Şimdi Ara

Canon’dan mega piksel savaşını kızıştıran iki yeni dev: EOS 5Ds ve EOS 5Ds R

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
1
Favori
2.358
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj







  • Canon’dan mega piksel savaşını kızıştıran iki yeni dev: EOS 5Ds ve EOS 5Ds R





     

    Nikon’un 36 mega piksel çözünürlüğe sahip D800 DSLR fotoğraf  makinesine cevabı uzun zamandır beklenen Canon, sessizliğini 50MP çözünürlüğe sahip EOS 5Ds ve EOS 5Ds R ile bozdu. Firma ayrıca yeni EF 11-24mm f/4L USM lens modelini de fotoğraf severlerin beğenisine sundu.




    Özellikle manzara, mimari ve portre fotoğrafı çeken profesyoneller göz önüne alınarak 50.6 MP’lik FF (Tam Kare) CMOS sensör ile hazırlanan 5Ds ve 5Ds R, firmanın EF serisi harika lensleri ile aktif olarak kullanılabiliyor. 5Ds R modelinde “Low-Pass (Alçak Geçiş)” filtresi kullanmayarak maksimum keskinlik hedefleyen firma, iki yeni devinde ortak olaraksa 1.3x, 1.6x ve 1:1 kesme modları, 100-6400 ISO (50-12800 genişleme şansı) aralığı, 1/8000 maksimumu perde hızı, yüksek çözünürlüğü kaldıracak şekilde çift DIGIC 6 işlemci, saniyede 5 kare seri çekim hızı, 61-noktalı (41 çapraz) otomatik netleme sistemi ve kararlı pozlamalara özel 150K Pixel RGB+IR ölçüm sensörü gibi detaylara yer veriyor. “Intelligent Tracking and Recognition AF (iTR)” sistemiyle hareketli obje takiplerinde hem yüzleri hem de renkleri takip edebilen 5Ds ve 5Ds R, yine taşıdıkları “Mirror Vibration Control” isimli sistemleriyle ayna mekanizmasından kaynaklanan titreşimi en az seviyeye getirebiliyorlar.

     

    %100 kapsama alanına sahip elektronik bilgi destekli vizörleri sayesinde çekim kolaylığı sağlayan DSLR fotoğraf makineleri, çektikleri görüntüleri de 3.2-inç boyutlu Clear View II LCD ekranları üzerinden gözler önüne seriyorlar. 152 x 116 x 76 mm boyut ve 930 gram ağırlığındaki gövdeleri Canon 5D Mark 3 ile neredeyse aynı olan 5Ds ve 5Ds R, 4K beklentilerinin aksine 1920 x 1080 piksel 30p video çekim kapasitesi ortaya koyuyorlar. SD/SDHC/SDXC (UHS-I) ve CompactFlash destekli çift hafıza kartı yuvası bulunan EOS ailesinin en yenileri, LP-E6 lityum-iyon batarya sayesinde de CIPA standartlarına göre 700 fotoğrafın altında kalkabiliyorlar.

     

    Canon'un EF lens ailesine dahil ettiği yeni lensi EF 11-24mm f/4L USM ise sunduğu aralık ile geniş açı manzara çekimleri için ideal bir seçenek oluşturuyor. 11 grupta 16 element dizilimiyle hazırlanan lens, ön ve arka optikler üzerine yapılan "Fluorine" kaplama sayesinde de parmak iziyle diğer lekelere karşı ciddi bir koruma getiriyor. Ultrasonic motoruyla hızlı olduğu kadar sessiz de bir otomatik netleme performansı sunan lens, 1180 gram toplam ağırlığa sahip.

     Canon’dan mega piksel savaşını kızıştıran iki yeni dev: EOS 5Ds ve EOS 5Ds R

     

    Canon'un mega piksel savaşını yeni bir seviyeye taşıyan DSLR fotoğraf makinelerinden 5Ds gövde olarak 3700$, 5Ds R ise yine gövde olarak 3900$ fiyat etiketiyle Haziran ayında satışa çıkıyor. Şubat ayında satışına başlanacak olan EF 11-24mm f/4L USM'nin fiyatı ise 3000$ olarak belirlenmiş durumda.

     Canon’dan mega piksel savaşını kızıştıran iki yeni dev: EOS 5Ds ve EOS 5Ds R

     








  • fiyatlar alınabilir seviyede bir makina
    bakalım sony ve nikon ne yapacak bu makinaya karşı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi filteke -- 6 Şubat 2015; 12:25:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: filteke

    fiyatlar alınabilir seviyede bir makina
    bakalım sony ve nikon ne yapacak bu makinaya karşı

    Lens + gövde 6900$

    Fiyatını beğenmişsin , en yakın sürede incelemeni bekliyoruz
  • Umarım bu kez Canon bu makine ile Dynamic Range'i Nikon ile yarışır seviyeye getirmiştir. aksi taktirde Nikon D800 serisinin başarısını yakalayamaz. Giriş seviyesindeki kullanıcılar megapixel yarışına kapılıyorlar ama ileri seviye kullanıcılar çoktan yeterli megapixele ulaştılar, onların ihtiyacı dynamic range ve daha iyi iso performansı ki bu konuda son 3-4 yıldır Nikon açık ara önde.

  • O kadar para verdiğin bu makina için beklenesi bir özellik olduğundan 4K abartı sayılmaz kullanmazsın olur biter. Hadi diyelim bu makina sinema çeker saniyede 24 Kare de yeter hiç değilse 2K olsaymış. Takılıp kaldılar bu FHD de.

  • Bu adamların tasarımcısı yok galiba her gövde aynı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korayus

    Umarım bu kez Canon bu makine ile Dynamic Range'i Nikon ile yarışır seviyeye getirmiştir. aksi taktirde Nikon D800 serisinin başarısını yakalayamaz. Giriş seviyesindeki kullanıcılar megapixel yarışına kapılıyorlar ama ileri seviye kullanıcılar çoktan yeterli megapixele ulaştılar, onların ihtiyacı dynamic range ve daha iyi iso performansı ki bu konuda son 3-4 yıldır Nikon açık ara önde.

    Bu dediklerini örnekle gösterebilir misin yoksa DxOMark puanlarına mı bakıyorsun?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozturert


    quote:

    Orijinalden alıntı: korayus

    Umarım bu kez Canon bu makine ile Dynamic Range'i Nikon ile yarışır seviyeye getirmiştir. aksi taktirde Nikon D800 serisinin başarısını yakalayamaz. Giriş seviyesindeki kullanıcılar megapixel yarışına kapılıyorlar ama ileri seviye kullanıcılar çoktan yeterli megapixele ulaştılar, onların ihtiyacı dynamic range ve daha iyi iso performansı ki bu konuda son 3-4 yıldır Nikon açık ara önde.

    Bu dediklerini örnekle gösterebilir misin yoksa DxOMark puanlarına mı bakıyorsun?

    DXOya bakıyorum elbet ama öte yandan fotoğrafçılık işini profesyonel olarak yaptığımız için elimizden bir çok marka model fotoğraf makinesi geçiyor. Örneğin D800 de hata sonucu çok karanlık çekilen bu fotoğrafı gerekli olursa Nikon'un geniş dynamic range sayesinde kurtarabiliyoruz:
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/26109102/dynamicrange.jpg
    Canon'da bu denli bir kurtarma işlemi mümkün olamıyor. Hata yapılabilir ama her zaman telafi edecek zamnınız olamayabiliyor. Bu nedenle dynamic range çok önemli.
    Raw dosyasını isterseniz burdan bakabilirsiniz:
    https://www.dropbox.com/s/61trvrerdf9jsgb/_DWW1094.NEF?dl=0




  • korayus kullanıcısına yanıt
    Oh ya, sonunda birisi şu dynamic range meselesi ile ilgili elle tutulur bir şey söyledi. Ben de "fotoğraflar aynı gözüküyor, bu DR farkı ne işe yarıyor?" diyordum..

    Ayrıca fotoğrafı kurtarana tebrikler, çekene dee... haydi ona da tebrikler olsun.
  • First_Person kullanıcısına yanıt
    aslında burada dynamic range y'in sadece karanlık kısımlardaki kurtarılabilirliği konusuna değindik. İşin bir de şu boyutu var. Örneğin güneşli bir günde güneşi karşınıza alıp birini fotoğraflıyorsunuz. Karşınızdaki kişinin yüzü gölgede kaldığı için karanlık çıkıyor. Veya siz poz telafisi ile yüzlerin ideal parlaklıkta çıkacak biçimde artırdığınızı varsayalım. Bu durumda da gökyüzü çok patlayacaktır. Dynamic range geniş olduğu zaman bu gökyüzü parlaması daha geç oluşur. Canon ile Nikon arasında bu farkı çok rahat gözlemleyebilirsiniz. Birara bununla ilgili bir örnek de göstermek isterim ama en sağlıklı örnek ancak her iki markayla yan yana aynı çekimi yapıp kıyaslamak olacaktır.
  • korayus kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim, bu da benim için faydalı bir bilgi.
  • 50 megapiksele kayıtsız kalamayarak ben de blogumda incelemesini yaptım:
    http://tahiryildiz.com/50-megapiksellik-canon-5ds-on-incelemesi/
  • korayus kullanıcısına yanıt
    Benimde merak ettiğim bir soruyu sormuşsunuz, at gözlüğümü takıp evvelki tecrüblerime dayanıp yazmam gerekirse : Birim alana daha fazla megapiksel sığdırdılarsa dinamik aralıkta bir ilerleme kaydetmeleri pek memnun görünmüyor? Umarım yanılırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korayus

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozturert


    quote:

    Orijinalden alıntı: korayus

    Umarım bu kez Canon bu makine ile Dynamic Range'i Nikon ile yarışır seviyeye getirmiştir. aksi taktirde Nikon D800 serisinin başarısını yakalayamaz. Giriş seviyesindeki kullanıcılar megapixel yarışına kapılıyorlar ama ileri seviye kullanıcılar çoktan yeterli megapixele ulaştılar, onların ihtiyacı dynamic range ve daha iyi iso performansı ki bu konuda son 3-4 yıldır Nikon açık ara önde.

    Bu dediklerini örnekle gösterebilir misin yoksa DxOMark puanlarına mı bakıyorsun?

    DXOya bakıyorum elbet ama öte yandan fotoğrafçılık işini profesyonel olarak yaptığımız için elimizden bir çok marka model fotoğraf makinesi geçiyor. Örneğin D800 de hata sonucu çok karanlık çekilen bu fotoğrafı gerekli olursa Nikon'un geniş dynamic range sayesinde kurtarabiliyoruz:
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/26109102/dynamicrange.jpg
    Canon'da bu denli bir kurtarma işlemi mümkün olamıyor. Hata yapılabilir ama her zaman telafi edecek zamnınız olamayabiliyor. Bu nedenle dynamic range çok önemli.
    Raw dosyasını isterseniz burdan bakabilirsiniz:
    https://www.dropbox.com/s/61trvrerdf9jsgb/_DWW1094.NEF?dl=0



    O dinamik aralıkla ilgili değil yalnız. Herkes karıştırıyor. Gölgelerde daha fazla bilgi olması sinyallerin algılayıcıdan daha temiz okunmasıyla ilgili birşey. Sony algılayıcılarda bu işi yapan yonga algılayıcıya entegre, bu yüzden okunan ışık bilgisi daha sağlıklı olarak aktarılıyor.
    Dinamik aralık fotoğrafın en parlak bölgesiyle en karanlık bölgesi arasındaki fark. Tek çektiğiniz fotoğrafta D800 ve 5DMarkIII'ü yanyana koyun, en kontrastlı sahnede bile arada bit kadar fark göreceksiniz. Hele ortalama bir monitörde bu fark hiç belli olmaz.
    En kaliteli yazıcı bile şu anda Canon'un algılayıcılarının gerisinde ya da onlara eşit dinamik aralığa sahip, bu yüzden baskıda da bu "fark" belli olmayacak. DxO puanlarına dikkatli bakın, açıklamalarını dikkatli okuyun.
    Dediğim gibi mesele dinamik aralık değil sinyal seviyesi farkı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • dinamik aralık ile ilgili bende bir şeyler söylemek istiyorum.

    gözümüz 0.000034 bilmem kaç saniye de karanlık ile aydınlık arasında geçiş yaparak pozlamayı ayarlar bu çok hızlı olduğu için biz bir şey hissetmeyiz.
    yukarıdaki rakamı salladım ama çok hızlı.

    yani odada penceden dışarı bakarken odayı da görürüz dışarıdaki ağaçları da.
    yada binaların arasından bakarken bulutlar mavidir. aynı zamanda binalarında detaylarını görebiliriz.

    kabaca bizim gözlerimiz 14 stop kadar bir aralıkta hizmet verir.
    digital makineler ise 9 stopa kadar etkilidir. (yakında sony 14 stop a kadar çıkarır.. kesin çıkarır... valla bak... :)

    yani odanın içinden dışarıdaki ağacı çekersek duvarlar ve pencere ters ışıkta kalır detay olmaz.
    yada odanın içini çekmez istersek pencerelerdeki boşluklar parlak.

    binaları çekersek bulutlar bembeyaz parlar
    bulutları çekersek binalardaki detaylar kaybolur.




  • ozturert kullanıcısına yanıt
    5D mk3 ile D800 arasında bit kadar değil kayda değer bir Dynamic Range farkı vardır. Baskı konusunda ise yanıldığınız konu şu. Profesyonel makineleri kullananlar çektiği gibi fotoğarfı baskıya vermiyor, Camera raw ile üzerinde bazı düzeltmeleri yapıyorlar. Parlak veya karanlık bölgelerde bilgi yoksa bunu zaten doğal yönlerden düzeltemezsiniz ancak manüpüle edebilirsiniz. HAlbuki az da olsa bu alanlarda bilgi varsa bunu mümkün olduğunca doğal renkleri koruyarak kurtarma şansınız olur. Yukarıda verdiğim örnek raw'da da dynamic rangein karanlık bölgelerdeki kurtarılabilirliğinin ne kadar başarılı olduğunu gösterir. Benzer şeyi Canon ile çekip kurtarmayı deneyin ve sonucun nasıl olacağını görün. Elimde şu anda canon makine yok ama yakın zamanda bir arkadaşımdan alıp yan yana fotoğraf çekip size daha detaylı örnek gönderirim.
    Umuyorum ki 5DS ile Nikon'un en azından giriş seviyesi makinelerinin sensör kalitesini yakalarlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi korayus -- 6 Şubat 2015; 20:52:28 >




  • Ureticiler niye olcum asamasinda pixel arrayden okunan verilere gore gruplandirma yapip oyle pozlama ayari yapmiyor anlamiyorum. Dahice bir fikir falan da degil yani. Karanlik-aydinlik okuyan pixeli ona gore programlayacaksin al sana dinamik araligin kirali. Alti ustu extra bir kontrolcu devreye mal olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: skylineGTR_34

    Ureticiler niye olcum asamasinda pixel arrayden okunan verilere gore gruplandirma yapip oyle pozlama ayari yapmiyor anlamiyorum. Dahice bir fikir falan da degil yani. Karanlik-aydinlik okuyan pixeli ona gore programlayacaksin al sana dinamik araligin kirali. Alti ustu extra bir kontrolcu devreye mal olur.

    Sony algılayıcının farklı piksellerini farklı pozlayabilen bir algılayıcı üzerinde çalışıyor diyorlar. Eğer bunu yaparsa müthiş olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tüm olayı dinamik aralığa bağlamışsınız ya bir şey demiyorum. 50 mp lik orta format olmayan ulaşılabilir ff bir makina yapılmış tebrik etmek lazım. lens setinide değiştirmek zorunda değiliz daha ne olsun.
    dynamic range gölgeler arasındaki farklardır doğru ama tek başına çokta bir şey ifade etmiyor. https://photographylife.com/nikon-vs-canon-dynamic-range bu linkte dinamik aralığın nasıl etki yaptığı gösteriliyor ama photoshopta 90 takla attırdığımız fotoğraflarda ne kadar önemli orası tartışılır. ayrıca kaçımızda nikonun 14 ev sini tam randımanlı kullanacak ekran ve yazıcı var ki. benim 5d m3 e kardeş gelmesi için biraz fiyatının düşmesini bekliyeceğim





  • quote:

    Orijinalden alıntı: korayus

    5D mk3 ile D800 arasında bit kadar değil kayda değer bir Dynamic Range farkı vardır. Baskı konusunda ise yanıldığınız konu şu. Profesyonel makineleri kullananlar çektiği gibi fotoğarfı baskıya vermiyor, Camera raw ile üzerinde bazı düzeltmeleri yapıyorlar. Parlak veya karanlık bölgelerde bilgi yoksa bunu zaten doğal yönlerden düzeltemezsiniz ancak manüpüle edebilirsiniz. HAlbuki az da olsa bu alanlarda bilgi varsa bunu mümkün olduğunca doğal renkleri koruyarak kurtarma şansınız olur. Yukarıda verdiğim örnek raw'da da dynamic rangein karanlık bölgelerdeki kurtarılabilirliğinin ne kadar başarılı olduğunu gösterir. Benzer şeyi Canon ile çekip kurtarmayı deneyin ve sonucun nasıl olacağını görün. Elimde şu anda canon makine yok ama yakın zamanda bir arkadaşımdan alıp yan yana fotoğraf çekip size daha detaylı örnek gönderirim.
    Umuyorum ki 5DS ile Nikon'un en azından giriş seviyesi makinelerinin sensör kalitesini yakalarlar.

    Ben yeterince deneme yaptım: halkboyleistiyor.com/wp/?p=25
    7 sayfalık incelemenin 6. sayfası. Sonraki sayfaya da bakın derim (7. sayfa).
    Canon'un 5DMarkIII'ünde gölgeleri açarsanız D800'e göre biraz daha gürültülü oluyor, ama 3-4 duraktan sonra diye gördüm ben. ISO arttıkça D800'üD800'ün avantajı azalıyor ve 3200lerde 5DMarkIII daha iyi oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.