bu arada lastik havaları kaç bar olmalı bilen varmı
ben broadway de 30 kullanıyordum.
ön arka aynı değerdemi oluyor
Alıntıları Göster
oncelıkle herkese gunaydın ve hayırlı ısler dılerım
ve ankara kucuk derken gecmenız gereken bır kopru saatlerınızı harcayanız bı trafık yok anlamındaydı ankara tek parca malum :) ıstanbul ıkı parca o yuzden kucuk demıstım :)
son olarak ben lastıklerımde on ve arka 30 kullanıyorum bıde sıze tavsıyem lastıklere normal hava yerıne nıtrojenmı hıdrojenmı ne basıyolarya ondan tavsıye ederım ben ondan bastırdım lastıgın ısınıp genlesmesını engellıyormus
quote:
Orijinalden alıntı: haylaz74
oncelıkle herkese gunaydın ve hayırlı ısler dılerım
ve ankara kucuk derken gecmenız gereken bır kopru saatlerınızı harcayanız bı trafık yok anlamındaydı ankara tek parca malum :) ıstanbul ıkı parca o yuzden kucuk demıstım :)
son olarak ben lastıklerımde on ve arka 30 kullanıyorum bıde sıze tavsıyem lastıklere normal hava yerıne nıtrojenmı hıdrojenmı ne basıyolarya ondan tavsıye ederım ben ondan bastırdım lastıgın ısınıp genlesmesını engellıyormus
Alıntıları Göster
Selam arkadaşlar ben lastik havasını dün ilk defa 31 bar yaptım sıcaklar yüzünden ama içim rahat değil ayrıca benzinlikteki hava mak bozuktu galıba içime sinmedi başka biyerde yine eski haline 30 bar olarak ayarlayacağım..aslında bunun orjinali ön lastikler 29 arka lastikler 30 olmalı..
bilgi almak istediğim bir konu var;Biliyorsunuz ki bizim arabalarımızın yan çıtaları plastik yapıştırma kaportayı yaptırdıktan sonra çıtayıda değiştirdim (sağ arka kapı) ama bir türlü uç kenarı yapışmayıp geri atıyor. çift taraflı bant kullandım olmadı acaba bali mi sürsem elektrik bantı ile yapıştırdım iç taraftan kaportaya şimdilik çocuklar uğraşıp oynamasınlar diye ne yapmalıyım sizce
Herkese kolay geleeee..
quote:
Orijinalden alıntı: mustsener
quote:
Orjinalden alıntı: jordan83
quote:
Orjinalden alıntı: mustsener
bu arada lastik havaları kaç bar olmalı bilen varmı
ben broadway de 30 kullanıyordum.
ön arka aynı değerdemi oluyor
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: mustsener
quote:
Orjinalden alıntı: jordan83
quote:
Orjinalden alıntı: mustsener
bu arada lastik havaları kaç bar olmalı bilen varmı
ben broadway de 30 kullanıyordum.
ön arka aynı değerdemi oluyor
ben 4 lastikte de 30 kullanıyorum.ön arka aynı
quote:
Orijinalden alıntı: jordan83
quote:
Orjinalden alıntı: mustsener
quote:
Orjinalden alıntı: jordan83
quote:
Orjinalden alıntı: mustsener
bu arada lastik havaları kaç bar olmalı bilen varmı
ben broadway de 30 kullanıyordum.
ön arka aynı değerdemi oluyor
ben 4 lastikte de 30 kullanıyorum.ön arka aynı
Alıntıları Göster
Açıkçası ön ve arka lastik arasında basınç farkı olması lazım, sonuçta ön teker bizi yönlendiren teker. Zaten fabrika da bunu tavsiye ediyor, ön daha inik. En doğru hava değeri fabrika değeri diye düşünüyorum, hoş bizim arabalarda pek kalmamıştır ama şoför tarafındaki kapının içinde yazması lazım. Ama hatırlayamadım o değerleri. Arabasının kullanma kılavuzu olan biri bize yol göstersin Bir de hava basarken lastiklerin soğuk olması lazım yani en fazla 2-3 km yol. Bunu nasıl yapacaksak?
Havanın zaten %70 i azot(nitrojen), basılan gaz zaten bu. Hidrojen olmaz çünkü çok parlayıcı bir gaz, o kadar ısınan bir bölgeye uygun olmaz. Ama özel olarak azot bastırmak bence gereksiz, neden diyecek olursanız hangi gazı basarsanız basın doğası gereği ısınınca genleşecektir.
4. hitit rallisinde buluşmak çok iyi fikir ama Kızılcahamam uzak kaçıyor biraz(100km kadar).
İyi günler, herkese kolay gelsin
quote:
Orijinalden alıntı: darkxwing
Açıkçası ön ve arka lastik arasında basınç farkı olması lazım, sonuçta ön teker bizi yönlendiren teker. Zaten fabrika da bunu tavsiye ediyor, ön daha inik. En doğru hava değeri fabrika değeri diye düşünüyorum, hoş bizim arabalarda pek kalmamıştır ama şoför tarafındaki kapının içinde yazması lazım. Ama hatırlayamadım o değerleri. Arabasının kullanma kılavuzu olan biri bize yol göstersin Bir de hava basarken lastiklerin soğuk olması lazım yani en fazla 2-3 km yol. Bunu nasıl yapacaksak?
Havanın zaten %70 i azot(nitrojen), basılan gaz zaten bu. Hidrojen olmaz çünkü çok parlayıcı bir gaz, o kadar ısınan bir bölgeye uygun olmaz. Ama özel olarak azot bastırmak bence gereksiz, neden diyecek olursanız hangi gazı basarsanız basın doğası gereği ısınınca genleşecektir.
4. hitit rallisinde buluşmak çok iyi fikir ama Kızılcahamam uzak kaçıyor biraz(100km kadar).
İyi günler, herkese kolay gelsin
Alıntıları Göster
ANKARALI ARKADAŞLARIM BULUŞMAYI BU HAFTA SONU DEĞİLDE ÖBÜR HAFTA SONU YAPSAK OLUR MU?BU HAFTA SONU ÇALIŞIYORUM VE AYRICA BROADWAY DE HAFTA SONU YOK.UYARSA ÖBÜR HAFTASONU YAPALIM.UYMAZSA GELMEYE ÇALIŞACAĞIM AMA GELEMEME İHTİMALİM DE VAR.İLK ÜÇ BULUŞMA ÖNERİSİ İYİ.BENCE EN UYGUN OLANI ÇİFTLİK.EN RAHAT ORADA GÖRÜŞÜLÜR.NE DİYOSUNUZ TOPRAKLARIM?????
quote:
Orijinalden alıntı: ÇILGIN9
Selam arkadaşlar ben lastik havasını dün ilk defa 31 bar yaptım sıcaklar yüzünden ama içim rahat değil ayrıca benzinlikteki hava mak bozuktu galıba içime sinmedi başka biyerde yine eski haline 30 bar olarak ayarlayacağım..aslında bunun orjinali ön lastikler 29 arka lastikler 30 olmalı..
bilgi almak istediğim bir konu var;Biliyorsunuz ki bizim arabalarımızın yan çıtaları plastik yapıştırma kaportayı yaptırdıktan sonra çıtayıda değiştirdim (sağ arka kapı) ama bir türlü uç kenarı yapışmayıp geri atıyor. çift taraflı bant kullandım olmadı acaba bali mi sürsem elektrik bantı ile yapıştırdım iç taraftan kaportaya şimdilik çocuklar uğraşıp oynamasınlar diye ne yapmalıyım sizce
Herkese kolay geleeee..
Alıntıları Göster
o cıtayı sok yenıden temızle bır guzel sonra saglam bır cıft taraflı bant bul ısıtarak once cıtaya sonrada ısıtarak kapıya yapıtır ve uzerıne bas yapısır. fon makınasıyla ısıtmanı tavsıye ederım bıde cıft taraflı bantın kalıtelı olması gerekıyor
quote:
Orjinalden alıntı: ÇILGIN9
Selam arkadaşlar ben lastik havasını dün ilk defa 31 bar yaptım sıcaklar yüzünden ama içim rahat değil ayrıca benzinlikteki hava mak bozuktu galıba içime sinmedi başka biyerde yine eski haline 30 bar olarak ayarlayacağım..aslında bunun orjinali ön lastikler 29 arka lastikler 30 olmalı..
bilgi almak istediğim bir konu var;Biliyorsunuz ki bizim arabalarımızın yan çıtaları plastik yapıştırma kaportayı yaptırdıktan sonra çıtayıda değiştirdim (sağ arka kapı) ama bir türlü uç kenarı yapışmayıp geri atıyor. çift taraflı bant kullandım olmadı acaba bali mi sürsem elektrik bantı ile yapıştırdım iç taraftan kaportaya şimdilik çocuklar uğraşıp oynamasınlar diye ne yapmalıyım sizce
Herkese kolay geleeee..
quote:
Orijinalden alıntı: ÇILGIN9
Selam arkadaşlar ben lastik havasını dün ilk defa 31 bar yaptım sıcaklar yüzünden ama içim rahat değil ayrıca benzinlikteki hava mak bozuktu galıba içime sinmedi başka biyerde yine eski haline 30 bar olarak ayarlayacağım..aslında bunun orjinali ön lastikler 29 arka lastikler 30 olmalı..
bilgi almak istediğim bir konu var;Biliyorsunuz ki bizim arabalarımızın yan çıtaları plastik yapıştırma kaportayı yaptırdıktan sonra çıtayıda değiştirdim (sağ arka kapı) ama bir türlü uç kenarı yapışmayıp geri atıyor. çift taraflı bant kullandım olmadı acaba bali mi sürsem elektrik bantı ile yapıştırdım iç taraftan kaportaya şimdilik çocuklar uğraşıp oynamasınlar diye ne yapmalıyım sizce
Herkese kolay geleeee..
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: ÇILGIN9
Selam arkadaşlar ben lastik havasını dün ilk defa 31 bar yaptım sıcaklar yüzünden ama içim rahat değil ayrıca benzinlikteki hava mak bozuktu galıba içime sinmedi başka biyerde yine eski haline 30 bar olarak ayarlayacağım..aslında bunun orjinali ön lastikler 29 arka lastikler 30 olmalı..
bilgi almak istediğim bir konu var;Biliyorsunuz ki bizim arabalarımızın yan çıtaları plastik yapıştırma kaportayı yaptırdıktan sonra çıtayıda değiştirdim (sağ arka kapı) ama bir türlü uç kenarı yapışmayıp geri atıyor. çift taraflı bant kullandım olmadı acaba bali mi sürsem elektrik bantı ile yapıştırdım iç taraftan kaportaya şimdilik çocuklar uğraşıp oynamasınlar diye ne yapmalıyım sizce
Herkese kolay geleeee..
bu yaptırdığın çıta eğer rulo halinde olan kalın çıtalardansa biraz zor tutar rulo halinde olduğu için arkasındaki metal bant deforme oluyor hiç bi şekilde verimli olmuyor en güzeli takım halinde satılan çıtalar (8 parça) var biraz daha ince ve düz onlardan alıp komple değiştirmek (izmirde 17,5 ytl ye bulmuştum)
quote:
Orijinalden alıntı: jordan83
ANKARALI ARKADAŞLARIM BULUŞMAYI BU HAFTA SONU DEĞİLDE ÖBÜR HAFTA SONU YAPSAK OLUR MU?BU HAFTA SONU ÇALIŞIYORUM VE AYRICA BROADWAY DE HAFTA SONU YOK.UYARSA ÖBÜR HAFTASONU YAPALIM.UYMAZSA GELMEYE ÇALIŞACAĞIM AMA GELEMEME İHTİMALİM DE VAR.İLK ÜÇ BULUŞMA ÖNERİSİ İYİ.BENCE EN UYGUN OLANI ÇİFTLİK.EN RAHAT ORADA GÖRÜŞÜLÜR.NE DİYOSUNUZ TOPRAKLARIM?????
Alıntıları Göster
Hem öteki hafta bana da daha uygun hem de sensiz olmaz...
quote:
Orjinalden alıntı: jordan83
ANKARALI ARKADAŞLARIM BULUŞMAYI BU HAFTA SONU DEĞİLDE ÖBÜR HAFTA SONU YAPSAK OLUR MU?BU HAFTA SONU ÇALIŞIYORUM VE AYRICA BROADWAY DE HAFTA SONU YOK.UYARSA ÖBÜR HAFTASONU YAPALIM.UYMAZSA GELMEYE ÇALIŞACAĞIM AMA GELEMEME İHTİMALİM DE VAR.İLK ÜÇ BULUŞMA ÖNERİSİ İYİ.BENCE EN UYGUN OLANI ÇİFTLİK.EN RAHAT ORADA GÖRÜŞÜLÜR.NE DİYOSUNUZ TOPRAKLARIM?????
quote:
Orijinalden alıntı: ÇILGIN9
Selam arkadaşlar ben lastik havasını dün ilk defa 31 bar yaptım sıcaklar yüzünden ama içim rahat değil ayrıca benzinlikteki hava mak bozuktu galıba içime sinmedi başka biyerde yine eski haline 30 bar olarak ayarlayacağım..aslında bunun orjinali ön lastikler 29 arka lastikler 30 olmalı..
bilgi almak istediğim bir konu var;Biliyorsunuz ki bizim arabalarımızın yan çıtaları plastik yapıştırma kaportayı yaptırdıktan sonra çıtayıda değiştirdim (sağ arka kapı) ama bir türlü uç kenarı yapışmayıp geri atıyor. çift taraflı bant kullandım olmadı acaba bali mi sürsem elektrik bantı ile yapıştırdım iç taraftan kaportaya şimdilik çocuklar uğraşıp oynamasınlar diye ne yapmalıyım sizce
Herkese kolay geleeee..
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: ÇILGIN9
Selam arkadaşlar ben lastik havasını dün ilk defa 31 bar yaptım sıcaklar yüzünden ama içim rahat değil ayrıca benzinlikteki hava mak bozuktu galıba içime sinmedi başka biyerde yine eski haline 30 bar olarak ayarlayacağım..aslında bunun orjinali ön lastikler 29 arka lastikler 30 olmalı..
bilgi almak istediğim bir konu var;Biliyorsunuz ki bizim arabalarımızın yan çıtaları plastik yapıştırma kaportayı yaptırdıktan sonra çıtayıda değiştirdim (sağ arka kapı) ama bir türlü uç kenarı yapışmayıp geri atıyor. çift taraflı bant kullandım olmadı acaba bali mi sürsem elektrik bantı ile yapıştırdım iç taraftan kaportaya şimdilik çocuklar uğraşıp oynamasınlar diye ne yapmalıyım sizce
Herkese kolay geleeee..
Çift taraflı bant herzaman atıyor buna ben de şahidim. Sana tavsiyem varsa silikon ile yapıştır yoksa git sanayide herhangibir kaportacıya yapıştırır para bile almaz. Ama önemli olan şu eğer çıta uzun olursa her kapı açıldığında ön çamurluğa değer ve ne ile yapıştırırsan yapıştır atar. Çıtanın uzaklığını kışın ayarladı isen yazın genleşmeden dolayı uzamıştır ve çamurluğa değiyordur.
Umarım faydası olur. Seni de tebrik edrim onbaşı olmuşsun.
quote:
Orijinalden alıntı: adu040
quote:
Orjinalden alıntı: ÇILGIN9
Selam arkadaşlar ben lastik havasını dün ilk defa 31 bar yaptım sıcaklar yüzünden ama içim rahat değil ayrıca benzinlikteki hava mak bozuktu galıba içime sinmedi başka biyerde yine eski haline 30 bar olarak ayarlayacağım..aslında bunun orjinali ön lastikler 29 arka lastikler 30 olmalı..
bilgi almak istediğim bir konu var;Biliyorsunuz ki bizim arabalarımızın yan çıtaları plastik yapıştırma kaportayı yaptırdıktan sonra çıtayıda değiştirdim (sağ arka kapı) ama bir türlü uç kenarı yapışmayıp geri atıyor. çift taraflı bant kullandım olmadı acaba bali mi sürsem elektrik bantı ile yapıştırdım iç taraftan kaportaya şimdilik çocuklar uğraşıp oynamasınlar diye ne yapmalıyım sizce
Herkese kolay geleeee..
Çift taraflı bant herzaman atıyor buna ben de şahidim. Sana tavsiyem varsa silikon ile yapıştır yoksa git sanayide herhangibir kaportacıya yapıştırır para bile almaz. Ama önemli olan şu eğer çıta uzun olursa her kapı açıldığında ön çamurluğa değer ve ne ile yapıştırırsan yapıştır atar. Çıtanın uzaklığını kışın ayarladı isen yazın genleşmeden dolayı uzamıştır ve çamurluğa değiyordur.
Umarım faydası olur. Seni de tebrik edrim onbaşı olmuşsun.
Alıntıları Göster
darkxving ve haylaz74 arkadaşım teğmen, moondance arkadaşım da yüzbaşı olmuş tebrik ederiz.
quote:
Orijinalden alıntı: adu040
darkxving ve haylaz74 arkadaşım teğmen, moondance arkadaşım da yüzbaşı olmuş tebrik ederiz.
Alıntıları Göster
Kaptan sen de ilk üç öncelik sıranı yazarsann iyi olur. Bir de diğer Ankaralılar kimdi biri drhakancan dı da diğer hemşerimizi hatırlayamadım.
quote:
Orijinalden alıntı: adu040
Kaptan sen de ilk üç öncelik sıranı yazarsann iyi olur. Bir de diğer Ankaralılar kimdi biri drhakancan dı da diğer hemşerimizi hatırlayamadım.
Alıntıları Göster
Lasitk hava basınçları ile ilgili dipnot. Lastik hava basınçları sol ön kapda bulunan bir stickerde yazar tüm araçların orjinal fabrika çıkışında olan bir stickerdir. Kapı boyanmadı yada değişmedi ise oradan bakarsınız.
quote:
Orijinalden alıntı: adu040
darkxving ve haylaz74 arkadaşım teğmen, moondance arkadaşım da yüzbaşı olmuş tebrik ederiz.
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: adu040
darkxving ve haylaz74 arkadaşım teğmen, moondance arkadaşım da yüzbaşı olmuş tebrik ederiz.
Teşekkürler adu040...
quote:
Orijinalden alıntı: moondance
quote:
Orjinalden alıntı: adu040
darkxving ve haylaz74 arkadaşım teğmen, moondance arkadaşım da yüzbaşı olmuş tebrik ederiz.
Teşekkürler adu040...
Alıntıları Göster
Arkadaşlar Renault 9 düz vitesli araçların lastik basınç değerleri lastikler hangi ebatlarda olursa olsun şehir içi ve normal yükte önler 24,arkalar 27'dir...Azami yük ya da uzun yol içinse önler 26 arkalar 28'dir.Ama benim aracımın lastik değişiminde nitrojen basıldığı için sık sık değiştirme imkanı olamayacağından,tüm lastiklerin havası 30 psi olarak ayarlandı.Yol tutuş ve aşınma açısından herhangi bir olumsuzluğunu görmedim.
quote:
Orijinalden alıntı: mustsener
günaydın arkadaşlar cumartesi günü subap ayarı falan yaptırmıştım usta hepsini 0.25 olarak ayarladı araba baya bi rahatladı bu gün gntrl nin sayfasında aşşağıdaki tabloya rastladım egsoz ve emme olarak ayrılıyormuş subap ayarları egsoz doğru ama emme yanlış olmuş bu durumda arabada nasıl bir etki yaratır performans ve yakıt açısından bana emme değeri yüksek olduğu için aracım çok yakacak gibi geliyor 0.18 olması gerekirken 0.25 ayarlandı çünkü emme subapları (yada valfleri her neyse)
resim gntrl nin sayfasından araklamadır üstteki türkçe yerleri sonradan ben ekledim bi akıl verirseniz sevinirim malum cumartesi uzun yola gideceğim (git gel 2000 km civarı çok yakmasını istemem) tekrardan subap ayarı yaptırayımmı sizce
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: mustsener
günaydın arkadaşlar cumartesi günü subap ayarı falan yaptırmıştım usta hepsini 0.25 olarak ayarladı araba baya bi rahatladı bu gün gntrl nin sayfasında aşşağıdaki tabloya rastladım egsoz ve emme olarak ayrılıyormuş subap ayarları egsoz doğru ama emme yanlış olmuş bu durumda arabada nasıl bir etki yaratır performans ve yakıt açısından bana emme değeri yüksek olduğu için aracım çok yakacak gibi geliyor 0.18 olması gerekirken 0.25 ayarlandı çünkü emme subapları (yada valfleri her neyse)
resim gntrl nin sayfasından araklamadır üstteki türkçe yerleri sonradan ben ekledim bi akıl verirseniz sevinirim malum cumartesi uzun yola gideceğim (git gel 2000 km civarı çok yakmasını istemem) tekrardan subap ayarı yaptırayımmı sizce
arkadaşlar ne dersiniz yeniden subap ayarı yaptırayımmı yakıt çok farkedermi bi bakıverin
quote:
Orijinalden alıntı: moondance
Arkadaşlar Renault 9 düz vitesli araçların lastik basınç değerleri lastikler hangi ebatlarda olursa olsun şehir içi ve normal yükte önler 24,arkalar 27'dir...Azami yük ya da uzun yol içinse önler 26 arkalar 28'dir.Ama benim aracımın lastik değişiminde nitrojen basıldığı için sık sık değiştirme imkanı olamayacağından,tüm lastiklerin havası 30 psi olarak ayarlandı.Yol tutuş ve aşınma açısından herhangi bir olumsuzluğunu görmedim.
Alıntıları Göster
24 - 27 yaptığımda lastikler inik gibi geliyor. 28-30 basıyorum her seferinde. 26-28de olabilir.arkaların 2 birim daha yüksek olması gerekiyor diye duymuştum.
quote:
Orijinalden alıntı: mustsener
quote:
Orjinalden alıntı: mustsener
günaydın arkadaşlar cumartesi günü subap ayarı falan yaptırmıştım usta hepsini 0.25 olarak ayarladı araba baya bi rahatladı bu gün gntrl nin sayfasında aşşağıdaki tabloya rastladım egsoz ve emme olarak ayrılıyormuş subap ayarları egsoz doğru ama emme yanlış olmuş bu durumda arabada nasıl bir etki yaratır performans ve yakıt açısından bana emme değeri yüksek olduğu için aracım çok yakacak gibi geliyor 0.18 olması gerekirken 0.25 ayarlandı çünkü emme subapları (yada valfleri her neyse)
resim gntrl nin sayfasından araklamadır üstteki türkçe yerleri sonradan ben ekledim bi akıl verirseniz sevinirim malum cumartesi uzun yola gideceğim (git gel 2000 km civarı çok yakmasını istemem) tekrardan subap ayarı yaptırayımmı sizce
arkadaşlar ne dersiniz yeniden subap ayarı yaptırayımmı yakıt çok farkedermi bi bakıverin
Alıntıları Göster
Bence yaptır çünkü usta hepsini aynı yapmış.Fabrika verisi her zaman daha iyidir.Özellikle LPGli araçlarda bu ayar hassasiyet kazanıyor.
Hatta ayar yapılan sanırım "sentil"lerden bulabilirsen kndinde yaparsın. Çok pahalı bir takım değildir sanırım,parçacılarda satılıyordur.
quote:
Orjinalden alıntı: mustsener
quote:
Orjinalden alıntı: mustsener
günaydın arkadaşlar cumartesi günü subap ayarı falan yaptırmıştım usta hepsini 0.25 olarak ayarladı araba baya bi rahatladı bu gün gntrl nin sayfasında aşşağıdaki tabloya rastladım egsoz ve emme olarak ayrılıyormuş subap ayarları egsoz doğru ama emme yanlış olmuş bu durumda arabada nasıl bir etki yaratır performans ve yakıt açısından bana emme değeri yüksek olduğu için aracım çok yakacak gibi geliyor 0.18 olması gerekirken 0.25 ayarlandı çünkü emme subapları (yada valfleri her neyse)
resim gntrl nin sayfasından araklamadır üstteki türkçe yerleri sonradan ben ekledim bi akıl verirseniz sevinirim malum cumartesi uzun yola gideceğim (git gel 2000 km civarı çok yakmasını istemem) tekrardan subap ayarı yaptırayımmı sizce
arkadaşlar ne dersiniz yeniden subap ayarı yaptırayımmı yakıt çok farkedermi bi bakıverin
quote:
Orijinalden alıntı: qntrl
Bence yaptır çünkü usta hepsini aynı yapmış.Fabrika verisi her zaman daha iyidir.Özellikle LPGli araçlarda bu ayar hassasiyet kazanıyor.
Hatta ayar yapılan sanırım "sentil"lerden bulabilirsen kndinde yaparsın. Çok pahalı bir takım değildir sanırım,parçacılarda satılıyordur.
quote:
Orjinalden alıntı: mustsener
quote:
Orjinalden alıntı: mustsener
günaydın arkadaşlar cumartesi günü subap ayarı falan yaptırmıştım usta hepsini 0.25 olarak ayarladı araba baya bi rahatladı bu gün gntrl nin sayfasında aşşağıdaki tabloya rastladım egsoz ve emme olarak ayrılıyormuş subap ayarları egsoz doğru ama emme yanlış olmuş bu durumda arabada nasıl bir etki yaratır performans ve yakıt açısından bana emme değeri yüksek olduğu için aracım çok yakacak gibi geliyor 0.18 olması gerekirken 0.25 ayarlandı çünkü emme subapları (yada valfleri her neyse)
resim gntrl nin sayfasından araklamadır üstteki türkçe yerleri sonradan ben ekledim bi akıl verirseniz sevinirim malum cumartesi uzun yola gideceğim (git gel 2000 km civarı çok yakmasını istemem) tekrardan subap ayarı yaptırayımmı sizce
arkadaşlar ne dersiniz yeniden subap ayarı yaptırayımmı yakıt çok farkedermi bi bakıverin
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: qntrl
Bence yaptır çünkü usta hepsini aynı yapmış.Fabrika verisi her zaman daha iyidir.Özellikle LPGli araçlarda bu ayar hassasiyet kazanıyor.
Hatta ayar yapılan sanırım "sentil"lerden bulabilirsen kndinde yaparsın. Çok pahalı bir takım değildir sanırım,parçacılarda satılıyordur.
quote:
Orjinalden alıntı: mustsener
quote:
Orjinalden alıntı: mustsener
günaydın arkadaşlar cumartesi günü subap ayarı falan yaptırmıştım usta hepsini 0.25 olarak ayarladı araba baya bi rahatladı bu gün gntrl nin sayfasında aşşağıdaki tabloya rastladım egsoz ve emme olarak ayrılıyormuş subap ayarları egsoz doğru ama emme yanlış olmuş bu durumda arabada nasıl bir etki yaratır performans ve yakıt açısından bana emme değeri yüksek olduğu için aracım çok yakacak gibi geliyor 0.18 olması gerekirken 0.25 ayarlandı çünkü emme subapları (yada valfleri her neyse)
resim gntrl nin sayfasından araklamadır üstteki türkçe yerleri sonradan ben ekledim bi akıl verirseniz sevinirim malum cumartesi uzun yola gideceğim (git gel 2000 km civarı çok yakmasını istemem) tekrardan subap ayarı yaptırayımmı sizce
arkadaşlar ne dersiniz yeniden subap ayarı yaptırayımmı yakıt çok farkedermi bi bakıverin
saolasın gntrl
quote:
Orijinalden alıntı: qntrl
Bence yaptır çünkü usta hepsini aynı yapmış.Fabrika verisi her zaman daha iyidir.Özellikle LPGli araçlarda bu ayar hassasiyet kazanıyor.
Hatta ayar yapılan sanırım "sentil"lerden bulabilirsen kndinde yaparsın. Çok pahalı bir takım değildir sanırım,parçacılarda satılıyordur.
quote:
Orjinalden alıntı: mustsener
quote:
Orjinalden alıntı: mustsener
günaydın arkadaşlar cumartesi günü subap ayarı falan yaptırmıştım usta hepsini 0.25 olarak ayarladı araba baya bi rahatladı bu gün gntrl nin sayfasında aşşağıdaki tabloya rastladım egsoz ve emme olarak ayrılıyormuş subap ayarları egsoz doğru ama emme yanlış olmuş bu durumda arabada nasıl bir etki yaratır performans ve yakıt açısından bana emme değeri yüksek olduğu için aracım çok yakacak gibi geliyor 0.18 olması gerekirken 0.25 ayarlandı çünkü emme subapları (yada valfleri her neyse)
resim gntrl nin sayfasından araklamadır üstteki türkçe yerleri sonradan ben ekledim bi akıl verirseniz sevinirim malum cumartesi uzun yola gideceğim (git gel 2000 km civarı çok yakmasını istemem) tekrardan subap ayarı yaptırayımmı sizce
arkadaşlar ne dersiniz yeniden subap ayarı yaptırayımmı yakıt çok farkedermi bi bakıverin
Alıntıları Göster
Lastik basınçları ile ilgili tablo;
quote:
Orijinalden alıntı: qntrl
Lastik basınçları ile ilgili tablo;
Alıntıları Göster
eline sağlık saolasın gntrl yola çıkmadan önce en gerekli bilgileri edinmiş oldum sayende