Şimdi Ara

CSGO Rütbe Rehberi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
77
Cevap
4
Favori
15.024
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Forumda anladığım kadarı ile bir çok insan tarafından rütbeler hakkında bir çok konu açılıyor, ve neredeyse herkes kendisinin maçtaki en iyi oyuncu olduğundan ancak üst rütbelere geçemediğinden bahsediyor, ben de bu sebeple ayrıntılı bir rehber hazırlamayı uygun gördüm.

    Rütbeler
     CSGO Rütbe Rehberi

    quote:

    Turkceleri:
    Global Elite << Dünyaca Seçkin
    Supreme Master First Class << Birinci Sınıf Yüce Usta
    Legendary Eagle Master << Usta Efsanevi Kartal
    Legendary Eagle << Efsanevi Kartal
    Distinguished Master Guardian << Güzide Usta Muhafız
    Master Guardian Elite << Usta Seçkin Muhafız
    Master Guardian 2 << Usta Muhafız 2
    Master Guardian 1 << Usta Muhafız 1
    Gold Nova Master << Usta altın Nova
    Gold Nova 3 << Altın Nova 3
    Gold Nova 2 << Altın Nova 2
    Gold Nova 1 << Altın Nova 1
    Silver Elite Master << Usta Seçkin Gümüş
    Silver Elite << Seçkin Gümüş
    Silver 4 << Gümüş 4
    Silver 3 << Gümüş 3
    Silver 2 << Gümüş 2
    Silver 1 << Gümüş 1

    DoomKing e tesekkurler cevirisi icin


    Satrançta iki oyuncuyu karşılaştırmak için kullanılan ELO yöntemi:

    http://tr.wikipedia.org/wiki/ELO

    quote:

    ELO bir sıralama, derecelendirme sistemidir. İsmini Arpad Elo'dan alır. Satranç ve Go gibi iki kişilik oyunlarda izafi yetenek düzeylerini ölçmek için kullanılır. Benzer bir amaçla, kimi çok oyunculu bilgisayar oyunlarında da kullanılmaktadır. Günümüze kadar en yüksek ELO'ya ulaşan kişi Magnus Carlsen'dir ve derecesi 2882'dir (Mayıs 2014 ELO listesinde).


    Formül kısaca iki kişinin puanlarını alır, birbirine oranlar ve ona göre kim güçlü kim zayıf ve kim kazanırsa kim ne kadar puan alır ya da kaybeder bunu hesaplar. CS, SC gibi rank usulü giden oyunlarda da benzer bir sistem kullanılır.

    CSGO da nasıl kullanılır?
    Burası tabii ki 1e1 değil, 5er kişilik iki takım olarak oynanıyor. Sadece örnek vermek için öylesine rakamlarla açıklamaya çalışacağım:

    silver elite master puanı: 500-599 
    gold nova 1 puanı: 600-699
    gold nova master puanı: 1000-1099

    Takım1
    Oyuncu A 510
    Oyuncu B 620
    Oyuncu C 1050
    Oyuncu D 700
    Oyuncu E 790

    Takım2
    Oyuncu F 500
    Oyuncu G 630
    Oyuncu H 780
    Oyuncu I 670
    Oyuncu J 1000


    görüldüğü üzere takım 1 daha yüksek toplam puana sahip, yani oyun için takım1 in kazanması gerekir. Burdaki puan farkını oranlarsak şöyle bir oran çıkar ortaya,

    • Şayet takım 1, takım2yi 16-14 kazanırsa, kimse puan kaybetmez, çünkü zaten takım2in kaybetmesi gerekiyordu
    • Ama puan farkı az. Şayet 15-15 biterse, takım1 puan kaybeder ve takım2 kazanır
    • Eğer takım2 kazanırsa, büyük bir puan alırlar takım1den


    Yani oyunda maçı kazandın kaybettin diye değil de, maç sonunda alınan round sayılarına bakılır, aynı satrançta olduğu gibi.

    Bir diğer olay da, oyun sonunda iki takımın da MVPsi seçilir, ve kazanılan puanın büyük bir bölümünü bu kişi alır. Bu da tahmin edilen üzere, oyunda en çok sayıda MVP olan kişi olur. (her takımda ayrıca hesaplanır)

    ELO puanını etkileyen faktörler:

    • Round kazanma/kaybetme oranı
    • MVP olmak

    Yani: adam öldürme sayısı, ölme sayısı, headshot oranı, skorboardda nerede olduğun, ne kadar ateş ettiğin bilmem ne hiç birisi etkilemez.

    Yani bu sebeplerden ötürü, aslında maçı kazanıp rütbe düşme, ya da maçı kaybedip, rütbe atlama imkanınız vardır, bununla ilgili internette videolar ve fotoğraflar da mevcut.

    Diğer durumlar:

    • Berabere kalmak: Yukarıda da dediğim gibi, maçı kazanıp almak değil, round sayısına göre hesaplanır
    • Pes etmek: yine aynı durum, kaybettiğiniz round sayısına göre
    • Oyundan kicklenmek: herhangi bir şekilde oyundan çıkmakla aynı, hiç bir farkı yok.
    • Rütbesi olmayan hesap: ilk başta ya da rütbeniz kaybolmuşsa, birkaç deneme maçından sonra sizi uygun puanlı bir yere koyacaktır.


    Nasıl Hızlı rütbe atlanır
    Sanırım en çok sorulan soru bu, çok basit, sizden daha iyi rütbeli arkadaşlarınızla grup olup maça girin, sonra onlar sizin MVP olmanıza izin versinler (bomba kurma, defuse etme ve karşıdan daha çok round almak.

    Kaynaklar:
    quote:


    http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=3218460
    http://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/1uluvc/my_best_explanation_of_the_match_making_system/
    http://i.imgur.com/h8ZMipq.jpg
    http://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/2g3r4c/the_ultimate_guide_to_csgo_ranking/
    http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=260702087


    Not: Elimden geldiğince daha da geliştirerek kısa sürede çok güzel bir rehber hazırlamak ümidindeyim, ama gelen sorularla isterseniz hesaplamaların daha detaylarına da girebiliriz, ya da başka konulardan bahsederiz.
    Ayrıca yine bu konuda başka sorularınız varsa buradan yazabilirsiniz, elimden geldiğince açıklamaya çalışırım.




    Haydi hilesiz, smurfsüz, kaliteli oyunlar dilerim.

    sieger



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sieger -- 23 Mayıs 2015; 19:36:55 >







  • Güzel anlatım eline sağlık.
  • Herkesin haftalik benzer seyler yazip soru sormasindan iyisir. Saolasin. Umarim kisa surede cok bilgi veren guzel bir sey olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kaynak nerden aldın? Ben mvp olayına inanmıyorum. K/D oranı bence en önemlisi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stf11

    kaynak nerden aldın? Ben mvp olayına inanmıyorum. K/D oranı bence en önemlisi.

    tamam oran olarak en büyük faktör aldığın adam sayısıdır (kaç kere öldüğünün bir önemi yok sonuçta takıma faydan aldığın adam sayısıdır) ama MVP yi etkileyen başka faktörler de var. assistlerin de önemi var. her ayrıntı düşünülmüş. mesela az healthi kalmış kişileri vurarak alacağın MVP puanı daha az oluyo assistsiz adam almaktan. hatta bence (böyle bi gözlemim var yanlış da olabilir) defusal mapte t, hostage mapte ct iken ilk adam alan kişinin o kill den aldığı MVP puanı daha fazla oluyo. (amaç pusup çürükleri toplayan adam ile dalıp savunma kırmaya çalışanı aynı değerlendirmemek) yani her şeyin hakkı verilmeye çalışılmış olduğunca. steam in official forumunda bütün bileşenler ayrıntılı olarak yazıldığı bir başlık vardı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: stf11

    kaynak nerden aldın? Ben mvp olayına inanmıyorum. K/D oranı bence en önemlisi.

    Valla benimki inanmakla alakalı değil dostum, kaynakları en son düzenleyeceğim, çünkü bookmark ettiğim 11 başlık var reddit ve csnin kendi forumundan.
    Ve zaten algoritmalarla aram iyidir, bu sebeple satrancı biliyordum.

    Ama senin de dediğin gibi Türklerde özellikle en çok önemsenen şey K/D oranı. okuduğuma göre bir çok yerde bunun hiç bir değeri yok, sadece birkaç yorumda bunun da etkisi olduğu ancak oranlarsan diğerlerinin yanında hiç bir etkisi yok gibi bir şey diyorlardı (MVP olmanın %1i kadar bir etki düşün). Ve aslında çok da mantıklı çünkü bu oyun "frag" yapma oyunu değil. Round kazanma oyunu. İstersen karşı takımı hiç ama hiç vurma, ve hep round kazan (bomba kur, defuse et) sen oyunu kazanansındır değil mi? Aynı mantık, oyun frag oyunu olsa böyle olmaz "shoot em up" tarzı geliştirilirdi.




  • favori mapinde kazanılan winin elo açısından daha değerli olduğunu iyordu biri bağlantısı var mı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: S,W,A,T

    favori mapinde kazanılan winin elo açısından daha değerli olduğunu iyordu biri bağlantısı var mı ?

    "favori map" ne demek? daha açabilir misin?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sieger

    quote:

    Orijinalden alıntı: S,W,A,T

    favori mapinde kazanılan winin elo açısından daha değerli olduğunu iyordu biri bağlantısı var mı ?

    "favori map" ne demek? daha açabilir misin?

    Arkadaş En çok oynanan demek istedi galiba.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rap1d -- 4 Şubat 2015; 9:10:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sieger

    quote:

    Orijinalden alıntı: S,W,A,T

    favori mapinde kazanılan winin elo açısından daha değerli olduğunu iyordu biri bağlantısı var mı ?

    "favori map" ne demek? daha açabilir misin?

    oyun istatisiklerinde en çok win alınan map favori olarak gösteriliyor. çoğumuzda dust 2. geçen maça girerken bir arkadaş diyordu.

    bu arada 1 dmg 4 nova 1 maça girdik karşıya full mge-mg2 geldi ve maçı kazandık. 3 defa bu şekilde win almamıza rağmen rütbe gelmedi acaba elom çok düşüktüde ondan mı çıkamadım ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: S,W,A,T


    quote:

    Orijinalden alıntı: sieger

    quote:

    Orijinalden alıntı: S,W,A,T

    favori mapinde kazanılan winin elo açısından daha değerli olduğunu iyordu biri bağlantısı var mı ?

    "favori map" ne demek? daha açabilir misin?

    oyun istatisiklerinde en çok win alınan map favori olarak gösteriliyor. çoğumuzda dust 2. geçen maça girerken bir arkadaş diyordu.

    bu arada 1 dmg 4 nova 1 maça girdik karşıya full mge-mg2 geldi ve maçı kazandık. 3 defa bu şekilde win almamıza rağmen rütbe gelmedi acaba elom çok düşüktüde ondan mı çıkamadım ?

    Favori harita ile hiç bir alakası olduğunu düşünmüyorum, zira bunun oyun istatistikleri ile alakası yok, sadece oyun içinde açıp "aa bak en çok da bunu oynadım" demene sebep olur. İnternette de şöyle bir göz gezdirdim buna dair hiç bir bilgiye rastlamadım.

    Diğer yandan, senin rütben aslında orada görünendir gibi düşünme, senin asıl rütben ELO puanın, orada görünen sadece belli aralıklardaysan sana verilen şekilli bir şey. O kadar basit.

    Karşının sizden iyi olması büyük avantaj, misal her maçta normalde 10 puan alacakken 14 puan aldın diyelim, ama rütbe atlamak için 200 puana ihtiyacın var, demektir ki daha çok maç kazanmalısın (sen bu şekilde dediğinden belirttim, ancak önemli olan maç kazanman değil round kazanmanız ve MVP olmanız) Bu şekilde kazanmaya devam ettiğinizde rütbe almamanız gibi bir şey söz konusu değildir zaten.




  • stf11 kullanıcısına yanıt
    Mvp baya onemlı rutbe atlatır bomba gorevındeysen bombayı kımseye verme kendın gotur ve kur.
  • Eline saglik, guzel calisma olmus
  • guzel anlatim olmus saolun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fokof -- 4 Şubat 2015; 12:27:09 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben teşekkür ederim, bir çok yanlış anlaşılma hakim bu konuda, en azından onlara bir ışık tutalım bilgilendirelim, ve her hafta benzer başlıkların açılmasına da mani olalım istedim. İşe yararsa ne mutlu bana.
  • bu rekabetic sınırlaması kalıcı bişeymi? hergun 2 oyun atıyorum 21 saat bekletiyor:(
  • radef kullanıcısına yanıt
    evet. 21 kasımdaki güncellemeden sonra olan bir şey bu

    quote:

    [MATCHMAKING]
    – Added three restrictions to Competitive Matchmaking:
    — If a player does not have a competitive Skill Group, they will not be able to queue in a party with a player having a very high Skill Group
    — Accounts are restricted to two Competitive wins per day until they receive their competitive Skill Group
    — Unless they are in a party of 5, players will not be able to queue for Competitive Matchmaking if their skill group range is very large.


    yani rütben olana kadar, günde maksimum 2 oyun kazanabilirsin.
  • radef kullanıcısına yanıt
    4 tane daha arkadaş bulabilirsen günde 10 maçta atabilirsin
  • rütben olana kadar kısmını anlamadım ilk 10 macımı attıktan sonra sınırlama kalıyormu? yada arkadaslarıma oynadıgım zaman ne degişiyor biaz daha acık ve net yazarsanız çoook sevinirim.
  • Şimdi 10 maç galibiyetine kadar sana her 2 maç galibiyetinden sonra 21 saat sınır getiriyor. Valvenin boost olayına karşı çözüm getirme çabasından çıktı bu ortaya. 10 maç sonunda bu sınırlama kalkıcak ve günde istersen 30 maç atabileceksin. Valve diyorki eğer 4 tane daha tanıdığın/arkadaşın varsa bunlarla rütbeleri farketmeksizin günde istediğin kadar maç atabilirsin tabi bu senin durumunda olanlar yani günde 2 maç kısıtlaması olanlar için geçerli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İbrahim Kaypakkaya -- 5 Şubat 2015; 16:31:56 >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.