1.4 16V motordur, hem ekonomiktir hemde 98hp ve 126 torkla çoğu 1.4 rakibinden iyidir ki zaten hala 2007 cliolarda bile motor aynıdır :) motor 1.4 16V olsunda kasasını sen seç artık :) Şimdi ben yol bilgisayarından gördüğüm yakıt tüketimi verilerini söylerim ama millet imkansız falan diyeceği için gerek yok :) benim bilmem yeterli bana :)


_____________________________



275 Mesaj
22 Kasım 2006; 23:27:57 

clio ve 1.4 16V forever....


_____________________________



138 Mesaj
23 Kasım 2006; 0:25:12 

cok faydali bir konu olmus katkida bulunanlara tesekkurler


_____________________________



368 Mesaj
23 Kasım 2006; 11:12:58 

İkinci elde ne kadar ediyor bu arabalar?
ben de clio almak istiyorum ama maksimum 14000ytl'ye...
bu paraya 2002 rxt'den ötesi alınamıyor sanırım


_____________________________

"Bankacılar paranın sahte olup olmadığını anlamak için, parayı ışığa doğru tutup içerisinde ATATÜRK filigrani var mı yok mu diye bakarlar. Siz
de bir adamın ne mal olduğunu anlamak için, onu ışığa tutun; bakın bakalım içerisinde ATATÜRK var mı, yok mu! İçerisinde ATATÜRK olmayan adamlara iltifat etmeyiniz. Cumhuriyet'e sahip çıkınız."
Ali Poyrazoğlu


441 Mesaj
23 Kasım 2006; 11:30:13 

2002 sonrasındaki makyaj klasik dış görünüş makyajı değildir. Aracın parçalarının %50'si yenilenmiştir. (Bir araçta ortalama 10.000 parça olduğunu düşünürsek..) Bunların birçoğu güvenlik üzerinedir ve dışarıdan görmemeniz normaldir.. Güçlendirilmiş beşik ve tavan kirişleri,ön göğüs sacı,B sütunu,yan kuşaklar,büyütülmüş fren diskleri,eklenen elektronik fren gücü dağıtıcısı (EBV) ve ani fren destek sistemi (AFU), mekanik gaz teli yerine elektronik kullanılması vs vs.. En basitinden; 2002 öncesinde sadece 172 hp'lik versiyonda bulunan arka süspansiyondaki esnek bağlantılar 2002 sonrasında tüm versiyonlarda standarttır.. Ayrıca iç mekanda da birçok değişiklik vardır. Bence bunları göz ardı etmeyin.. Saygılar



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gordini -- 23 Kasım 2006; 11:43:58 >


275 Mesaj
23 Kasım 2006; 19:42:36 

gordini gerçekten teşekkürler. bu denli bir makyaj oldugunu bilbiyordum. neredeyse baştan yapmışlar bu kasayı desenize..

hımmm... biraz rxt den soğudum şimdi.

clio forever, 1.4 16V (2002 ve sonrası kasa) forever...

0


Ekteki dosya (1)


_____________________________



275 Mesaj
23 Kasım 2006; 19:56:30 

işte güncel internetten alınan birkaç fiyat

Clio HB 1.4 16V RXT:

http://www.sahibinden.c...etail.DoIt?AdId=3267496
http://www.sahibinden.c...etail.DoIt?AdId=3066345
http://www.sahibinden.c...etail.DoIt?AdId=2419558
http://www.sahibinden.c...etail.DoIt?AdId=2941437
http://www.sahibinden.c...etail.DoIt?AdId=2570625

Clio HB Authentique 1.2 16V:

http://www.sahibinden.c...etail.DoIt?AdId=2874451
http://www.sahibinden.c...etail.DoIt?AdId=3127999
http://www.sahibinden.c...etail.DoIt?AdId=2765442
http://www.sahibinden.c...etail.DoIt?AdId=3120759
http://www.sahibinden.c...etail.DoIt?AdId=3003236

Clio Dynamique/Privilige 1.4 16V:

http://www.sahibinden.c...etail.DoIt?AdId=3214516
http://www.sahibinden.c...etail.DoIt?AdId=3182336
http://www.sahibinden.c...etail.DoIt?AdId=3000789
http://www.sahibinden.c...etail.DoIt?AdId=2143700
http://www.sahibinden.c...etail.DoIt?AdId=3049550


fiyatlar oldukça yüksek gibi ama yanılmıyorsam nette hep böyle fiyatlar...



_____________________________



275 Mesaj
23 Kasım 2006; 20:15:30 

piyasa fiyatlarını bilen var mı?


_____________________________



275 Mesaj
23 Kasım 2006; 21:33:29 

yok mu?


_____________________________



275 Mesaj
23 Kasım 2006; 21:35:42 


quote:

Orjinalden alıntı: koksalsoy

yok mu?





_____________________________



275 Mesaj
24 Kasım 2006; 8:02:10 


quote:

Orjinalden alıntı: koksalsoy

işte güncel internetten alınan birkaç fiyat

Clio HB 1.4 16V RXT:

http://www.sahibinden.c...etail.DoIt?AdId=3267496
http://www.sahibinden.c...etail.DoIt?AdId=3066345
http://www.sahibinden.c...etail.DoIt?AdId=2419558
http://www.sahibinden.c...etail.DoIt?AdId=2941437
http://www.sahibinden.c...etail.DoIt?AdId=2570625

Clio HB Authentique 1.2 16V:

http://www.sahibinden.c...etail.DoIt?AdId=2874451
http://www.sahibinden.c...etail.DoIt?AdId=3127999
http://www.sahibinden.c...etail.DoIt?AdId=2765442
http://www.sahibinden.c...etail.DoIt?AdId=3120759
http://www.sahibinden.c...etail.DoIt?AdId=3003236

Clio Dynamique/Privilige 1.4 16V:

http://www.sahibinden.c...etail.DoIt?AdId=3214516
http://www.sahibinden.c...etail.DoIt?AdId=3182336
http://www.sahibinden.c...etail.DoIt?AdId=3000789
http://www.sahibinden.c...etail.DoIt?AdId=2143700
http://www.sahibinden.c...etail.DoIt?AdId=3049550


fiyatlar oldukça yüksek gibi ama yanılmıyorsam nette hep böyle fiyatlar...




otopazar piyasaları hakkında bilgisi olan yada duyan varmı!


_____________________________



275 Mesaj
28 Kasım 2006; 10:22:47 


quote:

Orjinalden alıntı: altrea

Kardeş biz 1,2 16v Clio HB kullanıyoruz.Performans mükemmel.Arabayı çok iyi kaldırıyor bu motor.
Hiç bir dez avantajını görmedim.2005 model sıfır aldım.
Km de 160/180 şehir içi yakıyor.
Şehir dışı 140kuruş yakıyor.
Sadece arka koltuk kısmının tavan yüksekliği düşük.
Sen kendin kullanacaksan ön tarafı çok geniş.
Yol tutuşu mükemmel.Yalıtım yeterli.170km hızdan sonra ses biraz artıyor.
LPG taktıranlar şehir içi 90 kuruş yaktığını söylüyor.
Ortak bir garaj kullanmasaydım LPG kullanırdım.
1,4motor 98 beygir en az 2lt daha fazla yakar.bizden bu kadar ihtiyaçlarını belirle ona göre seçim sana ait......


clio 1.2 16v bu kadar az yakabiliyomu eğer öyleyse mükemmel ama eşit hacimli motorlu palio 1.2 16v nin hiç te öyle olmadıgını okumustum forumlardan.... bu nasıl oluyor arkadaşlar??????


0


0


0


Ekteki dosya (3)


_____________________________



 
1513 Mesaj
28 Kasım 2006; 11:01:23 

o senin sürüş tarzına bağlı. o arabayla zırt-pırt sollama yapıcam diyorsan ve de dikkatsiz biriysen zorda kalabilirsin. aynı şey 1.4 le de olur. benim şahin 1.4 arabam vardı. serilik diye bişi yoktu. ama yine de sakat bir durumla karşılaşmadım.
clio uzun yolda kullandım. uzun yolda hiç çekilmiyor o koltuklar.

quote:

Orjinalden alıntı: koksalsoy
alttaki verilere göre (hızlanma ve esneklik verilerine) 1.2 nin uzun yoldaki yani ara hızlanmaları çok ta mı kötü (uzun yolda 1.2 kullanan arkadaşlara sorumdur) de yolun çok açık olması illaki şart mı. yani kötü bir anda allah kimseye göstermesin kullanıcıyı kurtaramaz mı! ya da bunun çözümü vites küçültmek sureti ile bulunmuş mu oluyor? ...



_____________________________



275 Mesaj
28 Kasım 2006; 14:32:14 


şimdi madem yakıt kullanımla az ya da çok oluyo fabrika verileri hiç birşey ifade etmiyor mu? peki bu araçlar test ediliyor ve testteki kullanım şartları normal hayattan da stabil olabiliyor ama bu resimdeki sarı yerleri nasıl açıklayabiliriz.

aynı durum yeşil renkli alandaki gibi hızlanma değerlerinde nasıl farkedebiliyo. fabrika verisine göre daha iyi bir derece yapabilen test kullanıcısı nasıl becerebiliyor bu işi.

bu verilerin çoğu yanlış o zaman bizin birtek inanıp güvenebileceğimiz duyarlı kullanıcılar kalıyo geriyo bu durumda..

araba almak ne zor işmiş arakadaşlar yav...

bu verilere göre mavi renkli yerde oldugu gibi clio 1.4 16v rakiplerinden çok yakıyor..



0


Ekteki dosya (1)


_____________________________



275 Mesaj
28 Kasım 2006; 15:44:27 

clio 1.4 16v e paramın yetebileceği bir rakip daha katıldı. bir anda geliyorlar diğer seçenekler..
soldan soldan

sun gelen işte bu;


0


Ekteki dosya (1)


_____________________________



 
97 Mesaj
28 Kasım 2006; 15:56:52 

1 yıldır 1.2 16v kullanıyorum. Çok uzun yola çıktım sollamalarda problem yaşamadım. Ayrıca rodaj hemen bittikten sonra yaptığım ölcümde 100 km de 4,15 lt benzin tüketti. 90 km hızda gitmeye çalıştım ama ekonomi yapacağım diye de kastırmadım. Fakat 4-5 kişi klima açık olursa performanstan düşüyor ama bence yakıt ekonomisi telafi ediyor.


_____________________________



1319 Mesaj
8 Şubat 2007; 3:02:31 

1.4 16V privilge.... mükemmel tek sorun üst devirlerde 150 km/h üzeri biraz gürültülü


_____________________________

Megane 3 faz 2 1.6 extrem.
Sony Xperia P


477 Mesaj
18 Haziran 2007; 20:22:52 

Yorumlarını Esirgemeyen tüm arkadaşlara teşekkürü bir borç bilirim...


_____________________________



1589 Mesaj
19 Haziran 2007; 2:16:16 

1.2 clio Hb iyi bir araçtır performansı gayet yeterlidir .. yeterli demek yetmiyor hatta haddinden fazla ...


_____________________________

The Ultimate Driving Machine





9576 Mesaj
19 Haziran 2007; 15:11:21 

arkadaşta 1.2si var.Rezil gerçekten.Gitmiyor bu araba.Alacaksan 1.4 fln al.1.4 de o kasayı uçurmuyor ayrıca


_____________________________



164 Mesaj
21 Haziran 2007; 20:13:15 

bende 2004 1,4 16v 100hp clio II HB dynamic [(abs-4 airbag-elektrikli direksiyon-klima-renkli camlar(açık yeşil) bir de farklı olarak terletmeyen direksiyon simidimevcut] 2. el aldım 49.700km deydi... şu an 55.400 km deyim Allah nazardan saklasın şimdiye dek bir arıza çıkartmadı...gerekli bakımını eksik etmedim. Klima etkilese de performansından çok memnunum. spor tipi de gücüyle örtüşüyor. yeni nesil motoru clio 3 tede kullanılıyor bildiğim kadarıyla... eksiği çelik jantın olmaması o da en uygun zamanda 15' jantlarla değişmek istiyorum. bi de virajlara çok hızlı girmemek gerek arkası kayma eğilimi gösteriyor... herkese kazasız ve de hayırlı yolculuklar



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alfaonair -- 21 Haziran 2007; 20:15:32 >


_____________________________

Clio II HB 1.4 16V 100HP Dynamique (The Orginal)
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Genel » Araç tercih-kıyaslama » CLIO II HB 1.2 16V Authentique mi 1.4 16V Dynamique mi?
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.781