Şimdi Ara

YENİ FİAT LİNEA

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.584
Cevap
8
Favori
754.895
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bu araç grande puntonun sedan versiyonu değilmi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FreezeTheLife -- 7 Aralık 2007; 23:14:54 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: acr

    Beni yanlış anlamışsınız söz konusu olanın bir golf olduğunu düşünelim golfte 260 ibre var ama yaptığı gerçek hız 190 km dir. Söz konusu 190 km gerçek hıza ulaşıldığında ibre 260 göstercektir. Mesala mercedeslerin çoğundada 260 km vardır ama çoğu 220 son hız yapar mercedeste hız sınırlıyacısı söz konusu 220 kmlik gerçek hıza uygulanr.260 kmlik ibre hızına uygulnmaz.

    Hemen her arabada hız belirli kmde sonra mesala 140 km den sonra yaklaşık ibre gerçek hızdan %20-25 daha fazla gösterir.Mesala 140 km gerçek hız varsa araba 168 göstercektir.

    Mercedesi ele alalım 220 kmlik gerçek maksimum hıza ulaştığında ibre 260 gösterir bunu araç üreticileri en ince şekilde ayarlar. Aynı şey golf içinde geçerlidir 190 kmlik hıza golf ulaştığında ibrede 260 gösterir. Eğer golfü ve mercedesi yan yana 260 kmlik ibreyle yarışa başlatma imkanımız olsa mercedes yaklkaşık saatte 30 km fark atacaktır.





    HİÇ GÜLECEĞİM YOKTU YA GECE GECE....

    DEMEK GOLF ÜN İBRESİNDE BİZ 260 KM GÖRÜNCE ASLINDA 190 LA GİDİYORUZ.

    YANİ BU FORUMDA YAZILAN ÇOK ABUK SUBUK MESAJLAR GÖRMÜŞTÜMDE BU KADARINI İLK DEFA GÖRÜYORUM.

    OLAYIN TEKNİK AÇIKLAMASINI HER NOKTASINA KADAR YAPARDIM AMA BU KADAR SAÇMA BİR TEZ KARŞISINDA CEVAP YAZMAYA BİLE DEĞMEZ.

    SEN BİZİ GÜLDÜRDÜN YA ALLAHTA SENİ GÜLDÜRSÜN EMİ...





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tecniq -- 18 Haziran 2007; 11:02:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DAIMLER-BENZ

    üşenmeden linea konusunu daha araç piyasaya çıkmadan yapılan ilk yorumlarından itibaren okudum. öncelikle hiç bir markaya körü körüne bağlanıp boşu boşuna öven birisi değilim. fiyat fayda endeksi yukarıda olan araç bence iyi araçtır. ilk olarak segmentten bahsetmek istiyorum. her segment için bir takım kriterler mevcutki bunlardan biriside uzunluk ve genişlik. lineanın uzunluk ölçüleri c segmentini hak ettirirken genişlik b segmentine dahil ediyor. tüm dünya yağan kara siyah dese kar yinede beyaz. megane,focus ve jetta ile yapılan testlerinde linea hep en geride. fakat bu araç alınmazmı çokmu kötü hayır elbette değil. eğer ikini eli uygun bir linea bulduysanız alın derim. şirketimizde benzinli dizel cliolar ve 1.3 multijet linealar var. clio her yönüyle b segmenti bir araç. kalite düşük sürerken yoruyor ama yakıtta gerçekten cimri.tam dolu depoyla ve ekonomik kullanımla 1000 km nin üstüne uzun yolda çıkmanız mümkün ancak sürüş eziyetli. linea ise 700-750 km yapıyor.yalnız linea depo 45 lt,clio 50 lt.1.viteste dik bir yokuşta hızlanıp 2.vitese attığınızda araç çekmiyor tekrar 1.vitese düşmek zorunda kalıyorsunuz.clioda böyle bir sorunla karşılaşmazsınız 65 hplik clio lineadan bu konuda atak. fakat ağırlık farkı muazzam. burada lineaya gereken ya hafifletilmiş bir gövde ya 6 ileri şanzıman veyahutta daha güçlü bir motor.şu an kullandığım 2008 dci clio 120.000 kmde hiç motor arzası vermedi,debriajı değişmedi. sadece 15.000 de bir servis bakımı yapıldı sorunsuz. ancak konforda gerçekten cliodan önde olan linea böyle değil.50 nin üzerinde linea var şirkette ama her daim arza çıkarıyorlar.sözleşmelerimiz 3 yıllık ama daha zamanı dolmadan miyadını dolduran araçlar var. 40.000 de balata enjektör değiştiren,75.000 de motor indiren arkadaşlar var. yürüyen konusunda türkiye yolları için uyarlanmış süspansiyon denir fiat araçları için ama gelin görünki dayanıklılık sorunları yaşıyor. motor kulaklarından tutunda rot başlarına amortisöre kadar daha 30.000 de olan bir aracımızda servis değişiklik yaptı ama virajlara girerken altından birşey kopmuşçasına takır takır tabana bir şeyler vuruyor. yerli malı yurdun malı evet herkes bunu kullanmalı ama arkadaşlar lütfen paranızı daha dikkatli yönlendirin. pazardan domates biber alırken bile seçip en iyisini en uygun fiyata alıyoruz.şirket araçları olmalarından dolayı bu segmentasyondaki araçlar çok satılıyormuş gibi görünür ve alıcı çok satan araca eğilimli olur. lütfen bütçenizi daha kaliteli araçlara yönlendirin. burda hangi markayı konuşursak konuşalım eleştirecek bir noktasını bulabiliriz. ama Allah korusun can taşıyoruz. ben bu araçların kazalarınada şahit oldum. en son lineayla takla atan bir arkadaşımın emniyet kemerinin konumu yüzünden l-1 kemiği 3 yerinden kırıldı. hiç bir yerinde çizik yok ama 7 ay yatağa mahkum oldu. clioyla yine emniyet kemeri takılı kaza yapan arkadaşımın aracında hava yastığı açılmadı.başını çarptı her aynaya baktığında o yara izini görüyor. kendi araçlarımız olmadığı için bizler zorunluyuz ama sırf bir kaç teknik şey okumuş birileri söylediklerini eleştirmiş diye beğendiği markanın avukatı olmuş arkadaşları lütfen duymayın umursamayın. Şu an %100 yerli olan bir araç yok. tofaş kalkınacak diye ben niçin güvenlikten ödün vereyim. az yakacak diye neden traktör konforuna sahip clioya bineyim. bu araçları kullananlar lütfen darılmasınlar. her zaman her şeyin en iyisine sahip olamıyoruz ama sıfır araç alacak arkadaşlara uyarım fiat ve renaulttan uzak durmanızı öneriyorum. motor mezunu 13 yıldır aktif araç kullanan ve her zaman uzun yol yapan bir kardeşiniz olarak söylüyorum şahsıma ait ne zaman fiat veya renom olsa beni üzdü. ya konforlu olmadığı için ya kazasının çok kötü olması nedeniye veya kalite dayanıklılık nedenleriyle oldukça zor anlar yaşadım.1 yılda en az 50.000 km yapıyorum.illaki dizel olsun ekonomik olsun diyorsanız accent era alın. 190.000 kmde daha motoruna anahtar değmemiş era var bildiğim.daha ucuz daha dayanıklı lineadan biraz daha az konforlu ama en azından doğru dürüst görüş açısı var. lineada özellikle ön sol sutunun gereğinden fazla yatay devam etmesi müthiş kör nokta oluşturmakta ve araç manevra kabiliyeti açısındanda oldukça zayıf.evet fiat ferrari alfa gibi markalarıda barındırıyor sportif modelleride var,italyan ruhunu yansıtıyor bir çok övgülü alan bulunabilir. reno için F-1 tecrübesi birinciliği var denebilir ama bu başarılarını aile otomobillerinde ekonomi (servis,yakıt tüketimi ve parça dayanıklılığı konusunda), kalite ve dizayn açısından büyük zaaflar gösteren eline sıfırı zar zor düşünecek kadar bütçesi olan gelir grubu insanlarımızın parasını gasp edercesine markalarda model farklılıkları sunuyorlar. clioyla erayı mukayese et linea c segmenti diyenler olabilir. bende derimki isterse lineaya limuzin muamelesi yapsınlar kullanıcısı olarak umutla bindiğim ve çok çeşitli nedenlerle beni hüsrana uğratan bir araç. bir hafta içinde emektar cliomu vercem ve yine linea 1.3 multijet 0 km kullanmaya başlıycam.uzun lafın kısası çok uygun fiyata piyasa değerinin altında linea bulursanız alın ancak 0 km si için ayırdığınız bütçeyle daha kaliteli 2. el bir araç alsanız daha mutlu olursunuz. yok illaki 0 alcam diyosanız başka markaları alabilmek için bekleyin. yok kardeşim öyle bir imkanım ama sıfır alcam elin eskisi altın olsa kullanmam diyosanız sıfır era alın derim. bu hayata defalarca gelmiycez temiz ikinci el c segmenti araçlara bakın veya bir miktar daha sabredip bütçenizi arttırın. her ne alırsanız alın umarım bahsettiğim sorunları yaşamaz keşke almasaydım değilde iyiki almışım deyip huzurla kazasız belasız araçlarınızı kullanırsınız. saygılar...


    merhaba arkadaşım.
    Detaylı bir şekilde bu anlatımı yaptığın için teşekkür ederim öncelikle.
    Satış sözleşmesini yaptıktan sonra böyle bir mesaj gelince bende biraz burukluk yaratsa da sizin tecrübelerinizi de göz önünde bulundurup aracın işleyişini takip edicem buna eminim. Tercihler olarak her insanın aklında belli bir rakam vardır. Ve sıfır arabaya binme duygusunu yaşamak ikinci ele binme duygusunun kat ve kat üstündedir. Ama lineaya haksızlık yapılıyor gibi geliyor bana. araç iki sınıf arasında kalmış doğru. ama donanım olarak aynı donanıma sahip diğer araçlarla kıyaslarsanız gerçekten çok ekonomik görünüyor. motor olarak diğer markaların motorlarına kıyaslarsanız 290 tork üreten 1.6. motor hiçbir markada yok buda bir artı olarak geliyor karşımıza. güvenlik olarak test edilmişmi edilmemişmi bilmiyorum ama 5 yıldız alıpta kazadan sağlam çıkmayan insanların da bindiği markalar olduğunu bildirmek isterim. ayriyetten herhangi bir arızada , parça değişiminde vs.. de daha ucuza yaptırabileceğin diğer bir marka da göremiyorum. Yıllardır bu ülkede satılan bu markanın belirli bir kitlesi oluşmuştur muhakkak ve bu kitlenin de hala bu markayı kendileri için birinci sınıf olmasının altında yatan belli bir artı değer vardır sanırım. Ufak ayrıntılara takılırsak inanki hiçbirşey almamak lazım.. Bu aracı almaya karar vermeden önce en az 3 ay araştırma yaptım ve baktım ki bu iş forumlarda ki eleştirilere göre olursa gökten zembille inmiş bir aracı beklemek zorunda kalacaktım. En iyisi alıp denemek diyorum..




  • linea eskidi
    baslık hala yeni linea
    öze dönelim
    lineayı ılk cıktıgı 2007 den beri kullanıyorum
    memnunmuyum evet
    1.4 motor bazen ölüm gibi ama olsun
    ekonomik benzin 4 tl lpg 2.3 tl
    tasarım hala güzel
    belkide ben gavurun modest dediği tiplerdenim
    ama linea lineadır
    biz kediye kedi deriz hesabı
    alanlar üzülmesin parasının hakkını verir
    daha iyisinide isteyenede Allah nasip etsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sigma Q -- 1 Şubat 2011; 20:22:14 >
  • sayın Daimler-benz görüşlerinizi aktardığınız için teşekkür ederim.

    diğer araç markalarında almaya kalkın bakalım ne kadar fiyat farkı ödeyeceksiniz. bugün 1,6 mj emotion plus modeli lineaları 36-37 bin TL civarında almanız mümkündür. bu fiyata bu donanım seçeneğini ve bu performansı bulabileceğiniz bir marka veya model biliyor musunuz.


    arkadaşlara era yı öneriyorsunuz era'ya vereceğim o kadar paraya yazık değil mi sizce. (lineada yazık olmuyosa erada hiç olmaz)

    biz linea kullanıcıları/sevenleri/avukatları artık nasıl değerlendirirsiniz bilmiyorum (insanları değerlendirmek sınıflamak benim haddim değil)

    bu arada firmanız tarafından verilen aracı kullanmaya başladıkça anlayacaksınız nasıl bir araca bindiğinizi. motor mezunu olduğunuza göre az buçuk motordan anlıyorsunuzdur.(bu ne kin,öfke anlamadım. motor mezunuyum motorcuyum diyenlere azbuçuk anlıyorsunuzdur demek ne demek) 1,3 multijet motorların nasıl bir kalitede olduğunu kullandıkça göreceksiniz. motorun kuvvetinden dolayı 1. vitesde oranı biraz kısa tutmuşlar sadece kalkış için kullanın diye ondan sonra 2. viteste tazı olan bir araca bindiğinizi her vites değişiminde performansından birşey kaybetmediğini göreceksiniz.



    ha birde merak ettim fiat ve renault almayalımda hangi marka aracı alalım onuda söylerseniz daha bir fikir sahibi oluruz.(bu ikisini almayın italyan ve fransız binek otomobillerinden elinizden geldiğince uzak durun)


    arkadaşım burası karşıdakine laf sokma ben senden çok biliyorum arenasıysa ben çekilirim. önce teşekkür etmişsin sonra saymış döktürmüşsün ağzına sağlık. yukarda uslubunu beğenmediğim noktaları yine BEĞENMEDİĞİM KENDİME YAKIŞTIRAMADIĞIM tarzda cevapladım.

    hayatımda ilk kez lineaya binmiycem. yarın clionun taşıtmatiğini söktürüyorum pazar günüde lineayı alıyorum. pazarda her şeyi bir arada sunan bir araç yok zaten kabul ediyorum.daha öncede söylediğim gibi sırf 0 km sahibi olmak için bu araçlara bu fiyatları vermek yazık oluyor.ben şahit olduğum şeyleri + ve - leriyle yazdım. tek bir doğru olsaydı yollarda tek model araç olurdu. sahip olduğumuz araba olabilir telefon olabilir bilgisayar olabilir ne olursa olsun bizim insanımızda benim ya,ben aldığım için en iyisi budur mantığı var. ulvileştiriyoruz.birisi aksini nazikçe söylemeye kalksa aklımızdan ne geçerse söylüyoruz. bu paralar çok zor kazanılıyo hepimiz alın terlerimizi veriyoruz. çok iyi düşünüp öyle hareket edilmeli diye düşünüyorum. bende bahsettiğiniz gibi eksikliklerini, birden fazla lineada gördüğüm sorunları yazdım.kullanıcılarında sorun vardır dediğiniz arkadaşlar yılda 50.000 km yapan sürekli trafikte olan arkadaşlar. araçlarımızı intercityden kiralıyoruz. araçlar garantili ekim turizme ait. en küçük sorun hemen bildirilmek zorunda yoksa kullanıcı sorumlu tutulabilir.bizim son zamanlarda teslim aldığımız modeller active plus 1,3 multijet olanlardır. bize sorunlu araç vermişlerdir yada kullanıcılar sorunludur ama aracın bizatihi kendisi kalitesi sorunlu olamaz!!!!! şu an ilk aklıma gelen ford focus trend tdci 40 41.000 liraya alınabilir ki bahsettiğiniz fiyatlarla çok uzak değil. skoda octavia 1,6 tdı 105 hp 40 41 bin lira yine. ikinci eli yok diyebilirsiniz kalite, güvenlik derim. bu bahsettiğim araçlarlada ilgili sayfalarca eleştiride bulunabilirsiniz fakat benim şahsi görüşüm o fiyatlara alınan fayda lineada çok düşük. çok sık parça değiştirecekseniz parçaların ucuz olmasının ne önemi var. daha ilk 10 binlerde takırtı tukurtu duyacaksanız sıfır aracın donanımın ne önemi var. kazada air bag açılmayacakta ne zaman açılacak. lütfen çevremize kendi ellerimizle ördüğümüz o yargılardan kurtulalım.bir ön yargıyı parçalamak atomu parçalamaktan zordur demiş einstein...

    http://www.youtube.com/results?search_query=linea+crash+test&aq=f

    http://www.youtube.com/results?search_query=accent+era+crash+test&aq=1

    çıkan sonuçları inceleyin lütfen


    hyundai tenekedir dandiktir. diğeri pahalıdır ama en uygunu fiyatına göre en konforlusu lineadır demek ne derece doğru olur. dandik diye lanse edilen eranın çarpışma testlerini youtubedan girip bulabilirsiniz. en full ve otomatik olanı bile 34 35 bin liraya bayilerden bulabilirsinizki tamponu 60 liradır. 5 yıl garantisi vardır.era kullandınızmı acaba. kullanmaktan kastım bi tur atmak değil.bir uzun yola çıktınızmı.ben az buçukta değil gayet iyi motordan anlarım. 1.3 multijet motor fiat GM ortak yapımı gayet başarılı bir motordur ancak her araca entegre edilebilir anlamına gelmez.motor zorlandıkça dünyadaki tüm mekanik cihazlar gibi daha çabuk yıpranır. linea yapı itibariyle ağır bir şasiye sahip 1200 kg gibi bir ağırlığa sahip.kg/bg hesabı yaparsanız her bir beygirin kaç kg çektiğini hesaplayabilirsiniz ki yaklaşık 13 13,5 kg yapar. turbo girmeden güç eğrisi düşük olan bu motor daha esnek bir şanzımanla sunulmalıydı yada bu kasada bu motor hiç kullanılmamalıydı. tüketiciyi yakıt ve vergi yükünden kurtarmak için yapılan küçük motorlar böyle her modelde kullanılınca çeşitli sıkıntılar doğabiliyor.

    ha bu arada motor güçlü diye 1. vites kısa tutulmaz tam aksini söylemeniz daha mantıklı olurdu. 1. vites dişlisi büyük olduğundan aracı rahatlıkla kaldırıyor ancak 2. vites dişlisine geçtiğinde 1. vitesin hızından geri düşerseniz motor devir kaybettiğinden ve düşük devirde turbo açık olmadığından araçö çekmez ve kuzu kuzu 1. vitese dönmek zorunda kalırsınız. işte dik yokuşlarda lineayı kaldırırken yaşanan çelişki budur. bu çelişkiyi kırmak için farklı bir araçtan daha fazla oynarsınız debriajla..

    Arkadaşlar her ne dersem diyeyim şu an kullanıcısı olan kardeşlerim bir tercih yapmışlar. saygım sonsuz ve temennim o ki inşallah ben yanılırım hatalı çıkarım insanlar bu araçtan hoşnut olurlar. ama tekrar ediyorum eğer paranız var ve araçlar arasında kararsızsanız elemenizi öneririm. bahsettiğim tüm konular bizim kiralık araçlarıza özgü olarak düşünülse bile-ki öyle değil- görüş açısını kısıtlayan yan direkler ve manevra kabiliyetinin düşüklüğüne dikkatinizi çekmek istiyorum. neticede kişinin beklentileri araç alımını belirliyor. az yaksın gerisi önemli değil diyen kişinin tercihi ile lüx olsun diyen kişinin araç tercihi ve ödediği para farklı olacaktır markada farklı olabilir. tüm seçenekleri elediğinizde karşınızda yine linea duruyorsa hayırlı olsun demekten başka ne denir. burada deneyimlerimizi paylaşıp birbirimize katkıda bulunmayacaksak forumun ne anlamı var. çok iyi yapmışsınız oooo çok iyi o paraya başka seçenek yanlış olurdu uff süper deyip bir birimizin sırtını sıvazlamanın gerçekleri değiştirmeyeceğini tekrar belirtmek istiyorum. 3 ay kadar önce yolda gece vakti koyun sürüsüne çarpmış bir linea sürücüsünün ambulansla kaldırılırken geçirdiği yaşam mücadelesine şahit oldum. şehir içi aylık 500 600 km yapıp 1 senede 5 10 bin km yapan arkadaşlarımız aracı gereği gibi sınayamadıklarını anlamalılar.haftada 2 3 depo yakıt bitiren bir kardeşiniz olarak söylüyorum 2 farklı lineayla yaklaşık 20 30 bin km şehir içi şehir dışı yaptım yarından itibaren Allah ömür verirse 3 yıl yine bu aracı şirketim tahsis ettiği için kullancam. ama şahsıma alacağım bir araç değil. kendi nefsime uygun bulmadığım bir şeyi sizlerede önermiyorum. aksini yapmak doğru olurmu? mesten haus u bozulan sileceğini çalıştırdığınızda sileceği inip yollarda aradığınız kaç araca bindiniz. bu aksilikler neden bu araçlarda oluyorda kullandığımız başka markalarda olmuyor. neyse saygılar kazasız sürüşler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DAIMLER-BENZ -- 4 Şubat 2011; 23:57:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: corail

    accent era ya da clio ve linea dan daha sağlam denmesi garibime gitti?
    ayrıca gerek dci motor gerek de multijet motor gazozuna motorlar değiller..
    şirket araçlarının arıza istatistiği sadece araca değil kullanıcılarına da bağlıdır..
    ben 2001 yılından beri şirket aracı kullanan biri olarak hangi markayı kullandıysam hiçbirinde sorun yaşamadım..
    buna fiat,renault,peugeot yanında kia cerato/rio crdi grubu da dahil..
    şirket aracı diye araçların canına okunurcasına ve umursamazcasına kullanılan araçlar elbette daha sık arıza çıkartmaya meyilli olacaklardır,markası ne olursa olsun..


    sayın corail söylediklerinize katılmamak elde değil.ancak firma 3 - 5 kişilik bir firma değil. linea ve clioların arza istatistiklerini kıyasladığınızda şaşırıyorsunuz. ben şu an 2,5vyıldır clio kullanıyorum 120.000 i devirdim. 15000 de bir servise giriyorum bu güne kadar normal bakım dışında bir kez plakalı kdeğiştirmek için bir kezde küçük bir kaza sonucu farı değiştirmek için servise girdim. ancak lineası olan arkadaşlar sıklıkla havuz araç (yedek araç) kullanıyorlar.clio hor görülen forumlarda sümbül diye küçümsenen bir araç olmasına rağmen kaza yapmadığınız sürece mekanik anlamda dayanıklı. lineaysa cliodan ve eradan konforlu. canına okurcasına kullanmak gibi bir şansımız yok çünkü günümüzün hemen hemen tamamı bu araçlarda geçiyor onlar evimiz ofisimiz her şeyimiz.
    61 sayfalık linea başlığında aracı beğenenler ve beğenmeyenler olmuş. hepsine saygılar....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DAIMLER-BENZ -- 5 Şubat 2011; 0:20:02 >




  • Linea şuan bizde de şirket arabası olarak var ve gerçekten şaşırdığımızı belirtmeliyim.Fiat markası sevmediğim markalardan biridir fakat gerçekten beni şaşırttı.Dizel olmasına karşın motor sesi az, hızlanmada rahat , dualogic vites ise pek güzel değil arabanın şanzımanında hafif sorunlar var ama sistem güzel, teknolojisini ise gerçekten beğendim.Alıcak ve almış kişilere hayırlı olsun
  • erhanoguzhan bey herşeyden önce son mesajınızdaki nezaketiniz için teşekkür ederim. gerçekten ilk ve ikinci mesajımı tekrar ve tekrar okudum.içinde kullanıcılara laf sokmak kaygısıyla hiç bir şey yazmadığımdan emin olmanızı isterim. bununla birlikte yazdıklarımdan rahatsız olan huzursuz olan ne biçim uslüp bu diyen varsada özür dilerim. amacım bağcıyı dövmek değil üzüm yemektir. umarım dediğiniz gibi olurda araçta sorun çıkmaz. malum 3 yılım üzerinde geçecek. opel aynı motoru cdti olarak kullanıyor ve önceki yazımdada da bu motorun GM fiat işbirliği içinde üretildiğini yazmıştım. opel motorlarını GM tedarik ediyor ve onlarda vergi avantajından dolayı bu motoru seçtiler. ford focus başlığı altında arkadaşlarımıza focus mu super b mi diye sormuştum. kısmet olursa aile içi kullanısın diye ikisinden birini seçicem. aynen yazdığınız esasları dikkate alarak yapcam bunu.sizde araç değişirken eminim konu ile ilgili insanlarla fikirlerinizi paylaşmaktan mutluluk duyarsınız. aynı segmentte değiller ancak fiyat aralıkları çok yakın ve super b daha ağır basıyor. kısmet olurda alırsam onunla ilgili izlenimlerimide paylaşcam . belki olumlu yönleri ağır basacak belkide olumsuz. otomobil sever olarak en beğendiğim marka diye bi şey olmadığını belirtmek isterim. ve yazdıklarımın en başında beklirttiğim gibi deneyip tecrübe etmediğim araçlarla ilgili kafadan bişey yazmam.idealindeki araç ne dersniz c 220 cdi derim.inşallah herkes idealindekine bir gün kavuşur ağız tadıyla biner.benim amacım niye bu aracı aldınız demek değil,almak üzere olupta kararsız kalan bir arkadaşımız okursa belki kararını etkileyebilirim diye yazdım. aracınızdan memnunsanız buna kim ne diyebilir? fakat benim gözlemlerim bu araçla ilgili objektif olarak şunlar söylenebilir

    artılar
    -motor muadillerine göre sessiz yol sesi dışında fazla gürültü yok
    -kullanım rahat fiyatına göre konforlu
    -motor kendini isbatlamış
    -fiyat ve servis avantajı var
    eksiler
    -sürücünün görüş açısını bozan unsurlar var
    -fiatın klasik şasi gerisinde kalan aks konumlandırması var ,süspansiyonda yol şarttları göz önüne alınarak üretildiğinden araç yüksek olmuş bu nedenle yan rüzgarlardan fazlasıyla etkileniyor. yine aksın kısa olması ve dingil mesafesinin uzun olması manevra kabiliyetini düşürmüş. oysaki araçlarda lastikler en uç noktalar düşünülerek konumlandırılır ki yol tutuş yüksek olsun
    -1,3 motor kullanılan versiyonda daha esnek 6 ileri bir şanzıman kullanılması ve hafifleştirme çalışmaları yapılsa motorla ilgili hissedilen bir çok sorun yaşanmazdı ayrıca yakıt tüketimi çok çok daha makul olurdu.
    -fiat doğan şahinden gelen mantığıyla her zaman küçük şeyleride donanım olarak saymaktadırki bu hata sadece fiata ait değildir.günümüzde bir çok marka bunu yapmaktadır.
    -malzeme kalitesi c segmenti kalitesini yansıtmıyor.
    -yürüyen aksam çok çabuk arzalar veriyor
    -kullanılan malzemeler kaliteli değil.

    bunlar benim görüşlerim.yolda cam suyunu püskürtüp silecek çalıştığında fırlayıp uçup gitmesini nasıl unutabilirim. 1750 3000 arasında devirde dalgalanmalar olduğundan dolayı daha 30.000 deki aracın enjektörlerinin değiştiğine şahit olup bu aracı alacak kişileri uyarmayayım mı. size abartıyormuşum gibimi geliyor bilmiyorum fakat emin olun en optimist şekilde yarın 0 km olarak aracı alıp kullanmaya başlayınca sizlerle kendi kullandığım araç üzerinden bilgi vericem. inşallah linea beni yanıltır. yanıltmasını istiyorum çünkü üzerinde canımı taşıyacağım.
    saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dichter

    ben dün test ettim pek beğenmedim aslında konsol çok dandik koltuklar çok dandik vites kolu çok uzun aynalar bile elektrikli değil dıştan büyük içi daracık 1. viteste sürünüyor dar içi çok bir tek bagajı iyi alırmıyım sanırım almam astra alırım 1.3


    sırf şu daimler-benz e çattığınız için girdim üye oldum bu siteye. yukarda yazan arkadaşta memnun kalmamış sitede pek çok kişinin memnun olmadığı gibi. az bile söylemiş kardeşim. 2008 de aldım donanımlı ucuz diye lanet olsun keşke almasaydım. bu ne arkadaş nasıl araba yapmışlar ayıp ya ayıp. Türk insanına bu kadarda kakalanmaz. aynı dönemde yan kapı komşum jetta ortağıda era aldı. aynı işi yapıyoruz esnafız. işimiz icabı ilçelere vs gitmemiz gerek.

    şimdi jetta 45.000 de era 55.000 civarı. ben 29.000 deyim.ben niye 29.000 deyim biliyormusunuz ,adamlar bakımdan başka bi şey için servise gitmediler.ben çıkamıyorum servisten. önce 0 aldığım aracın ön hava çıkış aparatının kırık olduğunu fark ettim. parça istediler 2.5 ay sonra geldi. 2.5 ay sıfır ama onca para verdiğim arabaya eksik baktım. meretin daha banka kredisi bitmedi.sonra onu değiştirdik dediler bi baktım ön cam boydan boya kırık. bu ne dedim kırmışsın abi dediler ortalığı birbirine kattım sonra uzta tornavidayı çalışırken içerden vurmuş ortaya çıktı.

    daha sonra 4 enjektör değiştirdim. motor kulağı değiştirdim.şanzımanın sekromeçmidir ne derttir o değişti. rot rot başları aks bilyaları amartisörler değişti. araba sürekli yatıda. garantili olmasına rağmen hep dert açtılar başıma. övmeyin kardeşim övmeyin bu mereti.dışardan bi halta benziyo içi daracık yukardaki arkadaş doğru demiş. 1.3 cdti corsam vardı.buna göre süper ya. boş keseden sallayıp adamın asabını bozuyosunuz. taksidi biter bitmez kapımın önünden kaldıracam. freninin bilmem nesi bozuldu çıldıracam yaw servis nedenini bulamadı. bu arabayı aldım alalı o paneldeki lamban geçmiş uyarı ikazı 20 kere yanmıştır. turbo beslem hortumumu çatlamadı. garip seslermi çıkarmadı. aha böyle kafamı duvara vursam az. dediler bak fiat alma,dinlemedim. yok mesajımı okuyacak yok bluetotu var bilmem nesi var abidik gubidik işler. okumasın abi ses çıkarmasın mesaj okumasına gerek yok.önce bi doğru dürüst yolda gitsin.servislede mahkemeliğim bana kimse övmesin bu zıkkımı. hadi eywallah




  • Muhlis bey gerçekten amacım tartışma açmak değildi. yazdıklarımdan kırılan olduysa özür dilerim. aracınızdan ötürü bayağı sorun yaşamışsınız geçmiş olsun diycem. benzer sorunu bizde yaşadık fren konusunda mesten haus neden bir parça var telaffuzu böyle ama yazılışı nasıl tam bilmiyorum. içerisinde bir diyafram bulunan mekanizma. genelde hidrolik sıvısının ardında duran silindirik siyah renkli ekipmandır.o parça üzerinde dururlarsa çözüm alabileceğinizi düşünüyorum. verdiğiniz fiyat aralığı çok zor. aklıma ilk gelen peugeot 308 hdi 6r oldu.38.000 civarı ama uzun süreli kullanmadım nasıldır bilmiyorum. focustaki 109 hp lik 1.6 dizel makine var.


    bununla birlikte hangi ilde olduğunuzu bilmiyorum ama başka bir servisi deneyebilirsiniz yada başınıza gelenleri bir expertiz raporu tutturarak faturaları ve km.leriyle birlikte tüketici mahkemesine taşıyabilirsiniz. ancak bir avukata danışın çünkü mahkeme tabiri caizse şöyle diyor: tamam sorununu anladım,bilir kişi onayın var senin isteğin nedir? bu sorunun karşılığını yani ne isteyeceğinizi iyi tesbit etmelisiniz. Allah kolaylık versin

    tüm bu süreçleri çözene kadar bence bekleyin bu arada hem belki tatlıya bağlayacağınız bir süreç gelişebilir tazminat haklarınız doğabilir,daha yüksek bütçe ayırabilirsiniz. bu sürede yeni çıkacak bir kaç modelde piyasada olur daha çok seçme şansınız olur. yeni focus, yeni era gibi seçenekler olacak. ancak lütfen aracı sadece donanımıyla değil her yönüyle araştırınki başınız ağrımasın.308 bu anlamda nasıl olur onuda işin açıkçası bilmiyorum. çünkü dediğim gibi araçla ilgili çok az deneyimim var. iyi günler dilerim.




  • Bende 2013 model linea var. Orjinal teyp var ustunde. Ama radyo cekiminden memnun degilim kotu cekiyor. Anten ek yerine wd-40 skinca biraz daha iyi cekiyor ama sonra yine ayni. Bu sorunu yasayan var mi? Teyp baglantisinda sorun yok sokup baktim. Acaba antene guc mu yeterli gitmiyor guclendirici mi almak lazim?
  • DAIMLER-BENZ kullanıcısına yanıt
    Öncelikle emek verip değerlendirme yaptığınız için teşekkürler...

    Ancak nickinizden de anlaşılacağı üzere marka fanatiği olduğuz anlaşılmaktadır...Konuya bende bir şeyler yazmak istedim..

    Bu yazımı okuyan herkesin önceliklehttps://www.youtube.com/watch?v=GOjOfWFvqJg bu videoyu dikkatlice izlemesini ve sonra yukarıda yorum yazan arkadaşımızın yazdıklarını tekrar okumasını tavsiye ederim..Bu arada bu satırları yazarken 2008 model megan 2 1.5 dci otomatik vites kullanıcısıyım...videoda görmüş olduğunuz passat ve linea kazasından anlaşılacağı üzere hiç bir araç 3 katı güvenlik koruyuculuk sağlamıyor....dolayısıyla almış olduğunuz her şey fiyat=fayda oranı ile kıyaslanmalıdır...fiyat=yarar kıyaslaması yaptığınızda türkiyede yegane alınabilecek araç Fiat firmasının araçlarıdır...kim ne isterse söyleyebilir...2004 yılının nisan ayında sıfır km e200 mercedes otomobil alan bir kişi temmuz ayında kaza geçirmiş ve bilmem kaç tane hava yastığı bulunan e200 mercedeste hiç bir tane hava yastığı açılmamış ve şoför ile birlikte bir kişi daha hayatını kaybetmiştir...internetten konuyu araştırıp detaylarını bulabilirsiniz... bilmem kaç lira mercedesten tazminat almışlardır...neyde giden gittiği için dünyayı verseler fayda etmez...videoyu izlediyseniz yapılan kazada lineada meydana gelen hasar passattaki ileaynı ölçüdedir lakin passat lineanın en iki katı belkide daha fazla bedeldedir...kullanmakta olduğum megan 2 ise iç hacim ve süspansiyon haricinde berbat bir araçtır...bundan önce kullandığım seat cordoba 1,4 TDİ aracımın bile birçok özelliği megan 2 den daha iyidir...aynı sınıf dahi değiller..dolayısıyla fiyat=yarar olayına dönersek linea çok iyi bir seçimdir...ayrıca araçları kullanan kişilerin kullanım şekilleride çok önemlidir... bir çok şirket aracı kullanan arkadaş biiyorum ki sat anasını aldırma misali araç kullanıyorlar....bu gün 56.000 TLY 2010 model 1.6 tdi jetta saılmaktadır oysaki 62.000 TL civarında sıfır km 1.3 dizel egea alınabilir.. 6 yaşındaki bir araca mı binmek istersiniz yoksa 3 yıl garantili sıfır km mi...gelelim bir anıya daha ...2003 yılında çok samimi bir abim 1,9 TDİ manuel passat satın aldı...2 yıl içinde yani garanti dahilinde 2 defa turbosu arıza yaptı garantiden değiştirdiler....o zaman için bedelsiz kesilen fatursada turbo fiyatı 5.500 tl yani beş buçuk milyar idi ve o tarihte ikinci el murat 124 parasıydı....garantisinin bitmesine 1 ay kala sattı...bir daha arıza yaparsa 5.500 TL veremem ben dedi kaldı ki bu kişi vakti hali bayaa yerinde olan birisi...kaliteli güvenilir diye tabir edilen araçlara binmek içinde kusura bakmayın ama para lazım daimler kardeşimizde belki olabilir ama bende yada bi çok kişide yok....

    Kaza olayına gelince ( allah düşmanımın başına vermesin) ne olacağı maalesef hiç belli olmayan bir durumdur....emniyet kemeri bağlı olmayan kazadan canlı çıktığı gibi emniyet kemeri beğlı olup hava yaztıkları açılan bir araçtan canlı çıkamayan insanlar biliyorum ben...burdaki bi çok arkadaşta biliyordur...Hepimiz dua edelim ki rabbim kimseye kaza vermesin...kaza anında arabasına güvenen bu arabaya bişi olmaz diyen de zaten hayatının hatasını yapmış demektir...unutmayalım ki kaza testleri 64 km sürat ile yapılmaktadır....64 km sürat ile yapılan testleri inceleyip te çok sağlam hissine kapılmayın otoyolda 64 km sürat ile giden hiç kimse yok maalesef....

    kazasız belasız günler dileklerimle...




  • DAIMLER-BENZ kullanıcısına yanıt
    Sayenizde gözüm açıldı bugün lineamı 45 bine satışa çıkarıp üzerine 45bin kredi çekip golf alacağım. Ufak ufak öderim 5 senede. Alış verişi bim'den yaparız nolacak. Yeterki altımda alman olsun. Geri zekalı gibi bunca zamandır linea ya binmişim.
  • chrissrathfield kullanıcısına yanıt
    bence kilometre yüksek yılda makul biri 10-15bin yapar 5 yaşında yani 50-80 bni arası alınabilir derim.
    esp yok
    hız sabitleme yok.
  • Fiat Linea
    Türkiye'de üretilmiş güzel araba?

     YENİ FİAT LİNEA


     YENİ FİAT LİNEA


     YENİ FİAT LİNEA







  • bi de içini gösterseler arabanın daha iyi olacak
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bucakli

    bi de içini gösterseler arabanın daha iyi olacak


    icini daha yapmamislar :)

    fuardaki tofaşın elemanlari bile içinin neye benzeyecgini bilmiyorlardi , teşhir ettikleri arabayada koyu film cekmisler yanina kimseyi yaklastirmiyorlardi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: DrinkCoke

    quote:

    Orjinalden alıntı: bucakli

    bi de içini gösterseler arabanın daha iyi olacak


    icini daha yapmamislar :)

    fuardaki tofaşın elemanlari bile içinin neye benzeyecgini bilmiyorlardi , teşhir ettikleri arabayada koyu film cekmisler yanina kimseyi yaklastirmiyorlardi.



    evet farkındayım
    burda netteki resimdeki aragba orda fuardaydı
    camlar da simsiyahtı




  • çok aradım ama içinin resmini bulamadım arkadaşlar içi boşmuş
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Eagle-eyed

    çok aradım ama içinin resmini bulamadım arkadaşlar içi boşmuş


    İçi yetişmemiş fuara. Grande'ye benzer bence.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.