Şimdi Ara

Volvo, karlı yollarda üst düzey güvenlik için hazırladığı bulut tabanlı sistemini genişletiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
313
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj







  • Volvo, karlı yollarda üst düzey güvenlik için hazırladığı bulut tabanlı sistemini genişletiyor



     

    Otomobil dünyası içerisinde özellikle yaptığı teknolojik çalışmalarıyla ön palan çıkan Volvo, karlı yollar için hazırladığı ve uzun zamandır testlerini gerçekleştirdiği bulut tabanlı yeni güvenlik sistemini son kullanıcıya daha çabuk ulaşması için genişletiyor.

     

    Zorlu iklimleri nedeniyle özellikle kuzey ülkeleri için hazırlanan ve bu sebeple İsveç Ulaştırma İdaresi (TRAFIKVERKET) ile Norveç Kamu Karayolları İdaresi (Statens Vegvesen) ortaklığında geliştirilen yeni güvenlik sistemi, temel olarak bir aracın algıladığı yol buzlanmasının mobil telefon hatları üzerinden ortak veri tabanına kaydedilmesini ve bu verilerin diğer otomobil sürücülerine aktarılarak (Kokpit üzerinden uyarı şeklinde) olası kazaların önüne geçilmesini amaçlıyor. Aynı verileri karayolları ekiplerine de yollayan bulut tabanlı sistem, bu sayede tuzlama / temizlik çalışması için de etkili bir yol haritası çıkartıyor ve ileriye dönük buzlanma planları yapılmasına imkan tanıyor.

     

    İlk testleri birbirine bulut üzerinden bağlı 50 otomobil ile başlayan sistem, artık 1000 araç ile deneniyor ve böylece hem çok daha yüksek veri akışı sağlanıyor hem de gerçek hayat şartlarına uygun bir test süreci sağlanmış oluyor. Araç sayısının artmasıyla Gothenburg ile Oslo gibi büyük şehirlere de yayılan denemeler, özellikle gerçek trafik şartlarını deneyimlemek açısından da büyük önem taşıyor. Ayrıca bu yeni teknoloji, Volvo'nun 2020 yılı için koyduğu "yeni Volvo otomobiller içerisinde olası kazalardan dolayı kimsenin ölmeyeceği ya da ağır yaralanmayacağı" vizyonuna ulaşması için de büyük bir önem arz ediyor. 

     

    Hedeflerin gerçekleştirilmesi halinde önümüzdeki birkaç yılı içerisinde kullanıma geçebileceği söylenen sistemin, tahmin edebileceğiniz üzere soğuk iklime sahip bütün bölgeler için de bir kullanım potansiyeli bulunuyor.

     Volvo, karlı yollarda üst düzey güvenlik için hazırladığı bulut tabanlı sistemini genişletiyor

     








  • Güzel

  • quote:

    yeni Volvo otomobiller içerisinde olası kazalardan dolayı kimsenin ölmeyeceği ya da ağır yaralanmayacağı

    adamların vizyonunun güzelliğine bak, bu sistemde de umarım amaçlarına ulaşırlar
  • Yine volvo yine insan güvenliğini düşünen harika bir teknoloji .

  • hakikaten volvo nun farklı bir bakış açısı var otomotiv dünyasına şahsen çok saygı duyuyorum helal olsun volvo iyi ki de piyasada varsın bir çok farklı yorumu var özellikle güvenliık konularına

  • Bmw gibi firmalar yerine Volvo'yu hem kalitesinden hem de teknolojisinden tercih ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elsa

    Bmw gibi firmalar yerine Volvo'yu hem kalitesinden hem de teknolojisinden tercih ederim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçen facebookda gördüm ambulans çalışanı imiş kendisi o kadar çok kaza gördüm ki o kazalardan sonra volvodan başka araca binemez oldum gibi bir şeydi.

    Bu bir çok durumu açıklıyor aslında

  • Tekerlerden biri patinaja kaldıysa, araçta hiçbir arıza olmadan yavaş gidiliyorsa, dış sıcaklık düşükse (buzlanma), silecek çalışıyorsa, sis farı yanıyorsa, bunu analiz edip lokasyon bilgisiyle bulutta depolayarak diğer araçları uyarıp hatta uygun çekiş sistemine bile geçilebilir. Süper bir sistem

    Yani
    1- Şu bölgede : ......
    2- Silecek: yüksek hızda
    3- Sürat: 60 KM
    4- Çekiş kaybı: Zaman zaman
    5- Dış sıcaklık: şu kadar
    6- Nem oranı: bu kadar
    7- Hava Basıncı: bu kadar
    8- ESC: Zaman zaman aktif
    9- ABS: Zaman zaman aktif
    10- AWD: zaman zaman aktif

    Sonuç: Şu konumdan şu konuma kadar sağanak yağış

    1- Şu bölgede : ......
    2- Silecek: kapalı
    3- Sürat: 50 KM
    4- Çekiş kaybı: çoğu zaman
    5- Dış sıcaklık: şu kadar
    6- Nem oranı: bu kadar (çok düşük)
    7- Hava Basıncı: bu kadar
    8- ESC: çoğu zaman aktif
    9- ABs: çoğu zaman aktif
    10- AWD: çoğu zaman aktif

    Sonuç: Şu konumdan şu konuma kadar buzlanma

    Araçlar bu bilgileri derleyen diğer araçlara göre o bölgede kendisine ayar çekip güvenli sürüş yaptırabilir.




  • Tekerlerden biri patinaja kaldıysa, araçta hiçbir arıza olmadan yavaş gidiliyorsa, dış sıcaklık düşükse (buzlanma), silecek çalışıyorsa, sis farı yanıyorsa, bunu analiz edip lokasyon bilgisiyle bulutta depolayarak diğer araçları uyarıp hatta uygun çekiş sistemine bile geçilebilir. Süper bir sistem

    Yani
    1- Şu bölgede : ......
    2- Silecek: yüksek hızda
    3- Sürat: 60 KM
    4- Çekiş kaybı: Zaman zaman
    5- Dış sıcaklık: şu kadar
    6- Nem oranı: bu kadar
    7- Hava Basıncı: bu kadar
    8- ESC: Zaman zaman aktif
    9- ABS: Zaman zaman aktif
    10- AWD: zaman zaman aktif

    Sonuç: Şu konumdan şu konuma kadar sağanak yağış

    1- Şu bölgede : ......
    2- Silecek: kapalı
    3- Sürat: 50 KM
    4- Çekiş kaybı: çoğu zaman
    5- Dış sıcaklık: şu kadar
    6- Nem oranı: bu kadar (çok düşük)
    7- Hava Basıncı: bu kadar
    8- ESC: çoğu zaman aktif
    9- ABs: çoğu zaman aktif
    10- AWD: çoğu zaman aktif

    Sonuç: Şu konumdan şu konuma kadar buzlanma

    Araçlar bu bilgileri derleyen diğer araçlara göre o bölgede kendisine ayar çekip güvenli sürüş yaptırabilir.





  • Şu anda 2000 model Volvo s40 ın içindeyim. Araba benim değil orası ayrı dava. çin ya da hindistan satıldı bu marka yeni modellerine güven duyamıyorum. Normalde güven veriyor eski modelleri fakat 2. el piyasası yok gibi bir şey. Bugün aracı bilgisayar ile tarattık birsey çıkmadı fakat motordan ses gelmesi birde parçasının pahalı olması alıcıyı korkuttu. Ayrıca benim diyen ustasıda çok az. Verdiği güven hissi yeterli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Volvo nun çekicileri 25 ton yükle 120 km üstü hızlarda virajı alabiliyorken Alman kırması çekiciler 120 ye yaklaşırken sapıtıyor.

    Bu adamların dinamik hesapları mükemmel gerçekten.

    Şu dünyada bir Tesla bir de Volvo arkadaş. Gerisi görüntü sadece.

    Hele o cahil emekli halk taşıtı var ya ona ayrı gülüyorum.
  • bu sistem gelecekteki navigasyon sisteminin bir adımı.
    tüm araçlar birbirleriyle haberleştiği ve tüm bilgileri, hatta trafik kurallarını uymayanları trafik polislerine anında bilgi gönderdiği
    hızınızın,karşıdan gelen aracın hızı,mesafesi ve sollama yapılacak aracın hızına göre önünüzde viraj olsa dahi sollama yapılmanın riskli yada güvenilir olacağını bildiren,ne kadar hızla giderse kavşaklarda ve veya ışıklarda ne kadar bekleyeceği gibi çok gelişmiş bir navigasyon sisteminin temeli.
  • eski kutu gibi kasalarının hayranıyım.
    hiç araba merakım yoktur. sürmeyi de bilmem ve sevmem. ancak bir gün bir volvo alacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: infom@n

    Tekerlerden biri patinaja kaldıysa, araçta hiçbir arıza olmadan yavaş gidiliyorsa, dış sıcaklık düşükse (buzlanma), silecek çalışıyorsa, sis farı yanıyorsa, bunu analiz edip lokasyon bilgisiyle bulutta depolayarak diğer araçları uyarıp hatta uygun çekiş sistemine bile geçilebilir. Süper bir sistem

    Yani
    1- Şu bölgede : ......
    2- Silecek: yüksek hızda
    3- Sürat: 60 KM
    4- Çekiş kaybı: Zaman zaman
    5- Dış sıcaklık: şu kadar
    6- Nem oranı: bu kadar
    7- Hava Basıncı: bu kadar
    8- ESC: Zaman zaman aktif
    9- ABS: Zaman zaman aktif
    10- AWD: zaman zaman aktif

    Sonuç: Şu konumdan şu konuma kadar sağanak yağış

    1- Şu bölgede : ......
    2- Silecek: kapalı
    3- Sürat: 50 KM
    4- Çekiş kaybı: çoğu zaman
    5- Dış sıcaklık: şu kadar
    6- Nem oranı: bu kadar (çok düşük)
    7- Hava Basıncı: bu kadar
    8- ESC: çoğu zaman aktif
    9- ABs: çoğu zaman aktif
    10- AWD: çoğu zaman aktif

    Sonuç: Şu konumdan şu konuma kadar buzlanma

    Araçlar bu bilgileri derleyen diğer araçlara göre o bölgede kendisine ayar çekip güvenli sürüş yaptırabilir.


    Nick mesaj uyumu cok guzel ozetlemissin tesekkurler

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • çok iyi

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bender B. Rodriquez


    quote:

    Orijinalden alıntı: infom@n

    Tekerlerden biri patinaja kaldıysa, araçta hiçbir arıza olmadan yavaş gidiliyorsa, dış sıcaklık düşükse (buzlanma), silecek çalışıyorsa, sis farı yanıyorsa, bunu analiz edip lokasyon bilgisiyle bulutta depolayarak diğer araçları uyarıp hatta uygun çekiş sistemine bile geçilebilir. Süper bir sistem

    Yani
    1- Şu bölgede : ......
    2- Silecek: yüksek hızda
    3- Sürat: 60 KM
    4- Çekiş kaybı: Zaman zaman
    5- Dış sıcaklık: şu kadar
    6- Nem oranı: bu kadar
    7- Hava Basıncı: bu kadar
    8- ESC: Zaman zaman aktif
    9- ABS: Zaman zaman aktif
    10- AWD: zaman zaman aktif

    Sonuç: Şu konumdan şu konuma kadar sağanak yağış

    1- Şu bölgede : ......
    2- Silecek: kapalı
    3- Sürat: 50 KM
    4- Çekiş kaybı: çoğu zaman
    5- Dış sıcaklık: şu kadar
    6- Nem oranı: bu kadar (çok düşük)
    7- Hava Basıncı: bu kadar
    8- ESC: çoğu zaman aktif
    9- ABs: çoğu zaman aktif
    10- AWD: çoğu zaman aktif

    Sonuç: Şu konumdan şu konuma kadar buzlanma

    Araçlar bu bilgileri derleyen diğer araçlara göre o bölgede kendisine ayar çekip güvenli sürüş yaptırabilir.


    Nick mesaj uyumu cok guzel ozetlemissin tesekkurler

    Çok teşekkür ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DaRKFoRCeS

    Şu anda 2000 model Volvo s40 ın içindeyim. Araba benim değil orası ayrı dava. çin ya da hindistan satıldı bu marka yeni modellerine güven duyamıyorum. Normalde güven veriyor eski modelleri fakat 2. el piyasası yok gibi bir şey. Bugün aracı bilgisayar ile tarattık birsey çıkmadı fakat motordan ses gelmesi birde parçasının pahalı olması alıcıyı korkuttu. Ayrıca benim diyen ustasıda çok az. Verdiği güven hissi yeterli.

    İçin rahat olsun
    Rover ve LandRover gibi firmaları da Tata satın aldı. Patron farklı anlayış aynı.
  • Volvo zaten aştı kendini, diğer firmalar da özense ya şunlara?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adamların vizyonunu okuyunca ağlayasım geldi. Helal olsun. Bizim daha yerli el arabamız bile yok. Yıl oldu 2015.. Gittikçe geri gidiyoruz..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.